skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1498 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 28.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN: Jasny. Ja teda se cirgularce snazil vyhejbat a radsi jsem tu hrkal s motorovkou...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.25 20:51:16: Tohle je stara HOPka (HOspodarska Pila). To je universal. Jako driv okolo chalupy a na vse jako super. Ale jen na palivo? No nevim.
Ja koupil tohle: www.gude-eshop.cz/kolebko ve-pily-na-drevo-guede/pil a-kolebkova-guede-gws-700- hm-2?gad_source...
Mel jsem ji vybranou (od jinyho vyrobce teda, ale cca to samy) a naskytla se starsi za dobre... Bez toho horniho debilniho krytu a opernejch nozicek u kolecek. (Starsi verze, kde nemuselo bejt vse pro debily)
Ja koupil tohle: www.gude-eshop.cz/kolebko ve-pily-na-drevo-guede/pil a-kolebkova-guede-gws-700- hm-2?gad_source...
Mel jsem ji vybranou (od jinyho vyrobce teda, ale cca to samy) a naskytla se starsi za dobre... Bez toho horniho debilniho krytu a opernejch nozicek u kolecek. (Starsi verze, kde nemuselo bejt vse pro debily)
-> palinator 28.04.25 18:16:58: Já to taky nemyslel na 3f věci ale spíš na nový/starý, což jsem myslím i psal. Co se týká šetření, tak co si na sebe samo vydělá bude to, co jede skoro neustále, tj lednice, televize atp. Cirkule kterou pustíš jednou za rok to nevytrhne, navíc na ní není moc co vymýšlet. Pak je taky další věc jednoduchost obsluhy, nemuset celý lakatoš před každou prací promazávat atd, víš jak to myslím

Jako tohle? To ma tata a stehovat to, to je des... Kola zatuhly, tezky to je... Minule jsem to prevazel autem s celem a byl sem z toho celej hyn. Driv jsme to vozili na vleku za autem a to byla uplne smrt.
-> palinator 28.04.25 19:46:34: tak mne stala ta "nova" cirkula 4k.
Nahoda jak prase. Ja uz vymejslim, jestli by mi ji nekdo nenechal bez DPH a objevi se tu znamej (starej deda), jestli bych mu nedal inzerat na internet, ze prodava cirkulu...
A ona to byla presne ta, co jsem chtel kupovat.
Nahoda jak prase. Ja uz vymejslim, jestli by mi ji nekdo nenechal bez DPH a objevi se tu znamej (starej deda), jestli bych mu nedal inzerat na internet, ze prodava cirkulu...
A ona to byla presne ta, co jsem chtel kupovat.
-> Tomaso435 28.04.25 19:53:09: Mel. Ale maly kovovy kola, velka vaha a nezpevnenej povrch...
-> StepaNoFUN 28.04.25 19:34:18: TOS neměl na kolech ?
-> StepaNoFUN:
Jo, já nevim jaký hovado jsi měl předtím. Já mám štíhlou kontrukci s trojitým klíňákem. Motor 4 kW z roku tuším 1985.
Říkám, vyměnil bych, ale teď na to prostě nemám (nechci mít) peníze.
Jo, já nevim jaký hovado jsi měl předtím. Já mám štíhlou kontrukci s trojitým klíňákem. Motor 4 kW z roku tuším 1985.
Říkám, vyměnil bych, ale teď na to prostě nemám (nechci mít) peníze.
-> palinator 28.04.25 19:19:04: treba ze to nema ztraty na prevodech? U my bejvaly jeste umocneny plochym remenem. A pak vaha. Tohle sam odstehuju na misto same za par minut, tamto bylo na stehovani ve dvou a zabralo to hodinu. A pak jsme si oba mohli jit lehnout.
Nicmene teda ta nova cirkule je 3f taky...
Nicmene teda ta nova cirkule je 3f taky...
-> David29:
Tak se třeba začne před pohybem krátce pískat/troubit, jako na dráze.
Nebo radši tramvají zvonec?
Tak se třeba začne před pohybem krátce pískat/troubit, jako na dráze.

