skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik se dá točit otáček???
20:28:33
25.10.2009
25.10.2009

Lezarg
cawte pasuje motor z favorita do skodovky bez toho aby som musel menit uchopenie motora ci nie ? diky
09:09:07
16.06.2006
16.06.2006

Max
-> Filip Krtička: jenže jak vidíš tak ne každému je jasné to co tobě....a jsou i tací jedinci,kterým se zdá 6800 na serii málo....nevim na co jim ty otáčky jsou,když jedinej výsledek je ničení motoru,ale to už je fuk...
22:12:17
15.06.2006
15.06.2006

Filip Krtička - zrušená registrace
-> Gemini: každý motor je postaven a naladěn jinak (nepředpokládám že trápíš serii) já píšu jen co říkám ... že i když mám dlouho převodovku tak je to na 1 a 2 vražda pro motor a má přebytek výkonu, že je ho zbytečné hnát do otáček a raději využiju kroutícího momentu a otáček využívám na vyšší kvalty ...
22:09:07
15.06.2006
15.06.2006

Gemini
-> Filip Krtička: ked krasne taha do 7000, tak preco nie.....samozrejme ze motor je na to stavany
21:57:46
15.06.2006
15.06.2006

Filip Krtička - zrušená registrace
no tohle zrovna není moje téma, ale pro představu mám motor 781.136 (1289ccm) v něm cca 25tis ... stálý převod 3.88 gumy
185/60 R13 jedničku netočím (zbytečný a nemožno přenést učině na vozovku) dvojku max 5 tis stejný problém jako jednička (a možnost přetočení motoru) ... až trojku si zatočím kolem 6 tis otáčky tam jsou hned žadný čekání ...
nechápu proč víc... jinak 1150 a spol to je jiná parta, tam to má smysl ... ale o tom se teď nebavím
185/60 R13 jedničku netočím (zbytečný a nemožno přenést učině na vozovku) dvojku max 5 tis stejný problém jako jednička (a možnost přetočení motoru) ... až trojku si zatočím kolem 6 tis otáčky tam jsou hned žadný čekání ...
nechápu proč víc... jinak 1150 a spol to je jiná parta, tam to má smysl ... ale o tom se teď nebavím
05:41:06
13.06.2006
13.06.2006

R@ZOR
Jak to tak ctu, tak vy svy motory asi nemate moc radi.
Musite si uvedomit, ze je to jen 3x ulozeny OHVcko.. Ktery na takovyhle tocky neni staveny.. Ja osobne, kdybych nemel hodne kvalitni olej a zvysenej tlak na olej. cerpadle, tak bych motor pres 6000 nikdy netocil a kdyz jo, tak jen kratkodobe..
Vytaceni max. otacek na neutral je nejvetsi kravina! S ostrou vackou se to muze pretocit a nasleduje destrukce motoru..

Vytaceni max. otacek na neutral je nejvetsi kravina! S ostrou vackou se to muze pretocit a nasleduje destrukce motoru..
23:45:03
11.06.2006
11.06.2006

spartra
š 105s, na LPG kolem 6000otmin motor 781.136

22:36:43
11.06.2006
11.06.2006

Pavel P@nkáč
-> King: Jinak stopd jde vytočit na 5tis ale musí být pořádne otevřenej ventil na LPG jinak když to mám trochu přivřené tak víc jak 4 tis nedá, dneska si to půjčil strejc kterej jezdí feldou a když se vrátil tak byl uplne hotovej jak je ta 105-ka líná

22:32:37
11.06.2006
11.06.2006

Pavel P@nkáč
-> King: jo tím jezdím tak nejak furt tamto auto s 1,4 je tedka ve výstavbe bude to takové auto jen na nedeli a ne na dení jezdení, do stoprda mám připravenej motor po GO s fava s líznutou hlavou ale tedka na to nemám čas se hrabu v tom druhém:-/ nevím jestli to ta kasle na užovce ještě snese je schnilá jak ....
22:19:07
11.06.2006
11.06.2006

King
-> Pavel Korbelář: Ano, lehký (low cost) úpravy typu odlehčenej setrvák či řemenice nebo leštěný sací a přetryskovanej karbec většinou max. otáčky nijak nepoznamenaj
Copak stoprd už neuspokojoval?


