skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> King: Zdar, vidím tohle téma a docela mě to zaujalo a vidím, že víš k tématu hodně. O co mi jde. Kdysi jsem měl Rapida 136 na LPG - šlapalo to bezproblémově a spotřeba byla mezi 7,5 -8l LPG... nevím proč ani nač ale bylo to tak. Mám teďka Favorita. Měl najeto 50.000 km když jsem ho koupil a nechal si ho v dobré víře zplynovat. LPG je tuším lovato nebo lovtec - stáří do 2 let... co mě furt zaráží v porovnání s tím výše zmiňovaným Rapidem je právě ta spotřeba - u toho FA je to 10 - 10,5 litrů LPG na 100km... je to normální? Případně na co se zaměřit? - Hned ze začátku po přestavbě jsem to řešil - 3x jsem byl u toho LPG-čkáře co mi to dělal na seštelování ale to nikdy nikam nevedlo - snad jen že naposled si za to vzal prachy a nic se nezlepšilo a ještě jsem dostal školení, že FA s karburátorem tolik žerou a že co se divím a že lépe to nesešteluje... jinak to jezdí dobře na benál i na LPG to jezdí slušně, necuká, v mínusech startuje - automatický sytič funguje - vše se zdá být vpořádku... ale ta spotřeba je normální? díke.s
-> spartra: Bůh suď :) Ta cívka je míň pravděpodobná - pokud by byla "slabší" obvykle se projeví na teplým motoru, kdy je směs chudší.
Už jsi zkoušel odpojit a zaslepit přípojku hadice k posilovači?
Už jsi zkoušel odpojit a zaslepit přípojku hadice k posilovači?
zdravíčko sem tu zas,
spotřeba se částečně vyřešila bylo vysoký HC místo 400 bylo 1350.
Byli podpálený ventily na 2 válcích, nová hlava se srovnala, zabrousily se ventily, těsnění nový.
Ventily seřízený, předstih též, karburátor odzkoušen a seřízen u p. Kratochvíla.
Stejně jedu jak cigán
Studený to nechce držet volnoběh, chcípá to.
Na BA to jenom nedrží volnoběh a chcípá, volnoběh drží chvíly, na LPG nedrží volnoběh, volnoběh se houpe, jako když se rozbíhá na 3válce, jedou všici 4, taky špatný starty, na sytič nereaguje.
po ohřátí držíme volnoběh, občas to lekne taky, parkrát to buchlo do vejfuku.
napadá někoho něco? mám 2 varianty:
1) špatná směs, nevím kudy by to přisávalo + možnost posrání ba,lpg ventilu(by pouštěli oba 2 palivo
2) problém v zapalování, cívka, nevím zda by to ovlivnilo studenej/teplej chod
spotřeba se částečně vyřešila bylo vysoký HC místo 400 bylo 1350.
Byli podpálený ventily na 2 válcích, nová hlava se srovnala, zabrousily se ventily, těsnění nový.
Ventily seřízený, předstih též, karburátor odzkoušen a seřízen u p. Kratochvíla.
Stejně jedu jak cigán

Na BA to jenom nedrží volnoběh a chcípá, volnoběh drží chvíly, na LPG nedrží volnoběh, volnoběh se houpe, jako když se rozbíhá na 3válce, jedou všici 4, taky špatný starty, na sytič nereaguje.
po ohřátí držíme volnoběh, občas to lekne taky, parkrát to buchlo do vejfuku.
napadá někoho něco? mám 2 varianty:
1) špatná směs, nevím kudy by to přisávalo + možnost posrání ba,lpg ventilu(by pouštěli oba 2 palivo
2) problém v zapalování, cívka, nevím zda by to ovlivnilo studenej/teplej chod
-> King: se mě moc nechce, by to neodpadlo, neudělalo něco v motoru
což prozatímně gumička nic neudělá.
je dost problém to odmastit v případě lepení z druhý strany, přístup na h...o
nejlepší zavařit, obrousit z obou stran, jestli by to šlo, kdo ví co je ta zo za slitinu
mno jinak sem jel s náhradním karburátorem +- 8,5/100

