Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 885 až 934) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
21:03:26
03.01.2018
Kocvin
-> isti: Já je měl na modré takhle a mám to tak i na béžové.. Záleží co máš za reduktor, aby šly ty hadice nějak rozumně vést..
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Kocvin vložen 03.01.2018 21:03:26
20:53:43
03.01.2018
srdcar 120L
-> isti: No moc tam toho nevymyslíš, já to mám takto, akorát filtrbox mám otočený a převařenou trubičku odvětrávání motoru. Zapojeno je to takto: horní hadice do reduktoru je zapojena do T kusu hadice od termostatu do topení, spodní hadice je zapojená do T kusu vracečky topení do vodní pumpy. Propojovací trubičku jsem tam ponechal.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 03.01.2018 20:53:43
upraveno 1x, naposled 03.01.2018 20:58:34
22:55:15
02.01.2018
isti
Pri príležitostí výmeny tesnenia pod saním (stále stojí na bloku chladiaca zmes)by som chcel vyriešiť aj to aby tam hadice neboli len tak krížom krážom.Kudykam by mali byť zapojené hadice na ohrev reduktoru?
19:55:37
21.12.2017
srdcar 120L
-> isti: No to můžeš mít právě problém v tom přiletování k základové desce. Můžeš se podívat do samotného přepínače, jde opatrně rozebrat a vyčisti vlastní kontakty v něm. Ale myslím, že pokud jsi musel na něj tlačit, tak spíš bych nejdřív zkusil to proletování.
19:33:33
21.12.2017
isti
-> srdcar 120L: U mňa asi bude problém so samotným prepínačom lebo keď som to skúšal prepnúť na benzín musel som to velmi silno stlačiť aby rozsvietila červená kontrolka a iba vtedy cvakol ventil na hadici.
19:29:16
21.12.2017
srdcar 120L
-> isti: Většinou je právě problém v přiletování přepínače k základní desce. Málokdy odejde samotný přepínač, i když může se to stát. Přes něj totiž jde celkem malý proud, takže se nevypaluje, odejde spíš mechanicky-odlomí se kousek zobáčku kolíbky.



Chtělo by, abys si to zapojil, abys mohl pohodlně ovládat obohacovač z místa řidiče. Já při startování na plyn vytáhnu mechanický sytič na karbu a obohacovačem trochu pustím plyn, po nastartování po chvíli mírně stáhnu mechanický sytič, aby to neletělo ve vysokých otáčkách a vyjedu. Pak stáhnu mechanický sytič úplně a motor drží volnoběh.
upraveno 1x, naposled 21.12.2017 19:49:32
19:19:01
21.12.2017
isti
-> srdcar 120L: Myslíš že neodíte samotný prepínač ale ˝˝základná doska˝˝?
19:16:53
21.12.2017
isti
-> srdcar 120L: Prepnem na prepínači na benzín aby to nepúšťal ply,strčím dozadu kanister od oleja,napojím hadicu na ac a ide sa.Rýchlo to vycucá3 .U tochto keď je vychladutý motor tak vždy musím pridať plyn obohacovačom(preto je sivý káblik prestrihnutý)lebo bez toho nemám šancu naštartovať.Je to vyskúšané,raz som sedel v aute po šichte skoro hodinu kým som na to prišiel3
19:15:49
21.12.2017
srdcar 120L
-> Bukaj: K těm přepínačům: postačí je řádně proletovat a je po problému. Na tištěných spojích je studeňáků nepočítaně. Vlastní zkušenost, je to všechno šité horkou jehlou. A nekup to za ty prachy. 1 1 1
19:07:55
21.12.2017
srdcar 120L
-> isti 21.12.17 11:17:39: Jak to přepínáš na benzín? Mě zatím funguje všechno, při delší odstávce-cca týden-musím při startu na plyn obohacovačem párkrát cvaknout, pak motor naskočí bez problémů. Pokud máš elektrickou pumpu na benzin, tak je mi jasné, že to máš jinak zapojené. Ale ten obohacovač by chtělo zapojit na původní krabičku, abys to mohl ovládat z jednoho místa. Když nemáš na benzínové části elektrický ventil, tak ti nemůže svítit kontrolka pro plyn na krabičce.
11:36:37
21.12.2017
isti
-> Bukaj: 47 47 Keby som mal zo sebou bandasku s benzínom tak by to bolo za 5 minut,ale to bolo v druhom aute3
11:20:59
21.12.2017
Bukaj
-> isti: Nojo, to jsou ti, kteří všechny vydělané peníze utratí za díly, aby bylo co přidávat do "Dnešní nákup", a na palivo a údržbu vozu už nezbyde...40
11:17:39
21.12.2017
isti
-> Bukaj: V mojom prípade všetky káble z prepínača vedú do bužírky a stratia sa pod kobercom smerom dozadu..A zase od zadu od reduktoru vedu pri kábeláži dopredu ktorý sa stratia pod kobercom pod zadnými sedačkami.A to sú káble ktorí sa používali k reproduktorom3.Nerieším lebo to funguje.