22:06:25
11.06.2006
11.06.2006

Pavel P@nkáč
no já někdy i sedm ale budu se muset krotit abych nebyl nemile překvapen:-/ je to 1,4 lehce upravená
21:14:03
11.06.2006
11.06.2006

King
-> tsin: Tak s tím točením na 6800 vesele pokračuj dál a dej nám vespolek vědět až ti vypochoduje klika z bloku

19:32:27
11.06.2006
11.06.2006

tsin
cciao mam skodu 125L(ight turbo) bez uprav.. a točim: co sem se max. odvazil 6800, jinak radim taq pri 5500..
18:38:43
18.05.2006
18.05.2006

Gemini
-> Labros: nieee, myslel som to tak ze ten zavodny motor ma vrchol pri 7400 a on toci cez 8100

17:38:34
18.05.2006
18.05.2006

TomasB
-> King: no vsak na tomto sme sa uz zhodli

15:22:45
18.05.2006
18.05.2006

King
2 Honzee: To je právě to, o čem mluvím - podle grafů by měl bejt max. výkon pod 5000, ale v rámci "závodní" akcelerace jdu s klidným srdcem na 5500.....
15:07:33
18.05.2006
18.05.2006

Honzee
a zkouset kolik motor toci na neutral je niceni motoru
15:05:16
18.05.2006
18.05.2006

Honzee
teda vy ste vrazi:) ja tocim MAXIMALNE 5500 otacek, ale to je zbytecny. na trojku pri 5000 ot. mi to jede 120 a vic to opravdu nema cenu tocit
13:47:34
18.05.2006
18.05.2006

Labros
-> King: Takže třeba dvojku je podle mě na našich autech třeba vytáčet mnohem víc, než 3ku.
13:43:36
18.05.2006
18.05.2006

Labros
-> King: To vím žes to říkal už dřív. Podle mě se to nedá říct takhle jednoduše, záleží třeba na tom jak je odstupňovaná převodovka, protože pak teprv víš, jestli když odřadíš tak jestli krouťák přenesenej na kola bude menší nebo větší, než před řazením.
13:02:25
18.05.2006
18.05.2006

King
-> Labros: Ja se spíš kloním ke Crestíkově teorii - že skutečně pro co nejlepší odšťuch je lepší točit kousek za otáčky max. výkonu.
11:01:04
18.05.2006
18.05.2006

Labros
-> Gemini: no protože má vrchol výkonu jinde, třeba v těch 8000, myslel jsi asi za vrchol výkonu sériovýho motoru
22:21:48
17.05.2006
17.05.2006

Gemini
ostre motory (vacka nad 300), sa tocia daleko za vrchol maxim. vykonu - raz mi to rozpraval kamos pretekar-vrchar, kolko krat ide cez 8000..... az sa mi hlava tocila, motor ma taky ako ja, ale lepsi

19:36:37
17.05.2006
17.05.2006

Crestik
-> Gemini: -> TomasB: Heh, eště jsem to doplňoval, tak článek přeskočil :-D
19:35:24
17.05.2006
17.05.2006

Crestik
-> TomasB: a vidíš, ono pro dosažení nejrychlejšího rozjezdu je lepší řadit kousek za maximem výkonu, protože výkon ti sice trochu klesá, ale "doháníš" to zvyšujícíma se otáčkama, a tím, že zrychluješ na nižší převod, než kdybys dříve přeřadil a zase se blížil k otáčkám max. výkonu. Někde jsem narazil na článek, kde je to celé rozepsané...
platí to samozřejmě pro průměrné, motory, ne pro "stovku" po pradědovi, které přes 4000 začnou "pro úsporu" vynechávat 2 válce a další dva se nestihnou naplnit "tupou" vačkou a přiškrceným 32BSkem
platí to samozřejmě pro průměrné, motory, ne pro "stovku" po pradědovi, které přes 4000 začnou "pro úsporu" vynechávat 2 válce a další dva se nestihnou naplnit "tupou" vačkou a přiškrceným 32BSkem