Nebo radši tramvají zvonec?

-> StepaNoFUN:
A v čem má bejt to kouzlo?
A v čem má bejt to kouzlo?
Tak jsem mluvil s řidičem, co jezdí s tím elektrickým Sany. Z pohledu elektriky dobrý, vydrží to celej den - ale nevím, jakou má sestavu práce, žádný dálky to nejsou a motá se je okolo do 20km
Ale podvozek strašnej, bejt to Volvo nebo nějaký normální výrobce, tak by to bylo něco jinýho - ale to by byla i já cena že
No a teda nejhorší říkal, že jak je to tichý - tak nikdo na něj nereaguje. Chce se rozjet a dělníci před ním běhaj
Ale podvozek strašnej, bejt to Volvo nebo nějaký normální výrobce, tak by to bylo něco jinýho - ale to by byla i já cena že
No a teda nejhorší říkal, že jak je to tichý - tak nikdo na něj nereaguje. Chce se rozjet a dělníci před ním běhaj

-> palinator 28.04.25 18:16:58: Myslim si, ze jsem s cirkuli sel vykonove dolu a efektivitou prace dost nahoru...
-> Jarda/felda 28.04.25 18:38:04: To jo. Ale ten deklik musi prikrejt ty puvodni draty a diry a jeste ne kazdej muze dneska bejt.
-> StepaNoFUN 28.04.25 09:44:46: no tak by přikoupil deklík to nestojí tolik 

-> Bukaj: -> saskyn2:
No, já teda nevim, ale ono 1f motor je furt 1f motor - krumpl ohnutej pomocnou fází přes kondík. Je pravda, že 3f motory dnešní výroby budou s účinností jinde, než 3f motor z MEZ Mohelnice. Protože předpisy.
Když jsem vybíral štípačku, byla varianta 230 nebo 400 V při stejném výkonu a ceně. Bral jsem 400 V, protože už je to poměrně výkonný stroj, nemusim řešit rozdělení fází kvůli jištění, neujíždím s nulou mimo nulu, nemusím řešit kondík, prodlužováky mám ještě po předchozím majiteli baráku, jen jsem veškerý zařízení předělal na 5p vidlice.
A moc nesouhlasím s tím, že pořizovací cenu protopíš v příkonu. Nemám to teda spočítaný, ale trochu nevěřim, že by si nový, stejně výkonný zařízení na sebe vydělalo úsporou elektřiny. Bereme-li v úvahu zařízení jako je třeba cirkulárka, kde ten výkon neokecáš - ušetřit můžeš akorát na tom, že je kotouč správně zvolenej, naostřenej, rozvedenej, atd. Btw. je fakt super dát to někomu na mašinu, je neuvěřitelný jaká lahoda to pak je (a to je to prastarej kotouč bez SK plátků) oproti tomu když to člověk roky přebrušuje ručně pilníkem.
Co je jiná věc, je bezpečnost, hlučnost, ergonomie. To na čem řežu já, je smrtelně nebezpečný, protože to je kolíbka, rám, hřídel a kotouč. Nic víc. Všechno odkryté, plech je jen přes ventilátor od motoru a i ten je uvolněnej.
E: původně jsem uvažoval o 3f i do čerpadla do vrtu. Jenže tam je poměrně malej průtok/výkon, takže tahat 30m kabel ve 3f jsem zhodnotil jako neekonomický kvůli 450 W.
Nehledě na to že to je přes PWM regulátor.
No, já teda nevim, ale ono 1f motor je furt 1f motor - krumpl ohnutej pomocnou fází přes kondík. Je pravda, že 3f motory dnešní výroby budou s účinností jinde, než 3f motor z MEZ Mohelnice. Protože předpisy.
Když jsem vybíral štípačku, byla varianta 230 nebo 400 V při stejném výkonu a ceně. Bral jsem 400 V, protože už je to poměrně výkonný stroj, nemusim řešit rozdělení fází kvůli jištění, neujíždím s nulou mimo nulu, nemusím řešit kondík, prodlužováky mám ještě po předchozím majiteli baráku, jen jsem veškerý zařízení předělal na 5p vidlice.
A moc nesouhlasím s tím, že pořizovací cenu protopíš v příkonu. Nemám to teda spočítaný, ale trochu nevěřim, že by si nový, stejně výkonný zařízení na sebe vydělalo úsporou elektřiny. Bereme-li v úvahu zařízení jako je třeba cirkulárka, kde ten výkon neokecáš - ušetřit můžeš akorát na tom, že je kotouč správně zvolenej, naostřenej, rozvedenej, atd. Btw. je fakt super dát to někomu na mašinu, je neuvěřitelný jaká lahoda to pak je (a to je to prastarej kotouč bez SK plátků) oproti tomu když to člověk roky přebrušuje ručně pilníkem.
Co je jiná věc, je bezpečnost, hlučnost, ergonomie. To na čem řežu já, je smrtelně nebezpečný, protože to je kolíbka, rám, hřídel a kotouč. Nic víc. Všechno odkryté, plech je jen přes ventilátor od motoru a i ten je uvolněnej.