je dost problém to odmastit v případě lepení z druhý strany, přístup na h...o

nejlepší zavařit, obrousit z obou stran, jestli by to šlo, kdo ví co je ta zo za slitinu

mno jinak sem jel s náhradním karburátorem +- 8,5/100
-> spartra: To by mělo stačit přeplátovat kouskem tkaniny a zalaminovat nebo něco v tom stylu. Není to nijak mechanicky ani tepelně namáhaný....no ni? :)
-> King: dout do něj nemusím, červený je naústek o chlup vejš než díra, černý je vyrtaná díra
nejspíš to tam bylo, dostal jsem to zdarma, dneska slyším něco v tom rachtá, koukám, že tam jě nějakěj pór, vypadla taková hmota, něco jako zaschlý zbytky lpg za několik let, sem to pročistil, zjevila se dírka 10x5mm, sem jí udělal na +- 10mm a dal tam špuntík, vím, že tam moc dlouho nevydrží
novej mix 650 káčé, nevím, jestli je v tom i kolínko co stálo kolem100 káčé
nejspíš to tam bylo, dostal jsem to zdarma, dneska slyším něco v tom rachtá, koukám, že tam jě nějakěj pór, vypadla taková hmota, něco jako zaschlý zbytky lpg za několik let, sem to pročistil, zjevila se dírka 10x5mm, sem jí udělal na +- 10mm a dal tam špuntík, vím, že tam moc dlouho nevydrží

novej mix 650 káčé, nevím, jestli je v tom i kolínko co stálo kolem100 káčé

-> spartra: Pokud to z tý tvojí dírky fouká, když duješ do přívodního náústku mixu, pak to může bejt velkej problém. Ten prstenec dírek je vlastně lpg difuzor, kde se kromě míchání lpg se vzduchem taky snímá podtlak pro reduktor. Taková džuzna to pak může pěkně rozhodit. To tam bylo odjakživa? :)
dírku jsme malinko zvětšil aby byla trochu kulatá, plácnul tam gumičku
co ta dírka ca 10 mm může ovlivnit? nevychází nad difuzory
díky
co ta dírka ca 10 mm může ovlivnit? nevychází nad difuzory
díky
bíden, no byla na lekru vypadlá jedna pružinka, typuju že to mohlo ovlivnit spotřebu, zejtra to vezu p. kratochvílovy, pak se ukáže pravda
mám problém další, jelikož karb co je na autě půjde na repas, musel sem upravit druhej
hle problém se objevil na mixeru, drobek sme ho očistil a nadnou na mě vykoukla dírka
mám problém další, jelikož karb co je na autě půjde na repas, musel sem upravit druhej
hle problém se objevil na mixeru, drobek sme ho očistil a nadnou na mě vykoukla dírka
-> Dušan: předstih by měl bejt seřízenej, nejspíš by to chtělo na přístroji změřit
-> jarda.u1: ventily jsme dělal před 14 dny.
-> jarda.u1: ventily jsme dělal před 14 dny.
-> spartra: mozna jsem prehledl,ale co vule ventilu,mas je v poradku?
-> spartra: LPG by za studena nemelo cukat vubec. Zapalovani mas v poradku ? Predstih ?
takže sem zkusil, jestli mě tam el.mag nepouští k plynu i benzín, nikoliv, výstup byl suchý
přijde mě že tam jde moc paliva, když to tak staršně cuká studený, kdo by ho tam tlačil?

