skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
09:25:47
13.06.2009
13.06.2009
Kapřík
-> Syny: tybláho jak tu sleduji tu diskuzi...co pořád řešíš. Nalej tam co předepisuje Seat a hotovo. Řešíš olej do takové staré vyběhané potvory To už pojede na cokoliv. Hlavně ho po roce vyměňuj a víc neřeš.. Ty se s tím teď drbeš a třeba tam pak X před tebou lil bůhvíco a měnil to po bůhvíjak dlouhé době.. nalej to tam a hotovo Ony ty oleje jsou víceméně stejný a pro běžný provoz dostačuje každej
00:37:40
13.06.2009
13.06.2009
TTomas
-> Tuner#2: Neboj nezapomnel i na stranky k Cepkovi jsem koukal, ale tenhle Elf HTX 825 10W60 je u nas docela nedostatkove zbozi a i cena v USA je za 5L 160dolaru.
Dalsi otazka je, zdali uz to proste neni moc huste a tim padem to zbytecne brzdi.
Dalsi otazka je, zdali uz to proste neni moc huste a tim padem to zbytecne brzdi.
21:03:40
12.06.2009
12.06.2009
PetrDNX
-> Syny: v tom připadě bych dal nějakej rozumnej polosynt. a neřešil bych to.
20:43:37
12.06.2009
12.06.2009
Syny
-> PetrDNX: Spotreba oleje neni tak vysoka, abych se sral s opravovanim nebo to platil. Skodovka mi zrala 0,7l na 1000km. Tohle zere tak 0,2l na 1000km, takze neresim. Jediny o co mi jde, aby fungovaly hydrostely a pokudmozno se ta spotreba nezvysovala. Kat to ma stejne vyndanej, takze o nic nejde. Maximlane castejs vymenim svice a bubu skemrat na STK a ME... Stejne to auto nebudu mit dyl jak 4 nebo 5 let, takze asi tak. Zkratka to neni zavada, ktra by nejak zasadne ovlivnovala provozuschopnost. Kdyz sem jel na Besiny, tak si zamnou nikdo nestezoval, ze to smrdi nebo kouri... Jedne to rikal Nwkt, ale to bylo hned po startu kdy to bylo studeny, coz se da ocekavat...
20:40:59
12.06.2009
12.06.2009
PetrDNX
-> Syny: a co nejdřív vyřešit tu spotřebu oleje?
17:28:55
12.06.2009
12.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak jsem si stáhnul většinu produktových listů na oleje co mě zajímali a doma porovnám.
Jen tak pro info, kinematická viskozita olejů x W 40 je kolem 14 - 14,5mm2/s při 100°C a nemá na to vliv zda je to 0, 5, 10 nebo 15tka. Takže na závody a nebo lepší upravené motory je to o ničem.
Moje Q8 10W50 má 18,8
Mobil1 5W50 má o trochu méně a to 17,4
Motul 20W60 má 22,9
Castrol EDGE 10W60 23,5
ale pánové ELF 10W60 má dokonce 24,5!!! a bod vzplanutí taktéž nejvyšší a to 242°C. Vůbec na tuhle značku jsme zapoměli a jak tak v rychlosti koukám, tak zatím nej olej a asi i proto ho má Čepek na svých stránkách a doporučuje ho.
Jen tak pro info, kinematická viskozita olejů x W 40 je kolem 14 - 14,5mm2/s při 100°C a nemá na to vliv zda je to 0, 5, 10 nebo 15tka. Takže na závody a nebo lepší upravené motory je to o ničem.
Moje Q8 10W50 má 18,8
Mobil1 5W50 má o trochu méně a to 17,4
Motul 20W60 má 22,9
Castrol EDGE 10W60 23,5
ale pánové ELF 10W60 má dokonce 24,5!!! a bod vzplanutí taktéž nejvyšší a to 242°C. Vůbec na tuhle značku jsme zapoměli a jak tak v rychlosti koukám, tak zatím nej olej a asi i proto ho má Čepek na svých stránkách a doporučuje ho.
10:41:13
11.06.2009
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Samozřejmě že se olej dostane i ke 130° a více. Buď má Gemini blbé čidlo a nebo myslel teplotu vody což je divné, když se bavíme o olejích. Zbytek jako TUNER. 10W60 má smysl do závodních motorů s vačkou nad 300°, který pernamentně točí 7500 - 8000 otáček a jedou na plný plyn.
