
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
Jezdím 10w60 Vr1 Racing a nemůžu si stěžovat,ale je pravda,že sem k němu nečuchal

Co jsem zaslechl jsou TOP oleje od Mobil1,ale stejně jako u Castrolu tak platíš hlavně značku. Kdybych ale měl vybírat mezi Mobil1 a Castrol,určitě vemu Mobil1....
Jinak jezdim teď stejnej olej jako T2 10W50 Q8...

Jinak jezdim teď stejnej olej jako T2 10W50 Q8...
Tuner#2 04.06.09 15:52:04 napsal:
→ Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu
chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si
přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu…
skor som pisal o loziskovej vôly, za desiatky rokov sa menila a stym aj suvisi pouzity olej, cap ma predsa v oleji plavat a nedotykat sa loziska (ale to asi nikoho nezaujma)
fabia motor ma ine poziadavky ako 120tka (a mam upravenu mazaciu sustavu)
→ Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu
chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si
přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu…
skor som pisal o loziskovej vôly, za desiatky rokov sa menila a stym aj suvisi pouzity olej, cap ma predsa v oleji plavat a nedotykat sa loziska (ale to asi nikoho nezaujma)
fabia motor ma ine poziadavky ako 120tka (a mam upravenu mazaciu sustavu)
-> Tuner#2: -> Kapřík faster: díky hoši
som si nevsimol
stejnak by takeho oleja bola skoda do toho mojho motora
tak mu pojde traktorovy
dalši motor dufa nebude mat spotrebu liter oleja na 1000 km tak tam sa bude dat rozmyšlat o inom oleji


stejnak by takeho oleja bola skoda do toho mojho motora


dalši motor dufa nebude mat spotrebu liter oleja na 1000 km tak tam sa bude dat rozmyšlat o inom oleji
-> Tuner#2: hehe tak já chci pomoct a stejně ses rychlejší

-> MOLSO: mrkni na popis motoru u Honzova auta..má to tam napsané..Q8
-> MOLSO: Stačí číst: 21:08:48 30.05.2009 a nebo v popisu auta.
-> Tuner#2: a aky kupujes 15W50 ? u nas sa da kupit len stary M8AD a to je tak do traktora 

-> Gemini: Jinak Ty si taky nerozumíš. Včera si přečtu chytré heslo, že zubové čerpadlo bylo děláno vůlema na 15W40 a dnes si přečtu, že jezdíš synťák 5W40? Nechápu...
-> Gemini: S tou 50tkou to lépe maže za tepla i na volnoběh a hlavně jak už jsem psal tu 40tku jsem měl po sezóně přepálenou - začal smrdět něco jako přepálený olej z friťáku. Zatímco 50tce jsem dal za uši v Mostě a když jsem ho teď vypouštěl, tak "smrděl" jako nový olej.
-> Tuner#2: preco je 40tka malo ? jazdim 5w40 synth Valvoline a je to super......skodovkovy motor pracuje do 100 stup. C tak to bohate staci
tak ono i ted se do nekterejch zavodaku leje mogul :)
Dřív se do všech závoďáku lil MOGUL a nebyl problém
A když to rusáci dávali i do bojových vrtulníků, tak to musel být safra olej. Takže dnes nějaká 10W40 musí být TOP olej

-> TTomas: to jsou už dva roky starý fotky... ani nevim kde to je. ale mám jen tyhle tři plechovky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale prd... to neni olej do friťáku


-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale prd... to neni olej do friťáku


-> TTomas: Castrol, Mobil 1, Q8, Esso - všechno kvalitní oleje. Jak píše p. Černý na oleje.cz dnes už nekvalitní olej není a výrobky jsou hodně podobné a kvalitní, ale pokud chceš olej na závody, tak min. tu 50tku to chce. 40tka byla málo i na můj motor.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslim ze uz to nebude ono..ja bych bral jednu pixlu na policku do garaze:)
-> Pavel P..: Nebude uz zluklej?
-> Tuner#2: Je fakt, ze ho menim driv. Co jinak doporucuje soused? MObil 1 nebo neco jineho?
-> Pavel P..: Pajo, pokud ho mas dostatek, tak te rad nejakeho zbavim
-> Pavel P..: Pajo, pokud ho mas dostatek, tak te rad nejakeho zbavim

