Lpg pro lpgisty

prohledat
2672 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 09.05.2007 do 24.09.2024, založil/a spartra
řadit dle data
21:30:04
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: autanaplyn.com/lpg/genera ce-plynovych-systemu Tu si to můžeš přečíst, docela pěkně napsané.



edit: Jinak tuším odpojená lambda sonda by naopak měla hodit zkrat na kostru a neukázat nic, respektive mne v tu chvíli ukazovala stabilně 0,05V.... 1,35V ukazuje naopak to, že to vidí konstantě chudou směs, což by teoreticky mohlo bejt i to, že se to snaží obohatit a pak to neplní CO.
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 21:34:21
21:27:21
18.01.2017
Bukaj
-> Venca.: Tak když nevíš, tak to vyfoť a třeba ti tu řekneme, co je to za systém ;-)

Klapka by na to vliv mít mohla, ale spíš bys vadu klapky poznal na kolísání volnoběhu, nebo podivné reakce na sešlápnutí plynu...
21:26:36
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: Poměrně zásadní, řízený lpg (ač je to podtlak) má krokový motorek, který se řídí právě od čidel motoru - lambda, teplota. Neřízený systém tam máš akorát šroub a tím si to škrtíš sám.



Jinak felda má: dvojité čidlo teploty (jedno pro budík, druhé pro řj), čidlo klepání, čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu, hall čidlo pro řízení předstihu. Jinak už sem se setkal s tim, že byl špatnej ten pičinec na přisávání par z odvětrávání nádrže a přisávalo to pořád => obohacení směsi.
21:25:16
18.01.2017
Venca.
-> Bukaj: Je to podtlak a doteď jsem netušil, že je víc druhů, musim se na to zítra podívat, fakt mě tyhle sporáky doteď míjeli, ale je to sousedovo a chci mu s tim pomoct.. Svíčky nový, nějaký brisk na LPG, olej to žere tak nějak normálně, cca litr/10 tis. km
21:21:33
18.01.2017
Venca.
-> Borderer:



A jakej je rozdíl mezi řízeným a neřízeným, v LPG se moc nevyznám?



Kabely od vstřiků jsem měřil - ok.

Co všechno za čidla - teplota, klepání, co tam ještě je?



Může na to mít vliv klapka?



Vzduch. filtr je novej. Jo ještě mi napadlo, bylo prasklý sání co jde od klapky do filtr boxu, to už jsem opravil, ale nepředpokládám, že by to mělo mít vliv. Dal jsem tam i jinej kat, pro sichr.



Mě taky všechny feldy vždycky prošli, ale je fakt že dřív se to moc neřešilo...
21:19:36
18.01.2017
Bukaj
-> Venca.: Jak ti máme poradit, když nám ani neřekneš, co tam máš za LPG systém...?

Pokud nevyhovují emise ve vyšších otáčkách na plyn ani na benzín, tak pravděpodobně to blbě zapaluje, nebo třeba přisává olej...?

Jak starý je benzín v nádrži? Kolik to žere oleje? Jaké jsou tam svíčky a jak staré (kolik najeto)?
21:13:52
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: A je to řízenej podtlak nebo neřízenej? Pokud neřízenej, tak to ochuď, tím vyřešíš plyn. Jinak je to potom z nějakýho důvodu bohatý, zkusil bych to projet s vagem a kontrolovat čidla - můžou ukazovat, ale zkresleně a řj to nevyhodnotí jako chybu. Co vzduchovej filtr, kabely ke vstřikům. Kruci, ještě sem neviděl, žeby felda neprošla na emisích a to sme doma měli kusy od 80t km do 380t km, které braly litr oleje na tisíc.



edit: Tak mne napadá, co svíčky?
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 21:16:22
21:05:10
18.01.2017
Venca.
-> Borderer: Viz níže, sekvence tam není, značku ale bohužel nevím...



