skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> M@rtin: takle aspon nezdrhaj deti (vim, je to opruz, sam mam 3 dvirko a dite dozadu je 'problem' na beznej provoz)
-> U-Geen 26.07.17 10:20:45: Nevypadá špatně, podmínka je ale pět dveří
-> M@rtin: co tohle? :) auto.bazos.cz/inzerat/...
/Suzuki-Ignis-Sport-dovoz-
Rakousko.php
-> Jirik_Tuňák1983 25.07.17 21:31:16: následovník se vybírá.. budto budeme věrni značce a modelu a nebo uvidíme. Záleží kolik přijdez havarijka
-> M@rtin 25.07.17 21:07:25: A následovník už je? Teď jsou na bazoši hodně málo jetá Punta Eva, Grande a vyskytují se v inzerci i vozejčky, který má např. Karkule. Začínají se docela objevovat i v ulicích. To většinou když ženská vidí, tak je ztracená.
Navíc hečbek a 400 litrů*kufr.
Ceny obou modelů velmi sympatické. Punta výrazně levnější.


-> castrol: nevyplatí se finančně
-> M@rtin: nieje mozna oprava ?
-> minno: jop
-> suri: nalievacie víčko na olej?
-> minno: záleží aj na umiestnení vstrekovačov , nejak detailne som to nikdy nepozoroval , benzínový motor vždy pod víčkom zapácha benzínom , väčšinou až po záťaži a dlhšej trase sa stihne benzín vypariť
-> suri: Zajímací.
"Nakvapkaný" benzín ostane potom v saní / v hlave / nad ventilom, vo valci? Pri dlhom státí (týždeň) - nepresiakne to potom v extrémnom prípade do oleja cez krúžky, resp. neodparí sa to? Alebo to vlastne spôsobí len uliatie sviečok?
"Nakvapkaný" benzín ostane potom v saní / v hlave / nad ventilom, vo valci? Pri dlhom státí (týždeň) - nepresiakne to potom v extrémnom prípade do oleja cez krúžky, resp. neodparí sa to? Alebo to vlastne spôsobí len uliatie sviečok?
-> minno: netesnosť vstreku jazdou nespoznáš
toto robili koncernové 1,6MPI , proste kvápal vstrek a po štarte sa to ulialo , mokré sviečky ... poznám pár týpkov čo tam dali iridiové a mesiac boli spokojný ako to opravili pretože tie boli voči uliatiu odolnejšie a nakoniec sa menil vstrek ... niektoré tiekli po natlakovaní pred štartom tak že to blaflo do sania a menilo sa sanie
toto robili koncernové 1,6MPI , proste kvápal vstrek a po štarte sa to ulialo , mokré sviečky ... poznám pár týpkov čo tam dali iridiové a mesiac boli spokojný ako to opravili pretože tie boli voči uliatiu odolnejšie a nakoniec sa menil vstrek ... niektoré tiekli po natlakovaní pred štartom tak že to blaflo do sania a menilo sa sanie
-> Milan 136 23.07.17 17:08:38: No, to nie je zlá úvaha. Ale netesnosť vstrekov by sa ale prejavovala aj na spotrebe, nie? A spotreba je OK. Či môže byť taká malá netesnosť, že na spotrebe to nepoznať?
Vyskúšať to môžem, ale to bude treba dať škodovku vonku pred panelák a Punto do garáže :)
Vyskúšať to môžem, ale to bude treba dať škodovku vonku pred panelák a Punto do garáže :)
-> Milan 136:
To by nebylo na startu poznat že by to černě hulilo?
To by nebylo na startu poznat že by to černě hulilo?
-> minno: co to tak čtu, tak bych se zaměřil na těsnost vstřiků. Tohle vypadá, že by mohli protékat a pak se to uleje. Nech lištu se vstřikama na hadici přívodní, natlakuj čerpadlo zapnutím zapalování a dej pod ty vstřiky čistej papír a nech pár hodin. Pokud bude pod nějakým flek=teče
-> minno:
Ad. ad.: Tam ale není důvod pro to aby to jakkoliv nemělo chytat. Nafta se zavzdušnit sama od sebe nemůže. Je to jen softwarová věc. Ale to Punto by mě zajímalo, bádej dál.
Ad. ad.: Tam ale není důvod pro to aby to jakkoliv nemělo chytat. Nafta se zavzdušnit sama od sebe nemůže. Je to jen softwarová věc. Ale to Punto by mě zajímalo, bádej dál.
-> palinator: Nie, ešte neskúšal. Zatiaľ skúšam prirodzené štarty :-) Dnes dva štarty, jeden po včerajšej krátkej jazde okolo komína, druhý po dnešnej jazde okolo komína a obidva štarty Ok. Zatiaľ mi z toho vychádza, akoby sa to fakt adaptovalo na krátke jazdy a po dlhej štreke to ostalo zblbnuté :-)
Ale najbližšie sa na tomto povoze nechystám nikam ďalej, takže to asi vyzerá na opravu ponechaním
A keď sa na tom vyberiem niekedy zas ďalej a nebude to zas chcieť štartovať, budem z toho na prášky.
Ad. tdi. Zaujímavá info, ale ono to chytí v podstate hneď, len z toho cítiť takú trochu akoby neochotu.
Ale najbližšie sa na tomto povoze nechystám nikam ďalej, takže to asi vyzerá na opravu ponechaním

