Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 851 až 900) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
00:33:22
06.01.2018
King
-> Bukaj: Ja si uz nepamatuju, jak jsem mel zapojenej reduktor, ale kdyz jsem po nekonecnejch bojich prakticky se vsim v chladicim a topnym sytemu vsechno vychytal, tak jsem nejakou nedostatecnost topeni v zime nepocitoval. Ale kdyz si clovek spocital naklady a cas stravenek hledanim informaci a spinavou praci pred panelakem, zjisti, ze by za ty prachy moh jezdit necim, co treba dokaze odmlzit predni okno hned po vyjeti i ve stavu znacnyho ojeti :-)
00:27:20
06.01.2018
Bukaj
-> King 06.01.18 00:17:45: Rozhodně ano - na 742.13x jsou perfektně navrženy nápravy - škodovácká přední náprava je víceméně nesmrtelná a taktéž vlečka4

Na 130LPG mám aktuálně najeto 222 tisíc Km a nápravy původní - na přední nápravě dělané jen svisláky, tlumiče a manžety hřebene, na zadní jen manžety jedné poloosy, ložiska a bubny. (nepočítám brzdové obložení), jinak vše původní od výroby5
00:22:01
06.01.2018
Bukaj
-> King: Jo, tohle jo, ale srovnávám to s autem bez plynu - a ani u jednoho nemám dojem, že topí nějak hůř, než bez obtoku. A ani u 130LPG nepozoruju rozdíl v ohřívání interiéru při jízdě na plyn vs. na benzín (kdy žádná endotermická změna skupenství v reduktoru neprobíhá). Prostě v celkovém objemu kolující vody je ta ani ne desetina více oclazované vody velkou díru do statistiky neudělá...4
00:17:45
06.01.2018
King
-> Bukaj: Je vubec na ty 742 aspon neco spravne navrzeny?3
upraveno 1x, naposled 06.01.2018 00:17:59
00:16:12
06.01.2018
King
-> Bukaj: No, ono se to nezda, ale ten rozdil v odebiranym teple lpg reduktorem vs. vyhrejvany sani je dost velkej. To skupensky teplo varu PB si traba na dalnici bere trvale stowky wattu tepla...teda, jestli si to dobre pamatuju...nekde v tomhle dredu jsem to Jardovi z nudy pocital :-)
00:13:39
06.01.2018
Bukaj
-> srdcar 120L 06.01.18 00:07:22: Jo, liháče v MB/kilech měly jedinou nevýhodu - byla pakárna je bez deformace nacpat s hadicí do domku (vadila tam stěna kastle a násos k chladiči) a často je někdo blbě namontoval a měch se prošoupal o ohnutou výztuhu...

...ale voskové termostaty fungují také poměrně dobře.

A vada topení u škodovek není ani tak systém klapek - sice se to blbě seřizuje, ale není to nemožné - ale spíš dlouhé vedení, ve kterém kapalina ztratí dost tepla a hlavně - u všech škodovek až do posledních zadomotorů je největším problémem nedostatečný výkon ventilátoru topení...7
00:07:34
06.01.2018
Bukaj
-> srdcar 120L: Zvláštní - toto zapojení mám u obou stotřicítek (130L a 130LPG) a ani u jedné nepozoruji vliv na výkon topení. On tam ani moc velký vliv být nemůže, když malý odběr vody je ve spodní části vložky a voda k topení jde až z hlavy...

Takže jedině, že bys použil nějaké nevhodné Tčko, ale i to se mi nezdá.