-> Tomaso435: Mno ale co s tím, přece se nebudem měnit motor kterej funguje :-/



Nedá se to nějak rozumně "ojebat"?
20:52:36
18.01.2017
Tomaso435
-> Venca.: tak je už vychozenej motor ... felda má dobrý emise i bez katu, natož s katem
20:52:18
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: Jenže proto píšu, ať si nejdřív zjistí, co v tom autě má, protože Ko lambda znamená, že to u sekvence nebude plnit emise na LPG ani na benzín.
20:44:17
18.01.2017
Venca.
-> Borderer: Oni neřeší ty chyby, řeší, že jim nevychází emise CO a lambda...
19:49:02
18.01.2017
Borderer
-> Venca.: Prvně si zjisti, co to je a jak se to seřizuje. Pokud je to nějakej podtlak, tak to může vyhazovat chyby, co píšeš a na STK je mají ignorovat - mají to napsané v prováděcí vyhlášce či v čem.
18:54:37
18.01.2017
Venca.
Aha, takže tohle nejsou chyby, ale vlastnost. Co teda může způsobovat špatné emise. Katalyzátor? Ještě něco dalšího? Auto jede normálně, žere normálně, akorát hodnoty CO a lambda pod zátěží jsou vyšší...
18:50:58
18.01.2017
Borderer
-> King: Naopak kdyby to byla sekvence LPG, tak to žádnou chybu nehlásí. Ta právě s lambdou pracuje, takže by to bylo kontraproduktivní ji odpojit. To samé vstřiky, dráty z řj na benzín to jde do řj na LPG a ta rozhodne, na který vstřiky to bude pokračovat. Jestli rovnou na benzín nebo jestli přepočítá hodnoty a pošle to na vstřiky LPG. Takže benzínová řj si pořád myslí, že jede na benzín a provádí korekce, které pak řj na lpg doladí.
upraveno 1x, naposled 18.01.2017 19:39:34
18:43:14
18.01.2017
MOLSO
-> Venca.: 1 a 4 a 2 + 3 striekaju v paroch - striekaju aj na uzavrety saci ventil stvrteho valca a otvoreny saci ventil prveho a tak dalej
18:38:37
18.01.2017
Venca.
Jinak emise CO jsou špatně jak na LPG tak na benzín :-/
18:37:21
18.01.2017
Venca.
-> MOLSO: Ale proč pouze 1 a 2. válec?
18:36:51
18.01.2017
Venca.
-> King: Lambdu to určitě nesimuluje, protože hned po přepnutí na plyn to hodí asi 1,35 V, prostě stejnou hodnotu jako když se lamdba odpojí...



Myslím, že je to klasický podtlakový LPG systém, vstřiky na LPG to určitě nemá.
18:36:16
18.01.2017
MOLSO
-> Venca.: mpi vzdy po prepnuti na LPG vypise chybu vstrekovacov - skrat na kostru
18:23:27
18.01.2017
King
-> Venca.: Otazka zni, co je to za system a jak ma osefovany "oblbovani" benzinovy ECU. Nektery LPG ridici jednotky pri provozu na LPG prerusujou signal z lambdy do ECU a posilaji do ECU falesnej signal emulujici "spokojenou " labda sondu. Stejne tak nekdy LPG jednotka odpojuje napeti pro vstriky a simuluje zatez pro budice vstriku. Ale k tomu se musi vyjadrit nekdo, kdo to ma na multipointu - moje lpg kariera skoncila s jednobodou filckou.
18:01:56
18.01.2017
Venca.
Zdravím, mám jeden dotaz ohledně felicie 1.3 MPI přestavěné na LPG. Neprošlo to emisemi, v ř.j. motoru to hlásí následující chyby - 01250, 01249 - přerušené vedení nebo zkrat na kostru vstřiku 1 a 2 válce + 00525 - nesmyslná hodnota lambda sondy. Lambdu sem měřil, hodnoty jsou ok, zkoušel jsem i jinou(novou), chová se to uplně stejně, vedení je taky ok. Vstřiky jsem zkoušel prohazovat mezi sebou a chyba stále zůstává na 1 a 2. válci. Nemá to náhodou co k dočinění s LPG a chyba může bý někde jinde, třeba v katalyzátoru?



