skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
19:10:34
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 18.11.24 19:09:01: Ale i ten pedál může být jen tlačítko.
19:09:01
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: To si děláš pr.. že tuhle pikačovinu "ovládání převodovky přes stěrače" už převzal i koncern. :-/ Vždycky jsem se za to mercedesům smál (a že jich v práci několik máme) a říkal jejich majitelům, že takovej sráč s touhle kravinou bych nikdy nechtěl. :-/
-> Jirik_Tuňák1983: Dneska už to dělá jenom "BZZZZ", tudíž čtvrtej (u automatu třetí) pedál netřeba.
-> Jirik_Tuňák1983: Dneska už to dělá jenom "BZZZZ", tudíž čtvrtej (u automatu třetí) pedál netřeba.
19:05:50
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 18.11.24 19:03:30: To bude mít příští generace
19:03:30
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 18.11.24 19:01:12: Tak už jen ruční brzdu na levou nohu pedálem a odjištění pod volant a je to.
19:01:12
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: Mě sere novej Superb, Kodiaq. Vpravo je mercedes volič a stěrače nacpali na levou páčku. Takže jedna páčka ma několik hejblátek a funkcí. Jako jezdit jen a tím, tak si na to asi zvykneš. Ale jak denně sedím v 10 různých autech, tak mi to vadí
15:05:25
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> CHIP 18.11.24 14:37:45: To má tuším i Mercedes, páčkou nahoru a dolů se přidávalo a ubíralo. Měl jsem to v Cromaňonci a taky to bylo fajn. Staré řešení u PSA ale zatím vede.
14:37:45
18.11.2024
18.11.2024
CHIP
-> MATTESS: Dávám ti za pravdu .. Octavia2 a tempomat na páčce je naprosto jednoduchý, naprosto intuitivní, nikam se nemusím koukat.
Ještě jsem měl rád tempomat v Mazdě 626, tam na to byla zvláštní páčka a docela pěkně jsem si s tím porozumněl.
Ještě jsem měl rád tempomat v Mazdě 626, tam na to byla zvláštní páčka a docela pěkně jsem si s tím porozumněl.
14:29:46
18.11.2024
18.11.2024
MATTESS
-> Borderer: no vidíš to. Za 4 roky s P308 jsem se na páčky nepodíval ani jednou a u VW i po 5 letech se musím podívat. Pak sednu do manželky P207 a opět ovládám poslepu. Stejně tak kolega v práci, kdy na P406, P407 měl páčky a u P508 je ovládání na volantu, vzpomíná na páčky
13:42:03
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 18.11.24 13:29:01: To je rukama. Střídám několik aut, každé to má jinak a jinde a nemá problema. Pouze s čůráčkem nahoře na páčce u O3.
13:29:01
18.11.2024
18.11.2024
Borderer
-> MATTESS: Já bych to vrátil k tomu, že beztak je to o tom, na co je člověk zvyklý. Já sem od začátku naučenej na volant s fyzickými tlačítky, tam jdu naučenej po slepu... maximálně místo zvýšení rychlost na tempomatu přidám hlasitost, když jedu hodně zamyšlenej po dálnici. Teď už máme dva roky služební "provizorium" v podobě P308 a naopak ty páčky jsou pro mne za trest. Tu na rádio sem už dávno vzdal a raději ho ovládám po staru a tu na tempomat furt hledám jak pitomec a kolikrát se musím podívat, abych našel správný tlačítko.
11:53:58
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 18.11.24 11:47:09: Že jo? Nemotá se to a není rizeto, že si člověk spustí něco jiného.
11:47:09
18.11.2024
18.11.2024
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: přesně. Páčky pod volantem mi seděly daleko více a byly více intuitivní než ta armáda čuflíků na volantu
20:56:21
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.11.24 20:43:59: To se tak designuje designuje, až se pak zjistí, že dvacet let staré auto to má udělané na pohmat lépe.
Já jsem zvyklý na volant, kde to ovládám poslepu, protože tlačítka mají tvarování a předěl nebo na ten samostatný sloupek, to je taky celkem dobré. Ale teď po letech naskočení opět do Francouze chápu, proč u tolika modelů jeli a stále jedou ty páčky za volantem. Ty z mého pohledu střídání aut různého stáří včetně nových jasně vedou. Nemusím nikam přehmatávat, pouštět volant nebo já nevím co, ale fakáčem a prsteníkem (popř. ukazovákem, jak je kdo zvyklý) obsloužím tempomat či speed limiter včetně všech fcí na levé straně a audio (+source) s telefonem apod. na pravé straně.
