Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18277 příspěvků (zobrazeno 4651 až 4700) od 04.01.2015 do 10.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
10:00:42
11.01.2021
Bukaj
-> saskyn2: Aha, tak díky, zase něco nového pro mne 6

To byla ta "vzácná socka" 1,4?

-> dragon_cb_cz: Já jsem řešil lanko jen u firemního vraku Rapida (Renault) a pak u té prokleté Dacie3

Že někomu odejde druhoška chápu, ale originály držely. A údržba je jednak o čistotě interiéru i exteriéru (nemít na podlaze a v motorovém prostoru hromady bahna/v létě prachu) a hlavně o bezchybné funkci navazujících komponent - aby nebyla zarezlá a zahumusená páka na převodovce, volně chodilo spojkové ložisko, necukala spojka (lamela, přítlačák) v záběru a volně se vracel spojkový pedál (uložení pedálu). Tyto věci přímo ovlivňují životnost lanovodu.



Jinak uznávám, že třeba u O1, kde je spojková hydraulika, mne překvapilo, že navzdory neúdržbě a neměnění kapaliny to funguje skoro 25 let bez problémů a také jsem neslyšel, že by to někomu odešlo (moc se o moderní vozy nezajímám, takže jsem možná jen neinformovaný, tuším, že před lety tu někdo řešil PSV nebo HSV na Superbu?)...6
09:57:37
11.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ani nevim jestli jsem to zkoušel bez redukce. Jen jsem to celý nějak nechápal. Pumpu nemám, jen pistoli na komprdor.
09:57:30
11.01.2021
Jozka
-> dragon_cb_cz 11.01.21 09:46:55: Mě selhal pomocnej spojkovej válec (na tisícovce) vloni vůbec poprvý.. holt "moderní" evoluce s "O" kroužkem.. anebo vada z výroby, gumka byla "nakouslá", jak kdyby jí někdo načnul (nastřihnul) už při zásunu, pístek se "křížil" a vydřel váleček.
09:51:59
11.01.2021
Jozka
-> suri 11.01.21 08:54:16: 3

-> Bukaj: 46 Jsem si až u svýho 2nd Favorita všiml, že spojka je lankem..

-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 09:02:58: Nechci se pouštět do dalších nekonečnejch "diskusí", který nikam nevedou - jen si myslím, že procenta nárůstu přínosu (pro běžnýho uživatele) jsou vyvážený desítkama procent složitosti a nezdá se mi to jako správná cesta..
09:46:55
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: Myslím že zrovna tady někdo zakládal téma, kde se snažil dopátrat jaké lanko sakra na Feldu koupit, že mu už několikátá druhoška odešla 4 A jakou údržbu bys si u toho lanka prosímtě představoval?



Ke spojkové hydraulice jako zdroji problémů můžu říct, že se mi srala vždy akorát na zadomotorových škodovkách, jednou začal HSV téct (to asi na tu absenci údržby hodit půjde), podruhé se sprostě kousnul (to už beru jako vadu). Na žádném jiném autě já ani nikdo z rodiny pokud vím problém neměl.



-> palinator 11.01.21 09:34:05: Myslíš galuskový (presta)? Ty většinou pump nafoukneš i bez redukce.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 09:47:51
09:44:57
11.01.2021
saskyn2
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: Ano vyráběla

Neboj já vím že to je nutnost, jen se divím že takovou fuj věc má i ten zázrak a nejlepší auto na světě3

Lanko jsem párkrát měnil, ale je určitě spolehlivější, jen jak tu už kluci zminovali je to fakt k hovnu, divnej chod, vrže to , já bych to teda nechtěl, ale chápu že když to má druhý nejlepší auto světa, tak se na to musí jen pět chvála. Jen čekám kdy někdo přijde že na Letný je ten metronom na hovno a že by to tam chtělo udělat pomník nějakýmu úžasnýmu autu co sám vybere3
09:36:30
11.01.2021
Bukaj
-> saskyn2 10.01.21 20:56:54: Ona se vyráběla Octavie (ta nová z devadesátých let, ne ta původní) bez ABS? Doteď jsem žil v tom, že ABS bylo u Octavie standardem, stejně jako airbagy...9