22:38:13
10.06.2009
10.06.2009
TUNER
-> Urbi: Bliká právě proto že to je jen 40ka.... Pokud to občas honíš a točíš,tak bych doporučil klidně to co tam lejem s Honzou 10W-50
20:06:34
10.06.2009
10.06.2009
Petr Urban
-> TUNER: Takže pokud mám možnost Mobilu1 5w-40 ze sudu za 180,-/1L, nemám váhat ? Mám mírně upravený fabiový motor s krátkou převodovkou a když se to nějakou chvílu hodně točí, kontrolka oleje bliká při 1000 otáčkách s castrol 5w-40. Nějaké zhrnutí kde by teda bylo vhodné použít olej 10w-60 ?
19:59:27
10.06.2009
10.06.2009
Petr Urban
-> Gemini: A propo...když není ničím chlazen olej při ostré jízdě má také těch 90 stupnu co voda v motoře ? Já měl za to že zvlášt zatížené upravené motory nebo motory při závodě se na 130 a víc stupnu oleje dostanou. Tou prac. teplotou motoru myslíš teplotu čeho konkrétně ?
10:05:13
09.06.2009
09.06.2009
Labros
Tak už tam něco nalej, stejně toho moc nezkazíš ani nezískáš
22:55:58
08.06.2009
08.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Tak potom teda ten Castrol když to papá i současnou 15tku. S 15tkou se dá jezdit bez problémů i v zimě. Ono je to i dost o uživateli, první kilometry nevytáčet a nedávat podlahu a hned po nastartování ject ne to nechat běhat 10 min. na volnoběh.
19:38:37
08.06.2009
08.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Ale ja se ptal na jednu z tech moznosti viz: 07.06.09 23:19:44. A tam o tom o tom "lepidle" nepisu...
15:46:00
08.06.2009
08.06.2009
Gemini
oleje x W 60 su urcene pre vysokozatazene zavodne motory s prac. teplotou motora 110-120 stup. C, pre motor ktory pracuje v 90 C je to zbytocne.......ale ved lejte si tam aj RACIOL GTX
15:24:33
08.06.2009
08.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Ehm nebavím se o Castrolu pro jeté motory, ale o tomhle řešení: "Pokud budu lit 10W40, tak dam neco jinyho + ty aditiva na to utesneni"
To je smrt pro motor ale dělej si co chceš.
To je smrt pro motor ale dělej si co chceš.
15:20:23
08.06.2009
08.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Ehm, ten Castrol uz to obsahuje v sobe... A ze by to byla spatna znacka - no nevim...
-> TUNER: No znova ne, ale tobe asi ford nezere 2 deci oleje na 1000km s 15W40. To kdyz tam naleju tu 10tku tak to budu kazdej mesic dolejvat... To ta 15ka je takovej smrtak pro motor v zime?
-> TUNER: No znova ne, ale tobe asi ford nezere 2 deci oleje na 1000km s 15W40. To kdyz tam naleju tu 10tku tak to budu kazdej mesic dolejvat... To ta 15ka je takovej smrtak pro motor v zime?
10:14:52
08.06.2009
08.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Nebudu se opakovat. Já bych si to do auta nenalil a olej jakej už jsem psal.
08:53:33
08.06.2009
08.06.2009
Fén
-> Syny: Shell Helix Super 15W40. :o)
08:49:41
08.06.2009
08.06.2009
TUNER
-> Syny: To ti to máme psát znova?? Ty kupuješ tak se rozhodni,názory si tady můžeš přečíst...
23:19:44
07.06.2009
07.06.2009
Syny
Tak naposled at to tady nezasiram. Jetej starej seriovej motor s hydrostelama, kterej bere asi 2 dl oleje na 1000km (15W40). Co doporucujete?
Castrol GTX 15W40 - urcen pro motory s vyssin kilometrovym prubehem, zamezuje prolinani olejea konzervuje gumovy casti
Neco 10W40 - ridsi a tim padem lepsi v zime. V serii urceny pro novy motor, ovsem bude ubyvat jeste vic nez ta 15ka ted...
Castrol GTX 15W40 - urcen pro motory s vyssin kilometrovym prubehem, zamezuje prolinani olejea konzervuje gumovy casti
Neco 10W40 - ridsi a tim padem lepsi v zime. V serii urceny pro novy motor, ovsem bude ubyvat jeste vic nez ta 15ka ted...
