jaky olej

prohledat
255 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 08.11.2008 do 19.04.2024, založil/a Majk
řadit dle data
15:15:33
15.03.2019
k.jarek
Borci, nemáte někdo prosím zkušenosti s tímhle Liqui Moly MoS2 Leichtlauf ( www.oleje.cz/p/liqui-moly -mos2-leichtlauf-10w-40-5- l--17534 )? Čeká mňa výměna oleje a zvažuju tento, ale nevím, co na ty částečky řekne škodovácký motor? Motor je čistý, v pořádku a nemá moc najeto, takže bych ho tím nerad odrovnal.
Ešče zvažuju Liqui Moly Super Leichtlauf ( www.oleje.cz/p/liqui-moly -super-leichtlauf-10w-40-5 -l--17457 ). Nemáte někdo s některým z nich zkušenost?
11:07:15
03.09.2018
Bukaj
Vetřu se sem s dotazem:
Jaký současný tlumičový olej použít do tlumičů škodovky, případně Pionýra?
Předpokládám, že tehdy se v PAL n. p. do všeho, co se u nás vyrábělo lil stejný olej...
...tak co pořídit, aby to mělo stejnou specifikaci, jako originál?
(bohužel jsem nikde nedohledal specifikaci původního tlumičového oleje)

Něco od Parama, Mogul? Ale co?6
09:41:08
03.09.2018
bouchy
-> minno: Obě, ale "worse case scenario" - SN se vším všudy. SM je taková ta "setrvačnost", co vyplynula z mých předchozích postů - one oil rules them all, vyplašenost v servisech, společenská poptávka.
upraveno 1x, naposled 03.09.2018 09:42:56
09:29:20
03.09.2018
Kocvin
-> minno: Asi obě ne ?
09:07:36
03.09.2018
minno
A ako sa dá vysvetliť toto?

API SM, SN/CF

Tak SM či SN? :)
zvětšit jaky olej - obrázek od minno vložen 03.09.2018 09:07:36
upraveno 1x, naposled 03.09.2018 09:08:23
08:48:03
03.09.2018
bouchy
-> palinator: Myslím, že si to neodporuje. API vyšší než SL už spočívá v přidávání kurvítek (za účelem vylepšení jiných vlastností, udržení viskozity, střih,..) - jenže to vede k přetaženým LL intervalům, takže to "dobré" je zabito jinými aspekty - přehřívání, ztráta vlastností. A viskozita 0/5W30 k tomu přispěje. Což nic nemění na faktu, že na řadě olejů je už teď jen VW507 (aniž by tam byly jmenované ty starší) a do budoucna jich bude ještě víc, krom teda těch, kde složení použití dle 507 vylučuje (většina 5W40 - i když i tam občas čtu "vhodné pro prodloužené servisní intervaly" atd.). O low-saps toho mnoho nevím, snad jen že motory s DPF/GPF je musí mít, i za cenu snížené alkalické rezervy. Nehledě na to, že ono VW schválení něco stojí, pro velké značky je to výhoda, v servisech se věší lidem na nos, že to musí plnit normu VW... a všichni jsou podělaní (včetně mě, ovšem s mírou někde na 501.01)...
14:45:30
31.08.2018
palinator
-> bouchy:
Podle toho grafu by ale platilo třeba to, že 5W40 API SL, ACEA A3/B4, VW 505.00, má horší ochranu proti opotřebení, než 5W30 API SN, ACEA C3, VW 507.00. A přitom se tvrdí, že ACEA C3 (nebo vyšší API než SL, SJ) je pro motory horší, než zmiňované normy pro highSAPS oleje. Tak kde je pravda?
12:49:59
31.08.2018
Paja120l
Co rikate na Motul 8100 x-power 10W60? Pouziva nekdo dele? Cenove taky nevychazi spatne.

www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-motul-8100-x-pow er-10w-60-5l?gclid=EAIa...
10:02:51
31.08.2018
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.08.18 21:58:44: To som uviedol len ako príklad, že to nie je len o normách.

