-> Jarda - zrušená registrace 12.02.18 17:28:03: Nejaké relátko súvisiace s LPG?
-> King 12.02.18 15:46:05: Každopádne 44Ah batéria je asi na feldu aj bez lpg málo
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
09:57:03
13.02.2018
13.02.2018
Shatter
20:17:35
12.02.2018
12.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> krtik 12.02.18 18:14:30: co tam je k nastaveni? myslim, ze tam byla jen jedna zapadka a jinak to neslo, ja to vzdy jen povymenoval a nic jsem nenastavoval, ale delal jsem tusim jen lovtec-r, uz je to hodne dlouho...
18:14:30
12.02.2018
12.02.2018
krtik
Prosím nemáte někdo návod na repas splynovače podtlakového Lovtec-u?
případně jak správně nastavit (délka tyčinky druhého stupně)?
Kamarád potřebuje naladit, tak jsem zaúkolován.
Děkuju :).
případně jak správně nastavit (délka tyčinky druhého stupně)?
Kamarád potřebuje naladit, tak jsem zaúkolován.
Děkuju :).
17:57:35
12.02.2018
12.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 12.02.18 17:30:43: zajimave, to tam daval on nebo uz to s tim koupil? a prislapne to taky nekdy?, nerad bych z toho udelal auto se zrychlenim feldy 1.6, ja kdysi o montazi LPG v polsku uvazoval, vyslo by to tam o 5tis. kc levneji, nez v CR, ale mel jsem strach, aby mi to potom zapsali...
Ono jsou potreba hlavne 3 veci - dobra ŘJ, slusne vstriky a v neposledni rade reduktor, kterej to dokaze uzivit, tam bych do min, jak 300hp nesel a pak to nepodelat pri montazi
Ono jsou potreba hlavne 3 veci - dobra ŘJ, slusne vstriky a v neposledni rade reduktor, kterej to dokaze uzivit, tam bych do min, jak 300hp nesel a pak to nepodelat pri montazi
17:30:43
12.02.2018
12.02.2018
Tomaso435
-> Jarda: tak prej LPG je montovaný v polsku a je tam italskej system... zjistí více.
17:28:03
12.02.2018
12.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> King 12.02.18 15:46:05: tak treba mu zustava viset nejaky relatko, takze mozne to je
15:46:05
12.02.2018
12.02.2018
King
-> Shatter: Na LPG v aute se obvykle hazi ledacos, ale zrovna vybijeni baterie bych s LPG spojoval az kdyz vsechno ostatni selze
10:47:05
12.02.2018
12.02.2018
Shatter
Drahí LPGisti, prepáčte ak sa to tu riešilo.. Nadmerné vybíjanie batérie v aute (Felicia 1.3 MPi) s LPG Lovato, je normálne? Je možné to nejak odstrániť?
18:49:51
11.02.2018
11.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@: -> RadovanSkodovkar: -> srdcar 120L: takhle se mi to nejvic osvedcilo u rapida, jede to lip od spodu a je i nizssi spotreba a ve vyssich otackach nepozoruji problem... mam to stejne i u feldy 1.3mpi - takhle vicko od spreje
19:52:17
30.01.2018
30.01.2018
RadovanSkodovkar
Ja som nakoniec tú prepážku v saní odinštaloval a doladil trochu zmes. Ide to teraz jak guľa Len v nižších otáčkach sa to horšie berie čo by ešte mohlo vyladiť posunutie snímača na prevodovke.
14:46:08
30.01.2018
30.01.2018
Evž@
-> Jarda: sem to zaslepil též do poloviny a ten spodek je opravdu parádní a zase od poloviny plynu dál mi ta reakce příjde tupější tak zkusím ubrat na škrťáku jestli tam nejde moc plynu při tom uškrceném množství vzduchu.Na 120 sem to měl vlastně taky tak,konec sání do půlky zaslepený a doladit zbytek.Když to zaslepený nebylo šlo moc vzduchu a šlo to seřídit jen větším množstvím plynu,nebo vůbec a stejně to nejelo jak by mělo a horší starty.Když se to zalepilo moc tak to bylo bohatý.