Ad. tdi. Zaujímavá info, ale ono to chytí v podstate hneď, len z toho cítiť takú trochu akoby neochotu.
-> minno:
Zkoušels teda víckrát zapínat a vypínat zapalování?
E: jinak těžší starty TDI jsou způsobený funkcionalitou teplých startů - z nějakého důvodu (asi kvůli emisím) teplý TDI čeká na nějaký minimální otáčky startu (asi dokud nevyprší nějakej časovej limit) a dokud je nemá, nepustí naftu. Oficiálním řešením je výměna baterie a startéru, neoficiálním úprava SW kterou tuto píčovinu odstraníš a hampoláckým řešením je relé, který přepojí při startu čidlo teploty na určitý definovaný odpor a ŘJ má dojem, že startuje studenej motor.
Zkoušels teda víckrát zapínat a vypínat zapalování?
E: jinak těžší starty TDI jsou způsobený funkcionalitou teplých startů - z nějakého důvodu (asi kvůli emisím) teplý TDI čeká na nějaký minimální otáčky startu (asi dokud nevyprší nějakej časovej limit) a dokud je nemá, nepustí naftu. Oficiálním řešením je výměna baterie a startéru, neoficiálním úprava SW kterou tuto píčovinu odstraníš a hampoláckým řešením je relé, který přepojí při startu čidlo teploty na určitý definovaný odpor a ŘJ má dojem, že startuje studenej motor.
-> bouchy: -> U-Geen: Baterka je pol roka stará a robilo to aj so starou.
Filter paliva je nevymeniteľný a ani sa nemá meniť, je zabudovaný pevne v palivovom čerpadle. Stav vstrekov posúdiť neviem, ale keď za jazdy je to OK a aj spotreba je Ok, tak aj vstreky asi budú Ok :-)
Filter paliva je nevymeniteľný a ani sa nemá meniť, je zabudovaný pevne v palivovom čerpadle. Stav vstrekov posúdiť neviem, ale keď za jazdy je to OK a aj spotreba je Ok, tak aj vstreky asi budú Ok :-)
-> minno: zkuste jinou baterku... podobne se mi chovalo Lego a na baterku to nevypadalo, ale koupil jsem pak novou na radu kamarada a zavada vyresena.
Dneska jsem se nad tím divil i bavil :-D www.autoforum.cz/zajimavo
sti/sen-o-velkem-navratu-s
e-rozplyva-alfy-giulia-sel
havaji-v-testech-jedna-za-
druhou
-> minno: Co když má baterka přecejen nižší kapacitu, napětí a i když to točí rozumně, je třeba slabší jiskra... asi bych to odstavil, zkusil startovat a kouknul na svíčky - mokré/suché. Jinak já osobně to mám opačně, Fabie jede po dlouhý jízdě o moc líp, pružněji a tišeji. Nemůže popsané chování souviset i olejem (vypálení benzínu dlouhou jízdou, změněná viskozita, jistá "regenerace" oleje delší jízdou...?) Nebo to možná nedrží tlak, či je to trochu zavzdušněné. Stav filtrů paliva, vstřiků?
Keď už to dobre nefunguje, nech to aspoň pekne vyzerá
Dnes umytý motor.

