jaky olej

prohledat
184 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.11.2008 do 18.09.2020, založil/a Majk
řadit dle data
18:16:18
18.09.2020
Milan 136
09:26:26
18.09.2020
MVM
-> saskyn2: Jasne treba Panamera.. proc ne zejo. 7
08:36:29
18.09.2020
saskyn2
-> MVM: Jo to nechápeš, na jednu stranu přehnaný lidi co se ptaji jestli 10.000 na olej není moc, na druhou stranu přijede borec na a chce tam vrátit olej co má 25tkm že na to ještě 5000 bude jezdit tvl.
02:37:39
18.09.2020
MVM
-> Pavel P..: Vyjety olej z motoru je relativni pojem. Totiž pokud to beru ze svyho pohledu kdy si dělám výměny sám,treba po 15 tis, kdy vim že je motor cistej. Tak v tom oleji je tvrdyho karbonu nic, a špóny žádný. Jednoduše proto, že kdybych ten olej jednoduše o dalších klidně 7tis přejel musel bych ten motor zadrit.
Takže pokud to neni olej z ciziho zdroje, slity zbytky z kde jakyho verglu, tak motorovy olej ma mazaci schopnosti pořád dostatečný.
A věř mi že jsou na světě lidi kteri chteli do motoru po opravě vracet olej ktery mel najeto treba 21000km a oni na tom jeste chteli tech svych 9-10tis natočit. A kdyz vidíš jak ten olej je černej.. 5 Bohuzel takova je realita.
22:08:16
17.09.2020
Pavel P..
-> stepan: sak právě, toho oleje nemáš takovou spotřebu.... ta nejlevnější M6A stojí 50kg/litr.
-> saskyn2: tak to moc lidí doma nemá.... myslim vyjeťák klasickej, černej humus z motoru. Já používam hydraulickej olej ze starýho lisu, mám toho tady ještě 50litrů3
22:02:00
17.09.2020
saskyn2
-> Pavel P..: Hele neni vyjeták jako vyjeták, jednu dobu odemě bral borec z DSG a to je krásně čistý a řidký. Kdybys chtěl tak ti můžu taky pár litříku separovat zvlášt4
21:42:25
17.09.2020
stepan
-> Pavel P..: Hlavně proč to dělat? Kvůli ušetření 50kč ročně mi přijde zbytečný ničit pilu.
21:34:00
17.09.2020
Pavel P..
-> palinator: u toho vyjeťáku ale nejde primárně o ekologii... problem je v obsahu svinstva v tom vyjeťáku, špony, karbon a jinej bordel kterej pomalu vydírá olejové čerpadlo a lištu..
09:35:01
17.09.2020
palinator
-> Borderer:
Já na to v zájmu ekologie kupuju spešl M6A. Aditiva to nemá skoro žádný tak věřím, že si s tím příroda rychle poradí. 3
08:32:51
17.09.2020
Borderer
-> Pavel P..: Mažeme pily vyjeťákem co sem na světě. Jedna pila je starší jak já, druhá má přes 10 let a taky ok. 3 A jako bonus v tom nezatuhne ta biosračka. Když jsme ještě jezdili hlavně užovkou, přefiltroval se ten olej přes ponožku. Z nových aut už není potřeba ani to. 3
22:08:14
16.09.2020
Pavel P..
-> Jarda/felda 16.09.20 21:57:53: olejové čerpadlo ti poděkuje3
21:57:53
16.09.2020
Jarda/felda
-> David29 16.09.20 08:35:00: pilu mažu vyjetým 3 3 3
21:05:10
16.09.2020
David29
Ještě bych měl dotaz.

Dle výrobce tam má přijít olej specifikace "ISO FB" či vyšší.

Problém je, že dle toho jsem nic nenašel. Všechno to jsou:

API TB
API TC
JASO FB
ISO L-EGD

Logicky výše uvedené by měli iso FB splnovat... že?
08:35:00
16.09.2020
David29
Já jsem si tak tak trochu myslel, že to bude hlavně kvůli té viskozotě problém - ale v pohodě, nouze to není.
Já to neplatím, navíc ten dvoutakt je defacto novej, tak je zbytečný to pokoušet - a koupí se tam, co tam bejt má.

