-> Jarda: Přívodní vzduch neškrtím, mám jen vyhozený termoregulátor předehřevu a díru pro trubku zaslepenou, ale násos banja nikterak uškrcen není.
Myslíš tedy, že bych měl zaslepit všechny vrtané díry v mixu, aby to sálo bohatší směs? A jak se to projeví při jízdě na benzín? A nebude to potom žrát víc? I když nevím, jestli to ještě jde, aby to žralo víc...
A jaká světlost otvoru ve víčku od spreje se Ti osvědčila?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
18:40:16
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
18:34:44
02.01.2019
02.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: a skrtis privodni vzduch? ano ty mensi, tam to i priskrti privodni vzduch a je lepsi zatah odspodu a i kroutak, protoze si to nasava vic podtlakem
Podle me je lepsi ten s vetsima a skrtit privodni vzduch, osvedcilo se mi vicko od spraye a vyriznout ten stred, toto osvedcene reseni jsem vyuzival i u feldy 1.3 mpi (zrusen naporovej privod pod svetlem, zrusen teplej vzduch a privod priveden priskrcenej tim vickem za svetlem do puvodniho privodu teplyho vzduchu do air boxu) ted nevim, jestli jsem to napsal uplne srozumitelne, ale u rapida taky mam zrusen teplej vzduch a na konci chobotu to vicko, kdysi jsem tu daval fotku, ted asi nenajdu
Podle me je lepsi ten s vetsima a skrtit privodni vzduch, osvedcilo se mi vicko od spraye a vyriznout ten stred, toto osvedcene reseni jsem vyuzival i u feldy 1.3 mpi (zrusen naporovej privod pod svetlem, zrusen teplej vzduch a privod priveden priskrcenej tim vickem za svetlem do puvodniho privodu teplyho vzduchu do air boxu) ted nevim, jestli jsem to napsal uplne srozumitelne, ale u rapida taky mam zrusen teplej vzduch a na konci chobotu to vicko, kdysi jsem tu daval fotku, ted asi nenajdu
18:21:21
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
...dříve (od montáže LPG v roce 2006) v autě byl jiný typ mixu, který se vsadil do oválného otvoru víka karburátoru a měl jen jeden velký kulatý (míchací) otvor uprostřed, ale byly s ním problémy - jednak musel být kvůli tomu provrtaný (zmršený) filtrbox a víko karburátoru, dlouhá silná trubka, našroubovaná v mixu se vlivem vibrací uvolňovala, uvolňovaly se i šroubové spoje mix vs víko (a při vyklepání tohoto spoje pojistné M5 matičky skončily v sání)...
Takže jsem přešel na tento typ mixu
Takže jsem přešel na tento typ mixu
18:17:08
02.01.2019
02.01.2019
11mAjA11
18:12:20
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
...rád bych věděl, jak to vlastně má ideálně být? Předpokládám, že větší "míchací otvory" budou lepší. Jsou potřeba díry nad vzdušníky? Nevadí díry nad sytičem? Nebylo by lepší díry nad sytičem u toho mixu s většími míchacími otvory zaslepit?
A nebo je to úplně šumák a zbytečně plýtvám místem na disku Virtu?
Zaznamenal jsem u mixu s menšími míchacími otvory nižší maximálně dosažené rychlosti vozidla, ale na druhou stranu v nižších otáčkách (kolem 2500) vyšší ochotu zrychlovat.
Jo, a aby toho nebylo málo, tak jsem ty mixy vždy měl vstupní trubkou dozadu (tedy opačně, než mají být) a jelo to (vlevo "správně", vpravo "špatně" - tak, jak jsem doteď jezdil):
A nebo je to úplně šumák a zbytečně plýtvám místem na disku Virtu?
Zaznamenal jsem u mixu s menšími míchacími otvory nižší maximálně dosažené rychlosti vozidla, ale na druhou stranu v nižších otáčkách (kolem 2500) vyšší ochotu zrychlovat.
Jo, a aby toho nebylo málo, tak jsem ty mixy vždy měl vstupní trubkou dozadu (tedy opačně, než mají být) a jelo to (vlevo "správně", vpravo "špatně" - tak, jak jsem doteď jezdil):
18:04:04
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
Foto mixů z rubové strany: ten levý má možná lépe tvarované vybrání nad sytičem, ale řekl bych, že tento detail nebude mít na funkci absolutně žádný vliv...
Nevýhoda toho levého je, že nedosedne až na doraz víka karburátoru (SEDR má vyšší víko, některé EDSR měly víko nižší, tam by dosedl) a musí pod ním být tlustá podložka (těsnění). Ve výsledku je pak i filtrbox o 5-8 mm výše, než s tím druhým mixem, který má hlubší vybrání (vysoké jsou oba stejně)...
