skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> isti: Jo, je to elektromagnet (obvykle) na stredu reduktoru, kterej “znasilnuje “ velkou i malou membranu a tim dokaze fouknout trosku plynu i na stojicim motoru. BRC to ma myslim realizovany jako obtokovej ventil membran. Ovladat elektromagnet je mozny plusem i kostrou.
-> isti 24.04.18 21:22:45: ty tam mas horsi tu elektriku, nez ja na nive... :))) dnes jsem si s ni hral pul dne a uz zase vse funguje - pajku, pajeci vodu, kalafunu a vse poresis

Zase mi skapíná prepínač na lpg,respektíve strana sitiča(vstreknutie)
Túto funciu splňa elektroventil na reduktore?Baterku mám u motora,keby som k tomu dotiahol plus tak by sa to dalo prinútiť vstreknúť plyn?

Držiak u vodnej pumpy vyzerá v pohode, nikde sa nič neopiera a je cca v rovine. Závažie na poloose odstránené. Ale furt je to také nie ono
Mám pociť, že to robí ten felíciový silentblok reakcie.. Dal som ho nový ale proste jeho konštrukciou.. Na starom silentbloku Favoritovom to bolo v pohode. 


-> RadovanSkodovkar 20.04.18 18:05:02: ja jsem resil na pickupu hodne dlouho neco podobneho a delalo mi to zavazi na poloose

-> RadovanSkodovkar: Překontroluj pořádně uložení u vodní pumpy, tam to dělá nejčastěji.. Posunout celý držák na kastli co nejvíce dopředu..

Nevedel som kam s tým tak zas sem.. Vo Favorite som menil motor za feldu komplet aj s prevodovkou, nápravnicou atd. Čiže mám aj feldovú reakčnú vzperu. No auto od výmeny zhlučnelo. Hlavne okolo 2tis. otáčok to je nepríjemne hlučné.. Motor by sa nemal nikde opierať. Silentblok na vodnej pumpe je nový Favoritový a reakčná vzpera má tiež nový silentblok.. Mal som povolené aj držiaky silentblokov v karosérií. Ak máte niekto nejaké nápady sem s nimi. Výfuk predná a stredná časť je nový.
-> mirco: dnes to už fungovalo..
a inak, toto nieje vôbec ten hlavný problém :)
a inak, toto nieje vôbec ten hlavný problém :)
-> Shatter: skús pozrieť káblik ku štvrtému vstreku pri termostate, lebo ak ti neukazuje ani spotrebu tak od štvrtého vstrekovaca ak sa dobre pamätám bol snímač na meranie spotreby a môžeme tam niečo byť
-> Jarda: myslel som, že OK je len skrat na 1 valci, nie na dvoch..
dobre beriem na vedomie, vďaka

-> Shatter 17.04.18 08:46:21: to piseme nize, ze u LPG by to melo byt normalni

-> Jarda: a tie 2 skratovane valce?
-> Shatter 16.04.18 20:11:36: na ventilu akt.uhli jsem myslim nikdy chybu nemel, zkusil bych to uplne odpojit

-> Jarda: pozrel som VAG - 3 chyby..skrat na ventile uhlia, skrat na valci 1 a 2
???
???
-> Nwkt 16.04.18 13:11:17: vsak ja vim - kdysi jsme se tady o tom bavili, on to zkousi a kdyz to nekdo nevi, tak mu semtam nekdo da neco na prilepsenou, takhle to funguje bohuzel na velke casti emisi dnes
od souseda si rekl dokonce 1500kc do kapsy jeste k cene emisi
-> Shatter 16.04.18 12:25:08: tak jasne, ze na benzin to hazet tu chybu nesmi

