skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Marklar: ja ti nevim ale plyn v bombe je tekutej. Aby se z nej stal plyn musi to zaridit teplo motoru. A kdyz to v mrazu startujes na plyn tak ti tam tece tekutej a zamrza to do doby nez se motor zahreje a z tekutiny se stava plyn.... mozna delat to jak se ma, nemas s tim problem.
Ahojte potrebujem poradiť, pokúsim sa opísať môj problém čo najpresnejšie. Na motore favorit pri štarte za studena neudrží volnobežné otáčky.Sytič je naplno - aj na karburátore.LPG - BRC startujem a jazdím iba na plyn. Po zahriatí je všetko ok. Dá sa teda nastaviť resp. zdvihnúť dávaka alebo neviem nastaviť sytič tak aby som ráno nemusel držať nohu na plyne a nechcípalo to ? Ďakujem
-> Jarda: vyřešeno :-D hlava srovnaná, zejtra příjde těsnění tlusčí é 0,5 než original. takže snad to dožije už s tím :D
-> Tomaso435 31.01.17 08:41:50: tak jestli te vytrhne ta max. pulhodka to zmerit...
malou injekcni stikacku a olej mas? :)

malou injekcni stikacku a olej mas? :)
-> Jarda: na nekaky laborovani neni cas. Dneska liznu jinou hlavu a hotovo. Maximalne jeste ventily a novy gufirka a to je cely co proto udelat. Potrebuju to uzivat
-> Tomaso435 30.01.17 20:51:06: zkus to nalit a vypocitat
takhle mereni vysky hlavy, tomu moc neverim
-> King 07.12.16 23:31:03: ted jsem byl na revizi bez krytu na multiventilu, technik se pousmal a rekl, unikajici plyn alespon ucitis a dal mi kulate razitko, tak asi tak... :) ani jsem nevedel, ze kdyz jsem tu nadrz v rezerve menil, ze jsem ho tam zapomnel dat :) - tak jsem s tim 3/4 roku jezdil, po revizi jsem ho tam dodal

-> King 07.12.16 23:31:03: ted jsem byl na revizi bez krytu na multiventilu, technik se pousmal a rekl, unikajici plyn alespon ucitis a dal mi kulate razitko, tak asi tak... :) ani jsem nevedel, ze kdyz jsem tu nadrz v rezerve menil, ze jsem ho tam zapomnel dat :) - tak jsem s tim 3/4 roku jezdil, po revizi jsem ho tam dodal

-> Chali: na to se takzvaně mužu vysrat
Jeden co dělal něco podobnýho, ta že prej do spalováku parkrát hrábnul flexou 


-> Tomaso435: Tak dej 135 písty a vyjde to skoro nastejno 

-> Chali: tohle je už ale 1,6 ..... :-/
-> Tomaso435: Cca 1mm lízlá hlava na 136 bez problémů jak na LPG tak na benál.
-> King: N95 dojíždí 300m k domovu kvuli startům druhej den ráno, kdy na to ujedu v mrazech cca 1 - 2km do minimálního ohřátí aby plyn začal fungovat.. jinak auto jezdí v létě už jen na LPG. benzín jen občas a v zimě denně jak píšu...
-> Tomaso435: Na lpg by to vadit nemuselo, ale N95 by uz moh protestovat :-)
Pánové, když vezmu že seriová hlava má cca 98mm ..... když do fáva na lpg dám hlavu co má 96,45mm .... přežije to ten motor ? :-D pude nastavit funkční předstih?
nebo se na to mám rači vysrat a dát tam seriovou s tím, že to pojede stále stejně na hovno :-D
nebo se na to mám rači vysrat a dát tam seriovou s tím, že to pojede stále stejně na hovno :-D
Tak přátele, díky za rady, je vyřešeno, dneska to prošlo úplně bez problémů.
Od posledního měření dána jiná lambda, opravené sání a vyměněný komplet výfuk s katalyzátorem. Takže někde tady byla chyba, ale kde konkrétně, to už asi nenajdem.
Ještě jednou díky.
Od posledního měření dána jiná lambda, opravené sání a vyměněný komplet výfuk s katalyzátorem. Takže někde tady byla chyba, ale kde konkrétně, to už asi nenajdem.
Ještě jednou díky.
-> Venca.: A o kolik ty hodnoty neseděly? Co máš v nádrž za benzín? Není to nějakej stoletej "obyčejnej" N95?
-> Borderer: Na benzín se to pohybuje mezi 0,1 - 1,0 V
-> Venca.: A co ti to ukazuje, když jedeš na benzín? Mne se pořád nezdá ta hodnota 1.35V, to je něco někde špatně...lambda má plynule běhat v rozmezí cca 0,1 - 1,0V.
-> Borderer: Když lambdu odpojím, ve vagu to ukazuje to 1,35 V, stejně jako když se to přepne na plyn. Stejné napětí napěřím i na svorkách lambdy, dílenská příručká říká, že tam má být 450 mV, tak to beru jako ok. Pokud by tam byla 0, museli by být lambda vyzkratovaná nebo?
JInak to normálně reguluje/mění napětí v cca 2s intervalech
JInak to normálně reguluje/mění napětí v cca 2s intervalech
-> Borderer 18.01.17 21:26:36: Tak podle popisu tady www.autoplyn.wz.cz/web/ro
zdeleni.html bych řekl, že to bude neřízený, je tam pár relátek a splynovač... ale zítra to vyfotim.
Díky za tipy, zejtra to projdu a zkontroluju.
-> Bukaj: Překvapivě vše funguje...a to se u felicie často nestává
Díky za tipy, zejtra to projdu a zkontroluju.
-> Bukaj: Překvapivě vše funguje...a to se u felicie často nestává

