jaky olej

prohledat
320 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.11.2008 do 21.04.2025, založil/a Majk
řadit dle data
22:59:43
21.04.2025
Tomaso435
-> ajok 21.04.25 22:33:01: ted sem ji nalil do auta. Jen díky tomu ze byla 4l za 389,- az zase pudu pro rohlíky a bude tam tohle za tuto cenu, vezmu zas.
22:33:01
21.04.2025
ajok
to opravdu nikdo tu velvanu nezkousel?
03:46:05
13.04.2025
ajok
-> Tomaso435 16.07.24 06:48:00: tam uz je davno fav, fel nebo ted fab hlava :)4

Origo asi jo a nikdy jsem tomu nerozumnel, kdyz jsou sedla lisovana, jedine ze nalisovali z nevhodnyho materialu. Aprdel je, ze hlavu s tim "nosem" mam u zelnyho MTX origo, ktery je r.v.1995.

porad nevim, cim nahradit ME10W40, co myslite toto motorove-oleje.heureka.cz /velvana-syntanol-10w-40-1 -l uz jsem se chtel zasobit mogul super 10W40 GX-FE, ten jeste koupit jde, ta velvana nema sn, ale pisi taky nizkopopelny, co se mi libi ta udavana odolnost proti starnuti, ale TBN jsem nikde nenasel
upraveno 1x, naposled 13.04.2025 07:38:39
09:41:24
22.07.2024
George_S
-> Jarda/felda: to vím byl tam také takový paskvil Ecotronik, něco jako karburátor řízený řídící jednotkou. Ale já se zajímal víc o BMM když jsem ho dostal od bráchy z Formana.
11:01:11
19.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 18.07.24 16:13:44: favorit byl i karbec a tam to je jak píše Tomaso 4
16:13:44
18.07.2024
George_S
-> Tomaso435: u zadokolek výkony nevím ale Favo s BMM mělo 135 40kw a 136 50kw
09:38:58
17.07.2024
palinator
-> David29 15.07.24 17:10:09:

Můžeš použít i A3/B4, ta B4 není problém. A tady jsem našel něco v SL, ale jestli to i bude skutečnost na obalu, těžko říct.



www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-elf-evolution-90 0-nf-5w-40-4l
09:26:35
17.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 16.07.24 19:06:24: 135/136 se liší pístama, kde u 135 je vybrání, a pak jsou tu ještě 136mpi písty který jsou o 0.3mm vyšší takže ještě větší komprese 4
19:20:07
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S: tak zhruba ma o 3kw vic. 43 vs 46. A dělá to v zásadě "jen" vyšší komprese.
19:19:27
16.07.2024
MVM
-> George_S 16.07.24 19:06:24: No hlavně v pístech. 136ka ma rovný dno pistu a kompresní poměr 9,7:1

No a tim padem umí vygenerovat vyšší Nm a tim padem ma při stejných otáčkách o těch par kW víc 4
19:10:27
16.07.2024
George_S
-> Tomaso435: já jsem si koupil tu vodící trubičku z Felicie, aby to bylo vyvedený nad motor a nahoře má měrka takový zámek.
19:06:24
16.07.2024
George_S
-> Tomaso435: a v čem tedy když obsah je stejnej a má zhruba o 10kw víc?
19:03:44
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S 16.07.24 18:39:30: vypadá jako kovový ventilek v úpravě v zátku ... Ona ta měrka ne úplně drží
19:02:15
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S: ve vačce ? Neee :)
18:39:30
16.07.2024
George_S
-> Bery: co to tam máš? K čemu to slouží?
18:38:06
16.07.2024
George_S
-> Bukaj: to je zajímavý, motory 135 a 136 by měly být stejné jen se lišily ve vačce.
14:06:58
16.07.2024
Bukaj
-> George_S 16.07.24 10:06:59: Není pravda. na bezolovnatý benzin byly konstruovány všechny motory 135, ale 136 byly v prvních letech výroby normálně na olovnatý benzin a neměly tvrzená sedla výfukových ventilů. Nejsem si jist, od jaké doby měly i 136 motory tvrzená sedla, ale v zadohrabech určitě ne, takže tipuji až někdy od 90. let...
13:48:44
16.07.2024
Petrson
-> George_S 16.07.24 10:13:20: já jsem si nalil předepsaný množství plus do filtru a po nastartování rysku. A jezdím takhle. Ale mám to na fe merce.
12:55:13
16.07.2024
vhml
-> ajok 16.07.24 01:18:56: na 5W50 najezdil sharan uz 200t z celkovych 440
12:10:25
16.07.2024
Bery
měrku mám mimo motor.

po nalití a nastartování si uděláš rysku



img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_124__2024- 04-10_18-50-42_15.webp
10:13:20
16.07.2024
George_S
-> ajok: na tom motoru máš otvor pro měrku na kterém místě? Změříš prosím tě vzdálenost od špuntu k risce min. max.
10:06:59
16.07.2024
George_S
-> ajok: to je samozřejmé když budu dávat hliníkovou vanu že se musí vyměnit i koš. Favo ho má kulatý a rovinu pod jiným úhlem. Já jsem nový koš před pár lety kupoval. Vím že jsem sháněl 135 ale teď nevím na 100% že je to on, už v té době se některé věci špatně sháněli hlavně na 135-136 zadní náhon.

