Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
23:22:49
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti 20.12.17 21:51:23: Na obrázku je elektromagnet ten obohacovač (sytič). Při zmáčknutí vratného tlačítka se ventil otevře a pustí plyn přímo do hadice, co vede do karbu. Je nezávislý na poloze membrány v reduktoru, viz schéma reduktoru.
upraveno 1x, naposled 20.12.2017 23:44:10
23:21:12
20.12.2017
Bukaj
-> isti 20.12.17 21:46:52: přepínač mám stejný. Jeden káblík je pokud si dobře pamatuju nezapojený. A nožová pojistka bude viset na kabelu někde z té bužírky pod volantem, nebo přímo u pojistkovky...4
23:20:16
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti 20.12.17 21:46:52: Jak tak na to koukám, tak se u tebe nějaký amatér pořádně vyřádil. Dal bych mu akorát přes hubu. Ten přepínač pro podtlak funguje takto: jsou u něho celkem 4 dráty. Bohužel, barvy si nepamatuji. Jeden je přívod od pojistky č.2 v kabeláži vozu a je na něm většinou ještě kabelová pojistka. Od přepínače benzin-plyn vedou celkem 3 dráty do bužírky a to jeden na ventil v nádrži a na ventil, který otvírá plyn do reduktoru. Druhý vede k ventilu, který uzavírá benzin do karburátoru. A třetí vede k obohacovači, to je ten bazmek na reduktoru. Ve tvém případě je oranžový. Na přepínači obohacovač je ten, který má zpětnou pružinku. Když zapneš klíček zapalování a máš přepnuto na plyn, má svítit zelená dioda. Když přepneš na benzin, má svítit červená dioda.
upraveno 1x, naposled 20.12.2017 23:39:09
22:58:37
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti 20.12.17 21:53:36: To je elektrický ventil, otvírá plyn do zplynovače-reduktoru, ve spodní části je filtřík plynu. Je potřeba ho po asi 30.000 km zkontrolovat, zda není zanešený, vyčistit, popřípadě vyměnit. Usazuje se v něm uhlíkový prášek a zanáší ho. Záleží totiž na čistotě plynu, kde tankuješ.
22:52:30
20.12.2017
srdcar 120L
-> isti: Takto vypadá reduktor BRC v řezu, takový mám, jedná se o podtlakový systém.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 20.12.2017 22:52:30
22:04:05
20.12.2017
isti
-> MOLSO: Vďaka za vysvetlenie.
21:59:44
20.12.2017
isti
Po hodine válani v a pod autom chyba nájdená pod zadnými sedačkami.Ďakujem všetkým za názory4 Ale na to som neprišiel že odkial dostává sistém šťavu a ani poistku som nenašiel v kabeláži.Od prepínači idú káble hneď do bužírky a do preč pod koberec.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:59:44
21:57:13
20.12.2017
MOLSO
-> isti 20.12.17 21:51:23: selenoid na splynovači dostáva impulzy od RJ, resp. od indučky, pri každom "zápale" na okamih otvorí prívod plynu.



-> isti 20.12.17 21:53:36: toto je ventil pre LPG, po prepnutí na LPG sa tento ventil trvalo otvorí a plyn putuje do splyňovača







Sytič LPG by mal byť riešený ako ďalší, menší selenoid na splyňovači, ktorý pri "sýtení" tlačí na tenkú membránu čím nútene uvoľní plyn do hadice ku karbecu
21:53:36
20.12.2017
isti
A tenhle izé je na co?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:53:36
21:51:23
20.12.2017
isti
Aby som bol múdrejší.Keď otočím klúč na zapalovanie tak cvakne magnet na nádrži a tento elektromagnet pridá plyn pred štartovaním?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:51:23
21:46:52
20.12.2017
isti
Môj prepínač vyzerá takto,myslíš že sa na tom niečo svietí?3 Mimochodom,kam by mal smerovať oranžový káblik zo sitiča?Ten končil po 20 centimetroch.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 20.12.2017 21:46:52
23:49:18
19.12.2017
Bukaj
-> isti 19.12.17 18:38:18: A když přepneš, rozsvítí se na přepínači příslušná LEDka? Ty přepínače dost odcházejí, zvláště při vzestupu, či poklesu teplot (v létě, nebo v mrazech) 4
22:25:36
19.12.2017
srdcar 120L
-> isti 19.12.17 18:38:18: Jestli máš podtlak, tak je tam ještě jedna pojistka zvlášť. Nevím, jak to je řešeno u vstřikování plynu. Nejdřív ze všeho vyzkoušej, jestli ti jde při zapnutém zapalování a přepnutí na plyn, elektrika do ventilu, který pouští plyn do reduktoru.