Nevýhoda toho levého je, že nedosedne až na doraz víka karburátoru (SEDR má vyšší víko, některé EDSR měly víko nižší, tam by dosedl) a musí pod ním být tlustá podložka (těsnění). Ve výsledku je pak i filtrbox o 5-8 mm výše, než s tím druhým mixem, který má hlubší vybrání (vysoké jsou oba stejně)...
17:55:22
02.01.2019
02.01.2019
Bukaj
Tak zase koumám nad optimalizací...
Skládal a testoval jsem teď jeden karbec a na testování jsem použil druhý (náhradní) směšovač a zjistil jsem, že se dost podstatně liší:
Kromě velikosti "míchacích otvorů" i dalšími detaily, jako jsou různě (ne)vyvrtané díry a tvarrubové strany směšovače...
Vpravo můj původní mix (míchací otvory 27/29 mm), se kterým jezdím poslední cca 2 roky - upravoval jsem na něm tvar odlitku (sražení hran otvorů, ubrání materiálu hranatého nálitku na gumu filtrboxu). Je na něm ulomený nálitek se závitem na přichycení filtrboxu originálním šroubem, navíc dvě díry vedle sebe (měl jsem jej namontovaný tak, že díry byly nad vzdušníky karburátoru, ale má být namontován opačně - přívodní trubkou dopředu po směru jízdy vozidla - tedy díry jsou nad sytičem - jedna je opodstatněná, ale ta druhá??? ).
Vlevo mix, který se mi kdovíodkud dostal do spárů - směšovací otvory 24/26 mm, díra pro přichycení filtrboxu je průchozí (pro použití původního závitu ve víku karburátoru a delšího šroubu nebo závitové redukce) dvě malé dírky nad vzdušníky a jedna větší díra nad sytičem...
...aby toho nebylo málo, tak jsem koukal na další typ tohoto směšovače, který má jen dva "míchací otvory" a průchozí díru pro šroub filtrboxu má tak velkou, že zasahuje až do prostoru přívodu plynu, tedy plyn je přisáván i touto dírou. Nemá ovšem žádné další otvory (nebo jen nejsou na foto vidět?)...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_191072__20 18-03-30_16-42-00_23.jpg
Skládal a testoval jsem teď jeden karbec a na testování jsem použil druhý (náhradní) směšovač a zjistil jsem, že se dost podstatně liší:
Kromě velikosti "míchacích otvorů" i dalšími detaily, jako jsou různě (ne)vyvrtané díry a tvarrubové strany směšovače...
Vpravo můj původní mix (míchací otvory 27/29 mm), se kterým jezdím poslední cca 2 roky - upravoval jsem na něm tvar odlitku (sražení hran otvorů, ubrání materiálu hranatého nálitku na gumu filtrboxu). Je na něm ulomený nálitek se závitem na přichycení filtrboxu originálním šroubem, navíc dvě díry vedle sebe (měl jsem jej namontovaný tak, že díry byly nad vzdušníky karburátoru, ale má být namontován opačně - přívodní trubkou dopředu po směru jízdy vozidla - tedy díry jsou nad sytičem - jedna je opodstatněná, ale ta druhá??? ).
Vlevo mix, který se mi kdovíodkud dostal do spárů - směšovací otvory 24/26 mm, díra pro přichycení filtrboxu je průchozí (pro použití původního závitu ve víku karburátoru a delšího šroubu nebo závitové redukce) dvě malé dírky nad vzdušníky a jedna větší díra nad sytičem...
...aby toho nebylo málo, tak jsem koukal na další typ tohoto směšovače, který má jen dva "míchací otvory" a průchozí díru pro šroub filtrboxu má tak velkou, že zasahuje až do prostoru přívodu plynu, tedy plyn je přisáván i touto dírou. Nemá ovšem žádné další otvory (nebo jen nejsou na foto vidět?)...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_191072__20 18-03-30_16-42-00_23.jpg
08:50:57
19.12.2018
19.12.2018
Evž@
-> palinator: to je celkem úlet ... hymna pro LPGéčkáře
23:13:04
18.12.2018
18.12.2018
palinator
19:14:28
30.11.2018
30.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.11.18 18:58:26: zlutej rapid couracky 8,5 a dalky okolo 7,5 vacka Mpi 50kw k.p. cca 10,4:1, hanart 880, zakladni predstih 10, zuzeny ochobot, odstranen teply vzduch i vyhrev sani - tam jen vzduch, zadna voda, vymenik voda/olej, jo a lpg origo lovato, tendle system mi prijde uspornejsi nez BRC. No uz dlouho uvazuju o sekv. Lpg lovato do nivy, v octe i felde 1.6 mam BRC, v 1.3 mpi nebylo spatny to polsky bingo lambda, tam jsem taky couracky jezdil kolem 8 BRC v 1.3 mpi, jednotka just bralo taky min. o litr vic, do octy slo to BRC jen proto, ze jsem ten system sehnal za 3500,-kc a s montazi me to vyslo 10700, puvodni cena 33 tis.kc
18:58:26
30.11.2018
30.11.2018
Tomaso435
-> Jarda: nápor jsem naopak u svojeho zase vrátil stejně tak výhřev sání vzduchu... a jezdil sem do 8l. :-D
...
