Sedr vs. Lekr

prohledat
480 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 11.06.2014 do 12.07.2023, založil/a BooCheer
řadit dle data
14:14:48
01.09.2020
Václav Vašák
-> Tomaso435: pouze 100,zvlášť do tohoto fáčka,u kterého jsem to řešil,ale ono už i tam je 5% biosložky přiznáno a jediné,co snad nemá je Schell,ale já tomu stejně nevěřím a kdybych byl ještě na VŠ,udělal bych pro prdel chemický rozbor 100-oktanů :-) Myslím,že by to reálně s benzínem mělo pramálo společného a 95-ka je už totálně zabitá,...ale třeba starý jawy mě na naturál nikdy nejezdily a i 130-ku jsem provozoval na speciál bez nějakých vad na kráse...defakto jsem přešel ze seper 96 hned na speciál a naturál leju až teď,kdy neni jiná možnost,...takové ty story "přivezl jsem si BMW s předepsanou 98-kou do USA a natankoval jejich normál 87 nebo co to tam mají a jelo to jako nikdy" a naopak,...to mě řikali i lidi co znám a jak tohle má pak člověk vysvětlit...ono oktanové číslo nění vše 1



Každopádně membrána byla asi z roku 91,co se auto vyrobilo,takže jsem se obětoval a dal ještě uloženku novou,která snad vydrží aspoň polovinu...ale byla to zajímavá závada a injektor to tam pral normálně,ale stejně se něco procedilo ven z karbecu krz tu trhlinku.
13:44:05
01.09.2020
Tomaso435
-> Václav Vašák: ty ještě jezdíš na ty sračky? , já už rezignoval a leju jen 100oktan a je klid od všeho... nic nikde není zalepený a nic neprolíná. viz sekačka, na nádrž 95ky necelou zahradu. na nádrž vervy 100 zahradu a kus...
13:03:05
01.09.2020
Václav Vašák
-> minno: vadná membrána,....řešil jsem to minulý týden...příznaky žádné,kromě oblitého sání od biosložky,...nakonec byla v membráně asi 1mm dlouhá trhlina a při akceleraci část benzínu prolínala.
12:04:59
01.09.2020
Petr Urban
-> minno: S největší pravděpodobností tipnu že je to netěsnící membrána a bude prohlá příruba ovládání membrány tak jak to většinou bývá na těchto karb. i na SEDRU stejně. Přírubu pak srovnat na rovině s brusivem. Vypadá že to stéká po ovládací páce akc. Nech zalitý karburátor a přidávej bez motoru na místě, zda to bude slzet od akceleračního systému. Pokud ne, mrkni na obohacovač - dva šroubky, dvě těsnění. A víc věcí kde by tento jednoduchý karb. nemusel těsnit snad ani není 1
16:21:13
31.08.2020
palinator
-> minno:

Nepřipravuje se na nějaký výročí Palacha nebo Zajíce? 3
16:17:37
31.08.2020
MVM
-> minno: Co membrana prave ty akceleracni pumpy...
12:39:54
31.08.2020
minno
12:39:44
31.08.2020
minno
LEKRisti. Prosím konzult. V posledných dňoch mi začal z karburátora slziť benzín. Ide to od tohto miesta, na fotke dobre nevidno, ale je to v mieste ako je páčka akceleračnej pumpičky. A steká to po sacom potrubí až na blok motora. Všetko inak funguje normálne, ani na spotrebe nič nepoznať. Čo je KO? Od pohľadu to neviem poznať.



Karburátor je asi 85 tkm po repase, jazdené len na kvalitné palivo a prísady.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od minno vložen 31.08.2020 12:39:44
upraveno 1x, naposled 31.08.2020 12:46:38
16:32:54
27.05.2018
Kocvin
-> Petr Urban: Díky..4
13:11:19
27.05.2018
minno
-> Petr Urban: Aha, dík za upozornenie, prehliadol som, že SEDR.
10:18:35
27.05.2018
Petr Urban
-> minno: Píše na sedru, žádná bimetalová pružina.

-> Kocvin: Nemá tam být nic, ale bohužel se to někdy u příruby rosí. Dal bych tam mikro vrstvu tmelu odolávajícímu benzínu jen na vnější stranu linie. Loctite dělá takové věci.
17:32:57
26.05.2018
minno
-> Kocvin: Ak myslíš pod veko s bimetalovou pružinou, tak tam nejde nič, nemalo by to tam žiadny význam.
14:03:08
26.05.2018
Kocvin
Pod domek sytiče na SEDRu patří těsnění, nebo se nějak lepí, nebo vůbec nic? V katalogu ND jsem nenašel..

