
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj 04.10.21 09:22:12: Pozor na to - blížíš se k období, kdy tyhle zásahy budeš napravovat sám po sobě..

-> dragon_cb_cz: To mi připomíná, jak vždycky, když u nějaké škodovky řeším elektroinstalaci, tak prvním krokem je, že vyházím vše, co vidím, že tam nebylo od výroby a pak teprve zkoumám dál, případně instaluju nové prasečiny 

-> MOLSO: Síce je to prasačina, ale aspoň funkčná
Tak nezapomeň celý tenhle příspěvek vytisknout a zalaminovaný přilepit pod kapotu pro toho nebožáka, co to auto dostane do rukou někdy v budoucnu po tobě
(Aby nevznikly pochybnosti: To není kritika, prd tomu rozumím, jen že když už to někdo rozmotal, bylo by smutný, kdyby někdo další musel znova).
Tak nezapomeň celý tenhle příspěvek vytisknout a zalaminovaný přilepit pod kapotu pro toho nebožáka, co to auto dostane do rukou někdy v budoucnu po tobě

(Aby nevznikly pochybnosti: To není kritika, prd tomu rozumím, jen že když už to někdo rozmotal, bylo by smutný, kdyby někdo další musel znova).
Ďakujem chalani za nápady, nakoniec bol problém identifikovaný v elektrike. Veľmi silno musím poďakovať surimu, za diskusiu okolo tohoto problému, poskytnuté schémy zapojenia a výňatky z dielenskej príručky. Po výmene N75 ventilu za taký, ktorý je bez napätia priechodzí smere turbo - N75 - pretlaková banka, ktorá pri zvýšení tlaku sama otvorí bypass a turbo stratí tlak, banka uzavrie bypass, turbo sa znova roztočí .... a takto do zblbnutia, alebo ubratia plynu.
Problémom bol kábel napájajúci akčné členy okolo motora ( N75, relé aj ventil sekundarneho vzduchu, ventil prestavovača vačky, atd ... ) V pamäti závad bez chyby, ale pri aktivácii akčných členov pri všetkých týchto položkách písalo skrat na kostru. Po rozobratí polovice motorového priestoru a kontrole káblov sme nenašli nič, iba opálené relé palivového čerpadla. Na kábli ktorý spájal všetky tieto členy po zapnutí zapaľovania nebolo +12V, ale iba + 1.6 - 1,8 V. Po všetkých možných aj nemožných pokusoch o identifikáciu problému som zo zúfalstva premostil kábel na ventile N75 s + pólom na baterke a auto funguje normálne. Síce je to prasačina, ale aspoň funkčná
Problémom bol kábel napájajúci akčné členy okolo motora ( N75, relé aj ventil sekundarneho vzduchu, ventil prestavovača vačky, atd ... ) V pamäti závad bez chyby, ale pri aktivácii akčných členov pri všetkých týchto položkách písalo skrat na kostru. Po rozobratí polovice motorového priestoru a kontrole káblov sme nenašli nič, iba opálené relé palivového čerpadla. Na kábli ktorý spájal všetky tieto členy po zapnutí zapaľovania nebolo +12V, ale iba + 1.6 - 1,8 V. Po všetkých možných aj nemožných pokusoch o identifikáciu problému som zo zúfalstva premostil kábel na ventile N75 s + pólom na baterke a auto funguje normálne. Síce je to prasačina, ale aspoň funkčná