Už moc nevím dál co s tím, uvítám každou radu... Dík
17:28:18
06.01.2017
Kocvin
-> Bukaj: Nepodařilo se mi najít stránky, na které tady kdysi někdo dával odkaz, proto tak blbý dotaz.. 4

-> Jarda: díky.. 4
09:50:39
06.01.2017
Jarda - zrušená registrace
elpigaz vega, cometa nebo co to je me uz pekne sere... mozna proto, ze jsem dal polsky membrany a je taky divne, ze uz jednou dle prilohy TP byl ten splynovac menen, nekde by se mi mel valet BRC do 100kW, tak ho tam asi hodim a bude...

nebo sezenu naprosto bezproblemove origo lovato, ktere umi i peknou spotrebu, jake se mi s BRC nikdy dosahnout nepodarilo4
20:09:27
05.01.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin 05.01.17 11:47:52: tady jsem kupoval do rapida a uz 250tis. km drzi

www.automania.cz/prodejna /lpg_nabidka_02.php

4
15:42:16
05.01.2017
Bukaj
-> Kocvin: Pro začátek bych zkusil internet 4 3
11:47:52
05.01.2017
Kocvin
Zdravím pánové. Kde objednat sadu na repas plic lovato? díky
17:01:32
09.12.2016
Evž@
-> Jarda: v -30°C bych sel si rovnou na bus :D.Ale v - 10 sem normalně startoval taky na plyn(víc mínus tu zatím nebylo).Poslední dyn i když je kolem nuly tak to blbne asi za to muze ten sytic.
16:59:11
09.12.2016
Evž@
-> Bukaj: a ja si myslel ze uz mely byt davno vymeneny :D.Mozna za to muze novy vzduchovy filtr.Trochu sem to pak doladil kdy za tepla to jelo moc pekne ale starty sou horsi.Respektive po kazdym zasahu to jinak chyta.Kdyz vic mrze tak blbe spina plynovy sytic.Vzdycka to testnu jestli to vubec cvaka nez zasnu startovat.A pak kdyz sem nastartoval tak s vytazenym benz. syticem to sotva drzelo volnobeh.Tak sem polechtal ten plyn.sytic(zapl vypl) a uz to jelo krasne na volnobeh.Takze se to asi nejak zasekava bych rekl.
14:51:41
09.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 09.12.16 13:00:32: ja si tam u rapida vstrikoval benzin a startoval jsem primo na LPG na tuk i pri -30°C4
13:04:42
09.12.2016
Bukaj
-> Evž@: Tohle asi nebude "prázdnou bombou" - to se projevuje ve vysokých otáčkách, ale nastartuju klidně i když už mám v nárdži jen tolik, že sotva udrží volnoběh...

Edit: a svíčky už tam taky mám skoro 40 tisíc - taky bych je možná mohl vyměnit...

...ale ne, musej vydržet, než se dostanu ke generálce motoru...3
upraveno 1x, naposled 09.12.2016 13:06:40
13:00:32
09.12.2016
Evž@
Je možný že motor chytá trochu hůř když je v bomba téměř prázdná?(cca 7 litrů,motor 120).Asi bych měl vyměnt svíčky.Mají asi přes 15 tis.
16:16:20
08.12.2016
Tomaso435
16:00:03
08.12.2016
srdcar 120L
-> Jarda: Ten můj revizní technik je vyučený plynař a montuje zástavby do téměř všech druhů benziňáků. Znám ho víc jak 30 let. Byl jeden z prvních, který začal LPG tady u nás montovat. Je to starý praktik, už v důchodu, docela mi je líto, že s koncem roku taky úplně končí s montážemi. Razil vždy heslo, když se pod to podepíšu, tak za to i na 100 procent ručím.



