
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> MVM: zni zajimave. Necham si to projit hlavou
Dobra pripominka. Zatim sem nejak uvazoval o lithiu, ale to je cenove uplne mimo...

-> zajoch: Nepřemýšlels o použití trakční baterie AGM třeba Exide,Varta? Ty aku vydrží neskutečný vybíjecí proudy - ovšem za trošku vyšší pořizovací cenu. Jen k zamyšlení..
-> Tomaso435: druha baterka neni spatny napad, ale pro me je proste jedna 75/100Ah vepredu pohodlnejsi reseni. A tim ze auto delam od zakladu tak uz s tim tak nejak pocitam a je podle toho udelana cela elektroinstalace. A aspon se zatizi ten lehky predek 2*
-> zajoch: na 45Ah baterku vysdřím svítit v interieru a vysílat cca 8hodin :-D pak pravda nenastartuju a nebo jen málem nenastatuju :-D takže bych to zas tak nehrotil:) Když vysílám tak beru sebou druhou 55Ah baterku a na tu celej večír vydržím.
-> Tomaso435: přihly plovak na ventilu? :D
-> Dušan: ten tam je taky. Ale mam hodne spotrebicu ktere potrebuju krmit i kdyz zrovna nebezi motor... Treba vysilacky, menic, lampu, zesik... No a nechci startovat aby se mi dobila baterka. Jeste neni koupena stovka, ale drzak je na stovku. Mozna bude stacit 75Ah. Uvidime 

-> zajoch: nádrž co největší. mám 39L nacpu tam 38,6 (hehe) a je to celkem málo.. strop dávám 500km na tankování.
-> zajoch: nechce to místo baterky spíš silnější alternátor ?
-> King: Zbytrcne prevazeni zateze to urcite je. Ale vetsi baterku vim z praxe ze potrebuju. Ted kdyz jezdim s fabii s 55Ah baterkou tak citim hluboky nedostatek. A u sade uz sem to chtel vyresit jinak, abych nemusel porad startovat coby nahrada kapacity byterky... :D a navic ji jen tak pri startovani nevytriskam :D
-> darklord: vykonejsi starter a 7km do skoly? To by snad slo, zajimavy napad :D
No tak BRC mam donluveno za celkem prijatelnou cenu a muzu si vybrat na jaky karbec (sedr/lekr) tedy vyvstava dalsi otazka ohledne te slozite klapky pro lpg. Sedr nebo lekr?
-> darklord: vykonejsi starter a 7km do skoly? To by snad slo, zajimavy napad :D
No tak BRC mam donluveno za celkem prijatelnou cenu a muzu si vybrat na jaky karbec (sedr/lekr) tedy vyvstava dalsi otazka ohledne te slozite klapky pro lpg. Sedr nebo lekr?
-> darklord: Jo, po týhle škodivkový fíčuře se mi stejská :-) Ty sračky se startovacím tlačítkem, co sedlám, mě v případě poruchy z průseru nevytáhnou :-(
-> King 18.11.16 11:45:33: ked mu to lpg v zime umrzne, vytiahne sviecky a do prace dojde ako elektromobil na starter 

-> zajoch: Rozdíl ve váze 50l nebo o něco menší nádrže není nijak propastnej a tak bych se nežinýroval dát tam maximum, co se za sedačky vejde. Měl jsem tam myslím 50l tzn. 40l lpg max. a nebyla to ani s vleckou žádná trága. Když máš přesunutou baterku do kufru, jedině dobře a není důvod šetřit na nesprávným místě.
edit: ta 100Ah baterka má nějakej hlubší význam, než zbytečně převážená zátěž? :-)
edit: ta 100Ah baterka má nějakej hlubší význam, než zbytečně převážená zátěž? :-)
-> Chali: Tak že bych chodil často tankovat mě moc nesere, mám čerpačku skoro za barákem.
S tou nádrží fakt nevím... říkám si že každé kilo co nebude vzadu je dobré, už sem přesunul i baterku dopředu (i protože 100Ah by se dozadu nevešla)
Ale zase kdyby byla 35 nádrž tak do toho natankuju 30 možná?
Chtělo by to nejakou zkušenost někoho kdo jezdil s plynifkou na vlečce a muže posoudit co udělají ty kg vzadu
S tou nádrží fakt nevím... říkám si že každé kilo co nebude vzadu je dobré, už sem přesunul i baterku dopředu (i protože 100Ah by se dozadu nevešla)


Chtělo by to nejakou zkušenost někoho kdo jezdil s plynifkou na vlečce a muže posoudit co udělají ty kg vzadu