-> Milan 136:
Taky si myslím, na váhu mám podezření u kámošova C-Maxe 2,0 TDCI/HDI. Tam je ale zvláštní že to mrdá jen při částečném zatížení, při plném plynu to jede normálně. Ještě jsem to neviděl, diag na to nemám, ale škube to s takovou razancí, že nevěřim, že by to mohly udělat propady plnícího tlaku z nějakého nesmyslného důvodu. Samozřejmě míru podtlaku do baňky si změřím.
Na druhou stranu u Caddy 1,9 TDI jsem zažil turbo, který na klidu úplně volně chodilo (ať už rukou nebo přes podtlak) co se týče regulace, ale v tlaku se zaseklo a plnilo daleko za doraz čidla. Na podtlaku ventilek padl až na atmo tlak a turbo furt tlačilo jak vzteklý. Nepochopil jsem. Sral jsem se s tím zkoumáním 2 dny a hovno z toho.
Taky si myslím, na váhu mám podezření u kámošova C-Maxe 2,0 TDCI/HDI. Tam je ale zvláštní že to mrdá jen při částečném zatížení, při plném plynu to jede normálně. Ještě jsem to neviděl, diag na to nemám, ale škube to s takovou razancí, že nevěřim, že by to mohly udělat propady plnícího tlaku z nějakého nesmyslného důvodu. Samozřejmě míru podtlaku do baňky si změřím.
Na druhou stranu u Caddy 1,9 TDI jsem zažil turbo, který na klidu úplně volně chodilo (ať už rukou nebo přes podtlak) co se týče regulace, ale v tlaku se zaseklo a plnilo daleko za doraz čidla. Na podtlaku ventilek padl až na atmo tlak a turbo furt tlačilo jak vzteklý. Nepochopil jsem. Sral jsem se s tím zkoumáním 2 dny a hovno z toho.
-> MOLSO 02.10.21 21:03:40: Na 1.8T v octavii ma tak vycvičilo čerpadlo v nádrži. Slabý tlak a vo výkone to trhalo. Studené štarty ok len proste na výkon to už nestačilo. V diag nebola chyba žiadna čo si pamätám. Skúsil by som zmerať ten tlak.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.21 09:33:24: ale to se zda ok
-> Milan 136 03.10.21 07:45:27: A to moje Milane nevis? pres akcni cleny normalne sekundarni vzduch sepnu, ale sam nesepne (kdyz je tepleji, tak sepne sam...), uz zacinam premyslet o takovych vecech, jako je vyhrev lambdy

-> Jarda - zrušená registrace 03.10.21 04:28:49: To by taky mohlo být... na naší minulé 9-5 byly propady ve výkonu (pocitově spíš takové cukání, ne úplně silné) a když to nový majitel řešil, tak úplně hlavní příčina bylo turbo, co to mělo za sebou a už si škrtalo lopatkama o skříň...
Já si myslím, že by to klidně váha dělat mohla.
-> MOLSO: jeste k te Tve zavade me napada, nemuze to byt nejaka mechanicka zavada v turbu, ze to proste neda?
ale zas kdyz to dokazalo preplnovat, nedoslo k poskozeni snimace tlaku?
ale zas kdyz to dokazalo preplnovat, nedoslo k poskozeni snimace tlaku?
-> MOLSO: vaha vzduchu chodi dobre? ale to by asi nedelalo trhavy chod... ja byl treba prekvapenej, jakej bordel dokazalo delat cidlo teploty pro RJ (budik ukazoval normalne)
jakou pumpicku mas na ten podtlak?
Ja mam zas problem, ze pri teplotach okolo 0 se mi nepusti pridavny vzduch (nevim proc), chytne to na otoceni, volnobeh po chvilce zacne kolisat a klidne i chcipne, jak se to trosku ohreje, tak je po problemu
a jezdi pekne.
jakou pumpicku mas na ten podtlak?
Ja mam zas problem, ze pri teplotach okolo 0 se mi nepusti pridavny vzduch (nevim proc), chytne to na otoceni, volnobeh po chvilce zacne kolisat a klidne i chcipne, jak se to trosku ohreje, tak je po problemu