-> Shatter 16.04.18 12:25:08: tak jasne, ze na benzin to hazet tu chybu nesmi
-> Jarda - zrušená registrace 16.04.18 12:11:48: Jak chtěl úplatek? Mají to přesně popsaný v pokynech od MDČR, že tuhle závadu u aut s LPG mají ignorovat
-> Jarda: Ako chyba vo VAG, by to mohlo byť, ale hádam že len počas behu LPG, kedy je benzínová časť vypnutá nie? Ale na benzín, tam nesmie byť žiaden skrat..
-> bouchy 16.04.18 10:36:16: s tim zablokovanim jsem se setkal u fabky e4 1.4mpi, u zadne feldy nikdy, zkrat vstriku valce na kostru je bezna zavada podtlakoveho lpg u feldy mpi, nikdy to zadnej problem nedelalo... a dle plynare to tam ma byt, jen na emisich za to chtel uplatek, aby to proslo :).
-> isti 16.04.18 10:33:12: mam to taky u rapida nejak tak prikostrene, ale nerez srouby a vse jeste maznute grafitkou
-> isti 16.04.18 10:33:12: mam to taky u rapida nejak tak prikostrene, ale nerez srouby a vse jeste maznute grafitkou

-> bouchy: kurňa to je zaujímavé. Vďaka! Pozriem VAG a káble k vstrekom.. Možno s tým súvisí aj to, že z nejakého dôvodu mi palubný pc neukazuje spotrebu na benzín
Ukazoval, ale odkedy prvýkrát motor vynechal, neukazuje..

-> Shatter: No, je to bratru 20 let, ale podobně se chovalo kdysi naše MPi, vše jelo skvěle, ale občas (na dálnici v koloně, nebylo kam se uhnout) se stalo totéž. No, chtěli měnit vstřikovač, palivové čerpadlo, ale nakonec to byl "zkrat na válci" - což dodnes nevím, co znamená, ale muselo dojít k vynechání zapalování (nebo vstřiku) a tím se to celé bloklo (?) a motor se vypnul. Naštěstí to reagovalo na prohmátnutí patřičných kabelů; pak servis, kde pomazali, co šlo (vstřikovače?), všechno překontrolovali (možná ty studeňáky), vyndali, zandali a od tý doby bez problému. Hladal bych to někde na liště, svíčky, vstřikovače...
-> Jarda: Asi bol hlavný dôvod stále zhoršujúcích štartovaní kostra.Baterku mám u motora,je ukostrený na držiak baterky a držiak na motor.Spoje boli oxidované či skorodované.Na plyn som to pokazil ja
Tým že to bolo stále horšie som hladal problém všade možne len nie tam kde bol.Vymenil som favo zapalovanie za kontaktné,na favo cívke bol káblik na 15ke na cívke s odporom treba dať káblik k lpg na odpor lebo cez odpor ide menšie napetie.Včera ešte pred opravou sa to 2x podarilo prepnúť na lpg a 2x nie.

-> Jarda: práveže na lpg vôbec nič..problém je len pri benzíne..tak aj uvažujem že to možno ani do tohto tématu nepatrí
ale čojaviem, či to nemôže mať súvis?
Imo mi napadlo.. ale ak by blblo, ako to, že po tých pár sekundách stále naštartujem? čakal by som, že už nenaštartujem, resp. až po vybratí kľúčika..

Imo mi napadlo.. ale ak by blblo, ako to, že po tých pár sekundách stále naštartujem? čakal by som, že už nenaštartujem, resp. až po vybratí kľúčika..
-> isti 16.04.18 09:56:19: a kde to teda bylo? Na privodnim ventilu nebo jinde? Protoze jsi psal, ze i na benzin to nefungovalo uplne dobre...
-> MOLSO: Ďakujem pane



-> Shatter 16.04.18 07:12:03: snimac polohy kliky nebo nekde nejakej studenacek, rele, imobilizer... Ale imo na plyn nefunguje, jen na benzin, takze kdyz to dela i na lpg, tak bych ho vyloucil