-> ondie 22.07.17 02:10:47: Tak ak by to chytalo trochu horšie po krátkom vypnutí motora po dlhej jazde, tak to aj celkom chápem, aj bratove 1,9tdi po mnohokilometrovej štreke po pár minútovej odstávke chytá akoby trochu ťahšie.... dá sa to chápať.
Ale u mňa to teraz robilo práveže pri vychladnutom motore po pár dňovom stání. To musí vtedy chytiť na brnk. A ak sa mi niekedy tento problém objavil pri potrebe znova štartovať ohriaty motor po krátkej prestávke, tak to bolo prevažne len po jazde pár km po meste alebo okolo komína, kedy motor určite nebol rozhoručený.
-> darklord: Hm, možno je problém naozaj niekde ako píšeš, ale záhada je, že prečo to robí len pri prvom štarte a potom už nie. Chyba v čerpadle alebo v regulátore tlaku by sa podľa mňa potom musela prejaviť aspoň niekedy aj za jazdy. Inak doprava paliva je tam riešená asi inak. Myslím, že regulátor tlaku aj prepad je rovno pri nádrži vzadu a dopredu k motoru už ide tlakovo vyregulované palivo, lebo do vstrekovacej lišty (celkovo k motoru) ide len jedna hadica, tá je pripojená na vstup do lišty a na druhom konci je lišta uzavretá, tam je už len zrejme odvzdušňovací ventil, viď. foto.
-> palinator: Nie, čerpadlo sa spustí až po zapnutí zapaľovania.
Tak dnes sa problém so štartom znova vyskytol a to auto stálo len 24 hodín po včerajšej 200 km jazde. Štartovalo dlho a po štarte sa to pomaly prebralo. Ale neštartovalo to zas až tak dlho ako včera po 5 dňoch.
Posledujem ďalej a uvidím.
Ale u mňa to teraz robilo práveže pri vychladnutom motore po pár dňovom stání. To musí vtedy chytiť na brnk. A ak sa mi niekedy tento problém objavil pri potrebe znova štartovať ohriaty motor po krátkej prestávke, tak to bolo prevažne len po jazde pár km po meste alebo okolo komína, kedy motor určite nebol rozhoručený.
-> darklord: Hm, možno je problém naozaj niekde ako píšeš, ale záhada je, že prečo to robí len pri prvom štarte a potom už nie. Chyba v čerpadle alebo v regulátore tlaku by sa podľa mňa potom musela prejaviť aspoň niekedy aj za jazdy. Inak doprava paliva je tam riešená asi inak. Myslím, že regulátor tlaku aj prepad je rovno pri nádrži vzadu a dopredu k motoru už ide tlakovo vyregulované palivo, lebo do vstrekovacej lišty (celkovo k motoru) ide len jedna hadica, tá je pripojená na vstup do lišty a na druhom konci je lišta uzavretá, tam je už len zrejme odvzdušňovací ventil, viď. foto.
-> palinator: Nie, čerpadlo sa spustí až po zapnutí zapaľovania.
Tak dnes sa problém so štartom znova vyskytol a to auto stálo len 24 hodín po včerajšej 200 km jazde. Štartovalo dlho a po štarte sa to pomaly prebralo. Ale neštartovalo to zas až tak dlho ako včera po 5 dňoch.
Posledujem ďalej a uvidím.
-> minno:
Punto tlakuje benzín už po otevření dveří řidiče?
Punto tlakuje benzín už po otevření dveří řidiče?
-> minno: pada palivo, pravdepodobne horsie palivove cerpadlo alebo regulator tlaku. Toto su aspon zavady u bavoskych haraburd pokial to po dlhsom stani dlho startuje. Otazne je ci fiat je rieseny podobne/rovnako co sa tyka dopravy paliva. Ako potvrdenie mozes skusit auto na dlhsie odstavit, potom pred startovanim zhodit vstrekovu listu a startovat, uvidis kolko a ci vobec vstreky nieco davaju prvych par sekund.
-> minno: tohle je hodně specifická věc,pozoruju to i u svý 5k 130ci,která chytne vždycky hned,ale po náročné delší jízdě i třeba na chvíli odstavím a poté ji musim startérem zas utočit aby chytla..tam si to vysvětluju odpařováním paliva v rozpálené komoře karbecu,že by to chtělo skoro znovu nacupovat. Ale stejně vždycky odjedu.
To stejný na pikoušovi 1.3bmm+lpg.. po náročný mnohakilometrový tůře to taky nechytá jak za mlada,i když je pak zase vše ok.. tam by zas vina šla svalit na seřízení plynu vs. benzinu.
Kdysi sem měl 2x Ftipo a podobný pocity sem taky zažíval.
Mi přijde že auto honěný okolo komína si na ten režim zvykne a když občas dostane kilometrovou tůru,tak se všechno prohřeje na vyšší teplotu,po který když nemilosrdně utneš..tak je to pro příští start na chvíli "hloupý".
Racionálně bych hledal viníka někde v rámci teplot,v praxi už skoro spíš tak,že i mechanický záležitosti maj svoje iracionální nálady :-) Ale s tim ty se nespokojíš :-)
To stejný na pikoušovi 1.3bmm+lpg.. po náročný mnohakilometrový tůře to taky nechytá jak za mlada,i když je pak zase vše ok.. tam by zas vina šla svalit na seřízení plynu vs. benzinu.
Kdysi sem měl 2x Ftipo a podobný pocity sem taky zažíval.