-> zajoch:
1-Já bych doporučil BRC,mám ho cca 12 let a krom výměny membrán bez problémů.
2-Mám ve Formanovi toroid a tam se vejde cca 32 litrů a docela mě to sere že musím často tankovat,ale je to na tobě co si dáš akorát tam jseš stejně omezenej prostorem,myslím že 60 l nádrž se do 120cy už nevejde.
1-Já bych doporučil BRC,mám ho cca 12 let a krom výměny membrán bez problémů.
2-Mám ve Formanovi toroid a tam se vejde cca 32 litrů a docela mě to sere že musím často tankovat,ale je to na tobě co si dáš akorát tam jseš stejně omezenej prostorem,myslím že 60 l nádrž se do 120cy už nevejde.
Hoši, tázám se zde zkušených. Chci do šáde LPG a ptám se proto na 2 otázečky... a to jaký systém? na výběr je lovtec, lovato, BRC, tartarini. Já osobně se přikláním k tomu BRC.
A druhá otázečka je ohledně velikosti nádrže, říkal sem si radši nějakou menší, kvůli zátěži nad vlečkou.
tak 30-40L?? Při dnešní hustotě čerpaček by to nemusel být problém, co?
Motor bude 742.136 s upravenou favo hlavou.
Dýk za rady
A druhá otázečka je ohledně velikosti nádrže, říkal sem si radši nějakou menší, kvůli zátěži nad vlečkou.

Motor bude 742.136 s upravenou favo hlavou.
Dýk za rady

díkes, tak tedy nejdříve s Laděnou k revizákovi na podvalu...
-> Kocvin: prave byly casy, kdy jsem jel na STK bez prilohy a bez revize a stacil jim zapis v TP a platna nadrz, to ted uz neprojde :(
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Platná revize je stale pro stk nutná.. :)
hoši, jak je to ted s lpg autama na stk, musí být jako v dřívějších dobách platná revize, a štempl v příloze, nebo je to už šumák? dlouho sem ted lpg pozitivní auto neměl, tak se radši ptám, abych nebyl na stk zbytečnej
-> vhml: Taky me to napadlo :-)
Jestli není snažší to za stejný 3000 opravit a jezdit za polovic 

-> ochoda: Protože výsledkem je zápis do TP a změna některých údajů - s tím jsem se nedávno docela zapotil na Sobovi - bylo to auto už dovezený s LPG, takže nemělo přílohu TP, ale bez ní mi to nechtěli škrtnout, protože nevěděli o kolik snížit pohotovostní hmotnost vozidla... nakonec mi plynař musel dát extra "potvrzení" kde ty změny vypsal.
-> Vojťas: Já sem se jen někde musel vyblejt. 

-> ochoda: Asi proto aby to nedělal kdejakej Karel z horni dolní co si mysli ze tomu rozumi
ale odbornej servis, jako o montáži.

Klííd. Já vim, že to nebouchne, jen nevim proč k tomu chcou hovni na ouřadě štempl. ALe moje otázka byla zodpovězena, takže díky. 

-> ochoda: moc kukas na akcne filmy 

-> ochoda: proč by to bouchalo, necháš ji plnou a jen ji vymontuješ...
-> Tomaso435: A nakrmená k prasknutí. To je fakt voser. Když to rozdělám doma tak maximálně křápne bomba mě do xichtu.
-> ochoda: nebo to vytrhej doma a nějakým LPG montážníkovi dej obálku za štempl. Obálka samozřejmě musí být označená řádně olíznutou známkou v hodnotě 13kč.
-> Tomaso435: Piče. Naši majou nový auto teď a tak, že s bratrem dolítáme filcku. Tos mi udělal teda radost no. 