-> srdcar 120L: Vďaka ale to je už príliš vela informácií3

-> srdcar 120L 20.12.17 23:20:16: Dostanem na hubu?To som spravil ja aby to fungovalo3 Už viem že darmo je to prepnuté na plyn keď to ventil na benzínovej hadici nezavrie(ani nie je tam) a ani strana obohacovača nefunguje preto je to riešené ˝˝manuálne˝˝3



S tým spojené mám aj príhodu z minulého týždňa.Zabudol som tankovať v meste na benzínke,myslel som že nevadí,o desať kilometrov bude ďalší.Samozrejme som nedošiel3 ,Po cca 20 minutách som chytil auto ktorý ma dotiahol k čerpacej stanici,vysvetloval som mu že kde má odbočiť ale samozrejme neodbočil a nechal ma pri frekventovanej ceste v autobusovej zastávke v zákrute 50metrov za stanicou3 Chvýlku som nad tým dumal že čo teraz,tam by som netrúfol otočiť ani s naštartovaným autom,napadlo ma že kúpím benzín do nejakého kanistra,hadicu mám,a hurá natankovať lpg.Ale nič nie je také jednuduché lebo čerpaciu stanicu prerobili tento rok a hoci všetko nasvedčovalo k tomu že už je otvorená stále nie je3 Tak som šiel pešo na ďalšiu benzínku pre tri litre benzínu3



Ak to nie je zrozumitelné tak prosím o pochopenie,sú vianoce3
10:14:08
21.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 21.12.17 08:28:25: tak to je u toho napr. meho lovata, jak jsme se o tom bavili, ale u BRC bych rekl, ze to srdcar 120L napsal spravne4

-> isti: ja bohuzel nevim barvy, cisla pojistek... nic, ja vezmu V-metr a zkousim to, pamatuju, jak pri vyhoreni prepinace jsem to natahl od baterky primo na tendle ventil -> isti 20.12.17 21:53:36: 4 a z benzinovyho jsem radeji dratek vytahl, aby se nomohl prepnout...