-> Venca.: autanaplyn.com/lpg/genera
ce-plynovych-systemu Tu si to můžeš přečíst, docela pěkně napsané.
edit: Jinak tuším odpojená lambda sonda by naopak měla hodit zkrat na kostru a neukázat nic, respektive mne v tu chvíli ukazovala stabilně 0,05V.... 1,35V ukazuje naopak to, že to vidí konstantě chudou směs, což by teoreticky mohlo bejt i to, že se to snaží obohatit a pak to neplní CO.
edit: Jinak tuším odpojená lambda sonda by naopak měla hodit zkrat na kostru a neukázat nic, respektive mne v tu chvíli ukazovala stabilně 0,05V.... 1,35V ukazuje naopak to, že to vidí konstantě chudou směs, což by teoreticky mohlo bejt i to, že se to snaží obohatit a pak to neplní CO.
-> Venca.: Tak když nevíš, tak to vyfoť a třeba ti tu řekneme, co je to za systém ;-)
Klapka by na to vliv mít mohla, ale spíš bys vadu klapky poznal na kolísání volnoběhu, nebo podivné reakce na sešlápnutí plynu...
Klapka by na to vliv mít mohla, ale spíš bys vadu klapky poznal na kolísání volnoběhu, nebo podivné reakce na sešlápnutí plynu...
-> Venca.: Poměrně zásadní, řízený lpg (ač je to podtlak) má krokový motorek, který se řídí právě od čidel motoru - lambda, teplota. Neřízený systém tam máš akorát šroub a tím si to škrtíš sám.
Jinak felda má: dvojité čidlo teploty (jedno pro budík, druhé pro řj), čidlo klepání, čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu, hall čidlo pro řízení předstihu. Jinak už sem se setkal s tim, že byl špatnej ten pičinec na přisávání par z odvětrávání nádrže a přisávalo to pořád => obohacení směsi.
Jinak felda má: dvojité čidlo teploty (jedno pro budík, druhé pro řj), čidlo klepání, čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu, hall čidlo pro řízení předstihu. Jinak už sem se setkal s tim, že byl špatnej ten pičinec na přisávání par z odvětrávání nádrže a přisávalo to pořád => obohacení směsi.
-> Bukaj: Je to podtlak a doteď jsem netušil, že je víc druhů, musim se na to zítra podívat, fakt mě tyhle sporáky doteď míjeli, ale je to sousedovo a chci mu s tim pomoct.. Svíčky nový, nějaký brisk na LPG, olej to žere tak nějak normálně, cca litr/10 tis. km
-> Borderer:
A jakej je rozdíl mezi řízeným a neřízeným, v LPG se moc nevyznám?
Kabely od vstřiků jsem měřil - ok.
Co všechno za čidla - teplota, klepání, co tam ještě je?
Může na to mít vliv klapka?
Vzduch. filtr je novej. Jo ještě mi napadlo, bylo prasklý sání co jde od klapky do filtr boxu, to už jsem opravil, ale nepředpokládám, že by to mělo mít vliv. Dal jsem tam i jinej kat, pro sichr.
Mě taky všechny feldy vždycky prošli, ale je fakt že dřív se to moc neřešilo...
A jakej je rozdíl mezi řízeným a neřízeným, v LPG se moc nevyznám?
Kabely od vstřiků jsem měřil - ok.
Co všechno za čidla - teplota, klepání, co tam ještě je?
Může na to mít vliv klapka?
Vzduch. filtr je novej. Jo ještě mi napadlo, bylo prasklý sání co jde od klapky do filtr boxu, to už jsem opravil, ale nepředpokládám, že by to mělo mít vliv. Dal jsem tam i jinej kat, pro sichr.
Mě taky všechny feldy vždycky prošli, ale je fakt že dřív se to moc neřešilo...
-> Venca.: Jak ti máme poradit, když nám ani neřekneš, co tam máš za LPG systém...?
Pokud nevyhovují emise ve vyšších otáčkách na plyn ani na benzín, tak pravděpodobně to blbě zapaluje, nebo třeba přisává olej...?
Jak starý je benzín v nádrži? Kolik to žere oleje? Jaké jsou tam svíčky a jak staré (kolik najeto)?
Pokud nevyhovují emise ve vyšších otáčkách na plyn ani na benzín, tak pravděpodobně to blbě zapaluje, nebo třeba přisává olej...?
Jak starý je benzín v nádrži? Kolik to žere oleje? Jaké jsou tam svíčky a jak staré (kolik najeto)?
