jaky olej

prohledat
263 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 08.11.2008 do 23.04.2024, založil/a Majk
řadit dle data
20:48:29
25.05.2018
suri
-> Milan 136: len od tej excel vačky som čakal viac , ale mám podozrenie na tlak paliva lebo to niekedy nezrýchluje plynule
20:46:52
25.05.2018
Milan 136
-> suri: peknej moturek
20:21:59
25.05.2018
suri
-> Milan 136: aj ja som vymenil Mobil 15w40 a nastavil za tepla ventily
zvětšit jaky olej - obrázek od suri vložen 25.05.2018 20:21:59
17:53:01
25.05.2018
Milan 136
17:52:45
25.05.2018
Milan 136
19:44:51
24.05.2018
MVM
-> Jarda: Tak ono nezáleží "jenom" na SAE viskozitě,ale na daným motoru,konstrukci,jeho využití. Motorsport viskozita klasických dřívějších motorů bývala typicky 10W/60. Ale v takovým motoru se počítá s intervalem výměny cca 500 ostrých km. A taky je v tomto rozsahu ta kinematická viskozita ještě v limitu SAE60, potom zvlášť u syntetiky při přehřátí a vlivem naředění dojde ke snížení na cca 40-50. Takže prakticky tem olej v normálním motoru sice použitelnej bez potíží je,ale víc namáhá pohon olejovýho čerpadla. Ono je vždy důležitý dodržet poměr mezi viskozitou a otáčkama. Čím vyšší otáčky tím nižší viskozita a zase čím vyšší zatížení tím vyšší viskozita. Takže když se běžněj motor bude udržovat ve středním pásmu /a nepodtáčet/ stačí mu např 40ka. Je to daný taky jak výkonný je olejový čerpado a sjakým objemovým přebytkem ten olej motorem cirkuluje,,,
19:28:02
24.05.2018
Milan 136
-> vhml: neco pres 900.
-> minno: do cervenyho auta cervenej
-> Jarda: do 1000MB
14:54:11
24.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 24.05.18 10:44:23: do 136? ja dal neco podobneho od valvoline do nivy a zatim se zda dobry, uvidim az dam tak 1000km v kuse
upraveno 1x, naposled 24.05.2018 14:54:24
11:53:48
24.05.2018
minno
-> Milan 136: Nemá to moc pekný obal, to nebude OK1
11:01:41
24.05.2018
vhml
10:44:35
24.05.2018
Milan 136
Tak uvidime 6
10:44:23
24.05.2018
Milan 136
Tak uvidím
zvětšit jaky olej - obrázek od Milan 136 vložen 24.05.2018 10:44:23
21:45:04
22.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 22.05.18 21:32:09: tak kdyz ho ohrejes, tak budes mit mozna o par miliku vic, takze to musis odlit :) a tim padem bude vazit min4 jasne ze to je naprosto zanedbatelne, treba voda ma mit nejvetsi hustotu pri 4°C (1g/cm3) jestli si to dobre pamatuju, hustota vody, kdyz se blizis bodu varu je cca 0,96g/cm3
21:32:09
22.05.2018
MVM
-> Jarda: Tak vem 4litry oleje,ohřej ho na 80 a zvaž kolik váží ...
18:19:59
22.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 22.05.18 17:20:35: trosicku se taky bude hustota pri ruznych teplotach lisit :) souvisi to i s teplotni roztaznosti, ale urcite se nejedna o nic vyrazneho ani pro nas v tomto pripade vyznamneho
17:20:35
22.05.2018
MVM
-> tomvm 22.05.18 16:42:36: Hustota je v překladu asi tolik kolik váží hmotnostně litr oleje. Co se může u olejů lišit je sklon křivek viskozity např v rozmezí 40°a 100°C přičemž hustota bude pořád stejná,tj. nižžší než hustota vody kdy (1litr=1kg cca.)
Zimní číslo udává startovatelnost motoru za nizkých teplot. Tzn že je vztažena na určitou konstrukci motorů- a tudíž se musí brát reference vůči jiné viskoztě W na stejným motoru. Je to dáno tím že třeba i s 15W v OHV Škoda motoru není za studena na malém motru téměř co mazat. nejvzdálenější čep vahadel od čerpadla a vlastní vahadla nejsou na mazání tak konstrukčně citlivé jako u nových motorů kde je v hlavě komlpikované téměř vše.včetně hydroštelů. Tam je potřeba min.5W Proto píšu že ve starým autě je to kontraproduktivní,musí být zmenšená vůle mezi pístem a válcem,vhodný pístní kroužky,vodítka ventilů s gufery atd - jinak prostě motory 70ých let 0W/5W nedají nebo se zváýší hlučnost a spotřeba oleje. Byť papírově je viskozita za tepla skoro stejná.
17:08:42
22.05.2018
palinator
-> tomvm:
Plát železa s 7,86 g/cm³ (při 20°C asi) taky asi proteče otvorem ve vaně snáze, než plátek olova s hustotou 11,34 g/cm³. Nebo ne?
16:51:32
22.05.2018
Eidy
-> tomvm: Ale chápeš, že hustota nemá s "hustostí" vůbec nic společného? Naopak tvoje příspěvky jsou husté celkem dost. 1
16:42:36
22.05.2018
tomvm
Ze napisu olej neni vhodny, to nebude poplach a mezi viskozitou a hustotou ... verim ze maji jiny definice, ale porad obe dve budou urcovat jak je ten olej tekutej. Olej 0w40 sem uvedl proto ze sem chtel ukazat ze za provozni teploty je stejne hustej jako 15w40. Ne ze bych ho primo doporucil. Navic jak uz jsem psal andrt doporucuje i mezi ostatnina olejema i olej 10w30 kterej uz ridsi je, takze nevidim prolem s olejema 5w40, 10w40 do tehle motoru. A vyber oleje je o provoznich teplotach a i jak pises o konstrukci. Primo u kazdyho sae, je jako prvni pouzitelnost v urcitejch teplotach.

