
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1498 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 04.09.2021 do 28.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> palinator 23.04.25 14:44:35: ta fotka bude propagační fotomontáž. Tráva ti takhle nikdy neporoste, mě schne i pod klouzackou která je asi 50cm široká. To same když necháš stát na trávě vrak auta tak ti to seschne všechno co je dál jak 10 cm od kraje. Ať se k tomu vyjádří Bukaj jako odborník ale za mě je tahle zelený pod panelem fakt nesmysl pokud tam tedy není nějaká závlaha
-> saskyn2:
A ty na těch fotkách vidíš, že by pod těma panelama nic nerostlo? Jasně, ta plocha už je dost veliká, není to jen dvouřadá konstrukce (i když tady jsou ty panely aspoň daný na šířku). Veškerá srážková voda ale určitě nezůstane stát na pruhu mezi panely, ale rozteče se do okolí, vyvzlíná půdou, i podél kořenového systému rostlin a celkového půdního ekosystému. Fakt nepodceňujte ten efekt, že je ten prostor zastíněn a tím odebráno třeba 800 W z příkonu na metr čtvereční. Celej tenhle výkon musej rostliny vychladit a nedělají to ničím jiným, než odparem vody (krom asi 4% který padnou na fotosyntézu jestli si to dobře pamatuju). Takže kde ti na přímém slunci vydrží zásoby vody na měsíc, zde se ta doba prodlouží.
Třeba bych si ale nebyl jistej, jak se tyhle velký elektrárny chovaj při slejváku. Jestli ty provazce vody, který letěj z panelů, nemaj poněkud větší tendenci tvořit bleskový povodně, protože přeci jen ta vsakovací plocha není zkrápěna rovnoměrně.
Jinak zrovna u tohohle projektu čekat návratnost bez dotací - to nevim. Sice stojí panel dneska klidně i 2 Kč/Wp, což je už v podstatě takovej o trochu dražší plech, ale pokud se má ten výkon prodávat na denním trhu, tak půl roku máš ceny ve výrobní špičce nula a nebo v záporu.
Právě proto mi přijdou lepší domovní a firemní instalace, kde to snižuje spotřebu a s baterkama si člověk dokáže i nějak hrát.
A ty na těch fotkách vidíš, že by pod těma panelama nic nerostlo? Jasně, ta plocha už je dost veliká, není to jen dvouřadá konstrukce (i když tady jsou ty panely aspoň daný na šířku). Veškerá srážková voda ale určitě nezůstane stát na pruhu mezi panely, ale rozteče se do okolí, vyvzlíná půdou, i podél kořenového systému rostlin a celkového půdního ekosystému. Fakt nepodceňujte ten efekt, že je ten prostor zastíněn a tím odebráno třeba 800 W z příkonu na metr čtvereční. Celej tenhle výkon musej rostliny vychladit a nedělají to ničím jiným, než odparem vody (krom asi 4% který padnou na fotosyntézu jestli si to dobře pamatuju). Takže kde ti na přímém slunci vydrží zásoby vody na měsíc, zde se ta doba prodlouží.
Třeba bych si ale nebyl jistej, jak se tyhle velký elektrárny chovaj při slejváku. Jestli ty provazce vody, který letěj z panelů, nemaj poněkud větší tendenci tvořit bleskový povodně, protože přeci jen ta vsakovací plocha není zkrápěna rovnoměrně.
Jinak zrovna u tohohle projektu čekat návratnost bez dotací - to nevim. Sice stojí panel dneska klidně i 2 Kč/Wp, což je už v podstatě takovej o trochu dražší plech, ale pokud se má ten výkon prodávat na denním trhu, tak půl roku máš ceny ve výrobní špičce nula a nebo v záporu.

