skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
-> Syny: Tak potom teda ten Castrol když to papá i současnou 15tku. S 15tkou se dá jezdit bez problémů i v zimě. Ono je to i dost o uživateli, první kilometry nevytáčet a nedávat podlahu a hned po nastartování ject ne to nechat běhat 10 min. na volnoběh.
-> Tuner#2: Ale ja se ptal na jednu z tech moznosti viz: 07.06.09 23:19:44. A tam o tom o tom "lepidle" nepisu...
oleje x W 60 su urcene pre vysokozatazene zavodne motory s prac. teplotou motora 110-120 stup. C, pre motor ktory pracuje v 90 C je to zbytocne.......ale ved lejte si tam aj RACIOL GTX
-> Syny: Ehm nebavím se o Castrolu pro jeté motory, ale o tomhle řešení: "Pokud budu lit 10W40, tak dam neco jinyho + ty aditiva na to utesneni"
To je smrt pro motor ale dělej si co chceš.
To je smrt pro motor ale dělej si co chceš.

-> Tuner#2: Ehm, ten Castrol uz to obsahuje v sobe... A ze by to byla spatna znacka - no nevim...
-> TUNER: No znova ne, ale tobe asi ford nezere 2 deci oleje na 1000km s 15W40. To kdyz tam naleju tu 10tku tak to budu kazdej mesic dolejvat... To ta 15ka je takovej smrtak pro motor v zime?
-> TUNER: No znova ne, ale tobe asi ford nezere 2 deci oleje na 1000km s 15W40. To kdyz tam naleju tu 10tku tak to budu kazdej mesic dolejvat... To ta 15ka je takovej smrtak pro motor v zime?
-> Syny: Nebudu se opakovat. Já bych si to do auta nenalil a olej jakej už jsem psal.
-> Syny: Shell Helix Super 15W40. :o)
-> Syny: To ti to máme psát znova?? Ty kupuješ tak se rozhodni,názory si tady můžeš přečíst...
Tak naposled at to tady nezasiram. Jetej starej seriovej motor s hydrostelama, kterej bere asi 2 dl oleje na 1000km (15W40). Co doporucujete?
Castrol GTX 15W40 - urcen pro motory s vyssin kilometrovym prubehem, zamezuje prolinani olejea konzervuje gumovy casti
Neco 10W40 - ridsi a tim padem lepsi v zime. V serii urceny pro novy motor, ovsem bude ubyvat jeste vic nez ta 15ka ted...
Castrol GTX 15W40 - urcen pro motory s vyssin kilometrovym prubehem, zamezuje prolinani olejea konzervuje gumovy casti
Neco 10W40 - ridsi a tim padem lepsi v zime. V serii urceny pro novy motor, ovsem bude ubyvat jeste vic nez ta 15ka ted...
-> Tuner#2: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Doporucilo mi to vic lidi a ze s tim neni problem na plno autech. Utesnuje to mista kde neni velky proud oleje a kudy prolina + to nejak ozivuje a ochranuje gumove casti... Takze saci kos to snad neucpe. Dyt je to specialne od Motorexu na to urceny...
-> jezkos: Jak uz jsem psal...motorar doporucil ten Mobil 1 5x50 s tim, ze mu to spickove funguje a taky ho tam nakonec dam. Chtel jsem se ale zeptat i ostatnich jakoun maji oni zkusenost. Rad bych mu dopral to nejlepsi.
vetšinou všichni kolem mě lejou 10w60 at castrol,agip,sunoco atd.
nerozumím tomu proč ztrácíš čas tady u počítače otázkama o olejích,vyrozuměl jsem z ruzných indícijích,že je to osmikanál litina,nebude to asi levná záležitost a tak ti to nestavěl nějakej "garážník",tak proč se neřídíš radou motorářě?
nikde totiž není psáno,že když já nebo franta nebo pavel jezdí v motoru stejný olej,tak je to dobře nebo špatně,každej motor je jinej,ale muj názor pakliže to je zdřejmě 1150osmikanál na litině tak to asi budeš točit aby to jelo,takže bych se asi držel tý 10w60
nerozumím tomu proč ztrácíš čas tady u počítače otázkama o olejích,vyrozuměl jsem z ruzných indícijích,že je to osmikanál litina,nebude to asi levná záležitost a tak ti to nestavěl nějakej "garážník",tak proč se neřídíš radou motorářě?
nikde totiž není psáno,že když já nebo franta nebo pavel jezdí v motoru stejný olej,tak je to dobře nebo špatně,každej motor je jinej,ale muj názor pakliže to je zdřejmě 1150osmikanál na litině tak to asi budeš točit aby to jelo,takže bych se asi držel tý 10w60
Luba jezdí Castrol edge sport 10W60 :-)
-> Tuner#2: To s tim lepidlem nebyla sranda?