...
18:56:51
30.11.2018
30.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.11.18 16:03:31: Jakto? Zakladni predstih 10, kolbabkova metoda, odstranit napor... Ikdyz jsem to bral sebevic u krku, tak se mi nikdy nepovedlo pres 10/100km
16:03:31
30.11.2018
30.11.2018
Tomaso435
kolega řeší zvýšenou spotřebu LPG na favoritu. do nedávna jezdil za korunu kilák... ted jezdí za tři... a není to tím že by plyn zdražil jo auto bylo na revizi a servisák jej seřídil. od tej doby si neví rady co s tim ... a já taky ne :D
21:03:34
20.08.2018
20.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 20.08.18 15:50:23: nj, v madarsku je ted jeste drazsi - 240 forintu, ja tankuju na sk v zlatych klasech a taky zdrazuji, ted uz 0,53e kdyz jsem jel z albanie, tak tam byl za 0,48e
V NMnM ma LPG za 13,69kc, ale zjistil jsem, ze kdyz mam prazdnou, tak u neho tam dam 60,5l a vsude jinde vetsinou 58,5l, takze se to asi nevyplati u neho tankovat, spotrebu, pak mam tak nejak vyssi, do madarska jsem pres noc dojel za 8,5l, silnice prazdne, tak jsem mohl aplikovat eco rallye :), cesta po madarsku a domu uz byla za necelych deset, no
-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: jak jsem Ti rikal, v nemecku staci zajet 5km od dalnice a cena je hned v prepoctu az o 5kc min... ale zas tam nemaji moc redukce, no - proto jsem si ji poridil
V NMnM ma LPG za 13,69kc, ale zjistil jsem, ze kdyz mam prazdnou, tak u neho tam dam 60,5l a vsude jinde vetsinou 58,5l, takze se to asi nevyplati u neho tankovat, spotrebu, pak mam tak nejak vyssi, do madarska jsem pres noc dojel za 8,5l, silnice prazdne, tak jsem mohl aplikovat eco rallye :), cesta po madarsku a domu uz byla za necelych deset, no
-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: jak jsem Ti rikal, v nemecku staci zajet 5km od dalnice a cena je hned v prepoctu az o 5kc min... ale zas tam nemaji moc redukce, no - proto jsem si ji poridil
16:51:25
20.08.2018
20.08.2018
vhml
-> Bukaj 20.08.18 16:00:20: praveze na jih po nemecku bylo stejně jako u nas 0.55-0.62
16:00:20
20.08.2018
20.08.2018
Bukaj
-> vhml 20.08.18 15:50:23:
K té ceně LPG - v Německu jsem teď tankoval LPG od 0,62 do 0,799 E za litr...
A tady v ČR už je taky často přes 15 Kč/litr, nejlevnější jsem teď tankoval za 14,20...
K té ceně LPG - v Německu jsem teď tankoval LPG od 0,62 do 0,799 E za litr...
A tady v ČR už je taky často přes 15 Kč/litr, nejlevnější jsem teď tankoval za 14,20...
15:50:23
20.08.2018
20.08.2018
vhml
Nemáte někdo zkušenost jakej koupit kabel pro nastavování Magicu od HL Propan?
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 09:36:06: benzínka tam byla, kufřík s redukcema taky, jen cena 0,78E byla dost drsná.
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 09:36:06: benzínka tam byla, kufřík s redukcema taky, jen cena 0,78E byla dost drsná.
09:42:12
17.08.2018
17.08.2018
Bukaj
-> Klubko_ 16.08.18 15:01:56: Pravdu díš
-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 16:53:19: Jo, už jsem doma. Na internetu jsem nehledal (ani jsem s sebou nebral počítač), jenom na co jsem narazil cestou - nehodlám přizpůsobovat trasu a zajíždět kvůli čerpání plynu do kdejaké díry...