Právě proto mi přijdou lepší domovní a firemní instalace, kde to snižuje spotřebu a s baterkama si člověk dokáže i nějak hrát.
-> palinator: hele pod těmi panely asi noc moc neporoste, právě protože tam je sucho, v tech mezerach samozřejmě jo. Jinak pokud se tohle vyplatí a ne jen kvůli dotaci tak s tím nemám větší problém, pak to buď obnoví, nebo dají do původního stavu rozhodně jednodušeji jak třeba hnědouhelny důl.
-> Bukaj:
Viděls někdy nějakou takovou elektrárnu? Připadá mi, že se ti vyjevují obrázky nějaké elektrárny v Utahu nebo ve Španělsku.
V řadách mezi panely a asi tě to překvapí, ale i přímo pod nimi, travnatá vegetace normálně bují. U našich na zahradě tráva roste nejlépe (nejudržitelněji) tam, kde na ni nesvítí přímé slunce během dne ani minutu - protože stanoviště zůstane nejvlhčí a evidentně jí k růstu stačí jen difúzní nebo odražené světlo.
Ono taky stačí dát fotku zmíněné elektrárny z jiného úhlu, která není absolutně manipulativní, ale zobrazuje realitu.
Ještě jednou opakuji - nejsem zastáncem těchto monster, využívat se mají hlavně střechy budov, zastřešení parkovišť apod., nicméně proti agrovoltaice, například oddělení sadových pásů nebo sloučení s pastvinami, mi dává logiku kvůli výše zmíněnému.
Viděls někdy nějakou takovou elektrárnu? Připadá mi, že se ti vyjevují obrázky nějaké elektrárny v Utahu nebo ve Španělsku.
V řadách mezi panely a asi tě to překvapí, ale i přímo pod nimi, travnatá vegetace normálně bují. U našich na zahradě tráva roste nejlépe (nejudržitelněji) tam, kde na ni nesvítí přímé slunce během dne ani minutu - protože stanoviště zůstane nejvlhčí a evidentně jí k růstu stačí jen difúzní nebo odražené světlo.
Ono taky stačí dát fotku zmíněné elektrárny z jiného úhlu, která není absolutně manipulativní, ale zobrazuje realitu.
Ještě jednou opakuji - nejsem zastáncem těchto monster, využívat se mají hlavně střechy budov, zastřešení parkovišť apod., nicméně proti agrovoltaice, například oddělení sadových pásů nebo sloučení s pastvinami, mi dává logiku kvůli výše zmíněnému.
-> palinator 17.04.25 20:08:56: Jakou travnatou plochu? Pod tímhle žádná tráva neporoste. Ony rostliny potřebují pro fungování sluneční světlo. A při téhle hustotě a rozloze panelů, s přihlédnutím k tomu, že se mezi nimi pohybuje údržba, toho pod tím fakt moc živého nezůstane...
A JETElín zabírá zlomek plochy oproti tomuto monstru, používá k chlazení vodu, takže naopak okolní vzduch zvlhčuje a komínový efekt se neprojevuje ve vlivu na okolní prostředí (jo, vodu někde musí brát, ale té je zatím v této části Čech dostatek)...
jaká je vlastně životnost takovéto solární hyperelektrárny? 30, 50, nebo víc let?
Sranda bude, co se s tím místem bude dít poté, až doslouží - jestli tam postaví nové panely, nebo se budou snmažit o nějakou rekultivaci vzniklé měsíční krajiny...

A JETElín zabírá zlomek plochy oproti tomuto monstru, používá k chlazení vodu, takže naopak okolní vzduch zvlhčuje a komínový efekt se neprojevuje ve vlivu na okolní prostředí (jo, vodu někde musí brát, ale té je zatím v této části Čech dostatek)...
jaká je vlastně životnost takovéto solární hyperelektrárny? 30, 50, nebo víc let?
Sranda bude, co se s tím místem bude dít poté, až doslouží - jestli tam postaví nové panely, nebo se budou snmažit o nějakou rekultivaci vzniklé měsíční krajiny...
-> minno 22.04.25 09:29:00: pamatuji casy, kdy mu tam stal treba tatraplan...
-> minno: Asi jedno z mála aut, kde si repliku dokáže postavit fakt každý - stačí mít přístup k ohýbačce plechů 