-> Syny: Ti to utesneni saci kos a bude v prdeli


-> Syny: Ti to utesneni saci kos a bude v prdeli

-> Syny: To lepidlo tam nedávej, můžeš taky motoru pomoct, ale do kytek - fakt. Švagrovi to nesmí přes práh.
-> woody121: Ten vypadá nový už jako vyjetý :-) Mají nějakou tu technologii zajímavou, ale nikdy mezi úplné TOP oleje nepatřili.
-> woody121: Ten vypadá nový už jako vyjetý :-) Mají nějakou tu technologii zajímavou, ale nikdy mezi úplné TOP oleje nepatřili.
a co poviete na značku liqui moly? dakujem

-> TUNER: ja chtel tne CASTROL GTX, kterej je prave urcenej pro ty vylitany potvory. Ale to je 15W40 a stoji asi 700Kc. Pokud budu lit 10W40, tak dam neco jinyho + ty aditiva na to utesneni, ktery mi byli nekolika lidma nezavisle doporuceny. Motor bere cca 1,5 deci na 1000km (ale ty 15W40). Myslis, ze teda mam dat tu 10tku?
Pokud jezdíš i v zimě,jako že jezdíš,tak bych tam nalil 10W40ku....A jak jsem psal,za castrol zaplatíš víc než za jinej olej ve stejný kvalitě. Viz když jsem lil do převodovky TAF-X od Castrolu a pak si našel náhradu se sterjnejma specifikacema která vyšla skoro na polovinu.... ;-)
-> petr s: Ten GTX? No ten mozna jo, ale to je 15W40
-> Nwkt: Sou fory 

-> Syny: Do castrolu žádné přísady nedávej Ten olej už obsahuje vše co by měl obsahovat
-> Nwkt: Ja něznaju 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kanagom
-> Venca: Prosimte co tam chces dat za aditivum aby to nezralo oil? Nejaky ucpavadlo?
-> Labros: No jasne ze ma - prave proto to resim.
-> All: No 10W40 se tam obecne leje, ale v Seatu rikali, ze i ta 15ka je ok... Trochu to olej bere, ale planuju tam zvrhnout ty aditiva ktery to maj zmirnit, tak uvidim. Jde mi o to, jestli koupit ten Castrol GTX - kterej je pro motory ktery maj uz neco nalitano a je to 15W40 a nebo nejakej 10W40 :)
-> All: No 10W40 se tam obecne leje, ale v Seatu rikali, ze i ta 15ka je ok... Trochu to olej bere, ale planuju tam zvrhnout ty aditiva ktery to maj zmirnit, tak uvidim. Jde mi o to, jestli koupit ten Castrol GTX - kterej je pro motory ktery maj uz neco nalitano a je to 15W40 a nebo nejakej 10W40 :)
taky se mi dostal pod ruku nejakej olej SC ale to nevim do ceho nalit, tak s tim mazu zavity :-) jinak do mercedesa leju jen CM a vyssi, je to traktor ale jakou odvede praci, za to si zaslouzi poradnou odmenu
-> Labros: Např. zde a jeho náhrada má taky jen SE: oleje.cz/eshop/show_prod.
php?id=968
ono totiž dneska už je prakticky všechno SL, teda kromě oleje pro nafťáky... SF mají jen v Lidlu :)
-> vhml: Tak, tak, což ta Q8čka plní a nestojí majlant jako Castrol a Mobil
-> technic autotronic: spíše SL a výš :-)
Do hundrta leju M5A coz je 20W-30, v -20°C sem ho nenastartoval :-D ale do 120ky 15W-50, v mrazu to startuje dobre, a ve velikejch horkach v prazsky zacpe to na volnobeh maze, kazdopadne do zavodniho motoru bych koukal na klasifikaci dle API tj alespon SF a vys
-> Syny: já jezdil ve vitamínu 10W40
-> Syny: Má ten motor hydroštely? Zase jsem četl o dalším případu, kdy tam člověk dal "hustší" olej a hydroštely přestaly štelovat...
TUNER 04.06.09 19:31:41 napsal: Co jsem zaslechl jsou TOP oleje od Mobil1…Já jsem tu Mobil1 psal 11:07:36 02.06.2009
-> Syny: Do takhle starého spotřebáka bych nic speciálního nelil a pokud to olej nežere, tak tu 10W40, pokud už trochu jo, tak klidně 15W40. I když i to je zavádějící, neb viskozitu při provozní teplotě má 10tka i 15tka hodně podobnou neli stejnou. Rozdíl je ve schopnostech mazat za studena, tam ta 10tka bude i při menších teplotách lepší. Zjednodušeně řečeno je to první číslo zastudena a druhé za tepla. Když budeš jezdit trvale na polárním kruhu, tak ideální je třeba 0W30, pokud na Sahaře, tak 15W50 (jen příklad)