přijde mě že tam jde moc paliva, když to tak staršně cuká studený, kdo by ho tam tlačil?
-> King: na karburátrou, sem to dal nejdřív na ba a seřídil, poté to vyšlo +- stejně na lpg.
jestli sem nepsal, studená špatně drží volnoběh, běží trhaně, jako když tam jde moc nebo málo paliva, na ba je to krapat lepší
jestli sem nepsal, studená špatně drží volnoběh, běží trhaně, jako když tam jde moc nebo málo paliva, na ba je to krapat lepší
-> spartra: A čím si ty otáčky snížil?
-> King: já čekám
vyměnil jsem vzduchovej filtr, snížil volnoběžný otáčky na 800/850ot/min zázrak se nekonal
jede to jak zdechlý stejně, co pak? karburátor? el.mag.ventil.plynu?el.ma g. ventil ba?


jede to jak zdechlý stejně, co pak? karburátor? el.mag.ventil.plynu?el.ma g. ventil ba?
-> 105: hele -> King: to dneska nejde, jestli máš lovtec, je tam šroub na 13 klíč, dej si bacha na ty o kroužky, ať to něděláš přes víkend
mě se rozpad při povolení, čekat kvůli tomu do pondělí
taky si povol přivodní trubku na 14 klíč, ať ten zvonek vytáhneš
-> King: takže sem prohlídnul lpg filtr, pár zrníček tam bylo, nic co by rozhodilo systém, vzduchovej filtr(proufouk sem ho kompresorem) vyměním ho zejtra, nebylo to zas tak špatný.
volnoběžný otáčky teda drobet stáhnu na předespaných 850

mě se rozpad při povolení, čekat kvůli tomu do pondělí

-> King: takže sem prohlídnul lpg filtr, pár zrníček tam bylo, nic co by rozhodilo systém, vzduchovej filtr(proufouk sem ho kompresorem) vyměním ho zejtra, nebylo to zas tak špatný.
volnoběžný otáčky teda drobet stáhnu na předespaných 850
-> King: :D jasny:) dekuju system mam lovtec..jinak chapu
postup
postup
-> 105: Je ve spodku elektromag. ventilu kapalný fáze. Ten se montuje obvykle těsně před reduktor. U běžnejch systému lovato/lovtec, BRC se naspodku vyšroubuje 8čka šroub a z ventilu se sundá "zvon" s filtříkem a magnetkem. Filtr obvykle stačí pořádně vyklepat od ocelovejch pilin z nádrže a dalšího bordelu, vymejt v benzínu a namontovat zpátky.
Jenom pro jistotu uvádím, že je nanejvejš žádoucí před demontáží filtru zavřít ventil na multiventilu nádrže směrem k reduktoru a nechat puštěnej motor, dokud se nevyjede ten zbytek v potrubí. On se samozřejmě nevyjede úplně, takže při povolování bude plyn ještě syčet případně prskat. Proto není úplně dobrej nápad u toho hulit nebo si nasvětlovat scénu svíčkou :)
Jenom pro jistotu uvádím, že je nanejvejš žádoucí před demontáží filtru zavřít ventil na multiventilu nádrže směrem k reduktoru a nechat puštěnej motor, dokud se nevyjede ten zbytek v potrubí. On se samozřejmě nevyjede úplně, takže při povolování bude plyn ještě syčet případně prskat. Proto není úplně dobrej nápad u toho hulit nebo si nasvětlovat scénu svíčkou :)
-> King: Njn :) Jsem jenom chlap, kterej je od přírody lovec, kterejžto má tudíž problém koncentrovat se na víc věcí najednou. Pracovat a radit na virtu současně mi prostě dělá problémy :)
Jenže skoro 1000 otáček na volnoběh je prostě moc. Jednak to zvyšuje spotřebu při volnoběhu a u plynu to navíc víc žere i při brždění motorem.
A co třeba vzduchovej filtr? Úplně se bojím zeptat, jestli jsem to někde nepřehlíd :)
Při jeho ceně jsem ho tam nenechával víc jak 5tkm....
Jenže skoro 1000 otáček na volnoběh je prostě moc. Jednak to zvyšuje spotřebu při volnoběhu a u plynu to navíc víc žere i při brždění motorem.
A co třeba vzduchovej filtr? Úplně se bojím zeptat, jestli jsem to někde nepřehlíd :)
Při jeho ceně jsem ho tam nenechával víc jak 5tkm....
kde se nachazi prosim ten lpg filtrik?:)
-> King: něčteš mezi řádky
níže je psáno karburátor je LEKR(sedr odstaven).
otáčky sem na karburátoru snížil asi na 950 jsou +- stejné jak na ba tak lpg. voolnoběh jde seřídit jak ho nastavím
už mě nic nenapadá, jěště se podívat na lpg filtr, pak jedině karburátor, že by chtěl přezkoušet


