![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> Bukaj: To MM čo som dával odkaz má tlak 3bary. Manuálny sytič zatiaľ neplánujem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Boco: A co se týče jehlového ventilu, tak ten je u Pierburgu/LEKRu mnohem spolehlivější a lépe řešený, než u BS/EDSR/SEDR, takže bych se určitě nebál se sériovým čerpadlem, že by to nefungovalo bez vratky do nádrže.
U elektrického čerpadla by záleželo na tlaku, který je čerpadlo schopno vytvořit - nějaké nízkotlaké čerpadlo by také byla varianta.
U elektrického čerpadla by záleželo na tlaku, který je čerpadlo schopno vytvořit - nějaké nízkotlaké čerpadlo by také byla varianta.
-> Boco: Jak jsem Ti již psal - výhřev automatického "sytiče" chladicí kapalinou řešit nemusíš, LEKR má v domečku s bimetalem vlastní topnou spirálu, která při zapnutém zapalování zahřívá bimetal, takže do cca 50-90 vteřin od zapnutí zapalování dojde k plnému otevření přívěry.
Druhou možností by bylo předělat přívěru na plně manuální ovládání, ale to jsem měl vědět předtím, než jsem ten karburátor dělal (věděl jsem, že to máš do Škody 100, ale nějak jsem si zafixoval, že tam dáváš Fa motor), protože by pak nebyla potřeba měnit všechny ty drahé díly (objemový ovladač, termoventil) a párat se s jejich správným nastavením (většina práce na LEKRu po jeho složení spočívá v nastavení a kontrole správné funkce ovládání startovací přívěry) a mohl jsi to mít o půlku levnější.
Stejně tak ten odbublinkovač...
Ale kdyby ses rozhodl pro předělání na manuál, tak ty nové díly odkoupím zpět.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nebo mohu udělat nějaký LEKR ze svých zásob bez těch "nadbytečností" a vyměnit za jeden z těch Tvých a vrátit Ti peníze za ty díly, které jsi už zaplatil...
Druhou možností by bylo předělat přívěru na plně manuální ovládání, ale to jsem měl vědět předtím, než jsem ten karburátor dělal (věděl jsem, že to máš do Škody 100, ale nějak jsem si zafixoval, že tam dáváš Fa motor), protože by pak nebyla potřeba měnit všechny ty drahé díly (objemový ovladač, termoventil) a párat se s jejich správným nastavením (většina práce na LEKRu po jeho složení spočívá v nastavení a kontrole správné funkce ovládání startovací přívěry) a mohl jsi to mít o půlku levnější.
Stejně tak ten odbublinkovač...
Ale kdyby ses rozhodl pro předělání na manuál, tak ty nové díly odkoupím zpět.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nebo mohu udělat nějaký LEKR ze svých zásob bez těch "nadbytečností" a vyměnit za jeden z těch Tvých a vrátit Ti peníze za ty díly, které jsi už zaplatil...
Ahojte,
trocha oživím túto tému. Vďak inšpirujúcim príspevkom tu na fóre a pomoci Bukaja s repasom by som sa rád zaradil do tohoto exkluzívneho Pierburg-Lekr klubu
Pôjde do Š100, zatiaľ 5 kanál motor 120LS, neskôr možno Favo 136.
Okrem ohrevu sytiča potrebujem vyriešiť vracačku paliva čo sa moc na Š100 riešiť ľahko nedá, nádrž je ďaleko, 2hú trubku sa mi nechce ťahať cez celé auto - ak som správne pochopil viacerí jazdíte s prívodom paliva priamo do karbecu (mimo odbublikovávač)
Otázka dlhodobého používania - funguje to OK? Nie ne problém vysoký tlak na ihlovom ventile karbecu? AC pumpa štandard 742 alebo radšej Favo? Prípadne elektrické čerpadlo (napr Magneti Marelli - mám kúpené, ešte som ho ale nepoužil www.motora.sk/magneti-mar elli/313011300006.html?utm _source...
trocha oživím túto tému. Vďak inšpirujúcim príspevkom tu na fóre a pomoci Bukaja s repasom by som sa rád zaradil do tohoto exkluzívneho Pierburg-Lekr klubu
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Pôjde do Š100, zatiaľ 5 kanál motor 120LS, neskôr možno Favo 136.
