-> Tomaso435 01.09.20 14:58:28: www.petroleum.cz/slovnik.
aspx?pid=83
V zásadě jiný produkt zpracování té biosložky, méně problematický než čistý ethanol. resp. spíš přínosný.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> vhml: jaký je tam rozdíl ? bioetanol pokud auto nejezdí zalepí všechno a pak se to hodně těžko zase rozhejbává :-/
-> Václav Vašák: hele shellka je ono. a ono je shellka . jestli někdy koukáš co tam lejou u ona, tak ten stejnej kamion jede vylejt zbytky k shellce a naopak. co se nevejde tady se vejde jinde.. ale kamion od eurooilu nebo tušim benziny nikdy nevylejvá jinde. ještě super palivo je mol a jejoch premiový 100oktan. jak nafta tak benzín hezky ztichne jede konečně normálně a výsledek je spotřeba o něco lepší a finančně šul nul oproti klasice .. takže proč si nepřiplatit když to ve výsledku výjde na uplně stejně. jen ten optickej klam v podobě ceníku na stojanu no:)
-> Václav Vašák 01.09.20 14:14:48: v těch 100oktanech by mělo být ale namíchano etbe namísto bioethanolu
-> Tomaso435: pouze 100,zvlášť do tohoto fáčka,u kterého jsem to řešil,ale ono už i tam je 5% biosložky přiznáno a jediné,co snad nemá je Schell,ale já tomu stejně nevěřím a kdybych byl ještě na VŠ,udělal bych pro prdel chemický rozbor 100-oktanů :-) Myslím,že by to reálně s benzínem mělo pramálo společného a 95-ka je už totálně zabitá,...ale třeba starý jawy mě na naturál nikdy nejezdily a i 130-ku jsem provozoval na speciál bez nějakých vad na kráse...defakto jsem přešel ze seper 96 hned na speciál a naturál leju až teď,kdy neni jiná možnost,...takové ty story "přivezl jsem si BMW s předepsanou 98-kou do USA a natankoval jejich normál 87 nebo co to tam mají a jelo to jako nikdy" a naopak,...to mě řikali i lidi co znám a jak tohle má pak člověk vysvětlit...ono oktanové číslo nění vše
Každopádně membrána byla asi z roku 91,co se auto vyrobilo,takže jsem se obětoval a dal ještě uloženku novou,která snad vydrží aspoň polovinu...ale byla to zajímavá závada a injektor to tam pral normálně,ale stejně se něco procedilo ven z karbecu krz tu trhlinku.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Každopádně membrána byla asi z roku 91,co se auto vyrobilo,takže jsem se obětoval a dal ještě uloženku novou,která snad vydrží aspoň polovinu...ale byla to zajímavá závada a injektor to tam pral normálně,ale stejně se něco procedilo ven z karbecu krz tu trhlinku.
-> Václav Vašák: ty ještě jezdíš na ty sračky? , já už rezignoval a leju jen 100oktan a je klid od všeho... nic nikde není zalepený a nic neprolíná. viz sekačka, na nádrž 95ky necelou zahradu. na nádrž vervy 100 zahradu a kus...
-> minno: vadná membrána,....řešil jsem to minulý týden...příznaky žádné,kromě oblitého sání od biosložky,...nakonec byla v membráně asi 1mm dlouhá trhlina a při akceleraci část benzínu prolínala.
-> minno: S největší pravděpodobností tipnu že je to netěsnící membrána a bude prohlá příruba ovládání membrány tak jak to většinou bývá na těchto karb. i na SEDRU stejně. Přírubu pak srovnat na rovině s brusivem. Vypadá že to stéká po ovládací páce akc. Nech zalitý karburátor a přidávej bez motoru na místě, zda to bude slzet od akceleračního systému. Pokud ne, mrkni na obohacovač - dva šroubky, dvě těsnění. A víc věcí kde by tento jednoduchý karb. nemusel těsnit snad ani není ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno:
Nepřipravuje se na nějaký výročí Palacha nebo Zajíce?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nepřipravuje se na nějaký výročí Palacha nebo Zajíce?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Co membrana prave ty akceleracni pumpy...