Podobnou zkušenost s rádobyplynařem mám jednu taky. Byl jsem u toho, kdy známému měnil nádrž, zůstalo v ní ještě trochu plynu, tak ji vzal a zbytek tekutiny vylil na zem, že se to odpaří. Já mu řekl, že ten plyn je těžší než vzduch a leží na zemi pěkně dlouho, aby zbytečně neriskoval s cigaretou. S klidem si zapálil a když pak odhazoval vajgla, tak to bouchlo a nádrž mu prolítla kolem zadku a zarazila se o zeď garáže. Myslím, že si stříkl pořádně do textilu, nebyl schopný mluvit dobře 10 minut. Pak už si dával vždy pozor. Inu, dokud se nic nestane.
09:03:31
08.12.2016
King
-> Jarda: Jo, mam podobnou zkusenost - ta elektroinstalace provedena "certifikovanym odpornikem " vyvolavala nauseu a protoze jsem nemel silu jet vysvetlovat blbovi, ze je blb, radsi jsem si to za par korun a minut predelal do pouzitelnyho stavu :-)
03:07:36
08.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 08.12.16 00:15:45: tak to Te ten revizni technik zna nebo je neobvykle profik, me uz i rekl, ze kdyz mam poskozenou tu schranku multiventilu, tak alespon dyztak budu unikajici plyn citit.

-> King 07.12.16 23:31:03: a kvalitni kabelaz? tomu sami neverite... mam ty fastony zamackane na vsech autech kombinackama (ano specialni kleste na to nemaji) a otresama se to rozpojuje8



A u rapida jsem to fakt vedl pod auto, protoze jsem potreboval do motoroveho prostoru pararelne k ventilu pred reduktorem a pouzil jsem nejakej kablik z origo svazku (asi felicie).
00:15:45
08.12.2016
srdcar 120L
-> Jarda: . To platilo pro SO545, ne na tebe. A proč si myslíš, že jsem až takový detailista, co se týče plynu? Jednoduchá odpověď. Viděl jsem a vyšetřoval dost případů výbuchů plynu,kdy ve velké většině šlo o přímo diletantské provedení zapojení, ignorace veškerých bezpečnostních předpisů atd. Asi tak.

Co se týká elektrického ventilu u nádrže, tak ten je elektromagnetický a pokud je mechanicky správně zapojen, tak tam nemá co jiskřit (přívod k němu)
23:31:03
07.12.2016
King
-> Jarda: Přiznám se, že úzkostný dodržování všech pravidel a zákonů do posledního puntíku taky není můj šálek čaje, ale v případě zástaveb lpg do aut uznávám, že je vhodný/nutný dodržovat aspoň nějaký minimum štábní kultury montáže. To, že nějaký prase provrtá krytku multiventilu kvůli napájení ventilu ještě nutně neznamená, že je to v pohodě a už vůbec ne, když dojde na nějakej průser4

btw: na hermeticky zapouzdřeným elmag. ventilu na multiventilu, napájeným přes kvalitní kabeláž, nevidím žádnej problém.
18:57:19
07.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 06.12.16 21:44:28: tak u nivy jsem mel diru v te hermeticke schrance - v plexi - to jsem daval nove, ten kablik nejde dirou v husim krku, ale je tam navrtana pruchodka v tom plastu hermeticke schranky :)

Jak jsem to udelal u rapida, kdyz jsem menil nadrz uz nepamatuju, ale pod auto jsem to urcite nevedl :) co se tyce zajiskreni, tak mi tam docela nebezpecnej prijde prave ten ventil4

