skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1498 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.09.2021 do 28.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Syny 27.04.25 10:20:35: no nedej bože kdybys tu garáž chtěl prodávat tak s 3f bude mít určitě vyšší cenu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:17:07: K cemu by mi tam byl trifaz? To leda tak az bude nejakej elektromobil, ale to je stejne jedno, protoze garaz u me = sklad 

-> saskyn2 27.04.25 10:14:31: Protoze bych platil vetsi pripojovaci poplatek a stejne bych to tam nevyuzil. Hlavni mam 20A a pak v rozvadeci 10A na svetla a 16A na zasuvky. To staci bohate. Kdybych chtel vetsi jisteni na zasuvky, tak musim tahat uz 4mm2 namisto 2,5mm2 a to mi prislo zbytecny na to, ze tam obcas zapojim vysavac abych vyluxoval auto a rozsvitim svetlo.
E: Navic tedy i domluva s CEZem byla narocna, protoze mi tam nejdriv schvalili jen 1x16A a tech 20A jsem si musel "vybojovat"
E: Navic tedy i domluva s CEZem byla narocna, protoze mi tam nejdriv schvalili jen 1x16A a tech 20A jsem si musel "vybojovat"

-> saskyn2: Ano, ale vyhoda staryho jiku je, ze jen tak nevypadne... Kdyz si ted dam moderni 3x20...
-> Syny: Hned jsem tam napsal edit, jak mi to doslo
Necekal jsem, ze sis dal 1F do garaze...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.04.25 10:05:36: Já vím jaký jsou cenníky, však to říkám, platíš stejně jako kdybys měl 3x20.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A co tam mam videt? Do 1x25A je to stejny a nad to priplacis uz po 1A.
-> Syny: A proč sis tam něco takového osadil? Dát maximum co dovoluje tarif...
-> Syny 27.04.25 10:11:52: Neni pravda, koukni na muj obrazek.
Edit: jo sorry, bacha na rozliseni 1F a 3F
Edit: jo sorry, bacha na rozliseni 1F a 3F
-> palinator: JJ přesně tak. Ono i když máš takovej ten starej černej bakelit tak se okrádáš, protože většinou padá mnohem ochotněji než nevyhřátý novodobý. Když už tady je tahle debata, až jednou výhledově přijdou měnit elektroměr, tak když jim strčím nějakou stovku navíc dají mi tam i nový jistič nebo mě s tím pošlou do hajzlu že to nemůžou? Doma mám jak by řekl Bukaj nový(tj asi 20 let) ale na chalupě je právě ten černej, jen teda asi zatím stačí a tam asi vzhledem ke stavu by byla lepší celková rekonstrukce no

-> saskyn2 27.04.25 09:44:36: Tak ja mam hl. jistic u garaze 1x20A (nekdo 1x16A) pritom tarif je taky jen 1x25A.
-> saskyn2: Ceniky jsou normalne z rozsahu a ne na konkretni hodnoty. Kazdopadne jak pise -> palinator: okradame se o ampery. Ovsem jen v teorii, pac starej JIK po tech 50 letech umi vyletet jen na zkrat 

-> saskyn2:
OK, pak se teda akorát okrádá o peníze nebo o Ampéry
OK, pak se teda akorát okrádá o peníze nebo o Ampéry

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Fakt? Na to není tarif ne, to pak musíš platit jakoby za 3x20 ne? Já měl tu 3x 21 na pilu tak vím že existuje.
-> saskyn2: Ja mam hlavni jistic 3x18, proc by Bukaj nemohl mit 3x21? 