Však vieme, že ani dva oleje s tými istými parametrami a normami "na papieri" nie sú (nemusia byť) rovnaké. Číselný údaj o viskozite je tiež len akési zakategorizovanie oleja do tabuľky a nie je to presný údaj, ale len "od - do".

Dobré je držať sa osvedčeného oleja a výrobcu, keď už s tým olejom máme odjazdené xy km, asi to bude OK a nemusíme špekulovať.

Osobne do škodovky aj do Punta lejem Valvoline SynPower 10W40 API myslím aktuálne SM (či SN?, predtým to bolo SL, ale už nie je v predaji) a dlhodobo je to OK a motory sú čisté.
06:00:16
31.08.2018
bouchy
-> minno: Zrovna na vyšší než SL bych si dal (kór u předmětných starších motorů) velký pozor. To by pak celá tahle diskuse byla zbytečná, když by motory konstrukčně ~1960-1995 mohly jezdit na SN 5W40/5W30 - což je ta "soudobá produkce".
-> palinator: Přesně to tvrdím. Zvláště u sjednocujích současných 504 a 507: www.oleje-pema.cz/cs/fire mni-normy.html - zdrojů je víc, jde o to, kdo opisuje, ale v zásadě i ne-LL normy jsou nyní pod (LL) 504/7. O zpětné kompatibilitě jsem nepsal, pouze o dopředné. Ke krytí norem třeba: www.millers-oils.cz/wp-co ntent/.../millers-vw.jpg (je to kopie nějaké angl. psané aplikace či webu, kde se dá naklikat srovnání různých norem - alespoň podle těch pár parametrů). VW508 je trochu jiná kapitola, přesto jde o evoluci olejů a norem předchozích.
22:02:39
30.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 30.08.18 21:53:05: Já byl včera na vyjížďce s kamarádem co má RSo a už mu opět stačím = už tomu nakládám jako dřív a zatím se to tváří dobře. Tlak oleje pořád o cca. 0,5 - 1 bar vyšší naž s tou 10W50 a olej nepřelezl 108°C i včera v tom teplu. Zdá se že ten 80°C termostat to drží celkově dole, jen teda když se zastaví, tak to letí neskutečně nahoru až k 90°C, ale to přisuzuju čidlu v hlavě, který se při stání rychle nahřeje. Nicméně sahara to jistí a udrží to lehce nad 80ti.
21:58:44
30.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 29.08.18 23:32:50: Ale já to nevybírám jen dle API, špatně to chápeš...

-> palinator 30.08.18 07:30:41: Ano je to provázané, ale k čemu ACEA u staré škodovky?

