skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Tomaso435 16.02.18 16:57:54: Jedině si poznačit nastavení plynu a po stk to zpátky vykroutit :) a nebo jak říkáš ty.I když s tím online měřením nevím.
-> Evž@: tohle řeším na každých emisích. Když mám auto na plyn, tak ho mám seštelovaný na plyn. Tím pádem mi na benzín v takovýmhle nastavení nebude dávat dobrý emise... No a vyřešil sem to tak , že jezdím tam, kde mi emise udělají bez keců tak jak to je.
-> Jarda - zrušená registrace 14.02.18 10:34:21: ještě jsem přístup vzduchu trochu omezil.Teď mám zaslepenou větší polovinu průměru trubky a škrťák se přitáhl ještě o čtvrt otáčky a je to výrazně tižší,řekl bych skoro jako série.Chce se s tím pohrát no.U toho plynu mají detaily velký vliv.Uvidím co spotřeba ale už jsem asi na hranici.Když sem to přitáhl o 1/4 otáčky tak pokles výkonu a 1/2 otáčky tak už chcipal motor.Divím se že mi to při mých pokusech zatím nešlehlo do sání které mám pro jistotu odjištěné.
Jen přemýšlím co bude až bude STK.Emise na benzín díky sání budou asi mimo že.A když sundám trubku nasávání tak to zase zřejmě nepojede na plyn.
Jen přemýšlím co bude až bude STK.Emise na benzín díky sání budou asi mimo že.A když sundám trubku nasávání tak to zase zřejmě nepojede na plyn.
-> Jarda: Ta vychytavka s vickem na zaslepeni sani je docela elegantni. Ja jsem mel v planu nejakej elegantni restriktor do nadavaci trubky, aby to nevirilo, ale moje plany zastavila koroze :-)
-> minno 14.02.18 09:25:26:
a to, ze jim to vadi, ikdyz to resim v prislusnym tematu, to je vrchol, meli by vyhledat odbornou pomoc :/
-> Evž@ 14.02.18 10:02:07: jj, me na to pred lety tady navedl King, to duneni, nemad to vic chude, nez je zdravo? Me to delalo, kdyz mi odpadl prave cely ten chobot a slo tam moc vzduchu...
-> Shatter: zkusil bych odbery LPG komponent A-metrem do serie a uvidis

-> Evž@ 14.02.18 10:02:07: jj, me na to pred lety tady navedl King, to duneni, nemad to vic chude, nez je zdravo? Me to delalo, kdyz mi odpadl prave cely ten chobot a slo tam moc vzduchu...
-> Shatter: zkusil bych odbery LPG komponent A-metrem do serie a uvidis

-> Jarda - zrušená registrace 11.02.18 18:49:51: čověče já to řešil u škodovky i teď u feldy lepící páskou kdy jsem zaslepil polovinu průměru.Zajímavý poznatek když sem přiškrtil přívod vzduchu a škrťák nechal tak jak je tak spotřeba z 10ti vyletěla na 12 litrů.Pak stačilo přiškrtit klidně o otáčku a motor jel furt stejně a spotřeba rázem 8,5 na 100 km (cca 8 studených startů do práce).A na jedno ohřátí čili na dálku sem na 7,5 takže asi dobrý.Mám v plánu ještě trochu ubrat vzduchu i na škrťáku a mělo by to za těch 8 v klidu jezdit.Jediný co mě někdy trochu štve že motor v záběru vydává díky upravenýmu sání takovej bučící zvuk tak je to celkem hlučný.
-> Vlado105L: Sarkasm, Sheldon ;-)
-> Vlado105L 14.02.18 09:11:37: Jarda to myslel s iróniou. Súvislosť pre neznalých je taká, že práve jeho iní kopali za to, keď si dovolil tu riešiť iné autá ako zadomotorové škodovky.
-> Jarda: Vzdy a vsade sa musi ozvat niekto taky ako ty. To potom urguj aj na spravcu tejto stranky nech v sekcii auta zrusi aj kolonku favorit a felicie....
-> Shatter: 44-ka baterka vo felicii je normalna vec.Ja som tam nikdy v zivote nemali silnejsiu a nikdy s tym nebol najmensi problem..