Akorát při startu na benzín to trochu víc pokuřuje se mi zdá.
Akorát při startu na benzín to trochu víc pokuřuje se mi zdá.
19:34:55
29.01.2018
29.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 29.01.18 18:17:31: no zvedne si tim podtlak, ze zkusenosti to pak jede lip odspodu, samozrejme to nesmi prehnat, pak to je, tak jak rikas ale kdyz to na to seridi, tak bych rekl, ze spis je spotreba nizsi, az budu u rapida, tak Ti to vyfotim, jak to mam z vicka od spreje
18:17:31
29.01.2018
29.01.2018
srdcar 120L
-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:19:05: Pokud máš zaslepené předehřívání, to je dobře, ale jestli jsi do poloviny zaslepil i sání, to je špatně. Jde ti málo vzduchu do motoru, a proto ti to tolik žere. Sání nech otevřené tak, jak má být normálně. Motor na plyn je strašně choulostivý na množství vzduchu. Já to tak poznám, kdy mám měnit vzduchový filtr. Pak teprve seřiď volnoběžné otáčky a množství plynu. Uvidíš, že se to dost zlepší.
21:10:42
28.01.2018
28.01.2018
RadovanSkodovkar
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.18 20:56:00: Dneska som s tým trocha laboroval, ubral som na škrťáku aj trochu zakrútil aj tú plastovú skrutku na splynovači tak uvidím Olej budem za chvíľu meniť a dlhšie ako 8t ho tam nechávať asi nebudem, no chcelo by to spraviť guferá na ventiloch
20:56:00
28.01.2018
28.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:34:25: tak to je potom moc, cekal bych kolem 10, bude to bohatosti, ono to ani nicim jinym byt nemuze tak super, ze to maze normalne, ono by jsi neco asi na salkach poznal, ale kdyz to jezdi, urco bych vymenil olej a pri Tvem pouzivani auta bych tam ten olej ani dyl, jak 10tis. km nenechaval
20:34:25
28.01.2018
28.01.2018
RadovanSkodovkar
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.18 20:26:24: Práveže čo chodím po meste tak dlhšie, že sa stihne zohriať. Na šupu kľudne 60km Snímaš rozhodne skúsim posunúť S mazaním som písal ako to dopadlo. Ako som ju po noci odstátu naštartoval tak odvtedy bez problému. Mazanie zhasíňa už pri štartovaní, chová sa to štandartne. Spravil som na tom odvtedy už asi 200km bez akejkoľvek anomálie
20:26:24
28.01.2018
28.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:19:05: ta spotreba, pokud to ani neprohrejes jen po tom meste, muze byt klidne normalni zkus kolbabkovu metodu, ale musi to byt radne prohrate to posunuti snimace polohy klikovky, jak delal Evž@ pomuze trochu i ve Tvem pripade
A jak vlastne to dopadlo s tim mazanim?
A jak vlastne to dopadlo s tim mazanim?
20:19:05
28.01.2018
28.01.2018
RadovanSkodovkar
Votrem sa sem s jedným problémom a to so spotrebou Felda 1.3BMM 50Kw LPG, dnes som šiel tankovať po 200km od plnej nádrže, vošlo sa tam 28L čo je 14L/100km.. Splyňovač Lovtec, na hadici mám len škrťák, membrány menené asi 2 mesiace a 5t. km dozadu, sanie mám ukončené pred termostatom, do polky zaslepené a termostat odstavený spolu s nasávaním teplého vzduchu. Na splyňovači mám 2 skrutky, jednu mosadznú zakrútenú na doraz a plastovú zhruba do polky. V čom by mohol byť problém? Jazdím väčšinou len mesto ale aj tak mi to príde veľa.. A ešte jeden problém, občas keď vychádzam na okresku, rozbieham sa z 60ky na 4ke do 90. Niekedy sa rozbieha krásne svižno a niekedy skoro vôbec neťahá - nutnosť podradiť.. Krokový motorček to byť nemôže keďže tam nie je čiže len nastavenie splynovača (aj to pochybujem) alebo zapaľovanie.. Som vďačný za každú radu
19:21:20
28.01.2018
28.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 28.01.18 17:16:44: super, ja to mel/ mam jeste o trosku vic - takova prasecinka img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../7_553_179735__20
14-09-04_20-41-42_25.jpg , ale fungovalo to super, felda stoji ted tuknuta na zahrade, pritelkyne s ni nabrala na parkovisti tazny u nejakyho nakladaku a jeste jsem nemel cas ji opravit, ale normalne jezdi... popojizdel jsem s ni pred par dny :)
17:16:44
28.01.2018
28.01.2018
Evž@
-> Jarda: Tak sem to dnes spáchal ty úpravy.Čidlo sem posunul o cca 8 mm,probral díru v čidle pro šroubek a jen pootočil,posunul a funguje.Ještě to časem možná proberu a ještě malinko posunu.