Jinak co se spotřeby LPG týče, tak v tom Švédsku na to jedno natankování jsem měl 8,01 l/100 km, na německých dálnicích se spotřeba plynu blížila ke klasickým deseti litrům, jak jsem zvyklý z ČR. Ono je to hodně o rychlosti - zatímco ve Skandinávii se obvykle jezdí dlouhé úseky devadesátkou až stodesítkou, tak v Německu jsem buď jel kolem 150, nebo byla dálnice v opravě (mnoho úseků mezi Hamburgem a Berlínem) a jelo se tam v koloně 60, nebo 80.
Tomu odpovídá i spotřeba benzínu - na severu Skandinávie jsem měl spotřebu mezi 5,8 a 6,3 l/100 km (počítáno při tankování - vždy po hrdlo), na jihu Skandinávie, kde bylo víc úseků s povolenou 120 a víc se spěchalo, tak se spotřeba pohybovala mezi 6,5 až 7 l/100 km...
-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 16:53:19: Jo, už jsem doma. Na internetu jsem nehledal (ani jsem s sebou nebral počítač), jenom na co jsem narazil cestou - nehodlám přizpůsobovat trasu a zajíždět kvůli čerpání plynu do kdejaké díry...
Jinak co se spotřeby LPG týče, tak v tom Švédsku na to jedno natankování jsem měl 8,01 l/100 km, na německých dálnicích se spotřeba plynu blížila ke klasickým deseti litrům, jak jsem zvyklý z ČR. Ono je to hodně o rychlosti - zatímco ve Skandinávii se obvykle jezdí dlouhé úseky devadesátkou až stodesítkou, tak v Německu jsem buď jel kolem 150, nebo byla dálnice v opravě (mnoho úseků mezi Hamburgem a Berlínem) a jelo se tam v koloně 60, nebo 80.
Tomu odpovídá i spotřeba benzínu - na severu Skandinávie jsem měl spotřebu mezi 5,8 a 6,3 l/100 km (počítáno při tankování - vždy po hrdlo), na jihu Skandinávie, kde bylo víc úseků s povolenou 120 a víc se spěchalo, tak se spotřeba pohybovala mezi 6,5 až 7 l/100 km...
16:53:19
16.08.2018
16.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 16.08.18 14:48:50: pekne, to uz jsi z5?
pred lety bylo v celem Spanelsku asi 15 cerpacek LPG, tak jsme si cestu planovali podle nich (no a ne na vsech se nam podarilo natankonat a 90km od Barcelony me z toho zacal tyct benzin a LPG uz doslo), ale Ty mas vyhodu, ze Ti to dobre funguje i na benzin narozdil odeme, ja mam benzin jako nouzovku do max.50km. Na internetu jsi tam cerpacky nehledal? Co jsem koukal, tak by celkem ve Skandinavii melo LPG byt mimo Finska.
pred lety bylo v celem Spanelsku asi 15 cerpacek LPG, tak jsme si cestu planovali podle nich (no a ne na vsech se nam podarilo natankonat a 90km od Barcelony me z toho zacal tyct benzin a LPG uz doslo), ale Ty mas vyhodu, ze Ti to dobre funguje i na benzin narozdil odeme, ja mam benzin jako nouzovku do max.50km. Na internetu jsi tam cerpacky nehledal? Co jsem koukal, tak by celkem ve Skandinavii melo LPG byt mimo Finska.
15:01:56
16.08.2018
16.08.2018
Klubko_
-> Bukaj 16.08.18 14:48:50: je to tak. V angličtině se redukce překládá jako adaptor [əˈdaptər]. Jestli jsi chtěl použít slovo reduction, tak to je snížení (ceny, váhy, množství, ...).
14:48:50
16.08.2018
16.08.2018
Bukaj
Tak několik poznatků k dostupnosti LPG cestou za polární kruh a zpět:
Německo (cesta Dresden-Berlin-Hamburg-Fl ensburg) - prakticky na všech benzinkách na dálnici mají LPG, na první, kde jsem tankoval, měli stojan jak s německou (šroubovací), tak s italskou (ta, co je u nás) koncovkou, na ostatních pumpách na dálnici měli německou koncovku a na kase k zapůjčení na zálohu (buď chtěli 50E, nebo bankovní kartu) kufřík s asi deseti redukcemi (říkali tomu adaptér, slovo redukce asi v angličtině neznají) - ty redukce měly dost ohoblované závity od častého šroubování, ale fungovaly. Jen na jedné benzínce v nějakém zapadákově, kam jsem odbočil po defektu hledat pneuservis, měli LPG, ale redukci nikoli.
Dánsko - za celou cestu z Flensburgu přes Kolding, Kodaň do Malmö ani jedna čerpačka LPG (na dálnicích), možná nějaké jsou ve městech či na venkově?
