Neviem či bude vedieť niekto poradiť - Fabia 1.4 MPi - LPG Lovato Low eco - podtlakový systém, mám zaslepené teplé sanie od výfukového potrubia, plyn je nastavený cez pc, má to krokový motorček, spotreba 8-9 litrov. Problém je v tom ak idem dole kopcom a vyradím rýchlosť tak cca pri 90-100km/h to auto zdochne, spadnú pomaly otáčky na cca 500 ot/min a následne po chvílke hned zdochne, z vyššej rýchlosti ešte skôr. Skúšal som aj čiastočne zaslepiť prívod vzduchu, no ani to vôbec nepomhlo, obohatiť volnobeh a ani to nepomohlo, sviečky som poskúšal všelijaké aj rôzne odtrhy na sviečkach a nič.
Ešte som našiel jeden návod, ževraj treba ku membráne, tam kde je na reduktore jej odvetranie priviesť hadicu s tlakom vzduchu aký ide aj to vzduchového filtra, lenže na reduktore, ktorý mám nie je nikde taký otvor sú len dva maličké otvore jeden hore a druhý dole. Neviem nemá niekto s týmto nejakú skúsenosť.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Jarda: Ono dát na prdel civilně čipnutý naftový ofci není zas takovej problém. Každopádně není to jen o palivu, jsou i naftový motory, který se (relativně) točit nechaj.
-> MVM: Tohle byla jenom chcíplá 380tka... Naložený to vidělo kopec a už to zpomalovalo. Ale jelikož v tom byla taky ZF 16tka, tak na tyhle kraviny bez návěsu to stačilo. :-)
Pak jsem měl Axora a v tom někdo zapoměl na půlky (takže jen 8). Bylo to sice 4kilo, ale jezdit s tím bylo zlo...
Edit: To upuštění zadní nápravy docela pomáhalo. Sice to občas odskočilo, ale těžiště se posunulo víc dozadu...
Pak jsem měl Axora a v tom někdo zapoměl na půlky (takže jen 8). Bylo to sice 4kilo, ale jezdit s tím bylo zlo...
Edit: To upuštění zadní nápravy docela pomáhalo. Sice to občas odskočilo, ale těžiště se posunulo víc dozadu...
-> StepaNoFUN: Já to znám - jinak bych to nepsal. Měl jsem v práci Stralise 420ku ze 16kv ZF v manuálu a bez návěsu to chtělo fakt lehkou nohu na driftování. No a ted kluci měl 750 Volvo a to jede tak strasně i s návěsem 

-> MVM: :-D Jsi mi připoměl, jak se mě kdysi se samotným kozlem snažil předjet kluk v nějaký E30... Na rovině nebylo kde (auta proti). Odbočoval jsem, tak jsem dal blinkr dlouho před křižovatkou a viděl v zrcátku i jeho blinkr. Tak jsem pouze zkonstatoval, že buď pochopí a pojede hned v křižovatce, nebo na mě do toho kopce prostě nemá a odmáčknul krabičku na upuštění zadní nápravy... No nepochopil to a do kopce byl kdesi v dáli... Do 6tky v celejch (ze 4 v odbočení), půlil jsem až 7 a 8...
Jak říkáš - kdyby to nejelo "jen" 92 (Ono to jede jen 92, ale pořád), tak kde je většina osobáků. :-D Podobně jsem si je vychutnával s prázdným (nebo lehce naloženým) sólem (kontejner) po městě...
Jak říkáš - kdyby to nejelo "jen" 92 (Ono to jede jen 92, ale pořád), tak kde je většina osobáků. :-D Podobně jsem si je vychutnával s prázdným (nebo lehce naloženým) sólem (kontejner) po městě...
-> Jarda: Nechci Ti brát iluze - ale o tom jak "nafta" pocitově nejede je jen o tom, ŽE dneska se převodový poměry a převodovky obecně počítají tak aby vyhověly emisnímu cyklu měření a emisím obecně. Že se s tim nahovno jede a o tahání vleků nebo aby to korespondovalo rychlostním předpisům už nemluvě. (O tom jak jede tahač bez přívěsu,čistě tzv.,kozel je jasný a nebýt omezovače - na odpich moc osobáků mu neujede..pokud to přenese trakce) A při jedné příležitosti před mnoha lety v době kdy TDI Audi vládlo a jelo LM ,jsem byl přímo přítomen "testování" na Hockenheimringu .... Dodneška si nesu nechápavý výraz toho jak ta placka neuvěřitelně bez jákkéhokoliv přetáčení a díky perfektnímu zpřevodování doslova letěla po trati a ve srovnání s benzínem (a to nebyly žádný zdechlý plečky) naprosto neuvěřitelně zrychlovala na výjezdu ze zatáček.. 

