-> MISCHO: To nemá stabilizačné tyčky, len klasický skrutný stabilizátor uložený v gumách zospodu.
Vŕzganie ma netrápi, to vŕzgalo len pri vyvesených kolesách. Uviedol som to len v súvislosti s drnčaním. Riešim práve to drnčanie v pravom prednom rohu ozývajúce sa do interiéru. Môže to byť rozbitým horným uložením tlmiča? I keď je vraj nové....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
13:42:06
17.10.2017
17.10.2017
minno
13:26:07
17.10.2017
17.10.2017
MISCHO
-> minno: Pozri tycku stabilizatora ale pri zatazenom aute . Ked ho zdvihnes tak sa to vyvesi a vola sa vacsinou strati . Ja ked mam u zakaznika takyto problem dam si auto na plosinovy zdvihak z geometrie a vtedy kontrolujem vole. To vrzganie nemusi sposobovat ulozenie ale suchy cap, ci uz spodny alebo cap riadenia ci na tyckach . Nepamatam sa ci su tam montovane do ramena alebo na tlmic.
13:15:40
17.10.2017
17.10.2017
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Myslíš, že by to mohlo byť tým? To uloženie by malo byť nové.
10:36:27
17.10.2017
17.10.2017
Jirik_Tuňák1983
-> minno 17.10.17 09:57:31: Klasika, naše silnice. Vypadá to na horní uložení tlumiče.
09:57:31
17.10.2017
17.10.2017
minno
Riešim jeden problém na Punte. Tak nejako od výmeny predných tlmičov, pružín a horných uložení (menil mechanik) sa ozýva z pravého predného rohu hlasité drnčanie (čurabocanie :D). Nedokážem ale identifikovať, odkiaľ to vlastne ide. Zdalo by sa, akoby to drnčalo v palubovke, ale tam som to kontroloval, všetko doťahoval, nemá tam čo takto drnčať. Pod kapotou som to tiež kontroloval a nič som nezistil.
Stačí malá nerovnosť na vozovke pod PP kolesom a aj pri pomalej jazde krokom, zadrnčí to.
Čo som zistil, tak ak som v aute sám, zvuk sa takmer neprejavuje. Ak sa však auto zaťaží (2-3 osoby), drnčí to tam vkuse (pri nerovnostiach na ceste).
Môže takéto drnčanie spôsobovať horné uloženie? Ložisko, prípadne nejako blbo zmontované?
Keď som mal auto dvihnuté a kolesá vyvesené a točil som volantom, tak na pravej strane to vŕzgalo (akoby sa to v ložisku otáčalo na sucho).
Stačí malá nerovnosť na vozovke pod PP kolesom a aj pri pomalej jazde krokom, zadrnčí to.
Čo som zistil, tak ak som v aute sám, zvuk sa takmer neprejavuje. Ak sa však auto zaťaží (2-3 osoby), drnčí to tam vkuse (pri nerovnostiach na ceste).
Môže takéto drnčanie spôsobovať horné uloženie? Ložisko, prípadne nejako blbo zmontované?
Keď som mal auto dvihnuté a kolesá vyvesené a točil som volantom, tak na pravej strane to vŕzgalo (akoby sa to v ložisku otáčalo na sucho).
09:06:16
01.08.2017
01.08.2017
minno
-> palinator: to netuším :) A najbližšie neštartovanie asi len tak nedocielim
22:22:45
31.07.2017
31.07.2017
palinator
-> minno:
Hulí to když to nestartuje?
Hulí to když to nestartuje?
22:18:44
31.07.2017
31.07.2017
minno
-> Pavel P@nkáč 31.07.17 20:42:23: áno a áno
20:42:23
31.07.2017
31.07.2017
Pavel P@nkáč
-> minno: zkoušel jsi svíčky? mas tam ty co tam maji být?
08:57:43
31.07.2017
31.07.2017
minno
Ad. problém so štartovaním. Minulý týždeň sa jazdilo 2x po meste (4 štarty), 4 dni medzi jazdami auto stálo, zakaždým to naštartovalo normálne (t.j. aj po dlhom státí). Včera som s autom spravil 2 x 40 km s prestávkou 3 hodiny, motoru som dával v rámci možností celkom zabrať a chytilo to aj po náročnejšej jazde a odstávke OK.