-> Jarda: Máš pravdu.
na tomdle webu by se asi LPG resit nemelo, neni to skodovka s motorem vzadu :/-> Gabro11 13.02.18 18:11:32:
-> Shatter: Prozradí ti to, že baterka sice drží napětí, ale nemá potřebnou kapacitu. Už jsem se setkal s baterií, co naprázdno držela 12,5V ale nerozsvítila ani H4 žárovku. 
Při poklesu napětí pod 9V pak začne kolabovat řídící jednotka a když to klesne ještě kousek níž, tak ti začnou cvakat i relátka v pojistkovce. :)

Při poklesu napětí pod 9V pak začne kolabovat řídící jednotka a když to klesne ještě kousek níž, tak ti začnou cvakat i relátka v pojistkovce. :)
-> minno: hej, ono to štartovalo celý týždeň aj mne..ale či s rádiom, centrálom a lpg je to dostatočná kapacita..
-> Bukaj: Štartovala vpohode do soboty, v nedeľu stála, v pondelok ráno otočil asi 2x-3x štartér a koniec. Prosto klasický prejav vybitej batérie.
Pokles počas štartu som neskúšal, vďaka za tip, skúsim..čo mi to povie?
EDIT:zabudol by som podstatnú otázku. Keď odpojím baterku (že ju chcem nabiť/ vymeniť) zresetuje sa RJ LPG? Bude sa vedieť sama adaptovať do pôvodného stavu nie? Bol by to dosť fail teda, vždy po odpojení baterky ísť do LPG servisu na nejaké nastavovanie..
-> Bukaj: Štartovala vpohode do soboty, v nedeľu stála, v pondelok ráno otočil asi 2x-3x štartér a koniec. Prosto klasický prejav vybitej batérie.
Pokles počas štartu som neskúšal, vďaka za tip, skúsim..čo mi to povie?
EDIT:zabudol by som podstatnú otázku. Keď odpojím baterku (že ju chcem nabiť/ vymeniť) zresetuje sa RJ LPG? Bude sa vedieť sama adaptovať do pôvodného stavu nie? Bol by to dosť fail teda, vždy po odpojení baterky ísť do LPG servisu na nejaké nastavovanie..
-> Shatter: Tak pokud má baterka 12,2 V a startér netočí, tak bych ještě zkontroloval ukostření startéru, motoru atd
Jaký je pokles napětí při startování?

Jaký je pokles napětí při startování?
-> Shatter 13.02.18 10:12:18: Kapacitou baterky (44Ah) to určite nebude... Možno shit baterka. Škodovka mala v základe 37 Ah baterku a ne-reduktorový štartér s veľkým odberom a štartovalo to.
-> Bukaj: Najväčší odber malo u bývalého majiteľa LPG(RJ), nepamätám si presnú hodnotu. Skúšal som kľudový odber pomerať aj ja, ale asi mám merák s malým rozsahom, lebo som sa nedomeral. No napätie baterky bolo 12,2V. Čakal som že bude menej, keďže štartér ani neotočí :D Tá baterka je teraz najslabší článok podľa mňa, 44Ah a 3 roky. Altík je ročný 70A, dobíja cez 14V (podľa palubného PC). Moje uvažovanie je preto smerom k novej batérii, ale hlavne väčšej kapacity. 44 mám v škodovke, do feldy by sa patrilo viac..
-> Shatter 13.02.18 09:57:03: 44 Ah do Feldy 1,3 bohatě stačí...
Jako první bych prověřil dodatečně montované části elektroinstalace - rádio, centrál, alarm, v LPG systému bych hledal závadu až poté...