V originálním zapojení 135/6 je také obtok (přes sání) a vliv na chlazení to nemá...
00:07:22
06.01.2018
srdcar 120L
-> Bukaj: První termostaty v litrech a hundrtkách byly lihové s harmonikou a dokud byly v pořádku, bezvadně držely teplotu v úzkém rozmezí, reagovaly totiž daleko rychleji a přesněji, nez současné voskové. U stodvácy se vyplatilo v zimě chladič zakrýt při větších mrazech. Další kapitolou je systém klapek v topení 120-tek. Katastrofa. Když by tam byl systém topení, co měl třeba žigul, topila by daleko líp. Já to mám upravené tak, že obtoková klapka je trvale zavřená a ovádám jen průtok vody kohoutem. A topí.
upraveno 1x, naposled 06.01.2018 00:12:22
23:56:16
05.01.2018
srdcar 120L
-> Jarda: Právě že původně celá léta od plynaře to bylo paralelně k trubkám topení, na hadici od termostatu a na vracečce do vodní pumpy byla téčka se stejným průchodem a topení tak nějak topilo, voda se rychleji vracela přes reduktor než přes těleso topení. Když jsem to prvně předělal a reduktor jsem zapojil na vývod ze 4. válce a zpět přes téčko z druhé strany vodní pumpy do přívodu velkého okruhu, tak to topilo ještě hůř.
23:46:33
05.01.2018
Bukaj
-> King: Tak tak 4
23:46:26
05.01.2018
King
No, vzdyt to rikam :-)
23:45:30
05.01.2018
King
-> Jarda: Ono to zakrejvani chladice v mrazu udajne ma neco do sebe. Cet jsem na TW takovou teorii, ze z hlediska optimalni regulace teploty by od chladice mela do motoru vstupovat voda ochlazena asi o 10C (?), coz je ve skochtli s tim silenym chladicim systemem v mrazu udajne problem.
23:40:46
05.01.2018
Bukaj
-> Jarda: No, teď je to bezpředmětné, ale smysl to má při velkých mrazech, aby nezamrzal chladič - to se mi kdysi stávalo u Dacie -furt tam byl s něčím problém, musel jsem jeden čas dolívat chladicí kapalinu a nekontroloval jsem poměr, pak bylo týden -25°C a nejdřív mi zamrzl reduktor, pak při jízdě na benzín chladič, až jsem uvařil3

Jezdil jsem pak do konce mrazů s bundou před cladičem...1
23:37:56
05.01.2018
MVM
-> Jarda: Ono taky jde o to kolik je objem chladící náplně,jak je výkonná pumpa a taky jak rychlej je ten termostat co se otvírání a zavírání týká. Jak píšeš dobře - řídí to termostat. Ale určitý množství teplé vody nahradí studená. V mrazech je ten rozdíl/spád obrovskej a teplota kolísá ve velkým rozsahu než (pokud vůbec ) se chladič neprohřeje cca 50-60°C)



Taky jsem tomu nevěřil ale už tři zimy zadělávám půlku chladiče a je to lepší..
23:34:21
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 05.01.18 23:30:13: podle me to mam smysl tam, kde je vepredu motor, tata to mel u zigula, u skodovky to muze slouzit tak leda k mirnemu prehrati, ktere musis hlidat, abys to neuvaril, tata v te decce mel takova okynka oteviraci
23:30:13
05.01.2018
Bukaj
-> Jarda: Já mám u škodovky taky v zimě zakrytej chladič3
23:26:30
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 05.01.18 22:14:49: no bejvalej sef nepochopil funkci termostatu a nechape ji ani ted v duchodu, pry kdyz mel skodovku s motorem vzadu, tak celou zimu musel mit zakrytej chladic, aby to topilo :) rikam mu, ale to si ridi termostat, napred se prohreje motor a do chladice to jde az, kdyz je potreba chladit , no a no na to: to mozna tak v lete, ale v zime to tak nemuze fungovat a pry to vi jiste, ze mel kolik skodovek a u kazde musel mit zakrytej chladic :))) jinak by zmrznul

-> srdcar 120L 05.01.18 22:49:51: preferoval bych reduktor a ne topeni, ale tak kdyz Ti jde vic o komfort ... ja na to koukal u rapida a mam reduktor, topeni, vymenik, ale predelam to podle Bukaje, reduktor a vymenik... ikdyz u zlutyho rapida nejak topit nebudu asi potrebovat, vim, ze pri -20°C uz moc netopil, to bylo vevnitr tak do 15°C
upraveno 2x, naposled 05.01.2018 23:31:48
22:49:51
05.01.2018
srdcar 120L
-> Bukaj: No vidíš, já to mám ale tak, že reduktor je až za topením, tudíž jde horká voda od termostatu do topení a přes reduktor se vrací do motoru, ne opačně.