S takýmto niečím ste sa stretli?:
Felicia 1.3MPi+LPG lovato. Štartuje na benzín krásne, po prepnutí na plyn ide krásne, jazda na benzín úžas, načipovaná ide ako fakt, úplná nádhera, motor tichučký, radosť jazdiť..Až kým zrazu si .... nepovie že koniec. Počas jazdy akoby som vypol motor, bez akéhokoľvek varovania, náznaku..či už pod plným plynom, či bez plynu vozenie..zrazu koniec. Musím vypnúť zapaľovanie a po pár sekundách naštartuje na benzín krásne ako by sa nič nedialo. Keď však chcem bezprostredne po takom výpadku naštartovať (vypnem zapaľovanie a hneď štartujem) Iba točí a nechytá..
Napadá niekomu niečo?
Felicia 1.3MPi+LPG lovato. Štartuje na benzín krásne, po prepnutí na plyn ide krásne, jazda na benzín úžas, načipovaná ide ako fakt, úplná nádhera, motor tichučký, radosť jazdiť..Až kým zrazu si .... nepovie že koniec. Počas jazdy akoby som vypol motor, bez akéhokoľvek varovania, náznaku..či už pod plným plynom, či bez plynu vozenie..zrazu koniec. Musím vypnúť zapaľovanie a po pár sekundách naštartuje na benzín krásne ako by sa nič nedialo. Keď však chcem bezprostredne po takom výpadku naštartovať (vypnem zapaľovanie a hneď štartujem) Iba točí a nechytá..
Napadá niekomu niečo?

Môj problém s trhaním som už tiež vyriešil.. Vymenil som motor a dobre
Stále neviem pochopiť čo to mohol byť za problém.. či ozaj načatý ventil alebo kieho ďábla.

-> isti: ja som zase inkognito ?
nič nie si dlžný, za prepojenie dutinky nemám ani tarifu
hlavne aby to jazdilo 



-> Jarda: Ďakujem za snahu už to funguje.
A ďakujem aj pánovy X za 5min z jeho života za opravu,ani som neopítal čo som dlžný.To je ešte vo hviezdách či to bude štartovať aj za studena.
A ďakujem aj pánovy X za 5min z jeho života za opravu,ani som neopítal čo som dlžný.To je ešte vo hviezdách či to bude štartovať aj za studena.
-> Borderer 14.04.18 22:55:23: Syn toho plynare, o kterem jsem psal niz mi rikal, ze mu tam otec udelal malou dirku, asi pred tim ventilem, co ho ovlada plovak a tak potom muze natankovat uplne plnou... Neprijde mi to spatne, mrknu na to... Normalne bych tankoval do cvaknuti a kdyz bych jel nejakou dalku, tak bych to dotlacil.
Ale zas to je nelegalni zasah, ja to zatim mam vsude prihnutim plovak, k cemuz muze dojit jakkoliv :).
-> isti 14.04.18 22:12:24: nemusi to byt jen v elektrice, nekdy jsou ty ventily pekne ucpane parafinen
parkrat jsem to uz musrl cistit, kupodivu za cely vylet po asii nebylo potreba a jezdi to na lpg dal...
Ale zas to je nelegalni zasah, ja to zatim mam vsude prihnutim plovak, k cemuz muze dojit jakkoliv :).
-> isti 14.04.18 22:12:24: nemusi to byt jen v elektrice, nekdy jsou ty ventily pekne ucpane parafinen

-> Jarda: Jo v tom já se nevyznám. na 28l mi to prostě cvakne a hotovo. 

