Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18272 příspěvků (zobrazeno 3601 až 3650) od 04.01.2015 do 03.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:37:49
13.05.2021
palinator
-> darklord:

Já stihl za rok osminu hypotéky, ale nemám na tom 100% svoji zásluhu. 140
12:35:00
13.05.2021
darklord
-> palinator: keby mam v takom veku hypo, tak som dneska za polkou... to je k nasraniu kolko casu clovek predrbal 40
12:32:07
13.05.2021
palinator
-> saskyn2:

Tak je fakt že Bukaj to dělá pro lidi, který asi často peníze mají. U nás nemá zajímavý peníze nikdo. 3 Kdokoliv má něco lepšího, tak je to na hypo. Je pravda že u nás občas parkuje jeden trojkovej Superb. Ale ten přijede vždycky z Prahy. 3

Je fakt že Praha je asi hodně někde jinde než zbytek ČR, protože ať se podívám kolem sebe jak chci, tak když jedu skrz naskrz republikou, tak kromě větších firem nikdy nevidim, že by řemeslníci jezdili třeba v nějaký novější dodávce. Obvykle jsou to solidní šroty už na první pohled a to nejsou obory, který by měly bejt postižený nedostatkem práce.



Jinak mít ve 21 letech takový závazky, to je docela slušný. Auta v analogii dnešních 1,5 mega se hádám nedočkám až do důchodu. 6
12:20:02
13.05.2021
saskyn2
-> palinator: Jo já pochopil že to jsou dva různý lidi, to jsem myslel jako příklad4 Podle auta samozřejmě nikoho neškatulkuju.

Tak zrovna tebou uvedený Bukaj je přesně příklad člověka co svou práci prodat neumí, to se na mě nezlob. Za peníze co(mimo jiné)na něm zákazníci ušetří si staví bazény, kupují nový auta, baráky v hodnotě co si ani neumíme představit. A co z toho má Bukaj? Nemá čas, bydlí v chatce kterou dostal...zajímalo by mě jestli by třeba takhle fungoval kdyby na tu chatku měl hypo (5mega?) a musel to splácet. Samo nic proti Bukajovi, je to jen jeho věc a já mu fandím, ale tohle není úplně běžný stav jak se to dá v normálním životě dělat.

A jestli chceš popsat jak to tady funguje, tak ted občas dělám s 21 letým klukem kterýho prakticky zaučuju(neumí sám ani nastavit rozvody), platí 50.000 měsíčně nájem za dílnu a bydlení, platí si závody, spotřebáka má za 1.5m, myslíš že by to z 300/h utáhnul? Práce máme všichni pokokot, ted je taková krize že já měl zedřený auto a raději jsem to dal známýmu do smluvního servisu pojištovny, než se s tím sám jebat3 3 Konec hlášení, jdu raději něco dělat3
12:14:50
13.05.2021
darklord
-> Jirik_Tuňák1983 13.05.21 12:07:10: toto je mimo mna, ja som sa nikdy auta so ziskom nezbavil 47
12:12:30
13.05.2021
Nwkt
-> darklord 13.05.21 12:01:53: Pokud vím, psal že je přehraná. Ne jiná
12:07:10
13.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 13.05.21 12:01:53: Blbé je, že takto se budeš auta i špatně zbavovat a pokud ano, tak se ztrátou.
12:01:53
13.05.2021
darklord
-> palinator: ved jednotka uz je ina ak dobre pamatam tento nekonciaci pribeh
11:50:56
13.05.2021
palinator
-> darklord:

Spíš bych ještě zkusil jinou jednotku.
11:44:21
13.05.2021
darklord
-> palinator 13.05.21 11:41:39: sak ale keby je to fakt bohate, tak jednotka hadam by plakala ze daka hodnota je mimo rozsah alebo co, nie ze ide na nahradne hodnoty ale neda vediet ani muk. Mozno by som skusil inu emisnu alebo co.
11:41:39
13.05.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Předpokládám že to jede hned na náhradní hodnoty když je lambda regulace úplně mimo.
10:26:26
13.05.2021
dragon_cb_cz
-> ptk: A je na diagnostice vidět nějaká snaha jednotky ochuzovat směs? Krátkodobý/dlouhodobý fuel trim? Není třeba na mezi toho co jednotka může regulovat? A pokud není, tak by to chtělo zjistit proč.
09:52:18
13.05.2021
ptk
...a oäť trochu späť k môjmu problému:



regulátor paliva nový, podtlakové vedenie znovu komplet prekontrolované - funkčné

stav emisná - samozrejme bezo-zmeny 10



technik čo rieši rovnaký problém na 1.6ke octavií to isté (on navyše prekrúžkoval motor) a stále moc bohatosti. on ide cestou druhého kola - objednáva znovu všetko nové od iných výrobcov - katalyzátor, lambdy, snímače .....



