jaky olej

prohledat
255 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 08.11.2008 do 19.04.2024, založil/a Majk
řadit dle data
22:20:29
01.06.2021
ferrari
No keď píšu kolegovia, že aj pri ostrejšom jazdení má olej 80st, tak by som tam nalial kvalitný 15W40 a finito. Ja som dal Total 15W40.
Ale áno, sú možnosti Total 10W50 racing, alebo 10W60 Racing.
Ale ako píše Eidy, ktovie aký jet ten HTSC...
Na Alfa Romeo stránkach jednoznačne odporúčajú Selenia Racing 10W60, ale vraj je to materiálovo úplne iná báza, ako spomínaný Total Racing 10W60. Lenže taký TS motor 2,0 pri ostrejšej jazde zohreje olej na 140 st...
10:31:00
01.06.2021
Borderer
-> palinator: S tím zkušenosti nemám. Tahle doba mne minula. Buďto sem měl hnojníky, co jezdily na M6A, kam sem se bál lejt cokoliv jinýho nebo čistý motory, který se při včasné výměně nezahnojily.

edit: Vlastně jeden takovej původně čistej motor znám. OHV v otcově feldě, během 75 tisíc km je v něm kýbl hnoje. Ale z toho důvodu, že se ho sem tam zeptám, kdy naposledy měnil olej a jednou to je 25 tisíc kilometrů, podruhý 20 atd....
upraveno 1x, naposled 01.06.2021 10:32:08
10:20:59
01.06.2021
palinator
-> Borderer:
Já nevim, ale třeba čistící schopnosti něčeho s API SL mi přišly výrazně lepší, než třeba SG u M7ADSIII, což je takovej porevoluční standard pro 120tky. A jestli dám za výměnu o 70 Kč víc, to už mě nevytrhne.
10:19:00
01.06.2021
Borderer
-> palinator: To nerozporuju. Já to beru v tom kontextu, kdy každej druhej do 20 let starýho auta leje super drahej olej, o tři výkonostní třídy lepší a myslí si, jak tomu motoru dělá dobře...přitom tomu je to úplně jedno. Sám sem si to vyzkoušel na té škodovce. Teploměr sem vozil asi rok po GO a jedině při prvních asi 50 kilometrech se tomu oleji zdálo o čertech, pak si to sedlo a nyní při běžný, svižný jízdě v podstatě olej na provozní teplotu ani neohřeju.
10:09:44
01.06.2021
palinator
-> Borderer:
No ono zase pozor. Pokud budeš srovnávat výkonově odpovídající oleje, tak zrovna Shell i Mobil budou výrazně levnější, než ten Mogul. Cenově příznivě jsou na tom plastický maziva, ale tam si nejsem úplně jistej jejich kvalitou oproti konkurenci. V olejích byli asi srovnatelní.
Ono nedává úplně smysl Mogul používat, je to spíš takový staromilectví a zoufalá snaha podpořit tuzemskýho výrobce.
10:08:20
01.06.2021
MVM
-> Hanz1912: 20w50 Znacku si vyber dle fin možnosti. 10W50 je mozna taky ale zbytečná. Zbytek viz předchozí. Dokonce se ti mozna snizi spotřeba oleje..
10:06:50
01.06.2021
Borderer
-> palinator: Konec výroby pro nezájem...nakonec to i chápu. Protože každej druhej cpe do starý paštiky Mobil, Shell atd.... A nad levnejma olejema každej ofrňuje...ale to, že si v prvním případě připlácí 50% ceny za značku vědět nechtěj...

Tohle leju do 1.6 AEE už skoro 150 tisíc kilometrů a nějak se destrukce motoru nekoná, ani nebere olej. Výměna co 8 tisíc km kvůli kyselému LPG: www.cc-autodily.cz/olej-m otorovy-4-litry-4