-> Bukaj:
Tak zrovna u tebe ten problém jde řešit, že máš každý auto na něco? Na práci nějaký éčko s koulí, doma to mrskneš do zásuvky a jedeš klidně škodovkou na vejlet.
Kdybys měl soláry, tak se standardně počítá cena elektřiny 2 Kč/kWh. Spotřeba podle profilu jízdy a a auta cca 10-30 kWh/100. Medián bude někde kolem 20, když se bude jezdit i po dálnici. Čili cena za km s odpisem elektrárny 0,2-0,6 Kč/km. Komponenty na elektrárnu ale výrazně zlevnily, takže se ten odpis dá udělat i o dost nižší. Cena elektřiny je dneska cca 6 Kč/kWh se vším všudy. Tzn. 0,6-1,8 Kč/km. Na nabíječkách je (podle nabíjecího proudu a "tarifu") cena cca 5,90 - 18 Kč/kWh.
Jistič 3x21 A neexistuje
Souhlasim s tim, že kdo nemá kde nabíjet, ten to má nahovno. Ať už časově (pokud nemá nějaké rituály že pravidelně jezdí nakupovat nebo parkuje u nabíječky), nebo cenově - přijatelně vychází jen nabíjení AC, které trvá v řádu hodin.
Jenže zhruba 40 % lidí má kde nabíjet.
A infrastruktura se vyvíjí, očekávám v budoucnu i větší konkurenční boj, obecně ty technický podmínky budou lepší. Stačí se podívat o 3 roky zpět, jak strašně se vše od té doby změnilo. Spíš mě sere, že veškerou technologii nám sem zavádí v podstatě jen Čína a Evropa čím dál víc zaostává.
E: jinak kdybys byl jo progresivní, tak dneska mezi 12.-16. hodinou ti dodavatel za odběr ještě zaplatí peníze, takže bys měl cenu za kilometr v záporu
Tak zrovna u tebe ten problém jde řešit, že máš každý auto na něco? Na práci nějaký éčko s koulí, doma to mrskneš do zásuvky a jedeš klidně škodovkou na vejlet.
Kdybys měl soláry, tak se standardně počítá cena elektřiny 2 Kč/kWh. Spotřeba podle profilu jízdy a a auta cca 10-30 kWh/100. Medián bude někde kolem 20, když se bude jezdit i po dálnici. Čili cena za km s odpisem elektrárny 0,2-0,6 Kč/km. Komponenty na elektrárnu ale výrazně zlevnily, takže se ten odpis dá udělat i o dost nižší. Cena elektřiny je dneska cca 6 Kč/kWh se vším všudy. Tzn. 0,6-1,8 Kč/km. Na nabíječkách je (podle nabíjecího proudu a "tarifu") cena cca 5,90 - 18 Kč/kWh.
Jistič 3x21 A neexistuje

Souhlasim s tim, že kdo nemá kde nabíjet, ten to má nahovno. Ať už časově (pokud nemá nějaké rituály že pravidelně jezdí nakupovat nebo parkuje u nabíječky), nebo cenově - přijatelně vychází jen nabíjení AC, které trvá v řádu hodin.
Jenže zhruba 40 % lidí má kde nabíjet.

A infrastruktura se vyvíjí, očekávám v budoucnu i větší konkurenční boj, obecně ty technický podmínky budou lepší. Stačí se podívat o 3 roky zpět, jak strašně se vše od té doby změnilo. Spíš mě sere, že veškerou technologii nám sem zavádí v podstatě jen Čína a Evropa čím dál víc zaostává.
E: jinak kdybys byl jo progresivní, tak dneska mezi 12.-16. hodinou ti dodavatel za odběr ještě zaplatí peníze, takže bys měl cenu za kilometr v záporu

-> pavucina 25.04.25 22:09:54: nevim jestli sleduješ XT Pan Plešatý, ale ten jezdí teslou najede docela hodně a nabíjí jenom na veřejných stanicích 