-> StepaNoFUN 17.02.18 22:52:01: no bral jsem to, jak je to ted v serii
ale jak jsem rikal, jezdim nekdy s nachipovanou dvojkou (nechal si to udelat obchodnik) a to je docela raketa, ale uz mi par aut stejne dalo na dalnici na prdel :)

-> Jarda: Tak neříkej "nejde"... ;-)
O nákladech na kilometr se odmítám bavit, protože to by bylo na osobní debatu... Nestěžuju si a myslím, že se dostanu i pod Tvoje nejnižší náklady. Ale samozřejmě jenom do určitejch najetejch km...
O nákladech na kilometr se odmítám bavit, protože to by bylo na osobní debatu... Nestěžuju si a myslím, že se dostanu i pod Tvoje nejnižší náklady. Ale samozřejmě jenom do určitejch najetejch km...
-> StepaNoFUN 17.02.18 22:47:16: jj, tak po uprave je to lepsi no...

-> Jarda: Nějak s tím problém nemám. Občas to tahám až přes 4tis a a jede to furt...
EDIT: Koukej na ty horní křivky... ;-)
EDIT: Koukej na ty horní křivky... ;-)
-> King 17.02.18 20:38:50: ze nafta se neda poradne tocit, dnes jsem to 2x pocitil pri predjizdeni
vytocis a spadne kroutak... lepsi je mit jeste slusnej kroutak na maximu vykonu :)

vytocis a spadne kroutak... lepsi je mit jeste slusnej kroutak na maximu vykonu :)
-> Jarda: Co znamena "prubeh kroutaku a vykonu u nafty "?
tak jsem ted natankoval do 1.6 feldy nejakou srajdu plyn a kilometr me prisel na 1,39kc
normalne na kvalitni plyn jezdim tak 1,15kc a nevim co vsichni videj na te nafte, pritelkyne ted 1,67kc na km a s cukajici fabii 1.4mpi LPG jezdila za 1,1kc/km. Navic prubeh kroutaku a vykonu u nafty neni to, po cem bych touzil :).

-> Jarda - zrušená registrace 12.02.18 20:17:35: To já úplně nevím, dostal jsem úkol od kamaráda se optat. Děkuju za reakci :).
krom toho ještě stále vím o jedný STK kde ti udělaj stk bez auta.... akorát na to chtěj víc času... (asi do doby než se tam ukáže podobný auto aby byly fotky) 

-> Tomaso435: -> Kocvin: aha takže se velice nic nezměnilo :)
-> Tomaso435: Asi tak.. Vůbec nic se nezměnilo.. 