edit: -> King: aha, tak jsem si to precetl poradne a pise na vsech podtlakovych systemech, tak to opravdu bych rekl u poloviny starsich systemu neni, lovato, lovtec...
upraveno 1x, naposled 21.12.2017 10:16:51
08:28:25
21.12.2017
King
-> srdcar 120L: Dovolil bych si malinko nesouhlasit. “Sytic “ napriklad u podtlakovyho Zavolli (klon Lovata) jenom znasilnuje stredy obou membran a tim nasilne otevre ventil druhyho stupne a pousti plyn do hadice ke karbu - tzn. zadny spesl kanalky.
23:52:28
20.12.2017
srdcar 120L
-> MOLSO 20.12.17 21:57:13: Sytič na zplynovači je úplně nezávislý na membránách, má samostatný kanálek, viz schéma BRC. Na všech podtlakových systémech je to stejné. Je to obdobné jako na karbech, kdy sytič je vlastně další nezávislý karburátor s vlastní tryskou benzinu, vzduchu a škrticí klapkou.
23:22:49
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti 20.12.17 21:51:23: Na obrázku je elektromagnet ten obohacovač (sytič). Při zmáčknutí vratného tlačítka se ventil otevře a pustí plyn přímo do hadice, co vede do karbu. Je nezávislý na poloze membrány v reduktoru, viz schéma reduktoru.
upraveno 1x, naposled 20.12.2017 23:44:10
23:21:12
20.12.2017
Bukaj
-> isti 20.12.17 21:46:52: přepínač mám stejný. Jeden káblík je pokud si dobře pamatuju nezapojený. A nožová pojistka bude viset na kabelu někde z té bužírky pod volantem, nebo přímo u pojistkovky...4
23:20:16
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti 20.12.17 21:46:52: Jak tak na to koukám, tak se u tebe nějaký amatér pořádně vyřádil. Dal bych mu akorát přes hubu. Ten přepínač pro podtlak funguje takto: jsou u něho celkem 4 dráty. Bohužel, barvy si nepamatuji. Jeden je přívod od pojistky č.2 v kabeláži vozu a je na něm většinou ještě kabelová pojistka. Od přepínače benzin-plyn vedou celkem 3 dráty do bužírky a to jeden na ventil v nádrži a na ventil, který otvírá plyn do reduktoru. Druhý vede k ventilu, který uzavírá benzin do karburátoru. A třetí vede k obohacovači, to je ten bazmek na reduktoru. Ve tvém případě je oranžový. Na přepínači obohacovač je ten, který má zpětnou pružinku. Když zapneš klíček zapalování a máš přepnuto na plyn, má svítit zelená dioda. Když přepneš na benzin, má svítit červená dioda.
upraveno 1x, naposled 20.12.2017 23:39:09
22:58:37
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti 20.12.17 21:53:36: To je elektrický ventil, otvírá plyn do zplynovače-reduktoru, ve spodní části je filtřík plynu. Je potřeba ho po asi 30.000 km zkontrolovat, zda není zanešený, vyčistit, popřípadě vyměnit. Usazuje se v něm uhlíkový prášek a zanáší ho. Záleží totiž na čistotě plynu, kde tankuješ.
22:52:30
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti: Takto vypadá reduktor BRC v řezu, takový mám, jedná se o podtlakový systém.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 20.12.2017 22:52:30
22:04:05
20.12.2017
isti
-> MOLSO: Vďaka za vysvetlenie.
21:59:44
20.12.2017
isti
Po hodine válani v a pod autom chyba nájdená pod zadnými sedačkami.Ďakujem všetkým za názory4 Ale na to som neprišiel že odkial dostává sistém šťavu a ani poistku som nenašiel v kabeláži.Od prepínači idú káble hneď do bužírky a do preč pod koberec.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:59:44
21:57:13
20.12.2017
MOLSO
-> isti 20.12.17 21:51:23: selenoid na splynovači dostáva impulzy od RJ, resp. od indučky, pri každom "zápale" na okamih otvorí prívod plynu.



-> isti 20.12.17 21:53:36: toto je ventil pre LPG, po prepnutí na LPG sa tento ventil trvalo otvorí a plyn putuje do splyňovača