Složil jsem karbec po ultrazvuku, dělá to v autě neplechu a nepamatuji se co tam bylo nebo nebylo..
15:09:20
18.05.2018
minno
-> Jiskra: Áno, tomu všetkému rozumiem. Akurát že v knihe je v manuáli k LEKRu písané pri postupe ohľadom nastavenia veľkosti malej medzery len toľko, že medzera sa doladí šrobovaním víčka pulldownu, ale nepíšu, ktorým smerom sa zmenšuje a ktorým smerom zväčšuje medzera :) To samozrejme k "labolatórnemu" nastavovaniu karburátora písať netreba, ale ja k nesériovému motoru to potrebujem doladiť v domácich podmienkach aj tak hlavne podľa chodu a zvuku a práve to, že činnosť termoventilu trvá len chvíľu a za chladného počasia, tak sa to robí horšie no... A potrebujem to tých prvých pár sekúnd po štarte trochu ochudobniť (včera bolo vonku len +11°C) , lebo sa to dusí, tak teda vyskúšam to víčko mierne povoliť a uvidí sa.
14:37:28
18.05.2018
Jiskra - zrušená registrace
Já s tím až tak nelaboroval, ale vzhledem ke konstrukci předpokládám, že asi ano vliv to mít bude. Předpokládám nějakou závislost na síle podtlaku vs. předpětí malé pružiny ventilu v pulldownu... Takže by to mělo jít nastavit jak říkáš. Dotažením se malá mezera zmenší - povolením zvětší. Po ohřátí za cca 1-5 vteřin je to už jedno, protože se zavře se termoventil a opře se to o doraz šroubem...
08:57:34
18.05.2018
minno
-> Jiskra - zrušená registrace 16.05.18 09:40:09: A teoreticky, to víčko pulldownu, ak chcem tzv. "malú medzeru" prívery zmenšiť, alebo zväčšiť, víčko treba povoľovať, alebo doťahovať? Alebo to nie je možné takto jednoznačne určiť?
10:31:07
16.05.2018
minno
-> Jiskra: Dal som to tak ako bolo na starom a funguje to teraz OK, len musím ešte trochu doladiť zvýšené otáčky a keď bude zima, doladím to potom podľa sluchu a chovania.
09:40:09
16.05.2018
Jiskra - zrušená registrace
Já to měnil na svém Lekru. Nastavil jsem to podle starého. Nicméně principielně jde o to, že pokud se to zašroubuje málo může se stát, že se neotevře kanál k termoventilu. Potom se to chová jako by byl termoventil pořád zavřený. Pokud se to zašroubuje moc nemusí se pulldown otevřít tak jak je třeba, protože zdvih bude příliš malý. Je třeba chytit optimální hodnotu... Já mám zašroubováno tak, že mi k úplnému zašroubování chybí cca 3 závity.
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od Jiskra - zrušená registrace vložen 16.05.2018 09:40:09
12:38:19
06.05.2018
minno
Tu zas nik nemá lekr, čo 3
23:19:10
04.05.2018
minno
Otázka k LEKRu pre tých, čo už menili pulldown na svojom karburátore :)



Urobil som dobre, keď som tú plastovú čiapočku so závitom na novom pulldowne zakrútil cca rovnako, ako bola na starom? Na novom pulldowne bola zakrútená v porovnaní so starým len mierne.

Viem, že sa s tým šteľuje malá medzera na prívere sytiča keď je v činnosti termoventil, no ten je v "činnosti" len pri chladnom počasí pod cca 15°C, čo teraz nedosiahnem. Nakoľko nemám sériový motor, predpokladám, že to budem musieť prípadne aj tak ešte došteľovať keď bude vonku zima podľa chodu motora ihneď po štarte (rovnako ako ani veľkú medzeru nemám nastavenú "tabuľkovo", ale podľa sluchu a chodu motora).



