-> Bukaj:
Tak zrovna u tebe ten problém jde řešit, že máš každý auto na něco? Na práci nějaký éčko s koulí, doma to mrskneš do zásuvky a jedeš klidně škodovkou na vejlet.
Kdybys měl soláry, tak se standardně počítá cena elektřiny 2 Kč/kWh. Spotřeba podle profilu jízdy a a auta cca 10-30 kWh/100. Medián bude někde kolem 20, když se bude jezdit i po dálnici. Čili cena za km s odpisem elektrárny 0,2-0,6 Kč/km. Komponenty na elektrárnu ale výrazně zlevnily, takže se ten odpis dá udělat i o dost nižší. Cena elektřiny je dneska cca 6 Kč/kWh se vším všudy. Tzn. 0,6-1,8 Kč/km. Na nabíječkách je (podle nabíjecího proudu a "tarifu") cena cca 5,90 - 18 Kč/kWh.
Jistič 3x21 A neexistuje
Souhlasim s tim, že kdo nemá kde nabíjet, ten to má nahovno. Ať už časově (pokud nemá nějaké rituály že pravidelně jezdí nakupovat nebo parkuje u nabíječky), nebo cenově - přijatelně vychází jen nabíjení AC, které trvá v řádu hodin.
Jenže zhruba 40 % lidí má kde nabíjet.
A infrastruktura se vyvíjí, očekávám v budoucnu i větší konkurenční boj, obecně ty technický podmínky budou lepší. Stačí se podívat o 3 roky zpět, jak strašně se vše od té doby změnilo. Spíš mě sere, že veškerou technologii nám sem zavádí v podstatě jen Čína a Evropa čím dál víc zaostává.
E: jinak kdybys byl jo progresivní, tak dneska mezi 12.-16. hodinou ti dodavatel za odběr ještě zaplatí peníze, takže bys měl cenu za kilometr v záporu
