
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Tak týden jezdím ty těhlice z "velkého SUV" a je to naprosto super.
Každému ladiči mohu jen doporučit.
Auto se na 18" najednou řídí, jako kdyby tam byly úzký 15".
Volant se nevrací takovou silou, netahá to tolik za volant, prostě se s tím jezdí hrozně příjemně.
Změna úhlu tlumiče, polohy spodního čepu a páky řízení dělá své. Navíc ušetřené necelé 3kg odpružené hmoty na každém kole jako bonus
Každému ladiči mohu jen doporučit.
Auto se na 18" najednou řídí, jako kdyby tam byly úzký 15".
Volant se nevrací takovou silou, netahá to tolik za volant, prostě se s tím jezdí hrozně příjemně.
Změna úhlu tlumiče, polohy spodního čepu a páky řízení dělá své. Navíc ušetřené necelé 3kg odpružené hmoty na každém kole jako bonus

Chlapi, jak je to se zarukou u Oktavky z dovozu(Nemecko - r. v. 2018)?
Dnes ocista firemniho a Miniho
Dnes ocista firemniho a Miniho
-> Jarda - zrušená registrace 29.10.21 22:09:11: To asi není nutné.
Origo nevím, kdo to dodává ty silentbloky.
Voton umí i ty tedgum.
voton.cz/front/.../895900 1
Origo nevím, kdo to dodává ty silentbloky.
Voton umí i ty tedgum.
voton.cz/front/.../895900 1
-> Milan 136 29.10.21 21:40:42: hezke, nechtelo by to proti oxidaci striknout barvou na litaky? :)
-> Milan 136 29.10.21 21:53:24: jj a z prvovyroby bylo co? ikdyz stejne ta znacka uz bude asi jinej dil (v jine kvalite)
-> Milan 136 29.10.21 21:53:24: jj a z prvovyroby bylo co? ikdyz stejne ta znacka uz bude asi jinej dil (v jine kvalite)
-> Jarda - zrušená registrace 29.10.21 21:39:41: Já už dávám když měním ty klasické, ne ty plné. Kolem mě to kluci dávali a taky se jim to trhalo.
Odešlo ložisko, tak jsem to vyřešil elegantně a dojel k Saskynovi pro tyhle krásný lehký díly 
Z prvu se zdálo, že to neklapne, ale jsou tam

Z prvu se zdálo, že to neklapne, ale jsou tam

-> 11mAjA11 29.10.21 21:30:14: a nebylo to malo dotazene? me to nemlati, me to gumove vrze...
jinak podvozek mam dost tvrdej - proti naftove a zrovna na cesty tady a zimni vysocinu, fakt nic moc :/
-> Milan 136: Milane, nevis, co drzi a kde to koupit?, nechce se mi laborovat napric znackama Febi, moog, optimal, meyle, maxgear, fag,... diky
jinak podvozek mam dost tvrdej - proti naftove a zrovna na cesty tady a zimni vysocinu, fakt nic moc :/
-> Milan 136: Milane, nevis, co drzi a kde to koupit?, nechce se mi laborovat napric znackama Febi, moog, optimal, meyle, maxgear, fag,... diky
Já sem ty TT dával kámošovi do Ovce a byly vyzduchane po 10tkm ani ne, nebyly potrhané, ale vymačkaly se kolem té trubky vložené a do ní to mlátilo a nemohli sme přijít na to kde to mlátí, až sme to potahali na STK a dal si ruku na šroub co ten silent drží, tak to v něm mlátilo..ale jako když ti to nevadí to že to začne tlouct víc do podlahy tak je ty TedGumy otestuj. Sem zvědav na dojmy.
-> Milan 136 29.10.21 21:12:59: Jo asi blbě koukám, asi to jsou ty použitelný do O1.
-> Milan 136 29.10.21 21:12:59:
ale ja je tam fakt Milane mam, nasel jsem je v tehdejsi objednavce, myslis ze to je ten duvod? tenkrat mi vybehly tusim do audi TT quattro 165kW, na octu jasne nejsou, tam nikdy plne nebyly... ale TT/S3 by mely byt zamenne