Tu prikladám graf z hodnoty požadovaného a nameraného plniaceho tlaku, bolo to na rovnom úseku cesty, štvrtý stupeň, požadovaný tlak bol približne 1.6 baru, nameraný nevystupil ani k 1.4 a padal k 1 baru.
Zdravím hoši, síce nejde o octaviu, ale motoricky je to si furt to isté. mám problém s jedným Superbom prvej genrácie, motor AWT 1.8T 110 kW. Dostal sa ku mne na výmenu spojky a rozvodov, s tým, že má problém s "trhanou" akceleráciou. Auto som cca pred mesiacom napichol na diagnostiku a počas jazdy auto nedosahovalo požadovaný plniaci tlak, pred jeho dosiahnutím ho vždy zrazilo a potom ho znova naberalo, potom ho opäť zrazilo a tak stále dokola. Pri jazde do kopca na trojke to spravilo asi každé 4 sekundy.
Pred dvoma dňami som vymenil rozvody, spojku, išiel som sa na ňom previezť a tento efekt zmizol, auto bolo strašne lenivé. Po napojení na diagnostiku bola zapísaná chyba - trvalé prekročenie plniaceho tlaku. Pri sledovaní živých hodnôt bol požadovaný tlak napr 1.6 baru a nameraný 2.7. Vymontoval som poškodený ventil regulácie plniaceho tlaku, ktorý bol zaseknutý, nahradil som ho funkčným, a auto začalo jazdiť presne ako predtým. Výkon má, ale pri akcelerácii ide trhano, požadovaný plniaci tlak vôbec nedosiahne. Podtlakový systém nemá žiadnu netesnosť, pri "nacucaní" systému podtlakovou pumpičkou s manometrom držalo hodnotu podtlaku v kuse pol hodiny aj po "hýbaní" hadicami. Banka regulácie turba otvára bez problému, hladko, zatvára plynule bez trhania. Signál požadovaného prietoku vzduchu cez váhu a meraného prietoku sa +- prekrýva s malými oneskoreniami, čo považujem za OK stav.
Riešil niekto niečo podobné ? už mi nejak nenapadá, čo by to mohlo spôsobovať.
Dík
Pred dvoma dňami som vymenil rozvody, spojku, išiel som sa na ňom previezť a tento efekt zmizol, auto bolo strašne lenivé. Po napojení na diagnostiku bola zapísaná chyba - trvalé prekročenie plniaceho tlaku. Pri sledovaní živých hodnôt bol požadovaný tlak napr 1.6 baru a nameraný 2.7. Vymontoval som poškodený ventil regulácie plniaceho tlaku, ktorý bol zaseknutý, nahradil som ho funkčným, a auto začalo jazdiť presne ako predtým. Výkon má, ale pri akcelerácii ide trhano, požadovaný plniaci tlak vôbec nedosiahne. Podtlakový systém nemá žiadnu netesnosť, pri "nacucaní" systému podtlakovou pumpičkou s manometrom držalo hodnotu podtlaku v kuse pol hodiny aj po "hýbaní" hadicami. Banka regulácie turba otvára bez problému, hladko, zatvára plynule bez trhania. Signál požadovaného prietoku vzduchu cez váhu a meraného prietoku sa +- prekrýva s malými oneskoreniami, čo považujem za OK stav.
Riešil niekto niečo podobné ? už mi nejak nenapadá, čo by to mohlo spôsobovať.
Dík
-> Bukaj 29.09.21 21:15:17: Tenhle víkend je zabitý 

-> Jarda/felda 29.09.21 20:57:37: tiez som to dal len za material...ak by som platil za skladanie serioveho motora...to ma moze hned hanba vyfackovat... a polovicu veci ktore do toho sli boli zadarmenko...a aj tak len hrube polozky vydali za viac ako 700e...ale zase mne to az tak drahe nepride... Do noveho verku das trebars za termostat 400e...to uz prestava sranda.
-> Bukaj 29.09.21 21:15:17: jedna je vpoho, me jednou vyrvali 3 najednou...