A tohle leju do 120LS od GO cca 25 tisíc km, vačka 265°/265°, lehce upravený karbec, lícovaný kanály, gufera na ventilech a podobný opičiny. Výměna oleje viz dole, během výměn nedolévám.: www.cc-autodily.cz/olej-m otorovy-4-litry-3
upraveno 1x, naposled 01.06.2021 10:13:42
10:04:44
01.06.2021
palinator
-> Borderer:
Tak nepředpokládám že by v Polsku začali vyrábět Mogul, když maj svůj Orlen a kdoví pro koho co ještě vyrábějí.
Škoda je oleje Extreme PD 5W40, to byl jeden z mála v této viskozitě s PD specifikací. A do Škodovky Mogul patří tak nějak z principu. 6
10:00:02
01.06.2021
Hanz1912
-> MVM: Chladič oleje není. V zimě nejezdím. Motor LS. Sériové díly. Najeto cca 7000km. Vše z nových dílů. Tlaky podle měřáku cca 14-14,5. Vačka nějaká ostřejší tam je ale kolik to nikdo neví. Údajně něco kolem 260.
09:57:19
01.06.2021
Borderer
-> palinator: A končí výroba nebo komplet značka?
09:40:57
01.06.2021
MVM
-> Hanz1912: Upravená 120 je tak široký pojem, ze je srovnatelny s větou: Na zahradě rostou kvitka a zelenina trava,stromy.
Olej chladič ano/ne. Kompresni tlaky? navýšení tocivyho momentu oproti serii?, jezdíš v zimě 4km do práce?, auto startuješ na horách? Jestli máš sériový pisty ze 120? LS? nebo Jiný moderni?
Pokud to je klasika 120ka a je tam jen ostřejší vačka, potom jak rikam VR1 20W/50 a máš onrovskou rezervu. Za rozumnou cenu za olej. Pokud chceš za kazdou cenu řešit API , tak cokoli nad SG včetně. 1
09:31:26
01.06.2021
palinator
Mimochodem, Mogul (Paramo a Koramo) končí výrobu. Teď to odnesly finální oleje, pro nás teda oleje motorové a převodové, ukončena bude výroba plastických maziv a v roce 2022 má bejt ukončena výroba základových olejů v Kolíně. Takže nebudou vyrábět vlastně nic.

Musim někde nakoupit zbytky z výprodeje. 8
09:21:28
01.06.2021
Hanz1912
-> MVM: do upravené 120ky. Děláno jak na výkon tak na životnost. Nic extra. Teď mám 10W40 API SL a při pam pam a občas bomby olej max 80° teď při tomto počasí. Kdyby nebyl Miller tak drahý tak bych do něj šel. Bylo mi řečeno že bych měl dávat 10W50. Což je asi lepší. Ale okruhy a sprinty s tím nejezdím. A olej budu měnit co 5000km. Takže možná ta 10W40 bude teoreticky stačit. Uvidím co to bude dělat v hicech. Tlak oleje je dobrý. Na volnoběh to dává 1bar. 10W60 je asi zbytečně hustý a nevím jestli bych do dokázal zahřát abych ho využil s mým stylem jízdy
08:56:35
01.06.2021
Borderer
-> Hanz1912: Pokud to máš do seriovýho auta, tak si ten motor až na extrémy vystačí s obyčejným 15W40. Mám to ozkoušeno dle teploty oleje i tlakoměru, takže jak píše MVM.