Vsak ten olej 5w40 oproti 15w40 ma hlavne vetsi rozsah, nejakou odchylku pri ohrivani v hustote ma, ale to neni az zas takovy rozdil.
16:39:33
21.05.2018
MVM
-> tomvm: Píšeš tu trochu poplašný a ne uplně vhodný polopravdy. Protože viskozita a hustota je naprosto diametrálně něco rozdílnýho. Jinak to používání viskožit 0W/5W ve starších motorech i po GO bych byl opatrnější. Ten opodstatněný duvod je používat a to,proč byly "vymyšlený" není ani tak o startování v antarktických podmínkách,ale v konstrukci motorů.. Ve starým motoru to způsobí mimimálně vyšší hlučnost a vyšší spotřebu oleje.
01:36:33
21.05.2018
palinator
-> tomvm:
Achjo.

Tak znova, nechci si hrát na nějakýho děda vševěda, ale:
cs.wikipedia.org/wiki/Hus tota

To znamená, že kolik kilogramů oleje se nám vejde do kubíku, nás ale opravdu, ale opravdu nezajímá. Tvoje tvrzení by skoro chtělo klasifikovat za "šíření poplašné zprávy", protože takovej nesmysl snad člověk který "se zajímá o oleje" nemůže z huby vypustit. Jako sorry, možná jsem se napil moc, ale radši ty voloviny smaž. Pokud si chceš porovnat VISKOZITY, tak tady máš 2 technický listy, kde jsou tyto veličiny uvedený (platí pro 40°C)

www.lubstar.cz/upload/... /mobil-1-new-life-0w-40-20 13.pdf
www.lubstar.cz/upload/... /mobil-super-1000-x1-15w-4 0-10w-40-cz.pdf