otáčky sem na karburátoru snížil asi na 950 jsou +- stejné jak na ba tak lpg. voolnoběh jde seřídit jak ho nastavím

už mě nic nenapadá, jěště se podívat na lpg filtr, pak jedině karburátor, že by chtěl přezkoušet

-> spartra: Takhle: ta moje otázka byla špatně položená - nejde o to, kolik je aktuální volnoběh na benál. Jde o to, jaký maximální otáčky volnoběhu lze nastavit na benál při štelováním pouze šroubkem bohatosti (na sedru ten menší, spodnější) . Vsadím se, že ti půjde nastavit taky minimálně 1000 rpm volnoběhu a to je špatně. Buď je moc vyšroubovanej šroub přídavnýho vzduchu nebo to někde přisává....
-> King: Volnoběh na benzín zjistím, na volnoběh sem nešahal, točil sem jen na reduktoru mezipolohu při snižování otáček.
Těsnění podhlavní a svodů je přes rok starý, když se dělal motor.
Karburátor je lekr(sedr mě přisával okolo osek), podložka je kovová + 2 těsnění
Těsnění podhlavní a svodů je přes rok starý, když se dělal motor.
Karburátor je lekr(sedr mě přisával okolo osek), podložka je kovová + 2 těsnění
-> King: jasny jedna se o 130 seriovka... problem yl ve svickach :) ted to lupne i v mrazech na 5st... zkousel sem i 10 a taky dobry
dik:-)
dik:-)
-> spartra: Tak, a už to z něj leze! :) Tak předně - odpích bych se od toho volnoběhu - 1000 je prostě špatně. Kolik je volnoběh na benzín?
Co těsnost sacího potrubí na makovici? Když si psal o tom smradu z expanzky - není třeba možný, že je v řiti těsnění mezi sacím potrubím a hlavou (u vyhřívanejch saní klasika)?
Těsnění mezi karbem a sáním? Nebo klasický prohnutí spodní příruby SEDRu? nebo třeba zůstavaj viset klapky karbu?.....
Co těsnost sacího potrubí na makovici? Když si psal o tom smradu z expanzky - není třeba možný, že je v řiti těsnění mezi sacím potrubím a hlavou (u vyhřívanejch saní klasika)?
Těsnění mezi karbem a sáním? Nebo klasický prohnutí spodní příruby SEDRu? nebo třeba zůstavaj viset klapky karbu?.....
zdravíčko, sem tu zas,
reduktor je po výměně membrán, gumiček,o-kroužků, lpg filtr jsem měnil ca před rokem, všechny spoje jsem komplet prolez přetáhnul, nebyl znát žadný únik
přesto je spotřeba krásných 11,5l LPG/100km
volnoběžný otáčky ca 1000 ot/min, šroub otevřenej na 2 a 1/4 otáčky, když uberu 1/4 otáčky, je ti znát na jízdě, spíše by možná šlo přidat o1/4otáčky na 2 a 1/2 otáčky.
vyměnil jsem kabely, rozdělovač, palec, víčko, svíčky.
co dál s ním
?
v zimě hůř chytá, studenej motor běží tak trhaně
reduktor je po výměně membrán, gumiček,o-kroužků, lpg filtr jsem měnil ca před rokem, všechny spoje jsem komplet prolez přetáhnul, nebyl znát žadný únik
přesto je spotřeba krásných 11,5l LPG/100km