Švédsko, Norsko (trasa cca Malmö, Göteborg, Vänersborg, Karlstad, Östersund, Storuman, Tärnaby, Mo I Rana, Bognes, Lodingen, Svolvaer, Å, Svolvaer, Narvik, Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Luleå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall, Söderhamn, Uppsala, Stockholm (celé město křížem krážem), Norrköping, Linköping, Jönköping, Helsingborg, Malmö atd) - v Praze jsem za cca 450 Kč zakoupil redukci typu "dutch bayonet", která by dle mapky používaných standardů měla být potřeba prakticky po celé Skandinávii, nicméně první čerpačka LPG, na kterou jsem narazil někde ve středním Švédsku, měla koncovku italskou, natankoval jsem tedy bez potřeby redukce. Další dvě čerpačky LPG jsem míjel v rozmezí asi 150 km od té první, takže jsem nezastavoval na tankování a po celý zbytek cesty jsem nenarazil ani na jednu čerpačku LPG. Prakticky na všech benzinkách měli Diesel, 95 a E85, přibližně na třetině benzínek bylo k dispozici CNG, výjimečně 98 (většinou na hlavních tazích), v jižní a střední Skandinávii bylo i dost přípojek pro dobíjení elektromobilů, ale LPG nevím, kde bych tam hledal. Co jsem se ptal v některých městech, tak tam "elpídží" ani neznali (spíš je tam rozšířenější pojem "autogas"), ale rozhodně to tam není běžné palivo. Tak kdyby někdo měl zájem, měl bych na prodej nepoužitou redukci "dutch bayonet" na M10 závit...
Německo (cesta Dresden-Berlin-Hamburg-Fl ensburg) - prakticky na všech benzinkách na dálnici mají LPG, na první, kde jsem tankoval, měli stojan jak s německou (šroubovací), tak s italskou (ta, co je u nás) koncovkou, na ostatních pumpách na dálnici měli německou koncovku a na kase k zapůjčení na zálohu (buď chtěli 50E, nebo bankovní kartu) kufřík s asi deseti redukcemi (říkali tomu adaptér, slovo redukce asi v angličtině neznají) - ty redukce měly dost ohoblované závity od častého šroubování, ale fungovaly. Jen na jedné benzínce v nějakém zapadákově, kam jsem odbočil po defektu hledat pneuservis, měli LPG, ale redukci nikoli.
Dánsko - za celou cestu z Flensburgu přes Kolding, Kodaň do Malmö ani jedna čerpačka LPG (na dálnicích), možná nějaké jsou ve městech či na venkově?
Švédsko, Norsko (trasa cca Malmö, Göteborg, Vänersborg, Karlstad, Östersund, Storuman, Tärnaby, Mo I Rana, Bognes, Lodingen, Svolvaer, Å, Svolvaer, Narvik, Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Luleå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall, Söderhamn, Uppsala, Stockholm (celé město křížem krážem), Norrköping, Linköping, Jönköping, Helsingborg, Malmö atd) - v Praze jsem za cca 450 Kč zakoupil redukci typu "dutch bayonet", která by dle mapky používaných standardů měla být potřeba prakticky po celé Skandinávii, nicméně první čerpačka LPG, na kterou jsem narazil někde ve středním Švédsku, měla koncovku italskou, natankoval jsem tedy bez potřeby redukce. Další dvě čerpačky LPG jsem míjel v rozmezí asi 150 km od té první, takže jsem nezastavoval na tankování a po celý zbytek cesty jsem nenarazil ani na jednu čerpačku LPG. Prakticky na všech benzinkách měli Diesel, 95 a E85, přibližně na třetině benzínek bylo k dispozici CNG, výjimečně 98 (většinou na hlavních tazích), v jižní a střední Skandinávii bylo i dost přípojek pro dobíjení elektromobilů, ale LPG nevím, kde bych tam hledal. Co jsem se ptal v některých městech, tak tam "elpídží" ani neznali (spíš je tam rozšířenější pojem "autogas"), ale rozhodně to tam není běžné palivo. Tak kdyby někdo měl zájem, měl bych na prodej nepoužitou redukci "dutch bayonet" na M10 závit...
16:03:13
05.08.2018
05.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Venca. 03.08.18 19:12:08: Jo nejaka nemka jednou chtela zalohu na pujceni 200e
19:12:08
03.08.2018
03.08.2018
Venca.
-> vhml: Já když jsem jel na nordschleife tak jsem si nemeckou redukci kupoval, stala asi 400. Moc bych nespolehal, ze ji budou mit k zapujceni...
