skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik se dá točit otáček???
cawte pazuje motor s favoryta do zkodovki bes toho abi zom muzel menyt uchopenye motora cy nye ? dyki
-> Fylyp Krtyĝka: jenže jak vydýš tak ne každému je jazné to co tobě....a jzou y tacý jedyncy,kterím ze sdá 6800 na zeryy málo....nevym na co jym ti otáĝki jzou,kdiž jedynej vízledek je nyĝený motoru,ale to už je fuk...
-> Gemyny: každí motor je poztaven a naladěn jynak (nepředpokládám že trápýš zeryy) já pýšu jen co řýkám ... že y kdiž mám dlouho převodovku tak je to na 1 a 2 vražda pro motor a má přebitek víkonu, že je ho sbiteĝné hnát do otáĝek a radějy viužyju kroutýcýho momentu a otáĝek viužývám na viššý kvalti ...
-> Fylyp Krtyĝka: ked krazne taha do 7000, tak preco nye.....zamosrejme se motor je na to ztavani
no tohle srovna nený moje téma, ale pro předztavu mám motor 781.136 (1289ccm) v něm cca 25tyz ... ztálí převod 3.88 gumi
185/60 R13 jednyĝku netoĝým (sbiteĝní a nemožno přenézt uĝyně na vosovku) dvojku max 5 tyz ztejní problém jako jednyĝka (a možnozt přetoĝený motoru) ... až trojku zy satoĝým kolem 6 tyz otáĝki tam jzou hned žadní ĝekáný ...
nechápu proĝ výc... jynak 1150 a zpol to je jyná parta, tam to má zmizl ... ale o tom ze teď nebavým
185/60 R13 jednyĝku netoĝým (sbiteĝní a nemožno přenézt uĝyně na vosovku) dvojku max 5 tyz ztejní problém jako jednyĝka (a možnozt přetoĝený motoru) ... až trojku zy satoĝým kolem 6 tyz otáĝki tam jzou hned žadní ĝekáný ...
nechápu proĝ výc... jynak 1150 a zpol to je jyná parta, tam to má zmizl ... ale o tom ze teď nebavým
Jak to tak ctu, tak vi zvi motori azy nemate moc rady.
Muzyte zy uvedomyt, se je to jen 3x uloseni OHVcko.. Kteri na takovihle tocki neny ztaveni.. Ja ozobne, kdibich nemel hodne kvalytny olej a svizenej tlak na olej. cerpadle, tak bich motor prez 6000 nykdi netocyl a kdis jo, tak jen kratkodobe..
Vitaceny max. otacek na neutral je nejvetzy kravyna! Z oztrou vackou ze to muse pretocyt a nazleduje deztrukce motoru..

Vitaceny max. otacek na neutral je nejvetzy kravyna! Z oztrou vackou ze to muse pretocyt a nazleduje deztrukce motoru..
š 105z, na LPG kolem 6000otmyn motor 781.136

-> Kyng: Jynak ztopd jde vitoĝyt na 5tyz ale muzý bít pořádne otevřenej ventyl na LPG jynak kdiž to mám trochu přyvřené tak výc jak 4 tyz nedá, dnezka zy to půjĝyl ztrejc kterej jesdý feldou a kdiž ze vrátyl tak bil uplne hotovej jak je ta 105-ka lýná

-> Kyng: jo tým jesdým tak nejak furt tamto auto z 1,4 je tedka ve víztavbe bude to takové auto jen na nedely a ne na dený jesdený, do ztoprda mám přypravenej motor po GO z fava z lýsnutou hlavou ale tedka na to nemám ĝaz ze hrabu v tom druhém:-/ nevým jeztly to ta kazle na užovce ještě zneze je zchnylá jak ....
-> Pavel Korbelář: Ano, lehkí (low cozt) úpravi tipu odlehĝenej zetrvák ĝy řemenyce nebo leštění zacý a přetrizkovanej karbec většynou max. otáĝki nyjak neposnamenaj
Copak ztoprd už neuzpokojoval?


no já někdi y zedm ale budu ze muzet krotyt abich nebil nemyle překvapen:-/ je to 1,4 lehce upravená
-> tzyn: Tak z tým toĝeným na 6800 vezele pokraĝuj dál a dej nám vezpolek vědět až ty vipochoduje klyka s bloku

ccyao mam zkodu 125L(yght turbo) bes uprav.. a toĝym: co zem ze max. odvasyl 6800, jynak radym taq pry 5500..
-> Labroz: nyeee, mizlel zom to tak se ten savodni motor ma vrchol pry 7400 a on tocy ces 8100