-> ajok 21.04.25 21:21:43: To vyzerá ako samodomo.... čo dom dal

Kdo tady má všechno Teslu? Měl jsem tu čest tento týden s 3kou a byť má najeto přes 200 000, tak na karoserii ani v interiéru to nebylo znát. Na funkčnosti také ne. Ani jsem na tom autě neviděl takové ty legendární ňuňance ve zpracování. Jestli je to tedy stále platné a netýká se to ranných ročníků. Už si nepamatuji výkon, ale bylo to něco mezi 350 a 390 kW. Moc se mi to líbilo.
-> Borderer:
Souhlasím.
Celá problematika bude složitější. Ono sice teploty skutečně budou růst a klesat rychleji oproti okolnímu prostředí (přičemž růst budou o vyrobený výkon méně). Na druhou stranu zastiňují travnatou plochu pod tím, čím ji udržují vlhčí.
Každopádně s těmito monstrprojekty nesouhlasím.
Souhlasím.
Celá problematika bude složitější. Ono sice teploty skutečně budou růst a klesat rychleji oproti okolnímu prostředí (přičemž růst budou o vyrobený výkon méně). Na druhou stranu zastiňují travnatou plochu pod tím, čím ji udržují vlhčí.
Každopádně s těmito monstrprojekty nesouhlasím.
-> Borderer 17.04.25 06:57:48: Pečení holubi přímo do huby. 

-> COL: Na druhou stranu Asfalt bude mít akumulaci a bude se ohřívat postupně. Tady to poletí nahoru rovnou. Není to tak dávno, co sem koukal na grafy vytažený z jednoho solárního parku a v letním dni ty panely měly kolem 70°C podle jednotek....ale aby to zabíjelo ptáky, to se mi nezdá.
-> Jirik_Tuňák1983: Moc tomu nevěřím, asi ta stavba nebude žádný terno, ale ten příspěvek bude asi trochu naboostovanej. Určitě to bude lepší než třeba asfalt, protože kus energie odtece dratama a nepujde do tepla. Co se týče komín-efektu, tak třeba věže JETE musí vychladit větší výkon, než je rozdíl mezi tím, co ze světelného záření převede na teplo tahle opicarna oproti normální krajině nebo dokonce městu... Těch 80C by mi přišlo jako nějaká max. teplota toho křemíku, za hodně nepříznivých podmínek.
-> Jarda/felda:
Přesně tak
... Ono nejen dojezd. Tuning EV je mnohem jednodušší než u spalováků. 
Přesně tak


-> palinator 15.04.25 12:13:49: takže si vlastně můžu "načipovat" větší dojezd na úkor životnosti 

Ono to nabíjanie do plna zároveň ani nie je moc efektívne, posledné percentá už nabiehajú pomaly a naopak po nabití o tie posledné percentá (zo 100 na 90%) prídeš rýchlo.
-> Jarda/felda:
U auta určitě. U mobilu je naopak 100% na ukazateli i když je baterka v červeným poli otáčkoměru
U auta určitě. U mobilu je naopak 100% na ukazateli i když je baterka v červeným poli otáčkoměru

-> minno 15.04.25 11:47:31:
e-Golf samozřejmě umí omezení horního limitu nabíjení, dokonce umí i držet minimální hodnotu nabití mimo scheduler a nastavení nočního proudu.
Ale když se u nabíjecího portu stiskne tlačítko na "jednoduché" nabíjení, nabíjí to doplna, na nastavení nedbaje.
e-Golf samozřejmě umí omezení horního limitu nabíjení, dokonce umí i držet minimální hodnotu nabití mimo scheduler a nastavení nočního proudu.
Ale když se u nabíjecího portu stiskne tlačítko na "jednoduché" nabíjení, nabíjí to doplna, na nastavení nedbaje.
-> palinator 15.04.25 12:07:12: takže 100% nabití vlastně nejni 100 který by to mohlo mít 