Tak ja už netuším, čím to je.
Zdá sa, že to nechce štartovať len po 100 a viac km štreke po ochladnutí motora.... Záhada Z.
Tak ja už netuším, čím to je.
Zdá sa, že to nechce štartovať len po 100 a viac km štreke po ochladnutí motora.... Záhada Z.
15:30:36
26.07.2017
26.07.2017
M@rtin
-> U-Geen: Tak to nám ještě nezdrhne
12:11:20
26.07.2017
26.07.2017
U-Geen
-> M@rtin: takle aspon nezdrhaj deti (vim, je to opruz, sam mam 3 dvirko a dite dozadu je 'problem' na beznej provoz)
10:31:16
26.07.2017
26.07.2017
M@rtin
-> U-Geen 26.07.17 10:20:45: Nevypadá špatně, podmínka je ale pět dveří
10:20:45
26.07.2017
26.07.2017
U-Geen
-> M@rtin: co tohle? :) auto.bazos.cz/inzerat/...
/Suzuki-Ignis-Sport-dovoz-
Rakousko.php
02:14:26
26.07.2017
26.07.2017
M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983 25.07.17 21:31:16: následovník se vybírá.. budto budeme věrni značce a modelu a nebo uvidíme. Záleží kolik přijdez havarijka
21:31:16
25.07.2017
25.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> M@rtin 25.07.17 21:07:25: A následovník už je? Teď jsou na bazoši hodně málo jetá Punta Eva, Grande a vyskytují se v inzerci i vozejčky, který má např. Karkule. Začínají se docela objevovat i v ulicích. To většinou když ženská vidí, tak je ztracená. Navíc hečbek a 400 litrů*kufr. Ceny obou modelů velmi sympatické. Punta výrazně levnější.
21:07:25
25.07.2017
25.07.2017
M@rtin
-> castrol: nevyplatí se finančně
20:36:16
25.07.2017
25.07.2017
castrol
-> M@rtin: nieje mozna oprava ?
16:20:16
24.07.2017
24.07.2017
suri
-> minno: jop
16:12:08
24.07.2017
24.07.2017
minno
-> suri: nalievacie víčko na olej?
16:00:50
24.07.2017
24.07.2017
suri
-> minno: záleží aj na umiestnení vstrekovačov , nejak detailne som to nikdy nepozoroval , benzínový motor vždy pod víčkom zapácha benzínom , väčšinou až po záťaži a dlhšej trase sa stihne benzín vypariť
13:46:04
24.07.2017
24.07.2017
minno
-> suri: Zajímací.
"Nakvapkaný" benzín ostane potom v saní / v hlave / nad ventilom, vo valci? Pri dlhom státí (týždeň) - nepresiakne to potom v extrémnom prípade do oleja cez krúžky, resp. neodparí sa to? Alebo to vlastne spôsobí len uliatie sviečok?
"Nakvapkaný" benzín ostane potom v saní / v hlave / nad ventilom, vo valci? Pri dlhom státí (týždeň) - nepresiakne to potom v extrémnom prípade do oleja cez krúžky, resp. neodparí sa to? Alebo to vlastne spôsobí len uliatie sviečok?
11:40:45
24.07.2017
24.07.2017
suri
-> minno: netesnosť vstreku jazdou nespoznáš
toto robili koncernové 1,6MPI , proste kvápal vstrek a po štarte sa to ulialo , mokré sviečky ... poznám pár týpkov čo tam dali iridiové a mesiac boli spokojný ako to opravili pretože tie boli voči uliatiu odolnejšie a nakoniec sa menil vstrek ... niektoré tiekli po natlakovaní pred štartom tak že to blaflo do sania a menilo sa sanie
toto robili koncernové 1,6MPI , proste kvápal vstrek a po štarte sa to ulialo , mokré sviečky ... poznám pár týpkov čo tam dali iridiové a mesiac boli spokojný ako to opravili pretože tie boli voči uliatiu odolnejšie a nakoniec sa menil vstrek ... niektoré tiekli po natlakovaní pred štartom tak že to blaflo do sania a menilo sa sanie
09:57:08
24.07.2017
24.07.2017
minno
-> Milan 136 23.07.17 17:08:38: No, to nie je zlá úvaha. Ale netesnosť vstrekov by sa ale prejavovala aj na spotrebe, nie? A spotreba je OK. Či môže byť taká malá netesnosť, že na spotrebe to nepoznať?