LEKRisti. Prosím konzult. V posledných dňoch mi začal z karburátora slziť benzín. Ide to od tohto miesta, na fotke dobre nevidno, ale je to v mieste ako je páčka akceleračnej pumpičky. A steká to po sacom potrubí až na blok motora. Všetko inak funguje normálne, ani na spotrebe nič nepoznať. Čo je KO? Od pohľadu to neviem poznať.
Karburátor je asi 85 tkm po repase, jazdené len na kvalitné palivo a prísady.
Karburátor je asi 85 tkm po repase, jazdené len na kvalitné palivo a prísady.
-> Petr Urban: Díky..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Urban: Aha, dík za upozornenie, prehliadol som, že SEDR.
-> minno: Píše na sedru, žádná bimetalová pružina.
-> Kocvin: Nemá tam být nic, ale bohužel se to někdy u příruby rosí. Dal bych tam mikro vrstvu tmelu odolávajícímu benzínu jen na vnější stranu linie. Loctite dělá takové věci.
-> Kocvin: Nemá tam být nic, ale bohužel se to někdy u příruby rosí. Dal bych tam mikro vrstvu tmelu odolávajícímu benzínu jen na vnější stranu linie. Loctite dělá takové věci.
-> Kocvin: Ak myslíš pod veko s bimetalovou pružinou, tak tam nejde nič, nemalo by to tam žiadny význam.
Pod domek sytiče na SEDRu patří těsnění, nebo se nějak lepí, nebo vůbec nic? V katalogu ND jsem nenašel..
Složil jsem karbec po ultrazvuku, dělá to v autě neplechu a nepamatuji se co tam bylo nebo nebylo..
Složil jsem karbec po ultrazvuku, dělá to v autě neplechu a nepamatuji se co tam bylo nebo nebylo..
-> Jiskra: Áno, tomu všetkému rozumiem. Akurát že v knihe je v manuáli k LEKRu písané pri postupe ohľadom nastavenia veľkosti malej medzery len toľko, že medzera sa doladí šrobovaním víčka pulldownu, ale nepíšu, ktorým smerom sa zmenšuje a ktorým smerom zväčšuje medzera :) To samozrejme k "labolatórnemu" nastavovaniu karburátora písať netreba, ale ja k nesériovému motoru to potrebujem doladiť v domácich podmienkach aj tak hlavne podľa chodu a zvuku a práve to, že činnosť termoventilu trvá len chvíľu a za chladného počasia, tak sa to robí horšie no... A potrebujem to tých prvých pár sekúnd po štarte trochu ochudobniť (včera bolo vonku len +11°C) , lebo sa to dusí, tak teda vyskúšam to víčko mierne povoliť a uvidí sa.
Já s tím až tak nelaboroval, ale vzhledem ke konstrukci předpokládám, že asi ano vliv to mít bude. Předpokládám nějakou závislost na síle podtlaku vs. předpětí malé pružiny ventilu v pulldownu... Takže by to mělo jít nastavit jak říkáš. Dotažením se malá mezera zmenší - povolením zvětší. Po ohřátí za cca 1-5 vteřin je to už jedno, protože se zavře se termoventil a opře se to o doraz šroubem...
-> Jiskra - zrušená registrace 16.05.18 09:40:09: A teoreticky, to víčko pulldownu, ak chcem tzv. "malú medzeru" prívery zmenšiť, alebo zväčšiť, víčko treba povoľovať, alebo doťahovať? Alebo to nie je možné takto jednoznačne určiť?
-> Jiskra: Dal som to tak ako bolo na starom a funguje to teraz OK, len musím ešte trochu doladiť zvýšené otáčky a keď bude zima, doladím to potom podľa sluchu a chovania.
