skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Zdravím, na Octavii 2 po FL řeším tento špatný konektor osvětlení SPZ. Nevíte kde sehnat nový ? Nemůžu nic najít.
-> vhml 08.11.21 18:21:21: ale AEE v octe to nemelo, ne? ale to se davalo jen do prvnich....
-> Pavel P@nkáč: no bud to necháš protože to ničemu nevadí, pokud to zákazníka hodně sere dáš novou řemenici, než se ošoupe barva a oleští na kov(což je tak 100tkm) tak je to potichu.
-> saskyn2: jak se řeší potom to popiskování rozvodaku o řemenici?

-> saskyn2: Díky za info. Předám dál.
-> Milan 136: Na tu rozvodovku jsem se ptal, protože ten kravál v tý 0III je asi čím dál větší a autorizák navrhnul jediný řešení - výměna kompletu za novej, odhad ceny 150tis... Takže se do toho budu muset pustit sám a odvýzt to Sixtovi.
-> Milan 136: Na tu rozvodovku jsem se ptal, protože ten kravál v tý 0III je asi čím dál větší a autorizák navrhnul jediný řešení - výměna kompletu za novej, odhad ceny 150tis... Takže se do toho budu muset pustit sám a odvýzt to Sixtovi.
-> StepaNoFUN: předepsaných je 210. Popiskování může dělat cokoliv, postup je sundat řemen altíku a start, pak pokud to bude dělat dál, tak sundat řemenici- nejčasteji to dělá bok rozvodáku o vnitřek řemenice, pokud to bude dělat dál tak to je něco v rozvodech a musí dát nový.
-> Jozka 09.11.21 18:34:11: To bude ono

-> StepaNoFUN 09.11.21 18:27:19: Díky..
-> Milan 136 09.11.21 18:28:00: Tak to možná moje chyba - mě utkvěla OI 75 kW služební, se kterou jsem jezdil, takže možná to bylo 75 vs. 74.. nikoliv 76.
-> Milan 136 09.11.21 18:28:00: Tak to možná moje chyba - mě utkvěla OI 75 kW služební, se kterou jsem jezdil, takže možná to bylo 75 vs. 74.. nikoliv 76.

-> StepaNoFUN 09.11.21 18:29:11: 210.
Ale moc se jim to, nebo spíš dodavateli nepovedlo. Řemen tam cestuje, může se říznout o kladku a je na cáry.
Ale moc se jim to, nebo spíš dodavateli nepovedlo. Řemen tam cestuje, může se říznout o kladku a je na cáry.
-> Milan 136: To fakt nevydržej ani 120tis a píšou na ně 250?
-> StepaNoFUN 09.11.21 18:24:26: Rozvody určitě udělat. Jinak to dopadne potkaným motorem.
Ta rozvodovka by myslím nemělo být nic strašného, žádná past.
-> Jozka 09.11.21 18:24:30: 1.6 byla buď AEE 55kW, AKL 74kW, nebo pak BFQ/AVU 75kW.
Ta rozvodovka by myslím nemělo být nic strašného, žádná past.
-> Jozka 09.11.21 18:24:30: 1.6 byla buď AEE 55kW, AKL 74kW, nebo pak BFQ/AVU 75kW.
-> Jozka: Jak chce. Ale některý ten snímač vůbec neměly a taky to jezdí. Já ho třeba na svojí mám jen jako záslepku ve vaně, protože jsem neměl vanu bez díry. :-D Jde to odkódovat.
-> Milan 136 09.11.21 17:57:54: Už jsem se naučil, že neexistuje se nemá říkat.
Ale nemám o tom ani tucha - a ani odkud je to auto dovezený.
-> StepaNoFUN: Ho asi do toho servisu raději pošlu..

-> StepaNoFUN: Ho asi do toho servisu raději pošlu..

-> Milan 136: Na Tebe bych měl 2 dotazy. Kokodák, najeto 111tis. (do 110 to prej mělo záruku), manuál a ta slabší nafta. Po startu studeýho motoru se z toho ozývá popiskování jako kdyby lehce prokluzoval řemen na alternátoru, pak už dobrý. V autorizáku chtěj dělat i rozvody, na který je interval co vím tak 250tis. Udělat je, nebo ne?
A druhej dotaz - jak je složitý z OIII Scout vyoperovat zadní rozvodovku s haldexem?
A druhej dotaz - jak je složitý z OIII Scout vyoperovat zadní rozvodovku s haldexem?
-> Jozka 09.11.21 17:42:15: Nic takového neexistuje

-> StepaNoFUN: Mám dojem, že říkal, že to je "atypickej" motor 76 kW, nikoliv 75 kW a že prý jich nebylo moc - ale kdyby si to vymyslel, neposoudím.. Jak měří olej netuším, červenou kontrolku ale taky zná
. Tohle blikání je ovšem oranžový..