Vyskúšať to môžem, ale to bude treba dať škodovku vonku pred panelák a Punto do garáže :)
Vyskúšať to môžem, ale to bude treba dať škodovku vonku pred panelák a Punto do garáže :)
22:41:49
23.07.2017
23.07.2017
palinator
-> Milan 136:
To by nebylo na startu poznat že by to černě hulilo?
To by nebylo na startu poznat že by to černě hulilo?
17:08:38
23.07.2017
23.07.2017
Milan 136
-> minno: co to tak čtu, tak bych se zaměřil na těsnost vstřiků. Tohle vypadá, že by mohli protékat a pak se to uleje. Nech lištu se vstřikama na hadici přívodní, natlakuj čerpadlo zapnutím zapalování a dej pod ty vstřiky čistej papír a nech pár hodin. Pokud bude pod nějakým flek=teče
13:56:40
23.07.2017
23.07.2017
palinator
-> minno:
Ad. ad.: Tam ale není důvod pro to aby to jakkoliv nemělo chytat. Nafta se zavzdušnit sama od sebe nemůže. Je to jen softwarová věc. Ale to Punto by mě zajímalo, bádej dál.
Ad. ad.: Tam ale není důvod pro to aby to jakkoliv nemělo chytat. Nafta se zavzdušnit sama od sebe nemůže. Je to jen softwarová věc. Ale to Punto by mě zajímalo, bádej dál.
12:35:09
23.07.2017
23.07.2017
minno
-> palinator: Nie, ešte neskúšal. Zatiaľ skúšam prirodzené štarty :-) Dnes dva štarty, jeden po včerajšej krátkej jazde okolo komína, druhý po dnešnej jazde okolo komína a obidva štarty Ok. Zatiaľ mi z toho vychádza, akoby sa to fakt adaptovalo na krátke jazdy a po dlhej štreke to ostalo zblbnuté :-)
Ale najbližšie sa na tomto povoze nechystám nikam ďalej, takže to asi vyzerá na opravu ponechaním A keď sa na tom vyberiem niekedy zas ďalej a nebude to zas chcieť štartovať, budem z toho na prášky.
Ad. tdi. Zaujímavá info, ale ono to chytí v podstate hneď, len z toho cítiť takú trochu akoby neochotu.
Ale najbližšie sa na tomto povoze nechystám nikam ďalej, takže to asi vyzerá na opravu ponechaním A keď sa na tom vyberiem niekedy zas ďalej a nebude to zas chcieť štartovať, budem z toho na prášky.
Ad. tdi. Zaujímavá info, ale ono to chytí v podstate hneď, len z toho cítiť takú trochu akoby neochotu.
11:08:53
23.07.2017
23.07.2017
palinator
-> minno:
Zkoušels teda víckrát zapínat a vypínat zapalování?
E: jinak těžší starty TDI jsou způsobený funkcionalitou teplých startů - z nějakého důvodu (asi kvůli emisím) teplý TDI čeká na nějaký minimální otáčky startu (asi dokud nevyprší nějakej časovej limit) a dokud je nemá, nepustí naftu. Oficiálním řešením je výměna baterie a startéru, neoficiálním úprava SW kterou tuto píčovinu odstraníš a hampoláckým řešením je relé, který přepojí při startu čidlo teploty na určitý definovaný odpor a ŘJ má dojem, že startuje studenej motor.
Zkoušels teda víckrát zapínat a vypínat zapalování?
E: jinak těžší starty TDI jsou způsobený funkcionalitou teplých startů - z nějakého důvodu (asi kvůli emisím) teplý TDI čeká na nějaký minimální otáčky startu (asi dokud nevyprší nějakej časovej limit) a dokud je nemá, nepustí naftu. Oficiálním řešením je výměna baterie a startéru, neoficiálním úprava SW kterou tuto píčovinu odstraníš a hampoláckým řešením je relé, který přepojí při startu čidlo teploty na určitý definovaný odpor a ŘJ má dojem, že startuje studenej motor.