-> ochoda: ano bude, v tom je ten problém :-D
vyhoď to celý a je to :-D kup s nové TSI :D
vyhoď to celý a je to :-D kup s nové TSI :D
Čaute, měl bych dotaz. Felda 1.3MPi, je v ní LPG, v servise nám řekli, že tam sou nějaký problémy s elektrikou nebo co, takže se doma odhlasovalo, že se plyn dá do pryč. Jenže v servise za to chcou 3000,- . Co když to vytrhám doma? Bude po mě někdo na úřadě potom chtít nějaký lejstro o odborným vymontování když to pujde vyškrtnout z techničáku? Předem moc děkuju.
-> King: Něco jsem našel na netu pro regulaci dvojmixeru, což je to, co mám, krom těch trubek vlevo:
-> Bukaj: Tady mám odkazy na různé mixery, takže by se snad dalo něco vybrat nebo podle toho něco udělat.
www.elpege.cz/lpg-mixy
www.elpege.cz/lpg-mixy
-> King: Musel bych se podívat, ale měl jsem v ruce na garáži Y - plynový nátrubek do dvojmixeru, kde byly dva samostatné regulační šrouby na jednotlivé komory. Teď jsem dělal reorganizaci na garáži a ztratil jsem přehled, kam jsem co přeskládal. Jak to najdu, vyfotím.
-> Bukaj: nebylo víc týpů toho dvoudírového mixeru?Já mám právě dvoudírový a filtrbox tam není nějak na těsno spíš tam mám ještě rezervu,měl sem tam položený kombinačky a ještě tam bylo místo.A funkčně je to paráda.Hodně pomohlo zvětšení difuzorů.Motor 120 LS.
Ha!
Tak jsem přiložil druhý mix na první víko, co mi padlo pod ruku a zjistil jsem dvě věci:
1) na můj motor jsem dal mix opačně - podle díry na šroub filtrboxu má trubka směšovače směřovat před karburátor (po směru jízdy)
2) díry v mixeru vůbec nekorespondují s dírami difuzorů a vzdušníků v SEDRu...
Takže nakonec asi byl lepší ten původní jednodírový mixer...
A pokud neexistují jiné varianty směšovače pro škodovku, tak mi nejrozumější pro zachování aerodynamických proudění v karburátoru připadá zabudovat jednodírový mixer přímo do filtrboxu do přepážky mezi filtrem a prostorem nad karburátorem...
...co vy na to?
Nebo jestli není nějaký mix, který by šel lépe upravit...?
Tak jsem přiložil druhý mix na první víko, co mi padlo pod ruku a zjistil jsem dvě věci:
1) na můj motor jsem dal mix opačně - podle díry na šroub filtrboxu má trubka směšovače směřovat před karburátor (po směru jízdy)
2) díry v mixeru vůbec nekorespondují s dírami difuzorů a vzdušníků v SEDRu...

Takže nakonec asi byl lepší ten původní jednodírový mixer...

A pokud neexistují jiné varianty směšovače pro škodovku, tak mi nejrozumější pro zachování aerodynamických proudění v karburátoru připadá zabudovat jednodírový mixer přímo do filtrboxu do přepážky mezi filtrem a prostorem nad karburátorem...
...co vy na to?
Nebo jestli není nějaký mix, který by šel lépe upravit...?
-> King: Škoda, no. Ty mám taky ddva, tak kdyžtak budu s tím druhým laborovat, zda-li by nešel snížit, respektive vestavět do víka SEDRu...
-> Bukaj: Tak mi to nedalo a sebehnul jsem do sklepa pockochat se pokladama z moji skodivkarsky ery. Bohuzel ten nizkej mix z origo zastavby Zavolli jsem uz asi vyhodil a mam jenom 2 "standardni", co zvednou fitrbox o prave 3cm.
-> Bukaj: Slevu?! No dobre, tak kolik ti za nej jeste mam dat? :-)
-> King 04.05.16 23:33:48: Díky za nabídku a pokud je opravdu nižší (zvýšení filtrboxu o méně, než 3 cm), tak budu uvažovat o obchodu...
...pokud dáš slevu
...pokud dáš slevu

-> srdcar 120L: Lepsi systemy mely dvouderovej mixer se dvema natrubkama s moznosti samostatny regulace pro oba difuzory.
-> palinator: Celoroční provoz jsem nezkoušel, ale při udávaném odběru el. energie to mělo spotřebu benzinu cca 1 l/ hod. Benzin v dnešních cenách je kolem 27 Kč/ l. Jednoduché počty: na 24 hodin potřebuješ cca 24 litrů benzinu, tj. za asi 650 Kč. Cena 10 kg PB lahve je 320 Kč. Takže za cenu benzinu máš dvě lahve PB, asi tak.
-> Borderer: Ne, není nijak vyhřívaný, jen redukuje množství plynu. Ta hadice z horní části se zavede do karbce. PB lahev normálně stojí ventilem nahoru a odebírá se z ní plyn.
-> srdcar 120L:
Kolik to teda ušetří za rok?
Kolik to teda ušetří za rok?
-> srdcar 120L: Zajmavé, jak je to řešený? El. vyhřívaný reduktor?
-> palinator: To si piš, že jo, má to asi poloviční náklady proti benzinu.
-> srdcar 120L:
Na centrále se vyplatí blbnout s plynem?
Na centrále se vyplatí blbnout s plynem?