-> palinator 25.04.25 20:16:59: -> pavucina 25.04.25 21:37:46:
Po Evropě občas jezdím a když už jedu, tak za den mezi 500-1000 Km (rekord mám 1600 za den, ale to jsem byl ještě mladej a neznal jsem únavu - především tu psychickou).
300 km je nic, to je pro mne odpolední výlet za kamarádem a zpět...
Benzínový ekvivalent, který "žere" 5 Kč/km bych fakt nechtěl - nepotřebuju jezdit náklaďákem...
Do kempů nejezdím. Spím v autě. Jezdím autem za 2-3 Kč/km, dle konkrétní země a tamních cen - průměrnou spotřebu na delší trasy mám obvykle kolem 6,5 litru na sto (třeba při loňské cestě do Skandinávie jsem měl průměrné spotřeby mezi tankováními od 5,9 do 7 l/100), doma jezdím většinou na LPG a 1,5-2 Kč na kilometr. Cenu za palivo vidím hned a když se mi nelíbí, nemusím ani zastavovat a jedu dál. Ne, abych natankoval a za měsíc mi přišla faktura...
-> Borderer 25.04.25 21:45:44: To by mi asi nevadilo - kdybych měl elektromobil a vyplatilo by se mi to (v kombinaci se soláry a bateriovým úložištěm), tak natáhnout prodlužku je ten nejmenší problém.
Ale nevím, na kolik by v přepočtu vyšel kilometr - vzhledem k tomu, že ani nevím, kolik mne stojí kWh a kolik je průměrná spotřeba kWh/100 km....
Furt se mění ceny a z vyúčtování nejsem moudrý, vím jen, že mám nějaký ne moc výhodný tarif (na to, že ohřívám vodu elektrikou a v zimě s ní i přitápím) - D02D standard a hlavní jistič 3x21A...
-> pavucina 25.04.25 22:09:54: Měl jsem vždy za to, že elektromobil je sice o dost dražší na pořízení, ale výrazně levnější na provoz ("jezdí skoro zadarmo"). Proto mne teď udivilo, když jsem četl o 5 Kč/km a že to je standard. Čekal bych tak o řád nižší cenu...
Po Evropě občas jezdím a když už jedu, tak za den mezi 500-1000 Km (rekord mám 1600 za den, ale to jsem byl ještě mladej a neznal jsem únavu - především tu psychickou).
300 km je nic, to je pro mne odpolední výlet za kamarádem a zpět...
Benzínový ekvivalent, který "žere" 5 Kč/km bych fakt nechtěl - nepotřebuju jezdit náklaďákem...

Do kempů nejezdím. Spím v autě. Jezdím autem za 2-3 Kč/km, dle konkrétní země a tamních cen - průměrnou spotřebu na delší trasy mám obvykle kolem 6,5 litru na sto (třeba při loňské cestě do Skandinávie jsem měl průměrné spotřeby mezi tankováními od 5,9 do 7 l/100), doma jezdím většinou na LPG a 1,5-2 Kč na kilometr. Cenu za palivo vidím hned a když se mi nelíbí, nemusím ani zastavovat a jedu dál. Ne, abych natankoval a za měsíc mi přišla faktura...

-> Borderer 25.04.25 21:45:44: To by mi asi nevadilo - kdybych měl elektromobil a vyplatilo by se mi to (v kombinaci se soláry a bateriovým úložištěm), tak natáhnout prodlužku je ten nejmenší problém.
Ale nevím, na kolik by v přepočtu vyšel kilometr - vzhledem k tomu, že ani nevím, kolik mne stojí kWh a kolik je průměrná spotřeba kWh/100 km....
Furt se mění ceny a z vyúčtování nejsem moudrý, vím jen, že mám nějaký ne moc výhodný tarif (na to, že ohřívám vodu elektrikou a v zimě s ní i přitápím) - D02D standard a hlavní jistič 3x21A...
-> pavucina 25.04.25 22:09:54: Měl jsem vždy za to, že elektromobil je sice o dost dražší na pořízení, ale výrazně levnější na provoz ("jezdí skoro zadarmo"). Proto mne teď udivilo, když jsem četl o 5 Kč/km a že to je standard. Čekal bych tak o řád nižší cenu...

-> Borderer: Napisu to co vzdycky 1. podminka rozhodování pro EV: Muzes doma nabijet ? Pokud ne, tak je to docela oser a nechtel bych to.
Ale o to nejde, on se divi nákladum na km, tak me zajima jestli v jeho modelu by tomu bylo jinak..
A ten zbytek s kabelem a kam umistit wallbox......
Ale o to nejde, on se divi nákladum na km, tak me zajima jestli v jeho modelu by tomu bylo jinak..
A ten zbytek s kabelem a kam umistit wallbox......

-> pavucina: Zrovna u Bukaje už vidím to nadšení tahat denně prodlužovák přes půl zahrady…nebo žeby si pověsil wallbox na jabloň?
Nejde o denní nájezd ale o to, že i já mám auto zaparkované 50 metrů od baráku a to už se tahání drátu řeší dost blbě. 