09:36:06
03.08.2018
03.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 03.08.18 09:08:02: nepouzival jsem..., jo to je ta sroubovaci, ale mela tam kufrik redukci, ja mam redukci nemeckou a holandskej bayonet
ja uz dlouho v italii nebyl, ale v sobotu odpoledne a v nedeli tam lpg vpodstate nenatankujes a nekde na kazdem rohu jo, ja porad cekal na nizsi cenu, lpg kazdych 5km a potom jsem jel asi 200km na benzin, protoze jsem uz na nic nenarazil
ja uz dlouho v italii nebyl, ale v sobotu odpoledne a v nedeli tam lpg vpodstate nenatankujes a nekde na kazdem rohu jo, ja porad cekal na nizsi cenu, lpg kazdych 5km a potom jsem jel asi 200km na benzin, protoze jsem uz na nic nenarazil
09:08:02
03.08.2018
03.08.2018
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 03.08.18 08:05:03: u Kitzbuhlu je prave ten St.Johann , asi 10km. Používáš nějakou aplikaci kde lze čerpačky hledat? Mám v telefonu MyLPG.eu , ale nevím zda-li jsou tam všechny.
Německá koncovka znamená co? Že potřebuju redukci?
Soukromým autem jedu mimo ČR vlastně teprve podruhý. Jednou jsme jeli do Itálie , v Salzburku u dálnice měly na výčepu dvě hadice, jedna koncovka naše a druhá nějaká jiná. A v Itálii se LPG kupuje jak rohlíky na každým rohu.
Německá koncovka znamená co? Že potřebuju redukci?
Soukromým autem jedu mimo ČR vlastně teprve podruhý. Jednou jsme jeli do Itálie , v Salzburku u dálnice měly na výčepu dvě hadice, jedna koncovka naše a druhá nějaká jiná. A v Itálii se LPG kupuje jak rohlíky na každým rohu.
08:05:03
03.08.2018
03.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 03.08.18 08:00:42: jestli si dobre vzpominam, tak nemecka, tankoval jsem nekde u Kitzbühelu
08:00:42
03.08.2018
03.08.2018
vhml
Nevíte jak je to s dostupností LPG v Rakousku v okolí Zell am see , Krimmlu atd. V Rakousku je to vždycky problém a našel jsem, že snad je jediná čerpačka široko daleko v St. Johann?
Jakej je v Rakousku standart koncovky? Stejnej jako u nás?
Jakej je v Rakousku standart koncovky? Stejnej jako u nás?
14:28:46
06.07.2018
06.07.2018
Borderer
Technická a teoretická.
Sekvenční LPG (řj Magic 4) vs MPi, felda 1.6.
Jednotlivé LPG vstřiky se kalibrují podle benzínových, ale benzínová řj dokáže korigovat bohatost pro jednotlivé válce zvlášť?
Jde mi o to, že jsem vyměnil jeden benzínovej vstřik - ten špatnej dával víc než by měl. Ujel sem s tím kolem tisíce kilometrů a auto začalo jít na LPG na tři válce - hlavně na volnoběh. Doma jsem koukal na zapalovací soustavu - je ok, ale jeden válec byl evidentně chudší - svíce čistě bílá. Ujel sem na benzín asi 400km a auto šlo na LPG zase na čtyři, v podstatě bylo vše OK. Teďka se mi v hlavě honí myšlenky o podpálených ventilech.
Je tedy možné: Vstřik na LPG, který suploval špatný vstřik na benzín je nakalibrovaný na nižší hodnotu, aby auto plnilo emise a nyní, po výměně KO vstřiku jede podle špatné mapy, dává málo a válec je chudej?
Sekvenční LPG (řj Magic 4) vs MPi, felda 1.6.
Jednotlivé LPG vstřiky se kalibrují podle benzínových, ale benzínová řj dokáže korigovat bohatost pro jednotlivé válce zvlášť?
Jde mi o to, že jsem vyměnil jeden benzínovej vstřik - ten špatnej dával víc než by měl. Ujel sem s tím kolem tisíce kilometrů a auto začalo jít na LPG na tři válce - hlavně na volnoběh. Doma jsem koukal na zapalovací soustavu - je ok, ale jeden válec byl evidentně chudší - svíce čistě bílá. Ujel sem na benzín asi 400km a auto šlo na LPG zase na čtyři, v podstatě bylo vše OK. Teďka se mi v hlavě honí myšlenky o podpálených ventilech.
Je tedy možné: Vstřik na LPG, který suploval špatný vstřik na benzín je nakalibrovaný na nižší hodnotu, aby auto plnilo emise a nyní, po výměně KO vstřiku jede podle špatné mapy, dává málo a válec je chudej?
22:32:53
02.06.2018
02.06.2018
Bukaj
-> miguelias 02.06.18 22:05:27: No, jak se to vezme - on částečně žije dál, měnil jsem jen ojnice, písty a vložky
235 tisíc a nějaké drobné...