Mezi pojistkou č.2 a přepínací skřínkou benzin-plyn je další pojistka přímo na kabelu a montážníci ji zastrkují za čalounění podběhu. Já měl podobný problém, kdy mi během jízdy po nerovnostech na plyn vysazoval motor. Přičítal jsem to všemu možnému i nemožnému, až jsem na cívce naměřil místo 12 V jen 7,5 V. Napětí sice otevřelo plynový ventil, ale na nerovnostech se ventil, díky slabší síle, zavíral sám. Zapomněl jsem totiž, že je tam ještě uváděná pojistka. Když jsem si na ni vzpomněl a vytáhl zpoza čalounění, našel jsem kouli oxidace. Tam byl zakopaný pes. Vyměnil jsem celý držák i s pojistkou a od té doby to zase funguje, jak má.Plyn mám ve své škůdce téměř 22 let a jen tak něco mě nepřekvapí.
20:32:24
19.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 19.12.17 18:46:02: -> isti: jsou dva, jeden na nadrzi a druhej muze byt na reduktoru nebo na privodni trubce pred reduktorem - podle systemu, me teda nikdy zadnej neodesel, ale nekolikrat se zalepil vevnitr, ze s nim proste civka nehla... u nivy jsem s tim bojoval v albanii a v chorvatsku, letos kupodivu ne, u MTX Roa se mi zalepil pod rilskym monastyrem v Bulharsku, natankujes srajdu a je to no :/

Jinak zlate LPG, pritelkyne dnes natankovala a zjistila, ze s naftovou ocatvou TDi E3, jezdi skoro za dvojnasobek, nez s cukajici fabkou 1.4mpi E4 na lpg :)
upraveno 1x, naposled 19.12.2017 20:35:37
19:23:45
19.12.2017
Borderer
-> isti: Jak to má podtlak netuším, ale minimálně je jeden přímo na výstupu z bomby. Ale je možný, že bude i něco na reduktoru - pro zastavení proudění plynu do motoru. Já sám mam sekvenci, kde je to jasný... 3
19:14:07
19.12.2017
isti
-> Borderer: To je to modré čosi na reduktore?
18:46:02
19.12.2017
Borderer
-> isti: Odešel elektromagnet ve ventilu, kterej pouští plyn? :)
18:38:18
19.12.2017
isti
Mňa už fakt nebavia tieto staré stroje na plyn.Včera ešte všetko fungovalo,dnes sadnem do auta a je to mrtvé.Ak prepínač prepnem na benzín,a potom speť na plyn tak by to malo cvaknúť ale je ticho.Čo sa s tým kurva stalo?121 121 .U motora žiadný kabel nie je spadnutý iba prebytočné vysia,hladal som poistku ale v kábeláži som žiadnú nenašiel.
12:31:15
30.08.2017
Jarda - zrušená registrace
Co myslite o origo champion svickach ve fabii 1.4 mpi na LPG? Dal jsrm je pritelkyni a pry to hodne prohrate skube :(. S brisk silver uz to skubalo stale, mely cca 30tis. km.



Mel jsem jr v rapidu na LPG a bylo to super, vlastne skubalo to jen pri vyjezdu ns Nemrut a to byla teplota v pulce cervenyho. A taky jsem je zkusil do nivy, u Buchary to uz tak skubslo, ze jsem je zamenil za 3 elektrodove brisky, no nepstrily tam, ale chtel jsem je zkusit...