-> Jarda: Zatial sa to po prepnutý na lpg fungovalo.Dnes som prečistil všetky kostry,zajtra uvidím výsledok.
-> isti 14.04.18 11:07:41: to by chtelo videt, nekde musis mit prechodak, ale se slabym ventilem na privodu jsem se setkal a celkem jsem s tim mel problemy u nivy, jak tankuji ruzne srajdy, nakonec jsrm se nastval a za nejakych 800kc jsem koupil nejaky silnejsi a no problem...
Za jizdy se Ti to na LPG podari prepnout?
Za jizdy se Ti to na LPG podari prepnout?
-> Borderer 13.04.18 22:07:05: ja ji plnim na 39l, s tim, ze pak min. 40 km ujedu, ta rezerva tam je, kdyby to nekdo nechal po natankovani na slunci... A stejne se to musi menit po 10 letech, tak at dostane trochu na prdel :)
V octave mam 60 ze supa a natankoval jsem max. 49, az se mi bude chtit, tak tam taky treba trochu pridam.
V octave mam 60 ze supa a natankoval jsem max. 49, az se mi bude chtit, tak tam taky treba trochu pridam.
136 gl motor favorit zapalovanie kontaktné neštartuje ani na plyn ani na benzín.Ak naštartuje na benzín tak len po druhom či treťom dlhom štartovaní.Pôvodne tam bol zapalovanie z favorita už som bol zúfalí a vymenil som.Pri prepnutý na plyn elektoventil cvakne ale obohacovač je mrtvý.Ktorý elektoventil je na vstreknutie plynu a dá sa nútene vyskúšať či vstreknutie plynu funguje?Neviem ako by to malo byť ale v tomto prípade lpg sistém dostává šťavu z cívky.Skúšal som žiarovkou a na cívke je šťava na odpore ale z odporu cez ˝˝pásovinu˝˝ ide slabší prúd na 15-ku(žiarovka svietí slabšie ale to by nemalo byť problém lebo aj na druhom aute je to tak)Preto je aj na prepínači slabý prúd a ani po prepnutý na benzín necvakne elektroventil na hadici.Dúfám že je to pochopitelné
ale je mi už do plaču z tej sk*rvenej elektriky.Čo s tým,v čom môže byť problém okrem toho že nerozumiem tomu?
Ešte dodatok k tomu
Tým že bol tam favo cívka bez odporu na prepínač šiel 12v a teraz cez odpor dostává menej,či to nie je problém?Keď sa to podarí naštartovať na benzín po prepnutí na ply to funguje a aj naštartuje na lpg kým nevyhladne úpne.

Ešte dodatok k tomu
Tým že bol tam favo cívka bez odporu na prepínač šiel 12v a teraz cez odpor dostává menej,či to nie je problém?Keď sa to podarí naštartovať na benzín po prepnutí na ply to funguje a aj naštartuje na lpg kým nevyhladne úpne.
-> Jarda: Tak sem se splet, podle papíru mam 580x200, ale asi při výrobě přihnuli plovák víc, než je zdrávo. Vejde se tam reálně o 4 litry LPG míň.
(28 místo 32).

-> 11mAjA11 13.04.18 18:17:53: nastesti tu mou jednotku dyztak umi jeden internetove velmi znamej plynar, na ktereho jsou velmi dobre reference... a mam to k nemu cca 50km (z prace 20), takze vse resitelne dyztak je

Jardo kvuli stejne vypatlaneho plynare jsem system co byl v aute ktere sem koupil nechal jinym plynarem (kamosem) vyhazet dohajzlu. Namontoval mi tam pak STAG a neni problem s nicim, puvodni jednotka byla tak dementni ze se k ni nedalo pripojit a nakalibrovat nove vstriky, plynar co to montoval byl proste nekomunikativni, tak sem ho poslal dorite a bylo.
Na STGU je ted najeto 10 tis bez jakehokoli zadrhelu funguje to luxusne.
Na STGU je ted najeto 10 tis bez jakehokoli zadrhelu funguje to luxusne.
-> Borderer 13.04.18 14:56:45: 40l je 580x200 - tu mam vsude a je zaroven, tak ted bude lehce vystupovat, opravdu mas takovou malinkou? To se mi nezda, byla by tam volna.
-> King 13.04.18 15:30:40: ale staci povytazenej faston, moc bezpecne mi to neprijde...
-> King 13.04.18 15:30:40: ale staci povytazenej faston, moc bezpecne mi to neprijde...

-> bouchy: Ten “bezjiskrovej “ trik je spis v tom, ze je tam zapouzdrenej solenoid v pokud se nekde nejaky jiskreni odehrava, tak je to na druhy strane auta na spinacim kontaktu. A o tom, kterak je 12V DC “bezjiskrove “ se uz moh presvedcit kdekdo, kdo nekdy polozil 17ku klic na poly 12V aku :-)
-> Jarda: Seš si jistej? Já mám tuhle obchod.mistau.cz/toroidni
-nadrze/2-stako-56518034l.
html (rozměrově) a je to tak tak. Na průměr asi dobrý, ale už i tak lehce vystupuje z prohlubně a podlaha v kufru není ideálně rovná.
-> Shatter 13.04.18 10:13:17: no on je tam problem asi v tom prutoku pri tankovani, podtlak ma jeden filtr kapalne faze pred reduktorem a sekvencka ma navic filtr plynne faze pred vstrikama
vymeny 40, resp. 20 tis. km
ja mel u octavy na tom lpg ty dva filtry 50 tis. km nemeneny a plynar mi rekl, at s tim jeste alespon 10 tis. km najedu a prijedu na vymenu... :) asi chtel jeste kseft na cisteni vstrikovacu :)