...a nebýt té nešťastné kazové nové svíčky, tak se akce nekonala
-> Jarda - zrušená registrace 02.06.18 22:20:54: Já jsem tak dlouho laboroval s Fávo ETZ, až jsem se ze zoufalství vrátil zase ke kontaktnímu rozdělovači. Ale jelo to furt stejně, ať tam byl jakejkoli rozdělovač...
235 tisíc a nějaké drobné...
...a nebýt té nešťastné kazové nové svíčky, tak se akce nekonala
-> Jarda - zrušená registrace 02.06.18 22:20:54: Já jsem tak dlouho laboroval s Fávo ETZ, až jsem se ze zoufalství vrátil zase ke kontaktnímu rozdělovači. Ale jelo to furt stejně, ať tam byl jakejkoli rozdělovač...
22:20:54
02.06.2018
02.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.06.18 22:01:06: s favo bezkontaktem a rozdelovacem 880 mam odzkouseno ze nejlepsi zakladni predstih je 10° a i s 860 jsem to mel na 10
22:05:27
02.06.2018
02.06.2018
miguelias
-> Bukaj 02.06.18 22:01:06: Tak kolika km se nakonec dožil původní motor ? :)
22:01:06
02.06.2018
02.06.2018
Bukaj
-> Jarda: Hele, vůbec nevím, jakej mám předstih - nějak není čas na laborování a pokud to jede, tak na to nehrabu
Co jsem teď složil ten motor, tak jsem nastavil předstih na nějakých cca 5°, ale ze zkušenosti z posledních cca 110 tisíc, co to auto mám, tak na spotřebu předstih vliv nemá. Ze začátku jsem jezdil za 8,5 l, ale sotva jsem si na auto zvykl a otrkal se, tak rázem spotřeba stoupla na těch plusmínus deset...
...a teď, když auto není tak chcíplé, tak by spotřeba mohla i klesnout, nebýt toho, že si užívám toho, jak to jede a zase stejně jedu nadoraz... A tras, na kterých si musím hlídat rychlost a jet lážo plážo moc nejezdím...
Co jsem teď složil ten motor, tak jsem nastavil předstih na nějakých cca 5°, ale ze zkušenosti z posledních cca 110 tisíc, co to auto mám, tak na spotřebu předstih vliv nemá. Ze začátku jsem jezdil za 8,5 l, ale sotva jsem si na auto zvykl a otrkal se, tak rázem spotřeba stoupla na těch plusmínus deset...
...a teď, když auto není tak chcíplé, tak by spotřeba mohla i klesnout, nebýt toho, že si užívám toho, jak to jede a zase stejně jedu nadoraz... A tras, na kterých si musím hlídat rychlost a jet lážo plážo moc nejezdím...
21:49:59
02.06.2018
02.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 02.06.18 06:52:43: mas vyssi predstih?, za 10 jezdim s octavkou, kdyz nesetrim a s nivou, kdyz setrim :), jo v cervenym MTX mi BRC taky bere desitku, ale tam na to taky nijak nekoukam...
06:52:43
02.06.2018
02.06.2018
Bukaj
-> Evž@: Myslím, že není umění jezdit (jen v palivu) za 1 Kč/km - pokud je spotřeba kolem 8 litrů LPG, tak to při ceně kolem 13 Kč za litr celkem vychází.
Já s BRC ve 130 LPG mám spotřebu 10 l/100, škrťák vytočenej, aby neomezoval průtok a ostřejší jízda, často s naloženým vlekem...
...aspoň se mi dobře počítá cena za kilometr - cenu LPG vydělím deseti
Já s BRC ve 130 LPG mám spotřebu 10 l/100, škrťák vytočenej, aby neomezoval průtok a ostřejší jízda, často s naloženým vlekem...
...aspoň se mi dobře počítá cena za kilometr - cenu LPG vydělím deseti
16:10:04
01.06.2018
01.06.2018
Evž@
-> Tomaso435: Lovtec je fakt hladový systém.Když sem to dovez žralo to 9,5.Po pár úpravách a seřízení 8,5-9 při popojíždění 13 km do práce a 7,5-8,2 delší trasy.Pak sem zkoušel různá nastavení a poslední popojížděcí jízda do práce 7,7 a na dálku to bude asi pod 7.
Chce to šroub na reduktoru více vytočit a škrťák přitahovat do doby než to začne být lenivý.
Dost nechápu když lidi ve svých inzerátech píšou že jezdí za 1kč/km přitom tam nic neupravovali jako předstih a spol.Některý ty systémy jsou asi líp řešený.
Chce to šroub na reduktoru více vytočit a škrťák přitahovat do doby než to začne být lenivý.
Dost nechápu když lidi ve svých inzerátech píšou že jezdí za 1kč/km přitom tam nic neupravovali jako předstih a spol.Některý ty systémy jsou asi líp řešený.