-> minno 30.08.18 14:58:07: A Ty víš čím to bylo? Ty víš, že kdyby tam byla o těch cca. 6mm vyšší hladina, že by se to neodlilo? Nevíme to nikdo co byla 100% příčina a mohla to být souhra všeho co tam zaznělo včetně toho, že Q8 10W50 v tichosti přešla z API SL na SN před dvěma roky.
21:53:05
30.08.2018
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 21:49:38: nalil jsem ho tam a vrci to :-)
Uvidim, jak bude ubyvat atd.
OCT jsem jeste nenamontoval, hrozny s casem.
Ale mam jeho montaz vse potrebne pohromade
21:35:40
30.08.2018
suri
-> Jarda: teraz som dal mobil a uvidíme
15:57:12
30.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno 30.08.18 15:19:47: byl 20w50 a byl jak voda9
-> palinator 30.08.18 15:23:16: psali na nem, ze je urceny pro vozy vaz a uaz :) no mel jsem tam nejakej 20w50 kupovanej v kazachstanu a mel API taky SL a do toho jsem to nalil
-> suri 30.08.18 15:24:55: v rapidu jsem na tomdle oleji najezdil pres 300tis. km a motor nadherne cistej, ale LPG
Cekal jsem, ze bude dobrej do lady valvoline maxlife 15w40, ale nic moc, tak jsem dal valvoline vr1 racing 10w60 a az s tim jsem spokojen, zvedl se tlak mazani v celem rozsahu asi o 1 bar a pri velkem prohrati pri extremnim zatizeni a velkych naklonech to maze porad, je teda fakt, ze jsem tam konecne dal saci kos, ktery tam ma byt a ne ten melky ze zigula.
Do kratke jsem dal mogul super 10w40 a zda se, ze OK, priste dam asi ME 15w40 nebo 10w40, podle toho kolik bude oleje zrat, ale zatim jsem ji nikde nijak netrapil, az udelam par oprav/uprav tak to odzkousim...
upraveno 2x, naposled 30.08.2018 16:18:55
15:28:51
30.08.2018
šadesa
-> minno: přesně napsano lepší je určitě použít specifikaci ktera tam patří ale taky pravidelné výměny a když k nam do servisu přijede dodávka na olej po 50tis protože výrobce to tak předepisuje tak ten motor zaklepe těsně po zaruce a nějaké normy to nezachrání
15:24:55
30.08.2018
suri
-> palinator: ja som posledné dva roky menil vo felicii 10w40 extreme a motor ostal viditeľne viac zakarbonovaný ako bol keď som ho rozobral , zaujímavé
15:23:16
30.08.2018
palinator
-> Jarda:
A jak na to jezděj Ukrajinci když na to podle tebe nefungujou ani ruský stroje?
15:19:47
30.08.2018
minno
-> Jarda: To musel byť ale nejaký shit ten olej, inak to nie je možné.
Samozrejme kvalitu nepodceňovať, to súhlasím. Ja len píšem, že sa nedá striktne držať toho, čo sa človek niekde dočíta a že niečo iné automaticky znamená rošambo pod kapotou :-) Často sú dôležitejšie iné veci a zásady, aby "se to nepodělalo".
15:10:36
30.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> minno 30.08.18 14:58:07: clovece na UA jsem koupil 1l oleje na doliti, rikal jsem si, ze 1l nic nepodela, dokonce i specifikace byla vyhovujici, no a hned se zhorsilo mazani a za 1000km jsem poskodil posledni ojnicni salku4 Takze bych kvalitu oleju nepodcenoval, kdybych tam dal celou napln toho oleje, tak bych asi nedojel ani domu4
upraveno 1x, naposled 30.08.2018 15:11:05
15:01:34
30.08.2018
palinator
-> bouchy:
Tos vzal kde, že VW normy vyššího čísla obsahujou normy čísla nižšího? Podle tebe by znamenalo, že můžu do starýho TDI který vyžaduje normu 505.00 nebo 505.01 nalejt třeba 506.xx. Což nemůžu, protože starý TDI není dělaný na longlife olej. Zrovna tak mám velkou obavu, že bys moh nahradit olej 504.00/507.00 olejem 508.00/509.00.

A API SG vesele koupíš v podobě klasický M7ADS III od Parama.
14:58:07
30.08.2018
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.08.18 23:22:25: Áno, je to pekné teoretizovať o olejových normách a diskutovať, aké je to nebezpečné používať moderné normy a v praxi potom motor zadrieť defacto pre málo oleja3
Osobne by som to nepreháňal s tým riešením noriem, či API SL alebo SN, nie sme chemici a nik nevie, čo ten či onen olej v skutočnosti obsahuje či neobsahuje, pri používani aj tak nik nepozná žiadny rozdiel. Vývoj aj tak nezastavíme, takže používať to, čo je na trhu a hotovo.
08:07:13
30.08.2018
bouchy
-> MVM: Jenže u norem (asi u většiny) je to dost podobná pohádka. Nová norma VW50x v sobě zahrnuje i staré normy VW. Takže paradox je, že VW 504.00 je Longlife (je i není), ale 501.01 není ani náhodou. Takže mi tvůrce normy, potažmo oleje, říká, že "mohu nahradit olejem 504.00" - což ve většině případů nechci, nebo je to zbytečné z hlediska ceny. Akorát (třeba) ta 504.00 je "one rules them all" pro současné a chápu, že to je populární. To stejné u API - "x lze nahradit vyšším y".
-> Jarda: Jsem na tom podobně, Shell Helix HX3 - kdysi API SG, na eshopy začala pronikat informace o SL - zatím asi 50/50. Tím se to asi dost diskvalifikuje, pokud chci olej 15W40 API < SJ (ideálně SG,H) - že jich moc není, o 10W40 ani nemluvě.
upraveno 1x, naposled 30.08.2018 12:05:16
07:30:41
30.08.2018
palinator
-> Tuner#2:
Tak o tom vypovídá i ACEA ne? Tim spíš, když od nějakýho roku ACEA změnila normy a už nedochází k překryvu specifikací typu ACEA A3/B4 a zároveň C3, právě kvůli změnám v limitech sulfátového popela, čili už nemůže bejt olej označovanej jako high-SAPS a zároveň mid-SAPS.
23:32:50
29.08.2018
MVM
-> Tuner#2: Klidně si to vybírej podle API. Já na to mám jinej názor.
23:22:25
29.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 29.08.18 22:55:40: Ano u nás je třeba řešit API stejně jako všude jinde...

"Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků, tj. sulfátového popela, fosforu a síry. Existuje nebezpečí, že snížení koncentrace těchto prvků může vést k omezení některých výkonových vlastností motorových olejů a to se neslučuje s většími nároky na motorový olej popsanými výše."

www.google.com/url?sa=t&a mp;r...
upraveno 1x, naposled 29.08.2018 23:22:50
22:55:40
29.08.2018
MVM
-> Tuner#2: Řešit u nás v Evropě API?. To stejně máš udaný minimální požadavek. Takže pokud je vyšší ( a že komerčně to i líp prodává- protože vyšší=lepší) spousta lidí si myslí že je to lepší. Určitě je vhodnější se řídit firemním a normama než API.. to je jen takový vodítko.
22:44:40
29.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 29.08.18 21:28:46: No zrovna tohle je dost zásadní a "skrytý" problém současných olejů...
upraveno 1x, naposled 29.08.2018 22:44:52
22:41:32
29.08.2018
palinator
-> k.jarek:
I konkurenční firmy nechávaj často obchodní označení stejný, někdy se rozlišujou mírně odlišný oleje jedný obchodní značky (např. právě Mogul Extreme nebo třeba Castrol Edge) znaky napovídající např. o specifikaci ACEA C3, o firemních normách Fordu, Volkswagenu, Renaultu apod., ale v rámci "pokroku" se většinou složení a potažmo technický listy měněj tak nějak "tajně".
22:14:30
29.08.2018
k.jarek
-> palinator: To mne nenapadlo, díky za upozornění4 Ale tak nějak bych při vylepšení čekal v rámci marketingu, buď novou řadu nebo aspoň nějaký přívlastek. Aspoň vím, co si eventuálně pohlídat6
21:52:13
29.08.2018
palinator
-> k.jarek:
Nemusej tam mít překlep pokud je to starej sud. Extreme 10W40 určitě nějakej rok zpátky měla SL.
upraveno 1x, naposled 29.08.2018 21:52:28
21:31:35
29.08.2018
k.jarek
-> Jarda: Mají tam překlep. Jezdím tenhle olej a jak říkáš, je to norma SN. Koneckonců to potvrzuje aj technický list eshop.paramo.cz/data/.../ ti_10w40_extreme_z7.pdf
21:28:46
29.08.2018
MVM
-> Jarda: Ty a že se ti chce kvůli tomu rozčilovat. 3
21:24:08
29.08.2018
Jarda - zrušená registrace
to jsem z toho blazen, tady pisi na ME 10W40 API SL euroautodily.cz/nahradni- dily/mogul-extreme-10w-40- 58-litru-50-kg-223815 a mam kanystrik tohoto oleje a tam je API SN, SL je na mogul super 10W40 a taky na ME 15W40
23:24:41
17.07.2018
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 21:49:38: nevím, leží na ponku v pixle 3 Snad příští týden se na to dostanu
21:49:38
17.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 24.05.18 10:44:23: Jak jsi spokojen?

Já tak nějak přemýšlím co je lepší?