E: neznám nikoho ani ze svých nejstarších známých, kdo by do motorů používal M6A, i M6AD do traktorů je dnes dost výjimkou, začíná se u traktorů někde na M7ADSIII, u jetejch lokomotiv na M9ADV.
upraveno 1x, naposled 21.05.2018 01:39:47
22:01:42
20.05.2018
tomvm
Stejne tak jako doporucenej olej do prevodovky pp80 taky nebude to pravy. Za mrazu se blbe radi a za tepla uz je na tuhle prevodovku az dost ridkej. Nalejes 75w90 a ejhle, nejen ze to radi celkove lip, ale taky radis dobre za mrazu i za horka. Akorat cena je u takovych oleju horsi.
21:50:33
20.05.2018
tomvm
Shell helix hx5 15w40 hustota pri 15°C je 0,865
Valvoline synpower 5w40 pri 15°C je 0,855
Tot priklad 2 oleju s ruznym SAE, ten malej rozdil urcite neudela to ze by to vsude zaclo tyct jak pises, navic v prirucce jsou povoleny i oleje 10w30, ktery uz za tepla ridsi jsou. Takze ja v pouziti 5w40 ve stare skode problem nevidim.
Ale znova pisu, ja jsem odpovidal tazateli na otazku, nikomu to nutit nechcu. Zalezi na kazdym, at si nekdo dava m6a a pak se bude desne divit proc motor po 100tkm je na generalku.
Pokud nekdo jezdi jen pres sezonu a delsi trate tak 15w40 je super, pokud nekdo jezdi jak ja celej rok i za mrazu a kratky trate pak je vhodnej zase jinej olej. Tot muj nazor.
18:40:12
20.05.2018
palinator
-> tomvm:
Já si totiž nejsem jistej, jestli taky bereš v úvahu fakt, že se velkou část jízdy teplota oleje nachází třeba kolem 50°C, kde už ta 0W bude výrazně řidší, než 15W, ale velký (větší než u novějších motorů, dělanejch na 0W) vůle vlažného motoru nebude schopný ten olej dotěsnit a bude tak zvýšená spotřeba oleje. K tomu bych tipoval, že motor začne houfně týct přes simerinky a těsnění.