V tom rapidu mi prisly nesmrtelne, byly jeste origo v hlave a zbytecne jsem je menil... po cca 160tis. km
upraveno 1x, naposled 30.08.2017 16:31:25
18:05:00
14.08.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 08.08.17 18:15:19: to znam, kdysi jsem v Chorvatsku nejak minul LPG cerpacku a na dalsi uz mi to nevyslo o 50km, to bylo zprovoznovani, abych tam nejak docukal na benzin :) ale karbova auta mi nikdy na benzin moc dobre nejezdila :( felda a niva jezdi dobre na benzin, ale u te nivy to LPG nejak porad nemohu dat dokupy, uz z kopce ani nevyrazuju radeji, check engine na LPG sviti, pise to chybu lambdy a po delsi jizde na benzin to zhasne, docela vazne uvazuju o zmene reduktoru, ten elpigaz mi prijde jako docela velka srajda - jen aby nebyl problem v te elektronice general motors, protoze si to kolikrat samo zacne pridavat..., nejlepsi zatim mi prijde lovato a BRC ve felde 1.6 mi funguje taky velmi dobre, prekopane a zesilene protizaslehovky se oteviraji jen minimalne, ale treba BRC v cervenym MTX taky nic moc, zato lovato ve zlutym rapidu, to je parada... docela dobre fungovalo i v zelene 1.3 mpi felde to polske bingo lambda, teda az po vlastni uprave i za Tve pomoci - demontaz klapek z filtrboxu. No a pritelkyne, co ma v 1.4 mpi E4 sekv. AG, tak to je taky neskutecna srajda, jen pro zlost - jeste to nevydrzelo 10tis. km neskubat bez servisniho zasahu.7
upraveno 1x, naposled 14.08.2017 18:06:54
18:15:19
08.08.2017
King
-> isti: Může to dělat i netěsnost ventilu 2. stupně, kdy plyn utíká do sání i po vypnutí motoru, což je špatně. Po nastartování je pak možná bohatá směs a volnoběh chcípe.

Ovšem nemůžu už po stodvacátéosmé v tomhle tématu nezopakovat, že každej troubleshooting LPG musí začít zprovozněním a perfektním nastavením karbu na benzín a pak se dá něco podnikat s plynem. Samozřejmě už se tady vyskytly i hlasy, že režim benzínu na plynivce je k hovnu a nemá cenu to řešit, což se jeví logicky správně, ale jenom do chvíle, kdy člověk při opravě např. reduktoru něco nepodělá nebo mu dojde plyn atd. - pak je v prdeli jak Baťa s dřevákama :-)
13:20:30
08.08.2017
isti
A ešte som na niečo spomenul,ak vypnem zohriatý motor a naštartujem po minute ale kým sa to neochladí tak nedrží volnobeh.Musí sa s tým prejsť min niekolko sto metrov niekedy aj kilometrov a až potom to drží volnobeh.
11:49:29
08.08.2017
isti
-> King: Tak tam bude nejaká záhadná závada lebo to bez plynu skoro na podlahe nenaskočí a bez vstreknutia tiež nie je šanca.Štartér točí ako besný.
10:08:09
08.08.2017
King
-> isti: To "vstriknuti " je obvykle elektromagnet, na stredu reduktoru, kterej zatlaci na membranu 2. stupne, aby přeprala odpor "male " membrany a do sani se dostalo trosku plynu jeste pred startem. Jinak nastartovat by to melo po chvilce i bez predvstriku, protoze podtlak v sani pri otackach starteru by mel stacit na odblokovani male membrany...tedy, pokud je vsechno v poradku, tesni podtlakova hadice sani-reduktor a jendobre utesnena membrana. V pripade i drobny netesnosti je problem. Stejne tak zálezi i na technice startu - s plynem seslapnutym do pulky nebo az na podlahu se moc stesti nenadela.
09:46:56
08.08.2017
isti
-> Kocvin: Ak nebude iná možnosť tak sa na to dám ale musel by som vymeniť obe lebo obe sú vadné plus skrátiť kábeláž lebo aj v tom je chyba preto by som to radšej kúpil v celku.A hlavný dôvod je to že ja a cín nie sme velký kamaráti3