A ono to zas tak malé množství vody přes tu spojovací trubičku při zavřeném kohoutu topení nejde. Jde o to, aby hadička byla průchozí v celém průměru, dost ráda zarůstá, hlavně když se dolévá místo destilky obyčejná voda, že.
upraveno 1x, naposled 05.01.2018 22:52:23
22:34:41
05.01.2018
Bukaj
-> srdcar 120L: Ale my víme, jak to funguje...4

...a reduktor při původním zapojení (do série k topení) nezamrzal jenom díky tomu, že skrz něj při zavřeném kohoutu topení proudilo malé množství kapaliny skrz tenkou propojku trubek topení (ten "malý okruh"), nicméně nepovažoval jsem to za šťastné řešení, zvláště proto, že v případě otevřeného kohoutu topení reduktor odebíral teplo z vody, proudící k výměníku topení...7
22:14:49
05.01.2018
srdcar 120L
Chlapi, nechci se vás nijak dotknout, ale někdo asi neví, co je malý a velký chladicí okruh, provozní teplota motoru a na co je v chladicím okruhu termostat.



Pokud nepůjde přes reduktor teplá voda, tak zamrzne i v létě, je to vlastnost zkapalněného plynu, že odebírá při vypařování teplo z okolí, a proto se musí reduktor předehřívat. Samotné teplo motoru by na to nestačilo.
08:59:26
05.01.2018
Bukaj
-> Jarda: Hele, u první 130 jsem to dělal hlavně kvůli obtoku 4. vložky a osvědčilo se to - chladí to normálně, topí dobře a účel to splňuje...

...a když srovnáš ten průtok nějakých 8 mm - cca 0,5 cm2 vs 30 mm (nebo kolik je vnitřní průsvit trubek pod autem) - cca 8 cm2, tak to moc vliv na teplotu kapaliny před vodním čerpadlem mít nebude...4
08:38:09
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 05.01.18 08:05:01: a jo vlastne v zime se topi :))), tak to funfovat bude... Tak jak to namontovali ale paralelne k topeni to opravdu stoji zaprd... predelam to, u rapida na to mrknu a asi to predekam podle Tebe, u LPG mi to prijde super, za reduktorem necham ten vymenik, ale moc to nechapu u toho auta bez LPG, protoze si preci tu cast teple kapaliny, neochlazene, vracis zpet do motoru, ja myslel, ze tam to mas nekam k termostatu a ne zpatky k pumpe9
08:05:01
05.01.2018
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 05.01.18 07:26:46: Tak reduktoru asi fakt stačí málo - když jsem auto koupil, tak vyhřívání reduktoru bylo od montáže napojeno DO SÉRIE k topení9 A přesto nikdy nezamrzl - v létě stačilo teplo od motoru a v zimě bylo puštěné topení, takže do reduktoru šla teplá voda...

Jinak já jsem do minulého týdne jezdil s termostatem, který držel 70°C (vyzkoušel jsem za uplynulý rok a půl 3 originál Wahlery a všechny otevíraly při 80°C, ale následně držely nižší teplotu 8 ), teď jsem se rozhodl, že kvůli topení dám na zimu originál Wahler 88°C, co mám připravený do Rapida, ale bylo mi ho líto, tak jsem tam dal MOTORAD 82°C a ten funguje perfektně a auto topí jako zamlada5

Jinak místo zátky lze buď použít originál nátrubek z MBčka, nebo bytelnější a dostupnější nátrubek na připojení podtlaku k sacímu potrubí - jen je potřeba provrtat jeho průsvit z těch 3 mm na větší - já vrtal 8, nebo 9 mm - stejný průsvit má nátrubek na 135/6 vodním čerpadle4
07:26:46
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 04.01.18 18:43:06: To mi teda prijde lepsi reseni, jak to ma Bukaj, budu se muset podivat, jak to mam v rapidu vlastne ja :) vim jen, ze pred felda pumpou mam Tcko, jako spousta lidi, rika, ze tomu reduktoru staci malo, ale to poznaji v mrazech :) a vyparnik by mel byt radne prohraty, takze pokud to bude jen tak nejak nic moc, tak to poznas na spotrebe, jinak u nivy mi ve velkych mrazech uz reduktor zamrzl, jedine reseni potom je vypnout topeni, coz neni moc prijemne :) nevim proc jsem to jeste nepredelal, kdyz ma vyhrivane saci, ale je tam tskova divna hadicka...