Sytič LPG by mal byť riešený ako ďalší, menší selenoid na splyňovači, ktorý pri "sýtení" tlačí na tenkú membránu čím nútene uvoľní plyn do hadice ku karbecu
21:53:36
20.12.2017
isti
A tenhle izé je na co?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:53:36
21:51:23
20.12.2017
isti
Aby som bol múdrejší.Keď otočím klúč na zapalovanie tak cvakne magnet na nádrži a tento elektromagnet pridá plyn pred štartovaním?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:51:23
21:46:52
20.12.2017
isti
Môj prepínač vyzerá takto,myslíš že sa na tom niečo svietí?3 Mimochodom,kam by mal smerovať oranžový káblik zo sitiča?Ten končil po 20 centimetroch.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:46:52
23:49:18
19.12.2017
Bukaj
-> isti 19.12.17 18:38:18: A když přepneš, rozsvítí se na přepínači příslušná LEDka? Ty přepínače dost odcházejí, zvláště při vzestupu, či poklesu teplot (v létě, nebo v mrazech) 4
22:25:36
19.12.2017
srdcar 120L
-> isti 19.12.17 18:38:18: Jestli máš podtlak, tak je tam ještě jedna pojistka zvlášť. Nevím, jak to je řešeno u vstřikování plynu. Nejdřív ze všeho vyzkoušej, jestli ti jde při zapnutém zapalování a přepnutí na plyn, elektrika do ventilu, který pouští plyn do reduktoru.

Mezi pojistkou č.2 a přepínací skřínkou benzin-plyn je další pojistka přímo na kabelu a montážníci ji zastrkují za čalounění podběhu. Já měl podobný problém, kdy mi během jízdy po nerovnostech na plyn vysazoval motor. Přičítal jsem to všemu možnému i nemožnému, až jsem na cívce naměřil místo 12 V jen 7,5 V. Napětí sice otevřelo plynový ventil, ale na nerovnostech se ventil, díky slabší síle, zavíral sám. Zapomněl jsem totiž, že je tam ještě uváděná pojistka. Když jsem si na ni vzpomněl a vytáhl zpoza čalounění, našel jsem kouli oxidace. Tam byl zakopaný pes. Vyměnil jsem celý držák i s pojistkou a od té doby to zase funguje, jak má.Plyn mám ve své škůdce téměř 22 let a jen tak něco mě nepřekvapí.
20:32:24
19.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 19.12.17 18:46:02: -> isti: jsou dva, jeden na nadrzi a druhej muze byt na reduktoru nebo na privodni trubce pred reduktorem - podle systemu, me teda nikdy zadnej neodesel, ale nekolikrat se zalepil vevnitr, ze s nim proste civka nehla... u nivy jsem s tim bojoval v albanii a v chorvatsku, letos kupodivu ne, u MTX Roa se mi zalepil pod rilskym monastyrem v Bulharsku, natankujes srajdu a je to no :/

Jinak zlate LPG, pritelkyne dnes natankovala a zjistila, ze s naftovou ocatvou TDi E3, jezdi skoro za dvojnasobek, nez s cukajici fabkou 1.4mpi E4 na lpg :)
upraveno 1x, naposled 19.12.2017 20:35:37
19:23:45
19.12.2017
Borderer
-> isti: Jak to má podtlak netuším, ale minimálně je jeden přímo na výstupu z bomby. Ale je možný, že bude i něco na reduktoru - pro zastavení proudění plynu do motoru. Já sám mam sekvenci, kde je to jasný... 3
19:14:07
19.12.2017
isti
-> Borderer: To je to modré čosi na reduktore?
18:46:02
19.12.2017
Borderer
-> isti: Odešel elektromagnet ve ventilu, kterej pouští plyn? :)
18:38:18
19.12.2017
isti
Mňa už fakt nebavia tieto staré stroje na plyn.Včera ešte všetko fungovalo,dnes sadnem do auta a je to mrtvé.Ak prepínač prepnem na benzín,a potom speť na plyn tak by to malo cvaknúť ale je ticho.Čo sa s tým kurva stalo?121 121 .U motora žiadný kabel nie je spadnutý iba prebytočné vysia,hladal som poistku ale v kábeláži som žiadnú nenašiel.
12:31:15
30.08.2017
Jarda - zrušená registrace
Co myslite o origo champion svickach ve fabii 1.4 mpi na LPG? Dal jsrm je pritelkyni a pry to hodne prohrate skube :(. S brisk silver uz to skubalo stale, mely cca 30tis. km.