Jako první bych prověřil dodatečně montované části elektroinstalace - rádio, centrál, alarm, v LPG systému bych hledal závadu až poté...
-> Jarda - zrušená registrace 12.02.18 17:28:03: Nejaké relátko súvisiace s LPG?
-> King 12.02.18 15:46:05: Každopádne 44Ah batéria je asi na feldu aj bez lpg málo
-> King 12.02.18 15:46:05: Každopádne 44Ah batéria je asi na feldu aj bez lpg málo

-> krtik 12.02.18 18:14:30: co tam je k nastaveni? myslim, ze tam byla jen jedna zapadka a jinak to neslo, ja to vzdy jen povymenoval a nic jsem nenastavoval, ale delal jsem tusim jen lovtec-r, uz je to hodne dlouho...
Prosím nemáte někdo návod na repas splynovače podtlakového Lovtec-u?
případně jak správně nastavit (délka tyčinky druhého stupně)?
Kamarád potřebuje naladit, tak jsem zaúkolován.
Děkuju :).
případně jak správně nastavit (délka tyčinky druhého stupně)?
Kamarád potřebuje naladit, tak jsem zaúkolován.
Děkuju :).
-> Tomaso435 12.02.18 17:30:43:
zajimave, to tam daval on nebo uz to s tim koupil? a prislapne to taky nekdy?, nerad bych z toho udelal auto se zrychlenim feldy 1.6, ja kdysi o montazi LPG v polsku uvazoval, vyslo by to tam o 5tis. kc levneji, nez v CR, ale mel jsem strach, aby mi to potom zapsali...
Ono jsou potreba hlavne 3 veci - dobra ŘJ, slusne vstriky a v neposledni rade reduktor, kterej to dokaze uzivit, tam bych do min, jak 300hp nesel a pak to nepodelat pri montazi

Ono jsou potreba hlavne 3 veci - dobra ŘJ, slusne vstriky a v neposledni rade reduktor, kterej to dokaze uzivit, tam bych do min, jak 300hp nesel a pak to nepodelat pri montazi

-> Jarda: tak prej LPG je montovaný v polsku a je tam italskej system... zjistí více.
-> King 12.02.18 15:46:05: tak treba mu zustava viset nejaky relatko, takze mozne to je 

-> Shatter: Na LPG v aute se obvykle hazi ledacos, ale zrovna vybijeni baterie bych s LPG spojoval az kdyz vsechno ostatni selze

Drahí LPGisti, prepáčte ak sa to tu riešilo.. Nadmerné vybíjanie batérie v aute (Felicia 1.3 MPi) s LPG Lovato, je normálne? Je možné to nejak odstrániť?
-> Evž@: -> RadovanSkodovkar: -> srdcar 120L: takhle se mi to nejvic osvedcilo u rapida, jede to lip od spodu a je i nizssi spotreba a ve vyssich otackach nepozoruji problem... mam to stejne i u feldy 1.3mpi - takhle vicko od spreje
Ja som nakoniec tú prepážku v saní odinštaloval a doladil trochu zmes. Ide to teraz jak guľa
Len v nižších otáčkach sa to horšie berie čo by ešte mohlo vyladiť posunutie snímača na prevodovke.

-> Jarda: sem to zaslepil též do poloviny a ten spodek je opravdu parádní a zase od poloviny plynu dál mi ta reakce příjde tupější tak zkusím ubrat na škrťáku jestli tam nejde moc plynu při tom uškrceném množství vzduchu.Na 120 sem to měl vlastně taky tak,konec sání do půlky zaslepený a doladit zbytek.Když to zaslepený nebylo šlo moc vzduchu a šlo to seřídit jen větším množstvím plynu,nebo vůbec a stejně to nejelo jak by mělo a horší starty.Když se to zalepilo moc tak to bylo bohatý.
Akorát při startu na benzín to trochu víc pokuřuje se mi zdá.
Akorát při startu na benzín to trochu víc pokuřuje se mi zdá.
-> srdcar 120L 29.01.18 18:17:31: no zvedne si tim podtlak, ze zkusenosti to pak jede lip odspodu, samozrejme to nesmi prehnat, pak to je, tak jak rikas
ale kdyz to na to seridi, tak bych rekl, ze spis je spotreba nizsi, az budu u rapida, tak Ti to vyfotim, jak to mam z vicka od spreje