Dávat tam Millers za dvojnásobek a mít ho tam celou sezónu tak jako jsem to dělal doteď s Q8 10W50 a nebo kupovat něco jako ten Divinol levného a spíše ho třeba v půlce sezóny vyměnit?
20:34:01
26.05.2018
suri
-> Milan 136: nejak ma tie autá už nebavia , dnes som riešil hrdzavý prah na octavii pre zmenu , všetko dosekané od kamienkov a kvitne , skurvená soľ všade a tie autá vyzerajú ako vyzerajú
20:23:41
26.05.2018
Milan 136
-> suri: aha. On je ten cistic dost svine. V nepristupnych mistech se vubec neodparuje. Odpoledne ho striknes do hlavy na sedla vstriku, rano tam das vstriky a pri startu to detonuje na benzin....
12:48:27
26.05.2018
suri
-> Milan 136: bude to moja chyba , predsa len tá montáž v motore v aute kde nie je celkom čisto nie je ideálna , mazal som to , štartoval kým nezhasla kontrolka ale myslím si že ostal v kanáli natečený čistič brzd ako sa čistila dosadačka hlavy, ten kanál dole ide rovno cez ložisko vačky a zrejme to šlo na sucho ... keby sa nezníčí blok pri vyberaní zátky vačky tak by ho stačilo zalapovať , nič mu inak nebolo


ale hryzlo ju poriadne , kľúčom sa nedala otočiť vôbec , len vytlcť zozadu
12:23:07
26.05.2018
Milan 136
-> suri: a prislo se na pricinu?
10:59:01
26.05.2018
suri
-> Milan 136: s vačkou ? druhý spodok , nové piestne krúžky, nové šálky , moja hlava , vačka prežila iba sa zaleštila ... prežil by aj môj blok keby sa podarilo vybrať zátku za vačkou bez poškodenia bloku
21:16:36
25.05.2018
Milan 136
-> suri: ¨jak to vůbec dopadlo, jak jsi psal s tím karambolem vlastně?
20:48:29
25.05.2018
suri
-> Milan 136: len od tej excel vačky som čakal viac , ale mám podozrenie na tlak paliva lebo to niekedy nezrýchluje plynule
20:46:52
25.05.2018
Milan 136
-> suri: peknej moturek
20:21:59
25.05.2018
suri
-> Milan 136: aj ja som vymenil Mobil 15w40 a nastavil za tepla ventily
zvětšit jaky olej - obrázek od suri vložen 25.05.2018 20:21:59
17:53:01
25.05.2018
Milan 136
17:52:45
25.05.2018
Milan 136
19:44:51
24.05.2018
MVM
-> Jarda: Tak ono nezáleží "jenom" na SAE viskozitě,ale na daným motoru,konstrukci,jeho využití. Motorsport viskozita klasických dřívějších motorů bývala typicky 10W/60. Ale v takovým motoru se počítá s intervalem výměny cca 500 ostrých km. A taky je v tomto rozsahu ta kinematická viskozita ještě v limitu SAE60, potom zvlášť u syntetiky při přehřátí a vlivem naředění dojde ke snížení na cca 40-50. Takže prakticky tem olej v normálním motoru sice použitelnej bez potíží je,ale víc namáhá pohon olejovýho čerpadla. Ono je vždy důležitý dodržet poměr mezi viskozitou a otáčkama. Čím vyšší otáčky tím nižší viskozita a zase čím vyšší zatížení tím vyšší viskozita. Takže když se běžněj motor bude udržovat ve středním pásmu /a nepodtáčet/ stačí mu např 40ka. Je to daný taky jak výkonný je olejový čerpado a sjakým objemovým přebytkem ten olej motorem cirkuluje,,,
19:28:02
24.05.2018
Milan 136
-> vhml: neco pres 900.
-> minno: do cervenyho auta cervenej
-> Jarda: do 1000MB
14:54:11
24.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 24.05.18 10:44:23: do 136? ja dal neco podobneho od valvoline do nivy a zatim se zda dobry, uvidim az dam tak 1000km v kuse
upraveno 1x, naposled 24.05.2018 14:54:24
Extreme Tyres