Tak jo. Porucha snímače hladiny by měla bejt oranžová (či maxidot) a jedno pípnutí. Blikání červený a 3 pípnutí je nízkej tlak...
A předface nemělo snímač hladiny.
A předface nemělo snímač hladiny.
-> StepaNoFUN 08.11.21 17:57:57: face určitě jo.
-> StepaNoFUN 08.11.21 17:57:57: urcite ma, ale nevim jestli az face...
-> Milan 136: si vubec nejsem jistej, jestli O1 mela oranzovou... schvalne kouknu do příručky k pristrojovce. Nekde ji mam...
-> StepaNoFUN 08.11.21 17:37:58: Ty jo možný to je. To už si fakt nepamatuju
Ale to by stejně podle mě blikalo žlutě.
Pokud červeně, tak je to něco kolem tlaku.

Ale to by stejně podle mě blikalo žlutě.
Pokud červeně, tak je to něco kolem tlaku.
-> Jozka: Jestli je to 1.6/55 (i když pochybuju, že by se nějaká dnešních dní dožila) Tak tam "dost oleje" je tak trochu relativní. Tak jsem si naběhnul, když jsem asi 3x zkontroloval olej a konstatoval "je ho dost". Nebylo. Stačilo tu měrku otočit opačně (prohlubní proti oblouku trubky) a najednou ho tam bylo málo. Ta měrka si "natáhla" olej ze stěny trubky.
-> Milan 136: Nesignalizovala takhle O1 poruchu snímače hladiny a kvality oleje? Nechce se mi to hledat...
-> Milan 136: Nesignalizovala takhle O1 poruchu snímače hladiny a kvality oleje? Nechce se mi to hledat...
-> Milan 136 08.11.21 12:36:36: Dík - on tvrdí, že oleje dost a správnej, zbytek nemám tušení, už jsem to auto dávno neviděl.. vyřídím.
Nemáte někdo prospekt ke Škodě Octavia Tour 2008, 2009? Jde mi pouze o to jaké tam jsou uvedeny barvy.
-> Jarda/felda 08.11.21 12:46:24: Mně teda ne.
-> Milan 136 07.11.21 22:44:49: on ten originál hever je na "nouzové" zvednutí a když budeš někde na konci světa v noci a v mrazu stát s píchlým kolem tak ti bude srdečně jedno že trošku poškrábeš práh 

-> Jozka 08.11.21 12:15:11: Normál určitě ne.
V první řadě bych se podíval, zda tam je vůbec olej
Pak na čidlo, jestli zkrz něj neprotéká olej.
Pak už přistoupit na měření tlaku oleje a případné hledání příčiny.
Může mít prohlou vanu, ucpaný sací koš humusem. Takhle na dálku těžko říct.
V první řadě bych se podíval, zda tam je vůbec olej

Pak na čidlo, jestli zkrz něj neprotéká olej.
Pak už přistoupit na měření tlaku oleje a případné hledání příčiny.
Může mít prohlou vanu, ucpaný sací koš humusem. Takhle na dálku těžko říct.
-> Milan 136: Normál nebo přírodní úkaz? Teď kolega hlásil, že na jeho O1 youngtimeru (benzín nějakej, asi 1.6) začla dovádět kontrolka mazání - po nastartování (prý 8 z 10ti případů) normálně zhasne a pak 3x nebo 4x v pravidelných intervalech blikne.. jak za studena, tak za tepla, při jízdě pak už nic.
Tak začal pátrat, jestli mu tím nechce něco důležitého sdělit..
Tak začal pátrat, jestli mu tím nechce něco důležitého sdělit..

-> Jirik_Tuňák1983 07.11.21 23:04:39: Protoze tyhle ulety maji na starost manazeri - "katovaxi kostů ". Jejich zadani je snizovat vyrobni naklady hlava nehlava, bez toho aby se premejslelo, co to do budoucna zpusobi. Priklad: jeden nas v devadesatkach veleuspesnej produkt. Pohon karuselu se vzorkama na zmereni puvodne pomoci krokovyho motorku na maly hlinikovy zakladne - nesmrtelny reseni. Po par letech se zacaly stroje dodavat s plastovym vyliskem misto hliniku. Plast kazdou chvili prasknul, masina stoji, servisak jede v lepsim pripade 2x100km, hodina prace a zbytecne nasranej zkaznik. Pri desitkach tisic analyzatoru v poli to za deset let udela zbytecny skody za desitky milionu, ale vyroba usetrila par sprdliku a to je hlavni!
-> Jirik_Tuňák1983: Tak si to spocitej, ta modifikace je levnější. Protože pak jim to usetri pár korun, ale na pár korun krát statistice aut je hodně velká úspora 