23:54:59
22.07.2017
22.07.2017
minno
-> bouchy: -> U-Geen: Baterka je pol roka stará a robilo to aj so starou.
Filter paliva je nevymeniteľný a ani sa nemá meniť, je zabudovaný pevne v palivovom čerpadle. Stav vstrekov posúdiť neviem, ale keď za jazdy je to OK a aj spotreba je Ok, tak aj vstreky asi budú Ok :-)
Filter paliva je nevymeniteľný a ani sa nemá meniť, je zabudovaný pevne v palivovom čerpadle. Stav vstrekov posúdiť neviem, ale keď za jazdy je to OK a aj spotreba je Ok, tak aj vstreky asi budú Ok :-)
19:58:57
22.07.2017
22.07.2017
U-Geen
-> minno: zkuste jinou baterku... podobne se mi chovalo Lego a na baterku to nevypadalo, ale koupil jsem pak novou na radu kamarada a zavada vyresena.
18:12:25
22.07.2017
22.07.2017
rsvancara
Dneska jsem se nad tím divil i bavil :-D www.autoforum.cz/zajimavo
sti/sen-o-velkem-navratu-s
e-rozplyva-alfy-giulia-sel
havaji-v-testech-jedna-za-
druhou
17:20:26
22.07.2017
22.07.2017
bouchy
-> minno: Co když má baterka přecejen nižší kapacitu, napětí a i když to točí rozumně, je třeba slabší jiskra... asi bych to odstavil, zkusil startovat a kouknul na svíčky - mokré/suché. Jinak já osobně to mám opačně, Fabie jede po dlouhý jízdě o moc líp, pružněji a tišeji. Nemůže popsané chování souviset i olejem (vypálení benzínu dlouhou jízdou, změněná viskozita, jistá "regenerace" oleje delší jízdou...?) Nebo to možná nedrží tlak, či je to trochu zavzdušněné. Stav filtrů paliva, vstřiků?
16:51:04
22.07.2017
22.07.2017
minno
Keď už to dobre nefunguje, nech to aspoň pekne vyzerá Dnes umytý motor.
16:44:39
22.07.2017
22.07.2017
minno
-> ondie 22.07.17 02:10:47: Tak ak by to chytalo trochu horšie po krátkom vypnutí motora po dlhej jazde, tak to aj celkom chápem, aj bratove 1,9tdi po mnohokilometrovej štreke po pár minútovej odstávke chytá akoby trochu ťahšie.... dá sa to chápať.
Ale u mňa to teraz robilo práveže pri vychladnutom motore po pár dňovom stání. To musí vtedy chytiť na brnk. A ak sa mi niekedy tento problém objavil pri potrebe znova štartovať ohriaty motor po krátkej prestávke, tak to bolo prevažne len po jazde pár km po meste alebo okolo komína, kedy motor určite nebol rozhoručený.
-> darklord: Hm, možno je problém naozaj niekde ako píšeš, ale záhada je, že prečo to robí len pri prvom štarte a potom už nie. Chyba v čerpadle alebo v regulátore tlaku by sa podľa mňa potom musela prejaviť aspoň niekedy aj za jazdy. Inak doprava paliva je tam riešená asi inak. Myslím, že regulátor tlaku aj prepad je rovno pri nádrži vzadu a dopredu k motoru už ide tlakovo vyregulované palivo, lebo do vstrekovacej lišty (celkovo k motoru) ide len jedna hadica, tá je pripojená na vstup do lišty a na druhom konci je lišta uzavretá, tam je už len zrejme odvzdušňovací ventil, viď. foto.
-> palinator: Nie, čerpadlo sa spustí až po zapnutí zapaľovania.
Tak dnes sa problém so štartom znova vyskytol a to auto stálo len 24 hodín po včerajšej 200 km jazde. Štartovalo dlho a po štarte sa to pomaly prebralo. Ale neštartovalo to zas až tak dlho ako včera po 5 dňoch.
Posledujem ďalej a uvidím.
Ale u mňa to teraz robilo práveže pri vychladnutom motore po pár dňovom stání. To musí vtedy chytiť na brnk. A ak sa mi niekedy tento problém objavil pri potrebe znova štartovať ohriaty motor po krátkej prestávke, tak to bolo prevažne len po jazde pár km po meste alebo okolo komína, kedy motor určite nebol rozhoručený.