-> Bukaj: Kolik toho najezdis po evrope, a jak casto jezdis 300km+ aby jsi musel nabijet venku a ne jen doma ? Kolik te stoji doma 1kWh ?
A kdyz ted by jsi se sebral a jel po Evrope, kolik by jsi mel spotrebu litru na 100km ?
Ano pri nabiejni na verejnych nabijeckach je +km - stejne drahy jako jet na benzin...
A kdyz ted by jsi se sebral a jel po Evrope, kolik by jsi mel spotrebu litru na 100km ?
Ano pri nabiejni na verejnych nabijeckach je +km - stejne drahy jako jet na benzin...
-> Bukaj:
No, většinou nevidíš... Jsou "tarify" a různý měsíční výpalný za levnější kWh.
A chtěl bys zadarmo benzinový ekvivalent téhož auta, u kterého by vyšlo tankování na 5 Kč/km?
Jezdíš často po Evropě a spáváš po kempech, abys to moh srovnávat?
No, většinou nevidíš... Jsou "tarify" a různý měsíční výpalný za levnější kWh.
A chtěl bys zadarmo benzinový ekvivalent téhož auta, u kterého by vyšlo tankování na 5 Kč/km?

-> Jirik_Tuňák1983 25.04.25 14:06:16: Počkat - to jako fakt při "tankování" elektromobilu nevidím na stojanu aktuální cenu za jednotku (kWh) a na stojanu nejde platit klasickou platební kartou, ale musím mít nějakou "spešl"?
A pokud jsou údaje v článku reálné (ceny za kilometr), tak bych EV nechtěl, ani kdyby mi ho někdo dal zadarmo...
-> palinator 25.04.25 18:29:30: Však když už EU ohýbá trh všemi možnými regulacemi (včetně preferencí EV), tak by mohla regulovat i ty, kteří si na tom takto bezskrupulentně mastí kapsy...
A pokud jsou údaje v článku reálné (ceny za kilometr), tak bych EV nechtěl, ani kdyby mi ho někdo dal zadarmo...

-> palinator 25.04.25 18:29:30: Však když už EU ohýbá trh všemi možnými regulacemi (včetně preferencí EV), tak by mohla regulovat i ty, kteří si na tom takto bezskrupulentně mastí kapsy...

-> Jirik_Tuňák1983:
Věřim. Zajímavé je ovšem na tom to, že pisatel volá po unijní regulaci. Já myslel že soukromník nespoutaný předpisy a normami vždy dělá vše nejlépe a nejlevněji....
Věřim. Zajímavé je ovšem na tom to, že pisatel volá po unijní regulaci. Já myslel že soukromník nespoutaný předpisy a normami vždy dělá vše nejlépe a nejlevněji....
-> Bukaj 24.04.25 16:47:57:
Taky jsou ty panely jak noty na buben.
Proto chci dělat na dlouhý přístřešek že dřeva rošt z ocelovejch Iček a až na to profily pro panely.
Taky jsou ty panely jak noty na buben.

Proto chci dělat na dlouhý přístřešek že dřeva rošt z ocelovejch Iček a až na to profily pro panely.
-> saskyn2 24.04.25 09:27:25: To je jednoduché - při dešti tam chrstne voda z další řady panelů a v tom zástinu vydrží vláha déle (jak již bylo psáno)

-> StepaNoFUN 24.04.25 09:05:32: Tohle má úplně jinej sklon a výšku konstrukce. A překvapuje mne ta laťková nosná kce - to budou v polovině životnosti panelů měnit nahnilé latě?
Jinak uznávám, že z té jedné fotky z dálky jsem ty rozměry fakt neodhadl a pokud jsou ty nejnižší rozměry nějak unifikované...

