![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2: Nic, nechápeme se. Minimálně 4 z 5ti případů bylo právě "zmáčknu čudlík a jdu do prdele". A ve dvou případech asi závada, protože kufr prázdný (nebo už vykradený nevím). Nemám nic proti el. kufrům, jen mi tohle přijde krajně nezodpovědné a zajímalo by mne názor pojišťovny v případě krádeže. U manuálního kufru s tím křápnout prostě musíš. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Co nezavírají? Já ti říkám že úplně stejně necháš manuální, že na tohle nemá elektrika žádný vliv. Prostě zpomeneš zavřít. Pootevřou se právě když narazí do něčeho v kufuru. A když vím že mi něco čouhá z kufru tak u toho tak nějak z principu chvilku počkám.
-> saskyn2: Nezavírají. Byli jsme tam cca 10 minut a nikde nikdo. Další případ bylo VW, tam se kufr zavíral, 2x klapnul a pak se zase asi na 20cm pootevřel. Na paní stačilo houknout. V dalších třech případech to samé, ale bez majítele.
edit: Kufr už byl pootevřený a nikde nikdo.
edit: Kufr už byl pootevřený a nikde nikdo.
-> Borderer: nerozumím co tím myslíš? Snad vidíš že se zavírají. To úplně stejně zapomenes manuální.
-> saskyn2: Jo, zmáčkneš čudl a deš do prdele...Letos sem tohle viděl v Liberci asi 5x během léta. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To slyším poprvé, že to s tažným nejde otevírat.
Možná tlačítkem zevnitř, ne?
Možná tlačítkem zevnitř, ne?
-> Nwkt: za mě je elektrika kufru fajn věc. Jdu s plnýma rukama, nemusím nic pokládat.
A otevírají se mi i při zapnutém vozíku. Elektriku mám Erich Jager. A chlap, který to kódoval se v tom celkem vyznal, tak že by mi to rovnou povolil?
A otevírají se mi i při zapnutém vozíku. Elektriku mám Erich Jager. A chlap, který to kódoval se v tom celkem vyznal, tak že by mi to rovnou povolil?
-> Tom Troll: ja ale nemluvil o kufru.
-> minno: jo to je možné s tím nemám zkušenost, jen říkám že to el dovreni není úplně blbá věc.
-> minno: jo to je možné s tím nemám zkušenost, jen říkám že to el dovreni není úplně blbá věc.
-> saskyn2 27.10.23 22:48:07: Pochopil som to tak, že sa dvere celé samé zavrú, nie len dovretie.
-> saskyn2: Docvakávací kufr měly kadikaly už v šedesátejch letech. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 27.10.23 22:27:02: tak to prekodujes. Jinak je to právě kvůli tomu aby ti ten el kufr nesrovnal to kolo na držáku
ten kufr nemá sílu lisu u kukabusu takže pokud to není vyloženě něco z papíru tak se o věci vůbec bát nemusíš. A pro děti je easy open super zábava. Samozřejmě jsou i situace kdy to víc sere než pomáhá ale není jich tolik jak si myslíš. Jestli něco na tom blbě tak hlavně to že čekáš než se otevře, obyc jde rychleji ale když se s tím uzivatelsy sžiješ tak prostě mackas na klicku a přijdeš naopak k otevřenému
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: tak El dovirani dveří měli audiny už nekdy před 10 lety a neurazí mě to prostě to ty dveře docvakne když je blbě zavřeš
-> saskyn2 27.10.23 22:07:52: Tak občas s vozejkem jezdím a až se malá naučí pořádně na kole, tak už mám připravenej držák na kola na tažný, ať můžem někam vyrazit. A paradoxně el. kufr bych využil nejvíc právě, když je za autem něco na tažným, protože se k tomu otevírání blbě leze, není kam uhnout, aby se víko otevřelo atd. Jako neříkám, že to nejde, ale zrovna v těchhle situacích bych to el. otevírání bral mnohem víc, než když za autem nic není.
Jinak u zavírání to je fajn, ale docela často jezdím s kufrem nabitým, že si víko rukou pomalu zavírám a koukám jestli to vyjde. To je právě další věc, kde by mě to el. víko asi víc sralo než pomáhalo :)
Jinak u zavírání to je fajn, ale docela často jezdím s kufrem nabitým, že si víko rukou pomalu zavírám a koukám jestli to vyjde. To je právě další věc, kde by mě to el. víko asi víc sralo než pomáhalo :)
-> saskyn2: Sry jsem při pátku pomalejší a četl jsem píšeš místo píše... jdu se zbičovat gumovou hadicí, jak říká kolega ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: však to nikdo netvrdí přečti si to ještě jednou. Odpovídám jemu na to co píše o postu Jardy
-> saskyn2: To ale nebyl Libor...
-> Syny: ale ono se s tím nijak nepereš, jde to celkem lehce a kolikrát jedeš s vozejkem. Jinak to u některých aut jde prekodovat. Za mě je El kufr ideálně s easy open celkem fajn věc, máš plný ruce a dáš to do kufru bez pokládání věci na zem a podobně. To samý zavírání tuknes do tlačítka a jdeš do prrdele
-> Nwkt: To si děláš prdel... Tak to jsem ani nevěděl, že když je něco připojeno na kouli, tak se neotevírají. Jako furt se autu s tímhle vyhejbam, ale vždy si říkam, že bych to asi nějak přežil, kdyby to tam bylo. Ovšem tohle by mě fakt sralo, abych se s tím pral když si povezu třeba kola nebo něco... Navíc do kufru jsem leckdy schopnej jít třeba 3x za minutu, takže pro el. vzpěry ideální ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp 27.10.23 06:45:25: Nevadí, navíc pokud máš třeba zapojenej vozejk tak se ani neotvírají a musíš je přetlačit ručně. Umírají tam jiný věci než mechanický
-> saskyn2 27.10.23 13:50:30: Napsal snad, že je to lepší?
-> Pavel P@nkáč 27.10.23 14:48:52: Něco proti motorům, které jsou z velké části pod předním sklem? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P@nkáč: Netvrdím že ne
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2:
ty seš moc zhýčkanej existují i francouská auta, bmw a mercedes a hodně dalších, to podelně motor by jsi servisoval ještě s chutí:)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: To co píše je blbost. Servisně lepší? Jako v čem? Že kvůli rozvodům sundávat čumák? Že ti olej bleje po nápravnici při vypouštění? Že když chceš sundat vanu tak sundáváš nápravnici? Že v tom je s-tronic místo dsg takže když měníš filtr tak musí vana převodovky dolů? Za mě jsou tyhle podélný právě hrozný peklo na servis.
-> vhml 26.10.23 14:37:20:
Horší jízdní vlastnosti, protože je motor narvanej až úplně vepředu, větší spotřeba kvůli podélný zástavbě, kdyby ten motor lehl, bude se hůř shánět protože podélnejch je určitě míň než příčnejch, servisní složitost asi podle vkusu, někdo na to nadává, Sádra chválí; auto musí mít dost dlouhej čumák, takže praktičnost auta je horší než u příčníků.
Jako nejsou to žádný kritický věci, ale v podstatě jediným argumentem, proč to auto chtít, je cena. Pohledný to taky není, ale to je věc vkusu. U Audi je aspoň design v pořádku, materiály a zpracování asi budou taky fajn a je to už "prémiovka", kde se spousta věcí hodnotí jinak.
Horší jízdní vlastnosti, protože je motor narvanej až úplně vepředu, větší spotřeba kvůli podélný zástavbě, kdyby ten motor lehl, bude se hůř shánět protože podélnejch je určitě míň než příčnejch, servisní složitost asi podle vkusu, někdo na to nadává, Sádra chválí; auto musí mít dost dlouhej čumák, takže praktičnost auta je horší než u příčníků.
Jako nejsou to žádný kritický věci, ale v podstatě jediným argumentem, proč to auto chtít, je cena. Pohledný to taky není, ale to je věc vkusu. U Audi je aspoň design v pořádku, materiály a zpracování asi budou taky fajn a je to už "prémiovka", kde se spousta věcí hodnotí jinak.
Tvl nestrašte mě vzpěrama. Se děsím té ceny, až to budu muset měnit.
BTW jak moc jim škodí, když ten kufr někdo otevře/zavře ručně?
Pokud vezu někoho, kdo to nezná, tak jsem u kufru první i poslední. A kdykoliv se vyskytuje okolo auta tchán, mám chuť mu urazit ruce preventivně.
BTW jak moc jim škodí, když ten kufr někdo otevře/zavře ručně?
Pokud vezu někoho, kdo to nezná, tak jsem u kufru první i poslední. A kdykoliv se vyskytuje okolo auta tchán, mám chuť mu urazit ruce preventivně.