-> darklord: Hm, možno je problém naozaj niekde ako píšeš, ale záhada je, že prečo to robí len pri prvom štarte a potom už nie. Chyba v čerpadle alebo v regulátore tlaku by sa podľa mňa potom musela prejaviť aspoň niekedy aj za jazdy. Inak doprava paliva je tam riešená asi inak. Myslím, že regulátor tlaku aj prepad je rovno pri nádrži vzadu a dopredu k motoru už ide tlakovo vyregulované palivo, lebo do vstrekovacej lišty (celkovo k motoru) ide len jedna hadica, tá je pripojená na vstup do lišty a na druhom konci je lišta uzavretá, tam je už len zrejme odvzdušňovací ventil, viď. foto.
-> palinator: Nie, čerpadlo sa spustí až po zapnutí zapaľovania.
Tak dnes sa problém so štartom znova vyskytol a to auto stálo len 24 hodín po včerajšej 200 km jazde. Štartovalo dlho a po štarte sa to pomaly prebralo. Ale neštartovalo to zas až tak dlho ako včera po 5 dňoch.
Posledujem ďalej a uvidím.
12:03:07
22.07.2017
22.07.2017
palinator
-> minno:
Punto tlakuje benzín už po otevření dveří řidiče?
Punto tlakuje benzín už po otevření dveří řidiče?
09:43:42
22.07.2017
22.07.2017
darklord
-> minno: pada palivo, pravdepodobne horsie palivove cerpadlo alebo regulator tlaku. Toto su aspon zavady u bavoskych haraburd pokial to po dlhsom stani dlho startuje. Otazne je ci fiat je rieseny podobne/rovnako co sa tyka dopravy paliva. Ako potvrdenie mozes skusit auto na dlhsie odstavit, potom pred startovanim zhodit vstrekovu listu a startovat, uvidis kolko a ci vobec vstreky nieco davaju prvych par sekund.
02:10:47
22.07.2017
22.07.2017
ondie
-> minno: tohle je hodně specifická věc,pozoruju to i u svý 5k 130ci,která chytne vždycky hned,ale po náročné delší jízdě i třeba na chvíli odstavím a poté ji musim startérem zas utočit aby chytla..tam si to vysvětluju odpařováním paliva v rozpálené komoře karbecu,že by to chtělo skoro znovu nacupovat. Ale stejně vždycky odjedu.
To stejný na pikoušovi 1.3bmm+lpg.. po náročný mnohakilometrový tůře to taky nechytá jak za mlada,i když je pak zase vše ok.. tam by zas vina šla svalit na seřízení plynu vs. benzinu.
Kdysi sem měl 2x Ftipo a podobný pocity sem taky zažíval.
Mi přijde že auto honěný okolo komína si na ten režim zvykne a když občas dostane kilometrovou tůru,tak se všechno prohřeje na vyšší teplotu,po který když nemilosrdně utneš..tak je to pro příští start na chvíli "hloupý".
Racionálně bych hledal viníka někde v rámci teplot,v praxi už skoro spíš tak,že i mechanický záležitosti maj svoje iracionální nálady :-) Ale s tim ty se nespokojíš :-)
To stejný na pikoušovi 1.3bmm+lpg.. po náročný mnohakilometrový tůře to taky nechytá jak za mlada,i když je pak zase vše ok.. tam by zas vina šla svalit na seřízení plynu vs. benzinu.
Kdysi sem měl 2x Ftipo a podobný pocity sem taky zažíval.
Mi přijde že auto honěný okolo komína si na ten režim zvykne a když občas dostane kilometrovou tůru,tak se všechno prohřeje na vyšší teplotu,po který když nemilosrdně utneš..tak je to pro příští start na chvíli "hloupý".
Racionálně bych hledal viníka někde v rámci teplot,v praxi už skoro spíš tak,že i mechanický záležitosti maj svoje iracionální nálady :-) Ale s tim ty se nespokojíš :-)
00:05:38
22.07.2017
22.07.2017
minno
Vyskytuje sa mi na Punte (1.2 benzín 8V 44kw) jeden dosť divný problém.