Ale na mazání řetězu do pily to je v pohodě, ne? Ekologii neřeším... 1
06:51:26
16.09.2020
Borderer
-> David29: Přečti si požadavky motoru na olej a hlavně požadavky čerpadla na hustotu oleje. Často mívají čerpadla na výtlaku úzké hadičky a těma hustý oleje neprojdou. Do Jawy s oilmasterem se třeba musí lejt minimálně Mogul TSF nebo Addinol MZ 406, i když ji reálně umaže i psí sádlo... 6
23:57:27
15.09.2020
MVM
-> David29 15.09.20 22:54:04: Pokud ses uplne nezblaznil a nebo nenstala nouze 3.SV, tak urcite takovy olej nedavej do 2T. Už z principu bude vhodny jakykoliv olej SAE 30 nebo 40 a cim min aditivovany tim líp. Typicky největší 'shitt' M6A bude ok oprototi aditivovanymu oleji pro 4T diesel. A protože píšeš že to ma oddělené mazani a čerpadlo, tak tam bude ta viskozita SAE ještě důležitější, protoze je ny tom nastavene davkovani čerpala, tj.Poměr oleje vuci zatizeni.
Olej do dieselu radsi za par piv nekomu střelg5
23:01:08
15.09.2020
palinator
-> David29:
Těch 15 litrů oleje bych tě možná dokázal zbavit, pokud napíšeš, co je to zač.

E: 15W40 se specifikací pro LIAZy a Tatry se běžně používaly ve škodovkách. Určitě to bylo Paramo Super Turbo M7ADSIV a podobný náklaďácký specifikace má myslim i M7ADSIII.
upraveno 1x, naposled 15.09.2020 23:02:36
23:00:16
15.09.2020
palinator
-> David29:
2T oleje jsou stavěný hlavně tak, aby se spalovaly pokud možno s menšíma emisema a s menším zasíráním motoru. Jinak to asi záleží na tom o jakej dvoutakt se jedná. Fichtlovi, Teře nebo naftovýmu TKčku to bude asi jedno co do toho naleješ, známej to provozuje na klasický 4T oleje roky bez potíží. Ale hulí to. Do motorový pily nebo něčeho lepšího, vysokootáčkovýho, bych použil předepsané 2T oleje.
22:54:04
15.09.2020
David29
Dotaz pro znalé,
dvoutaktní motor, olej se leje zvlášt - je tam jakýsi čerpadýlko, který to dávkuje a míchá s benzínem

Mám asi 15l oleje pro těžký diesly - dle specifikace tipuju, že to byla nějaká Tatra nebo tector od Iveca.

Dotaz: můžu to použít do 2T, nebo oleje pro 2T jsou v něčem speciální? Nebo naopak oleje do 2t je vyždímaná slunečnice a cokoliv je lepší? 3

Díky
upraveno 1x, naposled 15.09.2020 22:54:32
19:12:39
01.09.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 01.09.20 18:44:37: Hele zrovna jednoho "rekvalifikovanýho&q uot; zahradníka tu máme a motor bych mu klidně svěřil 4 3
18:44:37
01.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Hanz1912 26.08.20 17:19:00: Podíval bych se na stránky výrobce. 81
Neprošel ten mechanik nějakou rekvalifikací třeba z oboru zahradník nebo švadlena? 3
18:02:34
26.08.2020
SO545
Repasoval som motor po 120000km
Jazdene na pohodu a od nova.
Pouzity klasicky olej tej doby M6AD tusim
Menene po 5000km , filter plnoprietok.
Majitel pedant.

Krasny cisty blok a kluka ako nova.