-> Jarda - zrušená registrace 03.04.18 22:09:14: Hah, tak to by som čakal automaticky ako štandard..
Pred nejakou dobou se tu nekdo ptal, jaky nejvetsi toroid do favorita/ felicie, tak ja ted objednal tuto: obchod.mistau.cz/toroidni
-nadrze/7-stako-56518034l.
html
-> vhml 10.04.18 09:43:21: jak pise Kocvin, ruku jsem si zmrazil jen jednou pri tankovani, ale to bylo -30, a tesnici gumka na pustoli jaksi nefungovala a zacalo mi to valit u rapida na rozpaleny vyfuk
Radlovany by melo byt k trvalemu zajisteni obsahu, kdyz nechavas dyl odstavene auto, tak by jsi ho mel utahnout.
-> Borderer 09.04.18 22:36:55: jakej zasah? Je tam jina nadrz, on dela revizi, tak zjisti, jestli to je Ok a nejsou tam uniky... Nekde jsem cetl, ze soucasti revize je uvedeni dokumentace do aktualniho stavu. Jinak on dela revize bezne s cigem v koutku :) a me to nikdy ani neocuchal a jen dal razitko se slovy, ze se v tom budu za chvili stejne vrtat, tak to je pro neho ztasta casu :/ A s tou jednotkou to je jinak, on si kdysi koupil licenci na montaz tohodle systemu... Na vsechny ostatni lpg jednotky se pripojim, teda na fabii ne, ale tam to zas zahesloval montaznik.
Radlovany by melo byt k trvalemu zajisteni obsahu, kdyz nechavas dyl odstavene auto, tak by jsi ho mel utahnout.
-> Borderer 09.04.18 22:36:55: jakej zasah? Je tam jina nadrz, on dela revizi, tak zjisti, jestli to je Ok a nejsou tam uniky... Nekde jsem cetl, ze soucasti revize je uvedeni dokumentace do aktualniho stavu. Jinak on dela revize bezne s cigem v koutku :) a me to nikdy ani neocuchal a jen dal razitko se slovy, ze se v tom budu za chvili stejne vrtat, tak to je pro neho ztasta casu :/ A s tou jednotkou to je jinak, on si kdysi koupil licenci na montaz tohodle systemu... Na vsechny ostatni lpg jednotky se pripojim, teda na fabii ne, ale tam to zas zahesloval montaznik.

-> vhml: Popálí spíš od chladu...rukavice.
-> Jarda - zrušená registrace 09.04.18 18:01:15: No, 12V DC je bezjiskrové, no ona se dá jiskra vyrobit i na pár V, ale asi jak nemá ty "grády", tak nic neodpálí.
-> Jarda - zrušená registrace 09.04.18 18:01:15: No, 12V DC je bezjiskrové, no ona se dá jiskra vyrobit i na pár V, ale asi jak nemá ty "grády", tak nic neodpálí.
-> vhml 10.04.18 09:43:21: Tak divokost bude záležet na tom, jak rychle budeš ty šroubky povolovat..
Každopádně bych si vzal nějaký dlouhý nástavec ať nemáš ruce přímo u toho..
Já to vždycky vypouštěl přes výstup..


-> Kocvin 10.04.18 09:31:11: Takže prostě celej ventil povolit a nechat odsyčet. Popálí mě to, nebo jak divoký to bude? 

-> vhml 10.04.18 09:06:10: Melo by to být na otevírání vstupu, ale nejspíš tam bude zpětný ventil.. Stejné kolečko bylo i na starších nádržích na výstupu, když ještě nebyl součástí multiventilu ten solenoid..
-> Jarda - zrušená registrace 09.04.18 18:44:25: a to rádlovaný kolečko je tam k čemu? Myslel jsem, že ho otočím a vypustí se to. Ale pak jsem se na to radši vysral a šel se zeptat.