Teraz som bol za posledný mesiac 2x na týždňovej dovolenke, kedy sa prešla dlhšia trasa (200-300 km), auto sa na týždeň (5-6 dní) odstavilo a potom sa znova štartovalo na spiatočnú cestu.
V obidvoch prípadoch sa vyskytlo to isté, a čiže auto veľmi neochotne štartovalo. Možno aj 10s bolo potrebné točiť motorom, kým motor naskočil a následne po štarte malý okamih, kým sa chod ustálil. Baterkou ani štartérom to nie je, motor to pretáča pri štarte pekne (navyše používam solárnu nabíjačku pri dlhšom odstavení auta, aby sa baterka nevybíjala), ale ani náznak odpálenia, len to točí točí naprázdno a dlho to treba utrápiť, kým motor nakoniec naskočí.
Potom ďalšie štarty sú už bezproblémové, aj za jazdy je všetko v poriadku.
Inak sa s autom bežne jazdí podľa potreby, prevažne tak po 1-3 dňoch a vtedy problémy so štartom nie sú, alebo aspoň nie také výrazné - je ale fakt, že občas to štartuje proste trochu dlhšie, ale nie až tak moc dlho ako pri viacdňovej odstávke, dlhší štart sa vyskytuje aj keď odstavím zohriaty motor a potrebujem znova štartovať po cca 30 min. - 3 hodiny, ale je to individuálne.
Keď vypnem motor a okamžite štartujem hneď nazad, vtedy chytí vždy na brnk.
Čím by to mohlo byť, na čo sa zamerať? V diagnostike nie sú závady v zozname chýb žiadne, viac cez diagnostiku som zatiaľ neskúmal.
Problém je v podstate od kúpy auta (22 tis. km je v rodine), sviečky som menil hneď po kúpe, tak neviem, či to robilo aj so starými (teraz sú tam NGK predpísaného typu).
Osobne si myslím, že problém je najskôr niekde v palivovej sústave. Ale kde? :) Čerpadlo? Zasekne sa a nenatlakuje? To je asi blbosť. Alebo sa to nejako zavzdušní (len rozmýšľam nahlas). Napadlo ma ešte skúsiť odsledovať pred každým štartom 2-3x vypnúť/zapnúť "kľúčik", či sa problém bude aj tak objavovať, alebo nie.
Motor obsahuje "mpi" vstrek (podobne ako felda mpi), zapaľovanie je tvorené dvoma indukčnými cievkami, z ktorých idú z každej po dva klasické zapaľovacie VN káble k sviečkam.
Teraz som bol za posledný mesiac 2x na týždňovej dovolenke, kedy sa prešla dlhšia trasa (200-300 km), auto sa na týždeň (5-6 dní) odstavilo a potom sa znova štartovalo na spiatočnú cestu.
V obidvoch prípadoch sa vyskytlo to isté, a čiže auto veľmi neochotne štartovalo. Možno aj 10s bolo potrebné točiť motorom, kým motor naskočil a následne po štarte malý okamih, kým sa chod ustálil. Baterkou ani štartérom to nie je, motor to pretáča pri štarte pekne (navyše používam solárnu nabíjačku pri dlhšom odstavení auta, aby sa baterka nevybíjala), ale ani náznak odpálenia, len to točí točí naprázdno a dlho to treba utrápiť, kým motor nakoniec naskočí.
Potom ďalšie štarty sú už bezproblémové, aj za jazdy je všetko v poriadku.
Inak sa s autom bežne jazdí podľa potreby, prevažne tak po 1-3 dňoch a vtedy problémy so štartom nie sú, alebo aspoň nie také výrazné - je ale fakt, že občas to štartuje proste trochu dlhšie, ale nie až tak moc dlho ako pri viacdňovej odstávke, dlhší štart sa vyskytuje aj keď odstavím zohriaty motor a potrebujem znova štartovať po cca 30 min. - 3 hodiny, ale je to individuálne.
Keď vypnem motor a okamžite štartujem hneď nazad, vtedy chytí vždy na brnk.
Čím by to mohlo byť, na čo sa zamerať? V diagnostike nie sú závady v zozname chýb žiadne, viac cez diagnostiku som zatiaľ neskúmal.
