Lpg pro lpgisty

prohledat
2671 příspěvků (zobrazeno 2401 až 2450) od 09.05.2007 do 19.03.2024, založil/a spartra
řadit dle data
12:46:05
13.01.2012
Vojtisek
-> Toušík: já s karbecem 136x ve Fáčku s těžkou nohou 8,5 L
08:33:49
13.01.2012
vhml
-> Toušík: tak to mas stejny jako ja. Takze 9-9,5 normalne...
22:20:10
12.01.2012
Toušík
-> vhml: No plyn to má v sání. Nad klapkou.
21:40:07
12.01.2012
vhml
-> Toušík: Pokud to ma vstrikovani plynu tal to neni velka vyhra. Tata jezdi s pikapem kolem 8-8,5
21:39:00
12.01.2012
Toušík
Hele tak to sem taky hodím jsem u feldy na 9,2l/100 je to dost nebo ne?? je to 4 bod. Díky
21:37:15
12.01.2012
OTA-MTX
nemáte někdo zkušenost z ukazatelem množství LPG na palubní desce ve from zelených diod? mám to zastavěné v MPI a nějak mi to nechce ukazovat...
07:57:20
11.01.2012
King
-> vhml: Co si pamatuju, tak kolem 6500 podle toho radobymeraku na palubceo
07:47:27
11.01.2012
vhml
-> King: a na kolika to má jednotka 136 vypínat?



dneska jsem se projel s opojeným vyhrejvanim, jede to asi stejne, ohriva se rychlejs.



Jen když dám ve 3000 plnej plyn a rozjizdim se k maximu, tak se to kolem 4500-5000 na vterinku zadusi a jede dal.
07:44:33
11.01.2012
King
-> vhml: Omezovac by mel vymechavat zapaly. Ovsem auto, kterymu omezovac utipne otacky tesne za papirovym vykonovym maximem, bych ridit nechtel;-)
upraveno 1x, naposled 11.01.2012 07:54:04
20:55:00
10.01.2012
vhml
Tak jsem to po praci spachnul, prace na 15minut i s hledanim trubky na propojení.



Jak je to s omezovacem otacek? Odpojuje zapalko nebo vstrik? Protoze jsem dneska ladil a toci to smele 6500. I kdyz maximum vykonu je kolem 5800. Musim konecne zmerit vacku, netusim co tam je a na vacku 135 to toci nejak moc
upraveno 1x, naposled 10.01.2012 20:55:31
08:39:19
10.01.2012
vhml
-> King: takže odpojení je jedině přínos u LPG? Jen vyndam hadice z potrubí a spojím je do sebe...
23:08:16
09.01.2012
Vojtisek
-> vhml: já ohřev vykuchal a zavřel.
23:04:41
09.01.2012
King
-> vhml: Jsem to možná ve spotřebovým tématu drobátko poplet. To vyhřejvání je pro lpg naprd, dokonce jsou názory, že to může zvyšovat spotřebu a snižovat výkon. Ale osobně jsme to v bmm nechal (lenost :)
22:13:56
09.01.2012
vhml
Klucí, kterak s vyhřejváním sacího potrubí? Má cenu ho mít připojení pro LPG? Na benzín jen nastartuju a pak se v zimě zbytečně dlouho ohřívá motor...
23:29:59
14.12.2011
spartra
momentálně berlingo 1,6 16v 80kw 9,5l /lpg 100km



u feldy spotřeba docela dobrá na zimní provoz



105 dokázala jet i za 7l/lpg na dálku, kolem 100 tam a 100 zpět, momentálně papá motor trošku více oleje, vychází to +- na 10l/lpg na 100
upraveno 2x, naposled 14.12.2011 23:33:22
23:19:49
14.12.2011
King
-> vhml: Tak to už nech :) Takovou spotřebu má 8 z 10ti plynivejch filcek :)
22:00:54
14.12.2011
vhml
-> King: mi neser, me to nebavi s tim furt tocit :-D



Leda zkusit pricpat to sani jestli to dokaze nejakej zazrak? Ale uz se to umi vzorne chovat i odspodu a obcas se zapomenu a couram po meste na 1500ot.



250km za den ve ctyrech lidech, z toho neco dalnice to jelo asi za 9,3.