volnoběžný otáčky ca 1000 ot/min, šroub otevřenej na 2 a 1/4 otáčky, když uberu 1/4 otáčky, je ti znát na jízdě, spíše by možná šlo přidat o1/4otáčky na 2 a 1/2 otáčky.
vyměnil jsem kabely, rozdělovač, palec, víčko, svíčky.
co dál s ním

v zimě hůř chytá, studenej motor běží tak trhaně
.......tý správný "startovací sekvence" mi to na lpg krásně blaflo i při -15 - 20C.
-> 105: "jen tak na okraj kolik davate zakladni predstih… me to nejlip na beno a lpg chyta na 5st.
ale videl sem tady aj 5–10 a vic (na seriovce)"
To záleží na spoustě okolností - typ motoru, stupeň úprav, charakteristika rozdělovače....
Obecně se říká, že nastavení zákl. předstihu na lpg by mělo bejt o 5 st. větší, než na benál.
Mojí 136ce vyhovola zákl. předstih necelých 10st. Samozřejmě platí, že pro start je nejoptimálnější předstih 0 st, ale i s takovým nastavením a při dodoržení ..........
ale videl sem tady aj 5–10 a vic (na seriovce)"
To záleží na spoustě okolností - typ motoru, stupeň úprav, charakteristika rozdělovače....
Obecně se říká, že nastavení zákl. předstihu na lpg by mělo bejt o 5 st. větší, než na benál.
Mojí 136ce vyhovola zákl. předstih necelých 10st. Samozřejmě platí, že pro start je nejoptimálnější předstih 0 st, ale i s takovým nastavením a při dodoržení ..........
-> Tom.t: To nutně neznamená, že je reduktor zralej na repasi, spíš by si měl někdo, kdo k tomu skutečně hoví, podívat na nastavení.
Samozřejmě, že za 7 let už asi reduktor na repasi nárok má (povinnej interval je 60tkm), ale
moje zkušenost je taková, že i po 100tkm to může fungovat bez výměny memrán v pohodě.
Samozřejmě, že za 7 let už asi reduktor na repasi nárok má (povinnej interval je 60tkm), ale
moje zkušenost je taková, že i po 100tkm to může fungovat bez výměny memrán v pohodě.
-> Tom.t: mě novej systém (2 měsíce) žere 11

-> King: otázka na odborníka - pickup nám žere mimo mesto na dlouhy trate 12l/100km lpg (prázdny auto) .. po meste snad pres 15 ..
je to nejaký ten automatický systém autronic (po dosažení otáček se sám prepne na lpg) .. motor je jednobodová stříkačka 50kw - po generálce ... (žere stejne jako pred ni ) .. myslíš že by to chtelo repasi reduktoru ? ten plyn je v aute cca 7let a vypadá to že reduktor už byl nekdy rozebíran .. jinak s tím problém není žádný, no až na tu spotrebu ... Ď.
je to nejaký ten automatický systém autronic (po dosažení otáček se sám prepne na lpg) .. motor je jednobodová stříkačka 50kw - po generálce ... (žere stejne jako pred ni ) .. myslíš že by to chtelo repasi reduktoru ? ten plyn je v aute cca 7let a vypadá to že reduktor už byl nekdy rozebíran .. jinak s tím problém není žádný, no až na tu spotrebu ... Ď.
-> Zdeněk.: Špatný těsnění se nemusí hned manifestovat nějakýma mega efektama. Mně se něco podobnýho stalo v zimě, kdy mi to "jenom" slušně tlakovalo vodní okruh a až s oteplením to začalo vařit.
jen tak na okraj kolik davate zakladni predstih... me to nejlip na beno a lpg chyta na 5st.
ale videl sem tady aj 5-10 a vic (na seriovce)
ale videl sem tady aj 5-10 a vic (na seriovce)

