skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik se dá točit otáček???
09:49:27
26.08.2015
26.08.2015
Jozef2
-> minno: presne tak nás to naučil majster v škole :D
08:19:54
26.08.2015
26.08.2015
minno
-> Jozef2:
hnedý fáza, modrý nulák,
kto to nevie, ten je čur*k
hnedý fáza, modrý nulák,
kto to nevie, ten je čur*k
23:12:12
25.08.2015
25.08.2015
Jozef2
-> Zippess: no veď klasické zapojenie hnedý, modrý a žltozelený tu sedí, nie? Vĺavo fáza, vpravo nulák a v strede ochranný :D
09:55:58
25.08.2015
25.08.2015
ZZ__Top
-> darklord: Víš jak google se přizpůsobuje tvému předchozímu hledání takže pokud věčně hledáš porno se zvířátkama tak se pak blbě hledá něco jiného
09:28:10
25.08.2015
25.08.2015
darklord
-> Zippess: asi zalezi ako ten google pouzivas. Stacilo najst toto www.metabrno.cz/kontakt.h
tm a napisat tam email s fotkou, isto budu vediet co to vyrobili.
23:47:24
24.08.2015
24.08.2015
Zippess
Zdravim,
Kusok obnovim kostlivca. Dostal sa mi do ruk tento obmedzovac otacok, no netusim z coho je. Vie dakto z coho je pripadne ako ho napojit?
Ps: Google som pouzil.
Kusok obnovim kostlivca. Dostal sa mi do ruk tento obmedzovac otacok, no netusim z coho je. Vie dakto z coho je pripadne ako ho napojit?
Ps: Google som pouzil.
13:12:08
12.11.2014
12.11.2014
Jozka
-> MVM 11.11.14 19:03:30: Ha, to mě tak akorát vychází.. od baráku na hlavní před Nepomukem to mám 18 km..
19:08:41
11.11.2014
11.11.2014
francomk
-> MVM: Nevytáčam pravidelne, ale ak áno (občas), tak poriadne zohriaty motor Výmenník napomáha
19:03:30
11.11.2014
11.11.2014
MVM
-> francomk: Když budeš pravidelně vytáčet k 5500 ot ZATÍŽENÝ(na 3,4,nebo i 5) a nejmíň 15-20km PROHŘÁTÝ motor,nemám žádné námitky.
Lidský očííčko je strašně nedokonalý .. jsme prostě jen živočišný druh - optický klam je neúprosný
Lidský očííčko je strašně nedokonalý .. jsme prostě jen živočišný druh - optický klam je neúprosný
18:59:39
11.11.2014
11.11.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Hlavne je to uplne nepredstavitelny, ze se klika se vsim otoci 100x za jednu sekundu
18:49:27
11.11.2014
11.11.2014
francomk
-> MVM: Veď práve, nemám v úmysle motor zničiť. Jazdím denne (a normálne) a zabrať dostáva hlavne na zrazoch, alebo keď sa musím ponáhlať...
Zase nie je ani dobré motor striktne držať v "zelenom" pásme
Zase nie je ani dobré motor striktne držať v "zelenom" pásme
18:44:26
11.11.2014
11.11.2014
MVM
-> francomk: Každej to občas zkusí... Jen málokdo ví ale co se tam děje za peklo - pokud není motor přizpůsobenej se v týhle provozní oblasti pohybovat.
18:36:01
11.11.2014
11.11.2014
francomk
-> MVM: V podstate k ničomu (ak správne chápem Tvoju otázku). Raz som zo zvedavosti vyskúšal a viac už nemusím. Maximum, kam motor pustím, je 5500 ot.
18:30:17
11.11.2014
11.11.2014
MVM
-> francomk: K čemu je to dobrý?
18:26:36
11.11.2014
11.11.2014
francomk
-> darabos: Viem Veď píšem, že pri 6100 BMM odstaví vstrekovač (tým utne dávku paliva), ale zapalovanie beží. Teda pri plyne obmedzovač otáčok nefunguje...