-> Evž@: co je online měření? fotka na místě .... a co dál? nic :-))) všechno de
-> Tomaso435 16.02.18 16:57:54: Jedině si poznačit nastavení plynu a po stk to zpátky vykroutit :) a nebo jak říkáš ty.I když s tím online měřením nevím.
-> Evž@: tohle řeším na každých emisích. Když mám auto na plyn, tak ho mám seštelovaný na plyn. Tím pádem mi na benzín v takovýmhle nastavení nebude dávat dobrý emise... No a vyřešil sem to tak , že jezdím tam, kde mi emise udělají bez keců tak jak to je.
-> Jarda - zrušená registrace 14.02.18 10:34:21: ještě jsem přístup vzduchu trochu omezil.Teď mám zaslepenou větší polovinu průměru trubky a škrťák se přitáhl ještě o čtvrt otáčky a je to výrazně tižší,řekl bych skoro jako série.Chce se s tím pohrát no.U toho plynu mají detaily velký vliv.Uvidím co spotřeba ale už jsem asi na hranici.Když sem to přitáhl o 1/4 otáčky tak pokles výkonu a 1/2 otáčky tak už chcipal motor.Divím se že mi to při mých pokusech zatím nešlehlo do sání které mám pro jistotu odjištěné.
Jen přemýšlím co bude až bude STK.Emise na benzín díky sání budou asi mimo že.A když sundám trubku nasávání tak to zase zřejmě nepojede na plyn.
Jen přemýšlím co bude až bude STK.Emise na benzín díky sání budou asi mimo že.A když sundám trubku nasávání tak to zase zřejmě nepojede na plyn.
-> Jarda: Ta vychytavka s vickem na zaslepeni sani je docela elegantni. Ja jsem mel v planu nejakej elegantni restriktor do nadavaci trubky, aby to nevirilo, ale moje plany zastavila koroze :-)
-> minno 14.02.18 09:25:26:
a to, ze jim to vadi, ikdyz to resim v prislusnym tematu, to je vrchol, meli by vyhledat odbornou pomoc :/
-> Evž@ 14.02.18 10:02:07: jj, me na to pred lety tady navedl King, to duneni, nemad to vic chude, nez je zdravo? Me to delalo, kdyz mi odpadl prave cely ten chobot a slo tam moc vzduchu...
-> Shatter: zkusil bych odbery LPG komponent A-metrem do serie a uvidis

-> Evž@ 14.02.18 10:02:07: jj, me na to pred lety tady navedl King, to duneni, nemad to vic chude, nez je zdravo? Me to delalo, kdyz mi odpadl prave cely ten chobot a slo tam moc vzduchu...
-> Shatter: zkusil bych odbery LPG komponent A-metrem do serie a uvidis

-> Jarda - zrušená registrace 11.02.18 18:49:51: čověče já to řešil u škodovky i teď u feldy lepící páskou kdy jsem zaslepil polovinu průměru.Zajímavý poznatek když sem přiškrtil přívod vzduchu a škrťák nechal tak jak je tak spotřeba z 10ti vyletěla na 12 litrů.Pak stačilo přiškrtit klidně o otáčku a motor jel furt stejně a spotřeba rázem 8,5 na 100 km (cca 8 studených startů do práce).A na jedno ohřátí čili na dálku sem na 7,5 takže asi dobrý.Mám v plánu ještě trochu ubrat vzduchu i na škrťáku a mělo by to za těch 8 v klidu jezdit.Jediný co mě někdy trochu štve že motor v záběru vydává díky upravenýmu sání takovej bučící zvuk tak je to celkem hlučný.
-> Vlado105L: Sarkasm, Sheldon ;-)
-> Vlado105L 14.02.18 09:11:37: Jarda to myslel s iróniou. Súvislosť pre neznalých je taká, že práve jeho iní kopali za to, keď si dovolil tu riešiť iné autá ako zadomotorové škodovky.
-> Jarda: Vzdy a vsade sa musi ozvat niekto taky ako ty. To potom urguj aj na spravcu tejto stranky nech v sekcii auta zrusi aj kolonku favorit a felicie....
-> Shatter: 44-ka baterka vo felicii je normalna vec.Ja som tam nikdy v zivote nemali silnejsiu a nikdy s tym nebol najmensi problem..