Mel jsem jr v rapidu na LPG a bylo to super, vlastne skubalo to jen pri vyjezdu ns Nemrut a to byla teplota v pulce cervenyho. A taky jsem je zkusil do nivy, u Buchary to uz tak skubslo, ze jsem je zamenil za 3 elektrodove brisky, no nepstrily tam, ale chtel jsem je zkusit...



V tom rapidu mi prisly nesmrtelne, byly jeste origo v hlave a zbytecne jsem je menil... po cca 160tis. km
upraveno 1x, naposled 30.08.2017 16:31:25
18:05:00
14.08.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 08.08.17 18:15:19: to znam, kdysi jsem v Chorvatsku nejak minul LPG cerpacku a na dalsi uz mi to nevyslo o 50km, to bylo zprovoznovani, abych tam nejak docukal na benzin :) ale karbova auta mi nikdy na benzin moc dobre nejezdila :( felda a niva jezdi dobre na benzin, ale u te nivy to LPG nejak porad nemohu dat dokupy, uz z kopce ani nevyrazuju radeji, check engine na LPG sviti, pise to chybu lambdy a po delsi jizde na benzin to zhasne, docela vazne uvazuju o zmene reduktoru, ten elpigaz mi prijde jako docela velka srajda - jen aby nebyl problem v te elektronice general motors, protoze si to kolikrat samo zacne pridavat..., nejlepsi zatim mi prijde lovato a BRC ve felde 1.6 mi funguje taky velmi dobre, prekopane a zesilene protizaslehovky se oteviraji jen minimalne, ale treba BRC v cervenym MTX taky nic moc, zato lovato ve zlutym rapidu, to je parada... docela dobre fungovalo i v zelene 1.3 mpi felde to polske bingo lambda, teda az po vlastni uprave i za Tve pomoci - demontaz klapek z filtrboxu. No a pritelkyne, co ma v 1.4 mpi E4 sekv. AG, tak to je taky neskutecna srajda, jen pro zlost - jeste to nevydrzelo 10tis. km neskubat bez servisniho zasahu.7
upraveno 1x, naposled 14.08.2017 18:06:54
18:15:19
08.08.2017
King
-> isti: Může to dělat i netěsnost ventilu 2. stupně, kdy plyn utíká do sání i po vypnutí motoru, což je špatně. Po nastartování je pak možná bohatá směs a volnoběh chcípe.

Ovšem nemůžu už po stodvacátéosmé v tomhle tématu nezopakovat, že každej troubleshooting LPG musí začít zprovozněním a perfektním nastavením karbu na benzín a pak se dá něco podnikat s plynem. Samozřejmě už se tady vyskytly i hlasy, že režim benzínu na plynivce je k hovnu a nemá cenu to řešit, což se jeví logicky správně, ale jenom do chvíle, kdy člověk při opravě např. reduktoru něco nepodělá nebo mu dojde plyn atd. - pak je v prdeli jak Baťa s dřevákama :-)
13:20:30
08.08.2017
isti
A ešte som na niečo spomenul,ak vypnem zohriatý motor a naštartujem po minute ale kým sa to neochladí tak nedrží volnobeh.Musí sa s tým prejsť min niekolko sto metrov niekedy aj kilometrov a až potom to drží volnobeh.
11:49:29
08.08.2017
isti
-> King: Tak tam bude nejaká záhadná závada lebo to bez plynu skoro na podlahe nenaskočí a bez vstreknutia tiež nie je šanca.Štartér točí ako besný.
10:08:09
08.08.2017
King
-> isti: To "vstriknuti " je obvykle elektromagnet, na stredu reduktoru, kterej zatlaci na membranu 2. stupne, aby přeprala odpor "male " membrany a do sani se dostalo trosku plynu jeste pred startem. Jinak nastartovat by to melo po chvilce i bez predvstriku, protoze podtlak v sani pri otackach starteru by mel stacit na odblokovani male membrany...tedy, pokud je vsechno v poradku, tesni podtlakova hadice sani-reduktor a jendobre utesnena membrana. V pripade i drobny netesnosti je problem. Stejne tak zálezi i na technice startu - s plynem seslapnutym do pulky nebo az na podlahu se moc stesti nenadela.
09:46:56
08.08.2017
isti
-> Kocvin: Ak nebude iná možnosť tak sa na to dám ale musel by som vymeniť obe lebo obe sú vadné plus skrátiť kábeláž lebo aj v tom je chyba preto by som to radšej kúpil v celku.A hlavný dôvod je to že ja a cín nie sme velký kamaráti3

-> Dušan: U tohto to bez vstreknutia nemám šancu naštartovať.Raz som sedel v aute trištvrte hodiny a asi 10x štartoval kým som na to prišiel že v čom je chyba.
23:11:02
07.08.2017
Dušan
-> isti: tim vstriknutim si obohatis start. Bez nej to chvili trva nez se system naplni plynem. V podstate je to tam pro kazdy studeny start atd. A ten vypinac neni nic jine nez kolibkovy prepinac a jeden spinac.
23:09:15
07.08.2017
Kocvin
-> isti: Kup si někde v elektru samotný přepínač a přepájej si ho do staré krabičky.. :)
23:06:12
07.08.2017
isti
Skoda 136,motor favorit,karb sedr,je to normálné že keď auto dlhšie stojí tak bez vstreknutia plynu to nenaštartuje?Môžem to točiť aj hodinu a nič.Mám vadný prepínač a táto strana prestal fungovať definitívne ale dnes som na to prišiel ako s tým vybabrať.

Nevie niekto nejaký e-shop na SR kde by som mohol kúpiť prepínač?Niečo takéto

www.fedorauto.cz/index.ph p?tabpage=15...

To nie je možné že všetko musím kúpiť z čiech za drahé poštovné.



U nás som našiel jedno miesto kde montujú lpg ale majitel mi povedal rovno že oni nespravili licenciu preto aby predávali diely ale aby na tom zarobili.A čerešnička na torte bolo to keď povedal že je viac než sto druhov prepínačov a na také staré auto už určite nevyrábajú takže budú musieť prekopať kábeláž,vtedy som v nich statil dôveru.
05:51:29
16.07.2017
Jarda - zrušená registrace
Propan no...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 16.07.2017 05:51:29
14:14:28
15.07.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 15.07.17 10:26:51: ahoj:) jj, se svickama, co na LPG fungovaly to strilelo do vyfuku a kuckalo, dal jsem trielektrodovky, ptedstih na max a trochu jsem to obohatil, uz to jede pekne a spotreba 13-20 dle stylu jizdy a terenu

-> Tomaso435 15.07.17 11:05:49: jo, tady tpho jezdi
11:05:49
15.07.2017
Tomaso435
-> Jarda: sis moh rovnou nabrat 10kg bomby navíc do kufru a votočit je dnem vzhůru :-D
10:26:51
15.07.2017
King
-> Jarda: Nazdar Hanzelko! :-) Muze bejt. Je to jenom jeste min vyhrevny, nez nase zimni smes (60 procent propanu), takze po nejakym doladeni smesi asi no problem. V koncinach, kde se pohybujete, to pouzivani cistyho propanu asi dava smysl, protoze cistej propan ma teplotu varu -44C a nase PB zimni smes ma diky butanu ubohych -12C
10:11:38
15.07.2017
Jarda - zrušená registrace
Zajimalo by me, jestli je mozne, ze jezdim na cisty propan... Na nekolika cerpackach jsen se ptal a rikali propan, no butan
12:01:09
16.06.2017
Matsoft
Pred 3 tydny mne vykopli z emisi. Na benzin uplne ukazkove emise. Na LPG cca 12x vyssi CO a HC... Tak jsem to v utery dal primo do HL Propan. A ejhle... Byly KO filtry a blby serizeni (cena serizeni+filtru 970Kc). Potesujici je, ze LPG je v aute 11 let (nyni menena bomba) a vyhledove na nem neni treba nic menit, protoze je kupodivu vse OK. Auto Octavia 1.6 74kW, najeto 320000 z toho na LPG 260000.
Extreme Tyres