Jinak je to opravdu poznat na pružnosti motoru.Není třeba šlapat tolik po plynu jako předtím a nechá se to krásně vytáčet a ani nemusí být pedál na podlaze.Tak uvidíme co spotřeba.
Jinak je to opravdu poznat na pružnosti motoru.Není třeba šlapat tolik po plynu jako předtím a nechá se to krásně vytáčet a ani nemusí být pedál na podlaze.Tak uvidíme co spotřeba.
11:57:24
28.01.2018
28.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 28.01.18 11:13:04: jj, presne, akorat to mam jeste dal za svetlo do ruzku, proste aby to nebralo napor a byl tam co nejchladnejsi vzduch
11:13:04
28.01.2018
28.01.2018
Evž@
-> Jarda: to koleno jsi myslel takhle za filtrbox volně do toho prostoru?A vyšoupnout ten temostat.
15:25:55
27.01.2018
27.01.2018
Evž@
-> Jarda: jo mel sem to tak na zkousku nastaveny.Od firmy byly na skrtaku 2 otacky od uzavrene polohy.Slo ubrat jeste 1/4 otacky kdy uz to jelo tak nejak hrane vykonu.Ubrani o pul otacky uz slo poznat na vykonu.Zajimave ze u 120 sem mel skrtak povoleny o 0,75 az 1 otacku kdy to jelo nejlepe.U stodvacítky furt plyn na podlaze aby to jelo a spotřeba uplně jinde nez u feldy kde neni treba tolik slapat do kopce a tak.
13:33:28
27.01.2018
27.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 27.01.18 13:26:06: jo lovato bere min... to mam ve zlutem rapidu a spokojenost, kolega kolenovrt s nim dokazal jet za 5,8l, ja mel nejnizsi spotrebu v rumunsku na dobre prohratem asi 6,8l
Ten skrtak mas nastaven na hranici ztraty vykonu v kopecku? :)
Ten skrtak mas nastaven na hranici ztraty vykonu v kopecku? :)
13:26:06
27.01.2018
27.01.2018
Evž@
-> Jarda: -> Jarda: ten snímač na klice sem zapoměl zmínit.Ten přinese určitě snížení spotřeby,akorát jak to posunout a o kolik sem ještě nepemýšlel.
Jinak na přání jsem si nechal namontovat jen škrťák.Já právě myslel že teď v zimě je lepší udělat opatření aby spíše motor měl teplý vzduch.Respektive se dříve ohřál protože mu to na plyn trvá o poznání déle.Stodvacítka s podtlakem mi brala na Lovatu 7,5 litru ale tam se dalo čarovat,hlavně ten předstih šel nastavit na max.,úprava karburátoru atd.Dokonce sem přemýšlel zkusit to Lovato místo Lovtecu ale to je asi poslední věc co bych s tím chtěl dělat.
Když to bude jezdit za 8,5 tak neřeším nic ale 10 je moc.
Jinak na přání jsem si nechal namontovat jen škrťák.Já právě myslel že teď v zimě je lepší udělat opatření aby spíše motor měl teplý vzduch.Respektive se dříve ohřál protože mu to na plyn trvá o poznání déle.Stodvacítka s podtlakem mi brala na Lovatu 7,5 litru ale tam se dalo čarovat,hlavně ten předstih šel nastavit na max.,úprava karburátoru atd.Dokonce sem přemýšlel zkusit to Lovato místo Lovtecu ale to je asi poslední věc co bych s tím chtěl dělat.