Já jsem zvyklý na volant, kde to ovládám poslepu, protože tlačítka mají tvarování a předěl nebo na ten samostatný sloupek, to je taky celkem dobré. Ale teď po letech naskočení opět do Francouze chápu, proč u tolika modelů jeli a stále jedou ty páčky za volantem. Ty z mého pohledu střídání aut různého stáří včetně nových jasně vedou. Nemusím nikam přehmatávat, pouštět volant nebo já nevím co, ale fakáčem a prsteníkem (popř. ukazovákem, jak je kdo zvyklý) obsloužím tempomat či speed limiter včetně všech fcí na levé straně a audio (+source) s telefonem apod. na pravé straně.
20:43:59
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> vhml 15.11.24 14:27:31: Jo, Pasik to ma lepsi. Hlavne nema ty tlacitka v rovine, takze nemusis na volant koukat a vis co mackas.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 14:34:51: To neni problem vubec. To se mozna zda, ale dosahnes tam uplne v pohode.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 14:34:51: To neni problem vubec. To se mozna zda, ale dosahnes tam uplne v pohode.
19:22:10
15.11.2024
15.11.2024
kpt.Budha
-> vhml: Mám podobné ovládání adapťáku, nicméně netušíte, dá se nějak zamezit, aby mi to samo přibržďovalo do dálničních zatáček? Ona je tam ještě nějaká ta funkce, že to dokáže držet rychlost samo dle značek, ale asi by to mělo fungovat i odděleně? On ten adapťák funguje super, ale když pak na přehledné prázdné dálnici přijedete do zatáčky, kterou to vyhodnotí, že to těch standardních 168 nejde projet, tak to zašlápne brzdu...nepřijde mi to jako bezpečná funkce
15:41:36
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.11.24 15:28:37: Na CX byly takové i hliníci.
15:34:58
15.11.2024
15.11.2024
Milan 136
-> Bukaj 15.11.24 15:29:03: Samozřejmě. Kvůli něčemu jinému.
15:29:03
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> Syny 15.11.24 10:40:23: Fakt je to kvůli emisím?
15:28:37
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 10:08:46: Nevyhejbá, ale obecně tam ten sajrajt jde hlavně z vnější strany auta - a převážně k zadním kolům (rozstřikem od předních). Z vnitřní strany auta tam moc bordel lítat nemůže, když jsou kola z cca 2/3 krytá podběhem. Takže na zimu by byly ideální celoplošné poklice bez jakýchkoli děr - bohužel takové snad nikdy žádná automobilka (vyjma Citroenu někdy v 60. letech) nevyráběla...
15:24:06
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> minno 15.11.24 14:46:45: Na volantu je to lepší, než nějaká malá jebka na páčce.
14:46:45
15.11.2024
15.11.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 14:34:51: Palcom sa tam dá dočiahnuť úplne v pohode. Mne to rozloženie maximálne vyhovuje.
14:34:51
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.11.24 13:49:12: Copak to audio vlevo i vpravo, ale tlačítka + a - na spodku ramínka se moc nepovedla. Tam se dá palcem dosáhnout?
14:27:31
15.11.2024
15.11.2024
vhml
-> Syny 15.11.24 13:49:12: Passat to má teda výrazně lepší, alespoň před faceliftem. S adaptakem a automatem v podstate ridis jenom tema tlacitkama + / - a RES. Pedály už používám málokdy.
13:49:12
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 13:39:36: Tlacitka na volantu, ale jsou vsechna ve stejne rovine bez nejakeho oddeleni, takze jde jen pohmatem blbe poznat co vlastne mackas Navic diky tomu posunuli prepinani pisnicek na pravou stranu volantu, kdezto hlasitost zustala vlevo. To se moc nepovedlo, no... Radsi bych to mel na te pacce blinkru.
13:39:36
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.11.24 13:28:35: A co tam máš teď?
13:28:35
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 13:25:54: Paradoxne mi ten cudlik vyhovoval vic nez jak to mam ted :/
13:25:54
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny: -> Jumbo: To o ťuknutí jsem nevěděl. Ten čůráček je takové nešťastné řešení. Takže raději budu nadále používat na úrovni zrušení pedálem.
13:11:44
15.11.2024
15.11.2024
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud si správně pamatuju O3 a tu kombo páčku, tak když se tím camprlíkem nahoře jenom posune, aby se nepřepl, tak se tempomat deaktivuje ale rychlost zůstane uložená. Když se posune do vedlejší polohy, rychlost i tempomat se úplně daktivují. z boku páčky je pak kolébkový přepínač, který ma SET a RES. SET nastaví novou rychlost a RES by měl zapnout tu, která tam byla původně a začít zrychlovat...