-> Milan 136 07.11.21 22:56:46: Je to stejná píčovina jako úspora na dvířkách u příruční schránky a nebo absenci plata. Něco takového se dá najít u všech značek. Úspora pár korun a naopak to vyžaduje nezřídka modifikaci stávajícího dílu.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 22:53:37: To bych také rád věděl. Přitom je to dost podstatná věc. Aby se dalo auto bezpečně zvednout bez jakéhokoliv poškození.
Ale většinu zákazníků zajímá konektivita s iPhonem, ne tohle.
Ale většinu zákazníků zajímá konektivita s iPhonem, ne tohle.
-> Milan 136: No a teď mi řekni, proč to není standardní výbava...
-> dragon_cb_cz 07.11.21 22:40:28: Tak to mám i na Švédovi, tam jsou stabilní místa jak pro příruční hever, resp. jeho zaklesnutí, tak pro dílenský zvedák bez rizika poškození čehokoliv.
Fiati to měli nebo mají řešené taky dobře. Kostky, kam vsadíš hever a nebo jej na ono místo nasadíš. Ve všech případech zcela mimo prahy.
Takže jak říkáš, je úsměvný, jak se naprosto triviální věc řeší alternativními produkty.
Fiati to měli nebo mají řešené taky dobře. Kostky, kam vsadíš hever a nebo jej na ono místo nasadíš. Ve všech případech zcela mimo prahy.
Takže jak říkáš, je úsměvný, jak se naprosto triviální věc řeší alternativními produkty.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 22:40:28: To jo no. Zvedat to kovovým heverem za lakovanou hranu prahu mi nepřijde jako super řešení.
Stejně je to fascinující, jak se X automobilek různě snaží vyřešit v zásadě naprosto triviální problém, ale jediný co jim v tom brání je vydat pár korun navíc 
V tomhle teda musím pochváli Saab, že u 9-3NG jsou prostě ve všech 4 rozích jasný zvedací místa, takovej obdélník kam krásně sedne origo hever nebo do něj jde dát opěrná guma (asi něco jako ten puk co o něm mluví Milan). Akorát jim to došlo jen u toho jednoho modelu, jinde to bylo taky za prahy. Ale alespoň se to nebortí jako u O1.

V tomhle teda musím pochváli Saab, že u 9-3NG jsou prostě ve všech 4 rozích jasný zvedací místa, takovej obdélník kam krásně sedne origo hever nebo do něj jde dát opěrná guma (asi něco jako ten puk co o něm mluví Milan). Akorát jim to došlo jen u toho jednoho modelu, jinde to bylo taky za prahy. Ale alespoň se to nebortí jako u O1.
-> Nwkt 07.11.21 21:37:33: I ten adaptér na práh může orvat lak na hraně prahu.
Tyhle puky jsou v podlaze v dírách, ze který to visí na montáži ve fabrice.
Tyhle puky jsou v podlaze v dírách, ze který to visí na montáži ve fabrice.
Predpokladam ze to nebude o moc odlisny od ofiko zvedacich mist na O1 - vepredu za nosniky. Ale to dodnes (i pres tech 20lett) malokdo vi a proto nedojebany prahy jsou scifi.
-> Nwkt: ja kdyz ted kupoval hever, tak jsem vzal "nuzkovej" ale s plastovo/gumovou plochou misto toho "ucka"... teda snad ho nebudu muset pouzit :-) U Suzuki se to teda neveda primo za prahy, ale za takovy zvedaci body privareny k prahum
Taky se primlouvam za odkazy 

-> Milan 136: ten zvedací puk se ale taky dává na origo zvedací místo ne? Akorát že se opře větší plochou? Něco podobného mě napadlo udělat ze dřeva a případně na to nalepit gumu.
Origo hever se mi nelíbí, nejradši zvedám hydraulikou za nápravy. Hoďte odkazy...
-> Milan 136: Ty puky jsou super, ale koukal jsem že se dělá i taková plastová kolíbka na rantl prahu na origo hever
-> radekp 07.11.21 19:22:15: Já jsem si sehnal hever z O3 na mou O2. Ten origo se mi moc nezdál a hlavně nezvedám za prahy, ale za zvedací puky z Audi S3.
-> Milan 136: diky. Popruh mam. Sroub objednam.