skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
16:31:02
14.06.2014
14.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Co má společného vačka ovládající AC pumpu s karburátorem? Nepleteš si takhle náhodou AC pumpu s akcelerační pumpičkou?
12:31:53
14.06.2014
14.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
+ obě klapky mají vůli >> ratrtají sem a tam po ose -- cca o 0.8mm okometrický odhad
šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
12:27:09
14.06.2014
14.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
sem si vzal teď do pacek torzo sedru ze 135ky žebych se pokusil zjisti proč tolik zlobil ,,
a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu
p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu
p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
22:08:25
13.06.2014
13.06.2014
ferrari
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: Tak to ja si tiež slušne hrabnem so SEDR 105...
Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
21:22:49
13.06.2014
13.06.2014
Discovera
-> Kadelus: Žádnej pokud se nebudeme bavit, kde je který vyroben (Lekr CZ a Pierburg němec). Na těle karbu je nápis Pierburg...jinak jsou stejné
12:46:53
13.06.2014
13.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: -- žiju v tom domění, někde jsem to někdy čet -- možná dokonce tady
12:40:51
13.06.2014
13.06.2014
palinator
-> Peťa Klíč:
Čeho je SEDR kopie?
Čeho je SEDR kopie?
09:44:18
13.06.2014
13.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kadelus: lekr je něco jako sedr -- sádrovej odlitek zahraničního karburátoru
09:07:01
13.06.2014
13.06.2014
Kadelus
A jakej je rozdíl mezi LEKRem a Pierburgem? Jestli je na první pohled poznat kterej je kterej když najdu inzerát "karburátor z favorita".
21:02:27
12.06.2014
12.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan:
20:28:10
12.06.2014
12.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Ventilem z forda ven z auta.
20:24:24
12.06.2014
12.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: a jak řešíš odvětrání?
20:23:17
12.06.2014
12.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Do tý trubičky na odvětrání.
20:17:04
12.06.2014
12.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
mládenci, a jak to řešíte s vracečkou do nádrže?
19:46:52
12.06.2014
12.06.2014
Discovera
-> minno: Já měl Lekra na 105ce a nádhera. Ten motor byl s ním živější a měl jsem samo i na stk lepší emise. Spotřeba byla taky lepší ale chce to i zápalko s favorita.
SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
18:50:16
12.06.2014
12.06.2014
kury
Jezdil jsem na favoritu sedra 20/24,na fabii sedra 22/24,tatrováka i ačkový lekr a dvojity dellorta.S každým to jelo.Lekr byl celkem dobry dole a v přechodech.Takže jak psali kluci,musi to jet s každým karburátorem,když je správně naladěný.
18:04:14
12.06.2014
12.06.2014
sikula
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: To nejde takhle porovnávat, s or34 mi to hrabe i na dvojku a se slikama to na jedničku sotva kvíkne..
17:57:55
12.06.2014
12.06.2014
BooCheer
-> Klubko_: Tak to je paráda. To v mém případě něco takového neexistuje já si nehrábnu snad ani když dám plyn na podlahu a psutím spojku :D Co tam je za motor? Typuju favorit. Sériový?
16:46:44
12.06.2014
12.06.2014
ferrari
Ja mám SEDR 105 na Favo motore a vačka 254/254 a ťahá to super, ale má to problém ypri prechode z nižších otáčok do stredných...spotreba dlhšia trasa = 6l/100, kľudným štýlom
10:09:24
12.06.2014
12.06.2014
Petr Urban
Je skoro jedno co je to za karb. jde o jeho stav a nastavení + správný výběr dif. dle motoru. Dá se tam dělat mnohem více než pouze řešit dvě hlavní trysky. Lekr je blbuvzdornější a více vydrží.
09:00:29
12.06.2014
12.06.2014
minno
-> koště 11.06.14 22:27:06: LEKR je tak trochu "samoprispôsobovací&
quot;, sú tam obohacovače na obidvoch stupňoch, takže motor si potiahne v podstate toľko, koľko potrebuje. Na 120 motoroch malo (má) LEKR viac ľudí a pokiaľ viem, funguje im to normálne. O 105 motore s LEKRom neviem.
08:47:28
12.06.2014
12.06.2014
BeBe
Presne je to o stave karburatora,mam novy SEDR z TAZu 1500,to iste ako 130-136,len to nema odpojovac,spotrebu mam okolo 6L,ale jazdim stym malo v meste.Velkym prinosom v zime je mat zapalovanie z fava ....LEKR je iste lepsi karbec,ale dobry sedr funguje tiez....moja skusenost s repasou SEDRA nie je moc dobra,tie karburatory maju malu zivotnost.Vybehane diery na oskach klapiek,krive veka a dosadacie plochy sposobuju kolisanie na volnobeh a diery v plyne,potom to ludia obohacuju ,aby to potlacili a zere to jak tank.
07:26:46
12.06.2014
12.06.2014
vhml
-> koště 11.06.14 22:27:06: ale tak to není SEDRem obecně ale stavem tvýho kusu.
Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne?
Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne?
Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
22:40:11
11.06.2014
11.06.2014
Klubko_
22:27:06
11.06.2014
11.06.2014
koště
Mě by zajímalo, jestli se dá LEKR nastavit i pro 120 nebo ještě líp pro 105 motor. SEDRa nemůžu vystát zastudena se s tim nedá ject (se sitičem jo ale...) a i za tepla je v plynu obrovskej přechod, takže rozjezdy do kopců sou taky celkem neohrabaný.
19:35:20
11.06.2014
11.06.2014
BooCheer
minno: díky že ses podělil o tvojí zkušennost. Cením si toho a hned jak bude chvíle času v práci tak si vypiluju redukční podložku na sání a jdu na to :)
19:34:20
11.06.2014
11.06.2014
BooCheer
Ono to rozumně funguje ale žere to jako prase... A nejede to podle mých očekávání. Samozřejmě nesním o tom že budu s favoritským motorem hrabat na čtverku ve 160ti ale zatím jsem teda nebyl svojí osobou svědkem toho že mi žádná zdechlá fabia s třema válcama nemůže ujet :D Kdyby to aspon trhalo asfalt tak o spotřebě neřeknu pul slova
19:23:05
11.06.2014
11.06.2014
palinator
-> BooCheer:
Nějak rozumně to musí fungovat i se SEDRem... Bohužel i když uděláš deset generálek, tak každej z těch deseti karburátorů bude jinej. Je to už takovej druh. Takže sehnat jinej SEDR 130-136, když by nebylo zbytí tak EDSR nebo SEDR ze stodvacítek natryskovanej podle 120 LS. Toť můj názor.
Neteče ti benzín do oleje, na zem, kamkoliv?
Nějak rozumně to musí fungovat i se SEDRem... Bohužel i když uděláš deset generálek, tak každej z těch deseti karburátorů bude jinej. Je to už takovej druh. Takže sehnat jinej SEDR 130-136, když by nebylo zbytí tak EDSR nebo SEDR ze stodvacítek natryskovanej podle 120 LS. Toť můj názor.
Neteče ti benzín do oleje, na zem, kamkoliv?
19:10:57
11.06.2014
11.06.2014
minno
Tu som :-) Tak s LEKRom môžeš určite čakať lepšiu spotrebu, perfektný studený štart a chod motora za studena, automatický sytič, trochu horší štart motora za tepla po miernom vychladnutí motora (môže za to odparovanie benzínu do filterboxu a nie do atmosféry ako u SEDRa), ale celkovo je to omnoho lepšie ako SEDR.... Lepšie sa s tým jazdí, vyrovnanejší chod, dobrý výkon, karburátor sa ľahko nastavuje (voľnobežné otáčky, bohatosť, odpadáva nastavovanie výšky hladiny - je konštantná a nemenná). LEKR je z hliníkovej zliatiny, má minimálne 2x väčšiu životnosť ako SEDR zo zinkovej zliatiny, s čím súvisí aj to, že LEKR sa nedeformuje, je stále rovný (príruba, veko), nehrozí tým pádom tak ľahko ani nasávanie falošného vzduchu skrz vybehané / deformované diery osiek klapiek, atď....je toho veľa. V podstate len samé výhody. Neváhaj.
Nevýhodou asi len to, že LEKR sa nedá tak ľahko "konfigurovať" (trysky, vzdušníky", ako u SEDRa, ale to samozrejme ani nie je u sériového (mierne upraveného) motora potrebné.
A druhou nevýhodou je to, že sa ťahšie zháňajú a sú drahé originál náhradné diely na tento karburátor (na repas).
Trochu inšpirácie z repasu a zástavby do škodovky:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
Nevýhodou asi len to, že LEKR sa nedá tak ľahko "konfigurovať" (trysky, vzdušníky", ako u SEDRa, ale to samozrejme ani nie je u sériového (mierne upraveného) motora potrebné.
A druhou nevýhodou je to, že sa ťahšie zháňajú a sú drahé originál náhradné diely na tento karburátor (na repas).
Trochu inšpirácie z repasu a zástavby do škodovky:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
19:00:11
11.06.2014
11.06.2014
Klubko_
-> BooCheer: SEDR hnn, LEKR lepší. Sám jsem měl a paráda. Spotřeba rozumná, výkon taky dobrej. Hlavně automatickej sytič zeptej se Minna třeba, ten to jezdí.
18:53:45
11.06.2014
11.06.2014
BooCheer
Zdravím vás. Už jsem z toho na prášky a nebaví mě experimentování se sedrem. Mám v užovce motor z favorita 136 osazený sedrem otryskovaným na 136ku. Je po kompletní GO,jsem si jistý že motor je 100%ní .At dělám co dělám. Přijde mi ten motor výkonově asi stejně jako původní vyhrkaný 120kový a žere to jako tank at to nastavuju jak to nastavuju. Bud to jede dobře ale žere to 10 litrů (nedej bože když tomu párkrát dupnu tak to vezme snad i 15) a nebo to jede za 9 ale absolutně líně . Rozhodl jsem se přejít na karburátor LEKR protože to už na první pohled vypadá snad trochu jako karburátor a né jako průtokáč :D a chci se zeptat zkušených lidí na váš názor. Jaký má tento karbec oproti sedru výhody a nevýhody? Nechcu dělat ze škodovky závodáka ale chtěl bych aby to dobře jelo a zároven to mělo rozumnou spotřebu. Díky předem