-> saskyn2 11.01.21 09:14:53: Tak hydraulika je u zadomotorů tak nějak nutnost, abys na to nemusel hamtat jako na brzdy v T1383

Kdežto u Feldy, kde celý bowden ovládání spojky má délku sotva třičtvrtě metru a navíc už vymysleli lanovody s teflonovou výstelkou, by hydraulika byla jen zdroj problémů. Zrovna u Favorita a Feldy jsem neslyšel o jediném případu selhání lanového ovládání spojky (ale to může být tím, že jsem Fa/Fel nikdy nezažil jako firemní auta, které dostávají kouř a nikoli údržbu)...6
09:34:05
11.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Vidiš, to ani nevim jaký jsou dneska vymoženosti. Mně bohatě stačilo že jsem horko těžko sehnal redukci na ty píčovský cykloventilky, abych to po půl roce nafouknul. 3
09:18:30
11.01.2021
saskyn2
-> palinator 11.01.21 09:16:28: A víš že bych se tomu ani nedivil? 3
09:18:21
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 11.01.21 09:14:36: Tak i na kole to můžeš mít "bezdrátově" 4 Buď elektrika, nebo hydraulika. Jinak mě to je nějak celkem jedno dokud to funguje - a s tím jsem (já osobně) u lanka měl daleko větší problémy než u hydrauliky.
09:16:28
11.01.2021
palinator
-> saskyn2:

No moment, třeba přijde nějaký vysvětlení. Jakože nad rekonstrukcí spojkový hydrauliky na lanovod přemejšlel, ale lanovod od ruční brzdy je k tomuto účelu krátkej. 3
09:14:53
11.01.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Já se divím že u rapida nejlepšího auta na světě hydraulika nevadí, zatím co u novýho auta je to fůůůj. Jo vlastně Jarda3 3 3
09:14:36
11.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

A hlavně ta lanka v obvyklým stavu fungujou tak kokotsky, že první rozjezd s takovým autem je jak kdyby člověk řídil poprvý.

Lanovody bych dneska nechtěl už ani na kole (bohužel ještě zbejvá hazka a přesmykač, ale tam se to dá odpustit).
09:12:37
11.01.2021
palinator
-> saskyn2 10.01.21 20:56:54:

Jo, přesahy uměj bejt svině, hlavně na nerovný cestě v kombinaci se zatáčkou, když se auto rozhoupe. Jak Toledo, tak Ovce má přesahy šílený, ale je zajímavý, že u každýho auta se to projevu je jinak. Toledo jsem měl vždy extrémně nedotáčivý, navzdory vyčteninkám, že má být např. po naložení spíše přetáčivý. Ovce naopak překvapivě přetáčivá je, na nájezdu na most v Kutný Hoře od Kolína to čas od času zkoušim. Stačí v zatáčce ve správnou chvíli ubrat plyn a už můžu rovnat volant. 3
09:12:06
11.01.2021
saskyn2
-> Jarda: Hele Jardo nech si ty tvoje blbý kecy a narážky, nikdo na to není zvědavej4 nestačím se divit jak ti ležím v žaludku, že ti nepochválím takovou prasečinu jako je tvé svařování pružin3
09:10:02
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer 11.01.21 08:53:21: Tak nejlepší podvozek je dobrá guma a pokud máš na Feldě slušné, tak není důvod aby to nefungovalo. Já jsem s Feldou nikdy problém v tomhle směru taky neměl. úměrně kategorii auta tam ten podvozek podle mě není vůbec špatný.



-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 09:02:58: Zrovna spojkový lanko je něco, čeho bych se v jediným autě, kde ho mám (900 Aero) velmi rád zbavil. Na závady u mě vede lankový ovládání...
09:02:58
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 11.01.21 08:48:23: napisu sem neco, ceho se zas chytne saskyn a jemu kompatabilni :) ale vcera se mi u feldy utrhlo lanko otvirani kufru, prvni zavada po asi 40tis.km. opraveno el.cokoladou.