20:54:36
06.06.2009
06.06.2009
Syny
-> Tuner#2: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Doporucilo mi to vic lidi a ze s tim neni problem na plno autech. Utesnuje to mista kde neni velky proud oleje a kudy prolina + to nejak ozivuje a ochranuje gumove casti... Takze saci kos to snad neucpe. Dyt je to specialne od Motorexu na to urceny...
17:33:34
06.06.2009
06.06.2009
TTomas
-> jezkos: Jak uz jsem psal...motorar doporucil ten Mobil 1 5x50 s tim, ze mu to spickove funguje a taky ho tam nakonec dam. Chtel jsem se ale zeptat i ostatnich jakoun maji oni zkusenost. Rad bych mu dopral to nejlepsi.
15:35:46
06.06.2009
06.06.2009
jezkos
vetšinou všichni kolem mě lejou 10w60 at castrol,agip,sunoco atd.
nerozumím tomu proč ztrácíš čas tady u počítače otázkama o olejích,vyrozuměl jsem z ruzných indícijích,že je to osmikanál litina,nebude to asi levná záležitost a tak ti to nestavěl nějakej "garážník",tak proč se neřídíš radou motorářě?
nikde totiž není psáno,že když já nebo franta nebo pavel jezdí v motoru stejný olej,tak je to dobře nebo špatně,každej motor je jinej,ale muj názor pakliže to je zdřejmě 1150osmikanál na litině tak to asi budeš točit aby to jelo,takže bych se asi držel tý 10w60
nerozumím tomu proč ztrácíš čas tady u počítače otázkama o olejích,vyrozuměl jsem z ruzných indícijích,že je to osmikanál litina,nebude to asi levná záležitost a tak ti to nestavěl nějakej "garážník",tak proč se neřídíš radou motorářě?
nikde totiž není psáno,že když já nebo franta nebo pavel jezdí v motoru stejný olej,tak je to dobře nebo špatně,každej motor je jinej,ale muj názor pakliže to je zdřejmě 1150osmikanál na litině tak to asi budeš točit aby to jelo,takže bych se asi držel tý 10w60
09:43:10
06.06.2009
06.06.2009
Peklo-Evo-Luboš
Luba jezdí Castrol edge sport 10W60 :-)
08:50:18
06.06.2009
06.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: To s tim lepidlem nebyla sranda?
-> Syny: Ti to utesneni saci kos a bude v prdeli
-> Syny: Ti to utesneni saci kos a bude v prdeli
07:21:46
06.06.2009
06.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: To lepidlo tam nedávej, můžeš taky motoru pomoct, ale do kytek - fakt. Švagrovi to nesmí přes práh.
-> woody121: Ten vypadá nový už jako vyjetý :-) Mají nějakou tu technologii zajímavou, ale nikdy mezi úplné TOP oleje nepatřili.
-> woody121: Ten vypadá nový už jako vyjetý :-) Mají nějakou tu technologii zajímavou, ale nikdy mezi úplné TOP oleje nepatřili.
01:27:17
06.06.2009
06.06.2009
woody121
a co poviete na značku liqui moly? dakujem
00:28:25
06.06.2009
06.06.2009
Syny
-> TUNER: ja chtel tne CASTROL GTX, kterej je prave urcenej pro ty vylitany potvory. Ale to je 15W40 a stoji asi 700Kc. Pokud budu lit 10W40, tak dam neco jinyho + ty aditiva na to utesneni, ktery mi byli nekolika lidma nezavisle doporuceny. Motor bere cca 1,5 deci na 1000km (ale ty 15W40). Myslis, ze teda mam dat tu 10tku?
23:29:08
05.06.2009
05.06.2009
TUNER
Pokud jezdíš i v zimě,jako že jezdíš,tak bych tam nalil 10W40ku....A jak jsem psal,za castrol zaplatíš víc než za jinej olej ve stejný kvalitě. Viz když jsem lil do převodovky TAF-X od Castrolu a pak si našel náhradu se sterjnejma specifikacema která vyšla skoro na polovinu.... ;-)
21:52:13
05.06.2009
05.06.2009
Syny
-> petr s: Ten GTX? No ten mozna jo, ale to je 15W40
21:46:53
05.06.2009
05.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Sou fory
21:45:19
05.06.2009
05.06.2009
petr s
-> Syny: Do castrolu žádné přísady nedávej Ten olej už obsahuje vše co by měl obsahovat
21:43:21
05.06.2009
05.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Ja něznaju
21:41:13
05.06.2009
05.06.2009
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kanagom
21:38:31
05.06.2009
05.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Venca: Prosimte co tam chces dat za aditivum aby to nezralo oil? Nejaky ucpavadlo?