18:17:49
11.11.2014
11.11.2014
MVM
Tak ona je to dost nešťastně položená otázka a někteří si to potom pletou s tím : Na kolik se dá přetočit motor
K tomu se totiž váže technický pojem kritické otáčky (ony jsou totiž vyznačeny obvykle červeně)
A že umí utržená ojnice prolítnout i plechem a takovej rozlítnutej motor umí i celkem hezký ohníček - můžu jen doporučit všem zkoušet co motůrek snese
K tomu se totiž váže technický pojem kritické otáčky (ony jsou totiž vyznačeny obvykle červeně)
A že umí utržená ojnice prolítnout i plechem a takovej rozlítnutej motor umí i celkem hezký ohníček - můžu jen doporučit všem zkoušet co motůrek snese
15:21:17
11.11.2014
11.11.2014
Jarda/felda
-> vhml 07.11.14 20:38:00: lpg nemá omezovač
12:06:31
11.11.2014
11.11.2014
darabos
-> francomk: kôli katalyzátoru sa odpojuje palivo
11:52:53
11.11.2014
11.11.2014
sep
Připomíná mi to kolegu z autoškoly,fajn kluk ale trochu jako mašina na děrný štítek,co se do něj strčilo to z něj i vylezlo,při nácviku rychlé jízdy ,tzn.po slušné cestě cca 90kou najednou instruktor velí odbočit doprava ,chlapec nezpomaloval a tak se ho instruktor ptá tak co děláme před zatáčkou? A tu si žák vzpomněl na základní poučku,před zatáčkou řadíme druhý stupeň.....řev instruktora překonal i řev motoru jelikož se mu tam povedlo u tenkrát těžce novinkové a záběhové FI lupnout v těch 90ti opravdu dvojku .-))
09:53:11
11.11.2014
11.11.2014
francomk
-> vhml 07.11.14 20:38:00: Možno to bola plynová felda
Raz som zo zvedavosti odskúšal na 2-ke, obmedzovač na BMM odpája vstrekovač, ale zapalko funguje dalej... Pri 6500 som uznal, že stačí, ale motor by točil aj viac
-> Urbi:
Raz som zo zvedavosti odskúšal na 2-ke, obmedzovač na BMM odpája vstrekovač, ale zapalko funguje dalej... Pri 6500 som uznal, že stačí, ale motor by točil aj viac
-> Urbi:
11:22:25
08.11.2014
08.11.2014
Tomaso435
-> Urbi: mě umí dvojka tech 85 pak je nutno ihned řadit :D
11:14:39
08.11.2014
08.11.2014
Jozka
-> Urbi: Panebože..
11:06:19
08.11.2014
08.11.2014
Petr Urban
-> vhml: To je kumšt co ovládají virtáci. Jinak znám od nás pacienta s feldou bez mozku, co mu stačilo při odvozu např. večer na zábavu říct... "Ale sakra Rade, kde máš otáčky" ... kluk poslušný jak pes, nepřemýšlel ani vteřinu, hodil tam v 95km/h dvojku a držel podlahu...takové decelerace přišla :D, takže dle na přání každého pacienta i motor zatočí
23:12:27
07.11.2014
07.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 07.11.14 20:38:00: To už je pak takovej masakr, že už nestíháš sledovat co se děje vokolo, tak ti nezbývá než zaokrouhlovat.
23:09:58
07.11.2014
07.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 06.11.14 23:06:04: Znám jednoho kuchaře a jeho Fako to umělo i déle než dlouhodobě. Pořád mektal jak to jede, na každém semaforu hrábě a 6 - 7000. Fako dokonce stále jezdí.
20:38:00
07.11.2014
07.11.2014
vhml
-> Jarda/felda 06.11.14 23:06:04: s omezovačem na 6100?
18:10:29
07.11.2014
07.11.2014
ochoda
-> Jarda/felda: Dobré vědět. =D
23:06:04
06.11.2014
06.11.2014
Jarda/felda
-> ochoda 05.11.14 18:15:41: seriový bmm zvládá chvilkově lehce přes 7000
17:19:34
06.11.2014
06.11.2014
ochoda
Díky chlapi. Že je zbytečné to točit víc jak 5500rpm vím, víc víkonu tam už nebude, ale v podstatě sem potřeboval odpověď jako napsal Urbi.
