
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
a co poviete na značku liqui moly? dakujem

-> TUNER: ja chtel tne CASTROL GTX, kterej je prave urcenej pro ty vylitany potvory. Ale to je 15W40 a stoji asi 700Kc. Pokud budu lit 10W40, tak dam neco jinyho + ty aditiva na to utesneni, ktery mi byli nekolika lidma nezavisle doporuceny. Motor bere cca 1,5 deci na 1000km (ale ty 15W40). Myslis, ze teda mam dat tu 10tku?
Pokud jezdíš i v zimě,jako že jezdíš,tak bych tam nalil 10W40ku....A jak jsem psal,za castrol zaplatíš víc než za jinej olej ve stejný kvalitě. Viz když jsem lil do převodovky TAF-X od Castrolu a pak si našel náhradu se sterjnejma specifikacema která vyšla skoro na polovinu.... ;-)
-> petr s: Ten GTX? No ten mozna jo, ale to je 15W40
-> Nwkt: Sou fory 

-> Syny: Do castrolu žádné přísady nedávej Ten olej už obsahuje vše co by měl obsahovat
-> Nwkt: Ja něznaju 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kanagom
-> Venca: Prosimte co tam chces dat za aditivum aby to nezralo oil? Nejaky ucpavadlo?
-> Labros: No jasne ze ma - prave proto to resim.
-> All: No 10W40 se tam obecne leje, ale v Seatu rikali, ze i ta 15ka je ok... Trochu to olej bere, ale planuju tam zvrhnout ty aditiva ktery to maj zmirnit, tak uvidim. Jde mi o to, jestli koupit ten Castrol GTX - kterej je pro motory ktery maj uz neco nalitano a je to 15W40 a nebo nejakej 10W40 :)
-> All: No 10W40 se tam obecne leje, ale v Seatu rikali, ze i ta 15ka je ok... Trochu to olej bere, ale planuju tam zvrhnout ty aditiva ktery to maj zmirnit, tak uvidim. Jde mi o to, jestli koupit ten Castrol GTX - kterej je pro motory ktery maj uz neco nalitano a je to 15W40 a nebo nejakej 10W40 :)
taky se mi dostal pod ruku nejakej olej SC ale to nevim do ceho nalit, tak s tim mazu zavity :-) jinak do mercedesa leju jen CM a vyssi, je to traktor ale jakou odvede praci, za to si zaslouzi poradnou odmenu
-> Labros: Např. zde a jeho náhrada má taky jen SE: oleje.cz/eshop/show_prod.
php?id=968
ono totiž dneska už je prakticky všechno SL, teda kromě oleje pro nafťáky... SF mají jen v Lidlu :)
-> vhml: Tak, tak, což ta Q8čka plní a nestojí majlant jako Castrol a Mobil
-> technic autotronic: spíše SL a výš :-)
Do hundrta leju M5A coz je 20W-30, v -20°C sem ho nenastartoval :-D ale do 120ky 15W-50, v mrazu to startuje dobre, a ve velikejch horkach v prazsky zacpe to na volnobeh maze, kazdopadne do zavodniho motoru bych koukal na klasifikaci dle API tj alespon SF a vys
-> Syny: já jezdil ve vitamínu 10W40
-> Syny: Má ten motor hydroštely? Zase jsem četl o dalším případu, kdy tam člověk dal "hustší" olej a hydroštely přestaly štelovat...
TUNER 04.06.09 19:31:41 napsal: Co jsem zaslechl jsou TOP oleje od Mobil1…Já jsem tu Mobil1 psal 11:07:36 02.06.2009
-> Syny: Do takhle starého spotřebáka bych nic speciálního nelil a pokud to olej nežere, tak tu 10W40, pokud už trochu jo, tak klidně 15W40. I když i to je zavádějící, neb viskozitu při provozní teplotě má 10tka i 15tka hodně podobnou neli stejnou. Rozdíl je ve schopnostech mazat za studena, tam ta 10tka bude i při menších teplotách lepší. Zjednodušeně řečeno je to první číslo zastudena a druhé za tepla. Když budeš jezdit trvale na polárním kruhu, tak ideální je třeba 0W30, pokud na Sahaře, tak 15W50 (jen příklad)