Mi přijde že auto honěný okolo komína si na ten režim zvykne a když občas dostane kilometrovou tůru,tak se všechno prohřeje na vyšší teplotu,po který když nemilosrdně utneš..tak je to pro příští start na chvíli "hloupý".
Racionálně bych hledal viníka někde v rámci teplot,v praxi už skoro spíš tak,že i mechanický záležitosti maj svoje iracionální nálady :-) Ale s tim ty se nespokojíš :-)
Vyskytuje sa mi na Punte (1.2 benzín 8V 44kw) jeden dosť divný problém.
Teraz som bol za posledný mesiac 2x na týždňovej dovolenke, kedy sa prešla dlhšia trasa (200-300 km), auto sa na týždeň (5-6 dní) odstavilo a potom sa znova štartovalo na spiatočnú cestu.
V obidvoch prípadoch sa vyskytlo to isté, a čiže auto veľmi neochotne štartovalo. Možno aj 10s bolo potrebné točiť motorom, kým motor naskočil a následne po štarte malý okamih, kým sa chod ustálil. Baterkou ani štartérom to nie je, motor to pretáča pri štarte pekne (navyše používam solárnu nabíjačku pri dlhšom odstavení auta, aby sa baterka nevybíjala), ale ani náznak odpálenia, len to točí točí naprázdno a dlho to treba utrápiť, kým motor nakoniec naskočí.
Potom ďalšie štarty sú už bezproblémové, aj za jazdy je všetko v poriadku.
Inak sa s autom bežne jazdí podľa potreby, prevažne tak po 1-3 dňoch a vtedy problémy so štartom nie sú, alebo aspoň nie také výrazné - je ale fakt, že občas to štartuje proste trochu dlhšie, ale nie až tak moc dlho ako pri viacdňovej odstávke, dlhší štart sa vyskytuje aj keď odstavím zohriaty motor a potrebujem znova štartovať po cca 30 min. - 3 hodiny, ale je to individuálne.
Keď vypnem motor a okamžite štartujem hneď nazad, vtedy chytí vždy na brnk.
Čím by to mohlo byť, na čo sa zamerať? V diagnostike nie sú závady v zozname chýb žiadne, viac cez diagnostiku som zatiaľ neskúmal.
Problém je v podstate od kúpy auta (22 tis. km je v rodine), sviečky som menil hneď po kúpe, tak neviem, či to robilo aj so starými (teraz sú tam NGK predpísaného typu).
Osobne si myslím, že problém je najskôr niekde v palivovej sústave. Ale kde? :) Čerpadlo? Zasekne sa a nenatlakuje? To je asi blbosť. Alebo sa to nejako zavzdušní (len rozmýšľam nahlas). Napadlo ma ešte skúsiť odsledovať pred každým štartom 2-3x vypnúť/zapnúť "kľúčik", či sa problém bude aj tak objavovať, alebo nie.
Motor obsahuje "mpi" vstrek (podobne ako felda mpi), zapaľovanie je tvorené dvoma indukčnými cievkami, z ktorých idú z každej po dva klasické zapaľovacie VN káble k sviečkam.
Teraz som bol za posledný mesiac 2x na týždňovej dovolenke, kedy sa prešla dlhšia trasa (200-300 km), auto sa na týždeň (5-6 dní) odstavilo a potom sa znova štartovalo na spiatočnú cestu.
V obidvoch prípadoch sa vyskytlo to isté, a čiže auto veľmi neochotne štartovalo. Možno aj 10s bolo potrebné točiť motorom, kým motor naskočil a následne po štarte malý okamih, kým sa chod ustálil. Baterkou ani štartérom to nie je, motor to pretáča pri štarte pekne (navyše používam solárnu nabíjačku pri dlhšom odstavení auta, aby sa baterka nevybíjala), ale ani náznak odpálenia, len to točí točí naprázdno a dlho to treba utrápiť, kým motor nakoniec naskočí.
Potom ďalšie štarty sú už bezproblémové, aj za jazdy je všetko v poriadku.
Inak sa s autom bežne jazdí podľa potreby, prevažne tak po 1-3 dňoch a vtedy problémy so štartom nie sú, alebo aspoň nie také výrazné - je ale fakt, že občas to štartuje proste trochu dlhšie, ale nie až tak moc dlho ako pri viacdňovej odstávke, dlhší štart sa vyskytuje aj keď odstavím zohriaty motor a potrebujem znova štartovať po cca 30 min. - 3 hodiny, ale je to individuálne.
Keď vypnem motor a okamžite štartujem hneď nazad, vtedy chytí vždy na brnk.
Čím by to mohlo byť, na čo sa zamerať? V diagnostike nie sú závady v zozname chýb žiadne, viac cez diagnostiku som zatiaľ neskúmal.
Problém je v podstate od kúpy auta (22 tis. km je v rodine), sviečky som menil hneď po kúpe, tak neviem, či to robilo aj so starými (teraz sú tam NGK predpísaného typu).
Osobne si myslím, že problém je najskôr niekde v palivovej sústave. Ale kde? :) Čerpadlo? Zasekne sa a nenatlakuje? To je asi blbosť. Alebo sa to nejako zavzdušní (len rozmýšľam nahlas). Napadlo ma ešte skúsiť odsledovať pred každým štartom 2-3x vypnúť/zapnúť "kľúčik", či sa problém bude aj tak objavovať, alebo nie.
Motor obsahuje "mpi" vstrek (podobne ako felda mpi), zapaľovanie je tvorené dvoma indukčnými cievkami, z ktorých idú z každej po dva klasické zapaľovacie VN káble k sviečkam.
Hele fiaťáci, nemáte nekdo na prodej malý pokličky na plecháče na pandu / marbellu?
(A náhodó kryt složené střechy?
)
(A náhodó kryt složené střechy?