Když to bude jezdit za 8,5 tak neřeším nic ale 10 je moc.
13:08:42
27.01.2018
27.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 27.01.18 11:52:14: zaneseny filtr u LPG paradoxne moc nevadi, zvysi se tim podtlak, takze kdyz to k tomu seridis, tak neni problem se spotrebou, ale samo ho menit, aby se do motoru nedostal bordel...
Ja s 1.3 mpi jezdil dlouhodobe za 7,8 LPG, slo by i za min, ale ja nejzdil nijak usporne...
Blbej je ten Lovtec, ten proste bere vic :/, mel jsem to v combi a vim o cem mluvim, ale i s tim jsem dokazal jezdit pianko do prace za 8l... vic priskrcena a zadne dalsi upravy.
Na 1.3 mpi se mi osvedcilo posunuti cidla polohy klikovky a tim zvyseni predstihu - auto ozilo a spotreba min. o 0,5l dolu.
Dal se mi osvedcili, zruseni naporoveho sani pod svetlem a zruseni predehrevu od svodu, studenej vzduch pote beru do toho mista, kam sel teplej vzduch a privodni hadici mam vyvedenou za svetlo, mam to tak i u 1.6, u 1.3 se mi osvedcilo vicko ze spreje, castecne vyriznute a nasazene na tu hadici, aby se zvetsil prave podtlak... tak to mam i u rapida, pak kdyz k tomu dobre nastavis smes, mas skrtak a servo na hadici? tak to musi dobre fungovat, jestli mas jen skrtak, tak lambda provoz na LPG nijak neovlivnuje. Nafotim Ti, jak to mam u 1.6.
Ja s 1.3 mpi jezdil dlouhodobe za 7,8 LPG, slo by i za min, ale ja nejzdil nijak usporne...
Blbej je ten Lovtec, ten proste bere vic :/, mel jsem to v combi a vim o cem mluvim, ale i s tim jsem dokazal jezdit pianko do prace za 8l... vic priskrcena a zadne dalsi upravy.
Na 1.3 mpi se mi osvedcilo posunuti cidla polohy klikovky a tim zvyseni predstihu - auto ozilo a spotreba min. o 0,5l dolu.
Dal se mi osvedcili, zruseni naporoveho sani pod svetlem a zruseni predehrevu od svodu, studenej vzduch pote beru do toho mista, kam sel teplej vzduch a privodni hadici mam vyvedenou za svetlo, mam to tak i u 1.6, u 1.3 se mi osvedcilo vicko ze spreje, castecne vyriznute a nasazene na tu hadici, aby se zvetsil prave podtlak... tak to mam i u rapida, pak kdyz k tomu dobre nastavis smes, mas skrtak a servo na hadici? tak to musi dobre fungovat, jestli mas jen skrtak, tak lambda provoz na LPG nijak neovlivnuje. Nafotim Ti, jak to mam u 1.6.
11:52:14
27.01.2018
27.01.2018
Evž@
Čaute.Nevíte někdo nejčastější příčinu vysoké spotřeby u MPi?Nová instalace Lovtec,škrťák na hadici.Motor v dobré kondici,tlaky na válcích 13 bar.Svíčky Bosch Platinum se zmenšeným odtrhem.Spotřeba na benzín byla 6-6,5 l.
Problém je spotřeba kterou jsem při úsporné jízdě naměřil 2x 9,8/100 km.Při jízdě stylem pedál na podlaze spotřeba narostla jen o 0,8 l na 10,6l.
Vyměnil sem včera teda ještě vzduchový filtr.Jinak mě napadá už jen lambda nebo jiný problém s řízením toho systému.Jinak auto jede velmi dobře bez nějakých problémů.
Problém je spotřeba kterou jsem při úsporné jízdě naměřil 2x 9,8/100 km.Při jízdě stylem pedál na podlaze spotřeba narostla jen o 0,8 l na 10,6l.