-> Syny: Do takhle starého spotřebáka bych nic speciálního nelil a pokud to olej nežere, tak tu 10W40, pokud už trochu jo, tak klidně 15W40. I když i to je zavádějící, neb viskozitu při provozní teplotě má 10tka i 15tka hodně podobnou neli stejnou. Rozdíl je ve schopnostech mazat za studena, tam ta 10tka bude i při menších teplotách lepší. Zjednodušeně řečeno je to první číslo zastudena a druhé za tepla. Když budeš jezdit trvale na polárním kruhu, tak ideální je třeba 0W30, pokud na Sahaře, tak 15W50 (jen příklad)
-> TTomas: Těžko říct. Ten Mobil1 bych viděl opravdu jako nej olej kterej by jsi tam mohl nalejt nehledě na cenu. Pokud chceš ušetřit,tak budou asi další oleje se stejnýma specifikaceme mezi sebou srovnatelný. Ten Mobil1 bych nad ostaníma možná malinko vyzdvihnul,ale to je jen názor kterej jsem taky zaslech od lidí co jezdí nějaký závody a spoustu olejů už vyzkoušeli.
-> Syny: Zjednodušeně řečeno,čim vyší to druhý číslo,tim ti bude ten olej fungovat při vyších teplotách.Třeba závodní motory,který se hooodně zahřejou,tak potřebujou tohle vyší číslo aby byl olej stále hustej a byl v mazacim okruhu stále nějakej tlak. S obyč řeba 10W40 by se při vysokých teplotách stal olej řídkej natolik,že by klesnul tlak mazání a motor by se mohl přidřít. - zjednodušeně řečeno.
Do seata bych dal nějakou 10W40 - do forda leju tohle už 5 let...
a myslim že regner ho taky má...
autodily.oblibene.cz/4385 3-motorove-oleje/61480-div inol-multilight-10w40-5l-b aleni
EDIT : Z tohodle to snad pochopíš oleje.cz/index.php?left=m ain&...

-> Syny: Zjednodušeně řečeno,čim vyší to druhý číslo,tim ti bude ten olej fungovat při vyších teplotách.Třeba závodní motory,který se hooodně zahřejou,tak potřebujou tohle vyší číslo aby byl olej stále hustej a byl v mazacim okruhu stále nějakej tlak. S obyč řeba 10W40 by se při vysokých teplotách stal olej řídkej natolik,že by klesnul tlak mazání a motor by se mohl přidřít. - zjednodušeně řečeno.
Do seata bych dal nějakou 10W40 - do forda leju tohle už 5 let...

autodily.oblibene.cz/4385 3-motorove-oleje/61480-div inol-multilight-10w40-5l-b aleni
EDIT : Z tohodle to snad pochopíš oleje.cz/index.php?left=m ain&...
Helejte kdyz uz je tu tak pekna diskuse. Co znamena ta specifikace 40 nebo 50 za tim Weckem? Ja to toho nikdy moc nevidel a spis sem se ridil tim co mi kdo poradil...
Ale jde mi o to, ze ted bych rad dal neco poradnyho do Spanela a nevim co. Vetsinou se vsude pise 10W40 ale jelikoz uz motor neni nejmladsi, tak tam je 15W40. Je to obyc seriovka 1,8 z VW 66kW. Co myslite? Mam do toho zvrhnout ten Castrol GTX 15W40 ? Nebo mam spis dat ten 10W40? Nebo uplne neco jinyho? Jde taky o to, ze auto drobet zere olej, nic tragickyho, ale ubejva. Chci do toho oleje pridat to aditivum od Motorexu, ktery ma ty drobny uniky oleje omezit a ochranit gumovy cast jako jsou gufera a tak... Tak uvazuju ze dam ten ridsi, ale nevim. Rad si necham poradit od znalejsich a zkusenejsich...
Ale jde mi o to, ze ted bych rad dal neco poradnyho do Spanela a nevim co. Vetsinou se vsude pise 10W40 ale jelikoz uz motor neni nejmladsi, tak tam je 15W40. Je to obyc seriovka 1,8 z VW 66kW. Co myslite? Mam do toho zvrhnout ten Castrol GTX 15W40 ? Nebo mam spis dat ten 10W40? Nebo uplne neco jinyho? Jde taky o to, ze auto drobet zere olej, nic tragickyho, ale ubejva. Chci do toho oleje pridat to aditivum od Motorexu, ktery ma ty drobny uniky oleje omezit a ochranit gumovy cast jako jsou gufera a tak... Tak uvazuju ze dam ten ridsi, ale nevim. Rad si necham poradit od znalejsich a zkusenejsich...
-> TUNER: -> Tuner#2: Ten Q8 10W50 je za velice dobre penize…je teda opravdu srovnatelny treba s tim MObil 1?
Dneska jsem se bavil na toto tema s motorarem. Rikal ze jezdil driv Castrol TWS 10W60, ale ze se mu strihal rozdelovac v hridelce(asi 3x). Presel na 5W50 nejdriv od Mogulu a ted MObil1, NO a ten si teda moc chvali. Motor jde dobre za votackama a maze mu to furt dobre i na volnobeh. Tak asi do nej asi taky pujdu.
-> Gemini: Ve svým,ale beru to v porovnani s Durablend 10w40.Maže na teplém motoru tak o 1bar víc v malých točkách.
-> PetrDNX: v akom aute s akym motorom ?
Jezdím 10w60 Vr1 Racing a nemůžu si stěžovat,ale je pravda,že sem k němu nečuchal

Co jsem zaslechl jsou TOP oleje od Mobil1,ale stejně jako u Castrolu tak platíš hlavně značku. Kdybych ale měl vybírat mezi Mobil1 a Castrol,určitě vemu Mobil1....
Jinak jezdim teď stejnej olej jako T2 10W50 Q8...