-> M@rtin: 1,6 TDi někdy táhne?
-> tunerlada: Auto je to krásný, ale kvalita prý stále italská a prodeje dost mizerný
Což je škoda, ten benzínovej dvoulitr bych si za pár let jako ojetinu (i s vidinou častějšího servisu) klidně koupil - ale aby bylo z čeho vybírat 


-> Nwkt:
Přesně a o starý 1,6 TDI říct, že to tahá od 1000 otáček, to je sprostota, to ani dunět nemůže protože tam není nic, co by dunění mohlo způsobit.
To 1,9 TDI ano, zaduní že motor může z auta vyletět, zahulí a jede. 
U tátovy 1,6 TDI 55 kW v zimě ani nejde hodit na sněhu auto přes rukáv v křižovatce se zařazenou dvojkou, protože to na sněhu pod 1500 otáček nehrábne a zdechne.
Přesně a o starý 1,6 TDI říct, že to tahá od 1000 otáček, to je sprostota, to ani dunět nemůže protože tam není nic, co by dunění mohlo způsobit.


U tátovy 1,6 TDI 55 kW v zimě ani nejde hodit na sněhu auto přes rukáv v křižovatce se zařazenou dvojkou, protože to na sněhu pod 1500 otáček nehrábne a zdechne.
-> minno: Právě že ne, to je tak odtlumený že to moc neslyšíš 

-> minno: Tak nějak. A přitom trošku to jede od 2000ot, a trošku líp od 2500ot :-) Ale já s tím jezdit teď nemusím, zařídil jsem si soukromý auto pro firemní účely, tak jezdím soukromou 1,6MPi

-> M@rtin: rezonuje celé auto, motor ide vyskočiť z auta, a im to žily netrhá :)
-> Jirik_Tuňák1983 13.07.17 08:17:09: Přesně tak, to jako kolega říkal jak krásně odcpoda táhnou firemní 1,6TDI, prý stačí 1000 - 1200 otáček 

-> M@rtin 12.07.17 23:08:37: Navíc pro nás benzínáře není problém to točit
. Já vždycky umírám, když kolega z TDi přesedne do točivého atmosférického Japonce nebo Itala. Za prvé furt prská, že to nejede a za další řadí v úplně nesmyslných otáčkách, takže to skutečně jede jak z prdele. Přičemž já s tím samým autem jedu mnohem dynamičtěji až ostře a dokážu využít celé použitelné spektrum otáček toho motoru. Asi ne nadarmo jsem někde četl jakous poznámku, že lidi dnes už neumí naslouchat a cítit motor a proto potřebují turbodmychadlo, které tu "přemýšlecí" část odkroutí za ně.