Na zatiaľ ma preto len zaujíma, že či je OK, že som to zakrútil ako to bolo, alebo som to mal nechať tak, ako to bolo z výroby?
23:50:41
19.12.2017
Westas - zrušená registrace
-> minno: diky, prešiel som viacero eshopov a nikde nemali, ani u lokalmajstra v obchode.
21:37:30
19.12.2017
minno
-> Westas: kúp nové, majú napr. na amd-autodily.cz
18:04:48
19.12.2017
Westas - zrušená registrace
Ahoj, nemáte niekto doma pulldown na lekr aj s elektrickým ventilom? Moje sú na... maderu 1
16:41:11
17.12.2017
Westas - zrušená registrace
takže VW nerobil 2E3 na litrové motory, iba na 1.3 a vyššie. Nech sa páči manuál na pierburgy v angličtine: vw-youngtimer.nl/wp-conte nt/.../1081-04a.pdf
15:20:38
17.12.2017
minno
-> xerox422: Bohatosť zmesi na "sytič" sa na LEKR-i dá predsa krásne nastaviť podľa potrieb. Tiež som znižoval bohatosť za studena, pretože nemám úplne sériový motor a hlavne s programovateľným zapaľovaním mám v porovnaní s obyčajným rozdeľovačom dosť vysoký predstih už od voľnobežných otáčok a čiže aj chod (voľnobeh) za studena si vystačí s chudobnejšou zmesou, a celkovo mám aj nastavené čo najnižšie otáčky voľnobehu za studena v porovnaní so sériovým favoritom (viac ako 1000-1100 ot. mi to za studena netočí) a tak som si to nastavil (otáčky aj bohatosť) tak, aby chod za studena bol pekný kľudný (podľa sluchu).

Možno pre toto ti to nejde za studena ochotne. Inak ak už s LEKRom nemá ísť motor za studena ochotne, tak už potom asi s ničím (jasné, SEDR na plný sytič tlačí auto dopredu sám a ani plynový pedál netreba mačkať 3)
upraveno 1x, naposled 17.12.2017 15:21:53
14:48:27
17.12.2017
xerox422
-> Westas: mam lekr aj na 105ke a jazdí to. Za studena cítit bohatšiu zmes, motor nejde tak ochotne ako so sedrom alebo edsr, áno lekr má pasívny odpor keď ešte motor nieje ohriaty proste je menej ochotný ako napr 120 tam to funguje najlepšie celom spektre co týka motorov 105,120 a 135,6

Kľudne ísť do toho zo seriovym lekr-om.
14:27:02
17.12.2017
Westas - zrušená registrace
Ok, diky. Tak ja si pozriem ako natryskoval motory s litrovym objemom VW.
07:49:41
17.12.2017
minno
-> Westas: LEKR je samoprispôsobovací 3. Nechaj to tak, ako to je, malo by to byť Ok.
00:56:32
17.12.2017
zabiakPUK
vôbec do toho nejeb, a nechaj to tak ako je. a bude to najspravnejšie fungovať.
00:07:04
17.12.2017
Westas - zrušená registrace
Cauko, mam tu rozobrany Lekr a uvazujem o zmene trysiek, mam totiz 105 a nemyslim si ze karbec natryskovany na 1,3 bude spravne fungovat. Mate niekto nejake skusenosti?
15:51:24
10.11.2016
ochoda
-> minno: Ták! JE to v pohodě, jen trochu oměřit aby to trochu licovalo je to. ...v nouzi to jde i s tou gumokovovou podložkou, ale to je trochu nevzhledný a navíc je s tim debilnější práce.
13:20:54
10.11.2016
Rudy130
Ok díky za radu1
13:00:37
10.11.2016
minno
-> Rudy130: www.amd-autodily.cz/motor /podlozka-pod-karburator-2 .html a upevňovacie diery prevŕtať na rozteč ako má 742/3 sacie potrubie.
12:53:08
10.11.2016
Rudy130
No chci dát do svoji 130 ky lekr tak zhanim tu prechodku
12:06:54
10.11.2016
sep
-> minno: :kolega bude nejspíš myslet 742.136.-)
11:44:20
10.11.2016
minno
-> Rudy130: predáva, každý druhý e-shop s autodielmi škoda.
11:29:05
10.11.2016
Rudy130
Neprodává někdo náhodou mezikus na lekr a 136ku?
23:32:23
18.09.2016
zedd
-> Jiskra: Jo tak stím odvětráním asi taky něco bude. Právě sem se vrátil z německa, motor šlapal dobře, na dálnici mi to vůbec nechcípalo když sem občas z kopce vyřadil, krásně to drželo, problém byl když jsem popojížděl v koloně, potáhnout na jedničku a neutral, to volnoběh vždycky spadl a tak tak se udržel, musel jsem to hlídat a občas to polechtat at mi to pokaždé nezdechne. No a když jsem dojel domů a dal auto do garáže, tak v tom tichu slyším pořád nějaké kvílení jako když se přes něco tlačí vzduch, myslel jsem že je to od expanzky, ale bylo to přes víčko nádrže. A jak jsem ho povolil tak to zasyčelo jak se vyrovnal tlak. Musel tam být pěkný podtlak. No takže zase mám co dělat, sundám pěkně to pichlavé odhlučnění abych se dostal na hadičky, to mě zas budou dva dny svědět ruce 1
13:36:35
14.09.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> zedd: Mi se ucpával bordelem ten vstupní nátrubek pumpy k odkalovači. Jo a taky mi zlobil přídavný filtr. Takový ten průhledný. Když jsem ho dal pryč zlepšilo se to. Pak až za nějakou dobu jsem zjistil, že odzvdušnění nádrže je špatně natáhnuté a ucpané. Po nějaké době vznikl v nádrži podtlak a pumpa přestala tahat. Po chvíli se to vrátilo do normálu. Bože co já se s tím natrápil.... Špatně se mi taky tankovalo musel jsem hrozně pomalu, tak jsem šel po odvzdušnění a přišel jsem na to.
21:09:22
13.09.2016
zedd
-> Jiskra: no já to mám tak že mám původní 130 ac pumpu,a hadičku přímo do karbecu. Tu plastovou nádobku jsem vyrušil a je to naprudko. S tou pumpou mě to taky napadlo, jestli vůbec stíhá dávát benzín, řekl bych že ten pierburg má menší komoru než sedr tak jestli se tohle právě neprojevuje při tom puštění plynu. Dneska jsem ten karbec znova rozebral, profoukl jsem co šlo, sundal jsem odkalovač na ac pumpě a bordýlek tam teda byl dole, černý humus, po složení je tam malinké zlepšení, už to tak často nechcípe, někdy to drží normálně, a někdy otáčky spadnou a zase se srovnají. Chcíplo mi to dvakrát, když jsem to nechal dlouho běžet a pak jsem třeba přidal abych kousek popojel. Nějaký problém tam pořád ještě bude, ale jde mi už ztoho hlava kolem. Pozítří vyrážim s rapidem po třetí na dovču do německa tak třeba tomu i prospěje delší zátah.. nevim jestli by třeba pomohlo nastavit bohatší směs, ale zas at to zbytečně nežere. Jinak musim říct že paráda, jede to teda zhruba stejně jako se sedrem, možná malinko živější, ale to se mi asi zdá díky tomu že tam prostě není žádná díra, jak při přidání , tak při otevření druhé komory, to se mi na tom líbí