Já osobně leju nejlevnější 15W40 co najdu, většinou Trysk nebo tak něco a měním co 6 - 8 tisíc km (nebo 2 roky). Paradoxně i tak se ten olej pořádně ohřeje (hliníková vana) až při větší zátěži. Při "pam pam" jízdě nešel přes 80°C.
07:59:02
01.06.2021
MVM
-> Hanz1912: Do jakyho motoru to prvotně chceš použít? Vzdycky se drž dilensky příručky, a pokud motor vic zatěžuješ, (to zatížení na max.je třeba tažení nalozenyho vleku do kopce pul hodiny na trojku ve 4000ot.) tak zvol olej o stupeň výš do teplejsich podminek, a malo zimnich startů klasická 20W/50 .. treba VR1 Valvoline.. Toto je typicky olej pro sportovni motory 70/80 let. Klasicky konstrukce. Prvotně je u Škodovek zaklad to uchladit,jak olej tak vodu. Co se zatižitelnosti týká, pokud uchladiš tak mnoho snese SAE 40.
22:15:58
31.05.2021
Eidy
-> Hanz1912: Dle požadavků by ti asi vyhovoval tenhle www.millersoils.cz/ee-per formance-10w50 , ale opět bude problém s cenou.
22:14:06
31.05.2021
Eidy
-> Hanz1912: Za mě klidně. Je škoda, že se dá velmi zřídka dohledat údaj HTHS. To je dobrý ukazatel "mazivosti" oleje.
21:20:52
31.05.2021
Hanz1912
-> Eidy: takže třeba tento by mohl být dobrý? www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-total-quartz-rac ing-10w-50-5l-1?gclid=Cj0K ...
Jde o ty přísady aby to spíš neškodilo
20:49:28
31.05.2021
Eidy
-> Hanz1912: Nebo SF oleje-pema.cz/clanek/vyko nostni-specifikace-oleju-5 14773305262087
Na druhou stranu si myslím, že jakýkoliv čerstvý moderní olej (krom lehkoběžného) škodovce postačí.
20:27:07
31.05.2021
Hanz1912
Hledám oleje 10W50 API SL a takový neexistuje krom Millera. Ale cena je vysoká. Do 120ky musí API maximálně SL? Jezdím 10W40 od Valvoline API SL. Ale styl jízdy spíš sportovní než pam pam. 10W60 od Valvoline VR1 je asi zbytečné ne?
18:16:18
18.09.2020
Milan 136
09:26:26
18.09.2020
MVM
-> saskyn2: Jasne treba Panamera.. proc ne zejo. 7
08:36:29
18.09.2020
saskyn2
-> MVM: Jo to nechápeš, na jednu stranu přehnaný lidi co se ptaji jestli 10.000 na olej není moc, na druhou stranu přijede borec na a chce tam vrátit olej co má 25tkm že na to ještě 5000 bude jezdit tvl.
02:37:39
18.09.2020
MVM
-> Pavel P..: Vyjety olej z motoru je relativni pojem. Totiž pokud to beru ze svyho pohledu kdy si dělám výměny sám,treba po 15 tis, kdy vim že je motor cistej. Tak v tom oleji je tvrdyho karbonu nic, a špóny žádný. Jednoduše proto, že kdybych ten olej jednoduše o dalších klidně 7tis přejel musel bych ten motor zadrit.
Takže pokud to neni olej z ciziho zdroje, slity zbytky z kde jakyho verglu, tak motorovy olej ma mazaci schopnosti pořád dostatečný.
A věř mi že jsou na světě lidi kteri chteli do motoru po opravě vracet olej ktery mel najeto treba 21000km a oni na tom jeste chteli tech svych 9-10tis natočit. A kdyz vidíš jak ten olej je černej.. 5 Bohuzel takova je realita.
22:08:16
17.09.2020
Pavel P..
-> stepan: sak právě, toho oleje nemáš takovou spotřebu.... ta nejlevnější M6A stojí 50kg/litr.
-> saskyn2: tak to moc lidí doma nemá.... myslim vyjeťák klasickej, černej humus z motoru. Já používam hydraulickej olej ze starýho lisu, mám toho tady ještě 50litrů3
22:02:00
17.09.2020
saskyn2
-> Pavel P..: Hele neni vyjeták jako vyjeták, jednu dobu odemě bral borec z DSG a to je krásně čistý a řidký. Kdybys chtěl tak ti můžu taky pár litříku separovat zvlášt4
21:42:25
17.09.2020
stepan
-> Pavel P..: Hlavně proč to dělat? Kvůli ušetření 50kč ročně mi přijde zbytečný ničit pilu.
21:34:00
17.09.2020
Pavel P..
-> palinator: u toho vyjeťáku ale nejde primárně o ekologii... problem je v obsahu svinstva v tom vyjeťáku, špony, karbon a jinej bordel kterej pomalu vydírá olejové čerpadlo a lištu..
09:35:01
17.09.2020
palinator
-> Borderer:
Já na to v zájmu ekologie kupuju spešl M6A. Aditiva to nemá skoro žádný tak věřím, že si s tím příroda rychle poradí. 3
08:32:51
17.09.2020
Borderer
-> Pavel P..: Mažeme pily vyjeťákem co sem na světě. Jedna pila je starší jak já, druhá má přes 10 let a taky ok. 3 A jako bonus v tom nezatuhne ta biosračka. Když jsme ještě jezdili hlavně užovkou, přefiltroval se ten olej přes ponožku. Z nových aut už není potřeba ani to. 3
22:08:14
16.09.2020
Pavel P..
-> Jarda/felda 16.09.20 21:57:53: olejové čerpadlo ti poděkuje3
21:57:53
16.09.2020
Jarda/felda
-> David29 16.09.20 08:35:00: pilu mažu vyjetým 3 3 3
21:05:10
16.09.2020
David29
Ještě bych měl dotaz.