-> Jarda - zrušená registrace 29.10.21 20:59:07: Ten první odkaz není do Octavie, ale třeba do Faceliftu Fabia 2.
tady je ten, co se mi utrhl, ale utrhl se mi jen u ridice, spolujezdec asi drzi...
autodilos.cz/autodily/ulo zeni-ridici-mechanismus-17 857234
a tady nechapu, ze taky lemforder a o tolik drazsi
autodilos.cz/autodily/... /ulozeni-ridici-mechanismu s-17975809
-> 11mAjA11 29.10.21 19:01:31: ty zluty teda rikas, ze maji vetsi tvrdost? s tema lemforderama to mam dost tvrdy, fakt nevim, kolik maji shore, oranzove polyuretany, co mam na nive maji 55shA (jako mekka guma) a na zadni naprave vydrzely zatim vse...
nevim, jestli lemforderu verit, ale kdyz jsem daval ty maly cepy ramen lemforder na nivu (4ks) tak jsem cekal, ze po asii budou na sracku (minimalne ty spodni) a jsou stale vsechny OK, tendle silent proste zklamal...
autodilos.cz/autodily/ulo zeni-ridici-mechanismus-17 857234
a tady nechapu, ze taky lemforder a o tolik drazsi

autodilos.cz/autodily/... /ulozeni-ridici-mechanismu s-17975809
-> 11mAjA11 29.10.21 19:01:31: ty zluty teda rikas, ze maji vetsi tvrdost? s tema lemforderama to mam dost tvrdy, fakt nevim, kolik maji shore, oranzove polyuretany, co mam na nive maji 55shA (jako mekka guma) a na zadni naprave vydrzely zatim vse...
nevim, jestli lemforderu verit, ale kdyz jsem daval ty maly cepy ramen lemforder na nivu (4ks) tak jsem cekal, ze po asii budou na sracku (minimalne ty spodni) a jsou stale vsechny OK, tendle silent proste zklamal...
Já ti čoveče nevím, to auto se stane poměrně hodně nekomfortní a to tlučení do podlahy člověku začne lézt brzo na nervy..ale co vím tak tyhle TedGumy dělá jako zastoupení Hart, pokud tam máte nějaké zastoupení, případně Profiautodily by to mohly umět (partner Darma Poland). Tož počmuchej, třeba najdeš.
-> 11mAjA11: jj, diky
jen sem clovek da odkaz a hned nekdo vykoupi cele sady na rameno :) a jinde nejsou, ale ja ten predni SB mam jeste origo a OK, tak by se mi ho stejne nechtelo likvidovat, tak dam jen tendle zlutej a bude
jen sem clovek da odkaz a hned nekdo vykoupi cele sady na rameno :) a jinde nejsou, ale ja ten predni SB mam jeste origo a OK, tak by se mi ho stejne nechtelo likvidovat, tak dam jen tendle zlutej a bude