Domnívám se, že pokud by měl řídkej olej ve starejch škodovkách nějakej pozitivní přínos, tak ho lidi jezděj, včetně mě.
upraveno 1x, naposled 20.05.2018 18:40:55
11:27:39
18.05.2018
tomvm
Palinator : koukam ze te moje prispevky nejak vzali 3 ... myslel sem to presne obracene ..SL uz je vykony dost, ne ze by bylo malo, at si jezdi kazdej na co chce, ona ta 15w40 skudce staci. Ja chtel napsat jen to ze 0w40 je pri provozni teplote stejne ... nebo hodne podobne husta jako 15w40 a pokud auto jezdi kratke trate 15w40 neni ideal. A ja jezdim 10w40 v motoru a pri dalsi budu davat 5w40, protoze vetsina mych jizd je do 5km.
06:06:59
18.05.2018
bouchy
-> palinator: To bylo asi myšleno obráceně, jezdit s nízkým API, ne víc než SL (souhlas, v 15w40 asi o moc víc nebude). Ovšem v API SL nemůže bejt ani deko úsad (pokud se vše dodržovalo), tvrdím já. Na úsady a karbon se hrálo možná u M6A/D, ale od API SG (což by byla asi moje volba +-) tam snad úsady nemůžou vzniknout, leda by někdo jel až na krev, nebo mu tam valil fridex atd. Nebo max na místech "bez proudění oleje" (zákoutí).
Ale do motoru, kam se byť po GO lil M6AD, bych ho hned nedal. Zkrátil bych to, párkrát dal nějaký Orlen nebo M7ADSxy - jo to je ten konec diskuze z r. 20083
01:12:19
18.05.2018
palinator
-> tomvm:
Když seš takovej znalec olejů, tak mi řekni, kolik olejů třídy 15W40 je podle tebe výkonných, když API SL je podle tebe nízce výkonný olej.
Pak mi řekni, kolik kilometrů jsi se 120 na olej 0W40 nebo 5W40 najel.
19:15:40
17.05.2018
tomvm
Joo tak trochu jo, 0w40 bude mit viskozitu pri 100 stupnich kolem 13 nebo 13,5 a 15w40 bude mit spis kolem 14,5 ...
19:06:23
17.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 17.05.18 18:42:05: prave jsem koupil a baleni zkoumal a nezjistil jsem nic, dal jsem ho do prevodovky po GO do kratke nivy a kupodivu pekne radi, necham ho tam max. 500-1000km, nedival jse se teda na datum vyroby, treba valvoline bylo 3 roky stare (a rekl bych temer na 100% origo), myslim, ze to nicemu nevadi, koupil jsem tam i hypoidni, ale z toho mam vic strach, protoze smykove treni, asi ho zkusim jen do serioveho zadniho difu, tech mam vic... jedine, co mi jako origo neprislo z toho obchodu byl ten shell helix ultra, ktery jak jsem psal jsem vzal jen jeden litr
-> tomvm 17.05.18 18:19:55: jj, 15W-40 Sl, to je pro ten motor perfekt, do 120LS to davam taky4 a nic jineho by me ani nenapadlo...
18:42:05
17.05.2018
bouchy
-> Jarda: To asi nemůže, ale tak můžeš to koupit, porovnat dle jednoho z manuálů na odhalování fake a do 14 dnů vrátit... jinak 85W má být viskoznější než 75W ne? I když tam hraje roli mez tekutosti, viskozita při 100°C atd. Kor u převoďáku to chce zkoušet (pokud ne origo).
-> tomvm: Jenže když ten olej bude horký, 15W40 bude mít trochu vyšší viskozitu než 0W (praví zkušenost) a tím se mohou "dotěsnit" vůle, koneckonců i v čerpadle, které by jinak mohlo přestat mít tlak. Motor sice koncipovaný na M6AD (ostatně jsou tací, kdo ho lili i do Favoritu), ale raději nějakou obyčejnou 15W40, kvůli startovatelnosti, aditivaci. 10W40 lze, pokud motor nežere - tam je výběr vzhledem k API dost omezený.
18:19:55
17.05.2018
tomvm
Neee to bylo na tazatele :D ... co se ptal co tam ma nalit ... a psal sem to az nastvane protoze ctu ruzne po forech jak vymenis olej za jinej a zadres to3
16:31:42
17.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> tomvm 17.05.18 15:29:19: jestli to bylo na me, tak ja mam vsechny motory ciste, teda u aut se kterymi jezdim... u octy po vymene - za cinol 5W-40 jsem dal shel helix ultra 5W-40 a obcas na merce v jinak pruzracnem oleji nejake smitko bylo, uz to prestalo, tak to ted asi bude v oil filtru, neco pod vikem ventilu taky bylo, jestli bych nemel radeji udelat vymenu ted po 10tis.km, u feldy 1.6 jsem se rozhodl pro tu plnou syntetiku 10W-50, protoze jsem ji docela daval a tavil jsem to obcas i na dalnici, vymena v breznu 2017, no problem a byl jsem spokojen, dalsi vymena v lete, pak v lednu 2018 prisly trochu mraziky a pri -25°C to prestalo uplne mazat - asi ten vrsek, motor byl krasne cistej, tak tim to urco nebylo
Mam 2 auta s motorem 742.136 jedno ma motor cistej, ikdyz olej nikdo nemenil urcite vic, nez 5 let, ale taky nejezdilo a u druheho to uz je horsi....
15:29:19
17.05.2018
tomvm
Rozdělení na minerál polo a plná je tak z dob komančů. Např. olej 15W50 může být minerál ale i plná syntetika s esterovým základovým olejem. Hodně se zajímám o oleje tak napíšu taky svůj názor. Pokud je motor zakarbonovaný a plný úsad, jakože většina bejvá, neměnils každej rok olej, tak bych zůstal u levné 15W40 s nízkým výkonem API. Max API SL. Aby se ti nerozpustily úsady a nezacpali ti olejovej kanál do hlavy motoru. Pokud víš že je motor čistej, dej kteroukoli známou značku oleje 5W40 nebo 10W40 pokud nejezdíš v zimě. Klidně i 0W40 pokud seš v horách. Pokud motoru dáváš klidně letní viskozitu 50. A mýty jak 0W40 je vodička a starý škodovýcký motor to ani nenasaje čerpadlem... blbost, stačí se podívat do technických listů a porovnat. Je téměř skoro stejně hustý jako klasická škodovácká 15W40 akorát v zimě a mrazech tolik nestuhne. Bude pořád dobře tekutá. Takže za mě ... pokud motor s blatíčkem uvnitř, tak né moc výkonou 15W40 a pokud čistý motor tak bych dal 5W40 celoročně.