Vyměnil sem včera teda ještě vzduchový filtr.Jinak mě napadá už jen lambda nebo jiný problém s řízením toho systému.Jinak auto jede velmi dobře bez nějakých problémů.
09:27:18
06.01.2018
06.01.2018
Bukaj
-> King: -> srdcar 120L:
00:48:08
06.01.2018
06.01.2018
King
-> srdcar 120L: Ja uz jsem z toho pres deset let vylecenej, tak se do toho nehodlam nechat zase zatahnout :-)
00:41:31
06.01.2018
06.01.2018
srdcar 120L
-> King: No a v čem bychom se rejpali, vždyť je to naše potěšeníčko, ne?
00:38:18
06.01.2018
06.01.2018
King
-> Bukaj: Ne, do tohohle se zatahnout rozhodne nenecham!
00:33:22
06.01.2018
06.01.2018
King
-> Bukaj: Ja si uz nepamatuju, jak jsem mel zapojenej reduktor, ale kdyz jsem po nekonecnejch bojich prakticky se vsim v chladicim a topnym sytemu vsechno vychytal, tak jsem nejakou nedostatecnost topeni v zime nepocitoval. Ale kdyz si clovek spocital naklady a cas stravenek hledanim informaci a spinavou praci pred panelakem, zjisti, ze by za ty prachy moh jezdit necim, co treba dokaze odmlzit predni okno hned po vyjeti i ve stavu znacnyho ojeti :-)
00:27:20
06.01.2018
06.01.2018
Bukaj
-> King 06.01.18 00:17:45: Rozhodně ano - na 742.13x jsou perfektně navrženy nápravy - škodovácká přední náprava je víceméně nesmrtelná a taktéž vlečka
Na 130LPG mám aktuálně najeto 222 tisíc Km a nápravy původní - na přední nápravě dělané jen svisláky, tlumiče a manžety hřebene, na zadní jen manžety jedné poloosy, ložiska a bubny. (nepočítám brzdové obložení), jinak vše původní od výroby
Na 130LPG mám aktuálně najeto 222 tisíc Km a nápravy původní - na přední nápravě dělané jen svisláky, tlumiče a manžety hřebene, na zadní jen manžety jedné poloosy, ložiska a bubny. (nepočítám brzdové obložení), jinak vše původní od výroby
00:22:01
06.01.2018
06.01.2018
Bukaj
-> King: Jo, tohle jo, ale srovnávám to s autem bez plynu - a ani u jednoho nemám dojem, že topí nějak hůř, než bez obtoku. A ani u 130LPG nepozoruju rozdíl v ohřívání interiéru při jízdě na plyn vs. na benzín (kdy žádná endotermická změna skupenství v reduktoru neprobíhá). Prostě v celkovém objemu kolující vody je ta ani ne desetina více oclazované vody velkou díru do statistiky neudělá...
00:17:45
06.01.2018
06.01.2018
King
-> Bukaj: Je vubec na ty 742 aspon neco spravne navrzeny?
00:16:12
06.01.2018
06.01.2018
King
-> Bukaj: No, ono se to nezda, ale ten rozdil v odebiranym teple lpg reduktorem vs. vyhrejvany sani je dost velkej. To skupensky teplo varu PB si traba na dalnici bere trvale stowky wattu tepla...teda, jestli si to dobre pamatuju...nekde v tomhle dredu jsem to Jardovi z nudy pocital :-)
00:13:39
06.01.2018
06.01.2018
Bukaj
-> srdcar 120L 06.01.18 00:07:22: Jo, liháče v MB/kilech měly jedinou nevýhodu - byla pakárna je bez deformace nacpat s hadicí do domku (vadila tam stěna kastle a násos k chladiči) a často je někdo blbě namontoval a měch se prošoupal o ohnutou výztuhu...
...ale voskové termostaty fungují také poměrně dobře.
A vada topení u škodovek není ani tak systém klapek - sice se to blbě seřizuje, ale není to nemožné - ale spíš dlouhé vedení, ve kterém kapalina ztratí dost tepla a hlavně - u všech škodovek až do posledních zadomotorů je největším problémem nedostatečný výkon ventilátoru topení...