-> Syny: Do takhle starého spotřebáka bych nic speciálního nelil a pokud to olej nežere, tak tu 10W40, pokud už trochu jo, tak klidně 15W40. I když i to je zavádějící, neb viskozitu při provozní teplotě má 10tka i 15tka hodně podobnou neli stejnou. Rozdíl je ve schopnostech mazat za studena, tam ta 10tka bude i při menších teplotách lepší. Zjednodušeně řečeno je to první číslo zastudena a druhé za tepla. Když budeš jezdit trvale na polárním kruhu, tak ideální je třeba 0W30, pokud na Sahaře, tak 15W50 (jen příklad)
-> TTomas: Těžko říct. Ten Mobil1 bych viděl opravdu jako nej olej kterej by jsi tam mohl nalejt nehledě na cenu. Pokud chceš ušetřit,tak budou asi další oleje se stejnýma specifikaceme mezi sebou srovnatelný. Ten Mobil1 bych nad ostaníma možná malinko vyzdvihnul,ale to je jen názor kterej jsem taky zaslech od lidí co jezdí nějaký závody a spoustu olejů už vyzkoušeli.
-> Syny: Zjednodušeně řečeno,čim vyší to druhý číslo,tim ti bude ten olej fungovat při vyších teplotách.Třeba závodní motory,který se hooodně zahřejou,tak potřebujou tohle vyší číslo aby byl olej stále hustej a byl v mazacim okruhu stále nějakej tlak. S obyč řeba 10W40 by se při vysokých teplotách stal olej řídkej natolik,že by klesnul tlak mazání a motor by se mohl přidřít. - zjednodušeně řečeno.
Do seata bych dal nějakou 10W40 - do forda leju tohle už 5 let...
a myslim že regner ho taky má...
autodily.oblibene.cz/4385 3-motorove-oleje/61480-div inol-multilight-10w40-5l-b aleni
EDIT : Z tohodle to snad pochopíš oleje.cz/index.php?left=m ain&...

-> Syny: Zjednodušeně řečeno,čim vyší to druhý číslo,tim ti bude ten olej fungovat při vyších teplotách.Třeba závodní motory,který se hooodně zahřejou,tak potřebujou tohle vyší číslo aby byl olej stále hustej a byl v mazacim okruhu stále nějakej tlak. S obyč řeba 10W40 by se při vysokých teplotách stal olej řídkej natolik,že by klesnul tlak mazání a motor by se mohl přidřít. - zjednodušeně řečeno.
Do seata bych dal nějakou 10W40 - do forda leju tohle už 5 let...