-> Borderer:
Taky že se to řeší, ale možná jinak, než myslíš. Typické napětí při nabíjení Li-ion je 4,2 V - vezmeme-li v potaz hodnotu z datasheetu. Při ní dosáhneš typické kapacity. Jenže můžeš nabíjet na méně, třeba na 4,05 V a výrazně zvýšit životnost - ale kapacita se sníží. Takto jsou zpravidla řešeny trakční pohony, u kterých je životnost podstatná.
Mobily, noťasy a jiná spotřební elektronika se ale potřebuje blýsknout parametry, jako je kapacita, hmotnost, rozměry, takže tam se dostaneš při nabíjení třeba na 4,30 nebo 4,35 V. Tzn. ta baterie je vlastně od výroby napěťově přetěžována. Že se zkrátí životnost (zrychlí pokles kapacity) třeba o 30%? Koho to u mobilu sere...
E: každopádně ta charakteristika pokračuje i níže, než je těch 4,05 - čím mělčí je nabíjecí cyklus a čím nižší je horní hodnota napětí, tím se celkové množství plných cyklů do stanoveného poklesu kapacity zvyšuje. Vidle do toho hází BMS, kde kvůli kalibraci ukazatele nabití (0-100%) je potřeba občas osahat spodní a horní hranice, u sériově zapojených baterií je pak zcela bezpodmínečně nutné udržovat vybalancování článků - jinak se začnou mezi sebou rozjíždět a pak ti najednou z 50% skočí baterka na nulu, protože nějaký článek dosáhl spodní hranice nabití, zatímco ostatní jsou v pohodě.
Taky že se to řeší, ale možná jinak, než myslíš. Typické napětí při nabíjení Li-ion je 4,2 V - vezmeme-li v potaz hodnotu z datasheetu. Při ní dosáhneš typické kapacity. Jenže můžeš nabíjet na méně, třeba na 4,05 V a výrazně zvýšit životnost - ale kapacita se sníží. Takto jsou zpravidla řešeny trakční pohony, u kterých je životnost podstatná.
Mobily, noťasy a jiná spotřební elektronika se ale potřebuje blýsknout parametry, jako je kapacita, hmotnost, rozměry, takže tam se dostaneš při nabíjení třeba na 4,30 nebo 4,35 V. Tzn. ta baterie je vlastně od výroby napěťově přetěžována. Že se zkrátí životnost (zrychlí pokles kapacity) třeba o 30%? Koho to u mobilu sere...
E: každopádně ta charakteristika pokračuje i níže, než je těch 4,05 - čím mělčí je nabíjecí cyklus a čím nižší je horní hodnota napětí, tím se celkové množství plných cyklů do stanoveného poklesu kapacity zvyšuje. Vidle do toho hází BMS, kde kvůli kalibraci ukazatele nabití (0-100%) je potřeba občas osahat spodní a horní hranice, u sériově zapojených baterií je pak zcela bezpodmínečně nutné udržovat vybalancování článků - jinak se začnou mezi sebou rozjíždět a pak ti najednou z 50% skočí baterka na nulu, protože nějaký článek dosáhl spodní hranice nabití, zatímco ostatní jsou v pohodě.
-> minno: U telefonu sem to bral jako nutnost z důvodu velikosti baterie a jejího výkonu. Taky její výměna nestojí svět a není složitá. U auta bych čekal, že to bude z důvodu životnosti a dalších aspektů braný v potaz už při výrobě. Tzn. něco v tom smyslu že 100% na obrazovce bude reálných 80%.
-> Borderer: "píchnout to do zásuvky a vyndat, až budeš potřebovat odjet" samozrejme môžeš, ale ten čas státia s plnou baterkou by nemal byť dlhý (dni/týždne).
Rovnako ako s akýmkoľvek iným prístrojom s LI-ON akumulátorom - neviem, čo sa ti zdá byť na tom divné.
Nabiť LI-ON baterku na 100% a odložiť ju plne nabitú, skracuje jej životnosť.
Čo sa týka EV, ja som v tomto len teoretik, ale myslím, že v závislosti od modelu auta sa dá nastaviť, aby nabíjalo len do určitých percent (80%).
Rovnako ako s akýmkoľvek iným prístrojom s LI-ON akumulátorom - neviem, čo sa ti zdá byť na tom divné.
Nabiť LI-ON baterku na 100% a odložiť ju plne nabitú, skracuje jej životnosť.
Čo sa týka EV, ja som v tomto len teoretik, ale myslím, že v závislosti od modelu auta sa dá nastaviť, aby nabíjalo len do určitých percent (80%).
-> minno: To jakože máš s e-autem poměrně omezený dojezd s dlouhou dobu nabíjení a zároveň nemůžeš přijet domů, píchnout to do zásuvky a vyndat, až budeš potřebovat odjet?
Kolega bol na garančke s e-Golfom a ak to nekecá, tak predošlý majiteľ asi nemal moc znalosť o tom, že to nemá odstavovať plne nabité.
-> palinator 05.04.25 22:37:45: To je otázka... tak kdyz jsem mel to SR+, který bylo dovezeny pred 2022 a zapisoval se jen ten hodinovej výkon, tak to taky bylo zajimavejsi. Ale kdyz si vemu kolik jsem platil na tehdy 13letou S6, tak v porovnání s rokem a cenou vozu je to vlastne v pohode 

-> Nwkt:
Hrajeme všichni stejnou hru?
Hrajeme všichni stejnou hru?