A zadnej plyn mi v zadnem aute citit neni, na to jsi prisel kde? Ja jeste nepoznal plynare, kterej by bral LPG system tak vazne, alespon z poloviny jako Ty :). Teda jeden Ing. se tak tvaril, montoval LPG pritelkyni do fabie, kdyz jsem v tom potom cerstve po revizi v 1500km jel, tak jsem se zhrozil, takovej zapach LPG jsem nikdy nezazil a mel jsem docela strach, na tom systemu snad nebyl dobre dotazenej ani jeden spoj... :)
upraveno 2x, naposled 07.12.2016 19:34:27
12:42:28
07.12.2016
King
-> srdcar 120L: Presne tak. Kdyz jsem si sam prehazoval lpg do novy karoserie, dal jsem si na tom utesneni krku a pruchodek zalezet. U plynivky muze bejt cejtit plyn v interieru jenom kdyz couvam, jinak je neco spatne :-)
21:44:28
06.12.2016
srdcar 120L
-> Jarda: Proboha, který amatér ti dělal kablík z elektrického ventilu přes husí krk? Kabel musí vést husím krkem pod vůz ve zvlášť bužírce a teprve do el. instalace ( konkrétně u 105-130) a ne si to zjednodušit dírou do husího krku. A jinak na revizi mi pravidelně technik kontroluje neporušenost toho krku a řádné upevnění ke krytu multiventilu. Jinak vše ztrácí smysl a mohl bys tam mít jen přivedené trubky bez jakéhokoliv krytí. Když ti odfoukne multiventil, musí to jít pod vůz, ne do prostoru posádky, asi tak. Když mi mění nádrž, vymění i ty husí krky, stojí to pár halířů. Veškeré pokyny k montáži a provozu jsi měl dostat od montážního technika. Pokud to tak nemáš, strašně moc riskuješ. Stačí určité procento koncetrace, sebemenší zajiskření a máš z toho raketu. Prostě uvnitř nesmíš cítit plyn za žádných okolností.
20:50:38
05.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 05.12.16 18:23:36: nevim, ze by mi nekdy kontrolovali na revizi ty husi krky... navic, kdyz vidim jak tam je udelana treba pruchodka pro kablik k el. ventilu - kolem toho kabliku je videt, tak o hermetickem utesneni nemuze byt rec4

-> King 05.12.16 10:27:40: uz jsem od elektrody videl trochu otlaceny pist a hlavu, ale vpodstate se tomu nic nestalo a normalne to jezdilo4

U tej moji spi nivy to pry je problem v tom, ze se tim odpali modul zapalovani, pry se natahne potom jiskra, docetl jsem se, ze se svicky nesmi zkouset odpojovanim (ja takhle riskoval jednou v Bulharsku), ze se tim natahne jiskra a modul se znici, je pravda, ze to zapalovani ma obrovskou silu, modul stoji 4tis. kc, ja uz teda mam nasyslene 2ks :).

U skodovek se doufam takto moduly zapalovani znicit nedaji, teda jsem o tom jeste neslysel, napada me jen, ze dvojcivka u 1.3 mpi by mohla byt prave z toho duvodu primo na svickach.
18:23:36
05.12.2016
srdcar 120L
-> SO545: A kam ti to odfouklo? Mě to foukne maximálně pod auto, ne dovnitř.
10:27:40
05.12.2016
King
-> Jarda: No, v nekterejch pripadech nemusi jit o tvrdnuti, proste ta membrana je vystavena nejakym podminkam a namahani a degraduje i v case. Nekomu vydrzet muze, ja jsem treba jednou menil kvuli trhline. Svicky jsou podobna kapitola, ale u zaslouzily h mistryn sportu je jaksi vyssi riziko, ze treba kus elektrody po takovym nabehu spadne do spalovaku a... Jako, i mne je jasny, ze ty intervaly udrzby/vymen jsou mj. soucasti zivobyti vyrobcu, ale i tak vocamcad pocamcad. Taky mam kolegy v praci, co maj v pici na masinach menit kazdej rok nektery dily, o kterejch si myslej, ze jednou rocne je to zbytecny a kdyz pak clovek musi o vikendu jet menit prave tenhle dil na masine onoho kolegy, tak to nasere :-)
19:04:28
04.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> King 04.12.16 17:54:38: tak o tom tvrdnuti jsem slysel, ale me teda prisly spis vytahane, ty nove byly tvrdsi4 a nerikej mi, ze po 20tis. km mam cekat problemy, ikdyz teplotni zatez jsem jim dopral taky peknou, ale to u rapida taky (ale tam je origo lovato a to je asi nejlepsi a nejjednodissi LPG, BRC vypada robustneji, ale je s nim vic problemu - u MTX roa s nim moc spokojen nejsem, ale tam taky neni podtlakova trubicka, ale aktivovane to je od bezkontaktu)... zajimave je, ze uz v te nive nekdo reduktor menil - je tam elpigaz commeta a v papirech je vega a membrany jsem bral primo z HTS Zabreh