Problém je v podstate od kúpy auta (22 tis. km je v rodine), sviečky som menil hneď po kúpe, tak neviem, či to robilo aj so starými (teraz sú tam NGK predpísaného typu).
Osobne si myslím, že problém je najskôr niekde v palivovej sústave. Ale kde? :) Čerpadlo? Zasekne sa a nenatlakuje? To je asi blbosť. Alebo sa to nejako zavzdušní (len rozmýšľam nahlas). Napadlo ma ešte skúsiť odsledovať pred každým štartom 2-3x vypnúť/zapnúť "kľúčik", či sa problém bude aj tak objavovať, alebo nie.
Motor obsahuje "mpi" vstrek (podobne ako felda mpi), zapaľovanie je tvorené dvoma indukčnými cievkami, z ktorých idú z každej po dva klasické zapaľovacie VN káble k sviečkam.
00:25:42
15.07.2017
15.07.2017
krup
Hele fiaťáci, nemáte nekdo na prodej malý pokličky na plecháče na pandu / marbellu?
(A náhodó kryt složené střechy? )
(A náhodó kryt složené střechy? )
08:10:45
14.07.2017
14.07.2017
Jumbo
-> M@rtin: 1,6 TDi někdy táhne?
19:50:19
13.07.2017
13.07.2017
dragon_cb_cz
-> tunerlada: Auto je to krásný, ale kvalita prý stále italská a prodeje dost mizerný Což je škoda, ten benzínovej dvoulitr bych si za pár let jako ojetinu (i s vidinou častějšího servisu) klidně koupil - ale aby bylo z čeho vybírat
19:41:18
13.07.2017
13.07.2017
palinator
-> Nwkt:
Přesně a o starý 1,6 TDI říct, že to tahá od 1000 otáček, to je sprostota, to ani dunět nemůže protože tam není nic, co by dunění mohlo způsobit. To 1,9 TDI ano, zaduní že motor může z auta vyletět, zahulí a jede.
U tátovy 1,6 TDI 55 kW v zimě ani nejde hodit na sněhu auto přes rukáv v křižovatce se zařazenou dvojkou, protože to na sněhu pod 1500 otáček nehrábne a zdechne.
Přesně a o starý 1,6 TDI říct, že to tahá od 1000 otáček, to je sprostota, to ani dunět nemůže protože tam není nic, co by dunění mohlo způsobit. To 1,9 TDI ano, zaduní že motor může z auta vyletět, zahulí a jede.
U tátovy 1,6 TDI 55 kW v zimě ani nejde hodit na sněhu auto přes rukáv v křižovatce se zařazenou dvojkou, protože to na sněhu pod 1500 otáček nehrábne a zdechne.
09:57:18
13.07.2017
13.07.2017
Nwkt
-> minno: Právě že ne, to je tak odtlumený že to moc neslyšíš
09:57:01
13.07.2017
13.07.2017
M@rtin
-> minno: Tak nějak. A přitom trošku to jede od 2000ot, a trošku líp od 2500ot :-) Ale já s tím jezdit teď nemusím, zařídil jsem si soukromý auto pro firemní účely, tak jezdím soukromou 1,6MPi
09:37:51
13.07.2017
13.07.2017
minno
-> M@rtin: rezonuje celé auto, motor ide vyskočiť z auta, a im to žily netrhá :)
08:59:34
13.07.2017
13.07.2017
M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983 13.07.17 08:17:09: Přesně tak, to jako kolega říkal jak krásně odcpoda táhnou firemní 1,6TDI, prý stačí 1000 - 1200 otáček
08:17:09
13.07.2017
13.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> M@rtin 12.07.17 23:08:37: Navíc pro nás benzínáře není problém to točit . Já vždycky umírám, když kolega z TDi přesedne do točivého atmosférického Japonce nebo Itala. Za prvé furt prská, že to nejede a za další řadí v úplně nesmyslných otáčkách, takže to skutečně jede jak z prdele. Přičemž já s tím samým autem jedu mnohem dynamičtěji až ostře a dokážu využít celé použitelné spektrum otáček toho motoru. Asi ne nadarmo jsem někde četl jakous poznámku, že lidi dnes už neumí naslouchat a cítit motor a proto potřebují turbodmychadlo, které tu "přemýšlecí" část odkroutí za ně.