Okrem ohrevu sytiča potrebujem vyriešiť vracačku paliva čo sa moc na Š100 riešiť ľahko nedá, nádrž je ďaleko, 2hú trubku sa mi nechce ťahať cez celé auto - ak som správne pochopil viacerí jazdíte s prívodom paliva priamo do karbecu (mimo odbublikovávač)
Otázka dlhodobého používania - funguje to OK? Nie ne problém vysoký tlak na ihlovom ventile karbecu? AC pumpa štandard 742 alebo radšej Favo? Prípadne elektrické čerpadlo (napr Magneti Marelli - mám kúpené, ešte som ho ale nepoužil www.motora.sk/magneti-mar elli/313011300006.html?utm _source...
-> Pavel P..: Tak neříkej a napiš SZ. A klidně mi můžeš koupit do zásoby. Když jsi chtěl sladit mlhovky tak jsem ti taky vyšel vstříc. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: to se neříká![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: Co to stojí ve výprodeji žes vzal rovnou na každý válec jeden? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: asi tam ještě zajdu pro zbytek.... do toho výprodeje
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Pavel P..: Jenom 4? Není to málo?
Měl bys doplnit stavy. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: ![165](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/165.gif)
![165](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/165.gif)
-> Pavel P..: Na mňa nadávaj koľko chceš, ale moje LEKRíky urážať nebudeš![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
v bejvalé Labrosově 136 je taky Lekr a že bych teda z toho byl nějak odvařenej když jsem s tim jel, to se říct nedá... je to takový nijaký při akceleraci... ale asi to bude o zvyku a zůstanu u sedru a ty 4 nový LEKRy zůstanou dál v regálu
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
LEKR je nanic, jestli máte někdo nějaký nový doma tak Vám od něj pomůžu a můžete zvesela SEDRovat.
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> minno: Přesně tak s SEDREM
Dával sem i ty původní origo co máš na fotce a jedou v závodničkách dlouho, tzn. asi sem vyhmátl nějaký původní dobrý kusy. Teď dávám kdovíjakou asi čínu náhradu a jedou taky úplně v pohodě. Tu přírubu od ovládání srovnám do roviny na skle a než to dotáhnu šroubky, maličko zmáčknu ovládání, aby se ta membrána jakože usadila a předpružila jak potřebuje.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Aha. Áno, po vybratí tejto membránky z karburátora a ponechaní v atmosfére (nezaplavená benzínom), tak stvrdne. Po opätovnom namočení do benzínu zmäkne :) Ale takýto režim u mňa nehrozí.
-> Dušan: Čakal som takúto vsuvku
Pravda. U SEDR by sa mi to nestalo. Tam by som za tú dobu 4x rovnal veko a prírubu, 80x pretesňoval a riešil dieru v plyne a 32x skapínanie na križovatkách![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: Čakal som takúto vsuvku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: kdybys měl SEDR tak se ti to nestane ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: Ty hnědočervené jsou myslím Piergburg, ale Jikov vyráběl tyto membránky z černé membránoviny a ta nepodléhala tolik stárnutí (tvrdnutí při skladování), jako ta hnědočervená.
Také obecně těm membránkám nesvědčí občasné používání - když auto dlouho stojí a membránka vyschne a pak po ní je zase vyžadována činnost a tento jev se cyklicky opakuje![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Také obecně těm membránkám nesvědčí občasné používání - když auto dlouho stojí a membránka vyschne a pak po ní je zase vyžadována činnost a tento jev se cyklicky opakuje
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Aký čierny originál myslíš? Mám za to, že táto hnedočervená je origo. Dnes je už nedostupná, ale predávala sa ako originál v krabičke VW, ako na foto.
No a prvá táto hnedočervená VW membránka vydržala 100 tkm a 8-9 rokov a druhá rovnaká len 1-2 roky a 10-20 tkm (nemám presne poznačené).
Obidve po vybratí boli pekne mäkké.
No a prvá táto hnedočervená VW membránka vydržala 100 tkm a 8-9 rokov a druhá rovnaká len 1-2 roky a 10-20 tkm (nemám presne poznačené).
Obidve po vybratí boli pekne mäkké.
-> minno: Domnívám se, že je to tím, že tyto membrány z hnědočerveného materiálu rychleji stárnou - tvrdnou, než ty černé (origo). Takže pak vzniká v nějakém místě ten "zlom" a v tom místě se membránovina o sebe probrousí...
...dej novou čínu a měl by být pokoj alespoň na 5 let...
Nebo sežeň černou originál.
...dej novou čínu a měl by být pokoj alespoň na 5 let...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nebo sežeň černou originál.