19:33:05
17.05.2006
17.05.2006

Gemini
-> Crestik:
ano, ale rozjazd na jednotke netreba tocit do 10 000, rozdiel medzi 5000 a 6000 otacok je par KM/H, treba dat skor dvojku a na nej tomu osolit
ano, ale rozjazd na jednotke netreba tocit do 10 000, rozdiel medzi 5000 a 6000 otacok je par KM/H, treba dat skor dvojku a na nej tomu osolit
19:32:53
17.05.2006
17.05.2006

TomasB
-> Crestik: jj ja viem ako to funguje,mam v krvi dostatok zavodnika
,ale treba si uz potom uvedomit co je uplna blbost a co uz nie je zdrave pre motor
,poznam vela ludi co si to uvedomit nevedia,a hlavne nevedia ze ten motor nema byt dlhodobo v takych otackach


18:17:23
17.05.2006
17.05.2006

TomasB
-> King: ved jasne,uz mam nieco odjazdene
,tak viem ako to chodi aby sa zuzitkoval vsetok vykon,ale vazne ked sa veziem s niektorymi "expertmi" co si myslia ze cim vyssie otacky za maximom vykonu tym lepsie,tak ma picha pri srdci


17:11:44
17.05.2006
17.05.2006

King
-> TomasB: Sice má možná pěkně plochou křivku krouťáku (táhne odspodu), ale fyzika se oblafnout nedá, tudíž pokud chceš z auta dostat v papírech deklarovaných 50kW musíš to trošku víc poškádlit
Netí to dvoulitr....Taky občas na silnici narazíš na psychouše, pro který každý předjetí od cizího auta nutně znamená pokus o dehonestaci, takže ....


17:02:29
17.05.2006
17.05.2006

TomasB
-> King: no tak takych uz fakt nechapem,ved felda pekne slape od nizkych otacok sa da povedat,no a s tymi japoncami je to pravda,tie motory su vyvijane pre vykon a otacky a je trosku ina stavba motora ako skodovka

16:54:29
17.05.2006
17.05.2006

King
-> black_dragons: Ale je malinko rozdíl mezi žaponským moderním podčtvercovým OHCčkem a OHV motorem, kterej byl možná chloubou čsl. průmyslu v půli 60. let a díky pár kosmetickým vylepšením se dočkal implementace dokonce i do fóbije
-> TomasB: ...no ''mi povidej :c) Služební felda by mohla vyprávět, jak ji nějaký prase vykroutilo do toček omezovače


15:06:40
17.05.2006
17.05.2006

Labros
-> black_dragons: to je možný.. Nic to nemění na tom, že škodováckej motor má ty maximální otáčky trochu nižší.
14:37:13
17.05.2006
17.05.2006

black_dragons
jen tak pro zajimavost treba suzuki swift 1.3 gti 74kw ma nastaveny orginal omezovac na 8200 mam kamose ten si koupil ř.j. z USA a ma omezovac neco malo pres 9000 !!!!!!!!!! a v-tec od hondy ma taly na 8200 otacek a dela se na ne nejakej specialni chip tuning kvuli v-tecu a to pak ma omezovac taky v 9000 otackach !!!!!!!!!!!!!
13:51:32
17.05.2006
17.05.2006

TomasB
-> King: jj mas pravdu,ale niekedy co je moc to je moc

13:33:28
17.05.2006
17.05.2006

King
-> TomasB: O nejenže nestúpa, on dokonce po překročení maxima zase klesá
Ale jsou situace, kde se vyplatí na danej rychlostní stupeň jít za hranici max. otáček, než losovat vyšší rychlostní stupeň a ztratit půl vteřiny akcelerace.....