Do prace dojizdim 25km.
upraveno 1x, naposled 14.12.2011 22:01:58
21:57:31
14.12.2011
King
-> vhml: Právě, že s tupým podtlakem a hloupým BMM čarovat jde - naše filcka uměla dálky kolem 7l při piánko jízdě. Dajánino dojíždění do práce jsem moc nekontroloval, ale bylo to asi kolem 8-9l
20:31:54
14.12.2011
vhml
Tak par postrehu zase po mesici. V mezicase jsem konecne doskladal novej motor. 1340ccm, kompres kolem 10,5, vacka a hlava 135, lec dolicovano potrubi atd. Jede to celkem prijemne na to ze je to zabity vackou 135, ale zase jde hezky uz od 2000. A spotreba klesla bez jedinyho sahnuti do nastavení o temer litr a pul ( v prumeru o 1,2 plus ale jsem nasadil zimaky o vetsim prumeru).



Takze ted jezdim se zimakama, v destich, vetrech, se zimnim lpg kolem 9-9,3. Jednou jsem tam mel i 8,4. Sice je porad kam snizovat, ale za me spokojenost. Ono s tupym podtlakem uz asi vic moc vymyslet nepujde.
upraveno 1x, naposled 14.12.2011 20:32:08
20:43:56
22.11.2011
King
-> OTA-MTX: viz vhml- na budiku na nadrzi bejva udelatko, ktery pomoci magnetu a hallovy sondy snima polohu rucky a prevadi ji bud na napeti umerny vychylce rucky.
18:49:08
22.11.2011
vhml
-> OTA-MTX: seklej plovak nebo tak? Na nadrzi ukazuje budik dobre?
18:42:51
22.11.2011
OTA-MTX
jak funguje sledovani množstvi plynu v andrži? mam to přes led diody a nejde to, porad ukazuje minimum i při plné nádrži
12:27:26
08.11.2011
vhml
Tak jsem doladil co celkem příjemný fáze. Měl jsem to nějak a žralo to už ,,jen" 10,0. Pak jsem ochudil membránu a i volnoběh o 1/6 a přidal na hadici 1/8. Tohle minimální pootočení přidalo hodně výkonu. Co na to spotřeba se dozvíme koncem týdne.
16:25:37
05.11.2011
Mil@n
-> King: Kolik tak býva čtvrt otaček do uplné zavřítí imbusu bohatosti směsi?Já mam 6 čtvrt otaček ale nejsu si jistý jestli to není moc...
07:50:22
04.11.2011
vhml
-> King: s repasí reduktoru počítám, ale až po postavení novýho motoru, at to ted nerepasuju a neserizuju nejak na cisto na starej motor. Servo zkusim odpojit, ja myslel že bez signálu je jen otevrený.



A obecne teda servo ano nebo ne? Jestli mám kupovat lambdu a varit ji do favo svodu...
23:26:54
03.11.2011
King
-> vhml: Ohřev sacího na lpg radši neprovozovat, ale zas to asi bude za studena na benzín trošku dělat brikule. Ještě mě napadlo, že když nemáš momentálně lambdu, tak ŘJ lpg dostává nějaký hausnumera a podobně chaotickej signál pak pouští do serva. Nevím v jakým stavu je to servo a jak se chová, ale asi by bylo vhodný ho odpojit od napájení.

Když ho odmontuješ a přpojíš na napětí mělo by do něj bejt vidět a uvidíš tam clonku, která se bude otvírat/zavírat podle velikosti napětí. To moje servo bylo zahryzlý a poslušnosti ho naučilo až WD40.

A asi tě nemine kontrola nebo spíš repase reduktoru - membrány jsou v kdovíjakým stavu a možná je tam nějaká netěsnost.
19:33:57
03.11.2011
vhml
19:33:21
03.11.2011
vhml
Tak jsem se v tom dneska povrtal, utesnil poradne teplej vstup vzduchu, zkontroval jestli nemuze nikde prisavat. Pak jsem zjistit že nácuc plynu z fotky byl lehce povolenej a mohl se vyklat, tak jsem ho utahnul, ani ne o ctvrt otáčky.



Přidal jsem imbusem na membráně půl otáčky a kolem 2000 jede o něco líp, resp. stejne moc nejede, ale aspon se nedusi nikterak. Jen to pri protoceni na volnobeh trochu zastrili do vejfuku po ubrani
upraveno 1x, naposled 03.11.2011 19:33:43
08:53:01
03.11.2011
vhml
A výhřev sacího potrubí ano nebo ne? Myslím si, že pro plyn to je asi zbytečné a odpojením bych dokázal urychlit ohřev motoru…
07:32:21
03.11.2011
vhml
-> King: Imbus jsem zatím nenašel, snad tam bude někde schován.