Co musim rict, ze u feldy neni zadna zbytecna spojkova hydraulika, ale naprosto bezproblemove silne lanko, to stejny zacala delat lada u novych nivek, ale kdyz jsem videl to slaboucke lanko, tak jsem kroutil hlavou.
08:54:16
11.01.2021
suri
-> Borderer: tu je holt každý fitipaldi
08:53:21
11.01.2021
Borderer
Mne by jenom zajímalo, jak jezdíte, že takhle řešíte podvozky. Já s pitomou Felicií, co má za 400 tisíc kilometrů torzní tuhost želé, kolikrát předjížím a nijak nezdržuji. Přitom se na hranu podvozku dostanu tak jednou/dvakrát ročně a to ještě vlastní blbostí. To musíte jezdit jak totální hovada třetí kosmickou, ne? 1



edit: Když pak skočím do služební OIII a jedu stejnou trasu svou "první cenovou" (60 obec, 100 mimo), tak jedinej rozdíl je v tom, že se možná auto míň naklání a vedení sedacek je lepší, ale to je tak všecko. Žádný drama se nekoná.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 08:56:09
08:48:23
11.01.2021
Jozka
-> Jarda: Felicií služebních jsem používal dobově několik a žádnej problém jsem s nima neměl ani řidičsky, ani uživatelsky. A neměl bych ani dneska. Jako že větší porce km se líp snášely v Mondeu, to jo.. na druhou stranu se u Felicií dal odjistit kufr z místa řidiče, což v tom Mondeu nešlo - takže po kontrole na výjezdu z Temelína jsem musel skoro minutu zevlovat, než se dalo znova nastartovat, s Felicí jsem odsud vypálil neprodleně..3
07:29:06
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 10.01.21 23:25:46: jj, ja chapu, ze ta auta jsou stara a opotrebeni a zub casu... Ale to je jediny problem a lehce se vse necha dostat do slusneho stavu. Pritelkyne ted jela s tou novou vybavenou feldou 1.3 mpi, 108 najeto a rika novy lehce orezly auto :), ale pry to stejne za chvilku odjezdim... Chvilku mysli tak 5 -6 let a 200tis.km :).
07:21:31
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> růža 10.01.21 23:53:28: jj, i lepsi, nez busem... A s LPG ani ne drazsi4
00:08:08
11.01.2021
Jozka
-> růža: 6
23:53:28
10.01.2021
růža
-> Jozka: Já se omlouvám, že jsem tě takhle zazdil. Ale tvůj názor se celkem hodí, protože dorovnává převahu místních zastánců moderny.

Mimochodem já jsem v tomhle docela nestraný. Když mě někdo podaruje třeba novým Mercedesem, tak neodmítnu. Ale protože se to nestane, tak budu rád jezdit i s Feldou (lepší jak chodit pěšky).
23:25:46
10.01.2021
Jozka
-> růža 10.01.21 22:34:27: Ještě já!

Za sebe (opět) hlásím, že mi to přijde všechno nějak od roku 1998 čím dál tím stejný, jen se mění velikost tlamy.. jezdím jen služebákama, ve kterejch se vrtá někdo jinej, naposledy jsem opravoval u Felicie stěrače - protože zemřely v pátek v noci cestou domů a na pondělí hlásili zase déšť.. a pak ještě nedávno u nějaký snad Fábie pojistku - pěknej vopruz.3
22:55:28
10.01.2021
růža
-> Jarda: Za mě to pořád vyhrává 1.3 mpi za jednoduchost a výdrž (tímto zdravím Kinga)

Jinak Audi asi motory umělo. Ale co začali dělat přímovstřiky (fsi, tfsi) tak údajně kvalita nicmoc. Možná se mě bude někdo snažit vyvést z omylu, ale bohužel jsem těch motorů viděl rozjebanejch dost.
upraveno 2x, naposled 10.01.2021 22:57:28
22:42:07
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> růža 10.01.21 22:34:27: 130 ne, v tom jsem se porad vrtal4 :) az se 136 jsem uz jen jezdil... ale Bukaj ma tvrdy sedla

Jako bych nechtel na denni jezdeni aee, tak ani 105-130 a u lady bych byl trochu na vazkach.