druhý technik radí - kašli na to. auto funguje, motor vyššou bohatosťou nezničíš, ani lambdy. že treba spraviť ,,dáko,, emisnú a neriešiť.



osobne sa mi teda nepáči ani jedna možnosť ale už mi dochádza čas, energia, financie, nápady a technici čo by vedeli pomôcť.



mám v pláne ešte raz sa tak hlbšie povrtať v diagnostike, s kontrolou jednotlivých členov, akú teplotu posielajú snímače a podobne. ale už fakt neviem.



...a pritom to auto už by taaaak chcelo jazdiť! 149 (a ja samozrejme tiež)
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ptk vložen 13.05.2021 09:52:18
09:28:35
13.05.2021
palinator
-> gim:

Třeba to dělá aby to odpovídalo odevzdanému daňovému přiznání. 3
09:17:55
13.05.2021
gim
-> palinator: hodnotit podle auta je dost zavádějící. Kamarád od manželky má úspěšnou poradenskou firmu, ale vyžívá se ve starejch vraždách. Ještě, když firmu rozjížděl měl krásný Volvo S80 V8, pak mu nějak ruplo v kouli a prodal to. Teďka nakupuje vraky s platnou technickou do 10kkč a má je na běžný ježdění, dokud je STK nerozdějí. Poslední auta co má jsou Bravo z 96 za 3000,- a Ducato 95 v benzínu za 7000,- O víkendech přitom létá Cessnou.
08:27:53
13.05.2021
palinator
-> saskyn2:

Pozor, jednak motáš dohromady dva různý lidi, u toho druhýho nevím za kolik dělá. Jen popisuju, jak vypadá.



A myslím, že to není o tom, že by ti lidé neuměli prodat svou práci. Spíš to nechtějí, podobně jako třeba Bukaj. Opravdu na těch šolichách nejsou závislí, když jsou zaměstnaní, byť celkem blbě placený.

A už vůbec nepřísluší hodnotit kolik kdo vydělává podle auta nebo vzhledu. Známej má krom dalších 5 aut od novoty F3 C MC a stejně jezdí Favoritem nebo teď Ovcí Classic 1,4, kterou v práci nasál za necelý 3 litry. 3
20:24:34
12.05.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Hele kdybych přišel z ulice tak neřeknu, ale stáva se mi to opakovaně i tam, kde nějaký vztahy za ty roky jsou... a to jsem vždy bez keců zaplatil vše co mi bylo naúčtováno, max si nechal vysvětlit, ale vždy akceptoval (a většinou i nějaká ta stovka navíc). Plus mínus ty důvody asi chápu, ale je to frustrující.
20:20:44
12.05.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Hele nevim jak to berou jiní, ale neúspěch je pro mě už to, že to odmítnu protože se toho bojím4 Ano asi máš částečně pravdu, nikdo nechce být za blbce, ale řekl bych, že hlavní důvod jsou peníze a to, že tě pak takový člověk stejně pomluví, že sis vzal peníze za něco, co si neopravil. Chápu, že třeba ty konkrétně ne, ale jinak je myslím zkušenost s valnou většinou zákazníků všude stejná a je úplně jedno že jste byli předem domluvení že to jen zkusíte, že to nemusí vyjít, protože tuhle část příběhu si pak už zákazník už nechá sám pro sebe... leta praxe tě tohle naučí, pokud chceš mít pozitivní hodnocení u zákošů, tak mu musíš dát za peníze funkčí auto, jakmile mu ho dáš rozjebaný stejně jak o když přijel, tak budeš za blbce a zloděje.