Jinak ty plne puky do ramen nejsou nic moc teda..ne na auto které jezdí denně a je i více namáhané než obvykle.
Já sem nakonec začal tyhle puky montovat originální a vydržely vždycky nejvíce, tuším že se nějak inovovaly a byly nějaké masivnější, ale čísla dílu už nemám..
Já sem nakonec začal tyhle puky montovat originální a vydržely vždycky nejvíce, tuším že se nějak inovovaly a byly nějaké masivnější, ale čísla dílu už nemám..
autodilos.cz/autodily/...
/ulozeni-ridici-mechanismu
s-335515427
uvazuji o nem, kdyz plnej lemforder se mi uz uplne utrhl, po cca 20tis.km, nejake zkusenosti? divne, ze nema kovovy obal, takze prijde primo do ramene? ta stredova trubicka, jestli neni nerez, tak bych nechal vyrobit nerez...
uvazuji o nem, kdyz plnej lemforder se mi uz uplne utrhl, po cca 20tis.km, nejake zkusenosti? divne, ze nema kovovy obal, takze prijde primo do ramene? ta stredova trubicka, jestli neni nerez, tak bych nechal vyrobit nerez...
Nemá někdo prospekt k Octavii Tour z roku 2007 zajímá mě jaká byla nabídka barev.
-> radekp 16.10.21 16:33:30: Boji se velikosti. Ale beztak se tím začneme raději zabývat až nastoupí znovu do práce. Za ty tři roky se stane ještě na poli automobilismu hodně věcí a možná se budeme všichni divit. Však se podívej, co se teď děje ze dne na den. Celé je to takové divné.
Já si nejspíše nechám Volvo co to půjde, protože s tím v podstatě nejezdím. Dnes na mne mával pán v jiné S60, což je stejná takové příjemně hřejivé.Taky nevím, jestli někdy nebude služební vůz. A Karkule by vyfasovala něco jako je ta Alhambra, což bude současně i hlavní rodinné vozidlo. I když bych nejraději sáhl po tom Ch. Pacifica. Tam aspoň za stejný prachy dostaneš víc auta a výbavy. Navíc v tom nejsou tak debilní sedačky. Leč teď je to na pizzu s dovozy.
Já si nejspíše nechám Volvo co to půjde, protože s tím v podstatě nejezdím. Dnes na mne mával pán v jiné S60, což je stejná takové příjemně hřejivé.Taky nevím, jestli někdy nebude služební vůz. A Karkule by vyfasovala něco jako je ta Alhambra, což bude současně i hlavní rodinné vozidlo. I když bych nejraději sáhl po tom Ch. Pacifica. Tam aspoň za stejný prachy dostaneš víc auta a výbavy. Navíc v tom nejsou tak debilní sedačky. Leč teď je to na pizzu s dovozy.
-> Jirik_Tuňák1983: hele ja bych si tyhle krabice predstavit dokazal. Plus 2 mista se hodi- tchyne s tchanem auto nemaji, casto bysme brali deti kamaradu, nebo synovce/netere.
Ale manzelce se to nelibi, ze je to velke, oznaceni krabice sama pouziva.
Co u Vas?
-> Pavel P@nkáč: dva svagri to maji, jezdil jsem s tim ve firme taky. Prijde mi to dnes rozumnejsi koupe nez 2.0TDi, nebo 1.0...
Ale manzelce se to nelibi, ze je to velke, oznaceni krabice sama pouziva.
Co u Vas?
-> Pavel P@nkáč: dva svagri to maji, jezdil jsem s tim ve firme taky. Prijde mi to dnes rozumnejsi koupe nez 2.0TDi, nebo 1.0...
-> Pavel P@nkáč 16.10.21 14:30:32: A jede to nějak i v krabici jako je Sharan nebo Alhambra?
-> radekp: 1,5 nejlepší tsi co kdy bylo sem slyšel, myslím že milan 136 napíše více, jede, nežere, nesere se - pohadka:)
Chlapi, mozna dojde k prehodnoceni nakupu O3. Koukam po motoru 1,5 TSi. Jsou u toho motoru pasti? Vydrzi?
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.21 08:23:04: světla ne, ale paraboly budou vypálený 

-> King: Promiň, ale jsou tu i tací, co by to vzali vážně

-> King 14.10.21 08:52:43: A což teprv, kdyby to někdo překládal do angličtiny a vyhouplo by s z toho podtáčení motoru 

-> King: Zjevně bylo myšleno spíš "počitadlo km" 

-> Jarda - zrušená registrace 14.10.21 08:23:04: "Tacho se prehouplo pres 300 "...to je nejakej special s 12-valem a bez omezovace?

Predvcirem jsem nadaval, jak xenony na o3 sviti nahovno, zlate halogeny, ted se tacho prehouplo pres 300, ale pochybuji, ze vybojky jsou puvodni, svetla zasla nejsou...

