skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozdíl motoru 120l / Ls
-> omeletka: ja som to mal podobne riesene a vobec to nebucha, (mal som LS hlavu moc zrovnanu az o 1,5 mm) to sa len otlacia piesty o hlavu a uz tam nema co buchat, len to ma az prehnany kompresny pomer, a loziska ti koli tomu odidu, mne asi za 15 000 km. piesty boli asi popraskane koli detonaciam, koli zle nastavenemu rozdelovacu, karbecu alebo ked ani to nepomohlo tak benzin 98
Tak názorná ukážka. Kuchal som jeden LS-kový motor, ktorý mal L-kovú hlavu.
Čudujem sa, že s tým mohol niekto aj jazdiť ! Veď musel byť Hluchý, kaď nepočul, že to naráža. A tú hlava nebola ani nejak moc znížená.
Dva piesty boli z bokov dopráskané.
Ojničné ložiská vybúchané ako šľak.
Čudujem sa, že s tým mohol niekto aj jazdiť ! Veď musel byť Hluchý, kaď nepočul, že to naráža. A tú hlava nebola ani nejak moc znížená.
Dva piesty boli z bokov dopráskané.
Ojničné ložiská vybúchané ako šľak.
-> MerHanz: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Labros: určiě má, ve většině případů karbonovou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> omeletka: Tak pokud to ten frajer udělá tak že to bude k nepoznání od originálu, tak asi proč ně. Jestli teda nemá spalovací prostor taky nějakou povrchovou úpravu.
->MerHanz: ja viem, že LS-kova hlava sa ťažko zháňa. Preto je ľahšie a lacnejšie zohnať si L-kovú hlavu. Barzktorý frézar ti to na tú L-kovú hlavu spravý podla tej starej LS-kovej. L-ková hlava mala natretý škodovkový znak na boku hlavy na žlto a LS-ka na zeleno.
-> omeletka: jo vím e se tohle dělá, ale jak moc je to náročný, nevím. Ale sehnat LS hlavu taky není prdel.
->Labros: spítaj sa niekoho, kto robí GO hláv. Nerozoznáš LS-hlavu od L-upravenej na LS ! A nevravím, že sa to frézuje iba tak z brucha.
-> Petr Abrahámek: to, že nemáš antidetonační štěrbinu Tě koukám moc netrápí
taky je možný že si to udělá samo místo (takový písty s hrankou už jsem viděl)
taky je možný že si to udělá samo místo (takový písty s hrankou už jsem viděl)
-> Labros: Jinak fotky té hlavy mám u auta. Jezdí to moc pěkně, žádný problém není
-> Petr Abrahámek: no on tomu v tom článku taky úplně nerozumí, píše "Tak
potom nerozumiem na co to vybratie na LS hlave". To vybrání je tam proto, že spalovací prostor má určitý přesně vypočtený tvar, aby se dosáhlo spousty parametrů, antidetonační odolnost je jedním z nich, ale není to tak, že si do hlavy vyfrézuju něco jen tak aby to vůbec mělo nějaký kompresní poměr a ono to pojede.
Jestli máš hlavu sníženou o 0,8mm, píst je vyšší o 1mm a těsnění je 1,7mm vysoký, tak to nezní moc ideálně.
potom nerozumiem na co to vybratie na LS hlave". To vybrání je tam proto, že spalovací prostor má určitý přesně vypočtený tvar, aby se dosáhlo spousty parametrů, antidetonační odolnost je jedním z nich, ale není to tak, že si do hlavy vyfrézuju něco jen tak aby to vůbec mělo nějaký kompresní poměr a ono to pojede.
Jestli máš hlavu sníženou o 0,8mm, píst je vyšší o 1mm a těsnění je 1,7mm vysoký, tak to nezní moc ideálně.
neupravena, jen tak. jak to vychazi v tom clanku o motorech tak je to pravda..
nic sa nestane, pokial postavis LSu s erkovkou vackou a C-vahadlami, len tu hlavu je treba urcite upravit na vypukle piesty....
-> Petr Abrahámek: to snad není ani teoreticky možný. Mohl by sem někdo dát foto 120kový hlavy ze spoda, ze strany spalováků?
Určitě je možný použít hlavu L. Mám LS písty a L hlavu sebranou 0.8mm. Zatím kolem 15 000km bez problému
-> MerHanz: to je možný, já reagoval na omeletku.
-> Labros: už nevím kde, ale našel sem soupis vaček a podle časování to bylo stejný se 130kou. Ale jestli je to jinak rád pozřu nový informace
LS určitě neměla vačku jako 110R, LS má skoro stejnou, jako L, akorát o nějaký 0,5-1° posunuté časování. 110R má úplně jiné časování.
S těma pružinama je to pravda, měnilo se to přibližně někdy s nástupem eMek.
Frézování spalovacího prostoru bych určitě nedoporučil, vždyť ten tvar je jedna z nejdůležitějších věcí. Určitě bych sehnal hlavu z LS.
S těma pružinama je to pravda, měnilo se to přibližně někdy s nástupem eMek.
Frézování spalovacího prostoru bych určitě nedoporučil, vždyť ten tvar je jedna z nejdůležitějších věcí. Určitě bych sehnal hlavu z LS.
-> Tom.t: Tak máme inzerci
takže LS má jiný písty, některý mněli jinou vačku (shodná se 130kovou ), mněli jinou hlavu,( jiný spalováky a mněli 2 pružiny na ventilech, ale asi ne všechny ).
Stačí aj L-ková hlava, ale treba si dať podfrézovať spalovacie priestory, aby piest nanarážal do hlavy. LS-ka mala vačku ako Š110R.
určite nestačí L musí byť LS L- LS sa od seba líšia. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Abrahámek: Ja se domnivam ze tezko ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hlava staci L
-> suri: spravne....ja to nejak dal dokupy s hlavou a ted jak premyslim, tak je vlastne pravda, ze od nejakeho roku uz byly pruziny normal....
-> LiMaK: a ine pruziny ventilov
prvni ls, do nejakeho roku mely jinou vacku, ale pak zbytek uz ne
písty hlavu a karbec ..
chtěl bych z L postavit LS, potřebuji pouze kompletní hlavu, pístní sadu a jiný karb.? nebo je jiná i vačka?Dík