-> petr s: je to klasika na škodici
ale to byl pak chtělo na zadní okno nálepku Jezdí na Castrol


-> Pavel P..: To je on
-> TTomas: hele Tome já bych tam nalil tohle... do dobového motoru jedině dobový olej :o)))
-> TTomas: Říkal že pokud platí to co v době kdy je dělal (cca. 5 let zpět), tak měl silně degradační vlastnosti pokud se olej hodně zahřál. Prostě je to olej dobrý do amerických motorů, které nemají díky objemu tak velké otáčky. Pokud se vyznáš ve specifikacích (já jen tak zběžně), tak jedny z nejpřísnějších norem je specifikace BMW a tu třeba ta moje Q8čka plní v nejvyšší míře. BMW jsou taky točivé motory a teplotně hodně namáhají olej.
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: mozno
-> gabo000000: tak radsej skus xxW50...

jamam 10W40 od shellu a po hodine a pol na letisku s vycerpanim okolo 15-20L benalu mi na volnobeh zacala preblikavat kontrolka..fakt je ze aj vonku bolo poriadne hruco...inac somspokojny..ale asi skusim 15Wcko...uz mma doma 5L
vzhledem k zemědělskejm vůlím na šádemotoru bych taky jezdil nějakej med 15W40 - jezdim ho taky... teda kdyby nebyl motor na ponku, jezdil bych ho:/
-> petr s: Rozumim...no a co bys doporucil ty? resp co pouzivas a cim zajizdis?
-> TTomas: V té době nic lepšího nebylo
-> petr s: Takze je skoro jedno co tam lejt jen to menit hodne casto?
-> TTomas: Castrol 15w 40 a na závodním motoru se nechal 1000 km a pak šel do spotřebáku
-> petr s: Dik na to jsem taky narazil, jen jsem myslel ze pro motorky (4T)…Kdyz uz te tu mam…co se pouzivalo kdysy na suche vany? Cim zajizdis a co pouzivas do vseho motoru ty?
-> vhml: Nevis kde se da u nas sehnat ten mobil 1 15W50?
-> Tuner#2: Diky za info..co konkretne je spatne na tom valvolinu? Jezdim ho ve spotrebaku a jsem vcelku spokojeny.
-> TTomas: frkni tak sedmičku ádéčko ať to sfiští...