-> Venca.: A je to řízenej podtlak nebo neřízenej? Pokud neřízenej, tak to ochuď, tím vyřešíš plyn. Jinak je to potom z nějakýho důvodu bohatý, zkusil bych to projet s vagem a kontrolovat čidla - můžou ukazovat, ale zkresleně a řj to nevyhodnotí jako chybu. Co vzduchovej filtr, kabely ke vstřikům. Kruci, ještě sem neviděl, žeby felda neprošla na emisích a to sme doma měli kusy od 80t km do 380t km, které braly litr oleje na tisíc.
edit: Tak mne napadá, co svíčky?
edit: Tak mne napadá, co svíčky?
-> Borderer: Viz níže, sekvence tam není, značku ale bohužel nevím...
-> Tomaso435: Mno ale co s tím, přece se nebudem měnit motor kterej funguje :-/
Nedá se to nějak rozumně "ojebat"?
-> Tomaso435: Mno ale co s tím, přece se nebudem měnit motor kterej funguje :-/
Nedá se to nějak rozumně "ojebat"?
-> Venca.: tak je už vychozenej motor ... felda má dobrý emise i bez katu, natož s katem
-> Venca.: Jenže proto píšu, ať si nejdřív zjistí, co v tom autě má, protože Ko lambda znamená, že to u sekvence nebude plnit emise na LPG ani na benzín.
-> Borderer: Oni neřeší ty chyby, řeší, že jim nevychází emise CO a lambda...
-> Venca.: Prvně si zjisti, co to je a jak se to seřizuje. Pokud je to nějakej podtlak, tak to může vyhazovat chyby, co píšeš a na STK je mají ignorovat - mají to napsané v prováděcí vyhlášce či v čem.
Aha, takže tohle nejsou chyby, ale vlastnost. Co teda může způsobovat špatné emise. Katalyzátor? Ještě něco dalšího? Auto jede normálně, žere normálně, akorát hodnoty CO a lambda pod zátěží jsou vyšší...
-> King: Naopak kdyby to byla sekvence LPG, tak to žádnou chybu nehlásí. Ta právě s lambdou pracuje, takže by to bylo kontraproduktivní ji odpojit. To samé vstřiky, dráty z řj na benzín to jde do řj na LPG a ta rozhodne, na který vstřiky to bude pokračovat. Jestli rovnou na benzín nebo jestli přepočítá hodnoty a pošle to na vstřiky LPG. Takže benzínová řj si pořád myslí, že jede na benzín a provádí korekce, které pak řj na lpg doladí.
-> Venca.: 1 a 4 a 2 + 3 striekaju v paroch - striekaju aj na uzavrety saci ventil stvrteho valca a otvoreny saci ventil prveho a tak dalej
Jinak emise CO jsou špatně jak na LPG tak na benzín :-/
-> MOLSO: Ale proč pouze 1 a 2. válec?
-> King: Lambdu to určitě nesimuluje, protože hned po přepnutí na plyn to hodí asi 1,35 V, prostě stejnou hodnotu jako když se lamdba odpojí...
Myslím, že je to klasický podtlakový LPG systém, vstřiky na LPG to určitě nemá.
Myslím, že je to klasický podtlakový LPG systém, vstřiky na LPG to určitě nemá.
-> Venca.: mpi vzdy po prepnuti na LPG vypise chybu vstrekovacov - skrat na kostru
-> Venca.: Otazka zni, co je to za system a jak ma osefovany "oblbovani" benzinovy ECU. Nektery LPG ridici jednotky pri provozu na LPG prerusujou signal z lambdy do ECU a posilaji do ECU falesnej signal emulujici "spokojenou " labda sondu. Stejne tak nekdy LPG jednotka odpojuje napeti pro vstriky a simuluje zatez pro budice vstriku. Ale k tomu se musi vyjadrit nekdo, kdo to ma na multipointu - moje lpg kariera skoncila s jednobodou filckou.
Zdravím, mám jeden dotaz ohledně felicie 1.3 MPI přestavěné na LPG. Neprošlo to emisemi, v ř.j. motoru to hlásí následující chyby - 01250, 01249 - přerušené vedení nebo zkrat na kostru vstřiku 1 a 2 válce + 00525 - nesmyslná hodnota lambda sondy. Lambdu sem měřil, hodnoty jsou ok, zkoušel jsem i jinou(novou), chová se to uplně stejně, vedení je taky ok. Vstřiky jsem zkoušel prohazovat mezi sebou a chyba stále zůstává na 1 a 2. válci. Nemá to náhodou co k dočinění s LPG a chyba může bý někde jinde, třeba v katalyzátoru?
Už moc nevím dál co s tím, uvítám každou radu... Dík
Už moc nevím dál co s tím, uvítám každou radu... Dík
-> Bukaj: Nepodařilo se mi najít stránky, na které tady kdysi někdo dával odkaz, proto tak blbý dotaz.. 
-> Jarda: díky..