upraveno 2x, naposled 17.05.2018 15:31:13
09:54:13
17.05.2018
Jarda - zrušená registrace
muze to byt orginal? :) www.reximaoil.cz/cs/.../7 82-castrol-manual-ep-80w-1 l.html podle baleni mi prislo, ze jo... ale ta cena je neuveritelna, asi ho dam do vsech aut, se kteryma moc nejezdim, lepsi, nez ta vodnata srajda, co tam je ted7 jediny, co mi prisel, ze neni origo, co jsem v tom obchodu kupoval byl shell helix ultra 5W-40, nastesti jsem koupil jen litr na doliti do octavky, tak tim tomu snad neublizim, to baleni vypadalo hrozne a na etikete i nejaky hrozny cesky preklad, zatim jsem ho pouzil jen 2dcl :) ale olej na prste vypadal stejne, jak ten, co jsem pouzil pri vymene, ale ten mel baleni uplne jine kvality.

Stejne ty viskozity nechapu ani u motorovych, ani u prevodaku, jakto, ze mogul 85W-140 byl v -15°C jak vazelina, vubec netekl a castrol 75W-140 krasne tekl, byl hustsi oproti 75W-90, to jo, ale ne nijak extremne, jak ten mogul. A co mi v 1.6 provedl plnosynteticky total quartz racing 10W-50, to uz jsem psal - jsem zvedav, jak bude vypadat vacka, az budu delat rozvody :/
upraveno 3x, naposled 17.05.2018 10:17:44
18:27:03
15.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.05.18 06:52:56: Pěkné ceny kde na něj? Je to někde poblíž Plzně?
18:22:12
15.05.2018
Milan 136
Prave ze ho muzu mit za pulku ceny Castrolu. To mi prijde jako fajn cena
08:03:13
15.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 15.05.18 06:52:56: ja do nivy ted nalil valvoline vr1 racing 10w60 mineral za 135kc litr, jen rok vyroby byl 2015, ale tak co mu muze byt v uzavrenych obalech, kor kdyz tam je jeste to pozlatko :)
upraveno 1x, naposled 17.05.2018 19:05:25
06:52:56
15.05.2018
vhml
-> MVM 15.05.18 06:36:23: cenově to vychází výborně právě. 10W60 za 170 litr, 5W50 za 130.
06:36:23
15.05.2018
MVM
-> Milan 136 14.05.18 20:54:45: Kvalitní německý olej. Sponzor i závodů Divinol Cup. Je to olej kterýho bych se nebál,ovšem je potřeba porovnat poměr kvalita/cena. (Znal jsem dealera v německu,dal mi sortiment katalog a ceník v Eurech ... po vynásobení kurzem +doprava :nesmysl pro jednotlivce dovoz) Tzn, pokud někdo distribuje u nás,tak prostě pokud je za dobrou cenovku,klidně6
21:20:22
14.05.2018
vhml
-> Milan 136 14.05.18 20:54:45: ve stovce. 5w50 pak v Miate a Sharanu
20:54:45
14.05.2018
Milan 136
Divinol 10W60. Pouziva nekdo?
Rikal prodejce, ze to bere hodne lidi a jeden to pouziva o do vozu Porsche
01:15:54
15.11.2008
Ratoo
no a co třeba když sem dal do kupy motor a na zajetí sem tam třikrát vyměnil obyč m6ad (ten nejlevnější páč nekradu) a teď tam chci dát nějakej lepčejší?
17:43:32
11.11.2008
Adam6666 - zrušená registrace
no sak ja ti jen odpovidal
17:22:46
11.11.2008
color
-> Adam6666: ja jsem se jen ptal co do mootru 742.136 po GO dat za olej,mam moznost mit za dobrou cenu jak polo tak plnou syntetiku pro to se ptam
20:09:20
09.11.2008
Kočislav
-> Adam6666: Áha, tak to mi v danou chvíli uniklo, sorry...3
12:37:16
09.11.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> Kočislav: ja reagoval na prispevek-> color: ...........-> ventYl: upravena 130 5kanal
12:36:51
09.11.2008
suri
-> ventYl: podivej sa mu do karty ma fjany 130 motorcek
12:25:16
09.11.2008
ventYl
-> Adam6666: a v com ten castrol jazdis? v 105kovom motore? alebo vo vyhonenom favomotore?
12:14:45
09.11.2008
Kočislav
-> Adam6666: V tomto tématu se ale řeší 105kový motor3 4
Extreme Tyres