E: původně jsem uvažoval o 3f i do čerpadla do vrtu. Jenže tam je poměrně malej průtok/výkon, takže tahat 30m kabel ve 3f jsem zhodnotil jako neekonomický kvůli 450 W.

-> saskyn2: viz foto... A musi to bejt jistic PL7 (10kA zkratova odolnost - 10000 v ramecku), vsechny packy musej mit stejnou barvu - dle hodnoty)
-> saskyn2 27.04.25 23:10:35: Ne. Plombovani nic nestoji. Proste se o nej (dnes online na par kliku na netu) pozada a oni si to prijedou prilezitostne zaplombovat.
Zamecek je namalovanej na jistici. Znamena, ze "nejde" rozebrat. Charakteristika musi bejt B a musi pres nej bejt plombovatelnej kryt. Proto chci fotku, co je tam ted. Protoze to neni vymena kus za kus.
Zamecek je namalovanej na jistici. Znamena, ze "nejde" rozebrat. Charakteristika musi bejt B a musi pres nej bejt plombovatelnej kryt. Proto chci fotku, co je tam ted. Protoze to neni vymena kus za kus.
-> Jarda/felda: Co je zámeček? Jako myslíš takovou tu krytku přes to co se dá dát plomba, to je mi jasný.
-> saskyn2 27.04.25 22:36:42: jo B charakteristika a musí být dole se zámečkem 