...ale voskové termostaty fungují také poměrně dobře.
A vada topení u škodovek není ani tak systém klapek - sice se to blbě seřizuje, ale není to nemožné - ale spíš dlouhé vedení, ve kterém kapalina ztratí dost tepla a hlavně - u všech škodovek až do posledních zadomotorů je největším problémem nedostatečný výkon ventilátoru topení...
00:07:34
06.01.2018
06.01.2018
Bukaj
-> srdcar 120L: Zvláštní - toto zapojení mám u obou stotřicítek (130L a 130LPG) a ani u jedné nepozoruji vliv na výkon topení. On tam ani moc velký vliv být nemůže, když malý odběr vody je ve spodní části vložky a voda k topení jde až z hlavy...
Takže jedině, že bys použil nějaké nevhodné Tčko, ale i to se mi nezdá.
V originálním zapojení 135/6 je také obtok (přes sání) a vliv na chlazení to nemá...
Takže jedině, že bys použil nějaké nevhodné Tčko, ale i to se mi nezdá.
V originálním zapojení 135/6 je také obtok (přes sání) a vliv na chlazení to nemá...
00:07:22
06.01.2018
06.01.2018
srdcar 120L
-> Bukaj: První termostaty v litrech a hundrtkách byly lihové s harmonikou a dokud byly v pořádku, bezvadně držely teplotu v úzkém rozmezí, reagovaly totiž daleko rychleji a přesněji, nez současné voskové. U stodvácy se vyplatilo v zimě chladič zakrýt při větších mrazech. Další kapitolou je systém klapek v topení 120-tek. Katastrofa. Když by tam byl systém topení, co měl třeba žigul, topila by daleko líp. Já to mám upravené tak, že obtoková klapka je trvale zavřená a ovádám jen průtok vody kohoutem. A topí.
23:56:16
05.01.2018
05.01.2018
srdcar 120L
-> Jarda: Právě že původně celá léta od plynaře to bylo paralelně k trubkám topení, na hadici od termostatu a na vracečce do vodní pumpy byla téčka se stejným průchodem a topení tak nějak topilo, voda se rychleji vracela přes reduktor než přes těleso topení. Když jsem to prvně předělal a reduktor jsem zapojil na vývod ze 4. válce a zpět přes téčko z druhé strany vodní pumpy do přívodu velkého okruhu, tak to topilo ještě hůř.
23:46:33
05.01.2018
05.01.2018
Bukaj
-> King: Tak tak
23:46:26
05.01.2018
05.01.2018
King
No, vzdyt to rikam :-)
23:45:30
05.01.2018
05.01.2018
King
-> Jarda: Ono to zakrejvani chladice v mrazu udajne ma neco do sebe. Cet jsem na TW takovou teorii, ze z hlediska optimalni regulace teploty by od chladice mela do motoru vstupovat voda ochlazena asi o 10C (?), coz je ve skochtli s tim silenym chladicim systemem v mrazu udajne problem.
23:40:46
05.01.2018
05.01.2018
Bukaj
-> Jarda: No, teď je to bezpředmětné, ale smysl to má při velkých mrazech, aby nezamrzal chladič - to se mi kdysi stávalo u Dacie -furt tam byl s něčím problém, musel jsem jeden čas dolívat chladicí kapalinu a nekontroloval jsem poměr, pak bylo týden -25°C a nejdřív mi zamrzl reduktor, pak při jízdě na benzín chladič, až jsem uvařil
Jezdil jsem pak do konce mrazů s bundou před cladičem...
Jezdil jsem pak do konce mrazů s bundou před cladičem...
23:37:56
05.01.2018
05.01.2018
MVM
-> Jarda: Ono taky jde o to kolik je objem chladící náplně,jak je výkonná pumpa a taky jak rychlej je ten termostat co se otvírání a zavírání týká. Jak píšeš dobře - řídí to termostat. Ale určitý množství teplé vody nahradí studená. V mrazech je ten rozdíl/spád obrovskej a teplota kolísá ve velkým rozsahu než (pokud vůbec ) se chladič neprohřeje cca 50-60°C)
Taky jsem tomu nevěřil ale už tři zimy zadělávám půlku chladiče a je to lepší..