Já to měnil na svém Lekru. Nastavil jsem to podle starého. Nicméně principielně jde o to, že pokud se to zašroubuje málo může se stát, že se neotevře kanál k termoventilu. Potom se to chová jako by byl termoventil pořád zavřený. Pokud se to zašroubuje moc nemusí se pulldown otevřít tak jak je třeba, protože zdvih bude příliš malý. Je třeba chytit optimální hodnotu... Já mám zašroubováno tak, že mi k úplnému zašroubování chybí cca 3 závity.
Tu zas nik nemá lekr, čo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Otázka k LEKRu pre tých, čo už menili pulldown na svojom karburátore :)
Urobil som dobre, keď som tú plastovú čiapočku so závitom na novom pulldowne zakrútil cca rovnako, ako bola na starom? Na novom pulldowne bola zakrútená v porovnaní so starým len mierne.
Viem, že sa s tým šteľuje malá medzera na prívere sytiča keď je v činnosti termoventil, no ten je v "činnosti" len pri chladnom počasí pod cca 15°C, čo teraz nedosiahnem. Nakoľko nemám sériový motor, predpokladám, že to budem musieť prípadne aj tak ešte došteľovať keď bude vonku zima podľa chodu motora ihneď po štarte (rovnako ako ani veľkú medzeru nemám nastavenú "tabuľkovo", ale podľa sluchu a chodu motora).
Na zatiaľ ma preto len zaujíma, že či je OK, že som to zakrútil ako to bolo, alebo som to mal nechať tak, ako to bolo z výroby?
Urobil som dobre, keď som tú plastovú čiapočku so závitom na novom pulldowne zakrútil cca rovnako, ako bola na starom? Na novom pulldowne bola zakrútená v porovnaní so starým len mierne.
Viem, že sa s tým šteľuje malá medzera na prívere sytiča keď je v činnosti termoventil, no ten je v "činnosti" len pri chladnom počasí pod cca 15°C, čo teraz nedosiahnem. Nakoľko nemám sériový motor, predpokladám, že to budem musieť prípadne aj tak ešte došteľovať keď bude vonku zima podľa chodu motora ihneď po štarte (rovnako ako ani veľkú medzeru nemám nastavenú "tabuľkovo", ale podľa sluchu a chodu motora).
Na zatiaľ ma preto len zaujíma, že či je OK, že som to zakrútil ako to bolo, alebo som to mal nechať tak, ako to bolo z výroby?
-> minno: diky, prešiel som viacero eshopov a nikde nemali, ani u lokalmajstra v obchode.
-> Westas: kúp nové, majú napr. na amd-autodily.cz
Ahoj, nemáte niekto doma pulldown na lekr aj s elektrickým ventilom? Moje sú na... maderu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
takže VW nerobil 2E3 na litrové motory, iba na 1.3 a vyššie. Nech sa páči manuál na pierburgy v angličtine: vw-youngtimer.nl/wp-conte
nt/.../1081-04a.pdf
-> xerox422: Bohatosť zmesi na "sytič" sa na LEKR-i dá predsa krásne nastaviť podľa potrieb. Tiež som znižoval bohatosť za studena, pretože nemám úplne sériový motor a hlavne s programovateľným zapaľovaním mám v porovnaní s obyčajným rozdeľovačom dosť vysoký predstih už od voľnobežných otáčok a čiže aj chod (voľnobeh) za studena si vystačí s chudobnejšou zmesou, a celkovo mám aj nastavené čo najnižšie otáčky voľnobehu za studena v porovnaní so sériovým favoritom (viac ako 1000-1100 ot. mi to za studena netočí) a tak som si to nastavil (otáčky aj bohatosť) tak, aby chod za studena bol pekný kľudný (podľa sluchu).