-> StepaNoFUN 27.04.25 22:57:51: ale předpokládám že se to bude platit a bude to stát víc než něco do kapsy měniče elektroměru. Jinak to je mezi MB a Nymburkem, fotku klidně udělám až tam pojedu, ale je to tak 60 let starý si myslím
-> saskyn2 27.04.25 22:36:42: jezis to obavany kolecko s plombovanim je par kliku na netu...
Kde to mas? Posli fotku rozvadece.
EDIT: Teda pokud to neni PRE. Na to seru. Tam je to opruz.
Kde to mas? Posli fotku rozvadece.
EDIT: Teda pokud to neni PRE. Na to seru. Tam je to opruz.
-> saskyn2 27.04.25 22:36:42: Charakteristiku stejnou, ale na 99% to bude B. Musi to byt ten s barevnou packou. A za me Eaton.
-> Jarda/felda: jo s tím počítám že bych měl svůj jistič. Jde mi jen o to ušetřit kolečko s plombováním, i když teda nevím jestli to má vůbec smysl a nedoklepat to s tímhle do někjaké kompletní rekonstrukce. Předpokládám že na ten hlavní se dává charakteristika B že? Nebo spíš podle toho co tam je ted. A co koupit nějaký OEZ nebo EATON nebo něco takového?
-> saskyn2 27.04.25 22:17:33: pokud je u toho odchytíš a dáš jim pár korun do kapsy tak ti to můžou vyměnit, ale asi budeš muset mít ten jistič připravenej protože čezáci je běžně nemaji 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha, já myslel že barevný páčky značí typ resp. proud, jako je to barevně označený u novodobých jističů nenapadlo mě že to je jiným výrobcem. Nicméně teda asi mám SEZ, vymění mi to při výměně elektroměru když si seženu nový a dám jim třeba 400 do kapsy? Nebo se budou bát že by se na to přišlo?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ten tu kdysi byl jako hlavní jistič v "rozváděči (na rozvodné desce) před rekonstrukcí interiéru...
-> saskyn2: JIK ma zelenou packu a cerveny vyrazeci tlacitko.
-> Bukaj 27.04.25 16:08:37: Tohle si normálně někde zarámuju, ale teda nečekal jsem že tuhle pravdu tady zrovna napíše někdo s 3310
Ale je to přesně to co tu občas říkám, někdy je dobrý si říct dost a jít od toho, protože to co člověk ušetří v nákupu nové věci několikanásobně prodělá v čase který s tím stráví nebo v nákladech na udržování. Ale teda sebekriticky musím přiznat že někdy touhle úchylkou udržování věcí co jsou dávno po smrti taky občas trpím a opravuju to co by jiní dávno vyhodili. -> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 16:18:53: A jak poznám ten JIK já znám OEZ nebo SEZ.

-> Jarda/felda: Tak všechno jde, ale v dnešni dobe musis byt nadsenec, aby jsi to tak provozoval. Po Praze je "spoustu" nabijecich bodu AC na trafostanicich od PRE, jenze je to ceska klasika, "vlk se nazral a koza zustala cela", splnili zrejme nejake narizeni ci jen dotacni program, wallboxy tam jsou, ale casto skoro nepristupné a ve vetsine pripadu tam neni vyhrazene stání jen pro nabijeni, takze si tam jednoduse pres noc nenabijes, protože tam stoji spalovací auto.
Takže ano nekdy to pujde, ted si to já sám neumim predstavit, že s tim tak ziju a je mi uprimne lito, kdo do toho šel.
Takže ano nekdy to pujde, ted si to já sám neumim predstavit, že s tim tak ziju a je mi uprimne lito, kdo do toho šel.
-> pavucina 27.04.25 14:28:26: vypovídá to o tom že to jde provozovat třeba i na sídlišti 

-> Bukaj 27.04.25 11:44:03: Nojo, tyhle jebky SEZ Krompachy jsou davno za zenitem. Ja mam JIK, ten prave nepada sloro vubec...
-> Tomaso435 27.04.25 12:27:10: Ale to, co ušetříš za koupi těch strojů hravě "protopíš" v příkonu...
Jinak já mám doma taky ještě stále hromadu věcí, které jsem "nasocknul" a zprovoznil, ale zase je tu ta úvaha, že kdybych ten čas, těm věcem věnovaný, využil rozumněji, tak se to vlastně nevyplatí.
(a co času prosejřim na Virtu...
)

Jinak já mám doma taky ještě stále hromadu věcí, které jsem "nasocknul" a zprovoznil, ale zase je tu ta úvaha, že kdybych ten čas, těm věcem věnovaný, využil rozumněji, tak se to vlastně nevyplatí.
(a co času prosejřim na Virtu...