Riesili sme celkovu GO karoserie a naprav tak sme to vzali komplet aj s prevodovkou a motorom.
upraveno 1x, naposled 26.08.2020 18:03:33
17:19:00
26.08.2020
Hanz1912
Castrol tam nebyl moc často. Pak ho zrušili. Přešlo se na TEN Valvoline VR1 10W60. Já měnil olej max po 10000 nebo 7000km nebo podle barvy. Bylo to zevnitř černé a smradu z toho jako by se v tom udilo. Předchozí majitele znám a nejezdili jiný olej určitě. No budu jezdit od jara do podzimu. A možná když bude zima slabá a bez soli tak bych jel asi to projet. Právě proto jsem tam nalil 5w50 že to bude čisté pořád a nebude se tvořit karbon. Co ten Valvoline vlastně je? Na oleje-pema.cz píšou že to je plná syntetika a jinde polosyntetika a semisyntetika. Koupím, naleju, a budu pozorovat tlak a zahřívání
12:59:21
26.08.2020
Tuner#2
-> Hanz1912 26.08.20 05:49:48: Jezdím 15 let napřed 10W50 a teď 10W60 a blok je krásně jen zlatavý. Pokud ho máš černý, tak to byl nějaký shit olej bez aditiv, ježdění dlouho bez výměny a ještě enormně namáhaný. Jinak to není možné.
11:43:46
26.08.2020
MVM
-> Hanz1912: V tom pripade tam 100% nebyl Castrol 10W/60. Techto oleju jsem vypustil mraky a pokud tam neni 50tis km, nezakarbonuje motor..
Pokud mas motor po GO a nebude jezdit v mrazech,nebo krátké jizdy mesto. Tak bych sel do 1xW/50..
05:49:48
26.08.2020
Hanz1912
Tak kapky to dostává občas. Mechanik co mi rozebral původní blok, který jezdil na, 10W60 tak to bylo uvnitř černé jak diesel. A smrdělo to spáleninou. Právě jak říkáš Eidy že to má nějaké vůle a řídký olej to neutěsní. Když dám 10w60 tak by se měl zvětšit i tlak oleje teoreticky ne? I když při zahřátí zřídne ale ne tak. Můžu vypustit tu 5ku co tam teď mám a na zkoušku nalít novou 10ku pro porovnání. Ten Valvoline VR1 je dobrá volba ne?
22:16:21
25.08.2020
Eidy
-> Hanz1912 25.08.20 21:21:15: A prosím tě, kdo ti prozradil takové tajemství? Já teda ještě z žádného motoru nevypustil jiný olej než černý. Jelikož pístní kroužky nikdy netěsní 100%, do každého oleje se dostávají saze. Navíc karbon vzniká na horkých plochách třeba jako dříky výfukových ventilů a olej to rozpouští. Každý olej včetně M6 (bez aditiv) bude časem černý. Bez ohledu na třídu viskozity. U 5W bych se už bál nízké viskozity. Tyhle starý motory jsou navržený s velkou vůlí a řídký olej tomu spíš uškodí. Pokud to nehoníš, jakýkoliv olej 10W-40 s API SL nebo SJ bude bohatě postačovat.4
22:02:43
25.08.2020
MVM
-> Hanz1912: "Pokud Ti někdo řekl že olej 10W časem černí - tak to je bezesporu odbornik, Olej použij SAE 15W/50,10W/50, (v extremu v létě a dálnicích 10W/60)
Podle SAE - toto nic neříká o kvalitě . Tam se dívej na API (i když Americká norma orientační) SJ,SL a ten motor pojede s takovým relativně zastaralým olejem krásně..
21:21:15
25.08.2020
Hanz1912
Jezdíte někdo 5w50 ve 120ce? Mám motor z nových dílů a nějaké lehké úpravy tam jsou. Vnitřek LS. Bylo mi řečeno že tam mám dát 5w50 když je to nové všechno. 10w že černí časem. Na starém bloku se jezdilo od začátku 10w60 Castrol RS který už neexistuje a pak se přešlo na Valvoline VR1. Teď mám 5w50 od Mobil 1. Tlak při teplotě oleje 80°C na volnoběh cca 1000 otáček je 1bar. Za jízdy při větší zátěží 4bary. Takže asi dobré.
21:43:09
25.07.2020
castrol
-> SO545: tie tu nemame kedze sme na kopci 1
21:14:52
25.07.2020
SO545
-> castrol 25.07.20 20:54:02: tak mu este porad nech si namaze na studni rucnu pumpu 5
20:54:02
25.07.2020
castrol
-> King: sused si tak impregnoval plot na predzahradke 3
09:09:45
25.07.2020
King
-> saskyn2: A taky je to dobry na impregnaci vrat od stodoly...nebo do fobie :-)
upraveno 1x, naposled 25.07.2020 09:10:18
22:30:07
24.07.2020
saskyn2
-> Tomaso435: Jen ostatní to lejou do kamen a ne do auta3
21:31:27
24.07.2020
Tomaso435
-> palinator: budeš se divit, na ten tam je pořadník....
21:27:45
24.07.2020
palinator
-> Tomaso435:
Tak vem olej z vrakáče ne?
21:12:32
24.07.2020
Tomaso435
-> palinator: zbytečně drahý... Litr za výměnu oleje je pro to moc :D
21:09:33
24.07.2020
palinator
-> Tomaso435:
VW504.00 nebo VW502.00 na pevnej interval
Tečka
upraveno 1x, naposled 24.07.2020 21:10:34
21:06:26
24.07.2020
Tomaso435
Pánové fabie 1.2 TSI 63kw... Jakej olej vzhledem k ceně použít? Výměny max po 10 000km... Takže Castrol to nedostane a 30 000km to v tom taky jezdit nebude.

Paramo 5w30 lze?
23:34:41
19.04.2020
Jarda
-> U-Geen 19.04.20 22:32:49: njn, jsem slepej no4
22:55:38
19.04.2020
MOLSO
22:32:49
19.04.2020
U-Geen
-> Jarda: havoline != valvoline :)
14:18:09
19.04.2020
Jarda
-> Tomaso435 19.04.20 11:55:04: jo valvoline max life 10w40 mi taky extra tu nivu nemazal, cekal jsem od toho vic, ale prisel mi neco jako ten mogul extreme, spis jsi mel nejakej falzifikat
takovej mogul super 10w40 a mogul etreme 10w40 (oba se stejnejma specifikacema) je sakra rozdil, uz jen, ze toho mogulu super ten motor spapa dvojnasobek, nez toho extreme
12:41:57
19.04.2020
Shader
-> MVM: Jasně, rozumím. Díky.
12:31:39
19.04.2020
MVM
-> Shader 19.04.20 12:17:58: Samozřejmě. Jen ten olej častěji měnit. Všechno spolu souvisí. Pokud ten motor je v kondici nemá vůle a spolehlivě má tabulkový tlak oleje.. neni nutný pro sériový motor nic vymýšlet. Pokud začnou převažovat extrémní podmínky,rozhodnu se s tim třeba jezdit jen po dálnici,tahat karavany,nebo jen jezdit na plno.. Tak se rozhodné vyplatí udelat nejaký změny a opatření.
12:17:58
19.04.2020
Shader
-> MVM: Tedy pro běžné svezení s občasným "povyražením" vyhovující?
12:10:20
19.04.2020
MVM
-> Shader 19.04.20 11:25:04: Zase upřesním. Musi se to pojmenovat přesně. SAE 10W40 s API SL je výrazně nad minimálními požadavky motorů OHV škoda.(v běžných podmínkách provozu) Jak teplotnim rozsahem,tak výkonností.
11:55:04
19.04.2020
Tomaso435
-> Jarda: já si do fáva nalil nějakej supr čupr extra havoline 10w40... no po 50km sem to vylil... neumělo to s tim mazat.. dalších asi 150 000km to najelo na to co leju do všeho. paramo stáčený za 52kč 15w40 m7ads3. a není problém.
11:42:59
19.04.2020
Jarda
-> Shader 19.04.20 11:25:04: do 136 urcite, ja pouzivam ME 10w40 nekdy jsem daval 15w40 taky ME, nikdy nic jineho, hodne zavisi i na klimatickejch podminkach ve kterych je to provozovano4
S tou 15kou mi je v zime favomotoru az lito.
upraveno 1x, naposled 19.04.2020 11:45:24
11:25:04
19.04.2020
Shader
-> MVM: Pokud to tedy chápu správně, pro běžné ježdění je 10W40 vhodným řešením, jelikož není motor nadměrně zatěžován a použíti 10W60 tedy nemá smysl. V případě, že motor bude často nadměrně zatěžován je použití 10W60 adekvátním řešením. Pokud bych tedy přešel z 40 na 60, musí to být v závislosti na tom, jak bude motor zatěžován. Je to tak?
Extreme Tyres