Možno pre toto ti to nejde za studena ochotne. Inak ak už s LEKRom nemá ísť motor za studena ochotne, tak už potom asi s ničím (jasné, SEDR na plný sytič tlačí auto dopredu sám a ani plynový pedál netreba mačkať
)
Možno pre toto ti to nejde za studena ochotne. Inak ak už s LEKRom nemá ísť motor za studena ochotne, tak už potom asi s ničím (jasné, SEDR na plný sytič tlačí auto dopredu sám a ani plynový pedál netreba mačkať
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Westas: mam lekr aj na 105ke a jazdí to. Za studena cítit bohatšiu zmes, motor nejde tak ochotne ako so sedrom alebo edsr, áno lekr má pasívny odpor keď ešte motor nieje ohriaty proste je menej ochotný ako napr 120 tam to funguje najlepšie celom spektre co týka motorov 105,120 a 135,6
Kľudne ísť do toho zo seriovym lekr-om.
Kľudne ísť do toho zo seriovym lekr-om.
Ok, diky. Tak ja si pozriem ako natryskoval motory s litrovym objemom VW.
-> Westas: LEKR je samoprispôsobovací
. Nechaj to tak, ako to je, malo by to byť Ok.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
vôbec do toho nejeb, a nechaj to tak ako je. a bude to najspravnejšie fungovať.
Cauko, mam tu rozobrany Lekr a uvazujem o zmene trysiek, mam totiz 105 a nemyslim si ze karbec natryskovany na 1,3 bude spravne fungovat. Mate niekto nejake skusenosti?
-> minno: Ták! JE to v pohodě, jen trochu oměřit aby to trochu licovalo je to. ...v nouzi to jde i s tou gumokovovou podložkou, ale to je trochu nevzhledný a navíc je s tim debilnější práce.
Ok díky za radu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rudy130: www.amd-autodily.cz/motor
/podlozka-pod-karburator-2
.html a upevňovacie diery prevŕtať na rozteč ako má 742/3 sacie potrubie.
No chci dát do svoji 130 ky lekr tak zhanim tu prechodku
-> minno: :kolega bude nejspíš myslet 742.136.-)
-> Rudy130: predáva, každý druhý e-shop s autodielmi škoda.
Neprodává někdo náhodou mezikus na lekr a 136ku?
-> Jiskra: Jo tak stím odvětráním asi taky něco bude. Právě sem se vrátil z německa, motor šlapal dobře, na dálnici mi to vůbec nechcípalo když sem občas z kopce vyřadil, krásně to drželo, problém byl když jsem popojížděl v koloně, potáhnout na jedničku a neutral, to volnoběh vždycky spadl a tak tak se udržel, musel jsem to hlídat a občas to polechtat at mi to pokaždé nezdechne. No a když jsem dojel domů a dal auto do garáže, tak v tom tichu slyším pořád nějaké kvílení jako když se přes něco tlačí vzduch, myslel jsem že je to od expanzky, ale bylo to přes víčko nádrže. A jak jsem ho povolil tak to zasyčelo jak se vyrovnal tlak. Musel tam být pěkný podtlak. No takže zase mám co dělat, sundám pěkně to pichlavé odhlučnění abych se dostal na hadičky, to mě zas budou dva dny svědět ruce ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> zedd: Mi se ucpával bordelem ten vstupní nátrubek pumpy k odkalovači. Jo a taky mi zlobil přídavný filtr. Takový ten průhledný. Když jsem ho dal pryč zlepšilo se to. Pak až za nějakou dobu jsem zjistil, že odzvdušnění nádrže je špatně natáhnuté a ucpané. Po nějaké době vznikl v nádrži podtlak a pumpa přestala tahat. Po chvíli se to vrátilo do normálu. Bože co já se s tím natrápil.... Špatně se mi taky tankovalo musel jsem hrozně pomalu, tak jsem šel po odvzdušnění a přišel jsem na to.