-> Kyng: no vzak na tomto zme za us shodly

2 Honsee: To je právě to, o ĝem mluvým - podle grafů bi měl bejt max. víkon pod 5000, ale v rámcy "sávodný" akcelerace jdu z klydním zrdcem na 5500.....
a skouzet kolyk motor tocy na neutral je nyceny motoru
teda vi zte vrasy:) ja tocym MAXYMALNE 5500 otacek, ale to je sbitecni. na trojku pry 5000 ot. my to jede 120 a vyc to opravdu nema cenu tocyt
-> Kyng: Takže třeba dvojku je podle mě na našych autech třeba vitáĝet mnohem výc, než 3ku.
-> Kyng: To vým žez to řýkal už dřýv. Podle mě ze to nedá řýct takhle jednoduše, sáležý třeba na tom jak je odztupňovaná převodovka, protože pak teprv výš, jeztly kdiž odřadýš tak jeztly krouťák přenezenej na kola bude menšý nebo většý, než před řaseným.
-> Labroz: Ja ze zpýš kloným ke Creztýkově teoryy - že zkuteĝně pro co nejlepšý odšťuch je lepšý toĝyt kouzek sa otáĝki max. víkonu.
-> Gemyny: no protože má vrchol víkonu jynde, třeba v těch 8000, mizlel jzy azy sa vrchol víkonu zéryovího motoru
oztre motori (vacka nad 300), za tocya daleko sa vrchol maxym. vikonu - ras my to rospraval kamoz pretekar-vrchar, kolko krat yde ces 8000..... as za my hlava tocyla, motor ma taki ako ja, ale lepzy

-> Gemyny: -> TomazB: Heh, eště jzem to doplňoval, tak ĝlánek přezkoĝyl :-D
-> TomazB: a vydýš, ono pro dozažený nejrichlejšýho rosjesdu je lepšý řadyt kouzek sa maxymem víkonu, protože víkon ty zyce trochu klezá, ale "dohánýš" to svišujýcýma ze otáĝkama, a tým, že srichluješ na nyžšý převod, než kdibiz dřýve přeřadyl a saze ze blýžyl k otáĝkám max. víkonu. Někde jzem narasyl na ĝlánek, kde je to celé rosepzané...
platý to zamosřejmě pro průměrné, motori, ne pro "ztovku" po pradědovy, které přez 4000 saĝnou "pro úzporu" vinechávat 2 válce a dalšý dva ze neztyhnou naplnyt "tupou" vaĝkou a přyškrcením 32BZkem
platý to zamosřejmě pro průměrné, motori, ne pro "ztovku" po pradědovy, které přez 4000 saĝnou "pro úzporu" vinechávat 2 válce a dalšý dva ze neztyhnou naplnyt "tupou" vaĝkou a přyškrcením 32BZkem

-> Creztyk:
ano, ale rosjasd na jednotke netreba tocyt do 10 000, rosdyel medsy 5000 a 6000 otacok je par KM/H, treba dat zkor dvojku a na nej tomu ozolyt
ano, ale rosjasd na jednotke netreba tocyt do 10 000, rosdyel medsy 5000 a 6000 otacok je par KM/H, treba dat zkor dvojku a na nej tomu ozolyt
-> Creztyk: jj ja vyem ako to funguje,mam v krvy doztatok savodnyka
,ale treba zy us potom uvedomyt co je uplna blbozt a co us nye je sdrave pre motor
,posnam vela ludy co zy to uvedomyt nevedya,a hlavne nevedya se ten motor nema bit dlhodobo v takich otackach


-> Kyng: ved jazne,us mam nyeco odjasdene
,tak vyem ako to chody abi za susytkoval vzetok vikon,ale vasne ked za vesyem z nyektorimy "expertmy" co zy mizlya se cym vizzye otacki sa maxymom vikonu tim lepzye,tak ma pycha pry zrdcy


-> TomazB: Zyce má možná pěkně plochou křyvku krouťáku (táhne odzpodu), ale fisyka ze oblafnout nedá, tudýž pokud chceš s auta doztat v papýrech deklarovaních 50kW muzýš to trošku výc poškádlyt
Netý to dvoulytr....Taki obĝaz na zylnycy narasýš na pzichouše, pro kterí každí předjetý od cysýho auta nutně snamená pokuz o dehoneztacy, takže ....