14:15:05
06.11.2014
06.11.2014
Klubko_
-> MVM 05.11.14 20:04:57: "přežil i několikrát"
20:04:57
05.11.2014
05.11.2014
MVM
Točit jde kolik chceš.. Pod zátěží vytáčení karburátorovýho motoru v serii je omezeno průměrem difuzorů,(někdy i funkcí zapalování) a takto bývaly motory "omezovány" aniž by byl nutný např.regulátor v palci rozdělovače. Ten byl nutný např u BMW,Alfa Romeo a pod sporťáků kde už v serii byly např Webry,Dellorta a pod, kde by hrozilo přetočení a difuzory by nefungovaly jako omezující člen.
Většinou se škodovka přihlásí rachocením rozvodů a tím jsou dány kritický otáčky cca 6500, několikrát šikovní jedinci zařadili i trojku místo pětky ve fáčku na okruhu - otáček bylo jistě víc než 7tis... nechci teď počítat - nicméně v lepším případě jen vyskáčou rozvodový tyčky nebo se jen ohnou .
Každopádně seriovku točit přes 5500 je naprosto zbytečný
PS: Jeden žák okruhový školy jezdil Brno bez přeřazení na jeden kvalt - 5000ot po dobu 5,4km - tj cca jeho tempem 5minut ..motor 781,136 přežil i několikrát
Většinou se škodovka přihlásí rachocením rozvodů a tím jsou dány kritický otáčky cca 6500, několikrát šikovní jedinci zařadili i trojku místo pětky ve fáčku na okruhu - otáček bylo jistě víc než 7tis... nechci teď počítat - nicméně v lepším případě jen vyskáčou rozvodový tyčky nebo se jen ohnou .
Každopádně seriovku točit přes 5500 je naprosto zbytečný
PS: Jeden žák okruhový školy jezdil Brno bez přeřazení na jeden kvalt - 5000ot po dobu 5,4km - tj cca jeho tempem 5minut ..motor 781,136 přežil i několikrát
19:49:38
05.11.2014
05.11.2014
Petr Urban
-> ochoda: Zvláště sériový motor bez "velkých" výkonů snese točení opravdu dost i dlouho a zvláště fav./fel. vydrží hrubé zacházení, 6500ot. není problém, sice to tam nemá smysluplný výkon, ale pokud bych měl řadit trojku jen na pár vteřin, určitě to přetáčení na dvojku nevadí a klidně to podrž na podlaze Při zařazené rychlosti, pokud se nejede z kopce, se ten sériový motor nepřetočí sám do otáček, kde by mu mělo hrozit poškození, to by musel být opravdu v extrémně špatném mechanickém stavu a např. extrémně zakarbonovaný s neměněným olejem.
18:15:41
05.11.2014
05.11.2014
ochoda
-> stepan: Díky, otáčky přes 5500 ot/min. to má stejně dycky tak max. 1-2 sekundy páč pak je zatáčka, ono ten motor už tam stejně líp nepojede ale je rychlejší to podržet než zařadit trojku a hned zas dvojku.
18:07:34
05.11.2014
05.11.2014
stepan
-> ochoda: 5500 je málo, sériovej motor musí určitě vydržet krátkodobě minimálně 6500. U BMM je omezovač na 6100, takže to ten motor zvládá v klidu.
17:50:26
05.11.2014
05.11.2014
ochoda
Zeptám se tady, lepší téma sem nenašel. Mám v eMku seriový 136 fáčko a můj dotaz je následující. Byl sem blbnout na okruhu a jelikož tam jsou kraťoučký rovinky tak bych řadil trojku na strašně krátkou dobu tak sem to valil na plnej na dvojku, podle otáčkoměru (obyč ne Lumel ale ten druhej co má zelený pole) to točilo cca5500 a myslím že by to ještě šlo kousek dál, ale už sem se bál tak sem dycky ubral. Jak poznám že už víc nesmím točit? Jde ten motor přetočit? Moc díky za odpovědi, bohužel sem tu nikde nic takovýho nenašel.