-> Jiskra: no já to mám tak že mám původní 130 ac pumpu,a hadičku přímo do karbecu. Tu plastovou nádobku jsem vyrušil a je to naprudko. S tou pumpou mě to taky napadlo, jestli vůbec stíhá dávát benzín, řekl bych že ten pierburg má menší komoru než sedr tak jestli se tohle právě neprojevuje při tom puštění plynu. Dneska jsem ten karbec znova rozebral, profoukl jsem co šlo, sundal jsem odkalovač na ac pumpě a bordýlek tam teda byl dole, černý humus, po složení je tam malinké zlepšení, už to tak často nechcípe, někdy to drží normálně, a někdy otáčky spadnou a zase se srovnají. Chcíplo mi to dvakrát, když jsem to nechal dlouho běžet a pak jsem třeba přidal abych kousek popojel. Nějaký problém tam pořád ještě bude, ale jde mi už ztoho hlava kolem. Pozítří vyrážim s rapidem po třetí na dovču do německa tak třeba tomu i prospěje delší zátah.. nevim jestli by třeba pomohlo nastavit bohatší směs, ale zas at to zbytečně nežere. Jinak musim říct že paráda, jede to teda zhruba stejně jako se sedrem, možná malinko živější, ale to se mi asi zdá díky tomu že tam prostě není žádná díra, jak při přidání , tak při otevření druhé komory, to se mi na tom líbí
Takisto by som ešte odporúčal vyčistiť filtrík vo vstupnom natrubku paliva do karburatora-zašrubovať tam samorezku a vytiahnuť vonku.
-> Lamac: Díky za ten popis Lamac. Mi se odlučovačem vrací teda hodně paliva. Takže mi tedy asi funguje špatně... Ale na motor to teď vliv nemá. Jinak jsem měl problémy viz níže co jsem napsal. Zkoušel jsem různé kombinace s ne příliš dobrými výsledky.
Cez ten odlučovač sa do nádrze vracia minimum paliva,slúži na filtrovanie nečistôt z paliva ale hlavne na odstránenie vzduchových bubliniek z paliva,ktoré by spôsobili rozkmitanie plaváku v karburatore.Pri uzavretom ihlovom ventile v karburátore sa odlučovač naplní palivom,to nadvihne guličku v vstavanom ventilku vovnutri,a zablokuje vračku do nádrže.A tymto zablokovaním nastane aj to,že podávacie čerpadlo prestane dávkovať palivo do odlučovača,pokiaľ sa neklesne hladina paliva v odlucovači,resp aj v plavákovke karburátora.Pokiaľ odlučovač nieje naplnený palivom,bublinky a výpary z paliva prejdú cez spominaný ventil cez vracačku do nádrže späť.Ak sa z odlučovača aj dostane cez vracačku nejaké palivo späť,tak v minimálnom množstve.Pokiaľ ide v kuse tak je nejaký bordel v guličkovom ventilku vo vnútri odlučovača.A niekedy nezaškodí ho prepláchnuť technickým benzinom z opačnej strany,čudovali by ste sa,koľko bordelu dokáže byť na filtri vovnútri-najmä bordel z rozkladajúcej sa palivovej hadičky.
-> Urbi: mrknu kde to je ted a kdyztak pridam. diky
-> Sejki: dle obrázku doleva, Jak jsem psal, dále od ovládání což je ta páka vpravo, samozřejmě mezi vačkou a ovládáním nesmí být vůle, v tom případě předpružit pružinku uvnitř pod membránou.
Ta problémy nejspíše může přisávání vzduchu nebo špatná dodávka paliva. Právě ta sada podložek pod karb. většinou od Vika je dost nerovná, zkontrolovat roviny - absolutní rovinnost všeho. Dále zkusit nastavit šroubkem bohatost na volnoběh když nastanou problémy.
Ta problémy nejspíše může přisávání vzduchu nebo špatná dodávka paliva. Právě ta sada podložek pod karb. většinou od Vika je dost nerovná, zkontrolovat roviny - absolutní rovinnost všeho. Dále zkusit nastavit šroubkem bohatost na volnoběh když nastanou problémy.