Tudíž:



Hadici budu utahovat dokud to rozumně pojede a imbusem si to celý můžu posouvat do otáček, které mi vyhovujou? U imbusu opět povolením obohatím a tudíž si to posunu do nižších otáček?



Přetěsnění a případné zaslepení o víkendu zkusím
22:24:52
02.11.2011
King
-> vhml: Pro škrťák na hadici platí to samý. Vypadá to, že máš normální AT90E s elektromagnetem řízeným z "přepínací krabky" (modrej ventil na reduktoru).

Na něm se bohatost šteluje zapuštěným imbudem vedle toho vroubkovanýho šroubu. Ruční vroubkovanej šroub je jenom na jemný doladění bohatosti volnoběhu. Některý fachmani doporučujou ten ruční šroub utáhnou na doraz a naštelování dělat jenom tím imbusem.

Nevám přesně jak velkou má BMM tu nasávací ďouru - u škochtle jsem zaslepoval cca 1/4 až 1/2 plochy nasávací ďoury. Nejlepší kompromis byla asi 1/3. Ale k tomu bych se snížil až po přetěsnění sání a mixu.
21:51:34
02.11.2011
vhml
-> King: utažení na reduktoru je mi jasný, Markop ale píše o hadici.





Já dneska ještě dotahoval hadici o kousek, ještě to fungovalo celkem normálně, o další půl otáčku už to střílelo do sání a moc nejelo, tak jsem to vrátil.



Teď bych to celý potřeboval posunout o ten 1000ot níž. Jak je to s tím ucpáním sacího vstupu, má význam s tím laborovat a jak hodně ucpávat? Kolem airboxu to skontroluju na přisávání



Kterak se odpojuje LPG nevím, ale po chcípnutí a otevření kapoty tam lehce smrdí.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 02.11.2011 21:51:34
21:43:47
02.11.2011
Markop
-> vhml: Ááá, doleva samozřejmě. Sorry ;-)
21:19:16
02.11.2011
King
-> vhml: Když ten čudl na reduktoru utahuješ, zvyšuješ přítlak pružiny na membránu 2. stupně tzn. ochuzuješ směs. To sice na první pohled vyvolává pocit, že musí klesat spotřeba, ale od určitýho ochuzení (řekněme lambda 1,2) to má efekt opačnej.

Není možný, že tam máš nějakou netěsnost v airboxu nebo mezi mixem a klapkou, případně na sacím potrubí? Jak má ten reduktor řešený zastavení přívodu plynu při chcípnutí motoru - elektromag. ventil nebo tenká hadička ze sacího potrubí?
17:57:02
02.11.2011
vhml
-> Markop: doprava utahuju a snizuju tak spotrebu paliva ne?







Dnes jsem tankoval a napocital 10,4 ( ale jen po cca 90km, tudiz to neni uplne prukazny po takovym kousku) Takze furt zadna velka vyhra.
17:48:46
02.11.2011
Markop
-> vhml: Na reduktoru ne, na hadici, o čtvrt otáčky doprava. Pokud to nepomůže, vrať to ať to zbytečně nežere palivo.

Ten čudl volnoběhu na výparníku bys měl nastavit třeba tak jak radí King, tedy od motoru jednou rukou velice mírně zvýšit otáčky aby se rozepnul spínač volnoběhu a druhou to naštelovat tak aby motor běžel co nejrychleji. A potom už na něj nesahat.
13:29:29
02.11.2011
vhml
Poznatky aktualní: Zaslepil jsem teplej vstup. Funkce v nízkých otáčkách se zlepšila. Dříve se stávalo že jsem poskočil na jednotku, zařadil dvojku, ta padla někam na 1500ot. a auto se nechtělo rozhoupat dál. Teď už s dvojkou problémy nejsou, ale na pětku se to ještě pořád samo na 2000ot neuveze. Přitom v režimu 3-4tis. je to moc hezký svezení. Kterak to tedy celý posunout o 1000ot níž? Na reduktoru obohatit onen volnoběžný šroubek? A jakejch hodnotách se tento čudlík ladí? Po čtvrt otáčce, po otáčce?
18:51:10
01.11.2011
Markop
King 01.11.11 10:58:55 napsal:

→ Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?


Ne, z válcové zkušebny. Poté proběhla akcelerační zkouška z 50 na 100km/h na silnici do mírného svahu. Na trojku a poté na čtyřku.