-> dragon_cb_cz 29.09.21 20:41:07: Vždy, když zmíníš 120L, si vzpomenu na to, že jsem Ti před lety? slíbil jí dát dokupy...
...co tenhle víkend? Má bejt hezky
Jen tedy nevím, v jakém budu stavu, v pátek mi budou rvát stoličku...
...co tenhle víkend? Má bejt hezky

Jen tedy nevím, v jakém budu stavu, v pátek mi budou rvát stoličku...

-> dragon_cb_cz 29.09.21 20:41:07: práci naštěstí neplatim, to by bylo 2x tolik 

-> SO545 29.09.21 20:14:02: Tak motor do 120L mě vyšel na víc jak 20t CZK a to jsem dodal některý díly (sada pístů a vložek, rozvody, ventily) nový... A už je to tak 6 let a od té doby leží poskladány na ponku a není čas ho dát do auta 
-> Jarda/felda 29.09.21 19:22:13: Tak v mým případě půjde spíš o tu práci. A auto stálo 40t a 20t do něj padlo hned po koupi, takže to vidím na "investici v ceně převyšující cenu auta"


-> Jarda/felda 29.09.21 19:22:13: Tak v mým případě půjde spíš o tu práci. A auto stálo 40t a 20t do něj padlo hned po koupi, takže to vidím na "investici v ceně převyšující cenu auta"


ale kluci...prave dokoncujem repas 110LS motora...som v tom za 700e a pracu mam komplet na seba a nieco malo za pusu u manikov co maju masiny ktore ja nemam.
Bol to komplet motor...a skoro vsetko zostalo povodne len je po repase....
Bol to komplet motor...a skoro vsetko zostalo povodne len je po repase....

-> dragon_cb_cz 29.09.21 17:06:40: ono to není moc, kroužky mě stály 290,- na válec kdežto šály na ojnice jsou za cca 2000
horší je to s hlavou, repas na tdi pd je za 6500
a to samý zhruba vyjdou díly
investice v hodnotě 1/3 auta 




-> Syny 29.09.21 18:47:16:
No já to ale nebudu dělat sám
Ale zato mě to čeká hned na dvou autech
A to nepočítám škodovky...



-> Jarda/felda: To mě nejspíš čeká na Alfě - když se budou dělat rozvody, tak jsem si říkal, že rovnou shodit hlavu, vyčistit to od karbonu a udělat jí. No ale když už bude dole, tak jestli neudělat i kroužky... ale kolik to přidá k ceně netuším... to zas bude akce.
-> Jarda/felda 29.09.21 12:27:55: moje necelejch 20 a asi mi zacina tyct gufero na vacce - vzdy je kapka na drzaku motoru (co jsem se s nim sral pri rozvodech) a pak to kapne na vratku od turba a na ni se dela kapicka :/ no nechce se mi to zas rozebirat, tesneni pod ventildeklem jsem delal, tak asi jedine toto? 

-> StepaNoFUN 29.09.21 12:29:15: značit netřeba, dávám všechny řemeny tak aby se dalo přečíst značení když si stoupnu před motor 

-> Jarda/felda: Tak je tam vrátíš. Jen si označ jak tam ten řemen byl.
-> Jarda/felda 29.09.21 12:03:16: ohc hlavy jsou nahovno, ze clovek jeste musi rozebrat rozvody...
-> Jarda - zrušená registrace 29.09.21 11:19:25: no mě čeká ted hlava a taky se mi vůbec nechce i když ted schranuju díly
a až se do toho pustim tak to pojede kroužky, ojniční šály, vlnovec profukuje ....

-> Jarda - zrušená registrace 29.09.21 11:45:14: Nevím nevím, jestli je dobrý první zkušenosti v tomhle směru sbírat při pokusu o vymodelování konců nosníků do původního tvaru
Pokud to budu opravovat, tak to bude asi začátek celkový GO toho auta. A aby to dávalo alespoň trochu ekonomickej smysl, tak se to musí udělat pořádně. Ale dík za nabídku.