upraveno 2x, naposled 13.09.2016 21:13:55
13:55:48
13.09.2016
Lamac
Takisto by som ešte odporúčal vyčistiť filtrík vo vstupnom natrubku paliva do karburatora-zašrubovať tam samorezku a vytiahnuť vonku.
12:40:25
13.09.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> Lamac: Díky za ten popis Lamac. Mi se odlučovačem vrací teda hodně paliva. Takže mi tedy asi funguje špatně... Ale na motor to teď vliv nemá. Jinak jsem měl problémy viz níže co jsem napsal. Zkoušel jsem různé kombinace s ne příliš dobrými výsledky.
11:42:17
13.09.2016
Lamac
Cez ten odlučovač sa do nádrze vracia minimum paliva,slúži na filtrovanie nečistôt z paliva ale hlavne na odstránenie vzduchových bubliniek z paliva,ktoré by spôsobili rozkmitanie plaváku v karburatore.Pri uzavretom ihlovom ventile v karburátore sa odlučovač naplní palivom,to nadvihne guličku v vstavanom ventilku vovnutri,a zablokuje vračku do nádrže.A tymto zablokovaním nastane aj to,že podávacie čerpadlo prestane dávkovať palivo do odlučovača,pokiaľ sa neklesne hladina paliva v odlucovači,resp aj v plavákovke karburátora.Pokiaľ odlučovač nieje naplnený palivom,bublinky a výpary z paliva prejdú cez spominaný ventil cez vracačku do nádrže späť.Ak sa z odlučovača aj dostane cez vracačku nejaké palivo späť,tak v minimálnom množstve.Pokiaľ ide v kuse tak je nejaký bordel v guličkovom ventilku vo vnútri odlučovača.A niekedy nezaškodí ho prepláchnuť technickým benzinom z opačnej strany,čudovali by ste sa,koľko bordelu dokáže byť na filtri vovnútri-najmä bordel z rozkladajúcej sa palivovej hadičky.
upraveno 2x, naposled 13.09.2016 11:43:25
10:57:45
13.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Urbi: mrknu kde to je ted a kdyztak pridam. diky
10:50:23
13.09.2016
Petr Urban
-> Sejki: dle obrázku doleva, Jak jsem psal, dále od ovládání což je ta páka vpravo, samozřejmě mezi vačkou a ovládáním nesmí být vůle, v tom případě předpružit pružinku uvnitř pod membránou.