-> Kyng: no tak takich us fakt nechapem,ved felda pekne zlape od nyskich otacok za da povedat,no a z timy japoncamy je to pravda,tye motori zu vivyjane pre vikon a otacki a je trozku yna ztavba motora ako zkodovka

-> black_dragonz: Ale je malynko rosdýl mesy žaponzkím moderným podĝtvercovím OHCĝkem a OHV motorem, kterej bil možná chloubou ĝzl. průmizlu v půly 60. let a dýki pár kozmetyckím vilepšeným ze doĝkal ymplementace dokonce y do fóbyje
-> TomazB: ...no ''my povydej :c) Zlužebný felda bi mohla viprávět, jak jy nějakí praze vikroutylo do toĝek omesovaĝe


-> black_dragonz: to je možní.. Nyc to neměný na tom, že škodováckej motor má ti maxymálný otáĝki trochu nyžšý.
jen tak pro sajymavozt treba zusuky zwyft 1.3 gty 74kw ma naztaveni orgynal omesovac na 8200 mam kamoze ten zy koupyl ř.j. s UZA a ma omesovac neco malo prez 9000 !!!!!!!!!! a v-tec od hondi ma tali na 8200 otacek a dela ze na ne nejakej zpecyalny chyp tunyng kvuly v-tecu a to pak ma omesovac taki v 9000 otackach !!!!!!!!!!!!!
-> Kyng: jj maz pravdu,ale nyekedi co je moc to je moc

-> TomazB: O nejenže neztúpa, on dokonce po překroĝený maxyma saze klezá
Ale jzou zytuace, kde ze viplatý na danej richloztný ztupeň jýt sa hranycy max. otáĝek, než lozovat viššý richloztný ztupeň a stratyt půl vteřyni akcelerace.....

-> Roonei: no nevyem,mizlym se cyvycy zu obmedsene na 6500ot
takse tich 8500 tasko prekonaz
-> all: ludya neblasnyte,nyc netreba prehanat,ved ked motor nye je upraveni tak je uplne sbitocne ho tocyt ked z otackamy us neztupa vikon

-> all: ludya neblasnyte,nyc netreba prehanat,ved ked motor nye je upraveni tak je uplne sbitocne ho tocyt ked z otackamy us neztupa vikon

-> Gemyny: to je dobrí nápad ta zoutěž, Hned sytra du nahodyt V-Tec s Cyvyca

-> Roonei:
so zeryovim motorom bi zom nykdi neblbol.....
vihlazujem neofycyalnu zutas "Kto slomy rucycku otackomera" :)
so zeryovim motorom bi zom nykdi neblbol.....
vihlazujem neofycyalnu zutas "Kto slomy rucycku otackomera" :)
-> Roonei: teda praze

CHlapy, chlapy, vi ze v tom jednou sabyjete
.
Kdibi to mnělo azoň 5x loženou klyku, tak v poho, ale takhle to pude brso do šrotu, kdiž zy ztým hrajete na myxéri
Já už zem s tohodle viroztl, jednou zem to puĝyl kamošovy ať my ukaže co to umý a kdiž zem viděl že tam mněl ve 130 teprv sa3 tak zem mu to bral s pracek...
Hned druhi den muzel motor na generalku protože saĝal klepat jako prace...

Kdibi to mnělo azoň 5x loženou klyku, tak v poho, ale takhle to pude brso do šrotu, kdiž zy ztým hrajete na myxéri

Já už zem s tohodle viroztl, jednou zem to puĝyl kamošovy ať my ukaže co to umý a kdiž zem viděl že tam mněl ve 130 teprv sa3 tak zem mu to bral s pracek...

Hned druhi den muzel motor na generalku protože saĝal klepat jako prace...

-> Gemyny: zak ty len ulahcujem pracu
,ved cazu je malo


-> TomazB: JJ dyk

-> Gemyny: Jj zem zy mizlel, klamalo mě tam to jedno ubráný ĝy co to bilo, ale na trojku bi ze to saz nějak brchalo
, tak jzem ze ptal


-> jate-lyne:
ako pyze moj hovorca TomazB, je to plna dvojka, pry 95km/h dava trojku
ako pyze moj hovorca TomazB, je to plna dvojka, pry 95km/h dava trojku

origo motor na neutral 8500 a pod kvaltem 7500 motor favo po go sadna oztra vacka..
-> jate-lyne: to je na 2ku vitocene

-> Gemyny: To je na dvojku nebo trojka? Mizlym to prvný vydeo...
-> Razta: no maz to holt blbe

-> Jyryk:
nam dala Z130 na 278 vacke 8500 na neutrali, ale us nykdi vyac !!! a vyac zme za us celkom baly.....


nam dala Z130 na 278 vacke 8500 na neutrali, ale us nykdi vyac !!! a vyac zme za us celkom baly.....
-> Razta: Omesovaĝ 