-> palinator: Kolega na Taycana platil 75 po slevě 

-> pavucina:
U nás 16000, to mi přijde ranec za Golfa
U nás 16000, to mi přijde ranec za Golfa
-> palinator: Jo to jsem zapomnel, ted jsem to nechal přepočítavat a je to 24500,- Nechal jsem tam dát vyšší asistenční služby jak jezdím po evropě.
-> pavucina:
Kolik dáváš za pov. + havárku?
Kolik dáváš za pov. + havárku?
-> charon: Kilometrove to v prumeru vychází za ty km na 0,85kč/km. Mohlo by to urcite být méne, kdyby to nebyla perfomance verze, která žere 10-20% více než zbylé výkonové verze. A celkově to dostane okruh, kde to žere až 100kWh na 100km, nebo nekde na okresce, takže vubec nejezdím usporně.
Ze servisu zatím opravdu jen kabinový filtr (1000,-), sterače (1000,-), gumy zimní, ale místo R20 jsem dával R18 z duvodu ceny, guma stála 3275,-. Letní gumy R20 jsem menil 2ks, nebot jsem to slítal na okruhu, ale sockove jsme koupil jetý za 2000,- obě. A oblíbený vtípek: "Jinak leju jen ostrikovače".
Nejvíc se desím situace, kdyz bych mel nehodu a nebyla to totálka, tak vzhledem k servisum Tesly, bych to auto pul roku nevidel...
Ze servisu zatím opravdu jen kabinový filtr (1000,-), sterače (1000,-), gumy zimní, ale místo R20 jsem dával R18 z duvodu ceny, guma stála 3275,-. Letní gumy R20 jsem menil 2ks, nebot jsem to slítal na okruhu, ale sockove jsme koupil jetý za 2000,- obě. A oblíbený vtípek: "Jinak leju jen ostrikovače".
Nejvíc se desím situace, kdyz bych mel nehodu a nebyla to totálka, tak vzhledem k servisum Tesly, bych to auto pul roku nevidel...
-> pavucina: A jak ti těch 40 kkm vychází finančně? Ceny elektriky, povinne ruceni, cena nutnýho servisu (gumy třeba?)
-> palinator: Ja bohužel od jakživa nějak bojuju s viditelnejma blbostma co nechce nikdo videt, v roce 2011 to bylo vstrikování vs karburator, ted je to EV. Nikomu to ale nenutím. Ale fakt nemám rád, když nekdo bere evidetní žumpu jako relevantní zdroj informaci, protoze se mu to zrovna hodí do názoru.
K tomu parkování, lidi jsou proste debilní, na benzinkach stojim spis na čelo stojanu, abych nepřekážel. A pohledy bud na me nehází nebo si jich nevsimam. ALe nebudu lhát, že v Mnichove jsem se minuly patek docela bál, abych neprijel s hakačema, prece jen ty nemci jsou na Musku dost nasraný
.
Tak a ted vytahneme červený hadr, po dlouhé době si zas musím vylejt srdíčko: 20.4. budu mít tuto teslu rok, už ted mám najeto přes 40 tisíc. Měl jsem s ní problém nekam dojet ? Ne neměl. Jezdí se s ní dobře ? ano jezdí, dobrý podvozek, docela to jede, zatáčí, proste motokára jako prase co třeba potřebuju i na denní jezdeni, mam to rád. Byl jsem s ni na okruhu? Ano nekolikrát Most a jednou Nordschleife. Budu s ni dál jezdit na okruhy ? Spis ne, protoze to tam moc dlouho nevydrzi, přehríva se baterie a má to pak jen 280kW. Co me na ni sere ? Tak třeba totálne nedokonalej autopilot a adaptivni tempomat, nekonzistentní chování asistentů od AEB, po parkovací asistent. Poměr ujetá vzdálenost vs rychlost nabíjení, je to perfomance víc to žere.Takže třeba, když jsem vezl v noci ženu na letiste, tak PrahaMnichov 707km jsem jel s TDI, zajel jsem to za 5:45 včetne chcaní a tankování 10l. Ale kdyz jsem pro ni jel zpátky, tak jsem jel teslou, vzal pres AUDI a BMW muzeum, kde meli na parkovisti nabijecky, takze uz to zdrzení nebylo a velmi krasne jsem se svezl na Autobahnu s nemcema co zimáky dovolili (rychlostní index V).
Využívám benefitu co má EV? Tak samozřejmě, parkovací zony, nabijecky u vchodu, dalniční známka, nabíjení z FVE.
Musel jsem to psát ? Nemusel, pardon, ale alespon se držím temátu
K tomu parkování, lidi jsou proste debilní, na benzinkach stojim spis na čelo stojanu, abych nepřekážel. A pohledy bud na me nehází nebo si jich nevsimam. ALe nebudu lhát, že v Mnichove jsem se minuly patek docela bál, abych neprijel s hakačema, prece jen ty nemci jsou na Musku dost nasraný