-> Jarda: Máš pravdu.
na tomdle webu by se asi LPG resit nemelo, neni to skodovka s motorem vzadu :/-> Gabro11 13.02.18 18:11:32:
-> Shatter: Prozradí ti to, že baterka sice drží napětí, ale nemá potřebnou kapacitu. Už jsem se setkal s baterií, co naprázdno držela 12,5V ale nerozsvítila ani H4 žárovku. 
Při poklesu napětí pod 9V pak začne kolabovat řídící jednotka a když to klesne ještě kousek níž, tak ti začnou cvakat i relátka v pojistkovce. :)

Při poklesu napětí pod 9V pak začne kolabovat řídící jednotka a když to klesne ještě kousek níž, tak ti začnou cvakat i relátka v pojistkovce. :)
-> minno: hej, ono to štartovalo celý týždeň aj mne..ale či s rádiom, centrálom a lpg je to dostatočná kapacita..
-> Bukaj: Štartovala vpohode do soboty, v nedeľu stála, v pondelok ráno otočil asi 2x-3x štartér a koniec. Prosto klasický prejav vybitej batérie.
Pokles počas štartu som neskúšal, vďaka za tip, skúsim..čo mi to povie?
EDIT:zabudol by som podstatnú otázku. Keď odpojím baterku (že ju chcem nabiť/ vymeniť) zresetuje sa RJ LPG? Bude sa vedieť sama adaptovať do pôvodného stavu nie? Bol by to dosť fail teda, vždy po odpojení baterky ísť do LPG servisu na nejaké nastavovanie..
-> Bukaj: Štartovala vpohode do soboty, v nedeľu stála, v pondelok ráno otočil asi 2x-3x štartér a koniec. Prosto klasický prejav vybitej batérie.
Pokles počas štartu som neskúšal, vďaka za tip, skúsim..čo mi to povie?
EDIT:zabudol by som podstatnú otázku. Keď odpojím baterku (že ju chcem nabiť/ vymeniť) zresetuje sa RJ LPG? Bude sa vedieť sama adaptovať do pôvodného stavu nie? Bol by to dosť fail teda, vždy po odpojení baterky ísť do LPG servisu na nejaké nastavovanie..
-> Shatter: Tak pokud má baterka 12,2 V a startér netočí, tak bych ještě zkontroloval ukostření startéru, motoru atd
Jaký je pokles napětí při startování?

Jaký je pokles napětí při startování?
-> Shatter 13.02.18 10:12:18: Kapacitou baterky (44Ah) to určite nebude... Možno shit baterka. Škodovka mala v základe 37 Ah baterku a ne-reduktorový štartér s veľkým odberom a štartovalo to.
-> Bukaj: Najväčší odber malo u bývalého majiteľa LPG(RJ), nepamätám si presnú hodnotu. Skúšal som kľudový odber pomerať aj ja, ale asi mám merák s malým rozsahom, lebo som sa nedomeral. No napätie baterky bolo 12,2V. Čakal som že bude menej, keďže štartér ani neotočí :D Tá baterka je teraz najslabší článok podľa mňa, 44Ah a 3 roky. Altík je ročný 70A, dobíja cez 14V (podľa palubného PC). Moje uvažovanie je preto smerom k novej batérii, ale hlavne väčšej kapacity. 44 mám v škodovke, do feldy by sa patrilo viac..
-> Shatter 13.02.18 09:57:03: 44 Ah do Feldy 1,3 bohatě stačí...
Jako první bych prověřil dodatečně montované části elektroinstalace - rádio, centrál, alarm, v LPG systému bych hledal závadu až poté...

Jako první bych prověřil dodatečně montované části elektroinstalace - rádio, centrál, alarm, v LPG systému bych hledal závadu až poté...
-> Jarda - zrušená registrace 12.02.18 17:28:03: Nejaké relátko súvisiace s LPG?
-> King 12.02.18 15:46:05: Každopádne 44Ah batéria je asi na feldu aj bez lpg málo
-> King 12.02.18 15:46:05: Každopádne 44Ah batéria je asi na feldu aj bez lpg málo