Jinak uznávám, že z té jedné fotky z dálky jsem ty rozměry fakt neodhadl a pokud jsou ty nejnižší rozměry nějak unifikované...
-> saskyn2:
Pozor, jak píšu, ten panel má takhle položenej na šířku "výšku" 1,1 metru. To je víc než ta klouzačka.
Nesvítí ti pod tu klouzačku právě slunce? Tzn. že na to tolik nezaprší, ale zároveň tu slunko vysmaží?
Ten prostor, co je u našich, bývá v tom trvalém stínu vlhkej i dlouho potom, co zbytek pozemku vyschl.. Fakt to dělá hodně, ten sníženej příkon záření.
Pozor, jak píšu, ten panel má takhle položenej na šířku "výšku" 1,1 metru. To je víc než ta klouzačka.
Nesvítí ti pod tu klouzačku právě slunce? Tzn. že na to tolik nezaprší, ale zároveň tu slunko vysmaží?
Ten prostor, co je u našich, bývá v tom trvalém stínu vlhkej i dlouho potom, co zbytek pozemku vyschl.. Fakt to dělá hodně, ten sníženej příkon záření.
-> palinator 24.04.25 08:04:40: Jo tak pokud tam jsou škvíry tak je to jasné to se tam pak voda dostane. Mě nebylo jasný jak by pod tak velkou plochou mohla růst tráva když doma mi to vyschne i pod 5Ocm klouzačkou.
Tady je ta trava, ktera tam neroste. A nepripada mi nejak specialni...
Jo a takovej detail, kterej mě teda moh napadnout už na začátku. Ty panely mají mezi sebou přeci jen malé škvíry, už jen kvůli roztažnosti. Není to zatěsněné gumovým profilem, jako se to dělá v případě, že z toho chce mít člověk pokud možno nezatékající střechu (tohle řešení teda nevím jak je dlouhodobě spolehlivý, takže ve svém případě bych pod to chtěl dát radši nějakou fólii nebo to něčím zabednit).
Tady je těch 15 cm i vidět.
Ale taky byste mohli trochu pátrat sami.

-> Bukaj:
15 cm to určitě nebude, už jen kvůli tomu, že by to začla tráva stínit. Ten jeden panel má na šířku 1,1 metru, je položený naležato, tak si z těch 1,1 m zkus udělat "kolmici" k zemi.
15 cm to určitě nebude, už jen kvůli tomu, že by to začla tráva stínit. Ten jeden panel má na šířku 1,1 metru, je položený naležato, tak si z těch 1,1 m zkus udělat "kolmici" k zemi.
-> MXMarek 23.04.25 15:28:52: -> palinator 23.04.25 15:34:01: Jak na to tak koukám, tak tady ty panely jsou na vyšší konstrukci (na nižší straně tak 0,5 - 0,75 m nad zemí), tam by nějaká vegetace fungovat mohla.
Ale tady -> palinator 23.04.25 09:19:56: buď klame fotka, nebo jsou panely až k zemi (tak 10-15 cm nad zemí).
Ale tady -> palinator 23.04.25 09:19:56: buď klame fotka, nebo jsou panely až k zemi (tak 10-15 cm nad zemí).
-> saskyn2 23.04.25 15:09:12: Ta fotka nebude fotomontáž. V tom částečném zástinu (na kraji řad panelů) opravdu bude v létě (ze kdy je i ta fotka) prosperovat tráva lépe, než na plném slunci, kde si mělký kořenový systém travin (ve stavbou zhutněné ornici) vystačí se srážkovou vláhou jen pár dní.
Ale pokud dobře vidím, že na jedné straně jsou panely prakticky až k zemi, tak půl metru od kraje řady tam neporoste nic - jednak kvůli suchu a hlavně kvůli temnu. Na severní straně (vyvýšená strana panelů) bude něco růst tak odhadem do poloviny šíře panelu, od poloviny panelu k jižní straně (panel u země) nebude prakticky nic, jen holá suchá zem.
Možná kdyby ty panely byly na vyšší konstrukci, tak by s takovouto roztečí řad pod nimi vegetace celkem solidně fungovala - ideálně třeba v kombinaci s pasením stáda ovcí (které by se v případě výhně nebo slejváku mohly pod panely schovat)...
Ale pokud dobře vidím, že na jedné straně jsou panely prakticky až k zemi, tak půl metru od kraje řady tam neporoste nic - jednak kvůli suchu a hlavně kvůli temnu. Na severní straně (vyvýšená strana panelů) bude něco růst tak odhadem do poloviny šíře panelu, od poloviny panelu k jižní straně (panel u země) nebude prakticky nic, jen holá suchá zem.
Možná kdyby ty panely byly na vyšší konstrukci, tak by s takovouto roztečí řad pod nimi vegetace celkem solidně fungovala - ideálně třeba v kombinaci s pasením stáda ovcí (které by se v případě výhně nebo slejváku mohly pod panely schovat)...
-> palinator 23.04.25 16:24:51: Jo, určitě pokud tam jsou vysázený nějaký odolný rostliny tak to vliv mít bude. I proto si pořád myslím že ta tvá fotka-> palinator 23.04.25 09:19:56: je nějak přikrášlená, protože na ní je anglický trávník který by mohlo závidět kdejaké zalévané fotbalové hřiště, kdyžto v tom videu od -> MXMarek 23.04.25 15:28:52: je to úplně jiný, hnědý, s občasnými proschlými místy a je vidět že druhová skladba rostlin tam je právě úplně jiná kvůli odolnosti. Ono už první co bije do očí je to jak to vypadá za plotem. Ale máš pravdu že to zastínění a odběr tepla by zase mělo zabránit vysušování a vhodně zvoleným rostlinám by to mohlo vyhovovat 