-> saskyn2: Někdo dělá repas origo za 5ku obou
-> saskyn2 26.10.23 20:23:28: aha, tak v tom jsem se jestě nehnípal (v lepených), s tím jak to dlouho po opravě vydrží máš pravdu....
Měl ten Seat Exeo vůbec klasický automat, popř. DSG? Našel jsem něco o CVT, tak jestli je to skutečně tak.
-> saskyn2: Tak proste rovnou upozornit, ze to opravit umis za tolik a tolik, ale bez zaruky - ber nebo nech...
Kolegovi na Scoutu (III) vzdy psala nejakou chybu, ale fungovala, takze dratama to nebylo. Co stala nova nevim (muzu zjistit), ale rikal neco o 7mi?
-> Pavel P@nkáč 26.10.23 20:20:44: Novější jsou lepený. Nebo teda nevím já se na to fakt můžu vysrat abych se v tom hrabal, ještě nedávno byl přísun levných za cenu kterou ani nemůžu napsat, něco jsem naskladnil, až dojdou, tak to třeba taky zkusím.
-> Syny 26.10.23 20:14:55: Origo vychází 8700, nebo ta čína jak píše Pavel. Ber to tak že sobě to třeba udělat můžeš, ale zákazníkovi musíš taky držet nějakou záruku a aby mi někdo dal i kdyby 3000 za opravu a vydrželo mu to fungovat pár měsíců protože mu v tom odejde motor, nebo tam zateče to úplně nemám zapotřebí.
-> saskyn2: s horkovzuškou sem teda neoperoval:) nejhorší tam dostat zpět tu pružinu a s tím spojené takové zajištovací plastové půlměsíce, udělat jich pět, deset tak se to dostane do ruky.....v h.k. tuším někdo opravuje za 2tis. kus inz. byl na bazoši.
-> Syny: už to dělá i čína....tady se dá koupit asi za 6 a na ali asi za 4 (ale už sem musel platit i clo za podobně drahé věci) na autech už sem je zaznamenal a fungovali...
jinak origo je okolo 8
jinak origo je okolo 8
-> saskyn2 26.10.23 20:12:51: Tak to asi zalezi. Nevim kolik chces za hodinu, ale jestli jedina alternativa je nova vzpera za 12-15...
-> Pavel P@nkáč: Rozumně pro zákazníka nedá. Abych to nahřejval horkovzduškou a 4h si s tím hrál to nikdo normálně nezaplatí.
-> saskyn2: ta vzpěra se rozebrat dá...už se mě podařila i oprava
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud to má z normálních kabelů a né sraček a má tu vzpěru rozebíratelnou tak bych s tím neměl větší problém. Ale pokud idiot navrhne nerozebíratelnou vzpěru kde se kroutí kabel přímo u ní a k ní dá pidikablíčky s nějakou zasranou ekobužírkou, tak bych mu tu vzpěru s chutí narval celou do prdele a připojil do zásuvky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT:Teda jediný co tak si vždycky lidi na B6 stěžovali že jim to s těma vratama hrozně práská, ty vzpěry jsou na tohle asi lepší kdyby se udělaly normálně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT:Teda jediný co tak si vždycky lidi na B6 stěžovali že jim to s těma vratama hrozně práská, ty vzpěry jsou na tohle asi lepší kdyby se udělaly normálně
-> dragon_cb_cz:
-> Jirik_Tuňák1983:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A teď si vemte, že poslední generace Volva V70 měla taky motory v pantech a aktuální V90 už má tu píčovinu se vzpěrou, motorem a svazkem v krku.
Říká se tomu asi úspora. Možná to má ještě jiný, ale nevím jaký, účel. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 26.10.23 17:32:01: No jasně, vyklopíš ho v těch pantech nahoru, vyšroubuješ šroub z vany a sklopíš ho zpět a tím olej vypustíš. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 26.10.23 17:32:01: Taky mi chvilku trvalo, nez mi to doslo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 26.10.23 17:18:39: Aha, ja som si neprečítal celkom dobre súvislosti a vysvetlil si to po svojom v zmysle, že motor (agregát) je uchytený nejako na pantoch
Už rozumiem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Syny 26.10.23 17:05:01: jo jasný
-> minno: že to nemá elektrický vzpěry ale motor tahá za pant
-> saskyn2 26.10.23 15:32:24: Kdyby jen Octavia, má to tak i B8 ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2 26.10.23 15:32:24: čo znamená motory v pantu?