skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN: olej haldex s vyčištění sítka dělám 2500, diferak 1800, kdyby to byly ty ložiska tak asi dokážu domluvit kolegu, ale jak říkám dph ne.
-> saskyn2: je to firemni. Dobre. Proberu to s kolegou. Asi to fakt budou loziska. Me to prislo jako v kolech, ale zase je mi divny, ze by zadni vydrzely min, nez predni.
-> StepaNoFUN: hele máme za 14 dní termín na druhýho prcka a vůbec nestíhám. Jako olej se sítkem ti klidně udělám, ale pokud to jsou opravdu ložiska tak ted fakt nee. Navíc ani nejsem DPHčkař pokud je to firemní.
-> saskyn2: OK. A nechces se toho Scouta ujmout? Kolega to asi bude odkupovat, tak dokud je to firemní, tak aby to bylo OK.
-> růža: tak už u předchozí generace filtr sice byl, ale jaksi v plánu výměn taky chyběl.
-> Milan 136 28.09.21 10:39:01: Ale některé generace Haldexu filtr měly. Takže se někdo rozhodl, že ho tam přestanou dávat?
-> Milan 136: Však píšu že vy za to nemůžete
Akorát by bylo dobrý to těm lidem doporučovat nad rámec běžných servisních úkolů, s tím že výrobce je dement, ale chápu a vím jak.

-> saskyn2 28.09.21 09:03:20: Za tohle ale může debil, co vyrobí haldex bez filtru. Za to my v autorizáku fakt nemůžeme. Takhle to čerpadlo vypadá v každém autě. A vyndavat a čistit čerpadlo, to nikdo nezaplatí. Zadarmo to fakt dělat nebudeme.
Nechával jsi si někdy schvalovat opravu na leasingovce?
Nechával jsi si někdy schvalovat opravu na leasingovce?

Takhle vypadá po mém zásahu. Borec byl z těch fotek dost špatnej 

-> StepaNoFUN: takhle vypadá čerpadlo asi 1000km po výměně oleje v autorizaku 

-> StepaNoFUN: no prasata v autorizáku hlavně jen vypustěj a napustěj olej, kdybys viděl jak vypadá sejtko na čerpadle tak bys je nakopal do prdele. Samozřejmě ty kluci za to nemůžou, dělají jen to co mají zaplacený. Vydrž najdu fotky, někomu jsem to před měsícem fotil.
-> saskyn2: Na jednicce jsem mel v haji hardynu a to auto spis vibrovalo, nez hucelo. Tohle je fakt jen huceni. Spis jsem mel myslenku, jestli podezirat loziska v kolech (v zatackach se to nemeni, predni i zadni jsou puvodni, predek nic nedela, nebo v tom Haldexu. Asi pred 10tis. v tom v autorizaku meli udelat komplet vymeny naplni. Jestli udelali nikdo nevi.
-> Jarda: protože v Nivě jsou tyhle zvuky normální a neslyšíš je přes ostatní rámus
Ale máš pravdu pokud je to u Štěpána vyloženě hučení tak to budou možná fakt ty ložiska. Ta hrdyna spíš duní než vyloženě hučí.



Ale máš pravdu pokud je to u Štěpána vyloženě hučení tak to budou možná fakt ty ložiska. Ta hrdyna spíš duní než vyloženě hučí.
-> saskyn2 27.09.21 19:14:42: pockej, co na hardyne muze hucet? vzdyt je to kus gumy a kovu... to by musela byt uplne rozpadla a to uz by ani moment neprenasela, ja mel u nivy rozpadlou, ze ji tam byla tak 1/3 a nic nehucelo
Já tipuji ty loza v diferaku, to je neskutečný co to umí dělat za kravál. Ty ložiska co sme vytáhli byly úplně brutálně vydrolene, to sem nikdy neviděl ani na Hyundaich..
-> Milan 136: může cokoliv ale ta hardyna je nejběžnější.
-> saskyn2 27.09.21 15:08:40: Nebo taky ložiska v diferáku. Nebyl by první, ani poslední.
-> StepaNoFUN: hardy spojka
Počítám Haldex, řešili sme úplně to samé, ložiska v haldexu v hajzlu, ale šly sehnat a vyměnit, pak navíc ještě musela přijít nová pumpa bo byla pridrena. Hluk zmizel a Haldex začal fungovat.
Octavia III Scout, v rychlosti cca 85-105 km/hod se od zadni napravy ozyva takovy huceni, jako by na tom byly blby gumy. Ale tema to neni.
Nekdo nejakej napad? Ma to 210tis...
Nekdo nejakej napad? Ma to 210tis...
Ono je to možná do podelali ale - dnes opět problém na emisích u manželka koktavky (66kw TDI AGR) - hulí to jak lokomotiva, kouřivost téměř 4x víc než limit. Technik říkal, že se mu zdá, že to nějak divná klape aposkakuje, to mi teda říkala i manželka, ale já to neslyším ... Jdu skouknout hadičky, možná se podívám do EGR, ale pak asi budu hledat někoho v okolík, kdo to dokáže diagnostikovat. Nevíte o někom poblíž HB, ZR nebo JI?
Kdyz uz, tak uz, napravnice 4x4 a ani moc neztezkla :) proste nesnesu nic orezleho na aute...
-> saskyn2 20.09.21 12:22:41: nikdo jim tu za 18 auta opravovat nechce, tak to dávají nějakému garaznikovi, co dává extra Čínské díly, viz. Hořící zadní desky na o3

