děcka ne že by si mi to tu nechtělo čist celý jesi to tu náááhodou není, ale
planuju co nejdřív ihned včera, a už to bylo docela pozdě, dát do novýho kchár LPG.
a ted. poud jedu na lpg přívod benálu je típnutej. tj čerpdlo stále čerpe benál do hadic...
a ted mě zajimá, funguje to tak blbě jako když nechám valit čerpadlo na vodu, zavřu vodu a za chvili to čerpadlo bude rvat takovej tlak do uzavřenýho potrubý že bude doslova tu vodu v sobě řezat až se spali? ....... možná blbý přirovnání, ale stane se tomu něco ? nebo nevymyslel už někdy někdo něco aby to benzín pumpovalo dal ale netlakovlo a benzín se třeba nějakým okruhem vracel ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
vyreseseno- upalenej kabel mezi civkou a rozdelovacem + nacnuta civka... uz zase startuje temer na tuk

tak ted jsem byl zkusit nastartovat rapida a za minutu toceni felda starteru si ani neskrtnul :( plyn citit byl
zitra napumpuju benzin a po zahrati to prepnu... ale stejne to nechapu, co s tim zas je
a to jsou +3°C, jeste nedavno to pri -7°C chytalo do 2-3s toceni
vcera byla 0 a cerveny MTX chytil na letni LPG (tankovany nekdy v 10/2011) celkem slusne


zitra napumpuju benzin a po zahrati to prepnu... ale stejne to nechapu, co s tim zas je
a to jsou +3°C, jeste nedavno to pri -7°C chytalo do 2-3s toceni
vcera byla 0 a cerveny MTX chytil na letni LPG (tankovany nekdy v 10/2011) celkem slusne
-> Jarda: to nic moc, potrebuju 6ti bod sekvenci :(
-> Sejki: R01 a musi byt na stejne auto, jinak se to nevyplati
bombu si dyztak das novou, jeste potrebujes prilohu tp a v nejlepsim pripade overenou kopii tp puvodniho vozu se zapisem vymontovani lpg odbornou firmou
p.s. bral bych lpg do feldy mpi (muze byt i z bmm feldy ci favorita) a do fabky 1.4mpi bohuzel asi jen sekvencku

p.s. bral bych lpg do feldy mpi (muze byt i z bmm feldy ci favorita) a do fabky 1.4mpi bohuzel asi jen sekvencku

mam 45litru a vejde se 36l,mam ale stare jen rok a ctvrt.....:-)
takovej jen dotaz, kdyz bych shanel starsi lpg system tak co je pro me dulezity abych to mohl provozovat legalne na svem aute? je mi jasny ze tam musi platit bomba a pak nejaky normy od urciteho roku, ale taky k tomu davaj nejakej papir na konkretni auto a co kdyz ja to mam na jine? To mi nekde vystavej?
Využiju téma. Nevíte kdo v okolí Brna nebo Bučovic servisuje systémy Prins?
-> vhml: no ja mam 56 a dam tam 27, trochu divne, ze?
neresil jsem to... menil jsem ji pred rokem a pul a zivotnost ma uz zase jen rok a pul nkupoval jsem ji od myshaka s multiventilem, tak ted dam za 2500 jen zelezo a budu to mit na 10 let

-> Jarda: já dám do 50 litrový jen 37, taky žádná výhra :-(
tak ja vcera nenastartoval rapida na LPG a ani dnes, nechapu.... vzdy to chytalo do -15 °C spolehlive a ted bylo lehce nad nulou (mam favomotor s ETZ) letos jsem jeste nemel se startem na LPG problem
jestli jsem natankoval nejakou sra... nebo je chyba jinde, kazdopadne na benzin to jede, na plyn az zahrate, kdyz vyjedu na benzin a hned to prepnu (samo s vyjetim benzinu), tak to po chvilce zacuka a chcipne (chvili na LPG jede), prijde mi, ze to udela po projeti zatacky, jako by tam neslo palivo, ale divne bylo, ze se mi nepodarilo jednou nastartovat ani na benzin, to bych prisuzovaz smichani LPG a benzinu, ale to narusuje moji teorii, ze tam LPG nejde
reduktor omrzly, kdyz to prestane jet neni a oba ventily (nadrz a privod do reduktoru) jsou sepnute
zitra to asi na LPG nebudu ani pokouset a nastartuju na benzin
taky mam porad mensi a mensi objem nadrze, puvodne se tam veslo cca 40 litru a ted mam plnou pri 27 litrech, tak jestli to nemuze souviset
jestli jsem natankoval nejakou sra... nebo je chyba jinde, kazdopadne na benzin to jede, na plyn az zahrate, kdyz vyjedu na benzin a hned to prepnu (samo s vyjetim benzinu), tak to po chvilce zacuka a chcipne (chvili na LPG jede), prijde mi, ze to udela po projeti zatacky, jako by tam neslo palivo, ale divne bylo, ze se mi nepodarilo jednou nastartovat ani na benzin, to bych prisuzovaz smichani LPG a benzinu, ale to narusuje moji teorii, ze tam LPG nejde
reduktor omrzly, kdyz to prestane jet neni a oba ventily (nadrz a privod do reduktoru) jsou sepnute
zitra to asi na LPG nebudu ani pokouset a nastartuju na benzin
taky mam porad mensi a mensi objem nadrze, puvodne se tam veslo cca 40 litru a ted mam plnou pri 27 litrech, tak jestli to nemuze souviset
-> vhml: ja bych si teda stěžoval
-> darklord: To jo,ale šidit by to neměli

-> darklord: To jo,ale šidit by to neměli

-> darklord: to jo, tam jsem skoncil, je to tam o 40 haliru drazsi, ale zase jsem to mel cestou do prace bez zajizdky 3km pres mesto na druhou pumpu.
-> vhml: ze sa na to skorej nevyseres ty
Netankuj tam kde to tvojmu auto nechuti a hotovo.

Chyba byla zakopana jinde. Špatná kvalita plynu. Natankoval jsem jinde a jede to normálně. Má význam to psát podnět na ČOI aby zkontrolovali, nebo se na to vyserou?
-> King: takze kdyz z toho vyskubnu drat, tak zustane otevreny a zkusim jestli je to ono...
-> vhml: Myslím, že servo má logiku, že normálně je otevřený a s rostoucím napětím se clonka zavírá. Stačí vyšroubovat trubku z reduktoru a uvidíš. Jak říkám (a nejen já), je to tam jenom jako kurvítko :)
Ví někdo co s tím? Nějak nevim kudy do toho
Klucí, jezdím ted trochu svizneji a mam problem. Pri prudkem zrychleni se to kolem 4000-4500 na vterinu zadusi. Docela neprijemny pri predjizdeni, cim rychleji akcelerace ( rozumenj nizsi kvalt ) tim je to vyraznejsi. Toceni skrtakem to nejak moc neovlivnuje. Je mozny, ze by servo reagovalo pomalu a nestihlo to otevrit?
A jak pripadne servo kratkodobe odpojit? Jdem jezdit v sobotu na snehu, tak at se mi to nedusi. Jen z nej vytahnu napajeni a zustane otevreny?
A jak pripadne servo kratkodobe odpojit? Jdem jezdit v sobotu na snehu, tak at se mi to nedusi. Jen z nej vytahnu napajeni a zustane otevreny?
Pro velký úspěch ještě jednu otázku:
dá se použít el. svazek na LPG z karburátoru na BMM? Mělo by to být stejné ne?
dá se použít el. svazek na LPG z karburátoru na BMM? Mělo by to být stejné ne?
-> Toušík: já s karbecem 136x ve Fáčku s těžkou nohou 8,5 L
-> Toušík: tak to mas stejny jako ja. Takze 9-9,5 normalne...
-> vhml: No plyn to má v sání. Nad klapkou.
-> Toušík: Pokud to ma vstrikovani plynu tal to neni velka vyhra. Tata jezdi s pikapem kolem 8-8,5
Hele tak to sem taky hodím jsem u feldy na 9,2l/100 je to dost nebo ne?? je to 4 bod. Díky
nemáte někdo zkušenost z ukazatelem množství LPG na palubní desce ve from zelených diod? mám to zastavěné v MPI a nějak mi to nechce ukazovat...
-> vhml: Co si pamatuju, tak kolem 6500 podle toho radobymeraku na palubceo
-> King: a na kolika to má jednotka 136 vypínat?
dneska jsem se projel s opojeným vyhrejvanim, jede to asi stejne, ohriva se rychlejs.
Jen když dám ve 3000 plnej plyn a rozjizdim se k maximu, tak se to kolem 4500-5000 na vterinku zadusi a jede dal.
dneska jsem se projel s opojeným vyhrejvanim, jede to asi stejne, ohriva se rychlejs.
Jen když dám ve 3000 plnej plyn a rozjizdim se k maximu, tak se to kolem 4500-5000 na vterinku zadusi a jede dal.
-> vhml: Omezovac by mel vymechavat zapaly. Ovsem auto, kterymu omezovac utipne otacky tesne za papirovym vykonovym maximem, bych ridit nechtel;-)
Tak jsem to po praci spachnul, prace na 15minut i s hledanim trubky na propojení.
Jak je to s omezovacem otacek? Odpojuje zapalko nebo vstrik? Protoze jsem dneska ladil a toci to smele 6500. I kdyz maximum vykonu je kolem 5800. Musim konecne zmerit vacku, netusim co tam je a na vacku 135 to toci nejak moc
Jak je to s omezovacem otacek? Odpojuje zapalko nebo vstrik? Protoze jsem dneska ladil a toci to smele 6500. I kdyz maximum vykonu je kolem 5800. Musim konecne zmerit vacku, netusim co tam je a na vacku 135 to toci nejak moc
-> King: takže odpojení je jedině přínos u LPG? Jen vyndam hadice z potrubí a spojím je do sebe...
-> vhml: já ohřev vykuchal a zavřel.
-> vhml: Jsem to možná ve spotřebovým tématu drobátko poplet. To vyhřejvání je pro lpg naprd, dokonce jsou názory, že to může zvyšovat spotřebu a snižovat výkon. Ale osobně jsme to v bmm nechal (lenost :)
Klucí, kterak s vyhřejváním sacího potrubí? Má cenu ho mít připojení pro LPG? Na benzín jen nastartuju a pak se v zimě zbytečně dlouho ohřívá motor...
momentálně berlingo 1,6 16v 80kw 9,5l /lpg 100km
u feldy spotřeba docela dobrá na zimní provoz
105 dokázala jet i za 7l/lpg na dálku, kolem 100 tam a 100 zpět, momentálně papá motor trošku více oleje, vychází to +- na 10l/lpg na 100
u feldy spotřeba docela dobrá na zimní provoz
105 dokázala jet i za 7l/lpg na dálku, kolem 100 tam a 100 zpět, momentálně papá motor trošku více oleje, vychází to +- na 10l/lpg na 100
-> vhml: Tak to už nech :) Takovou spotřebu má 8 z 10ti plynivejch filcek :)
-> King: mi neser, me to nebavi s tim furt tocit :-D
Leda zkusit pricpat to sani jestli to dokaze nejakej zazrak? Ale uz se to umi vzorne chovat i odspodu a obcas se zapomenu a couram po meste na 1500ot.
250km za den ve ctyrech lidech, z toho neco dalnice to jelo asi za 9,3.
Do prace dojizdim 25km.
Leda zkusit pricpat to sani jestli to dokaze nejakej zazrak? Ale uz se to umi vzorne chovat i odspodu a obcas se zapomenu a couram po meste na 1500ot.
250km za den ve ctyrech lidech, z toho neco dalnice to jelo asi za 9,3.
Do prace dojizdim 25km.
-> vhml: Právě, že s tupým podtlakem a hloupým BMM čarovat jde - naše filcka uměla dálky kolem 7l při piánko jízdě. Dajánino dojíždění do práce jsem moc nekontroloval, ale bylo to asi kolem 8-9l
Tak par postrehu zase po mesici. V mezicase jsem konecne doskladal novej motor. 1340ccm, kompres kolem 10,5, vacka a hlava 135, lec dolicovano potrubi atd. Jede to celkem prijemne na to ze je to zabity vackou 135, ale zase jde hezky uz od 2000. A spotreba klesla bez jedinyho sahnuti do nastavení o temer litr a pul ( v prumeru o 1,2 plus ale jsem nasadil zimaky o vetsim prumeru).
Takze ted jezdim se zimakama, v destich, vetrech, se zimnim lpg kolem 9-9,3. Jednou jsem tam mel i 8,4. Sice je porad kam snizovat, ale za me spokojenost. Ono s tupym podtlakem uz asi vic moc vymyslet nepujde.
Takze ted jezdim se zimakama, v destich, vetrech, se zimnim lpg kolem 9-9,3. Jednou jsem tam mel i 8,4. Sice je porad kam snizovat, ale za me spokojenost. Ono s tupym podtlakem uz asi vic moc vymyslet nepujde.
-> OTA-MTX: viz vhml- na budiku na nadrzi bejva udelatko, ktery pomoci magnetu a hallovy sondy snima polohu rucky a prevadi ji bud na napeti umerny vychylce rucky.
-> OTA-MTX: seklej plovak nebo tak? Na nadrzi ukazuje budik dobre?
jak funguje sledovani množstvi plynu v andrži? mam to přes led diody a nejde to, porad ukazuje minimum i při plné nádrži
Tak jsem doladil co celkem příjemný fáze. Měl jsem to nějak a žralo to už ,,jen" 10,0. Pak jsem ochudil membránu a i volnoběh o 1/6 a přidal na hadici 1/8. Tohle minimální pootočení přidalo hodně výkonu. Co na to spotřeba se dozvíme koncem týdne.
-> King: Kolik tak býva čtvrt otaček do uplné zavřítí imbusu bohatosti směsi?Já mam 6 čtvrt otaček ale nejsu si jistý jestli to není moc...
-> King: s repasí reduktoru počítám, ale až po postavení novýho motoru, at to ted nerepasuju a neserizuju nejak na cisto na starej motor. Servo zkusim odpojit, ja myslel že bez signálu je jen otevrený.
A obecne teda servo ano nebo ne? Jestli mám kupovat lambdu a varit ji do favo svodu...
A obecne teda servo ano nebo ne? Jestli mám kupovat lambdu a varit ji do favo svodu...
-> vhml: Ohřev sacího na lpg radši neprovozovat, ale zas to asi bude za studena na benzín trošku dělat brikule. Ještě mě napadlo, že když nemáš momentálně lambdu, tak ŘJ lpg dostává nějaký hausnumera a podobně chaotickej signál pak pouští do serva. Nevím v jakým stavu je to servo a jak se chová, ale asi by bylo vhodný ho odpojit od napájení.
Když ho odmontuješ a přpojíš na napětí mělo by do něj bejt vidět a uvidíš tam clonku, která se bude otvírat/zavírat podle velikosti napětí. To moje servo bylo zahryzlý a poslušnosti ho naučilo až WD40.
A asi tě nemine kontrola nebo spíš repase reduktoru - membrány jsou v kdovíjakým stavu a možná je tam nějaká netěsnost.
Když ho odmontuješ a přpojíš na napětí mělo by do něj bejt vidět a uvidíš tam clonku, která se bude otvírat/zavírat podle velikosti napětí. To moje servo bylo zahryzlý a poslušnosti ho naučilo až WD40.
A asi tě nemine kontrola nebo spíš repase reduktoru - membrány jsou v kdovíjakým stavu a možná je tam nějaká netěsnost.
Tak jsem se v tom dneska povrtal, utesnil poradne teplej vstup vzduchu, zkontroval jestli nemuze nikde prisavat. Pak jsem zjistit že nácuc plynu z fotky byl lehce povolenej a mohl se vyklat, tak jsem ho utahnul, ani ne o ctvrt otáčky.
Přidal jsem imbusem na membráně půl otáčky a kolem 2000 jede o něco líp, resp. stejne moc nejede, ale aspon se nedusi nikterak. Jen to pri protoceni na volnobeh trochu zastrili do vejfuku po ubrani
Přidal jsem imbusem na membráně půl otáčky a kolem 2000 jede o něco líp, resp. stejne moc nejede, ale aspon se nedusi nikterak. Jen to pri protoceni na volnobeh trochu zastrili do vejfuku po ubrani
A výhřev sacího potrubí ano nebo ne? Myslím si, že pro plyn to je asi zbytečné a odpojením bych dokázal urychlit ohřev motoru…
-> King: Imbus jsem zatím nenašel, snad tam bude někde schován.
Tudíž:
Hadici budu utahovat dokud to rozumně pojede a imbusem si to celý můžu posouvat do otáček, které mi vyhovujou? U imbusu opět povolením obohatím a tudíž si to posunu do nižších otáček?
Přetěsnění a případné zaslepení o víkendu zkusím
Tudíž:
Hadici budu utahovat dokud to rozumně pojede a imbusem si to celý můžu posouvat do otáček, které mi vyhovujou? U imbusu opět povolením obohatím a tudíž si to posunu do nižších otáček?
Přetěsnění a případné zaslepení o víkendu zkusím