-> Jarda/felda 26.04.25 19:48:14: Ano neco jsem od nej videl, a o čem to vypovídá ? Já jsem neřekl, že to nejde, ale ze je to oser... Taky je neco jineho pokud nabijis u hotelu pres noc apod, nebo jsi odkázanej, že mas auto doma, ale nemas zásuvku, pak musis plánovat tak, aby jel zrovna nakoupit(nebo jinou činnost), kde je nabijecka, jinak jedes nekam jenom kvuli nabijeni. To je proste otročina nehlede na ekonomiku provozu.
Sám mam s EV autama najeto skoro 200 tisic km, tak si troufnu řict, že vím o čem mluvím a toto provozování si dneska nedovedu predstavit. Prestože jsem začínal na e-Citigu, kdy byly Lidl nabijecky zadarmo, pak asi pul roku i PRE nabiecky byly zadarmo a schvalne jsem je vymetal. A stálo mi to za to ? Ano, když to byla pro me novinka a mohl jsem jezdit zadarmo, ale třeba včera byly superchargery od tesly taky zadarmo, a ze bych si jel nabit třeba 50kWh zadarmo a nekde tam tajtrdlikovat... ani hovno.
Ale pamatuju si jak jsem s i3 jel do rakouska na dovolenou i na Grossglockner a skoro na každym free lidlu jsem se s Rakušákem přetahoval o kabel, když jsem vysel s nakupem v tasce a oni mi to div nevytrhli z auta
a to jeli ucelne sockovat.
Bakelitové jističe
Na rodnym baraku je stále mame a na 17A jističi nabijim 3f 16A 8h na noční proud a musim ričt, že nikdy nevypadnul.
Sám mam s EV autama najeto skoro 200 tisic km, tak si troufnu řict, že vím o čem mluvím a toto provozování si dneska nedovedu predstavit. Prestože jsem začínal na e-Citigu, kdy byly Lidl nabijecky zadarmo, pak asi pul roku i PRE nabiecky byly zadarmo a schvalne jsem je vymetal. A stálo mi to za to ? Ano, když to byla pro me novinka a mohl jsem jezdit zadarmo, ale třeba včera byly superchargery od tesly taky zadarmo, a ze bych si jel nabit třeba 50kWh zadarmo a nekde tam tajtrdlikovat... ani hovno.
Ale pamatuju si jak jsem s i3 jel do rakouska na dovolenou i na Grossglockner a skoro na každym free lidlu jsem se s Rakušákem přetahoval o kabel, když jsem vysel s nakupem v tasce a oni mi to div nevytrhli z auta

Bakelitové jističe
Na rodnym baraku je stále mame a na 17A jističi nabijim 3f 16A 8h na noční proud a musim ričt, že nikdy nevypadnul.
Taky mám radši spotřebiče na "obyčejných 220V", kdysi jsem si proto koupil i takovou CO svářečku. Ale i když nominálně všechno sedí, tak když přitlačím na pilu, vyhodí každej jistič - takže přišel na řadu starej dobrej tátovo prodlužovák, co má na jednom konci 3f zástrčku..

-> saskyn2 27.04.25 13:15:12: Moc ne, tusim ze to bylo 250Kc za 1A, ale taky jde o to co te schvali. Me puvodne povolili jen 16A a az po diskusi dali 20A. Asi byli opatrnejsi, jelikoz jsem byl jeden z prvnich co zadal a nevedeli kdo vsecko se pripoji, nebo nevim. Tech 25 by asi problem nebyl, ale prislo mi zbytecny to resit, kdyz mi tech 20 staci. Navic co se v budoucnu zmeni taky tezko rict, takze tam mam to co mi staci a nebudu to muset zase resit ani kdyby ten tarif nejak upravili, zmenili nebo zpoplatnili jinak. V garazi jsou veci, auto se tam nevejde, takze jestli nekdy za 15-20 let bude chtit dcera nabijet elektromobil, tak si bude muset koupit jinou garaz a tam si dat treba ten trifaz 
E: Jediny kdy bych uvazoval o zmene by bylo, kdyby se mi povedlo koupit garaz sousedni. Tam bych si kabel protahl z tehle co mam. Ale i tak by mi tech 1x20A zatim stacilo bohate, dokud nejakej ten elektromobil opravdu nebudu (nebudeme) mit.