-> palinator: Jo je (malý) procento lidí kteří (ač jinak velmi šikovní) neumí svojí práci prodat. Pak dělají v řádu desetikorun a jezdí favoritem, pro takové je opravdu lepší se nechat někde zaměstnat (pokud je tam teda nebudou ojebávat jako třeba Jardu), nebo holt takhle živořit. Nebo je pak ta možnost že to děláš po práci a jen pro zábavu, abys nemusel ležet v posteli vedle starý manželky3
18:18:37
12.05.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 12.05.21 13:54:26: Proč něco jinýho špatně? "strach z neúspěchu" je asi docela běžná lidská vlastnost, prostě proč jít do něčeho s nejistým výsledkem, když olej a destičky jsou jistota. Chápu to. Ale sere mě to 8
17:21:44
12.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 12.05.21 15:22:48: tak tady si to jeste vydel a vynasob dvema :) ale zas lidi malo najedou, vetsinou do 10tis.km. Toho favorita uplne chapu, to bude chytrej a nenarocnej clovek... Pokud mu jde jen o prepravu z A do B a ne o svezeni, to by jinak potom mel nejakyho zadohraba.
15:22:48
12.05.2021
palinator
-> saskyn2:

Já třeba znám 3 mechaniky. Jeden je už vyloženě garážník, ale díky svému zaměstnání se dostával na školení takže v některejch věcech až donedávna šel docela s dobou. Teď dělá lowcost údržbu pro lidi který maj lowcost peníze. Jenže lowcost lidi maj i highend poruchy, takže pokud to není havárie motoru, pořád se opravuje. Občas mu trvá i několik odpolední problém vyřešit, ale většinou vyřeší. Kdybys bral cenu za práci, bude někde asi v řádu desetikorun za hodinu (na nějakým špeku). Ale nedělá pro každého, jen pro skutečně místní nebo známé. Pochopitelně, neživí ho to, má to jako bokovku a spíš ho to asi baví.

Druhej člověk je ten, kterýmu ten první volá, když už je fakt v hajzlu. A je až neuvěřitelný, jak rychle dokáže vytipovat přes telefon závadu. A je to člověk, o kterým bys řek že je to santus jak prase, v rozpadlým statku a jezdí Favoritem. Pak s VAGem a osciloskopem kouzlí. Tenhle to dělal v rámci učiliště a doma dělal to co komu nestih udělat v práci 3

Třetí člověk dělá čistě komerčně, nejvíc ho živí běžná údržba, pneuservis a častý opravy, ale když přijde větší problém, tak tě s nim sice nevyhodí, ale navzdory svejm zkušenostem za 30 let praxe není v diagnostice tak dobrej, jak by člověk čekal. Svádí ho přisuzovat závadu něčemu, co už někdy měnil, dělal nebo slyšel že někdo dělal. Jestli to tak skutečně je nebo je to falešná stopa, nad tim už zas tak nepřemejšlí, protože neví, jak přesně to funguje nebo jaký jsou souvislosti. Na druhou stranu když je to úplně v prdeli, tak má zase dlouhej seznam kam volat. 3 Což mě taky docela překvapuje, že navzdory vzájemný konkurenci "spřátelený" servisy spolu držej basu a pomáhaj v případě problému jeden druhýmu.



E: ale musíš přihlédnout k tomu, že tady není Praha. Vozovej park tomu odpovídá. Průměrný auto tu má cenu tak 60 litrů a cokoliv pod 10 let stáří je už předmět potenciální závisti. 3 Teď budu jednomu sousedovi ozónovat auto. První kšeft za rok co to mám. 3
upraveno 2x, naposled 12.05.2021 15:25:42
14:42:22
12.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 12.05.21 14:32:47: to asi ne, to by ses pak pod tu zem netesil, ne? A jaky vrany myslis? Predstav si, ze nam je tu vychytala postolka...7
14:32:47
12.05.2021
saskyn2
-> Jarda: jo, pán je masochista, už chápu proč si tak libuješ v hrabání se ve vránách3 3 3 holt ne každej to tak má no4
14:28:00
12.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 12.05.21 13:54:26: tak zivot ma bejt utrpeni, ne? Aby se clovek tesil pod zem...4
13:54:26
12.05.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: No pak tam je asi špatně něco jiného když se jim nechce, bud to fakt neumí, nebo nechtěj abys věděl kolik mají ve skutečnosti na hodinu3 Nejhorší je, že jsme malý páni abychom to dokázali změnit protože jako servis máš dvě možnosti, bud se trhu podřídit a mít se relativně dobře, což většina dřív nebo později udělá, nebo celý život dělat blbce, ale to se pak můžu rovnou nechat zaměstnat u Jardy v práci3
12:11:56
12.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 12.05.21 12:09:18: protoze se jim nechce4 ale kolik dokazi vyprodukovat kecu, to je videt - viz. saskyn3
12:09:18
12.05.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 11.05.21 09:11:54: A víš co je na tom nejhorší? Jednak to co píše -> palinator 12.05.21 08:42:23: a pak taky to, že i když těm lidem říkáš "ale já vám to zaplatím, stanovme si limit kolik jsem nejvíc ochotnej do toho dát s nejistým výsledkem a vy to zkuste a peníze jsou na stole" a stejně nezájem. Tak já nevím...
09:22:27
12.05.2021
saskyn2
-> palinator: Jo to máš pravdu.4
08:42:23
12.05.2021
palinator
-> saskyn2:

Pak dochází k paradoxní situaci, kdy ty nemehla, který by dobře zvládli udělat výměnu brzd a oleje, se musej pouštět do elektriky a různejch špeků, protože maj čas se tomu věnovat, narozdíl od vrchnosti která to sice umí a s vysokou mírou pravděpodobnosti by si i se sračkou dokázala poradit výrazně rychleji a levněji, ale ta to nedělá protože se jí to nevyplatí a kšeftů na brzdový destičky maj dost. 3
09:11:54
11.05.2021
saskyn2
-> ptk 11.05.21 07:24:14: Samozřejmě kvůli penězům, dyt ti to nwkt píše, bohužel i servis je služba jako jakákoliv jiná určená ke generování zisku4

Jednak se lidi co něco uměj zabývají autama v jiný cenový, takže na tebe pak zbývají z valně většiny nemehla(čest výjimkám) druhhak je to nastavený tak, že nejlepší hodinovku máš na výměně brzd, olejů a dalších dílů a ne na takových záděrech(ideálně ještě když se v tom hrabal někdo jinej) co tu popisuješ, na kterých strávíš několik dní práce(ještě s nejistým výsledkem), kterou nikdo rozumně nezaplatí, protože by to několikanásobně přesáhlo cenu auta.
07:24:14
11.05.2021
ptk
-> Nwkt: rozumiem, ze sa neda rozumiet vsetkemu a ze by to nikto nezaplatil. ale ja skor narazam na vseobecnu neochotu riesit problem ktory sa nevyriesi ,,sam,, diagnostikou chyby a vymenou komponentu.

napriklad na Cordobe mi vyhodilo ABS, dvaja s troch technikov mi povedali vymenit jednotku riadenia ABS - v tej dobe 600-700e na aute za 1500e, no ten treti technik sa na to pozrel a zistil ze je tam len studenac na poistkovej skrinke...



-> darklord: tlak paliva sa priznam ze ma dlho nenapadol. respektive stale som dufal, ze si auto vie ubrat podla lambd. ale uz viem, ze to nie je tak, tak som rovno objednal novy regulator tlaku paliva lebo nemam ako zmerat sucasny tlak. vyskusam, uvidim, napisem.



-> dragon_cb_cz: ano, trisky su OK. nachvilu som sa zlakal, ci su tam neni vacsie, co by tiez auto nevedelo zregulovat ale su OK a su seriove



-> Jarda: tak ako pise jarda - kym je CO takto vysoke, musi byt aj HC vysie. ale presne ten technik EK povedal, ze ked sa podari stiahnut bohatost, bude OK aj HC aj ostatne parametre.



Sucasne vidim nadej v tom regulatore. vyskusam, uvidim, dam vediet. naprt na tom je, ze musim ist pokazde na EK, lebo inak to nezistim. neplatim ju, chodim po praci len za technikom premerat ale aj tak je to opruz.



kazdopadne dakujem vsetkym za snahu pomoct. snad sa mi po 4 mesiacoch konecne podari doriesit tento problem a ze uz sa na tom hadam aj odveziem! (a inam ako na ek alebo servis 6 )
16:05:03
07.05.2021
palinator
-> Jarda:

Proč? Když máš směs v pořádku a chyba je na straně zapalování, tak při funkčním a zahřátým katalyzátoru to asi normálně shoří, protože maj jednotlivý složky (HC, CO a O2) s čim zreagovat. Pokud máš bohatou směs, tak budeš mít hodně jak CO, tak HC, protože zbytkovej O2 žádnej není.
15:32:36
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> ptk 07.05.21 12:59:52: To s HC nechapu, ikdyz jsem mel spatnou civku, tak jsem mel hc nizke a preci kdyz blbe palil jeden valec, tak by to melo byt vysoke, o ktery valec jde mi diag. napsala, az kdyz to brutalne zaskubalo pri predjizdeni...
15:09:33
07.05.2021
dragon_cb_cz
-> ptk: Ty vstřiky po tom ultrazvuku přezkoušeli?
14:28:12
07.05.2021
darklord
-> ptk 07.05.21 12:59:52: tlak paliva je v poriadku, neni zaseknuty regulator? (ak to nejaky ma)
13:46:39
07.05.2021
Nwkt
-> ptk: Kdyby to takhle dělali tak si nevydělají ani na chleba. Normální člověk by to opravu za cenu celýho auta (podle strávených hodiny) nezaplatil
12:59:52
07.05.2021
ptk
-> Nwkt:

áno, čo sa týka sekundárneho vzduchu:

-mechanický podtlakový ventil otvára a zatvára + tesní

-elektrický ventil po privedení 12V funguje

-hadičkový obvod riadenia je zapojený správne a tesní

-ventilátor napriamo ide

-ešte som myslel, že to môže byť v jednotke vyblokované (lebo aj to sa vraj robilo) ale ani po nahratí sériovej jednotky to nefunguje.



takže už zostal len ten káblový zväzok.



no teoreticky to s bohatosťou nemá nič spoločné - tento systém funguje len pri studenom štarte na pár desiatok sekúnd na zohriatie katalyzátoru. no za chodu nie

a kedže mechanický ventil tesní aj za chodu (nepúšťa do výfuku falošný vzduch čo by mílilo lambdy) tak by to nemalo mať vôbec spojitosť s bohatosťou...



s tými odborníkmi je to fakt bieda. keď riešim niečo na naše staré dobré zadomotori, tak tu nájdeš hociakú odbornú radu na čokolvek, ale keď som začal riešiť tento moderný motor, zistil som, že mám z netu viac načítané než vie väčšina mechanikov a dokonca ľudí čo s tymito motormi robia, ladia ich či čipujú...



hold dnes sa servis robí štýlom - zdiagnostikuj a vymeň. nehladá sa dôvod/zmysel alebo aspoň princíp fungovania daného systému...
12:24:19
07.05.2021
Nwkt
-> ptk: Co svazek k tomu sekundárnímu vzduchu? Obecně ta 1,8T je moc komplikovaná a pokud se sere, tak to moc lidí neumí opravit
upraveno 1x, naposled 07.05.2021 12:24:43
12:22:02
07.05.2021
ptk
páni tak koho by to zaujímalo, mám tu novinky k môjmu problému s bohatou zmesou na 1.8T 132 kW:



rekapitulácia:

-auto sériové, ale menený motor z anglickej (bez R. jednotky)

-na aute klasický servis olejov, filtrov, ...

-diagnostika hlási len chybu tempomatu (nepodstatné) a chybu ventilu sekundárneho vzduchu (aj napriek tomu, že všetky samostatné členy fungujú, ventil zatvára/otvára ako mechanický tak elektrický, je to správne pospájané, ale na aute to nefunguje-no tesní a teoreticky s bohatosťou nemá spojitosť)

-problém s emisnou - vysoké CO (namiesto 0,3 hodnota 5,27, HC namiesto 100 bolo 200)

-čiže auto nedymí, neškytá, ide pekne, má výkon, len je bohaté na benzín.

-urobené zmeny:

-nový katalyzátor, stredný výfuk nové lamby, výfuk tesný...

-nové snímače teploty, nový termostat...

-vstriky po ultrazvuku, typovo také ako majú byť (žiadne väčšie a podobne)

-váha vzduchu OK, diagnostika nič iné nehlási



po týchto zmenách hodnota CO klesla na 3,0 (stále 10násobok) a HC sa tiež vylepšilo.

padol ešte typ na upravenú jednotku, čo sa z časti aj potvrdilo - neodborné zásahy tam predsalen boli nejaké - do jednotky bol nahratý sériový program



no nič sa nezmenilo.