autodily.oblibene.cz/4385 3-motorove-oleje/61480-div inol-multilight-10w40-5l-b aleni
EDIT : Z tohodle to snad pochopíš oleje.cz/index.php?left=m ain&...
Helejte kdyz uz je tu tak pekna diskuse. Co znamena ta specifikace 40 nebo 50 za tim Weckem? Ja to toho nikdy moc nevidel a spis sem se ridil tim co mi kdo poradil...
Ale jde mi o to, ze ted bych rad dal neco poradnyho do Spanela a nevim co. Vetsinou se vsude pise 10W40 ale jelikoz uz motor neni nejmladsi, tak tam je 15W40. Je to obyc seriovka 1,8 z VW 66kW. Co myslite? Mam do toho zvrhnout ten Castrol GTX 15W40 ? Nebo mam spis dat ten 10W40? Nebo uplne neco jinyho? Jde taky o to, ze auto drobet zere olej, nic tragickyho, ale ubejva. Chci do toho oleje pridat to aditivum od Motorexu, ktery ma ty drobny uniky oleje omezit a ochranit gumovy cast jako jsou gufera a tak... Tak uvazuju ze dam ten ridsi, ale nevim. Rad si necham poradit od znalejsich a zkusenejsich...
Ale jde mi o to, ze ted bych rad dal neco poradnyho do Spanela a nevim co. Vetsinou se vsude pise 10W40 ale jelikoz uz motor neni nejmladsi, tak tam je 15W40. Je to obyc seriovka 1,8 z VW 66kW. Co myslite? Mam do toho zvrhnout ten Castrol GTX 15W40 ? Nebo mam spis dat ten 10W40? Nebo uplne neco jinyho? Jde taky o to, ze auto drobet zere olej, nic tragickyho, ale ubejva. Chci do toho oleje pridat to aditivum od Motorexu, ktery ma ty drobny uniky oleje omezit a ochranit gumovy cast jako jsou gufera a tak... Tak uvazuju ze dam ten ridsi, ale nevim. Rad si necham poradit od znalejsich a zkusenejsich...
-> TUNER: -> Tuner#2: Ten Q8 10W50 je za velice dobre penize…je teda opravdu srovnatelny treba s tim MObil 1?
Dneska jsem se bavil na toto tema s motorarem. Rikal ze jezdil driv Castrol TWS 10W60, ale ze se mu strihal rozdelovac v hridelce(asi 3x). Presel na 5W50 nejdriv od Mogulu a ted MObil1, NO a ten si teda moc chvali. Motor jde dobre za votackama a maze mu to furt dobre i na volnobeh. Tak asi do nej asi taky pujdu.
-> Gemini: Ve svým,ale beru to v porovnani s Durablend 10w40.Maže na teplém motoru tak o 1bar víc v malých točkách.
-> PetrDNX: v akom aute s akym motorom ?
Jezdím 10w60 Vr1 Racing a nemůžu si stěžovat,ale je pravda,že sem k němu nečuchal

Co jsem zaslechl jsou TOP oleje od Mobil1,ale stejně jako u Castrolu tak platíš hlavně značku. Kdybych ale měl vybírat mezi Mobil1 a Castrol,určitě vemu Mobil1....
Jinak jezdim teď stejnej olej jako T2 10W50 Q8...

Jinak jezdim teď stejnej olej jako T2 10W50 Q8...
Tuner#2 04.06.09 15:52:04 napsal:
→ Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu
chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si
přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu…
skor som pisal o loziskovej vôly, za desiatky rokov sa menila a stym aj suvisi pouzity olej, cap ma predsa v oleji plavat a nedotykat sa loziska (ale to asi nikoho nezaujma)
fabia motor ma ine poziadavky ako 120tka (a mam upravenu mazaciu sustavu)
→ Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu
chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si
přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu…
skor som pisal o loziskovej vôly, za desiatky rokov sa menila a stym aj suvisi pouzity olej, cap ma predsa v oleji plavat a nedotykat sa loziska (ale to asi nikoho nezaujma)
fabia motor ma ine poziadavky ako 120tka (a mam upravenu mazaciu sustavu)
-> Tuner#2: -> Kapřík faster: díky hoši
som si nevsimol
stejnak by takeho oleja bola skoda do toho mojho motora
tak mu pojde traktorovy
dalši motor dufa nebude mat spotrebu liter oleja na 1000 km tak tam sa bude dat rozmyšlat o inom oleji


stejnak by takeho oleja bola skoda do toho mojho motora


dalši motor dufa nebude mat spotrebu liter oleja na 1000 km tak tam sa bude dat rozmyšlat o inom oleji
-> Tuner#2: hehe tak já chci pomoct a stejně ses rychlejší

-> MOLSO: mrkni na popis motoru u Honzova auta..má to tam napsané..Q8
-> MOLSO: Stačí číst: 21:08:48 30.05.2009 a nebo v popisu auta.
-> Tuner#2: a aky kupujes 15W50 ? u nas sa da kupit len stary M8AD a to je tak do traktora 

-> Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu...