skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asistenti a ovládání moderních aut
-> Bukaj 08.02.25 00:59:54: americky denni sviceni
Jinak mi čím dál víc vadí ty oranžové varovné symboly v zrcátkách (vnější okraj skla) moderních vozů - zvláště při souběžné jízdě nebo při předjíždění na dálnici. Jak vnímám provoz i periferním viděním a najednou u předjížděného vozu oranžově blikne zrcátko, tak se leknu, že dává blinkr a na poslední chvíli mi to tam chce poslat...
...proč tu výstrahu nedělají v nějaké jiné barvě? Fialová, tlumená bílá, zelená,... by ničemu nevadila - to nejde zaměnit s jiným vnějším osvětlením, ale že v době, kdy většina vyráběných vozů má boční blikač na zrcátku, někteří výrobci na kraj toho zrcátka umístí matoucí oranžový světelný signál, to nepochopím.
Jak to vůbec mohl někdo schválit pro provoz? Řeší se každá ptákovina, ale takovéto poměrně zásadní věci nevadí. Asi je to ovlivněno aktuálním trendem blinkry buď vůbec nepoužívat nebo je používat blbě 
...proč tu výstrahu nedělají v nějaké jiné barvě? Fialová, tlumená bílá, zelená,... by ničemu nevadila - to nejde zaměnit s jiným vnějším osvětlením, ale že v době, kdy většina vyráběných vozů má boční blikač na zrcátku, někteří výrobci na kraj toho zrcátka umístí matoucí oranžový světelný signál, to nepochopím.


-> David29: Tak to, že se blinkr rozsvěcí postupně, zavedl ten, kdo vymyslel, že místo "mávaček" budou ukazatele se žárovkou - od té doby až do zavedení LED v osvětlení vozidel se blinkry vždy rozžínaly i pohasínaly postupně...
Ale to novodobé designové "hraní si" většinou na bezpečnost provozu nebere ohledy, jen se chce zalíbit - a když se to povede, tak to pak kopírují výrobci mezi sebou...
Jinak když už jsme u blinkrů moderních vozidel, tak v posledních pár dnech jsem potkal dva koncernové vozy se stejně nepochopitelnou závadou osvětlení, přitom to byly úplně odlišné modely a generace.
To první byla dvojková Octavia (tu ještě poznám), to druhé bylo něco novějšího - Octavia 3 nebo výš, Scala, Rapid, Superb...? Nevím, tyto vozy od sebe na první pohled nepoznám, ale mělo to přední blinkry LED pásek po celé spodní délce světla.
A ona podivná závada spočívala v tom, že u obou těchto vozů za jízdy svítily (nepřerušovaně) přední blinkry a jinak nic - dokonce nesvítily ani zadní (vzadu nesvítilo vůbec nic a vpředu jen ty směrovky, ani tlumená, ani obrysová ani denní světla nesvítila)
Netušil jsem, že můžou svítit přední směrovky nezávisle na zadních - nebo že by se vzadu kvůli závadě spálila vlákna žárovek a lED vpředu by to vydržely? Ale ta dvojková Octavia má vpředu taky obyč žárovky, takže to nesedí. Asi nějaká závada v elektroinstalaci, nebo někdo zapojil vodiče k dennímu svícení do blinkrů - zajímalo by mne, co by blikalo, kdyby odbočovali...

Ale to novodobé designové "hraní si" většinou na bezpečnost provozu nebere ohledy, jen se chce zalíbit - a když se to povede, tak to pak kopírují výrobci mezi sebou...
Jinak když už jsme u blinkrů moderních vozidel, tak v posledních pár dnech jsem potkal dva koncernové vozy se stejně nepochopitelnou závadou osvětlení, přitom to byly úplně odlišné modely a generace.
To první byla dvojková Octavia (tu ještě poznám), to druhé bylo něco novějšího - Octavia 3 nebo výš, Scala, Rapid, Superb...? Nevím, tyto vozy od sebe na první pohled nepoznám, ale mělo to přední blinkry LED pásek po celé spodní délce světla.
A ona podivná závada spočívala v tom, že u obou těchto vozů za jízdy svítily (nepřerušovaně) přední blinkry a jinak nic - dokonce nesvítily ani zadní (vzadu nesvítilo vůbec nic a vpředu jen ty směrovky, ani tlumená, ani obrysová ani denní světla nesvítila)

Netušil jsem, že můžou svítit přední směrovky nezávisle na zadních - nebo že by se vzadu kvůli závadě spálila vlákna žárovek a lED vpředu by to vydržely? Ale ta dvojková Octavia má vpředu taky obyč žárovky, takže to nesedí. Asi nějaká závada v elektroinstalaci, nebo někdo zapojil vodiče k dennímu svícení do blinkrů - zajímalo by mne, co by blikalo, kdyby odbočovali...

Potkal jsem tuším nějakou malou Mazdu (nebo něco takovýho) a to mělo hezký zadní blinkry - ne pruh, ale kruh a rozsvítilo se to hezky naráz a postupně se to zhasínalo.
Dobrý to má tuším i Lexus, kde se to naráz rozsvítí a postupně zhasne
Pak jsem potkal nějaký VW, kde se to vpředu rozsvěcovalo postupně (což mi přijde jako debilita), ale vůbec to neladilo s bočním blinkrem co blikal normálně a bylo to děsně asymetrický a nepravidelný
A ted jsem potkal BMW, co tomu nasadilo korunu - celej ten blinkrový zadní pruh se rozsvěcí postupně, jakože celý
Mě by zajímalo kdo přišel s myšlenkou, že se blinkr bude rozsvěcet postupně a tím pohřbí smysl výstražné oranžové barvy. Hlavně při varovných světlech teda
Dobrý to má tuším i Lexus, kde se to naráz rozsvítí a postupně zhasne
Pak jsem potkal nějaký VW, kde se to vpředu rozsvěcovalo postupně (což mi přijde jako debilita), ale vůbec to neladilo s bočním blinkrem co blikal normálně a bylo to děsně asymetrický a nepravidelný

A ted jsem potkal BMW, co tomu nasadilo korunu - celej ten blinkrový zadní pruh se rozsvěcí postupně, jakože celý
Mě by zajímalo kdo přišel s myšlenkou, že se blinkr bude rozsvěcet postupně a tím pohřbí smysl výstražné oranžové barvy. Hlavně při varovných světlech teda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.01.25 19:01:25: Když je to libovolně nastavitelný, nic proti tomu nemám. A dokonce uznávám, že někdy to múže mít i smysl....třeba při výletu do Marseille :))
-> minno:
Taky se mi to děje. Než najdu, kde zrovna krumpl kterým jedu má tlačítko na odemykání, tak už jsou spolucestující nervózní a je tisíckrát méně problematičtější vzít za kliku.
Taky se mi to děje. Než najdu, kde zrovna krumpl kterým jedu má tlačítko na odemykání, tak už jsou spolucestující nervózní a je tisíckrát méně problematičtější vzít za kliku.
-> minno 22.01.25 10:11:44: Já se posmíval první. 

-> gim 21.01.25 21:02:39: nj, máš pravdu. Len nie som zvyknutý tieto tlačitká používať a tým pádom ich prehliadam, že tam sú.
-> minno: máš na to čudlík u nastavování zrcátek. Tím odemkneš auto, aniž bys musel otevírat svoje dveře.
-> minno 21.01.25 18:45:05: -> minno 21.01.25 18:45:05: Zamknutí a odemknutí auta.
-> vhml 20.01.25 16:22:27: Ja to odsledované nemám, ale Milan písal o dverách vodiča. Ja kufor takmer nepoužívam
Ale už sa mi stalo, že som ostal sedieť za volantom so zatvorenými dverami vodiča a spolucestujúci sa nemohli dostať do kufra, tak potom neviem.
-> Jirik_Tuňák1983 20.01.25 19:18:54: Ešte mi povedz, akým tlačítkom? Som asi trochu mimo
Mám VW, tam otváram kufor preklopením VW znaku.

-> Jirik_Tuňák1983 20.01.25 19:18:54: Ešte mi povedz, akým tlačítkom? Som asi trochu mimo

-> Bukaj 19.01.25 14:01:04: Tak zrovna takovej pripad byl relativne nedavno v Plzni. Nejaka fetka s nozem otevrela zenskej s deckem vzadu v sedacce dvere spolujezdce a nastoupil do auta, ktery unes. To fakt chces. Nevidim jedinej duvod aby auto bylo odemceny. Kdyz bude nejhur, tak pri aktivaci airbagu se auto stejne odemkne.
-> minno 20.01.25 15:44:43: Co to je za píčovinu?
Tak odemkneš tlačítkem, ne? Přijde mi to jako kolegyně před důchodem, ta taky furt otevírá a zavírá dveře.
Zkoušel jsi co to dělá, když odemkneš auto tlačítkem? Pak by měl být kufr přístupný.


-> K.D.B.: Ja jsem rad, ze to mam...
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Mě to přijde přehnaně opatrné. Ale většinou to jde vypnout, takže každého věc.....
Mě to přijde přehnaně opatrné. Ale většinou to jde vypnout, takže každého věc.....
Kamarád má ted novýho citrona, a stačí bejt tak 2m od auta.. Odemkne se a rozsvítí. Ale třeba to vypnout jde, nevím
-> vhml 20.01.25 16:22:27: i fiata ne... Tam musíš vzít za kliku a nemusíš otevřít dveře ale stačí ji dát do půl polohy kdy se odemknou zámky.
-> minno 20.01.25 15:44:43: reaguje to na vsechny dvere prece. Pokud v nich funguje spínače zámku
Tě mě kufr jde otevřít bud tlačítkem na klíči nebo při zapnutém zapalování tlačítkem ve dveřích... A zase pseudochytrost:
Když mám klíček v zapalování, nefunguje ani jedno
Ale co je dobrý, že do kufru se nelze nijak dostat. Jako zabouchnout tam klíče, tak je hotovo
Když mám klíček v zapalování, nefunguje ani jedno

Ale co je dobrý, že do kufru se nelze nijak dostat. Jako zabouchnout tam klíče, tak je hotovo
-> vhml: No však píše, že už dávno.
Inak každá takáto "fičura" má aj protichodnú stránku. Ak napríklad potrebuje ísť do kufra po zastavení auta niekto zo spolucestujúcich, vodič musí zbytočne otvárať a zatvárať dvere
Inak každá takáto "fičura" má aj protichodnú stránku. Ak napríklad potrebuje ísť do kufra po zastavení auta niekto zo spolucestujúcich, vodič musí zbytočne otvárať a zatvárať dvere

-> Milan 136 20.01.25 15:37:44: to uměl Sharan v roce 96 

Jinak kufr je na koncernu už dávno blokovaný, dokud se neotevřou dveře u řidiče. Takže když zastavíš na křižovatce a někdo přiběhne, tak ho neotevře.
-> StepaNoFUN 20.01.25 15:23:51: Nemusí. Stačí mít nastavené odemknutí při přiblížení.
-> Tomaso435 20.01.25 15:16:13: Ty u toho chozeni kolem auta s klicem v kapse sahas na kliku?
-> Tomaso435: odemyká se, až když chytneš za kliku, alespoň u aut co znám nebo mám.
-> Jirik_Tuňák1983: to je auto od auta. Vždy se aktivují se zpátečkou, u koncernu i přiblížením k překážce zpředu, u Hyundai mi na předek třeba nereaguje (mohlo se změnit časem). Pak bývají aktivované na cukaturu dopředu a dozadu, včetně neutrálu během parkování. A po překročení určité rychlosti vpřed se deaktivují.
U šéfova BMW mi přijde, že se deaktivují během neutrálu. Cukatura při parkování se mi vymstila, potřeboval jsem šoupnout auto o pár čísel vedle, dojížděl jsem ke zdi a najednou jsem byl v ní, protože aktivace předních senzorů proběhla, ale signalizace se spustila, až když jsem byl ve zdi
naštěstí to nic neodneslo.
U šéfova BMW mi přijde, že se deaktivují během neutrálu. Cukatura při parkování se mi vymstila, potřeboval jsem šoupnout auto o pár čísel vedle, dojížděl jsem ke zdi a najednou jsem byl v ní, protože aktivace předních senzorů proběhla, ale signalizace se spustila, až když jsem byl ve zdi

A pak ještě další kravina, když nafasuju auto který se samo zamyká a samo odemyká a já kolem něj chodím půl dne jsem tam tak to auto se úplně zbytečně odemkne a zamkne asi tak 30x. Jen díky tomu že spolu s telefonem mám v kapse i ten posranej rádoby klíč.
-> Jirik_Tuňák1983:
Tak teoreticky můžeš chtít couvat i v neutrálu, žejo
Však ono když ti dojede auto blíž k zadku, tak se taky parkováky proberou, ale jsou "mute".
Tak teoreticky můžeš chtít couvat i v neutrálu, žejo

Však ono když ti dojede auto blíž k zadku, tak se taky parkováky proberou, ale jsou "mute".
-> gim 20.01.25 14:26:37: To je divný, ne? Proč by měly pípat, když je už vyřazeno do nutriálu?
-> Bukaj: pokud jsi před tím couval a jen vyřadil a zatáhl ručku tak ano. Senzory se většinou aktivují se zařazenou zpátečkou a deaktivují až když překročíš nějakou rychlost.
-> Bukaj 20.01.25 13:13:55: některý lepší auta se a neutral ztlumi myslím že to umí passaty od b7, u oktavky to musíš jedině cudlikem pokud ho to má protože samotný zadky nemají musí být i predek
Podle mě je to teda picovina. Když není klíček vyloženě v autě tak jsem ještě nezažil že by to šlo nastartovat. Jediné že to nastartoval a pak klíč vyhodil, ale to je pak spíš něco s hlavou asi
Navíc to bude řvát celou cestu....

-> Bukaj:
Jo. Pokud ti to vadí, můžeš tu signalizaci tlačítkem ztlumit.
Jo. Pokud ti to vadí, můžeš tu signalizaci tlačítkem ztlumit.
A je třeba normální, že parkovací senzory řvou, když stojím za autem s nastartovaným motorem a zařazeným neutrálem, zataženou ručkou a dávám něco do kufru?
Nebo je to nějaká vada?
Kolegova Octavia 3...
Nebo je to nějaká vada?
Kolegova Octavia 3...
Za normálních podmínek to řve, stačí mít i klíček vzadu na sedačkách a už se ptá jestli je klíč v autě. Naštěstí se to podařilo alespoň přes appku zamknout na místě. Druhý i třetí klíč je zamčený v kanceláři, ráno jsem to kontrolovat. Jestli to chytlo appku v telefonu netuším. Je to 6-7 letý bavorák, a infotainment tam jde pomaličku do kopru - nefunguje vedení v pruzích, parkovací senzory spínají random na semaforech, kontrola tlaku v pneumatikách čtě hodnoty netuším z čeho atd. Asi to bude v návaznosti na haprující infotainment.
-> Milan 136 20.01.25 12:26:45: ono tohle u kolegy bylo na mercedesu. Tam to bylo nejak, ze se mu ten druhej klic trvale v aute po nejaky dobe (a zamceni dalkou z druhyho klice) i vypnul.
To ze musi bejt v aute jsem zkonstatoval, protoze mu nevolali ze sherlogu. A to volaj ihned, kdyz auto jede bez toho jejich privesku v interieru.
To ze musi bejt v aute jsem zkonstatoval, protoze mu nevolali ze sherlogu. A to volaj ihned, kdyz auto jede bez toho jejich privesku v interieru.
-> StepaNoFUN 20.01.25 12:14:14: Přesně. Bez klíče v interiéru nejde zapnout zapalování. To ho tam musel po startu položit.
-> gim 20.01.25 11:58:18: podle mne je to blbost. Nema druhej klic v kasliku? Kolega takhle "ztratil" klic. A ze mu nejde kessy, i kdyz ma druhej klic v kapse. Byl v aute.
-> gim 20.01.25 11:58:18: dyt to muselo celou cestu rvat jak blbý, ze nema klic
-> gim: To je taky ptákovina, že imobilizér má takový dosah, že dovolí start auta bez klíčku. Kdyby to bylo omezeno jánevim třeba 50 cm vzdáleností klíče od spínačky, tak by k tomuto nikdy nemohlo dojít - tedy pokud by v mezičase po nastartování řidič nevyhodil klíček oknem ven... 