-> Syny 11.10.21 20:48:44: Dost bych tomu věřil, že to bylo mrtvejma světlama nebo alespoň výbojkama. Na 9-3SC mám xenony taky a po koupi to bylo takový "nějaký", ne že bych z toho byl vyloženě nešťastnej, ale Suzuki s halogenama svítilo líp. No a pak se shodou okolností měnil levý xenon na pojistku, tak se pravý rozleštil a daly se do obou nové výbojky. A byl to sakra rozdíl - najednou to svítilo daleko líp než Suzuki s nightbreakerema. Auto mělo najeto 250t a nemá denní svícení (resp. má - těma xenonama
) takže i kdyby tam už byly výbojky jednou měněný, tak už měly nárok to mít za sebou znova.
Pochopitelně to je i auto od auta, jsou dobrý halogeny a pak jsou halogeny co jsou jak čajový svíčky i nový se super žárovkou, ale obecně je ten xenon někde úplně jinde.

Pochopitelně to je i auto od auta, jsou dobrý halogeny a pak jsou halogeny co jsou jak čajový svíčky i nový se super žárovkou, ale obecně je ten xenon někde úplně jinde.
-> moucan - zrušená registrace 11.10.21 20:50:45: ono hlavně škodí prvotní rozsvícení, pak už to tolik netrpí 

-> moucan: tak samozřejmě pokud to má denní taky v tu chvíli ty výbojky šetříš, ale všeobecně se prostě ta svítivost používáním snižuje.
-> saskyn2: Mysim že dost záleží na tom jak moc jsou využitý ... km jsou irelevantní ... třeba v Astře jsem měl výbojky původní a auto mělo při prodeji 200 tis. ale mělo to adaptivní xenony s automatickym svícenim a navíc dle rychlosti a prostředí to upravovalo svítivost a ve městě a do určitejch rychlostí to tušim dle manuálu jezdilo na 70% svítivosti takže dejme tomu měly odjeto na km možná polovinu života toho auta? Funkce naprosto v pohodě.
-> saskyn2: Je tedy fakt, ze ta B6 co jsem s ni jezdil nemela denni svetla, takze to tema xenonama svitilo i ve dne a tak uz mohly byt KO. A pokud tady pisete o tak obrovskem rozdilu, tak to tak asi byt muselo, protoze jak rikam, oproti halogenum co mam na Golfu to nesvitilo lip snad vubec... Ale porad me tam i tak stvalo to blikani, jelikoz v Anglii jsem jezdil zhasnutej a tak s kazdym blikem nebo tunelem se ty xenony musely rozsvitit. Coz by se vlastne delo i u auta novejsiho co ma denni svetla a bixenony.
Jak tohle vubec snaseji ty diody?
Jak tohle vubec snaseji ty diody?
-> Syny: výbojky jsou ko cca po 100tkm, čočkám taky ta odrazová plocha nevydrží věčně

-> saskyn2: Hele je to mozny, bylo to ale 5 let stary auto se 140 tkm... Nevim no, xenony me neoslovili vubec a ledek se trochu bojim kvuli zivotnosti - co to udela u treba 10 let staryho auta. Jako nerikam, ze kdyz budu kupovat jiny auto, tak budu hledat vylozene nejaky bez xenonu nebo tak, ale urcite to pro me neni jeden z dulezitych bodu. A kdybych sehnal nejaky pekny s halogenama, tak me to vubec nesere :)
-> Syny: protože si měl ty xenony vysvícený, jinak je to rozdíl jak kráva. A ledky jsou zase jiný svět, já další auto už nechci ani s xenony
Já měl možnost srovnat na stejném autě H4 a Bi-Halogen (1xH7 v čočce s naklápěcí clonou). Rozdíl žádný, možná na dálnici nebo dlouhý rovince, bych poznal rozdíl, ale na běžný okresce podél lesa to bylo stejný.
-> Milan 136 11.10.21 19:21:55: Heled fakt nevim, ale sam muzu bixenony s halogenama porovnat a fakt by me vubec nevadilo mit auto s halogenama znova. Naopak ty matrix ledky uz me od par kousku odradily, pac si porad nejsem jistej, jestli todle bych na svem aute (ktere mimo jine parkuje venku pred bytovkou) chtel a vyuzil. A ze by mi soucasny auto nesvitilo, to se fakt rict neda. Tak bud mi to sviti nejak zazracne lip nez ty halogeny o kterych pisete vy a nebo naopak jsem jezdil s bixenonama co nesvitily a za deste nebyly skoro videt 