E: Jediny kdy bych uvazoval o zmene by bylo, kdyby se mi povedlo koupit garaz sousedni. Tam bych si kabel protahl z tehle co mam. Ale i tak by mi tech 1x20A zatim stacilo bohate, dokud nejakej ten elektromobil opravdu nebudu (nebudeme) mit.
-> Syny 27.04.25 10:30:21: A kolik tam byl rozdíl v ceně? Jak říkám, pokud je tarif za stejnou cenu tak bych dal alespon 25A, třeba budou děti chtít nabíjet elektromobil, nebo já nevím, pak to budeš muset řešit a bude to stát ještě víc jak ted.
-> Bukaj 27.04.25 11:50:25: Jí měl ten 3x31 na cirkuli a jak říkáš padalo to celkem často a někde na forech právě všude psali že tyhle starý černý jsou reálně slabší než ty dnešní, proto se divím tomu že tady Mathes píše přesný opak.
-> Bukaj 27.04.25 11:50:25: Jí měl ten 3x31 na cirkuli a jak říkáš padalo to celkem často a někde na forech právě všude psali že tyhle starý černý jsou reálně slabší než ty dnešní, proto se divím tomu že tady Mathes píše přesný opak.
-> Bukaj 27.04.25 12:05:38: nojo, to ja to mám jinak. Celkem mi je proti srsti kupovat za peníze šmejd, když můžu mít zadarmo něco co mě přežije. A 3f mám roztahany všude. Ještě že tak. Měl sem tu tatru s plošinou 8kw cerpadlo na 3f. Jinak Míchačky cirgule cerpadla svářečky atd atd atd.... Vše 3f. Nedovedu si představit to omezování se ve shánění něčeho na 220V
-> Tomaso435 27.04.25 11:28:33: No, tohle platilo před 40 léty, kdy nebyly kloudný spotřebiče na 1f a pozemky se sekaly buď kosou nebo (samodomo) sekačkou s 3f motorem, voda ze studny se dostávala buď ručně nebo 3f čerpadlem, dřevo se řezalo buď ručně nebo na 3f cirkuli, svářelo se buď autogenem nebo 3f trafem atakdále.
Ale žijeme v 21 století a ač jsem velký staromilec, tak zásuvku 3f tu mám už jenom z nostalgie a naposledy jsem ji použil před 15 lety, když jsem si od táty půjčil 3f míchačku (od té doby používám 1f míchačku a udělá stejnou práci, navíc je lehká, levná a když se podělá, zahodím ji a koupím za pár šupů novou než skladovat a převážet (a občas svařit) starou poctivou míchačku...
A ve spoustě spotřebičů jsem už přešel na akumulátorové a už bych neměnil...
Ale žijeme v 21 století a ač jsem velký staromilec, tak zásuvku 3f tu mám už jenom z nostalgie a naposledy jsem ji použil před 15 lety, když jsem si od táty půjčil 3f míchačku (od té doby používám 1f míchačku a udělá stejnou práci, navíc je lehká, levná a když se podělá, zahodím ji a koupím za pár šupů novou než skladovat a převážet (a občas svařit) starou poctivou míchačku...

A ve spoustě spotřebičů jsem už přešel na akumulátorové a už bych neměnil...