-> saskyn2:
Všechno se dá vysvětlit bych řekl...
Třeba ve Wiki k tý megaelektrárně v Německu psali, že řešili i druhovou skladbu rostlin, aby byly vhodnější do zastíněnýho prostředí.
Ono možná jde leccos, pokud je záměrem i něco jinýho, než jen shrábnout co nejvíc dotací za co nejmenší náklady. Je otázka co to udělá za 20 let.
Všechno se dá vysvětlit bych řekl...

Ono možná jde leccos, pokud je záměrem i něco jinýho, než jen shrábnout co nejvíc dotací za co nejmenší náklady. Je otázka co to udělá za 20 let.
-> palinator: jo ted jsem na to koukal a máš pravdu. Jsem zvyklý že na zahradě mi to bohužel funguje jinak. 

-> saskyn2:
Neřeš mojí fotku na který to na to přiblížení fakt neni vidět, jen řikám že kolem toho jezdim a žádný plošně holý místa tam prostě nejsou.
Tady -> MXMarek 23.04.25 15:28:52: máš video jak seká pod panelama, ale to asi jen v reklamce naházeli panely na zarostlou louku, aby mohli natočit tu sekačku a zákazník-majitel FVE si s tim akorát tak holil prdel.
Neřeš mojí fotku na který to na to přiblížení fakt neni vidět, jen řikám že kolem toho jezdim a žádný plošně holý místa tam prostě nejsou.
Tady -> MXMarek 23.04.25 15:28:52: máš video jak seká pod panelama, ale to asi jen v reklamce naházeli panely na zarostlou louku, aby mohli natočit tu sekačku a zákazník-majitel FVE si s tim akorát tak holil prdel.

-> palinator 23.04.25 16:15:29: na mobilu a mám tu nějakou práci tak možná večer kouknu a dam ti za pravdu 

-> palinator 23.04.25 16:14:11: asi jo na ty tvy fotce vidím na začátku panelu kam svítí sluníčko holý místo a dal vidím jen stín ale jestli tam je tráva z toho teda nepoznám.
-> saskyn2:
Ono by to video chtělo taky otevřít...
Ono by to video chtělo taky otevřít...
-> palinator 23.04.25 15:34:01: sorry ale já tam vidím pod panelem jen stín jestli je tam trava z toho nepoznám
-> saskyn2:
Ty seš asi slepej, žejo...
Ty seš asi slepej, žejo...
Tvl tady se bavíme o tom že pod panelama neroste trava a vy sem dáváte fotky jak někdo seká mezi panelama.
-> saskyn2: kamarád provozuje několik FVE po celé republice v rámci firmy, a byť dělá nějakého konzultanta, kvůli investicím. Tak se si všichni z vedení dávají "out of office" a průběžně točí s Tranďákem a traktůrkem po všech elektrárnách, ať jim to nezaroste a jim nehrábne :-)
-> saskyn2:
V tom případě jsou propagační fotomontáže všude. I na panorámě místa, kolem kterýho párkrát do roka jezdim. Ale beru, tady je to jen jednořadý. Foto je z půlky července 2022
Auto je nalepený na zemi, tam to nejdřiv začne žloutnout od nedostatku světla. Holej povrch pak snáze vyschne.
E: ještě takovej dezinformační odkaz:
cs.wikipedia.org/wiki/Agr ovoltaika
V tom případě jsou propagační fotomontáže všude. I na panorámě místa, kolem kterýho párkrát do roka jezdim. Ale beru, tady je to jen jednořadý. Foto je z půlky července 2022
Auto je nalepený na zemi, tam to nejdřiv začne žloutnout od nedostatku světla. Holej povrch pak snáze vyschne.
E: ještě takovej dezinformační odkaz:
cs.wikipedia.org/wiki/Agr ovoltaika