-> Dušan: U tohto to bez vstreknutia nemám šancu naštartovať.Raz som sedel v aute trištvrte hodiny a asi 10x štartoval kým som na to prišiel že v čom je chyba.
23:11:02
07.08.2017
Dušan
-> isti: tim vstriknutim si obohatis start. Bez nej to chvili trva nez se system naplni plynem. V podstate je to tam pro kazdy studeny start atd. A ten vypinac neni nic jine nez kolibkovy prepinac a jeden spinac.
23:09:15
07.08.2017
Kocvin
-> isti: Kup si někde v elektru samotný přepínač a přepájej si ho do staré krabičky.. :)
23:06:12
07.08.2017
isti
Skoda 136,motor favorit,karb sedr,je to normálné že keď auto dlhšie stojí tak bez vstreknutia plynu to nenaštartuje?Môžem to točiť aj hodinu a nič.Mám vadný prepínač a táto strana prestal fungovať definitívne ale dnes som na to prišiel ako s tým vybabrať.

Nevie niekto nejaký e-shop na SR kde by som mohol kúpiť prepínač?Niečo takéto

www.fedorauto.cz/index.ph p?tabpage=15...

To nie je možné že všetko musím kúpiť z čiech za drahé poštovné.



U nás som našiel jedno miesto kde montujú lpg ale majitel mi povedal rovno že oni nespravili licenciu preto aby predávali diely ale aby na tom zarobili.A čerešnička na torte bolo to keď povedal že je viac než sto druhov prepínačov a na také staré auto už určite nevyrábajú takže budú musieť prekopať kábeláž,vtedy som v nich statil dôveru.
05:51:29
16.07.2017
Jarda - zrušená registrace
Propan no...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 16.07.2017 05:51:29
14:14:28
15.07.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 15.07.17 10:26:51: ahoj:) jj, se svickama, co na LPG fungovaly to strilelo do vyfuku a kuckalo, dal jsem trielektrodovky, ptedstih na max a trochu jsem to obohatil, uz to jede pekne a spotreba 13-20 dle stylu jizdy a terenu

-> Tomaso435 15.07.17 11:05:49: jo, tady tpho jezdi
11:05:49
15.07.2017
Tomaso435
-> Jarda: sis moh rovnou nabrat 10kg bomby navíc do kufru a votočit je dnem vzhůru :-D
10:26:51
15.07.2017
King
-> Jarda: Nazdar Hanzelko! :-) Muze bejt. Je to jenom jeste min vyhrevny, nez nase zimni smes (60 procent propanu), takze po nejakym doladeni smesi asi no problem. V koncinach, kde se pohybujete, to pouzivani cistyho propanu asi dava smysl, protoze cistej propan ma teplotu varu -44C a nase PB zimni smes ma diky butanu ubohych -12C
10:11:38
15.07.2017
Jarda - zrušená registrace
Zajimalo by me, jestli je mozne, ze jezdim na cisty propan... Na nekolika cerpackach jsen se ptal a rikali propan, no butan
12:01:09
16.06.2017
Matsoft
Pred 3 tydny mne vykopli z emisi. Na benzin uplne ukazkove emise. Na LPG cca 12x vyssi CO a HC... Tak jsem to v utery dal primo do HL Propan. A ejhle... Byly KO filtry a blby serizeni (cena serizeni+filtru 970Kc). Potesujici je, ze LPG je v aute 11 let (nyni menena bomba) a vyhledove na nem neni treba nic menit, protoze je kupodivu vse OK. Auto Octavia 1.6 74kW, najeto 320000 z toho na LPG 260000.
23:25:58
14.06.2017
Jarda - zrušená registrace
splynovac mam pararelne k topeni, ted jsem dal ke splynovaci do serie vymenik voda-olej a kdyz je zapnute topeni, tak to ani ten splynovac a vymenik neprohreje :/, nenapada me, jak to jinak zapojit, u feldy to je jasne - vse do serie (tzn. splynovac, topeni, vymenik), ale u auta s kohoutem topeni?
10:35:14
14.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 13.06.17 16:19:34: Pod Rilskym monastyrem mi podobna sracka zalepila v LPG systemu, co slo... takze 2x rozborka vseho a cisteni benzinem4
16:19:34
13.06.2017
Tomaso435
-> vhml: ach tak .... :D že by tam dovážel kralupol tenhle šit a prodávalo se to jako pohonné hmoty? :D
16:06:28
13.06.2017
vhml
-> Tomaso435 13.06.17 15:56:43: Poměr propanu a butanu popř. se lze vybodnout na vyčištění a používat propanbutan v kvalitě na vaření.
15:56:43
13.06.2017
Tomaso435
kuci, čím lze ředit LPG? ... já jen že v mejtě udělali novou TORO benzinku na LPG... ceny super, k tom paštika zadara ... dobrý .. ale ten rozdíl dvou litrů na sto km je prostě zbytečně vysokej :D ... je možný že se to něčím nechá naředit aby to stálo tak za hovno a cena mohla bejt o korunu pade nižší než jinde?
11:17:44
21.04.2017
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: OK mrknu na to, jsou tam NGK asi 12000 km
23:13:17
20.04.2017
King
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pri problemech na lpg, ktery se neprojevujou na benal, jsou obvykle prvni na rane svicky, zvlast u 6-hrnku.
20:21:35
20.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 19.04.17 16:20:11: pokud to dela jen chvilinku po prepnuti, tak bych to asi neresil, treba se to opravi / procisti samo4 a co jsi to vlastne poridil za sestival?
16:20:11
19.04.2017
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdarec pánové...