Nejčastěji se jezdí TWSo 10W60 od Castrolu.
Kamarád jezdí Motorex: www.motorexcz.com/index.p hp?page=p&...
a to myslím že 20W50 a nebo 60, ale ten jsem nenašel, ale tu 20tku určitě. Má to výhodu, že je hustější a maže i když je olej rozpálený. Např. loni si Šimurda stěžoval, že mu to rozpálený pak nemaže na volnoběh s TWSem, protože je prý řídkej.
Já jsem přešel z Esso 5W40 na 10W50 od Q8 a olej po sezóně pořád krásně voní a není přepálenej tak jako bylo to Esso a to nejezdím závodní nasazení (i když na okruhu byl plnej pořád :-)
Valvoline mě odradil soused, který dřív oleje dělal a to je tak asi vše co se týče olejů které mají tepelný rozsah 50 a nebo 60.
Kamarád jezdí Motorex: www.motorexcz.com/index.p hp?page=p&...
a to myslím že 20W50 a nebo 60, ale ten jsem nenašel, ale tu 20tku určitě. Má to výhodu, že je hustější a maže i když je olej rozpálený. Např. loni si Šimurda stěžoval, že mu to rozpálený pak nemaže na volnoběh s TWSem, protože je prý řídkej.
Já jsem přešel z Esso 5W40 na 10W50 od Q8 a olej po sezóně pořád krásně voní a není přepálenej tak jako bylo to Esso a to nejezdím závodní nasazení (i když na okruhu byl plnej pořád :-)
Valvoline mě odradil soused, který dřív oleje dělal a to je tak asi vše co se týče olejů které mají tepelný rozsah 50 a nebo 60.
-> Adam6666: Vim, ze je to Castrol - vrcholnej model:)
-> vhml: Diky za tip. O tom slysim prvne a celkem se mi zamlouva. Zatim jsem ale nikde nenasel co stoji...vsude maj tento 4T do motorek.
-> vhml: Diky za tip. O tom slysim prvne a celkem se mi zamlouva. Zatim jsem ale nikde nenasel co stoji...vsude maj tento 4T do motorek.
Maloobchodní cena je řacha,když si dohodneš někdě aby ti ho nechali za nákup,dostáváme se na cenu 250 - 300 kaček za litr a to už jde
Ještě se často používá Mobil Racing www.mobiloil.com/USA-Engl
ish/.../Mobil_1_15W-50_.as
px
-> TTomas: motor máme 4 roky, olej se měnil jenom jednou po dvou letech, každý rok nový filtr. Najezdíme v podstatě minimum kilometrů, cca tak 300 ostrých ročně, možná ani to ne, takže těžko soudit kvalitu oleje. Jsem názoru, že takhle minimální kilometrový průběh musí umazat cokoliv :-)
-> TTomas: ne myslel jsem ten co tu mas v odkazu TWS, to je taky Castrol....
-> vhml: Takze spokojenost? zivotnost tedy dobra? Jak casto menite? Ty uz mas teda 1.4 fabii pokud se nepletu?
My jsme vždy závodili právě na Castrol. A na brzdě byl čerstvý motor jenom na obyčejný mogul...
-> Adam6666:
Jo tak mogul ani paramo do tohodle motoru v planu nemam. Castrol Edge 10W60 vim...jezdi ho hodne lidi, ale co znam Castrol, tak zadna slava za relativne dost penez, tak se ptam i na jine. Ja uz bych radeji prave sahnul po stejne vizkozite od jinych znacek. U Castrolu proste plati politika, ze vydaji hodne penez za reklamu, ktere se musej nekde promitnout.


u me by byla jasna volba Castrol 10W60, ani bych to neresil... zatim si na neho nikdo nestezoval, to proste nejde.....jezdi ho dost lidi tak bych se radsi poptal u nich, tady dostanes doporuceni na mogul bo paramo a pujdes...

Nebo naopak pouziti vykonych modernich oleju?
www.olejspol.cz/castrol-z bozi-detail/valvoline-vr1- racing-1-litr-140!zpet=2
www.olejspol.cz/castrol-z bozi-detail/valvoline-vr1- racing-1-litr-140!zpet=2
Pak je pestra nabidka oleju pro starsi motory treba zde, vcetne oleje n azajizdeni, tak pouzit ten? Nebo spos olej, ktery se bude pouzivat celou po dobu provozu? Jsou tam treba i oleje 20W60 nebo 25W70.
www.znackoveoleje.cz/znac koveoleje/.../11-1-Oleje-p ro-veterany
www.znackoveoleje.cz/znac koveoleje/.../11-1-Oleje-p ro-veterany
pripadne neco takoveho, ale to uz je financne narocnejsi. NIcmene pokud to opravdu stoji za to rad ho tam neleju
www.rallyeracing.cz/eshop /product.php?id_product...

www.rallyeracing.cz/eshop /product.php?id_product...
Jeste pridam par tipu, ktere mi prujdou minimalne na zkouzku zajimave. Jinak se rovnou optam i na vhodny olej na zajeti, pripadne i vhodny navod. Setkal jsem se s nazorem, ze pokud ma honovani fungovat jak ma, musi se motor prave hned po vhodnem nastaveni poradne vytacet(udajne jde o prni minuty behu).
Jako financne unosny a vcelku zajimavy olej mi prisel tento.
www.flpoland.pl/www_eng/. ../engine_hpx.htm
Jako financne unosny a vcelku zajimavy olej mi prisel tento.
www.flpoland.pl/www_eng/. ../engine_hpx.htm