-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:19:05: Pokud máš zaslepené předehřívání, to je dobře, ale jestli jsi do poloviny zaslepil i sání, to je špatně. Jde ti málo vzduchu do motoru, a proto ti to tolik žere. Sání nech otevřené tak, jak má být normálně. Motor na plyn je strašně choulostivý na množství vzduchu. Já to tak poznám, kdy mám měnit vzduchový filtr. Pak teprve seřiď volnoběžné otáčky a množství plynu. Uvidíš, že se to dost zlepší.
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.18 20:56:00: Dneska som s tým trocha laboroval, ubral som na škrťáku aj trochu zakrútil aj tú plastovú skrutku na splynovači tak uvidím
Olej budem za chvíľu meniť a dlhšie ako 8t ho tam nechávať asi nebudem, no chcelo by to spraviť guferá na ventiloch 


-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:34:25: tak to je potom moc, cekal bych kolem 10, bude to bohatosti, ono to ani nicim jinym byt nemuze
tak super, ze to maze normalne, ono by jsi neco asi na salkach poznal, ale kdyz to jezdi, urco bych vymenil olej a pri Tvem pouzivani auta bych tam ten olej ani dyl, jak 10tis. km nenechaval


-> Jarda - zrušená registrace 28.01.18 20:26:24: Práveže čo chodím po meste tak dlhšie, že sa stihne zohriať. Na šupu kľudne 60km
Snímaš rozhodne skúsim posunúť
S mazaním som písal ako to dopadlo. Ako som ju po noci odstátu naštartoval tak odvtedy bez problému. Mazanie zhasíňa už pri štartovaní, chová sa to štandartne. Spravil som na tom odvtedy už asi 200km bez akejkoľvek anomálie 



-> RadovanSkodovkar 28.01.18 20:19:05: ta spotreba, pokud to ani neprohrejes jen po tom meste, muze byt klidne normalni
zkus kolbabkovu metodu, ale musi to byt radne prohrate
to posunuti snimace polohy klikovky, jak delal Evž@ pomuze trochu i ve Tvem pripade
A jak vlastne to dopadlo s tim mazanim?



A jak vlastne to dopadlo s tim mazanim?
Votrem sa sem s jedným problémom a to so spotrebou
Felda 1.3BMM 50Kw LPG, dnes som šiel tankovať po 200km od plnej nádrže, vošlo sa tam 28L čo je 14L/100km.. Splyňovač Lovtec, na hadici mám len škrťák, membrány menené asi 2 mesiace a 5t. km dozadu, sanie mám ukončené pred termostatom, do polky zaslepené a termostat odstavený spolu s nasávaním teplého vzduchu. Na splyňovači mám 2 skrutky, jednu mosadznú zakrútenú na doraz a plastovú zhruba do polky. V čom by mohol byť problém? Jazdím väčšinou len mesto ale aj tak mi to príde veľa.. A ešte jeden problém, občas keď vychádzam na okresku, rozbieham sa z 60ky na 4ke do 90. Niekedy sa rozbieha krásne svižno a niekedy skoro vôbec neťahá - nutnosť podradiť.. Krokový motorček to byť nemôže keďže tam nie je čiže len nastavenie splynovača (aj to pochybujem) alebo zapaľovanie.. Som vďačný za každú radu 