Motor byl poté seštelován aby se co nejlépe sbíral, spotřeba 8-9,5l/100km.
17:17:25
01.11.2011
vhml
Jsem to asi trochu posrál a zřejmě našel servo :-D Myslel jsem že bude na hadici, ale na reduktoru je jakýsi bazmek s dvěma drátama (foto dodám), od kterého vedou hadice do motoru. Problém je ten, že jsem dal výfuk z favorita a s nějakou lambdou si hlavu nelámal, když jsem myslel že jí to ignoruje...



Zřejmě proto teď na hadici zvesela utahuju, zřejmě byla povolená s tím, že to odreguluje servo a teď tam jde moc. Kterak zjistit funkčnost serva? Jestli má význam koupě a montáž lambdy ( STK to má čerstvou). A plyn pak reaguje podle lambdy ale ŘJ benzínu dostává defaultní signál = 1 ?
13:11:01
01.11.2011
King
-> vhml: Ne, Čechůůůůůvvvv! :)
12:54:31
01.11.2011
vhml
-> King: Čechovo článek o LPG? To ani nevím, prostuduju
12:43:10
01.11.2011
King
-> vhml: O ničm uceleným nevím, na TW je Čechův článek, ale ten myslím do hloubky moc nejde.
12:22:30
01.11.2011
vhml
-> King: pohraju si s tím tedy. Já už ten teplej vstup jednou zaslepil, ale narychlo bez ladění mi to přišlo že to jede hůř, tak jsem to zas otevřel. Stejně asi kuchnu rezonátor, jestli není třeba zalepenej bordelem.
12:18:59
01.11.2011
King
-> vhml: Rezonátor jsem tam nechal, ničemu nevadí.
12:18:41
01.11.2011
vhml
-> King: a nemáš nějakej článek, knížku, kde se dají dočíst principy a souvislosti?
12:17:39
01.11.2011
vhml
-> King: inu zacpu. A vzhledem k tomu, že je to 136B tak to má na pravým podbehu takovou krabici na uklidneni vzduchu, tu zrusit nebo nechat?
12:10:41
01.11.2011
King
-> vhml: To už tady někalikrát padlo - na lpg mi to mělo sát jenom jednou ďourou ("studenou") a ta druhá by se měla zaslepit, protože při volnoběhu a nižších otáčkách je v oblasti mixu menší podtlak, což se třeba dožene nastavením šroubu bohatosti, ale auto je pak zpravidla stejně línější "vocpoda", hůře startovatelný, o spotřebě nemluvě.
12:06:16
01.11.2011
King
-> vhml: Všechno souvisí se vším :) Velká membrána je ovládaná podtlakem z prostoru mixeru a škrťák stojí v cestě proudícímu lpg. Samozřejmě, že nejvíc se projevuje vy vysokejch otáčkách, ale vliv na bohatost má v celým spektru toček.

Měl jsem klasickej reduktor BRC AT90E (se servoškrťákem a emulací labdy) a ten měl malej vroubkovanej šroub (dtto jehlovej ventilek na jemný doladění volnoběžný směsi) a pak utopenej "červ" s imbusem, kterým se štelovalo předpětí velký membrány (bohatost).

Vydat se musíš oběma směry, ale jednoduchej návod neexistuje.

-> Marra: On je ovšem drobátko rozdíl mezi lpg ve starý škochtli, kde si můžeš nastavit předstih podle sebe a BMM, kde přes benzínový mapy vlak nejede4

Každopádně si nastínil cestu - taky jsem používal workaround s kouskem lepící pásky přes nasávací ďouru filtrboxu. Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale 105tka i jeho nástupce favomotor s touhle "patch" dokázal jezdit v dlouhodobým průměru kolem 7l/100 (stoprd i míň :)

Prostě použitý komponenty lpg (reduktor Zavolli a mixer brc se si při vzájemný spolupráci nějak nesedly a tak přišel ke slovu další regulační prvek - částečně zaslepení sání.
12:00:55
01.11.2011
vhml
-> Marra: to jsem se chtel taky zeptat.



Vyndal jsem klapku ze sani na teplej/studenej vzduch. Ted mi to saje z obojiho, hadiuci k vyfuku tam nemám. Mel bych ten teplej vstup zaslepit?
11:46:59
01.11.2011
Marra - zrušená registrace
zajímavé, nevím jak jezdíte, ale já s nejšuntějším Lovtecem na 742.13 a se spřaženýma klpakama jezdil vždycky do devíti litrů... doporučuju si pohrát s přístupem množství vzduchu do filtrboxu . dělá to divy.
Extreme Tyres