-> Bukaj 27.04.25 11:56:50: Jistic je tvuj, i kdyz je pred hodinama. Spravne by ti ho mel vymenit elektrikar a pak distributor prijit zaplombovat. Plus samozrejme zaplatit rozdilovej pripojovaci poplatek a mit to predem schvaleno.
-> saskyn2 27.04.25 10:12:04: Teoreticky by ho měl distributor vyměnit sám, protože je to jejich majetek (před hodinama) - stačí nahlásit, že je vadný, nebo poškozený...
...ale já se k tomu zatím stále neodhodlal, furt to odkládám, až natáhnu k plotu nový Cu kabel místo Al (nový Cu kabel, vedoucí do hlavního rozváděče mi už 16 let leží smotaný zakopaný na zahradě 10 m od antoníčku...
)
...ale já se k tomu zatím stále neodhodlal, furt to odkládám, až natáhnu k plotu nový Cu kabel místo Al (nový Cu kabel, vedoucí do hlavního rozváděče mi už 16 let leží smotaný zakopaný na zahradě 10 m od antoníčku...

-> Tomaso435: Tak COckem jsem opravoval ram vrat a 1x20A na to v pohode stacilo. Stejne tak to staci pro zbytek veci co potrebuju pouzivat. Garaz mam jako sklad pro veci co v bytovce neni kam dat + jako malou dilnu a na to mi to je to naprosto dostatecny. A jestli to jednou nekdy prodam, tak at si to tam dalsi majitel predela jak chce.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:05:36: No, můj tedy vylítával velmi ochotně (viz níže popsané, co se mi stalo asi třikrát, než jsem si na to začal dávat bacha). A spotřebiče mám na fáze rozhozené celkem rozumně...

-> saskyn2 27.04.25 09:44:36: Jo, mám 3x21A, dokonce i v můj ČEZ je psáno 3x21A, ale tarif je asi na 3x25A (mají tarify na 16, 20, 25,...).
Celkem by se mi i silnější jistič hodil - musím dávat bacha, jaké spotřebiče dohromady zapnu - ono vybíhat v zimě večer nahej mokrej namydlenej ze sprchy na ulici nahodit jistič, když si náhodou neuvědomím, že mám něco na plotně nebo v troubě a pak sepne bojler...
Celkem by se mi i silnější jistič hodil - musím dávat bacha, jaké spotřebiče dohromady zapnu - ono vybíhat v zimě večer nahej mokrej namydlenej ze sprchy na ulici nahodit jistič, když si náhodou neuvědomím, že mám něco na plotně nebo v troubě a pak sepne bojler...

-> palinator 27.04.25 09:08:55: Jinak jo, kdybych měl soláry, tak nějakej malej elektromobil (s koulí)
by asi měl smysl. Ale ne za půl mega a dalších 200 do solárů s návratností (v mém případě) asi tak 80 let... 


-> palinator 27.04.25 09:08:55: Jak jako neexistuje?
-> Tomaso435 27.04.25 11:28:33: Mluvime o garazich ve meste, kde neni moc predpoklad, ze se bude neco delat. A na vetsinu dnesnich spotrebicu vcetne svarecky ti 1×20A staci.
-> saskyn2 27.04.25 10:26:55: pokud je tan nejaka pripojka, tak rozsireni na 3f neni zase takovej problem.
-> saskyn2 27.04.25 10:26:55: pokud je tan nejaka pripojka, tak rozsireni na 3f neni zase takovej problem.
-> Syny 27.04.25 10:23:07: každá normální svářečka jede na 3f. Kazdej normální kompresor taky. Dřív měl kde kdo v garáži nejakou cirkulku když si potřeboval nařezat latě nebo cokoliv.... I blbá spojanovka je na 3fáze... Ale jesi tam nic neděláš a ani nemáš výhled ze bys něco moh někdy začít dělat....
-> saskyn2 27.04.25 10:26:55: No ale proc platit za 3F, kdyz ho nepotrebuju? Cenu bude mit i takhle vysokou, protoze je az na vrata cela zrekonstruovana, ma udelanou pudu a ma vubec nejaky pripojeni elektriky. Z asi 200 garazi, co tu jsou, jich je pripojenych tak 10 vcetne ty moji...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:18:45: tak to teda mám opačnou zkušenost, že právě ty historycky bakelity vyletí rychleji jak ty dnešní. Ale třeba je to jen blbý kusem