-> Evž@ 28.01.18 17:16:44: super, ja to mel/ mam jeste o trosku vic - takova prasecinka img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../7_553_179735__20
14-09-04_20-41-42_25.jpg , ale fungovalo to super, felda stoji ted tuknuta na zahrade, pritelkyne s ni nabrala na parkovisti tazny u nejakyho nakladaku a jeste jsem nemel cas ji opravit, ale normalne jezdi... popojizdel jsem s ni pred par dny :)
-> Jarda: Tak sem to dnes spáchal ty úpravy.Čidlo sem posunul o cca 8 mm,probral díru v čidle pro šroubek a jen pootočil,posunul a funguje.Ještě to časem možná proberu a ještě malinko posunu.
Jinak je to opravdu poznat na pružnosti motoru.Není třeba šlapat tolik po plynu jako předtím a nechá se to krásně vytáčet a ani nemusí být pedál na podlaze.Tak uvidíme co spotřeba.
Jinak je to opravdu poznat na pružnosti motoru.Není třeba šlapat tolik po plynu jako předtím a nechá se to krásně vytáčet a ani nemusí být pedál na podlaze.Tak uvidíme co spotřeba.
-> Evž@ 28.01.18 11:13:04: jj, presne, akorat to mam jeste dal za svetlo do ruzku, proste aby to nebralo napor a byl tam co nejchladnejsi vzduch

-> Jarda: to koleno jsi myslel takhle za filtrbox volně do toho prostoru?A vyšoupnout ten temostat.
-> Jarda: jo mel sem to tak na zkousku nastaveny.Od firmy byly na skrtaku 2 otacky od uzavrene polohy.Slo ubrat jeste 1/4 otacky kdy uz to jelo tak nejak hrane vykonu.Ubrani o pul otacky uz slo poznat na vykonu.Zajimave ze u 120 sem mel skrtak povoleny o 0,75 az 1 otacku kdy to jelo nejlepe.U stodvacítky furt plyn na podlaze aby to jelo a spotřeba uplně jinde nez u feldy kde neni treba tolik slapat do kopce a tak.
-> Evž@ 27.01.18 13:26:06: jo lovato bere min... to mam ve zlutem rapidu a spokojenost, kolega kolenovrt s nim dokazal jet za 5,8l, ja mel nejnizsi spotrebu v rumunsku na dobre prohratem asi 6,8l
Ten skrtak mas nastaven na hranici ztraty vykonu v kopecku? :)
Ten skrtak mas nastaven na hranici ztraty vykonu v kopecku? :)
-> Jarda: -> Jarda: ten snímač na klice sem zapoměl zmínit.Ten přinese určitě snížení spotřeby,akorát jak to posunout a o kolik sem ještě nepemýšlel.
Jinak na přání jsem si nechal namontovat jen škrťák.Já právě myslel že teď v zimě je lepší udělat opatření aby spíše motor měl teplý vzduch.Respektive se dříve ohřál protože mu to na plyn trvá o poznání déle.Stodvacítka s podtlakem mi brala na Lovatu 7,5 litru ale tam se dalo čarovat,hlavně ten předstih šel nastavit na max.,úprava karburátoru atd.Dokonce sem přemýšlel zkusit to Lovato místo Lovtecu ale to je asi poslední věc co bych s tím chtěl dělat.
Když to bude jezdit za 8,5 tak neřeším nic ale 10 je moc.
Jinak na přání jsem si nechal namontovat jen škrťák.Já právě myslel že teď v zimě je lepší udělat opatření aby spíše motor měl teplý vzduch.Respektive se dříve ohřál protože mu to na plyn trvá o poznání déle.Stodvacítka s podtlakem mi brala na Lovatu 7,5 litru ale tam se dalo čarovat,hlavně ten předstih šel nastavit na max.,úprava karburátoru atd.Dokonce sem přemýšlel zkusit to Lovato místo Lovtecu ale to je asi poslední věc co bych s tím chtěl dělat.
Když to bude jezdit za 8,5 tak neřeším nic ale 10 je moc.
-> Evž@ 27.01.18 11:52:14: zaneseny filtr u LPG paradoxne moc nevadi, zvysi se tim podtlak, takze kdyz to k tomu seridis, tak neni problem se spotrebou
, ale samo ho menit, aby se do motoru nedostal bordel...
Ja s 1.3 mpi jezdil dlouhodobe za 7,8 LPG, slo by i za min, ale ja nejzdil nijak usporne...
Blbej je ten Lovtec, ten proste bere vic :/, mel jsem to v combi a vim o cem mluvim, ale i s tim jsem dokazal jezdit pianko do prace za 8l... vic priskrcena a zadne dalsi upravy.
Na 1.3 mpi se mi osvedcilo posunuti cidla polohy klikovky a tim zvyseni predstihu - auto ozilo a spotreba min. o 0,5l dolu.
Dal se mi osvedcili, zruseni naporoveho sani pod svetlem a zruseni predehrevu od svodu, studenej vzduch pote beru do toho mista, kam sel teplej vzduch a privodni hadici mam vyvedenou za svetlo, mam to tak i u 1.6, u 1.3 se mi osvedcilo vicko ze spreje, castecne vyriznute a nasazene na tu hadici, aby se zvetsil prave podtlak... tak to mam i u rapida, pak kdyz k tomu dobre nastavis smes, mas skrtak a servo na hadici? tak to musi dobre fungovat, jestli mas jen skrtak, tak lambda provoz na LPG nijak neovlivnuje.
Nafotim Ti, jak to mam u 1.6.