Jinak ja mam vetsinou ohnute plovaky a plnim to 90 - 99% a zadny odfuk se nikdy nekonal, je fakt, ze po natankovani auto nikde stat nenechavam, to, ze se mi ve vedru nekolikrat nedarilo natankovat, to uz jsem zde kdysi popisival...



A k tem rekordum - porad me stve, ze jsem po 160tis. km vyhodil nesmrtelne championky, nechal jsem se ovlivnit kecama jako, ze na kolech bez vzorku to auto taky jede apod. a od te doby mi zadne svicky nevydrzely vic nez 30tis. km
upraveno 2x, naposled 04.12.2016 19:17:31
17:59:44
04.12.2016
King
-> SO545: Nepletu-li se, tak ten "odfuk" pri vysoky teplote plny nadrze se realizuje jedinou moznou cestou a tou je multiventi. A tan je hermeticky zapouzdrenej vc. privodnich trubek a odfuk se pak realizuje chranickama trubek pod auto. To je scenar pri belošsky udelany prestavbe. Jestli je pak neco potreba vetrat, tak jedine garaz, ale plynivou škochtli me nikdy v nevetrany garazi parkovat nenapadlo...
17:56:42
04.12.2016
Tomaso435
-> King: aha tak cajk :) sadu mám doma to je cajk, jen ji tam nechci zbytečně brzo dávat
17:54:38
04.12.2016
King
-> Tomaso435: Meni se obvykle, kdyz se objevi problemy napr. s volnobehem (membrana casem degraduje, ztuhne a na to je nejcitlivejsi volnobeh). To by moh bejt i zdroj problemu nekterejch zdejsich rekordmanu :-)

Taky jsem ty intervaly zas tak neprozival, ale tech par stovek za repasni sadu jednou za 60-80tkm je lepsi, nez pak resit problemy, kdyz se to zrovna nehodi.
upraveno 1x, naposled 04.12.2016 17:55:01
16:44:14
04.12.2016
Tomaso435
-> Jarda: jak se vlastně pozná KO membrana? mám na plynu asi 82 000km a prej že to má životnost 50 000km, tak čekám co se bude dít :D
16:41:14
04.12.2016
Jarda - zrušená registrace
-> SO545 04.12.16 14:43:52: ja mam na rapidu s jednema membranama pres 200tis. km a taky nebyl problem, kdyz jsem to auto pred 12 lety koupil, tak jsem ty membrany menil jen v ramci celkove opravy auta4
14:43:52
04.12.2016
SO545
Mal som LPG v skodovke 120 rv78 naazdil som 140000km predal ju a jazdi dodnes.

Akurat som nezanedbaval servis a vymenne intervaly dielov ako hadice , membrany a filtre.

Nikdy nebol jediny probem.

No jeden bol. Nikdy netakujte do plna a nenechajte auto v lete na slnku 8h.

To si poistak odfukne... a vetrat treba dlho. 1
Extreme Tyres