Obidve deravé membrány majú tú dierku na rovnakom mieste, pri tom "hrbe", ale z pohľadu montáže je to na druhej o 90° otočené.
Vylúčil som akúkoľvek závadu montáže, nie je tam nič, čo by membránu mohlo prederaviť. Stretol sa s tým už niekto?
Dal som tam teraz CN (origo sa už nedá zohnať). Tak som zvedavý, ako dlho to vydrží.
Vylúčil som akúkoľvek závadu montáže, nie je tam nič, čo by membránu mohlo prederaviť. Stretol sa s tým už niekto?
Dal som tam teraz CN (origo sa už nedá zohnať). Tak som zvedavý, ako dlho to vydrží.
U LEKRa sa mi vyskytla "zaujímavá vec".
Od repasu má karburátor asi 120 tkm / 10 rokov. Pred časom (1-2 roky dozadu) mi začal trochu slziť benzín pod akceleračnou pumpičkou a kvapkať na sanie. Vybral som membránu (origo s cca 100 tkm na hrbu) a bola na nej malinká dierka, ako prepichnutá špendlíkom. Dal som tam novú origo membránu a bol kľud. No a teraz po krátkom čase (1-2 roky) sa to znova zopakovalo, opäť slzenie na sanie. Vybral som membránku a znova rovnaká závada, rovnaká dierka:
Od repasu má karburátor asi 120 tkm / 10 rokov. Pred časom (1-2 roky dozadu) mi začal trochu slziť benzín pod akceleračnou pumpičkou a kvapkať na sanie. Vybral som membránu (origo s cca 100 tkm na hrbu) a bola na nej malinká dierka, ako prepichnutá špendlíkom. Dal som tam novú origo membránu a bol kľud. No a teraz po krátkom čase (1-2 roky) sa to znova zopakovalo, opäť slzenie na sanie. Vybral som membránku a znova rovnaká závada, rovnaká dierka:
-> Milan 136:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti 23.12.22 20:01:11: Přesně. To už mysleli dopředu.
-> minno: Je to pravda,veď aj ty to tam máš![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
V knihe Historie motorů Škoda sa píše, že LEKR sa montoval aj do menšieho počtu 742
O tom som teda v živote nepočul. Vie o tom niekto niečo?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
O tom som teda v živote nepočul. Vie o tom niekto niečo?
-> Václav Vašák 06.09.20 11:18:52: No...nebudu kolem horký kaše. Že někdo na fórum nepíše zrovna stylem ředitele Ústavu pro jazyk český, je vcelku normální (všichni chybujeme). Stejně tak se dá pochopit, že kdo nevládne žádným cizím jazykem, zákonitě dělá v cizích slovech chyby, ale hodně velkou vypovídací hodnotu má to, jak dotyčnej reaguje na to, když je upozorněn na chyby ve formě projevu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: konečně konstruktivní odpověď,...tohle už z fyzikálního hlediska dává smysl,ale já nerad poslední dobou přemýšlím...u atmosféry se to mine nejspíš účinkem...další mínus bych viděl v tom,co jde z motoru...voda a oxidy by měly přispívat ke vzniku kyselin...také jsem zde měl AL hlavu,která dlouhodobě jezdila na vadné těsnění a do spalováku šla "voda" v malém měřítku...na daném válci zůstaly pouze sedla ventilů,hliník jako ementál...taková kavitace v XXL měřítku,lepší přirovnání nenajdu.Otázka jestli za to mohla voda a nebo příměs v ní a reakce třeba fridexu s hliníkem za vysoké teploty a tlaku,respektive oboje dohromady.
-> Václav Vašák 06.09.20 11:18:52: Proto se to používá při přeplňování, kdy kyslíku je (díky přeplnění) dost, ale zároveň vyšší tlaky hrozí detonacema a je potřeba ochlazovat. Saab to třeba používal u 99 Turbo, ale později se skoro všude přešlo na použití intercooleru.