-> Bukaj 03.01.18 22:29:45: jde tam neco existujiciho nasroubovat nebo jsi provrtal tu zatku a navaril trubicku? Ja mam teda za reduktorem jeste vymenik voda/olej
upraveno 2x, naposled 05.01.2018 07:30:38
19:49:01
04.01.2018
isti
-> srdcar 120L: Chápem pane,musím rozrezať trubku nad napojením na koleno aby som do toho vedel napojiť hadicu.
19:33:16
04.01.2018
srdcar 120L
-> isti: Napájení reduktoru je nad propojovací trubičkou, aby při zavřeném ventilu topení mohla proudit voda od termostatu propojovací trubičkou do reduktoru. Zpáteční trubka do vodní pumpy je rozříznuta a nad propojovací trubičkou hadicí propojena do reduktoru a z reduktoru hadicí rovnou do vodní pumpy. Snad jsem to popsal srozumitelně.
19:04:10
04.01.2018
isti
-> srdcar 120L: Napájanie reduktoru je pod spájacou hadičkou či nad?Ja mám pláne nahodiť 136 pumpu.Keď už je to 136gl tak nech aj tak vyzerá.Mohol by som nahodiť aj trubky zo stodvaciatky a zapojiť malý okruh ak je treba.
18:43:06
04.01.2018
srdcar 120L
-> Jarda: Asi jsi nečetl, co jsem před tebou napsal. Když zavřu kohout topení, tak voda dál proudí přes 6 mm propojovací trubičku do reduktoru a zpět do motoru. Ten průtok bohatě stačí na vyhřívání reduktoru. Jak to půjde, nafotím to, abys byl v obraze.
18:30:16
04.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> isti 04.01.18 18:05:35: to u auta s kohoutem udelat nemuzes, jak zavres kohout, tak Ti zacne plyn zamrzat, musis to dat nekam do maleho okruhu, kde chladici kapalina proudi stale, u fava treba do serie na vyhrivane saci potrubi4 u nivy to udelali paralelne k topeni a i to neni nic moc... treba u feldy to do okruhu topeni dat jde, tam neni kohout...

-> Bukaj 03.01.18 22:29:45: tu druhou civku bych si zaspuntoval, kvuli vlhkosti
upraveno 1x, naposled 04.01.2018 18:42:52
18:22:39
04.01.2018
srdcar 120L
-> Bukaj: Tak jsem to měl jeden čas taky tak zapojené, ale málo mi to topilo, protože v okruhu přes reduktor byl menší odpor v průtoku než přes topení, aspoň mi to tak připadlo. Dnes jsem to předělal a mám to tak, že reduktor je v sérii přes zpátečku z topení, je zachován malý oběh přes 6 mm hadičku, takže normálně stačí i při vypnutém topení proudit horká voda do reduktoru. Topí to, jak má. Ujel jsem s tím přes 200 km v režimu s topením i bez topení a bez problémů, nezamrzá.



Jen jsem chtěl ještě uvést, že 136 vodní pumpu nemám a vracel jsem vodu T-kusem před vodní pumpu 120-tky
upraveno 1x, naposled 04.01.2018 18:25:15
18:05:35
04.01.2018
isti
-> Bukaj: Až tak s tým nechcem experimentovať.

Zapojím to do hadíc vedúcí od-do kúrenia a basta1
22:29:45
03.01.2018
Bukaj
-> isti: Já to mám na 130LPG zapojené zcela nezávisle s využitím 135/6 vodního čerpadla a obtokem IV. vložky válce:

...voda k reduktoru je nasávána zpod IV. vložky, kde mám místo zátky nátrubek a odvod z reduktoru mám do bočního vývodu vodního čerpadla. (stejným způsobem mám u druhé 130L řešen obtok IV. válce, ovšem pochopitelně bez reduktoru)4
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 03.01.2018 22:29:45
22:21:15
03.01.2018
srdcar 120L
-> isti: Já mám taky Fávo motor, se Sedrem, ale vyhřívání sání nemám, jezdím téměř stále na plyn. Vývod skříně termostatu je pod termostatem, takže tudy jde stejně malý okruh jako do topení.
21:17:27
03.01.2018
isti
-> srdcar 120L: -> Kocvin: Ďakujem,reduktor mám tiež na pravo a vývody vedú z boku ako to má Srdcar.V mojom prípade(motor 136)je u vodnej pumpy na hadici t-čko,odtial vedie voda do sania a zo sania do reduktoru,a druhá hadica je napojená na vývod domčeku termostatu ktorý by v originále viedol na sanie.Ide mi o to že ako by to malo byť správne zapojené.Aby tam bol okruh aj za studena s zatvoreným termostatom.
21:03:26
03.01.2018
Kocvin
-> isti: Já je měl na modré takhle a mám to tak i na béžové.. Záleží co máš za reduktor, aby šly ty hadice nějak rozumně vést..
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Kocvin vložen 03.01.2018 21:03:26
20:53:43
03.01.2018
srdcar 120L
-> isti: No moc tam toho nevymyslíš, já to mám takto, akorát filtrbox mám otočený a převařenou trubičku odvětrávání motoru. Zapojeno je to takto: horní hadice do reduktoru je zapojena do T kusu hadice od termostatu do topení, spodní hadice je zapojená do T kusu vracečky topení do vodní pumpy. Propojovací trubičku jsem tam ponechal.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 03.01.2018 20:53:43
upraveno 1x, naposled 03.01.2018 20:58:34
22:55:15
02.01.2018
isti
Pri príležitostí výmeny tesnenia pod saním (stále stojí na bloku chladiaca zmes)by som chcel vyriešiť aj to aby tam hadice neboli len tak krížom krážom.Kudykam by mali byť zapojené hadice na ohrev reduktoru?
19:55:37
21.12.2017
srdcar 120L
-> isti: No to můžeš mít právě problém v tom přiletování k základové desce. Můžeš se podívat do samotného přepínače, jde opatrně rozebrat a vyčisti vlastní kontakty v něm. Ale myslím, že pokud jsi musel na něj tlačit, tak spíš bych nejdřív zkusil to proletování.
19:33:33
21.12.2017
isti
-> srdcar 120L: U mňa asi bude problém so samotným prepínačom lebo keď som to skúšal prepnúť na benzín musel som to velmi silno stlačiť aby rozsvietila červená kontrolka a iba vtedy cvakol ventil na hadici.
19:29:16
21.12.2017
srdcar 120L
-> isti: Většinou je právě problém v přiletování přepínače k základní desce. Málokdy odejde samotný přepínač, i když může se to stát. Přes něj totiž jde celkem malý proud, takže se nevypaluje, odejde spíš mechanicky-odlomí se kousek zobáčku kolíbky.



Chtělo by, abys si to zapojil, abys mohl pohodlně ovládat obohacovač z místa řidiče. Já při startování na plyn vytáhnu mechanický sytič na karbu a obohacovačem trochu pustím plyn, po nastartování po chvíli mírně stáhnu mechanický sytič, aby to neletělo ve vysokých otáčkách a vyjedu. Pak stáhnu mechanický sytič úplně a motor drží volnoběh.
upraveno 1x, naposled 21.12.2017 19:49:32
19:19:01
21.12.2017
isti
-> srdcar 120L: Myslíš že neodíte samotný prepínač ale ˝˝základná doska˝˝?
19:16:53
21.12.2017
isti
-> srdcar 120L: Prepnem na prepínači na benzín aby to nepúšťal ply,strčím dozadu kanister od oleja,napojím hadicu na ac a ide sa.Rýchlo to vycucá3 .U tochto keď je vychladutý motor tak vždy musím pridať plyn obohacovačom(preto je sivý káblik prestrihnutý)lebo bez toho nemám šancu naštartovať.Je to vyskúšané,raz som sedel v aute po šichte skoro hodinu kým som na to prišiel3
19:15:49
21.12.2017
srdcar 120L
-> Bukaj: K těm přepínačům: postačí je řádně proletovat a je po problému. Na tištěných spojích je studeňáků nepočítaně. Vlastní zkušenost, je to všechno šité horkou jehlou. A nekup to za ty prachy. 1 1 1
19:07:55
21.12.2017
srdcar 120L
-> isti 21.12.17 11:17:39: Jak to přepínáš na benzín? Mě zatím funguje všechno, při delší odstávce-cca týden-musím při startu na plyn obohacovačem párkrát cvaknout, pak motor naskočí bez problémů. Pokud máš elektrickou pumpu na benzin, tak je mi jasné, že to máš jinak zapojené. Ale ten obohacovač by chtělo zapojit na původní krabičku, abys to mohl ovládat z jednoho místa. Když nemáš na benzínové části elektrický ventil, tak ti nemůže svítit kontrolka pro plyn na krabičce.
11:36:37
21.12.2017
isti
-> Bukaj: 47 47 Keby som mal zo sebou bandasku s benzínom tak by to bolo za 5 minut,ale to bolo v druhom aute3
11:20:59
21.12.2017
Bukaj
-> isti: Nojo, to jsou ti, kteří všechny vydělané peníze utratí za díly, aby bylo co přidávat do "Dnešní nákup", a na palivo a údržbu vozu už nezbyde...40
11:17:39
21.12.2017
isti
-> Bukaj: V mojom prípade všetky káble z prepínača vedú do bužírky a stratia sa pod kobercom smerom dozadu..A zase od zadu od reduktoru vedu pri kábeláži dopredu ktorý sa stratia pod kobercom pod zadnými sedačkami.A to sú káble ktorí sa používali k reproduktorom3.Nerieším lebo to funguje.