-> M@rtin 12.07.17 23:08:37: Copak, bouračka? Něco velkého?
-> Jirik_Tuňák1983 12.07.17 22:15:30: To máš recht ono je to lehký a s těma 100HP to upalovalo fakt skvěle
I ta s těma 60HP co máme, teda měli, doma to nebylo marný svezení, jen mi to manželka nechtěla moc půjčovat že na tom zvedám spotřebu :-)
Ale teď už je to pasé, čekám na vyjádření pojišťovny co teď s tím autem

I ta s těma 60HP co máme, teda měli, doma to nebylo marný svezení, jen mi to manželka nechtěla moc půjčovat že na tom zvedám spotřebu :-)
Ale teď už je to pasé, čekám na vyjádření pojišťovny co teď s tím autem

-> M@rtin 12.07.17 21:35:06: Obecně má ta Panda perfektní hodnocení i jako ojetina ve všech verzích.
Obrázci pro ostatní.
www.google.cz/search?q=fi at+pan...
Obrázci pro ostatní.
www.google.cz/search?q=fi at+pan...
-> Jirik_Tuňák1983 12.07.17 00:43:07: 100HP Pandůra jsem měl jednou půjčenej tehdá v Turecku a bylo to dobrý žihadlo. Doma jsme měli s 60HP a taky to nebylo špatný. Uvidíme co bude dál ...
-> tunerlada: QV je jedine 2.9 V6, ten hrkotavy JTD je iba obycajna giulia...
Panda se mi taky líbí, více ta nová. U té staré 4x4 a pak Panda 100HP.
Je tam 1.4 se 6kvaltem. Moc jich není, ale koupit se dají a v inzerci se vyskytují i u nás. Na levné prdítko mezi miniautama gut.
Např.
https://m.youtube.com/wat ch?v=fH7Vcot67LE
Jestli dělají sporta u té nové nevím.
Edit, původní video zatím přestalo fungovat, tak uvidíme.....
Je tam 1.4 se 6kvaltem. Moc jich není, ale koupit se dají a v inzerci se vyskytují i u nás. Na levné prdítko mezi miniautama gut.
Např.

https://m.youtube.com/wat ch?v=fH7Vcot67LE
Jestli dělají sporta u té nové nevím.
Edit, původní video zatím přestalo fungovat, tak uvidíme.....
-> tunerlada: tak na 500ku to nema, ale tu mi zatial este nepozicali v destinacii ziadnej
ale jazdil som vtom ako spolujazdec velakrat
no a ta alfa je brutalna, to je krasny voz

no a ta alfa je brutalna, to je krasny voz
Ale co se italů týče.. tak nejvíc můžu novou Giuliu QV svezení naprosto famozní a to i v normální 2.2 dieslu , podvozek mají naladěný fakt hezky a interier hlavně volant je moc příjemnej..
interiery mají elektriky barevně taky hodně pěkně sladěný
-> haso: panda to je auto důchodců
navíc originální díly jako třeba ložisko, čidlo abs atd.. jsou daleko dražší než na větší novější auta (celkem paradox)
Jinak co se 500 týče, tak mi ještě strašně učarovala elektrická verze, což je uplně největší pecka..byl sem z ní hodně hotovej a začíná se dovážet celkem víc a víc, to zrychlení na malý autíčko je suprový a ten pocit ticha je taky celkem zajímavej jak hned člověk vnímá že to auto není téměř odhlučněný

Jinak co se 500 týče, tak mi ještě strašně učarovala elektrická verze, což je uplně největší pecka..byl sem z ní hodně hotovej a začíná se dovážet celkem víc a víc, to zrychlení na malý autíčko je suprový a ten pocit ticha je taky celkem zajímavej jak hned člověk vnímá že to auto není téměř odhlučněný