-> krtik 12.02.18 18:14:30: co tam je k nastaveni? myslim, ze tam byla jen jedna zapadka a jinak to neslo, ja to vzdy jen povymenoval a nic jsem nenastavoval, ale delal jsem tusim jen lovtec-r, uz je to hodne dlouho...
Prosím nemáte někdo návod na repas splynovače podtlakového Lovtec-u?
případně jak správně nastavit (délka tyčinky druhého stupně)?
Kamarád potřebuje naladit, tak jsem zaúkolován.
Děkuju :).
případně jak správně nastavit (délka tyčinky druhého stupně)?
Kamarád potřebuje naladit, tak jsem zaúkolován.
Děkuju :).
-> Tomaso435 12.02.18 17:30:43:
zajimave, to tam daval on nebo uz to s tim koupil? a prislapne to taky nekdy?, nerad bych z toho udelal auto se zrychlenim feldy 1.6, ja kdysi o montazi LPG v polsku uvazoval, vyslo by to tam o 5tis. kc levneji, nez v CR, ale mel jsem strach, aby mi to potom zapsali...
Ono jsou potreba hlavne 3 veci - dobra ŘJ, slusne vstriky a v neposledni rade reduktor, kterej to dokaze uzivit, tam bych do min, jak 300hp nesel a pak to nepodelat pri montazi

Ono jsou potreba hlavne 3 veci - dobra ŘJ, slusne vstriky a v neposledni rade reduktor, kterej to dokaze uzivit, tam bych do min, jak 300hp nesel a pak to nepodelat pri montazi

-> Jarda: tak prej LPG je montovaný v polsku a je tam italskej system... zjistí více.
-> King 12.02.18 15:46:05: tak treba mu zustava viset nejaky relatko, takze mozne to je 

-> Shatter: Na LPG v aute se obvykle hazi ledacos, ale zrovna vybijeni baterie bych s LPG spojoval az kdyz vsechno ostatni selze

Drahí LPGisti, prepáčte ak sa to tu riešilo.. Nadmerné vybíjanie batérie v aute (Felicia 1.3 MPi) s LPG Lovato, je normálne? Je možné to nejak odstrániť?
-> Evž@: -> RadovanSkodovkar: -> srdcar 120L: takhle se mi to nejvic osvedcilo u rapida, jede to lip od spodu a je i nizssi spotreba a ve vyssich otackach nepozoruji problem... mam to stejne i u feldy 1.3mpi - takhle vicko od spreje
Ja som nakoniec tú prepážku v saní odinštaloval a doladil trochu zmes. Ide to teraz jak guľa
Len v nižších otáčkach sa to horšie berie čo by ešte mohlo vyladiť posunutie snímača na prevodovke.

-> Jarda: sem to zaslepil též do poloviny a ten spodek je opravdu parádní a zase od poloviny plynu dál mi ta reakce příjde tupější tak zkusím ubrat na škrťáku jestli tam nejde moc plynu při tom uškrceném množství vzduchu.Na 120 sem to měl vlastně taky tak,konec sání do půlky zaslepený a doladit zbytek.Když to zaslepený nebylo šlo moc vzduchu a šlo to seřídit jen větším množstvím plynu,nebo vůbec a stejně to nejelo jak by mělo a horší starty.Když se to zalepilo moc tak to bylo bohatý.
Akorát při startu na benzín to trochu víc pokuřuje se mi zdá.
Akorát při startu na benzín to trochu víc pokuřuje se mi zdá.
-> srdcar 120L 29.01.18 18:17:31: no zvedne si tim podtlak, ze zkusenosti to pak jede lip odspodu, samozrejme to nesmi prehnat, pak to je, tak jak rikas
ale kdyz to na to seridi, tak bych rekl, ze spis je spotreba nizsi, az budu u rapida, tak Ti to vyfotim, jak to mam z vicka od spreje


-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:19:05: Pokud máš zaslepené předehřívání, to je dobře, ale jestli jsi do poloviny zaslepil i sání, to je špatně. Jde ti málo vzduchu do motoru, a proto ti to tolik žere. Sání nech otevřené tak, jak má být normálně. Motor na plyn je strašně choulostivý na množství vzduchu. Já to tak poznám, kdy mám měnit vzduchový filtr. Pak teprve seřiď volnoběžné otáčky a množství plynu. Uvidíš, že se to dost zlepší.