čiže v skratke - momentálne sériové RS, bez tuningov a úprav (vrátane jednotky). nový komplet výfuk, lambdy, náplne, snímače, filtre - chod motora špička, nedymí, neprská, nekolíše, volnobech almázia... z emisnej vieme, že nežere olej, všetko ostatné je super, len zmes je stále Boh-vie prečo 10x taká ako má byť. jemne zvýšené HC klesne so znížením CO....



moje zúfalstvo pokračuje. už nemám absolútne šajnu čo by to mohlo byť. ale som presvedčený, že je to nejaká somarina, lebo mechanicky motor nemá chyby.

navyše som narazil na technika EK, ktorý rieši rovnaký problém u inej benzínovej octavie s nejakou 1.6 alebo dačo také a tiež - nový výfuk, lambdy, katalyzátor, snímače teplôt...dokonca to týpek prekrúžkoval a zmes furt moc bohatá. čiže čakal by som, že to bude nejaký problém ktorý sa už niekedy niekde riešil, ale trt, nikto nevie.



keby je to 10% neriešim, emisná sa dá vycigániť, ale ked je to 10x ???? kurfa čo tam ešte môže byť??????



prosím, ak ma viete nasmerovať na niekoho kto tomu rozumie / servis/ rada / pomoc, tak sem s tým, bo zatial je moja skúsenosť taká, že dnes už sa tomu nikto poriadne nerozumie.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ptk vložen 07.05.2021 12:22:02
10:28:35
07.05.2021
jerrom
10:04:43
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136 07.05.21 06:40:23: todle je asi spis autova specialitka, je to dvojity rele, ktere resi ten reverz... Nasel jsem ho na ali za 6 usd.
06:40:23
07.05.2021
Milan 136
-> Jarda - zrušená registrace 07.05.21 04:36:16: Nepůjde to koupit jako díl?

Tady máme obchod s názvem kontakt a koupíš tam vše, na co si vzpomeneš.

Posledně jsem tam kupoval relé a diody, když jsem opravoval myčku.
04:37:48
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
Na moji ovci jsou dilce zachovaly a stejne se to sere...

Rele je siemens V23078-C1002-A303
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 07.05.2021 04:37:48
upraveno 1x, naposled 07.05.2021 06:39:25
04:36:16
07.05.2021
Jarda - zrušená registrace
Odeslo mi rele v dverni jednotce 2,5 gen, predpokladam ze 3gen i 2 gen bude mit stejne, tak ho dat z nejake vyhnile?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 07.05.2021 04:36:16
15:23:03
06.05.2021
Jakub05
-> Jakub05 02.02.21 15:07:15: Jinak k trošku staršímu tématu odehnívání štítů brzd na OIII - i takhle to dokáže vypadat na sedmiletém autě.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jakub05 vložen 06.05.2021 15:23:03
15:42:11
05.05.2021
palinator
-> Jumbo:

Já komentoval ten tvůj termín "tuhá náprava", což je konstrukčně něco naprosto jiného, než je tzv. "kliková náprava" nebo-li "vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), kterou ve skutečnosti myslíš.
15:17:38
05.05.2021
Jumbo
-> havlik: Já měl tak nastaveného i Formana, měkký předek a tvrdý zadek, takže mě to poskakování zadku docela vyhovuje. Když jedu "pilu" třeba v serpentýnách v Alpách, tak se toho efektu dá docela využít, kdy se odlehčuje vnitřní zadní kolo v zatáčce a trochu to ubírá na nedotáčivosti... Ale Yetimu věřím daleko víc, když přijde na věc... I když tam už jsem zase nedotáčivost zažil...



-> palinator: Každému po chuti, mému stylu jízdy to sedí, ještě jsem třeba nezažil pořádnou nedotáčivost, když nepočítám extrémní zimu, protože kombinace ostré jízdy, náklonů, odlehčování vnitřního zadního kola a těžkého motoru u mě vždycky dopadla tak, že si zadek trochu "poskákal", s čímž jsem počítal a za poloměrem zatáčky už to zvádl motor krásně vytáhnout ven...
13:38:40
05.05.2021
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Ale z tuhé nápravy asi moc ne. Možná tak na závodní Scanii. 3
13:30:33
05.05.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 05.05.21 12:43:27: I z ohnutého klacku vzadu jdou vyloudit pěkné jízdní vlastnosti, několikrát jsem se o tom přesvědčil.
13:27:24
05.05.2021
palinator
Tak nevim jestli je problém v tom, že jsem já nikdy nejel v dostatečně dobrým autě a nebo že vy jste nikdy nejeli v dostatečně špatným autě. 3
Extreme Tyres