-> Jirik_Tuňák1983: No to už raději u Jardy nekomentuju, pokud za něj počítají to co tady píše, tak jasný že vypadá blbě když tam pak přijede vrakem kterej už od pohledu nemá cenu ani poloviny jejich zakázky. Hlavně ony ty firmy většinou moc dobře umí spočítat co se jim už nevyplatí udržovat a je to lepší poslat pryč, holt na rozdíl od Jardy musí počítat i vlastní čas(čas zaměstnanců) nebo servisu.
-> saskyn2 20.09.21 09:35:32: Hlavně teda reprezentace a sprej mi nejde moc dohromady. 

-> Jarda: to je hezký že si to někdo ve firmě zašije, popřípadě se prostě někdy podaří, ale jinak jsou ty ceny aut tedko úplně mimo. Mohl si to koupit posprejovat a za 70 hodit do áček a nemusel bys 2 měsíce chodit do práce

-> saskyn2 19.09.21 21:12:47: hele ta nase vyvareba "4kola" byla za 19, nevim jak ji teda montaznici dodelali, ale ja ji udrzoval technicky v top stavu :), pry jim na ni neodeslo vubec nic, tak kdyz byla zvykla na moje zachazeni :))) pry sla na prodej pouze kvuli reprezentaci firmy, pritom stacilo koupit modrej spray...
-> Cumper: taky to může být ložisko v převodovce. Jinak záleží jak moc, když setrvák mlátí extrém, tak dostává na prdel klika, popřípadě se může i setrvák rozpadnout. Když vidím ty ceny aut dneska, tak sice to je auto za zenitem, ale bych do toho klidně dvouhmotu dal, za dva roky to ještě za 50 prodáš

-> Cumper: a v prevodovke este je nejaky olej? 

Ahoj, mám otázku ohledně dvouhmoty na OII 1.9 TDI 77kw. Auto má najeto přes 400, jezdí dobře, ale je hodně slyšet setrvačník (když se vyšlápne spojka, je to najednou strašně tichý
).
Jinak spojka funguje normálně. Vzhledem k tomu že to auto je spíš na doježdění cca rok a půl, tak do toho nechceme dávat peníze. Vadí něčemu hodně ta klepající dvouhmota, nebo stačí zesílit rádio a jezdit?
Díky

Jinak spojka funguje normálně. Vzhledem k tomu že to auto je spíš na doježdění cca rok a půl, tak do toho nechceme dávat peníze. Vadí něčemu hodně ta klepající dvouhmota, nebo stačí zesílit rádio a jezdit?

-> Jakub M. 17.09.21 14:38:26: a ja myslel, ze to prave 1.8t (dvoukoly i 4koly) maji tak, jak to mam ja a jak RS
Zaveseny za ramena to ma ta nase nafta a tam to prave nevrze... jednou jsem menil silenty a je klid, ale to nevrzalo, ale mlatilo :).
Stejne divny, ze kdyz s tim houpu na miste, tak to nevrze, az za jizdy... ja tomu nerozumim.
Vlastne je i divne, ze to mam takto sportovne a pritom podvozek pro spatny cesty, je to tvrdy dost, nafta je proti tomu mekounka.