-> Milan 136: hele další jazykozpytec
Co třeba navrhnout "automatickou kontrolu pravopisu",ať můžete v klidu spát ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King: jo je to možný,nikdy jsem s tím neměl potřebu experimentovat...tepelná kapacita je v tomto případě jistě super,ale voda (H2O nikoli 2xH a 1xO) "nehoří" a otázka,kde je rovnováha mezi přínosem ochlazení směsi a jejím "naředěním" nehořlavou látkou,...bude tam asi přímá úměra,kdy se vyplatí ochlazovat a kdy použít více čisté směsi a chladit jinak.Já to zřejmě popletl s NOs-N2O,který jako okysličovadlo funguje.Co by mě ale zajímalo,jestli někdo experimentoval s ozonem jako oxidačním činidlem v motorech...přecejenom výhoda třech kyslíků by asi měla něco do sebe a těžko do motoru někdo bude lít HNO3 jako okysličovadlo,pokud se nebude jednat o raketu
Nějak moc přispívám poslední dobou,...fuj![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King: jo je to možný,nikdy jsem s tím neměl potřebu experimentovat...tepelná kapacita je v tomto případě jistě super,ale voda (H2O nikoli 2xH a 1xO) "nehoří" a otázka,kde je rovnováha mezi přínosem ochlazení směsi a jejím "naředěním" nehořlavou látkou,...bude tam asi přímá úměra,kdy se vyplatí ochlazovat a kdy použít více čisté směsi a chladit jinak.Já to zřejmě popletl s NOs-N2O,který jako okysličovadlo funguje.Co by mě ale zajímalo,jestli někdo experimentoval s ozonem jako oxidačním činidlem v motorech...přecejenom výhoda třech kyslíků by asi měla něco do sebe a těžko do motoru někdo bude lít HNO3 jako okysličovadlo,pokud se nebude jednat o raketu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nějak moc přispívám poslední dobou,...fuj
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Václav Vašák: Opet jenom mal technicka - efekt primichavani vody k palivu (nebo jeji vstrikovani do saciho ci valce) nespociva v zadnem okyslicovani, ale v tom, ze voda ma diky vodiku velkou mernou tepelnou kapcitu a skupensky teplo, takze ucinne ochlazuje. Diky tomu se daji delat ve spalovaku "vetsi prasarny " typu vetsiho plniciho tlaku atd., protoze ta voda oddaluje detonace.
-> Milan 136: asi nemecka odnoz Shellu
-> Václav Vašák: Co to je, ten Schell?
-> vhml: netuším,nikdy jsem nezkoumal do detailu,...jenom minulý rok přibylo E5 a nálepka 100 místo 98 octanů :-D každopádně Verva mě nikdy moc nepřekvapila a nerad repasuju karbece,který na ní jezdí,...ten modrý med v nich nejde nijak umýt.
-> Tomaso435: jo MOL je kvalitní značka,tankuju když chci mít jistotu stále stejného výkonu,vyschne to do čista jako ředidlo a nezanechá žádné zbytky...ale když vemu u Schell,tak i sériový motor ožije neskutečně a co se týká těch lepších blížícím se dvojnásobku výkonu série,tam bych jsi to troufl i klidně odbrzdit,protože to neni jen placebo efekt
Ale vesměs se jedná pouze o dané benzínky,...u dálnice je benzín kvalitnější,než v centru atd...na MOL jezdím také pouze k jedné,i když je 2x daleko,než jiné,ale je to jistota a Schell pouze jedna v Západních čechách,kde se opravdu vyplatí zajet těch 80km pro plnou a zase jí cestou domů vypálit
Ale za ten zážitek z jízdy to opravdu stojí...a třeba to jede díky vodě,...ono závodní auta používaly vodu jako okysličovadlo,takže proč ne...a co já vím,tak beztak do ČR jde jeden druh benzínu,takže těžko říct...kdyby se natankovalo přímo z cisterny,taky by to asi bylo trochu jiné,než když se vypláchnout ty rezaté nádrže kam prolíná spodní voda ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: jo MOL je kvalitní značka,tankuju když chci mít jistotu stále stejného výkonu,vyschne to do čista jako ředidlo a nezanechá žádné zbytky...ale když vemu u Schell,tak i sériový motor ožije neskutečně a co se týká těch lepších blížícím se dvojnásobku výkonu série,tam bych jsi to troufl i klidně odbrzdit,protože to neni jen placebo efekt
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Taky jsem zrovna včera nalil do Feldy dvacku N95 z ONA, co sem kupoval na jaře a zapomněl na ni. Jede pořád stejně na hovno. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Ty si to nedokážeš představit a já to na každou chvíli držím v ruce a příruba je prohlá. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 31.08.20 12:39:44: Bola to nakoniec len uvoľnená spona prívodnej benzínovej hadičky, a tá je rovno nad akceleračnou pumpičkou, preto to odtiaľ tieklo.