-> srdcar 120L: Vďaka ale to je už príliš vela informácií3

-> srdcar 120L 20.12.17 23:20:16: Dostanem na hubu?To som spravil ja aby to fungovalo3 Už viem že darmo je to prepnuté na plyn keď to ventil na benzínovej hadici nezavrie(ani nie je tam) a ani strana obohacovača nefunguje preto je to riešené ˝˝manuálne˝˝3



S tým spojené mám aj príhodu z minulého týždňa.Zabudol som tankovať v meste na benzínke,myslel som že nevadí,o desať kilometrov bude ďalší.Samozrejme som nedošiel3 ,Po cca 20 minutách som chytil auto ktorý ma dotiahol k čerpacej stanici,vysvetloval som mu že kde má odbočiť ale samozrejme neodbočil a nechal ma pri frekventovanej ceste v autobusovej zastávke v zákrute 50metrov za stanicou3 Chvýlku som nad tým dumal že čo teraz,tam by som netrúfol otočiť ani s naštartovaným autom,napadlo ma že kúpím benzín do nejakého kanistra,hadicu mám,a hurá natankovať lpg.Ale nič nie je také jednuduché lebo čerpaciu stanicu prerobili tento rok a hoci všetko nasvedčovalo k tomu že už je otvorená stále nie je3 Tak som šiel pešo na ďalšiu benzínku pre tri litre benzínu3



Ak to nie je zrozumitelné tak prosím o pochopenie,sú vianoce3
10:14:08
21.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 21.12.17 08:28:25: tak to je u toho napr. meho lovata, jak jsme se o tom bavili, ale u BRC bych rekl, ze to srdcar 120L napsal spravne4

-> isti: ja bohuzel nevim barvy, cisla pojistek... nic, ja vezmu V-metr a zkousim to, pamatuju, jak pri vyhoreni prepinace jsem to natahl od baterky primo na tendle ventil -> isti 20.12.17 21:53:36: 4 a z benzinovyho jsem radeji dratek vytahl, aby se nomohl prepnout...

edit: -> King: aha, tak jsem si to precetl poradne a pise na vsech podtlakovych systemech, tak to opravdu bych rekl u poloviny starsich systemu neni, lovato, lovtec...
upraveno 1x, naposled 21.12.2017 10:16:51
08:28:25
21.12.2017
King
-> srdcar 120L: Dovolil bych si malinko nesouhlasit. “Sytic “ napriklad u podtlakovyho Zavolli (klon Lovata) jenom znasilnuje stredy obou membran a tim nasilne otevre ventil druhyho stupne a pousti plyn do hadice ke karbu - tzn. zadny spesl kanalky.
23:52:28
20.12.2017
srdcar 120L
-> MOLSO 20.12.17 21:57:13: Sytič na zplynovači je úplně nezávislý na membránách, má samostatný kanálek, viz schéma BRC. Na všech podtlakových systémech je to stejné. Je to obdobné jako na karbech, kdy sytič je vlastně další nezávislý karburátor s vlastní tryskou benzinu, vzduchu a škrticí klapkou.
Extreme Tyres