13:08:42
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 12:53:51: Jen do nej tuknes a vrati se zpatky (to je zruseni, ale zapamatuje si posledni nastavenou rychlost, kterou pak muzes zas vyvolat tlacitkem "res"). Kdyz ho prepnes uplne napravo, tak tempomat vypnes (a zapomene to i posledni hodnotu).
12:53:51
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.11.24 12:48:08: Takže s ním musím cvakat sem a tam? A původní rychlost se tím ale zruší, nie?
12:48:08
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 12:20:27: Jestli to neni adaptak, tak nahore mas na pacce ten malej prepinac, kterym to canclujes :)
12:37:18
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 15.11.24 12:28:31: Jo, tohle je dobrý. Tuto má jen ten čůráček na páčce s blikači.
12:28:31
15.11.2024
15.11.2024
MXMarek
-> Jirik_Tuňák1983: Ja mam u O3 na tempomat samostatnou packu a tam do ni staci klepnout smerem dopredu. Jak to maj ale socialnejsi verze, nevim.
12:20:27
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
Jaxe u O3 dá vypnout/pauznout obyč. tempomat, aniž bych musel šlapat na brzdu nebo spojku, když chci poté dát zase restart původní rychlosti? Je na to nějaké kombo?
12:03:06
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.11.24 11:14:04: A co teprve u Pažuta, když má nádrž na 80 litrů.
11:14:04
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> palinator 15.11.24 11:03:20: No, kufr nic moc, to je pravda. A ma to i docela malou nadrz. To mi tenkrat fascinovalo u te B6. Tam kdyz jsem mel na stojanu uz 68 litru a furt to tam teklo, tak jsem se normalne koukl pod auto, jestli mi to nekde nechcije ven
11:03:20
15.11.2024
15.11.2024
palinator
-> Syny:
No... velký SUV... je to celkem široká krabice, ale z hlediska praktičnosti to moc velký není. Rapid měl užitnou hodnotu větší.
No... velký SUV... je to celkem široká krabice, ale z hlediska praktičnosti to moc velký není. Rapid měl užitnou hodnotu větší.
10:55:02
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> palinator 15.11.24 10:48:40: Coz na to, ze to je velky SUV, neni zas tak zly. Tedy pokud jde o nejakou kombinovanou spotrebu. Ja kdyz jezdil ty streky mezi CZ a UK, tak jsem s Passatem B6 4motion jezdil za 7,5. Pravda, po DE jsem jezdil 160-180km/h, ale zbytek cesty dle predpisu.
10:53:55
15.11.2024
15.11.2024
vhml
-> Syny 15.11.24 10:40:23: hele třeba vcera jsme byli v Praze vyzvednou u Saskyna Passata po servisu a domu žrala litrová F4 o půllitr mín než Passat
10:48:40
15.11.2024
15.11.2024
palinator
-> Syny:
Asi tak že jede Karoq v naftě stejně za 7
Asi tak že jede Karoq v naftě stejně za 7
10:40:23
15.11.2024
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 09:25:20: Lepsi obtekani vzduchu - mensi emise... Az takhle dakeko uz to doslo. Docela by me samotneho zajimalo jak moc to v praxi je znat.
10:08:46
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.11.24 09:32:48: Takže se jako voda a břečka s posypovou solí tomu meziprostoru vyhejbá?
09:32:48
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: No, ten sajrajt se tam právě nedostane - na disk jde sajrajt se solí zvenčí a ne z vnitřní strany...
09:27:41
15.11.2024
15.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 15.11.24 09:23:03: Jako že se ten sajrat s vodou a solí lépe drží mezi diskem a poklicí?
09:25:20
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> Syny 14.11.24 21:06:02: Hm, tyhle kola už jsem na nějakejch autech viděl, ale s tou "poklicí" jsem se zatím nesetkal. K čemu to vlastně je? To nějak zlepšuje proudění vzduchu (chlazení brzd) nebo chrání náběžné hrany disku před abrazí?
09:23:03
15.11.2024
15.11.2024
Bukaj
-> Pavel P.. 14.11.24 20:50:28: Tak na zimu asi dobrý, že to kolo tolik netrpí od sraček na silnici (sůl, štěrk, závěje), ale estetické to moc není
09:14:18
15.11.2024
15.11.2024
palinator
-> Syny:
Koukám že to bez těch poklic není zas tak hnusný. Lepší, než jsem čekal. Jdu je servat
Koukám že to bez těch poklic není zas tak hnusný. Lepší, než jsem čekal. Jdu je servat
22:08:37
14.11.2024
14.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Pavel P.. 14.11.24 20:50:28: Strašidelný.....
21:06:02
14.11.2024
14.11.2024
Syny