Taky jsem tomu nevěřil ale už tři zimy zadělávám půlku chladiče a je to lepší..
23:34:21
05.01.2018
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 05.01.18 23:30:13: podle me to mam smysl tam, kde je vepredu motor, tata to mel u zigula, u skodovky to muze slouzit tak leda k mirnemu prehrati, ktere musis hlidat, abys to neuvaril, tata v te decce mel takova okynka oteviraci
23:30:13
05.01.2018
05.01.2018
Bukaj
-> Jarda: Já mám u škodovky taky v zimě zakrytej chladič
23:26:30
05.01.2018
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 05.01.18 22:14:49: no bejvalej sef nepochopil funkci termostatu a nechape ji ani ted v duchodu, pry kdyz mel skodovku s motorem vzadu, tak celou zimu musel mit zakrytej chladic, aby to topilo :) rikam mu, ale to si ridi termostat, napred se prohreje motor a do chladice to jde az, kdyz je potreba chladit , no a no na to: to mozna tak v lete, ale v zime to tak nemuze fungovat a pry to vi jiste, ze mel kolik skodovek a u kazde musel mit zakrytej chladic :))) jinak by zmrznul
-> srdcar 120L 05.01.18 22:49:51: preferoval bych reduktor a ne topeni, ale tak kdyz Ti jde vic o komfort ... ja na to koukal u rapida a mam reduktor, topeni, vymenik, ale predelam to podle Bukaje, reduktor a vymenik... ikdyz u zlutyho rapida nejak topit nebudu asi potrebovat, vim, ze pri -20°C uz moc netopil, to bylo vevnitr tak do 15°C
-> srdcar 120L 05.01.18 22:49:51: preferoval bych reduktor a ne topeni, ale tak kdyz Ti jde vic o komfort ... ja na to koukal u rapida a mam reduktor, topeni, vymenik, ale predelam to podle Bukaje, reduktor a vymenik... ikdyz u zlutyho rapida nejak topit nebudu asi potrebovat, vim, ze pri -20°C uz moc netopil, to bylo vevnitr tak do 15°C
22:49:51
05.01.2018
05.01.2018
srdcar 120L
-> Bukaj: No vidíš, já to mám ale tak, že reduktor je až za topením, tudíž jde horká voda od termostatu do topení a přes reduktor se vrací do motoru, ne opačně.
A ono to zas tak malé množství vody přes tu spojovací trubičku při zavřeném kohoutu topení nejde. Jde o to, aby hadička byla průchozí v celém průměru, dost ráda zarůstá, hlavně když se dolévá místo destilky obyčejná voda, že.
A ono to zas tak malé množství vody přes tu spojovací trubičku při zavřeném kohoutu topení nejde. Jde o to, aby hadička byla průchozí v celém průměru, dost ráda zarůstá, hlavně když se dolévá místo destilky obyčejná voda, že.
22:34:41
05.01.2018
05.01.2018
Bukaj
-> srdcar 120L: Ale my víme, jak to funguje...
...a reduktor při původním zapojení (do série k topení) nezamrzal jenom díky tomu, že skrz něj při zavřeném kohoutu topení proudilo malé množství kapaliny skrz tenkou propojku trubek topení (ten "malý okruh"), nicméně nepovažoval jsem to za šťastné řešení, zvláště proto, že v případě otevřeného kohoutu topení reduktor odebíral teplo z vody, proudící k výměníku topení...
...a reduktor při původním zapojení (do série k topení) nezamrzal jenom díky tomu, že skrz něj při zavřeném kohoutu topení proudilo malé množství kapaliny skrz tenkou propojku trubek topení (ten "malý okruh"), nicméně nepovažoval jsem to za šťastné řešení, zvláště proto, že v případě otevřeného kohoutu topení reduktor odebíral teplo z vody, proudící k výměníku topení...