14:30:32
01.06.2018
01.06.2018
Tomaso435
-> Jarda: na elektrokole na mě fouká prší a odejdou drahý baterky :-D to nemá moc budoucnost... :D
klidně s htp budu jezdit. nemám s tim jedinej problém :D až seženu málo jetej kus, nebo kus co má krátce po go hlavy tak si ji klidně koupím a budu se těšit spotřebě kolem 5l.
klidně s htp budu jezdit. nemám s tim jedinej problém :D až seženu málo jetej kus, nebo kus co má krátce po go hlavy tak si ji klidně koupím a budu se těšit spotřebě kolem 5l.
14:22:15
01.06.2018
01.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 01.06.18 12:15:04: no kdo chce, at si jezdi s htp :))), -> Tomaso435 01.06.18 12:16:07: vsechna BRC berou trochu vic, no
Po 3 km mam spotrebu kolem 16 na octe, az pak to zacne klesat, s rapidem jsem 3 mesice jezdil denne 4 km a taky spotreba kolem 15, to je normalka... Porid si elektrokolo
Po 3 km mam spotrebu kolem 16 na octe, az pak to zacne klesat, s rapidem jsem 3 mesice jezdil denne 4 km a taky spotreba kolem 15, to je normalka... Porid si elektrokolo
12:16:07
01.06.2018
01.06.2018
Tomaso435
aha tak mám BRC a né lovtec natož lovato
12:15:04
01.06.2018
01.06.2018
Tomaso435
-> Jarda: to by se to lpg nevyplatilo už když htp jezdí do 6 :-D a to se musíš hodně snažit aby to tolik sežralo :D
12:04:17
01.06.2018
01.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 01.06.18 10:38:21: tak pri takto kratkejch trasach to mas jeste dobry, to bych s octou mel tak 11 :)
10:38:21
01.06.2018
01.06.2018
Tomaso435
-> Jarda: prave ja se ted nejak po 8 nemůžu dostat. Pravdou je ze jezdim z 70% 10km popojíždky. A na benzin to uz neprepinam vubec
09:25:32
01.06.2018
01.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 01.06.18 09:17:24: na lovatu na zlutym rapidu 300tis. km a o vymene vubec neuvazuju, posledni projizdka - trochu jsem to drzel u krku se spotrebou 7,3 :)
09:17:24
01.06.2018
01.06.2018
Tomaso435
-> Jarda: necelejch 100 000 km
14:42:24
31.05.2018
31.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 31.05.18 12:45:03: lovtec mozna vymenit, kolik ma najeto? Lovato nemen, po vymene na tom budes jen hur, tam bych
menil jen snad pri destrukci te membrany :)
menil jen snad pri destrukci te membrany :)
12:45:03
31.05.2018
31.05.2018
Tomaso435
Tak se na to mam vysrat?
Mam lovtec myslim. Nebo lovato. Uz nevím. Ja esu by tim nesla spotřeba dolu :-D
Mam lovtec myslim. Nebo lovato. Uz nevím. Ja esu by tim nesla spotřeba dolu :-D
09:34:26
31.05.2018
31.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 30.05.18 21:59:05: lovato jsem menil preventivne a zbytecne...
21:59:05
30.05.2018
30.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 30.05.18 21:44:51: a co mas? puvodni v elpigazu netvrdnou, ale ty nove polske jsou tvrde po 50tis. km, no ja blbec je vymenil
21:47:39
30.05.2018
30.05.2018
Kocvin
-> Tomaso435: Tvl já jezdím původní, 19-ti leté plíce ve hnědé, zatím bez sebemenších problémů.. Tam už musí být membrána tvrdá jak paroh..
21:44:51
30.05.2018
30.05.2018
Tomaso435
Je složité vyměnit membranu v reduktoru? Mam sadu na go a teoreticky by po 90 000km mohla bejt uz tvrdší a tim by to mohlo zbytečně vic žrát
20:28:05
28.05.2018
28.05.2018
Tomaso435
-> Jarda: já tu origo prasklou mám ještě schovanou, kdyby náhodou... až pojedu do garáže tak ti to klidně vyfotím.. bylo barevný místo kde šel asi olej do vody proto pořád tak zasraná voda... temac sem dal jednou a výsldkem bylo že se rozpustil v nemrzce a byla z toho oranžová sračka...
jinak těsnění mám RS .pač sem potřeboval vyšší kvuli srování hlavy. ale i tak mám kompresi vyšší, ale na to LPG je to asi OK.
jinak těsnění mám RS .pač sem potřeboval vyšší kvuli srování hlavy. ale i tak mám kompresi vyšší, ale na to LPG je to asi OK.