Tak a ted vytahneme červený hadr, po dlouhé době si zas musím vylejt srdíčko: 20.4. budu mít tuto teslu rok, už ted mám najeto přes 40 tisíc. Měl jsem s ní problém nekam dojet ? Ne neměl. Jezdí se s ní dobře ? ano jezdí, dobrý podvozek, docela to jede, zatáčí, proste motokára jako prase co třeba potřebuju i na denní jezdeni, mam to rád. Byl jsem s ni na okruhu? Ano nekolikrát Most a jednou Nordschleife. Budu s ni dál jezdit na okruhy ? Spis ne, protoze to tam moc dlouho nevydrzi, přehríva se baterie a má to pak jen 280kW. Co me na ni sere ? Tak třeba totálne nedokonalej autopilot a adaptivni tempomat, nekonzistentní chování asistentů od AEB, po parkovací asistent. Poměr ujetá vzdálenost vs rychlost nabíjení, je to perfomance víc to žere.Takže třeba, když jsem vezl v noci ženu na letiste, tak PrahaMnichov 707km jsem jel s TDI, zajel jsem to za 5:45 včetne chcaní a tankování 10l. Ale kdyz jsem pro ni jel zpátky, tak jsem jel teslou, vzal pres AUDI a BMW muzeum, kde meli na parkovisti nabijecky, takze uz to zdrzení nebylo a velmi krasne jsem se svezl na Autobahnu s nemcema co zimáky dovolili (rychlostní index V).
Využívám benefitu co má EV? Tak samozřejmě, parkovací zony, nabijecky u vchodu, dalniční známka, nabíjení z FVE.
Musel jsem to psát ? Nemusel, pardon, ale alespon se držím temátu

Btw, cestou ze 170km výletu malej projevoval dost neklid, já se nepotřeboval ani protáhnout, ani vyčůrat, ani nic - patrně proto jsme nenabíjeli. No, na pumpě se stála fronta a maníky v O2 jsme uvedli v nelibost, že jsme nezaparkovali na nabíječce, ale na jediným běžným stání.
No, nasere...
No, nasere...
-> pavucina:
Ono je ve finále nejlepší držet hubu, protože i nezkreslený popis vlastních zkušeností je pro někoho jako červenej hadr na bejka.
Nejlepší jsou takový ty lidi, co na AF něco četli a berou to jako hodnověrnější zdroj, než něčí přímé zkušenosti. Náš Golf už měl 4x shořet a měla by se blížit druhá výměna baterky. Fskutečnosťy to najede 230 km jako před 3 lety.
Nutno teda říct, že se situace postupně mění a jde to vidět v provozu na rostoucím množství EL značek.
Ono je ve finále nejlepší držet hubu, protože i nezkreslený popis vlastních zkušeností je pro někoho jako červenej hadr na bejka.
Nejlepší jsou takový ty lidi, co na AF něco četli a berou to jako hodnověrnější zdroj, než něčí přímé zkušenosti. Náš Golf už měl 4x shořet a měla by se blížit druhá výměna baterky. Fskutečnosťy to najede 230 km jako před 3 lety.
Nutno teda říct, že se situace postupně mění a jde to vidět v provozu na rostoucím množství EL značek.
Vy opravdu berete autoforum jako kvalitni zdroj informaci ? Ja na to uz dlouho ani neklikam, protoze drive jsem si par clanku overoval zdroje a to bylo a je jedno hovno za druhym postaveny na rádoby studiich, ktere jsou ohnuté az za roh...
-> michael:




-> Jirik_Tuňák1983 03.03.25 18:46:35: přijde doba, kdy se bude jezdit jen mimo svetelnou energii. Páč za Slunce se bude dobíjet.
I zeď znám člověka co žije život dle sluneční aktivity kvůli solárům
I zeď znám člověka co žije život dle sluneční aktivity kvůli solárům
-> mishom:
To jsem si představit dovedl, jen jsem čekal, že vliv parazitní kapacity bude oproti tomu DC proudu zanedbatelný.
To jsem si představit dovedl, jen jsem čekal, že vliv parazitní kapacity bude oproti tomu DC proudu zanedbatelný.
-> palinator 25.02.25 10:36:16: tu je o tom celkom fajn pisane:
blog.est-aegis.com/how-do -vfds-cause-bearing-damage
blog.est-aegis.com/how-ca n-insulated-bearings-get-e lectrically-damaged
V skratke, nove invertory spinaju napatie velmi rychlo, co sposobuje velke dv/dt. Prudy potom tecu cez rozne parazitne kapacity. Ten "jednostranne odizolovany rotor" je jednostranne odizolavny iba pre DC. Stale je tam napr. parazitna kapacita vinutia k rotoru a cez tuto kapacitu sa moze uzatravat obvod na druhe (nekeramicke) lozisko. Ked sa prerazi vrstvizka oleja vazeliny, je na svete iskrenie, a nechcene EDM
blog.est-aegis.com/how-do -vfds-cause-bearing-damage
blog.est-aegis.com/how-ca n-insulated-bearings-get-e lectrically-damaged
V skratke, nove invertory spinaju napatie velmi rychlo, co sposobuje velke dv/dt. Prudy potom tecu cez rozne parazitne kapacity. Ten "jednostranne odizolovany rotor" je jednostranne odizolavny iba pre DC. Stale je tam napr. parazitna kapacita vinutia k rotoru a cez tuto kapacitu sa moze uzatravat obvod na druhe (nekeramicke) lozisko. Ked sa prerazi vrstvizka oleja vazeliny, je na svete iskrenie, a nechcene EDM
-> 11mAjA11:
Ještě jsi mi nevysvětlil jak k tomu jiskření s jednostranně odizolovaným rotorem má docházet.
Ještě jsi mi nevysvětlil jak k tomu jiskření s jednostranně odizolovaným rotorem má docházet.
-> 11mAjA11: Manželka má na sebe napsanou Konu v práci jako služebák. Jako polostátní organizace museli koupit z našich daní elektro, jinak to nejde. To auto je tak strašně oblíbený, že mi to na podzim přivezli at to přezuju. Koukám na ty kola a říkám, jako na zimu to chcete přezouvat na letní jo
nikdo se toho ani nevšimnul. Najedou s tím tak 2000km za rok, nikdo v tom nechce jezdit, jediný kde to využijou když jedou žebrat na ministerstvo, tak že tam mají pro elektrikáře vyhrazený místo zdarma, tak jedou tím protože vědí, že bez problémů zaparkují.


Kombinací jiskření a kolísající kvality.. co víc si přát.
-> 11mAjA11:
U auta s nájezdem pod 5 tisíc to ale snad nebude projiskřeným ložiskem ne?
Zbytek komentovat nehodlám, protože k objektivitě to má hodně daleko.
U auta s nájezdem pod 5 tisíc to ale snad nebude projiskřeným ložiskem ne?
Zbytek komentovat nehodlám, protože k objektivitě to má hodně daleko.