Drobnej vtípek z víkendu. Šéf jel o víkendu za dcerou, nastartuje v garáži, v kapse nahmatá klíče a tradá na cestu. Dojede před dcery barák, vystoupí a chce zamknout a nejde. Nahmatá klíče a ouha, to byl ovladač od vrat. Klíče leží doma na botníku. Měl celkem kliku, že po cestě nikde nestavěl, jak původně chtěl. Dušoval se, že auto nastartoval bez toho, aby klíče měl u sebe. Na botníku byly celou dobu.
-> Jirik_Tuňák1983: jo to byla.... ale taky dost překvapená že nejsem taxik
-> Borderer: tu bych svezl i zadarmo



-> Borderer: tu bych svezl i zadarmo


-> Pavel P..: Za kolik si ji svezl?
Nicméně jo, dveře se zamknou až po rozjetí se nad určitou rychlost. Nastartovaný auto zůstane odemknuté vždy.
Mne to spíš sralo ze dvou pohledů:
- musím 2x brát za kliku jak idiot
- když chci někoho rychle nabrat do auta (ideálně na světlech, zákazy), tak na to musím myslet, protože co rozjetí to zamknutí.
Nicméně by mne reálně zajímala ta situace s tou pojistkou. Když to zlobilo sestře na BMW, nešlo nic kromě bagů a když člověk vzal za kliku, otevřely se dveře jen u řidiče a ne celé auto.

Nicméně jo, dveře se zamknou až po rozjetí se nad určitou rychlost. Nastartovaný auto zůstane odemknuté vždy.
Mne to spíš sralo ze dvou pohledů:
- musím 2x brát za kliku jak idiot
- když chci někoho rychle nabrat do auta (ideálně na světlech, zákazy), tak na to musím myslet, protože co rozjetí to zamknutí.
Nicméně by mne reálně zajímala ta situace s tou pojistkou. Když to zlobilo sestře na BMW, nešlo nic kromě bagů a když člověk vzal za kliku, otevřely se dveře jen u řidiče a ne celé auto.
-> Bukaj 20.01.25 09:01:04: Čudlíky na dverách už snáď žiadne auto roky nemá.
-> Pavel P.. 20.01.25 10:35:06: Byla aspoň pěkná? Víš, jak jsou ty Fake Taxi a tak. 

-> ajok: Mě se stalo že jsem odjížděl do práce ještě ze Strašnic, vyjel jsem od chodníku ale po pár metrech zastavil v ulici jelikož mi zazvonil telefon, tak ho zvednu a najednou mi do auta začla nastupovat nějaká buchta protože si myslela že jsem UBER taxík



-> Jirik_Tuňák1983 20.01.25 10:18:44: To jo. Po zavření dveří nemá důvod se samo hned zamknout. Pokud tam teda není nějaká závada, která to způsobí. To už je ale jiný problém a zamkne se to i s deaktivovaným automatickým zamknutím.