Dle výrobce tam má přijít olej specifikace "ISO FB" či vyšší.

Problém je, že dle toho jsem nic nenašel. Všechno to jsou:

API TB
API TC
JASO FB
ISO L-EGD

Logicky výše uvedené by měli iso FB splnovat... že?
08:35:00
16.09.2020
David29
Já jsem si tak tak trochu myslel, že to bude hlavně kvůli té viskozotě problém - ale v pohodě, nouze to není.
Já to neplatím, navíc ten dvoutakt je defacto novej, tak je zbytečný to pokoušet - a koupí se tam, co tam bejt má.

Ale na mazání řetězu do pily to je v pohodě, ne? Ekologii neřeším... 1
06:51:26
16.09.2020
Borderer
-> David29: Přečti si požadavky motoru na olej a hlavně požadavky čerpadla na hustotu oleje. Často mívají čerpadla na výtlaku úzké hadičky a těma hustý oleje neprojdou. Do Jawy s oilmasterem se třeba musí lejt minimálně Mogul TSF nebo Addinol MZ 406, i když ji reálně umaže i psí sádlo... 6
23:57:27
15.09.2020
MVM
-> David29 15.09.20 22:54:04: Pokud ses uplne nezblaznil a nebo nenstala nouze 3.SV, tak urcite takovy olej nedavej do 2T. Už z principu bude vhodny jakykoliv olej SAE 30 nebo 40 a cim min aditivovany tim líp. Typicky největší 'shitt' M6A bude ok oprototi aditivovanymu oleji pro 4T diesel. A protože píšeš že to ma oddělené mazani a čerpadlo, tak tam bude ta viskozita SAE ještě důležitější, protoze je ny tom nastavene davkovani čerpala, tj.Poměr oleje vuci zatizeni.
Olej do dieselu radsi za par piv nekomu střelg5
23:01:08
15.09.2020
palinator
-> David29:
Těch 15 litrů oleje bych tě možná dokázal zbavit, pokud napíšeš, co je to zač.

E: 15W40 se specifikací pro LIAZy a Tatry se běžně používaly ve škodovkách. Určitě to bylo Paramo Super Turbo M7ADSIV a podobný náklaďácký specifikace má myslim i M7ADSIII.
upraveno 1x, naposled 15.09.2020 23:02:36
23:00:16
15.09.2020
palinator
-> David29:
2T oleje jsou stavěný hlavně tak, aby se spalovaly pokud možno s menšíma emisema a s menším zasíráním motoru. Jinak to asi záleží na tom o jakej dvoutakt se jedná. Fichtlovi, Teře nebo naftovýmu TKčku to bude asi jedno co do toho naleješ, známej to provozuje na klasický 4T oleje roky bez potíží. Ale hulí to. Do motorový pily nebo něčeho lepšího, vysokootáčkovýho, bych použil předepsané 2T oleje.
22:54:04
15.09.2020
David29
Dotaz pro znalé,
dvoutaktní motor, olej se leje zvlášt - je tam jakýsi čerpadýlko, který to dávkuje a míchá s benzínem

Mám asi 15l oleje pro těžký diesly - dle specifikace tipuju, že to byla nějaká Tatra nebo tector od Iveca.

Dotaz: můžu to použít do 2T, nebo oleje pro 2T jsou v něčem speciální? Nebo naopak oleje do 2t je vyždímaná slunečnice a cokoliv je lepší? 3

Díky
upraveno 1x, naposled 15.09.2020 22:54:32
19:12:39
01.09.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 01.09.20 18:44:37: Hele zrovna jednoho "rekvalifikovanýho&q uot; zahradníka tu máme a motor bych mu klidně svěřil 4 3
18:44:37
01.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Hanz1912 26.08.20 17:19:00: Podíval bych se na stránky výrobce. 81
Neprošel ten mechanik nějakou rekvalifikací třeba z oboru zahradník nebo švadlena? 3
18:02:34
26.08.2020
SO545
Repasoval som motor po 120000km
Jazdene na pohodu a od nova.
Pouzity klasicky olej tej doby M6AD tusim
Menene po 5000km , filter plnoprietok.
Majitel pedant.