Jinak jezdim teď stejnej olej jako T2 10W50 Q8...
Tuner#2 04.06.09 15:52:04 napsal:
→ Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu
chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si
přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu…
skor som pisal o loziskovej vôly, za desiatky rokov sa menila a stym aj suvisi pouzity olej, cap ma predsa v oleji plavat a nedotykat sa loziska (ale to asi nikoho nezaujma)
fabia motor ma ine poziadavky ako 120tka (a mam upravenu mazaciu sustavu)
→ Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu
chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si
přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu…
skor som pisal o loziskovej vôly, za desiatky rokov sa menila a stym aj suvisi pouzity olej, cap ma predsa v oleji plavat a nedotykat sa loziska (ale to asi nikoho nezaujma)
fabia motor ma ine poziadavky ako 120tka (a mam upravenu mazaciu sustavu)
-> Tuner#2: -> Kapřík faster: díky hoši
som si nevsimol
stejnak by takeho oleja bola skoda do toho mojho motora
tak mu pojde traktorovy
dalši motor dufa nebude mat spotrebu liter oleja na 1000 km tak tam sa bude dat rozmyšlat o inom oleji


stejnak by takeho oleja bola skoda do toho mojho motora


dalši motor dufa nebude mat spotrebu liter oleja na 1000 km tak tam sa bude dat rozmyšlat o inom oleji
-> Tuner#2: hehe tak já chci pomoct a stejně ses rychlejší

-> MOLSO: mrkni na popis motoru u Honzova auta..má to tam napsané..Q8
-> MOLSO: Stačí číst: 21:08:48 30.05.2009 a nebo v popisu auta.
-> Tuner#2: a aky kupujes 15W50 ? u nas sa da kupit len stary M8AD a to je tak do traktora 

-> Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu...
-> Gemini: S tou 50tkou to lépe maže za tepla i na volnoběh a hlavně jak už jsem psal tu 40tku jsem měl po sezóně přepálenou - začal smrdět něco jako přepálený olej z friťáku. Zatímco 50tce jsem dal za uši v Mostě a když jsem ho teď vypouštěl, tak "smrděl" jako nový olej.
-> Tuner#2: preco je 40tka malo ? jazdim 5w40 synth Valvoline a je to super......skodovkovy motor pracuje do 100 stup. C tak to bohate staci
tak ono i ted se do nekterejch zavodaku leje mogul :)
Dřív se do všech závoďáku lil MOGUL a nebyl problém
A když to rusáci dávali i do bojových vrtulníků, tak to musel být safra olej. Takže dnes nějaká 10W40 musí být TOP olej

-> TTomas: to jsou už dva roky starý fotky... ani nevim kde to je. ale mám jen tyhle tři plechovky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale prd... to neni olej do friťáku


-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale prd... to neni olej do friťáku


-> TTomas: Castrol, Mobil 1, Q8, Esso - všechno kvalitní oleje. Jak píše p. Černý na oleje.cz dnes už nekvalitní olej není a výrobky jsou hodně podobné a kvalitní, ale pokud chceš olej na závody, tak min. tu 50tku to chce. 40tka byla málo i na můj motor.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslim ze uz to nebude ono..ja bych bral jednu pixlu na policku do garaze:)
-> Pavel P..: Nebude uz zluklej?
-> Tuner#2: Je fakt, ze ho menim driv. Co jinak doporucuje soused? MObil 1 nebo neco jineho?
-> Pavel P..: Pajo, pokud ho mas dostatek, tak te rad nejakeho zbavim
-> Pavel P..: Pajo, pokud ho mas dostatek, tak te rad nejakeho zbavim

-> petr s: je to klasika na škodici
ale to byl pak chtělo na zadní okno nálepku Jezdí na Castrol


-> Pavel P..: To je on
-> TTomas: hele Tome já bych tam nalil tohle... do dobového motoru jedině dobový olej :o)))
-> TTomas: Říkal že pokud platí to co v době kdy je dělal (cca. 5 let zpět), tak měl silně degradační vlastnosti pokud se olej hodně zahřál. Prostě je to olej dobrý do amerických motorů, které nemají díky objemu tak velké otáčky. Pokud se vyznáš ve specifikacích (já jen tak zběžně), tak jedny z nejpřísnějších norem je specifikace BMW a tu třeba ta moje Q8čka plní v nejvyšší míře. BMW jsou taky točivé motory a teplotně hodně namáhají olej.
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: mozno
-> gabo000000: tak radsej skus xxW50...
