Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 935 až 984) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
23:25:58
14.06.2017
Jarda - zrušená registrace
splynovac mam pararelne k topeni, ted jsem dal ke splynovaci do serie vymenik voda-olej a kdyz je zapnute topeni, tak to ani ten splynovac a vymenik neprohreje :/, nenapada me, jak to jinak zapojit, u feldy to je jasne - vse do serie (tzn. splynovac, topeni, vymenik), ale u auta s kohoutem topeni?
10:35:14
14.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 13.06.17 16:19:34: Pod Rilskym monastyrem mi podobna sracka zalepila v LPG systemu, co slo... takze 2x rozborka vseho a cisteni benzinem4
16:19:34
13.06.2017
Tomaso435
-> vhml: ach tak .... :D že by tam dovážel kralupol tenhle šit a prodávalo se to jako pohonné hmoty? :D
16:06:28
13.06.2017
vhml
-> Tomaso435 13.06.17 15:56:43: Poměr propanu a butanu popř. se lze vybodnout na vyčištění a používat propanbutan v kvalitě na vaření.
15:56:43
13.06.2017
Tomaso435
kuci, čím lze ředit LPG? ... já jen že v mejtě udělali novou TORO benzinku na LPG... ceny super, k tom paštika zadara ... dobrý .. ale ten rozdíl dvou litrů na sto km je prostě zbytečně vysokej :D ... je možný že se to něčím nechá naředit aby to stálo tak za hovno a cena mohla bejt o korunu pade nižší než jinde?
11:17:44
21.04.2017
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: OK mrknu na to, jsou tam NGK asi 12000 km
23:13:17
20.04.2017
King
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pri problemech na lpg, ktery se neprojevujou na benal, jsou obvykle prvni na rane svicky, zvlast u 6-hrnku.
20:21:35
20.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 19.04.17 16:20:11: pokud to dela jen chvilinku po prepnuti, tak bych to asi neresil, treba se to opravi / procisti samo4 a co jsi to vlastne poridil za sestival?
16:20:11
19.04.2017
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdarec pánové...



...občas se stane - patrně vlivem počasí a odstávky, že motor při automatickém přepnutí na LPG kolísá a jakoby nejede na všechny válce. Po chvíli při jízdě toto vymizí... řešil už někdo?



Odhaduju na horší vstřiky - nejspíš zaprasené CZ "čistým" LPG. Nějaké rady/tipy/zkušenosti?



Motor má 6 válců a obsah 2.6, zapalování - svíčky, kabely a cívky nové.
upraveno 1x, naposled 19.04.2017 16:22:16
10:15:23
01.03.2017
vhml
Trysky elegatně překalibrované z 2,4mm na 2,7mm116
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 01.03.2017 10:15:23
10:14:06
01.03.2017
vhml
Řeším pořád ten občasný provoz na 3 válce. Výměna vstřiku za nový nepomohla. V kabelech ke vstřikům to není, protože když ho zapojím na vedlejší vstřik tak běží. Zkusím ještě jít po zapalování, jestli není načatá cívka, která benzín zapálí, ale plyn už ne. Mám i na benzín trochu pochybnost, že to jede nějak vlažněji.



Na co se ale chci zeptat, začal sjem se v tom vrtat a celá montáž je dost zprasená. Mimo kalibrování trysek vrtačkou a ještě značně nakřivo jsem si i povšimnul, že nácucy na sání nejsou nejblíže k hlavě jak se předepisuje, ale až u společné komory. Stejně tak hadičky k nim nemají ani zdaleka stejnou délku. Má smysl to předělávat, nebo se to doporučuje blízko a stejné spíš jen v rámci teorie?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 01.03.2017 10:14:06
upraveno 1x, naposled 01.03.2017 10:17:23
01:44:23
07.02.2017
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 02.02.17 12:15:43: vstrik nebo studenak na ceste k nemu4



pritelkyne mela problemy i s hadickama ke vstrikum, ale to asi nebude Tvuj pripad...
upraveno 1x, naposled 07.02.2017 17:13:21
12:15:43
02.02.2017
vhml
LPG systém Magic 3 - za tepla občas nastartuje na 3 válce a už se nevzpamatuje. Ráno vyrazím, přepne se mi to a v pohodě jedu. Zastavím po 20km v pekárně a už odjíždím na 3 válce a musím přepnout na benzín. Děje se to tak jednou do týdne, vždy když startuji a motor je teplý. Nepomůže vypínat plyn ani motor, po práci to zas běhá v pohodě.



Tuší někdo v čem může být chyba? Žádnej moc velkej smysl mi to nedává.
upraveno 1x, naposled 02.02.2017 12:15:55
09:30:35
01.02.2017
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 01.02.17 08:47:14: ja do -17 no problem, pak uz zamrza... ale projevuje se to dost na spotrebe, jet 2km na benzin se vyplati vic4
09:13:44
01.02.2017
Marklar
-> Tomaso435: Ok rozumiem dík.
08:47:14
01.02.2017
vhml
-> Marklar 01.02.17 08:29:40: ono ti to nefunguje na kapalný LPG? Neříkej 3 3 3
08:42:48
01.02.2017
Tomaso435
-> Marklar: ja ti nevim ale plyn v bombe je tekutej. Aby se z nej stal plyn musi to zaridit teplo motoru. A kdyz to v mrazu startujes na plyn tak ti tam tece tekutej a zamrza to do doby nez se motor zahreje a z tekutiny se stava plyn.... mozna delat to jak se ma, nemas s tim problem.
08:29:40
01.02.2017
Marklar
Ahojte potrebujem poradiť, pokúsim sa opísať môj problém čo najpresnejšie. Na motore favorit pri štarte za studena neudrží volnobežné otáčky.Sytič je naplno - aj na karburátore.LPG - BRC startujem a jazdím iba na plyn. Po zahriatí je všetko ok. Dá sa teda nastaviť resp. zdvihnúť dávaka alebo neviem nastaviť sytič tak aby som ráno nemusel držať nohu na plyne a nechcípalo to ? Ďakujem
16:20:58
31.01.2017
Tomaso435
-> Jarda: vyřešeno :-D hlava srovnaná, zejtra příjde těsnění tlusčí é 0,5 než original. takže snad to dožije už s tím :D
11:07:53
31.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 31.01.17 08:41:50: tak jestli te vytrhne ta max. pulhodka to zmerit...1

malou injekcni stikacku a olej mas? :)
upraveno 1x, naposled 31.01.2017 11:08:50
08:41:50
31.01.2017
Tomaso435
-> Jarda: na nekaky laborovani neni cas. Dneska liznu jinou hlavu a hotovo. Maximalne jeste ventily a novy gufirka a to je cely co proto udelat. Potrebuju to uzivat
08:12:17
31.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.01.17 20:51:06: zkus to nalit a vypocitat4 takhle mereni vysky hlavy, tomu moc neverim

-> King 07.12.16 23:31:03: ted jsem byl na revizi bez krytu na multiventilu, technik se pousmal a rekl, unikajici plyn alespon ucitis a dal mi kulate razitko, tak asi tak... :) ani jsem nevedel, ze kdyz jsem tu nadrz v rezerve menil, ze jsem ho tam zapomnel dat :) - tak jsem s tim 3/4 roku jezdil, po revizi jsem ho tam dodal4
20:51:06
30.01.2017
Tomaso435
-> Chali: na to se takzvaně mužu vysrat 3 Jeden co dělal něco podobnýho, ta že prej do spalováku parkrát hrábnul flexou 3
20:45:54
30.01.2017
Chali
-> Tomaso435: Tak dej 135 písty a vyjde to skoro nastejno 1
20:19:16
30.01.2017
Tomaso435
-> Chali: tohle je už ale 1,6 ..... :-/
20:15:29
30.01.2017
Chali
-> Tomaso435: Cca 1mm lízlá hlava na 136 bez problémů jak na LPG tak na benál.
19:16:40
30.01.2017
Tomaso435
-> King: N95 dojíždí 300m k domovu kvuli startům druhej den ráno, kdy na to ujedu v mrazech cca 1 - 2km do minimálního ohřátí aby plyn začal fungovat.. jinak auto jezdí v létě už jen na LPG. benzín jen občas a v zimě denně jak píšu...
19:12:19
30.01.2017
King
-> Tomaso435: Na lpg by to vadit nemuselo, ale N95 by uz moh protestovat :-)
18:31:46
30.01.2017
Tomaso435
Pánové, když vezmu že seriová hlava má cca 98mm ..... když do fáva na lpg dám hlavu co má 96,45mm .... přežije to ten motor ? :-D pude nastavit funkční předstih?

nebo se na to mám rači vysrat a dát tam seriovou s tím, že to pojede stále stejně na hovno :-D
12:43:00
19.01.2017
Venca.
Tak přátele, díky za rady, je vyřešeno, dneska to prošlo úplně bez problémů.



Od posledního měření dána jiná lambda, opravené sání a vyměněný komplet výfuk s katalyzátorem. Takže někde tady byla chyba, ale kde konkrétně, to už asi nenajdem.



Ještě jednou díky.
11:29:45
19.01.2017
Borderer
-> Venca.: A o kolik ty hodnoty neseděly? Co máš v nádrž za benzín? Není to nějakej stoletej "obyčejnej" N95?
22:14:54
18.01.2017
Venca.
-> Borderer: Na benzín se to pohybuje mezi 0,1 - 1,0 V
22:08:26
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: A co ti to ukazuje, když jedeš na benzín? Mne se pořád nezdá ta hodnota 1.35V, to je něco někde špatně...lambda má plynule běhat v rozmezí cca 0,1 - 1,0V.
21:40:43
18.01.2017
Venca.
-> Borderer: Když lambdu odpojím, ve vagu to ukazuje to 1,35 V, stejně jako když se to přepne na plyn. Stejné napětí napěřím i na svorkách lambdy, dílenská příručká říká, že tam má být 450 mV, tak to beru jako ok. Pokud by tam byla 0, museli by být lambda vyzkratovaná nebo?



JInak to normálně reguluje/mění napětí v cca 2s intervalech
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 21:41:26
21:33:16
18.01.2017
Venca.
-> Borderer 18.01.17 21:26:36: Tak podle popisu tady www.autoplyn.wz.cz/web/ro zdeleni.html bych řekl, že to bude neřízený, je tam pár relátek a splynovač... ale zítra to vyfotim.



Díky za tipy, zejtra to projdu a zkontroluju.



-> Bukaj: Překvapivě vše funguje...a to se u felicie často nestává 3
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 21:33:42
21:30:04
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: autanaplyn.com/lpg/genera ce-plynovych-systemu Tu si to můžeš přečíst, docela pěkně napsané.



edit: Jinak tuším odpojená lambda sonda by naopak měla hodit zkrat na kostru a neukázat nic, respektive mne v tu chvíli ukazovala stabilně 0,05V.... 1,35V ukazuje naopak to, že to vidí konstantě chudou směs, což by teoreticky mohlo bejt i to, že se to snaží obohatit a pak to neplní CO.
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 21:34:21
21:27:21
18.01.2017
Bukaj
-> Venca.: Tak když nevíš, tak to vyfoť a třeba ti tu řekneme, co je to za systém ;-)

Klapka by na to vliv mít mohla, ale spíš bys vadu klapky poznal na kolísání volnoběhu, nebo podivné reakce na sešlápnutí plynu...
21:26:36
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: Poměrně zásadní, řízený lpg (ač je to podtlak) má krokový motorek, který se řídí právě od čidel motoru - lambda, teplota. Neřízený systém tam máš akorát šroub a tím si to škrtíš sám.



Jinak felda má: dvojité čidlo teploty (jedno pro budík, druhé pro řj), čidlo klepání, čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu, hall čidlo pro řízení předstihu. Jinak už sem se setkal s tim, že byl špatnej ten pičinec na přisávání par z odvětrávání nádrže a přisávalo to pořád => obohacení směsi.
21:25:16
18.01.2017
Venca.
-> Bukaj: Je to podtlak a doteď jsem netušil, že je víc druhů, musim se na to zítra podívat, fakt mě tyhle sporáky doteď míjeli, ale je to sousedovo a chci mu s tim pomoct.. Svíčky nový, nějaký brisk na LPG, olej to žere tak nějak normálně, cca litr/10 tis. km
21:21:33
18.01.2017
Venca.
-> Borderer:



A jakej je rozdíl mezi řízeným a neřízeným, v LPG se moc nevyznám?



Kabely od vstřiků jsem měřil - ok.

Co všechno za čidla - teplota, klepání, co tam ještě je?



Může na to mít vliv klapka?



Vzduch. filtr je novej. Jo ještě mi napadlo, bylo prasklý sání co jde od klapky do filtr boxu, to už jsem opravil, ale nepředpokládám, že by to mělo mít vliv. Dal jsem tam i jinej kat, pro sichr.



Mě taky všechny feldy vždycky prošli, ale je fakt že dřív se to moc neřešilo...
21:19:36
18.01.2017
Bukaj
-> Venca.: Jak ti máme poradit, když nám ani neřekneš, co tam máš za LPG systém...?

Pokud nevyhovují emise ve vyšších otáčkách na plyn ani na benzín, tak pravděpodobně to blbě zapaluje, nebo třeba přisává olej...?

Jak starý je benzín v nádrži? Kolik to žere oleje? Jaké jsou tam svíčky a jak staré (kolik najeto)?
21:13:52
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: A je to řízenej podtlak nebo neřízenej? Pokud neřízenej, tak to ochuď, tím vyřešíš plyn. Jinak je to potom z nějakýho důvodu bohatý, zkusil bych to projet s vagem a kontrolovat čidla - můžou ukazovat, ale zkresleně a řj to nevyhodnotí jako chybu. Co vzduchovej filtr, kabely ke vstřikům. Kruci, ještě sem neviděl, žeby felda neprošla na emisích a to sme doma měli kusy od 80t km do 380t km, které braly litr oleje na tisíc.



edit: Tak mne napadá, co svíčky?
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 21:16:22
21:05:10
18.01.2017
Venca.
-> Borderer: Viz níže, sekvence tam není, značku ale bohužel nevím...



-> Tomaso435: Mno ale co s tím, přece se nebudem měnit motor kterej funguje :-/



Nedá se to nějak rozumně "ojebat"?
20:52:36
18.01.2017
Tomaso435
-> Venca.: tak je už vychozenej motor ... felda má dobrý emise i bez katu, natož s katem
20:52:18
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: Jenže proto píšu, ať si nejdřív zjistí, co v tom autě má, protože Ko lambda znamená, že to u sekvence nebude plnit emise na LPG ani na benzín.
20:44:17
18.01.2017
Venca.
-> Borderer: Oni neřeší ty chyby, řeší, že jim nevychází emise CO a lambda...
19:49:02
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: Prvně si zjisti, co to je a jak se to seřizuje. Pokud je to nějakej podtlak, tak to může vyhazovat chyby, co píšeš a na STK je mají ignorovat - mají to napsané v prováděcí vyhlášce či v čem.
18:54:37
18.01.2017
Venca.
Aha, takže tohle nejsou chyby, ale vlastnost. Co teda může způsobovat špatné emise. Katalyzátor? Ještě něco dalšího? Auto jede normálně, žere normálně, akorát hodnoty CO a lambda pod zátěží jsou vyšší...
18:50:58
18.01.2017
Borderer
-> King: Naopak kdyby to byla sekvence LPG, tak to žádnou chybu nehlásí. Ta právě s lambdou pracuje, takže by to bylo kontraproduktivní ji odpojit. To samé vstřiky, dráty z řj na benzín to jde do řj na LPG a ta rozhodne, na který vstřiky to bude pokračovat. Jestli rovnou na benzín nebo jestli přepočítá hodnoty a pošle to na vstřiky LPG. Takže benzínová řj si pořád myslí, že jede na benzín a provádí korekce, které pak řj na lpg doladí.
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 19:39:34
18:43:14
18.01.2017
MOLSO
-> Venca.: 1 a 4 a 2 + 3 striekaju v paroch - striekaju aj na uzavrety saci ventil stvrteho valca a otvoreny saci ventil prveho a tak dalej
Extreme Tyres