...občas se stane - patrně vlivem počasí a odstávky, že motor při automatickém přepnutí na LPG kolísá a jakoby nejede na všechny válce. Po chvíli při jízdě toto vymizí... řešil už někdo?



Odhaduju na horší vstřiky - nejspíš zaprasené CZ "čistým" LPG. Nějaké rady/tipy/zkušenosti?



Motor má 6 válců a obsah 2.6, zapalování - svíčky, kabely a cívky nové.
upraveno 1x, naposled 19.04.2017 16:22:16
10:15:23
01.03.2017
vhml
Trysky elegatně překalibrované z 2,4mm na 2,7mm116
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 01.03.2017 10:15:23
10:14:06
01.03.2017
vhml
Řeším pořád ten občasný provoz na 3 válce. Výměna vstřiku za nový nepomohla. V kabelech ke vstřikům to není, protože když ho zapojím na vedlejší vstřik tak běží. Zkusím ještě jít po zapalování, jestli není načatá cívka, která benzín zapálí, ale plyn už ne. Mám i na benzín trochu pochybnost, že to jede nějak vlažněji.



Na co se ale chci zeptat, začal sjem se v tom vrtat a celá montáž je dost zprasená. Mimo kalibrování trysek vrtačkou a ještě značně nakřivo jsem si i povšimnul, že nácucy na sání nejsou nejblíže k hlavě jak se předepisuje, ale až u společné komory. Stejně tak hadičky k nim nemají ani zdaleka stejnou délku. Má smysl to předělávat, nebo se to doporučuje blízko a stejné spíš jen v rámci teorie?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 01.03.2017 10:14:06
upraveno 1x, naposled 01.03.2017 10:17:23
01:44:23
07.02.2017
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 02.02.17 12:15:43: vstrik nebo studenak na ceste k nemu4



pritelkyne mela problemy i s hadickama ke vstrikum, ale to asi nebude Tvuj pripad...
upraveno 1x, naposled 07.02.2017 17:13:21
12:15:43
02.02.2017
vhml
LPG systém Magic 3 - za tepla občas nastartuje na 3 válce a už se nevzpamatuje. Ráno vyrazím, přepne se mi to a v pohodě jedu. Zastavím po 20km v pekárně a už odjíždím na 3 válce a musím přepnout na benzín. Děje se to tak jednou do týdne, vždy když startuji a motor je teplý. Nepomůže vypínat plyn ani motor, po práci to zas běhá v pohodě.



Tuší někdo v čem může být chyba? Žádnej moc velkej smysl mi to nedává.
upraveno 1x, naposled 02.02.2017 12:15:55
09:30:35
01.02.2017
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 01.02.17 08:47:14: ja do -17 no problem, pak uz zamrza... ale projevuje se to dost na spotrebe, jet 2km na benzin se vyplati vic4
09:13:44
01.02.2017
Marklar
-> Tomaso435: Ok rozumiem dík.
08:47:14
01.02.2017
vhml
-> Marklar 01.02.17 08:29:40: ono ti to nefunguje na kapalný LPG? Neříkej 3 3 3
Extreme Tyres