Ta problémy nejspíše může přisávání vzduchu nebo špatná dodávka paliva. Právě ta sada podložek pod karb. většinou od Vika je dost nerovná, zkontrolovat roviny - absolutní rovinnost všeho. Dále zkusit nastavit šroubkem bohatost na volnoběh když nastanou problémy.
10:31:56
13.09.2016
Jiskra - zrušená registrace
-> zedd: Možná slepá ulička, ale já také takto zápasil a byla to souvislost s AC pumpou. Výsledkem jsou následující zjištění:

- AC pumpa Fa není plně zaměnitelná se 120 i když vypadá stejně což v praxi znamená, že jestli máš AC pumpu 120 a Lekr s přepadem a odlučovačem je vysoce pravděpodobné, že se to nenakrmí při všech jízdních režimech dostatečně... Občas tedy nastane pokles hladiny více než je zdrávo a než se doplní, tak buď zdechne, nebo chvíli kolísá volnoběh, nebo za jízdy díra v plynu. V mém případě byla extrémní díra se střílením do výfuku. Čili záleží jestli máš přepad do nádrže nebo ne a celkově jakou máš konfiguraci. Takže, aby Lekr bezchybně fungoval na pětikanálu měla by být být AC pumpa typ 120, bez přepadu a odlučovače. Čili tak jak na Sedr. Pokud chceš dát odlučovač musí být Lekr krmen AC pumpou z favorita s přepadem do nádrže a ideálně ještě dát vačku z favorita. Favorití vačky mají totiž zdvih 2mm na excentru, vačky pro 120 atp. mají 4mm na excentru. Nelze to bezproblémově jen tak nazdařbůh kombinovat... Moje poznatky se nemusí shodovat s ostatními, ale půl roku jsem s tím musel laborovat než jsem to pochopil. Nyní mám Fa motor s Lekrem, přepadem a odlučovačem tak jak to má být, mám pokoj a super motor. Ještě s tím má souvislost odvzdušnění nádrže tzn. musí být plně funkční jinak jsou špatné tlakové poměry v nádrži. Když se palivo vrací je ohřáté a teplota paliva v nádrži se postupně zvyšuje. S tím souvisí zvětšování objemu paliva a zvýšený odpar paliva v nádrži. Favorit má odvzdušnění řešeno krapet jinak než 120, ale když je vše průchozí jak má tak zatím no problemo.
20:55:45
12.09.2016
zedd
-> Urbi: Výhřev tam nemám, je to pětikanál, jak píšeš tu trysku co se dá vyšroubovat nahoře pod víkem jsem měl venku když jsem karbec čistil. Dneska jsem ještě zkoušel druhý odpojovač a kontroloval podtlak posilovače, je to ale pořád to samé.. těsnění pod víkem nové, sání na hlavě taky, a pod karbec jsem kupoval tu sadu v krabičce kde je kovová podložka, a ta černá + šrouby. Už fakt nevím, dneska jsem to zase projel, a třikrát se to vrátí třeba normálně, a pak zase zdechá, nebo kolísá a pak zdechne. prostě se to rychle zadusí jak kdyby tomu někdo přivřel nadoraz klapku, nebo na chvíli se vyřadil přívod paliva, nevím no.. a když to pak hend startnu bez plynu tak zse drží krásně
upraveno 1x, naposled 12.09.2016 20:59:26
15:59:16
12.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Urbi: takze kdyz se podivam na to ovladani, je tam plastova "vacka" na ni je sroub ktery povolim a pak s tou "vackou" hybu bud do leva a nebo do prava, takze kam?



tady to je krasne videt...



minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
upraveno 1x, naposled 12.09.2016 16:02:46
15:46:47
12.09.2016
Petr Urban
-> Sejki: Ještě že jsi tak dopře popsal symtomy :D Je to možné zcela běžně.

Tzn. že je tam díra "chudosti" Zezadu osy prvního stupně je ovládání na akcelerační pumpu, tu zkus dát dále od ovládání, tím se zvětší nástřik pumpy, celý systém akcelerace by měl být čistý a měl by z malé sprchy na boku prvního stupně jít souvislý a docela velký proud benzínu ihned při přidání plynu. Dále je možné, že základní bohatost na volnoběh nebo na hlavní systém prvního stupně (tryska prvního stupně) bude maličko chudší než by si motor přál. Zkus se prvě zaměřit na nástřik akc.pumpy. A lekr má přechodové režimy lepší i tak musíš vědět jak jej nastavit, když je nějaký problém. Jakékoli ústrojí je jen tak dobré, jak je dobrý jeho celkový stav a jeho správné nastavení uživatelem !
upraveno 1x, naposled 12.09.2016 15:49:13
Extreme Tyres