tak zrovna o3 s xenon sviti hur, nez muj rapid s night breaker laser, u o2 mi ty xenony taky prisly nic moc
stejne nejlip sviti favo, pak rapid asi jako o1, felda new facer, old face stejne jakou ouza uz hur a nejhorsi, co jsem se kdy setkal sviti niva, jeste ze paraboly ma stejny jako ouza a nechaji se sehnat i od helly a to najednou sviti asi jako ta new face felda, ale jak nekdo mohl schvalit ty rusky bludicky, to nepochopim, snad i jawetta mi svitila vic
stejne nejlip sviti favo, pak rapid asi jako o1, felda new facer, old face stejne jakou ouza uz hur a nejhorsi, co jsem se kdy setkal sviti niva, jeste ze paraboly ma stejny jako ouza a nechaji se sehnat i od helly a to najednou sviti asi jako ta new face felda, ale jak nekdo mohl schvalit ty rusky bludicky, to nepochopim, snad i jawetta mi svitila vic

-> palinator: No tak H4 to je zase kapitola sama pro sebe, bavime se tady o "normalnich" halogenech 

-> dragon_cb_cz 11.10.21 19:38:12: Ja s bixenonama jezdil docela dlouho a vazne me to neprislo nijak vyrazne lepsi. Naopak za deste jsem videl vetsi prd, kvuli tej modrej barve svetla. A to ze ty casto neblikas neznamena, ze to tak maj vsichni. Ja v zajmu zrychleni dopravy blikam dost casto, nekolikrat za jizdu, abych nemusel furt dobrzdovat. Napr. kdyz nekoho poustim, kdyz poustim chodce, nebo kdyz nekdo nesviti a kdyz me nekdo sere
A taky kdyz proti me jede motorka s dalkama 


-> dragon_cb_cz 11.10.21 19:38:12:
Mám to stejně. Pro mě je spíš důležité aby dálky byly oddělené od potkávácích, jinak jde blbě rozeznat světelná houkačka od zhoupnutí na výmolu.
Proto jsem hledal Ovci s xenonama, místo těch debilních H4. Ale je to na provoz dražší a na údržbu výrazně složitější.
Mám to stejně. Pro mě je spíš důležité aby dálky byly oddělené od potkávácích, jinak jde blbě rozeznat světelná houkačka od zhoupnutí na výmolu.
Proto jsem hledal Ovci s xenonama, místo těch debilních H4. Ale je to na provoz dražší a na údržbu výrazně složitější.
-> U-Geen 11.10.21 19:24:42: Já mám tedy zkušenosti s více rodinnými vozy a záleží na tom, kde se auto provozuje a jaké jsou aktuální povětrnostní podmínky. Taky záleží na věku řidiče, čím je člověk starší, tím hůře se adaptuje na tmu, šero a noc za deště.
Heligony v noci v polích špatné. Heligony s čočkou v pohodě, dokonce velmi dobré. S corneringem ještě lepší. To má třeba paní Fífa. Asi tedy záleží na konstrukci a stavu světlometu.
Natáčecí bixenony dobré všude, dálková světla perfektní, ale na potkávací mi přijde, že světelný tok je příliš ostře ohraničený a uvítal bych nějaké to zbytkové nebo rozptylové světlo okolo.
Ledky mi serou u aut, která jedou v úplné tmě v protisměru. Pokud nemají nějaké aktivní, tak to dost oslňuje.
Heligony v noci v polích špatné. Heligony s čočkou v pohodě, dokonce velmi dobré. S corneringem ještě lepší. To má třeba paní Fífa. Asi tedy záleží na konstrukci a stavu světlometu.
Natáčecí bixenony dobré všude, dálková světla perfektní, ale na potkávací mi přijde, že světelný tok je příliš ostře ohraničený a uvítal bych nějaké to zbytkové nebo rozptylové světlo okolo.
Ledky mi serou u aut, která jedou v úplné tmě v protisměru. Pokud nemají nějaké aktivní, tak to dost oslňuje.