-> Jarda: díky..

elpigaz vega, cometa nebo co to je me uz pekne sere... mozna proto, ze jsem dal polsky membrany a je taky divne, ze uz jednou dle prilohy TP byl ten splynovac menen, nekde by se mi mel valet BRC do 100kW, tak ho tam asi hodim a bude...
nebo sezenu naprosto bezproblemove origo lovato, ktere umi i peknou spotrebu, jake se mi s BRC nikdy dosahnout nepodarilo
nebo sezenu naprosto bezproblemove origo lovato, ktere umi i peknou spotrebu, jake se mi s BRC nikdy dosahnout nepodarilo

-> Kocvin 05.01.17 11:47:52: tady jsem kupoval do rapida a uz 250tis. km drzi
www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php

www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php

-> Kocvin: Pro začátek bych zkusil internet



Zdravím pánové. Kde objednat sadu na repas plic lovato? díky
-> Jarda: v -30°C bych sel si rovnou na bus :D.Ale v - 10 sem normalně startoval taky na plyn(víc mínus tu zatím nebylo).Poslední dyn i když je kolem nuly tak to blbne asi za to muze ten sytic.
-> Bukaj: a ja si myslel ze uz mely byt davno vymeneny :D.Mozna za to muze novy vzduchovy filtr.Trochu sem to pak doladil kdy za tepla to jelo moc pekne ale starty sou horsi.Respektive po kazdym zasahu to jinak chyta.Kdyz vic mrze tak blbe spina plynovy sytic.Vzdycka to testnu jestli to vubec cvaka nez zasnu startovat.A pak kdyz sem nastartoval tak s vytazenym benz. syticem to sotva drzelo volnobeh.Tak sem polechtal ten plyn.sytic(zapl vypl) a uz to jelo krasne na volnobeh.Takze se to asi nejak zasekava bych rekl.
-> Evž@ 09.12.16 13:00:32: ja si tam u rapida vstrikoval benzin a startoval jsem primo na LPG na tuk i pri -30°C

-> Evž@: Tohle asi nebude "prázdnou bombou" - to se projevuje ve vysokých otáčkách, ale nastartuju klidně i když už mám v nárdži jen tolik, že sotva udrží volnoběh...
Edit: a svíčky už tam taky mám skoro 40 tisíc - taky bych je možná mohl vyměnit...
...ale ne, musej vydržet, než se dostanu ke generálce motoru...
Edit: a svíčky už tam taky mám skoro 40 tisíc - taky bych je možná mohl vyměnit...
...ale ne, musej vydržet, než se dostanu ke generálce motoru...

Je možný že motor chytá trochu hůř když je v bomba téměř prázdná?(cca 7 litrů,motor 120).Asi bych měl vyměnt svíčky.Mají asi přes 15 tis.