-> dragon_cb_cz 29.09.21 11:22:14: jj, na zimu Ti klidne pujcim CO a muzes se do toho pustit sam
Za tyden mi ve firme opravar neudelal na o3 kotouce a desky, celou dobu to ma na heveru :), tak ono za 18 se proste nepredre...

Za tyden mi ve firme opravar neudelal na o3 kotouce a desky, celou dobu to ma na heveru :), tak ono za 18 se proste nepredre...
-> Jarda - zrušená registrace 29.09.21 11:19:25: Mně takhle stojí 900NG s načechraným předkem v garáži už 2 měsíce - protože prokrastinuju hledání někoho, kdo tu udělá, protože tuším, že to bude zoufalý 

-> vhml 29.09.21 11:02:57: jj, to je neco, jako kdyz ja delam spojku pul roku, ale tak prokrastinoval jsem to hrozne, donutila me k dokonceni az vidina vyletu pres karpaty k cernemu mori

-> Jarda - zrušená registrace 29.09.21 10:59:30: nj, jenze ja jsem z tech, co to budou mit rozprcany 3 dni, protože jsem to nikdy nedelal. To je snazsi ten utesnovac 

-> vhml 29.09.21 10:22:07: no fuj, lejt dotesnovac, jako kdyz jsem byl par tisic km od baraku, tak jsem ho do nivy pouzil, ale jinak ne, do octy nikdy...
-> saskyn2 29.09.21 10:19:36: jakpa umíš radiátor na Sharanu? Že bych tam třetí utesnovac pred zimou nelil 
A rovnou bych si pri jedny ceste hodil na platak Fabii s moturkama topení :-D

A rovnou bych si pri jedny ceste hodil na platak Fabii s moturkama topení :-D
-> dragon_cb_cz: spíš už nechci dělat nic než koncern, ono je lepší když člověk umí pořádně jednu značku, než tak nějak napůl všechny. Neustále se o tom přesvěčuju, ted zase začíná zima a doba radiátorová, seru ježky jak vidím že někdo mění radiátor 3 dny, zatím co já půl hodiny

-> vhml 29.09.21 09:43:22: Ten se právě tvářil, že podobnou duchařinu dělat nechce, minimálně pokud předem tuší, že to bude něco podobnýho.
Já naštěstí (ťuk ťuk) teď nic akutně nepotřebuju, ale kdykoliv jsem něco podobnýho řešil, tak se do toho nikomu nechtělo...
Já naštěstí (ťuk ťuk) teď nic akutně nepotřebuju, ale kdykoliv jsem něco podobnýho řešil, tak se do toho nikomu nechtělo...
-> Milan 136 28.09.21 20:23:00: Hele nemáš náhodou nějaký dvojče v Praze? Podobnýho lovce duchů bych občas potřeboval
Tohle je přesně druh "závad" na který je nemožný kohokoliv sehnat i když by to člověk byl ochotnej zaplatit 


-> StepaNoFUN 28.09.21 20:20:20: Mně když hučelo auto a za jízdy jsem nebyl moc schopný identifikovat zdroj, tak jsem o dal na zdviž, čtyřku, lehce dal plyn zajištěním na brzdu z geometrie a chodil pod tím se stetoskopem

-> Milan 136: Ok. Uděláme odpolední test. Svědky u toho nechci. :-D
-> StepaNoFUN 28.09.21 19:58:48: Je mi to jasný. Ale 80 je pohoda, to se nehne

-> Milan 136: Tohle docela jde... Nekupoval jsem žádnou sračku. Ale prostě k tomu mám tak nějak respekt...
-> Milan 136: Bych se skoro bál tam mít na zvedáku 80... Ale zkusit můžem. Zvedák na dílně je...
-> StepaNoFUN 28.09.21 12:16:14: To někde zvedněte na zvedák, roztočte a poslechněte přes šroubovák.