Zatim nejlepsi je favomotor a 1.8T je jasne proc, protoze to neni VW, ale audi. VW proste benziny neumi...
22:34:27
10.01.2021
růža
Tak ještě chybí Bukajův názor, že 130ka je nejlepší auto na světě a máme tu měsíční periodu opět za sebou 1

A nezapomeňte téma o nej autě v únoru opět zopáknout.
22:27:21
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> SO545 10.01.21 22:21:24: jeste tu je jeden, co jezdi rozpadajici se s100 a v garazi prvniho favorita pod dekou
22:21:24
10.01.2021
SO545
-> Jarda - zrušená registrace 10.01.21 22:19:31: ak jazdis trabantom tak favo/felda moze byt kludne lestenka v garazi...
22:19:31
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 10.01.21 22:11:11: jj, mimo te inspirace... ja bych rekl spis nejhorsi, jel jsem s tim jednou a myslel jsem, ze se to v 80kmh rozpadne, Vilda ma 2 trabanty (vetsinou jezdi jen jeden) a kdysi jsem mu poradil pro manzelku jako nejvhodnejsi auto f1 1.4mpi a je na me nastvanej, ze je to tak slozity, ze si na tom nic neopravi, naposled dal desitku za tesneni pod hlavou, ale pak tu znam cloveka, co ma nalestenyho silverline v garazi a jezdi trabantem
22:11:11
10.01.2021
saskyn2
-> Jarda: že trabant je nejlepší auto všech dob, nebo že je vysoce komfortní, nebo že vznikl inspirací ze západu?
22:08:05
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 10.01.21 22:02:04: hele znam cloveka, co ma asi silnejsi matros, protoze to tvrdi o trabantu :)
22:02:04
10.01.2021
saskyn2
21:48:31
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> King 10.01.21 17:07:22: filcka je uz VW srac, favo taky vzniklo uz inspiraci ze zapadu... samozrejme nejlepsi auto je rapid 136*4

ale ta felda nabizi sice nezazivnou jizdu, ale vysoky komfort pri slusnych jizdnich vlastnostech a nesrovnatelne provozni naklady s cimkoliv jinym

-> Milan 136 10.01.21 15:31:45: vcera jsem se zrovna dival na parkovisti a 3 ze 4 o1 byly 4x4
upraveno 2x, naposled 10.01.2021 22:01:44
21:21:14
10.01.2021
suri
-> dragon_cb_cz: mne to drkoce hlavne na zvlnenom asfalte , možno aj vrchné uloženia vzadu , uvidíme keď sa k tomu dostanem a pomením to
21:14:10
10.01.2021
dragon_cb_cz
-> suri: Mě nejvíc překvapilo, jaký rozdíl to je na retardérech atd. Jinak asi nejezdím dost ostře na to abych rozdíl poznal, ale na retardérech, kanálech atd. to je rozdíl ohromný.
21:04:54
10.01.2021
suri
-> dragon_cb_cz: ja tie tlmiče idem meniť práve kvôli tvrdosti a hluku po miernych jamách , inak to ide pekne , ale už to má svoje za sebou , vymením tlmiče , vpredu pružiny , silenbloky motora a budeme vidieť čo to urobí , bez tak je to oprava v cene auta