Ja s 1.3 mpi jezdil dlouhodobe za 7,8 LPG, slo by i za min, ale ja nejzdil nijak usporne...
Blbej je ten Lovtec, ten proste bere vic :/, mel jsem to v combi a vim o cem mluvim, ale i s tim jsem dokazal jezdit pianko do prace za 8l... vic priskrcena a zadne dalsi upravy.
Na 1.3 mpi se mi osvedcilo posunuti cidla polohy klikovky a tim zvyseni predstihu - auto ozilo a spotreba min. o 0,5l dolu.
Dal se mi osvedcili, zruseni naporoveho sani pod svetlem a zruseni predehrevu od svodu, studenej vzduch pote beru do toho mista, kam sel teplej vzduch a privodni hadici mam vyvedenou za svetlo, mam to tak i u 1.6, u 1.3 se mi osvedcilo vicko ze spreje, castecne vyriznute a nasazene na tu hadici, aby se zvetsil prave podtlak... tak to mam i u rapida, pak kdyz k tomu dobre nastavis smes, mas skrtak a servo na hadici? tak to musi dobre fungovat, jestli mas jen skrtak, tak lambda provoz na LPG nijak neovlivnuje.

Čaute.Nevíte někdo nejčastější příčinu vysoké spotřeby u MPi?Nová instalace Lovtec,škrťák na hadici.Motor v dobré kondici,tlaky na válcích 13 bar.Svíčky Bosch Platinum se zmenšeným odtrhem.Spotřeba na benzín byla 6-6,5 l.
Problém je spotřeba kterou jsem při úsporné jízdě naměřil 2x 9,8/100 km.Při jízdě stylem pedál na podlaze spotřeba narostla jen o 0,8 l na 10,6l.
Vyměnil sem včera teda ještě vzduchový filtr.Jinak mě napadá už jen lambda nebo jiný problém s řízením toho systému.Jinak auto jede velmi dobře bez nějakých problémů.
Problém je spotřeba kterou jsem při úsporné jízdě naměřil 2x 9,8/100 km.Při jízdě stylem pedál na podlaze spotřeba narostla jen o 0,8 l na 10,6l.
Vyměnil sem včera teda ještě vzduchový filtr.Jinak mě napadá už jen lambda nebo jiný problém s řízením toho systému.Jinak auto jede velmi dobře bez nějakých problémů.
-> King: -> srdcar 120L: 

-> srdcar 120L: Ja uz jsem z toho pres deset let vylecenej, tak se do toho nehodlam nechat zase zatahnout :-)
-> King: No a v čem bychom se rejpali, vždyť je to naše potěšeníčko, ne?

-> Bukaj: Ne, do tohohle se zatahnout rozhodne nenecham!