Zaveseny za ramena to ma ta nase nafta a tam to prave nevrze... jednou jsem menil silenty a je klid, ale to nevrzalo, ale mlatilo :).
Stejne divny, ze kdyz s tim houpu na miste, tak to nevrze, az za jizdy... ja tomu nerozumim.
Vlastne je i divne, ze to mam takto sportovne a pritom podvozek pro spatny cesty, je to tvrdy dost, nafta je proti tomu mekounka.
-> saskyn2: , -> Milan 136: díky za rady. Už tam je Exide. Uvidíme jak tedy vydrží.
-> Jarda:
Tohle bych taky potřeboval .. taky vržu a už to snad i ignoruju ( ani to moc nejde) A jak zaprší, je klid.
Poslední nápad je přestavba na rs právě - tzn táhla od spodních misek pružin u tlumičů, jiný tvar stabíku a d=21mm místo aktuálního 23+dát powerflex silentbloky. A tak se divím co tam právě máš, že píšeš že je to stejné jako rs - já to totiž na fwd 1,8t mám zavěšené za ramena jako většina ofcí bez sportovního podvozku. Celá moje idea je, že to díky většímu rozsahu pohybu kvůli zavěšení za misky tlumičů bude mít méně mikropohybů. A tím i méně vrzat.
Škodovka toto řešila u jiných modelů tím, že byl silentblok navulkanizovaný na stabíku. Jak se pak řeší oprava ... netuším.
Tohle bych taky potřeboval .. taky vržu a už to snad i ignoruju ( ani to moc nejde) A jak zaprší, je klid.
Poslední nápad je přestavba na rs právě - tzn táhla od spodních misek pružin u tlumičů, jiný tvar stabíku a d=21mm místo aktuálního 23+dát powerflex silentbloky. A tak se divím co tam právě máš, že píšeš že je to stejné jako rs - já to totiž na fwd 1,8t mám zavěšené za ramena jako většina ofcí bez sportovního podvozku. Celá moje idea je, že to díky většímu rozsahu pohybu kvůli zavěšení za misky tlumičů bude mít méně mikropohybů. A tím i méně vrzat.
Škodovka toto řešila u jiných modelů tím, že byl silentblok navulkanizovaný na stabíku. Jak se pak řeší oprava ... netuším.
Prosim, jak vyresit nejproblemovejsi vec na octe na pravach 1.8t - uz mi zas vrze stabik (je to stejnej stabik, jako u RS) v ulozeni, pred 6 tis.km stabik opiskovan, korozni dulky a dubky po piskovani zality zinkovym epoxidem, v mistech silentu prebrouseno, znova pretreno zn epoxem a zahlazeno, nove silenty ( nicim jsem nemazal) a uz to vrze :/. Mel jsem strach to necim mazat, aby ta guma nenaboptnala. Silenty jsem dotahl, az kdyz to bylo na kolech, tak jak se ma... Ja uz fakt nevim. Diky.
-> StepaNoFUN 14.09.21 20:59:55: Ty origo AGM stojí taky klidně 8

-> čert: Hlele lepší je, ale zase stojí 2x tolik, takže je to jedno. Varta je úplná sračka, lepší asi Exide.
-> čert: Tak ono je origo a origo... Málokdy jde do dílů to samý, co do prvovýroby.
-> saskyn2 14.09.21 13:48:05: A je tedy lepší jít do origo? Mám vyhlídnutou VARTA Silver Dynamic AGM 70Ah. Teď tam je MOLL.
-> Milan 136: taky ty origo vydrží tak dvojnásobek aftermarketu. Ale stejně je to hovno, v litrovi jezdím originál škodováckou z fábie rok 2008, když se budu nudit tak vyfotím kontakt s datumovkou
a zatím teda nevypadá že by měla nějaký problém, nechci to zakřiknout. Oproti tomu běžně vyhazuju o 10 let mladší varty který jsou mrtvý.

-> Milan 136: Bych Ti přál si zkusit HAZE VRLA AGM: :-D Tam má 100Ah 30kg. Ale taky stojí 8k a píšou jí životnost 12let.
-> Jarda/felda 14.09.21 20:42:16: Si zkus chvilku ponosit AGM 70Ah origo. To je strašnej ingot.
Ty aftermarket obyčejný supermarketový, to je kolikrát jak prázdná maketa
Ty aftermarket obyčejný supermarketový, to je kolikrát jak prázdná maketa

-> saskyn2 14.09.21 09:37:29: ono taky stačí potěžkat aspon 10 let starou a ted novou, kde není olovo není výdrž 

-> saskyn2 14.09.21 13:51:17: ten mal na sebe brnenie 

-> saskyn2 14.09.21 13:51:17: Hele v naší druhej 9-5 byl před koupí taky takhle nepochopitelně ohlodanej...
-> saskyn2 14.09.21 13:51:17: Nejezdil s tím autem Vladimír Páral? 

-> saskyn2: Chvíli mi trvalo, než mi došlo že se jedná o pás
-> čert 14.09.21 10:55:28: Krátkodobě je to úplně jedno. Hlavně jakoukoliv neorigo baterku stejně nikdy správně nenakoduješ protože k ní nemáš žádný kod, nakouješ jen značku, typ a kapacitu.
-> Syny 14.09.21 11:52:54: Ano, nastartovaný mu to vypínalo rádio, protože kapacita aku nebyla dost vysoká.
-> Syny 14.09.21 11:52:54: Ano, nastartovaný mu to vypínalo rádio, protože kapacita aku nebyla dost vysoká.
-> saskyn2: Jako za jizdy, ze to vypne radio? 
-> Milan 136: A to staci? Tim to zacne fungovat jako u starsich aut? Ze by to bylo tak jednoduchy se mi ani nechce verit

-> Milan 136: A to staci? Tim to zacne fungovat jako u starsich aut? Ze by to bylo tak jednoduchy se mi ani nechce verit