-> Dušan: To nevím kam jde, ale kdyby bylo špatný těsnění, tak by auto mělo i další příznaky, bude určitě něco dělat teplota, bude se kouřit z výfuku... Není třeba možný, že když se dostane LPG do vody, tak trochu ubyde, protože plyn vysušuje? Ještě jedna taková teorie, pokud se dostává plyn do vody, tak se voda může dostat do plynu a spálí se?
-> spartra: Zkus jezdit chvíli na benzín co to bude dělat.
-> spartra: Zkus jezdit chvíli na benzín co to bude dělat.
Voda muze kapat pod autem za jizdy,takze o tom nemusi ani vedet.
-> Zdeněk.: to je jasne, ale kam jde ta voda ?
-> Dušan: Směšovač je zapojen do chladícího okruhu...
A kde je podle vas ta voda ? Smrad z expanzky je podle me z duvodu spalin jdoucich pres foukly tesneni do vodniho okruhu.
-> spartra: Tak LPG je asi hodně vysušuje, tak se vůbec divím, že se nemění častěji. Ale zase taková práce to není a tolik peněz to taky nestojí
A jestli byl cítit plyn, žere to víc tak to bude určitě ono...

-> Zdeněk.: že vydržej 2 roky je docel smutný

-> spartra: Nechat vyměnit gumičky na směšovači?
-> jarda.u1: včera bylo slyšet jakoby žbluňkání ale z expanzky, motor už neběžel, dával sem to za příčinu nějaký netěnosti, blíže sem to zatím nezkoumal
-> spartra: ja bych taky tipoval na tu membranu,kdyz se to neprehriva.Neni slyset bublani v tom vzplynovaci?
těsnění bych vynechal, tipoval bych spíš membránu, co vy na to?
-> spartra: tesneni pod hlavou
zdravíčko pánové, měl bych tu další problém,
otevřel jsem víčko expanzky, vyvalil se tam na mě lpg puch, z99 procent je to z expanzky.
jak je to možný, kde je chyba?
lpg spoje jsem dotahoval včera, auto má velkou spotřebu, jede to jak podesraný, šroub je nastavenej akorát stačí utáhnout o 1/4otáčky už je to znát na zrychlování, membrány jsem měnil před 2 lety, ztrácí se mě někam voda-olej nepřibejvá, zatím nebublá do expanzky, nevaří a teplotu drží.
se předvědte, díky
otevřel jsem víčko expanzky, vyvalil se tam na mě lpg puch, z99 procent je to z expanzky.
jak je to možný, kde je chyba?
lpg spoje jsem dotahoval včera, auto má velkou spotřebu, jede to jak podesraný, šroub je nastavenej akorát stačí utáhnout o 1/4otáčky už je to znát na zrychlování, membrány jsem měnil před 2 lety, ztrácí se mě někam voda-olej nepřibejvá, zatím nebublá do expanzky, nevaří a teplotu drží.
se předvědte, díky
jo máte pravdu chlapci bez benzinu nejezdit, normoš mě zarostlo víko ACpumpy, takovým bílím sajrajtem

-> PeterP136: Mno jó, užsi vzpomínám :) Ale stejně to nic nemění nic na mým názoru, že když mám v autě dvě možnosti pohonu, je kokotina zbavovat se zbytečně backupu

-> King: Nooo. Uz sa k tomu blizis :). Islo o prazdnu benzinovu nadrz tusim som to tu aj napisal ale nechce sa mi to kontrolovat :). A nevidim dovod preco mat v nadrzi benzin snad okrem toho ked takto informovany nechcem prist o pumpu. Prevadzka na lpg je spolahlivejsia nez na benzin. Najma ked clovek nejazdi tak dlhe trasy aby mu na nich mohol lpg dojst a vcas tankuje. Ked som na skodovke jazdil 350km v kuse tak par litrov benzinu v nadrzi muselo byt ci uz kvoli zobravemu ocku alebo kvoli tomu ak by mi par km pred cielom lpg doslo. Od ruzomberka az do svitu je peknych par km a bez cerpacky po 20:00.