20:23:28
27.10.2009
27.10.2009
Lezarg
-> Vojťas: diky moc idem sa nato kuknut
17:27:54
26.10.2009
26.10.2009
Vojťas
-> Lezarg:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=127
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=305
skoda.panda.cz/rubrika.ph p3?id=5&s...
tady mas neco na cteni ;-)
ja nez si koupil auto tak sem tu par mesicu vsechno procital a i kdyz sem predtim nevedel vubec nic tak tedka mam aspon zhruba predstavu co je pro ktery veci potreba ;-) co se servisu tyce
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=127
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=305
skoda.panda.cz/rubrika.ph p3?id=5&s...
tady mas neco na cteni ;-)
ja nez si koupil auto tak sem tu par mesicu vsechno procital a i kdyz sem predtim nevedel vubec nic tak tedka mam aspon zhruba predstavu co je pro ktery veci potreba ;-) co se servisu tyce
14:38:29
26.10.2009
26.10.2009
Lezarg
-> Saky: peniaze by sa na sli tie sa najdu vzdy to sa neboj len tak garaz neni to ma sere:(:( oukej poslal som ti moje icq
07:42:33
26.10.2009
26.10.2009
Saky
-> Lezarg: a ja radim pokud nemas garaz a penize tak se do niceho nepoustej.. radsi ten cas investuj do cteni a az budes mit jasno klidne se do toho pust.. ale ver tomu ze se do stare skodovky da narvat spousty penez a je to zacarovany kruh..
07:25:05
26.10.2009
26.10.2009
Tampajs
-> Lezarg: Motor urob nejni to tak hrozný.. Jestli chceš napiš mi na ICQ mám ho v ID kartě a já ti poradim co a jak
22:26:45
25.10.2009
25.10.2009
Lezarg
vies chcel by som sa tomu venovat aby som si to vedel porobit lebo ma to aj bavi hej je to brnkacka ked to uz poznas ale nato treba hlavne prax. tak co by si mi poradil vymenit ten motor alebo spravit volake upravy na tom starom a ty mas ake auto ? len teraz ide zima a nemam garaz tak sa dotoho pustat nic moc ked je zima.
22:09:20
25.10.2009
25.10.2009
Tampajs
-> Lezarg: Taky mám 18rokov Řeknu ti.. Robota stim je ale pokud víš kam šáhnout přijde ti to jednoduchý.. Mě teda fávo přijde brnkačka.. Horší je fábka ale dneska je to v podstatě taky brnkačka když víš kam co a s čim za kym :)
21:57:34
25.10.2009
25.10.2009
Lezarg
ako myslis ze sa davaju za prepis ?
21:56:00
25.10.2009
25.10.2009
petr s
-> Lezarg: golfy se už dávají za přepis
21:53:20
25.10.2009
25.10.2009
Lezarg
sak viem co je zotrvacnik ale ja sa pytam kolko roboty bude stym vies ale ja mam 18 rokov chodim este do skoly tak ja si nemozem dovolit hentake auto a chcem sa v skodovke trocha poritpat spravit si ju aby to slapalo trocha
21:50:36
25.10.2009
25.10.2009
Tampajs
-> Lezarg: Nebude lepší koupit si nějakýho Golfa o kterýho se ti budou starat v servisu? Na co budeš mít škodovku když ani nevíš co je setrvák? Zrovna u škodovky a problemama s ní, uvidíš setrvák minimálně každej tejden a to z všemožnejch stran
21:46:37
25.10.2009
25.10.2009
Lezarg
takze keby som chcel cely motor vymenit za faoritovy tak by som musel zmenit venec setrvaku, krouzek v klikovce vymenit vymenit za lozisko (ze strany setraku) vymenit domek termostatu, veniec zotrvacnika to je kde ? fuf to je namna vela :D ja som si tam dal zatedy do normal skodovackeho motoru filter sportovy a vyfuk ale neni certifikovany mozu mi zobrat aj technicak ? ako by som zvysil vykon ????
21:45:52
25.10.2009
25.10.2009
steyr
a tiez klasicky vyfuk na favo zvody nepasuje bez uprav
20:59:07
25.10.2009
25.10.2009
105
-> Lezarg: uchyceni bez problemu ale musis zmenit venec setrvaku, krouzek v klikovce vymenit vymenit za lozisko (ze strany setraku) vymenit domek termostatu, upravit sani nebo vymenit a je to non problem
20:29:21
25.10.2009
25.10.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Lezarg: Ano.