mám nachystané origo tlmiče , zadok klasika , predok zo superba čo sú údajne výrazne komfortnejšie ale aj drahšie , a nové origo predné pružiny ... dávam všade síce lejsofors ale tu dám originál , nech je s tým pokoj ... našťastie skrutky , uloženia ,dorazy a iné blbosti som už mal ušetrené , inak by to bola zaujímavá suma
21:03:56
10.01.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jj taky bych se vsadil, že ty starý gumy udělaly hrozně moc. Na 9-3SC jsem přes léto dojížděl 10 let staré zimáky a to byla klouzačka hrozná 3 Zajímavý je, že na novejch zimácích to teď má možná o půl litru menší spotřebu 9 Ale zase mají nejspíš hodně měkké bočnice, daleko víc to na nich "plave"...
21:02:00
10.01.2021
dragon_cb_cz
-> suri: Neříkám, že je to nutně o zabití, kombík má 280t a nejspíš taky vše původní a nějak to funguje, 160-180km/h na dálnici se s tím nebojím. Ale ten rozdíl proti autu s polovičním nájezdem je obrovský (pravda, to už tlumiče má vyměněné, ale zbytek podvozku ne). A nemyslel jsem jen jízdní vlastnosti, i ten hluk atd. Prostě je to znát.
20:56:54
10.01.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: No mě na té O1 nejvíc vadilo že to při zabrždění jede jak sánky. Na to má podle mě vliv hlavně úzká nejspíš hooodně stará pneumatika a lehký auto bez abs. Průjezd zatáčkou jsem raději nějak na hraně nezkoušel. Mimochodem na průjezd zatáčkou mají velký vliv přesahy karoserie, před x lety jsem měl starýho leona a ač to má ten samý podvozek, tak oproti O1 to sedělo neskutečně-má to totiž malý přesahy karoserie-hlavně vzadu, což dělá efekt motokáry. V tomhle bude mít navrch felda nad oktávkou.
20:54:02
10.01.2021
Kocvin
-> dragon_cb_cz 10.01.21 20:46:05: Mám to stejně u Volva.. Sice taky jedno combi a druhé sedan, ale 301k vs. 150k, je to neskutečně znát..
20:50:38
10.01.2021
suri
-> dragon_cb_cz: ja mám skoro 400tis km , pôvodné tlmiče a o zabitie to rozhodne nie je
20:46:05
10.01.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Hele tam podle mě hraje velkou roli ten nájezd. To teď vidím u sobů - skoro stejný auta (pravda, jedno sedan a druhý kombi), ale jedno najeto 145t a druhý 280... a ten rozdíl je neskutečnej.
18:27:24
10.01.2021
Tomaso435
-> King 10.01.21 17:07:22: ja bych to degradoval na facko z 89 :) tak pevný spojení s asfaltem nemáš uz u žádného auta :)))
18:03:59
10.01.2021
saskyn2
-> King 10.01.21 17:07:22: 3 3

-> Milan 136 10.01.21 14:06:06: No s tímhle se fakt jezdit nedalo. Nebo teda dalo, ale člověk musel být pořád ve střehu3 Škoda já se na ty pneu chtěl podívat a pak už jsem na to zapomněl. Každopádně vím že to byly zimáky protože pán řešil jestli by mi nevadilo že to přezuje na letní a tyhle si dá na druhou aby s ní mohl jezdit do práce3 ale pak si to rozmyslel, že když to budu mít druhý den, tak se na to vysere a nechá je na téhle3 Moje pani má na RS zimní nokiany z roku 2009, tj starší než auto se vzorkem na hraně a i když jsou dost hrozný a nadává že chce nový, tak takhle to teda neklouže ani náhodou.
17:07:22
10.01.2021
King
Jak to tady tak procitam, tak se vlastne vyvoj aut dtto skoncil na zacatku devadesatek a od tech dob se uz delaj jenom kosmeticky zmeny interieru a kurveni podvozku elektronikou. Vetsi kola, nez 14ky nemaji smysl, vetsi rozmery rafku, vetsi sirky pneu a nizsi profilovy cisla jsou jenom lakyrka a pouzivaji se jenom kvuli lepsimu vzhledu. Nejlepsi auto vsech dob je Filcka 1.3 MPi 50kW a s primhourenim oka i O13
upraveno 1x, naposled 10.01.2021 19:17:15
16:36:51
10.01.2021
suri
-> saskyn2: ako bez urážky ale ja v OI a Felicii som nikdy extra rozdiel nevidel , jedine väčší kufor . Teda ak sú v normálnom stave ... Riadenie so servom úplne rovnaké , ten predok ešte viac plavný ako na Felicii , brzdy väčšinou horšie hlavne FSIII ktoré kopú prakticky všetky ... akurát teda možno to pradávne TDI malo niekedy frajerský význam
15:31:45
10.01.2021
Milan 136
-> Jarda - zrušená registrace 10.01.21 15:16:10: Víceprvek má ale jen 4x4. Těch moc není a většina lidí to ani nevyužije.
15:16:10
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 10.01.21 15:00:11: staci 15ky a viceprvek vzadu... 14ky na 4 kolu nedostanu a na mou ani ty 15ky :(
Extreme Tyres