Krasny cisty blok a kluka ako nova.

Riesili sme celkovu GO karoserie a naprav tak sme to vzali komplet aj s prevodovkou a motorom.
upraveno 1x, naposled 26.08.2020 18:03:33
17:19:00
26.08.2020
Hanz1912
Castrol tam nebyl moc často. Pak ho zrušili. Přešlo se na TEN Valvoline VR1 10W60. Já měnil olej max po 10000 nebo 7000km nebo podle barvy. Bylo to zevnitř černé a smradu z toho jako by se v tom udilo. Předchozí majitele znám a nejezdili jiný olej určitě. No budu jezdit od jara do podzimu. A možná když bude zima slabá a bez soli tak bych jel asi to projet. Právě proto jsem tam nalil 5w50 že to bude čisté pořád a nebude se tvořit karbon. Co ten Valvoline vlastně je? Na oleje-pema.cz píšou že to je plná syntetika a jinde polosyntetika a semisyntetika. Koupím, naleju, a budu pozorovat tlak a zahřívání
12:59:21
26.08.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hanz1912 26.08.20 05:49:48: Jezdím 15 let napřed 10W50 a teď 10W60 a blok je krásně jen zlatavý. Pokud ho máš černý, tak to byl nějaký shit olej bez aditiv, ježdění dlouho bez výměny a ještě enormně namáhaný. Jinak to není možné.
11:43:46
26.08.2020
MVM
-> Hanz1912: V tom pripade tam 100% nebyl Castrol 10W/60. Techto oleju jsem vypustil mraky a pokud tam neni 50tis km, nezakarbonuje motor..
Pokud mas motor po GO a nebude jezdit v mrazech,nebo krátké jizdy mesto. Tak bych sel do 1xW/50..
05:49:48
26.08.2020
Hanz1912
Tak kapky to dostává občas. Mechanik co mi rozebral původní blok, který jezdil na, 10W60 tak to bylo uvnitř černé jak diesel. A smrdělo to spáleninou. Právě jak říkáš Eidy že to má nějaké vůle a řídký olej to neutěsní. Když dám 10w60 tak by se měl zvětšit i tlak oleje teoreticky ne? I když při zahřátí zřídne ale ne tak. Můžu vypustit tu 5ku co tam teď mám a na zkoušku nalít novou 10ku pro porovnání. Ten Valvoline VR1 je dobrá volba ne?
22:16:21
25.08.2020
Eidy
-> Hanz1912 25.08.20 21:21:15: A prosím tě, kdo ti prozradil takové tajemství? Já teda ještě z žádného motoru nevypustil jiný olej než černý. Jelikož pístní kroužky nikdy netěsní 100%, do každého oleje se dostávají saze. Navíc karbon vzniká na horkých plochách třeba jako dříky výfukových ventilů a olej to rozpouští. Každý olej včetně M6 (bez aditiv) bude časem černý. Bez ohledu na třídu viskozity. U 5W bych se už bál nízké viskozity. Tyhle starý motory jsou navržený s velkou vůlí a řídký olej tomu spíš uškodí. Pokud to nehoníš, jakýkoliv olej 10W-40 s API SL nebo SJ bude bohatě postačovat.4
22:02:43
25.08.2020
MVM
-> Hanz1912: "Pokud Ti někdo řekl že olej 10W časem černí - tak to je bezesporu odbornik, Olej použij SAE 15W/50,10W/50, (v extremu v létě a dálnicích 10W/60)
Podle SAE - toto nic neříká o kvalitě . Tam se dívej na API (i když Americká norma orientační) SJ,SL a ten motor pojede s takovým relativně zastaralým olejem krásně..
21:21:15
25.08.2020
Hanz1912
Jezdíte někdo 5w50 ve 120ce? Mám motor z nových dílů a nějaké lehké úpravy tam jsou. Vnitřek LS. Bylo mi řečeno že tam mám dát 5w50 když je to nové všechno. 10w že černí časem. Na starém bloku se jezdilo od začátku 10w60 Castrol RS který už neexistuje a pak se přešlo na Valvoline VR1. Teď mám 5w50 od Mobil 1. Tlak při teplotě oleje 80°C na volnoběh cca 1000 otáček je 1bar. Za jízdy při větší zátěží 4bary. Takže asi dobré.
Extreme Tyres