21:37:13
05.06.2009
05.06.2009
Syny
-> Labros: No jasne ze ma - prave proto to resim.
-> All: No 10W40 se tam obecne leje, ale v Seatu rikali, ze i ta 15ka je ok... Trochu to olej bere, ale planuju tam zvrhnout ty aditiva ktery to maj zmirnit, tak uvidim. Jde mi o to, jestli koupit ten Castrol GTX - kterej je pro motory ktery maj uz neco nalitano a je to 15W40 a nebo nejakej 10W40 :)
-> All: No 10W40 se tam obecne leje, ale v Seatu rikali, ze i ta 15ka je ok... Trochu to olej bere, ale planuju tam zvrhnout ty aditiva ktery to maj zmirnit, tak uvidim. Jde mi o to, jestli koupit ten Castrol GTX - kterej je pro motory ktery maj uz neco nalitano a je to 15W40 a nebo nejakej 10W40 :)
21:31:58
05.06.2009
05.06.2009
technic autotronic
taky se mi dostal pod ruku nejakej olej SC ale to nevim do ceho nalit, tak s tim mazu zavity :-) jinak do mercedesa leju jen CM a vyssi, je to traktor ale jakou odvede praci, za to si zaslouzi poradnou odmenu
14:44:55
05.06.2009
05.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Např. zde a jeho náhrada má taky jen SE: oleje.cz/eshop/show_prod.
php?id=968
14:40:28
05.06.2009
05.06.2009
Labros
ono totiž dneska už je prakticky všechno SL, teda kromě oleje pro nafťáky... SF mají jen v Lidlu :)
14:23:29
05.06.2009
05.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Tak, tak, což ta Q8čka plní a nestojí majlant jako Castrol a Mobil
13:45:03
05.06.2009
05.06.2009
vhml
-> technic autotronic: spíše SL a výš :-)
13:39:32
05.06.2009
05.06.2009
technic autotronic
Do hundrta leju M5A coz je 20W-30, v -20°C sem ho nenastartoval :-D ale do 120ky 15W-50, v mrazu to startuje dobre, a ve velikejch horkach v prazsky zacpe to na volnobeh maze, kazdopadne do zavodniho motoru bych koukal na klasifikaci dle API tj alespon SF a vys
13:27:35
05.06.2009
05.06.2009
MATTESS
-> Syny: já jezdil ve vitamínu 10W40
10:52:30
05.06.2009
05.06.2009
Labros
-> Syny: Má ten motor hydroštely? Zase jsem četl o dalším případu, kdy tam člověk dal "hustší" olej a hydroštely přestaly štelovat...
09:17:35
05.06.2009
05.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
TUNER 04.06.09 19:31:41 napsal: Co jsem zaslechl jsou TOP oleje od Mobil1…Já jsem tu Mobil1 psal 11:07:36 02.06.2009
-> Syny: Do takhle starého spotřebáka bych nic speciálního nelil a pokud to olej nežere, tak tu 10W40, pokud už trochu jo, tak klidně 15W40. I když i to je zavádějící, neb viskozitu při provozní teplotě má 10tka i 15tka hodně podobnou neli stejnou. Rozdíl je ve schopnostech mazat za studena, tam ta 10tka bude i při menších teplotách lepší. Zjednodušeně řečeno je to první číslo zastudena a druhé za tepla. Když budeš jezdit trvale na polárním kruhu, tak ideální je třeba 0W30, pokud na Sahaře, tak 15W50 (jen příklad)
-> Syny: Do takhle starého spotřebáka bych nic speciálního nelil a pokud to olej nežere, tak tu 10W40, pokud už trochu jo, tak klidně 15W40. I když i to je zavádějící, neb viskozitu při provozní teplotě má 10tka i 15tka hodně podobnou neli stejnou. Rozdíl je ve schopnostech mazat za studena, tam ta 10tka bude i při menších teplotách lepší. Zjednodušeně řečeno je to první číslo zastudena a druhé za tepla. Když budeš jezdit trvale na polárním kruhu, tak ideální je třeba 0W30, pokud na Sahaře, tak 15W50 (jen příklad)
07:34:48
05.06.2009
05.06.2009
TUNER
-> TTomas: Těžko říct. Ten Mobil1 bych viděl opravdu jako nej olej kterej by jsi tam mohl nalejt nehledě na cenu. Pokud chceš ušetřit,tak budou asi další oleje se stejnýma specifikaceme mezi sebou srovnatelný. Ten Mobil1 bych nad ostaníma možná malinko vyzdvihnul,ale to je jen názor kterej jsem taky zaslech od lidí co jezdí nějaký závody a spoustu olejů už vyzkoušeli.