-> Tomaso435: Š135 a Š136 byly v podstatě Favo motory takže už byly na bezolovnatý benzín.
06:48:00
16.07.2024
Tomaso435
-> ajok 16.07.24 04:49:32: 742.136 To znamená že je benzín potřeba aditivovat olovem ?

135 vím že to snese bez olovnatý.
04:49:32
16.07.2024
ajok
-> George_S 16.07.24 02:02:24: ja mam v rapidu 742.136, tak s tim Ti neporadim, ale rozhodne musis dat i kos... a nevim jestli vana a kos muze byt jen 742.136 nebo i z nejake posledni 120/130, vim ze byla nejaka Al hluboka vana, tak tu urcite ne...
02:02:24
16.07.2024
George_S
Teď mě to napadlo, do 130tky budu dávat motor z Favorita s tím že vana bude hliníková, jak je to s měrkou oleje. Bude platit ta Fariťácka?
01:18:56
16.07.2024
ajok
ja zlikvidoval uz 2 motory nevhodnym olejem, takze si davam bacha

poprve 130, kamarad delal servisaka tiraku a tak mel do toho oleje moc, lil to do 120 a me to nosil do 130, oba motory po zime KO a pak tu AEE s tim TQR 10W50 :/



-> MVM: ja uz byl skororo rozhodnut pro mobil1 5W50 do 1.8T, mam chip 193HP, LPG, obcas tomu davam a pry to je blbost, syn Mlcocha, ze to bych musel mit alespon 8valec biturbo aby to melo smysl, ze to je olej hustej jak tank a tim moturkem pry neprotece 3 a jeste jak to rekl arogantne a beztak pochopil, ze mam TSi a 20V vubec nezna...7
00:13:11
16.07.2024
George_S
-> MVM: ale upozornění pokračuje tím že vývoj olejů jde dopředu a že ta doporučení platí v době tisku. To znamená že příručku vytiskly začátkem devadesátých a dnes je třeba možné že tam může být třeba i ten 5W.
22:54:46
15.07.2024
Jozka
-> MVM: Jako jo, je to "letní" varianta - a souhlasí (dle distributora) i to, že je zvlášť vhodnej pro "brouky".

Mě šlo spíš o to, že jsme se s motorářem dohodli, že nebudem předělávat na plnoprůtok, když že se Helix 15W/40 bude měnit po roce (2-3 tisíce km) a "roztáčet" se bude až cca po 20 km jízdy. Nicméně se mi zdá, že obavy byly zbytečný a ten olej se prohřívá docela ochotně a rychle..
21:52:40
15.07.2024
MVM
-> Jozka: Však se mrkni do tabulky jaké je rozmezí použitelnosti ve°C pro SAE 20W/50 (Což je mimochodem oblíbená třída pro vzduchem chlazený motory)
20:26:56
15.07.2024
Jozka
Já třeba do motoru 1000 MB s pár natočenejma tisícema po sestavení omylem nalil olej 20W50 (minerál speciál "for classic cars") a měl trochu obavy - nu a žádnej rozdíl oproti předchozímu 15W/40 nepozoruju.
17:10:09
15.07.2024
David29
Ted jsem hledal a řešil, co za olej do Saaba.

Dle knížky 0W nebo 5W, ale co jsem našel byly specifikace A3/B3 a SJ.

Takže jsem našel jen 10W-40, co bylo SL



Tu specifikaci považuju teda za důležitější, než viskozitu
14:19:48
15.07.2024
MVM
-> George_S: Co je na tom nepochopitelný. Nepoužívat olej pod 10W tečka..

Ale mě je to upřímně jedno.

Ja ty motory znam myslim si dobře, a dokážu poradit co jim vyhovuje.
13:20:06
15.07.2024
George_S
Nejde to, ale píší tam:

Upozornění

-Nepoužívejte motorové oleje pod vizkozni třídou SAE 10W.

-Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho tisku.
11:04:07
15.07.2024
George_S
Tak se zase nepovedlo.
11:01:39
15.07.2024
George_S
Pokus dvě, vkládám PDF, před tím se nezobrazil.
10:58:15
15.07.2024
MVM
-> George_S: 10W/40 je optimální pro naše naše podnebi. Co se týká

viskozity. Dlouhy letní jízdy po dálnici by vyhovoval i 10W/50.

Pětku bych nepouzival. Pakliže nejsou krátký cesty a častý studený starty v zimě po městě..
10:57:56
15.07.2024
George_S
Tady jsem našel příručku k Favoritu
10:47:12
15.07.2024
George_S
-> MVM: v mazacím plánu Valvoline je u jednotlivých specifikaci doporučení do jakých teplot je daný olej vhodný. Třeba u Nivy mi tam nabídl SynPower FE 0W-30 pod 25° u toho Favorita těch 5W40 bylo použitelnost celoročně. Samozřejmě že tam doporučovali 10W40 a 15W40.
18:41:09
14.07.2024
MVM
Znovu opakuju že viskozita SAE nema s kvalitou mazání nic společnýho a pouze zařazuje oleje do určité klasifikace podle chování za nízkých a vysokych teplot.

Vždycky je SAE pouze doporučené pro místní klimatický podminky u sériovýho motoru a nebo pro provozni podminky u závodního motoru.

Jenže je dneska taková doba, že treba specifický oleje se vyrabi třeba jen v SAE 5W/30.. tim padem má majitel teoreticky smůlu.

Ale nikdo mi nemůže prikazat mit v autě 0W/30 pokud pojedu do oblasti rovníku nebo tam,kde se běžně trplota pohybuje nad 35°C..

Stejně tak na Sibiř nebo v zimě nebudu používat SAE 60..

ACEA a API jsou důležitější. A viskozitu k tomu vybrat dle podminek. Nejlepší neekologický oleje byly kolem roku 2000. API do SJ byly top.

LowSAPS stoji za starou bačkoru a právě starý konstrukce trpí.
11:00:07
14.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 14.07.24 00:37:01: takže tvrdíš že nějaký ajťák je povolanější než výrobce který ty oleje v daným motoru testoval a za dost tvrdých podmínek... ?
07:07:14
14.07.2024
ajok
-> George_S 14.07.24 00:37:01: parkrat jsem koukal na nejaky mazaci plany a vyhodnotil jsem to tak, ze to musel delat nejakej moula a nehodlam si znicit auto, jak pise MVM jedine DP4
06:35:44
14.07.2024
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však ano. Je to do našich podminek naprostá blbost. 1
00:41:37
14.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> George_S 14.07.24 00:37:01: To uz mi prijde uplne ujety.



-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
upraveno 1x, naposled 14.07.2024 00:41:45
00:37:01
14.07.2024
George_S
Já nevím ale i na škoda díly nabízí pro Favorit dokonce 0W30.
23:03:50
13.07.2024
ajok
-> MVM 13.07.24 22:57:57: ja vzdy do Favomotoru 10W40, kdysi mi to Kubina rozmlouval, ze tam narozdil od mineralu dochazi k mikroprehrivani, ze na to je mineral odolnejsi, vzdy jsem teda daval ME 10W40
22:57:57
13.07.2024
MVM
-> George_S 13.07.24 22:47:01: "Podle mazaciho planu" Takže nějaký vyhledávač je nad dilenskou příručkou?

Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.

Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
22:57:47
13.07.2024
ajok
-> George_S 13.07.24 22:47:01: to ten transit musi mit dobre udelanou vanu a sani oleje, ze mu ten litr stacil, jak by to nenasalo, tak by bylo velmi rechle po motoru
22:47:01
13.07.2024
George_S
Podle mazacího plánu Valvoline je doporučený, byl tam také 5W30 ale já radši 5W40. A vzhledem k tomu že motor bude po generálce, takže nové těsnění simerynky, nové olejové čerpadlo i koš, bude tam chladič oleje tak si myslím že by neměl být problém. A ten Militec dávám do každého auta od té doby co jsem o něm slyšel. Dokonce mi asi zachránil motor u Transita když jsem asi 14 dní jezdil jen na litr oleje. Né schválně, kontrolka hlavně při startu problikla a po pár sekundách se zase rozsvítila, tak když jsem pro jednoho servisaka dělal nějakou drobnost tak místo peněz jsem mu řekl ať mi dá na dolití 1-2 litry oleje. Nakonec to bylo 5 motor byl na 6 litrů. A on mi řekl že už to má ten motor spočítaný, jezdil jsem s ním ještě 4 roky než mi schnila karoserie.
12:36:52
10.07.2024
palinator
-> MVM:

Tak M7ADSIII, běžně používaný pro 742 a Favority, je taky do Liazu Turbo, žejo...
11:24:08
10.07.2024
Tomaso435
-> MVM 09.07.24 19:24:09: přesně tak, je ho hodně. Jelikož jsem do Favorita celý život používal pouze 15w 40 M7 ads3, a až nyní jsem přešel na 10w-40 jen kvůli tomu že na to jezdí ještě dalších pět aut, tak tohle naleju třeba do zeleného favorita se kterým prakticky jezdím pouze na STK stav motoru je zánovní a čistota nového motoru 90%, tím pádem se tam nemá co rozpouštět. A nechám to tam dalších 4 5 let maximálně 100km celkem. Aspoň olej zužitkuju.



Podobně mám i 10w40 ale ten si troufnu dát maximálně do lpg fabie, kde motor je též čistý.



Do zbytku klasiku 10w40.
Extreme Tyres