Membrána je Ok. Prírubu pumpičky si tiež neviem predstaviť krivú.
Takže LEKR opäť nesklamal.
Membrána je Ok. Prírubu pumpičky si tiež neviem predstaviť krivú.
Takže LEKR opäť nesklamal.
-> Tomaso435:
A bude to mít smysl když budeš sekat zahradu, kde pokaždý bude tráva jinak narostlá a jinak mokrá, což do měření spotřeby hodí vidle jako prase?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já teda mám asi kliku, ale mě obyč N95 vydrží... nebo to na to prostě aspoň jede. Ještě se mi nestalo, aby po zimě nešlo něco natočit. Jediný čeho se bojim, jsou mixy, takže ty většinou naředim čerstvou směsí a pak vyjezdim.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A bude to mít smysl když budeš sekat zahradu, kde pokaždý bude tráva jinak narostlá a jinak mokrá, což do měření spotřeby hodí vidle jako prase?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já teda mám asi kliku, ale mě obyč N95 vydrží... nebo to na to prostě aspoň jede. Ještě se mi nestalo, aby po zimě nešlo něco natočit. Jediný čeho se bojim, jsou mixy, takže ty většinou naředim čerstvou směsí a pak vyjezdim.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: no vidíš jak ti to ta voda propláchla
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> palinator 01.09.20 16:43:34: nejsem si jistej jestli na prázno to bude mít smysl :)))))
ale je to bohužel fakt. ted mám ještě poslední kanistr odleželýho benzínu z kraje května kdy premiový benzín stál 24,90 a obyč 21,90.. tej vervě není nic. ten natural si už ani netroufám tam snad nalejt.. a to sem kupoval jen několik dvacítek s tim že to v pohodě v létě vyjezdím.
ale je to bohužel fakt. ted mám ještě poslední kanistr odleželýho benzínu z kraje května kdy premiový benzín stál 24,90 a obyč 21,90.. tej vervě není nic. ten natural si už ani netroufám tam snad nalejt.. a to sem kupoval jen několik dvacítek s tim že to v pohodě v létě vyjezdím.
-> Tomaso435: No nevim, nedávno se mi na škodovce okatě zanesla volnoběžná tryska, prostě jízda v pohodě, ale na volnoběh to okamžitě chcíplo. Takhle jsem najel tak 500km za tři dny. Tankuju tak půl na půl jenom Benzína a MOL.
Shodou okolností jsem měl potom netradiční cestu tak jsem natankoval na Shellce, a do pár minut od odjetí od stojanu byl volnoběh zpátky.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Shodou okolností jsem měl potom netradiční cestu tak jsem natankoval na Shellce, a do pár minut od odjetí od stojanu byl volnoběh zpátky.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 01.09.20 16:43:34: V té co zásobuje západ republiky.... asi Kralupy? Ale jistý si nejsem.
A jinak s tou kontrolkou - to je asi nějaký zákon univerza. U aut co jezdí málo a často to nedělám stačí natankovat plnou, u těch co plnou dostávají často je potřeba vzít něco "lepčí" a pak se zákonitě něco posere![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A jinak s tou kontrolkou - to je asi nějaký zákon univerza. U aut co jezdí málo a často to nedělám stačí natankovat plnou, u těch co plnou dostávají často je potřeba vzít něco "lepčí" a pak se zákonitě něco posere
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml:
Ale co někde proběh článek, tak to ETBE je jen ve Vervě z jedný ze dvou rafinérek. Teď nevim který.
-> Tomaso435:
Já asi udělám test že nechám sekačku hodinu běžet na prázdno a budu měřit kolik toho sežere. Na nejvíc e-e naftu od Ona jsem teď najel 1350 km a ještě na 70 km zbylo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Lenky Golf dostal teď Vervu 100 a za odměnu rozsvítil kontrolku motoru, což dělal předtim jen když jel na plyn.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Ale co někde proběh článek, tak to ETBE je jen ve Vervě z jedný ze dvou rafinérek. Teď nevim který.
-> Tomaso435:
Já asi udělám test že nechám sekačku hodinu běžet na prázdno a budu měřit kolik toho sežere. Na nejvíc e-e naftu od Ona jsem teď najel 1350 km a ještě na 70 km zbylo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Lenky Golf dostal teď Vervu 100 a za odměnu rozsvítil kontrolku motoru, což dělal předtim jen když jel na plyn.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> dragon_cb_cz: áha, tak to je pak jasný