-> Syny: Zjednodušeně řečeno,čim vyší to druhý číslo,tim ti bude ten olej fungovat při vyších teplotách.Třeba závodní motory,který se hooodně zahřejou,tak potřebujou tohle vyší číslo aby byl olej stále hustej a byl v mazacim okruhu stále nějakej tlak. S obyč řeba 10W40 by se při vysokých teplotách stal olej řídkej natolik,že by klesnul tlak mazání a motor by se mohl přidřít. - zjednodušeně řečeno.
Do seata bych dal nějakou 10W40 - do forda leju tohle už 5 let... a myslim že regner ho taky má...
autodily.oblibene.cz/4385 3-motorove-oleje/61480-div inol-multilight-10w40-5l-b aleni
EDIT : Z tohodle to snad pochopíš oleje.cz/index.php?left=m ain&...
-> Syny: Zjednodušeně řečeno,čim vyší to druhý číslo,tim ti bude ten olej fungovat při vyších teplotách.Třeba závodní motory,který se hooodně zahřejou,tak potřebujou tohle vyší číslo aby byl olej stále hustej a byl v mazacim okruhu stále nějakej tlak. S obyč řeba 10W40 by se při vysokých teplotách stal olej řídkej natolik,že by klesnul tlak mazání a motor by se mohl přidřít. - zjednodušeně řečeno.
Do seata bych dal nějakou 10W40 - do forda leju tohle už 5 let... a myslim že regner ho taky má...
autodily.oblibene.cz/4385 3-motorove-oleje/61480-div inol-multilight-10w40-5l-b aleni
EDIT : Z tohodle to snad pochopíš oleje.cz/index.php?left=m ain&...
00:33:36
05.06.2009
05.06.2009
Syny
Helejte kdyz uz je tu tak pekna diskuse. Co znamena ta specifikace 40 nebo 50 za tim Weckem? Ja to toho nikdy moc nevidel a spis sem se ridil tim co mi kdo poradil...
Ale jde mi o to, ze ted bych rad dal neco poradnyho do Spanela a nevim co. Vetsinou se vsude pise 10W40 ale jelikoz uz motor neni nejmladsi, tak tam je 15W40. Je to obyc seriovka 1,8 z VW 66kW. Co myslite? Mam do toho zvrhnout ten Castrol GTX 15W40 ? Nebo mam spis dat ten 10W40? Nebo uplne neco jinyho? Jde taky o to, ze auto drobet zere olej, nic tragickyho, ale ubejva. Chci do toho oleje pridat to aditivum od Motorexu, ktery ma ty drobny uniky oleje omezit a ochranit gumovy cast jako jsou gufera a tak... Tak uvazuju ze dam ten ridsi, ale nevim. Rad si necham poradit od znalejsich a zkusenejsich...
Ale jde mi o to, ze ted bych rad dal neco poradnyho do Spanela a nevim co. Vetsinou se vsude pise 10W40 ale jelikoz uz motor neni nejmladsi, tak tam je 15W40. Je to obyc seriovka 1,8 z VW 66kW. Co myslite? Mam do toho zvrhnout ten Castrol GTX 15W40 ? Nebo mam spis dat ten 10W40? Nebo uplne neco jinyho? Jde taky o to, ze auto drobet zere olej, nic tragickyho, ale ubejva. Chci do toho oleje pridat to aditivum od Motorexu, ktery ma ty drobny uniky oleje omezit a ochranit gumovy cast jako jsou gufera a tak... Tak uvazuju ze dam ten ridsi, ale nevim. Rad si necham poradit od znalejsich a zkusenejsich...
23:58:52
04.06.2009
04.06.2009
TTomas
-> TUNER: -> Tuner#2: Ten Q8 10W50 je za velice dobre penize…je teda opravdu srovnatelny treba s tim MObil 1?
23:51:14
04.06.2009
04.06.2009
TTomas
Dneska jsem se bavil na toto tema s motorarem. Rikal ze jezdil driv Castrol TWS 10W60, ale ze se mu strihal rozdelovac v hridelce(asi 3x). Presel na 5W50 nejdriv od Mogulu a ted MObil1, NO a ten si teda moc chvali. Motor jde dobre za votackama a maze mu to furt dobre i na volnobeh. Tak asi do nej asi taky pujdu.