12:52:33
17.05.2006
17.05.2006

TomasB
-> Rooney: no neviem,myslim ze civici su obmedzene na 6500ot
takze tych 8500 tazko prekonas
-> all: ludia neblaznite,nic netreba prehanat,ved ked motor nie je upraveny tak je uplne zbytocne ho tocit ked s otackami uz nestupa vykon

-> all: ludia neblaznite,nic netreba prehanat,ved ked motor nie je upraveny tak je uplne zbytocne ho tocit ked s otackami uz nestupa vykon

08:37:42
17.05.2006
17.05.2006

Rooney - zrušená registrace
-> Gemini: to je dobrý nápad ta soutěž, Hned zitra du nahodit V-Tec z Civica

21:31:39
16.05.2006
16.05.2006

Gemini
-> Rooney:
zo seriovym motorom by som nikdy neblbol.....
vyhlasujem neoficialnu sutaz "Kto zlomi rucicku otackomera" :)
zo seriovym motorom by som nikdy neblbol.....
vyhlasujem neoficialnu sutaz "Kto zlomi rucicku otackomera" :)
16:48:16
16.05.2006
16.05.2006

Rooney - zrušená registrace
-> Rooney: teda prase

16:47:17
16.05.2006
16.05.2006

Rooney - zrušená registrace
CHlapi, chlapi, vy se v tom jednou zabijete
.
Kdyby to mnělo asoň 5x loženou kliku, tak v poho, ale takhle to pude brzo do šrotu, když si stím hrajete na mixéry
Já už sem z tohodle vyrostl, jednou sem to pučil kamošovi ať mi ukaže co to umí a když sem vyděl že tam mněl ve 130 teprv za3 tak sem mu to bral z pracek...
Hned druhy den musel motor na generalku protože začal klepat jako prace...

Kdyby to mnělo asoň 5x loženou kliku, tak v poho, ale takhle to pude brzo do šrotu, když si stím hrajete na mixéry

Já už sem z tohodle vyrostl, jednou sem to pučil kamošovi ať mi ukaže co to umí a když sem vyděl že tam mněl ve 130 teprv za3 tak sem mu to bral z pracek...

Hned druhy den musel motor na generalku protože začal klepat jako prace...

13:11:54
16.05.2006
16.05.2006

TomasB
-> Gemini: sak ti len ulahcujem pracu
,ved casu je malo


10:11:33
16.05.2006
16.05.2006

jate-line
-> TomasB: JJ dik

10:10:56
16.05.2006
16.05.2006

jate-line
-> Gemini: Jj sem si myslel, klamalo mě tam to jedno ubrání či co to bylo, ale na trojku by se to zas nějak brchalo
, tak jsem se ptal


23:24:16
15.05.2006
15.05.2006

Gemini
-> jate-line:
ako pise moj hovorca TomasB, je to plna dvojka, pri 95km/h dava trojku
ako pise moj hovorca TomasB, je to plna dvojka, pri 95km/h dava trojku

23:03:03
15.05.2006
15.05.2006

black_dragons
orygo motor na neutral 8500 a pod kvaltem 7500 motor favo po go zadna ostra vacka..
21:17:22
15.05.2006
15.05.2006

TomasB
-> jate-line: to je na 2ku vytocene

20:39:54
15.05.2006
15.05.2006

jate-line
-> Gemini: To je na dvojku nebo trojka? Myslim to první video...
00:24:10
15.05.2006
15.05.2006

TomasB
-> Rasta: no mas to holt blbe

00:01:51
15.05.2006
15.05.2006

Gemini
-> Jirik:
nam dala S130 na 278 vacke 8500 na neutraly, ale uz nikdy viac !!! a viac sme sa uz celkom bali.....


nam dala S130 na 278 vacke 8500 na neutraly, ale uz nikdy viac !!! a viac sme sa uz celkom bali.....
22:34:06
14.05.2006
14.05.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Rasta: Omezovač 
