Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18155 příspěvků (zobrazeno 3601 až 3650) od 04.01.2015 do 27.03.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
08:45:18
08.04.2021
Syny
Jinak se poptam tady :) Vsude se chvali termostat od Wahleru, ale co treba takovy Febi, to je blby?
20:12:15
07.04.2021
StepaNoFUN
-> Nwkt: Že já doma nedržel hubu... :-D
20:08:37
07.04.2021
Nwkt
-> StepaNoFUN: To jsou ty rychloakce 3 a zase za to můžou ženský 3
20:06:55
07.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Po tom, že tam je druhá jsem nikdy nepátral. Ale že je cívka napájená přes motor jsem si byl jistej. ;-)
BTW - Roztrhat občanky si můžeme zejtra, jak jsem právě zjistil. :-D
20:02:32
07.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 07.04.21 19:57:51: Takhle se mi choval teplostat na Cromaňoncovi, ten jsem nechal vyměnit a od té doby byl klid. Dával jsem originál.
19:59:40
07.04.2021
Nwkt
-> dragon_cb_cz 07.04.21 19:16:32: Já mu upravím SW budíků a nebude ho potřebovat 1
19:57:51
07.04.2021
Syny
-> dragon_cb_cz: No ja nevim, to podle me neni uplne zdravej projev termostatu.
19:16:32
07.04.2021
dragon_cb_cz
-> Syny: Podobný chování mám v zimě u 9-3SC i s novým Wahlerem... pořiď si nějakej klon ELM327 za pár kaček (kdyžtak můžu dát tip na ověřený z Ali) a na potřebný věci pak nemusíš tahat notebook, stačí telefon s androidem.
upraveno 1x, naposled 07.04.2021 19:17:57
19:14:31
07.04.2021
Syny
-> Jarda - zrušená registrace 02.04.21 08:05:48: Jsem si na tebe dneska vzpomel. Tohle tema mi nahlodalo a jelikoz pujde auto do servisu, tak jsem ho dneska napich na notas a jel se projet. Mno a je to tam... Pri normalni jizde teplota vody cca 81°C +/- 2°C, na dalnici max. 85°C. Jak nekde uberu a brzdim motorem, tak to pada i na 75°C. Pritom budik si vesele ukazuje 90. Tvl buh vi jak dlouho ten termostat takhle blbne 8 Bez diagnostiky a jezdeni s notasem v aute (pri seriovem nastaveni) prakticky nezjistitelny. Snad jen teplota oleje lehce napovidala, protoze vzdy kdyz jedu domu a nechavam auto posledni 2 km plachtit z kopecka na neutral, tak mi i teplota oleje ted v zime padla na treba 83°C.
15:57:13
07.04.2021
Athlonek
Už vim, jak to funguje.1
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Athlonek vložen 07.04.2021 15:57:13
13:59:32
07.04.2021
saskyn2
-> palinator: -> Milan 136: Jo to už je logičtější vysvětlení. Na přitažení starteru je potřeba větší síla tak jedou obě cívky, pak už na udržení stačí jen jedna.
13:00:06
07.04.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Tak je statisticky vše v pořádku. Já už s ním měl i takovou závadu, že praskla pružinka ve spínači, co má držet silový kontakty od sebe. Startér se pak náhodně sám od sebe spouštěl. 3 Takže než sem vykydal komplet prostor (jeli jsme na dovolenou), abych se dostal k baterce, tak žena ležela pod autem a vždycky, když se startér roztočil, tak po něm jebla ráčnou z půlky goly. 3
12:18:10
07.04.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
Já je zas mám neustávající a to už tam mám asi 3. startér. 3
12:16:26
07.04.2021
palinator
-> Borderer:
Když jsem rozebíral spínač, tak si už ale taky nepamatuju kolik z toho vedlo drátů. 8 Už je to asi 15 let.
12:11:29
07.04.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Nápodobně. Já naštěstí problémy se startérem nikdy řešit nemusel (u GLS zastávkoval párkrát a pak se to myslím nějak srovnalo samo), takže jsem v tomhle žil ve sladké nevědomosti...
12:06:47
07.04.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Už jen třeba to, že dost lidí (včetně mne) nemělo absolutně tušení, že cívka startéru má vlastně dvě vinutí a ne jedno. 3
11:03:59
07.04.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Jo, už to vidím... díky 4

EDIT: Ale bez toho dodatečnýho komentáře bych té schéma teda fakt nepochopil.
upraveno 1x, naposled 07.04.2021 11:04:51
10:59:09
07.04.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
Když motor stojí a sepneš kontakt ze zapalování, napájíš vtahovací i přidržovací vinutí cívky. Jak jádro cívky dojede na silový kontakty spínače, spustí se motor a proud vtahovacím vinutím poklesne někam k nule, protože je to vinutí "zkratovaný" kontakty spínače. Proudem procházený zůstane pouze přidržovací vinutí spínače.

E: a mám pocit že to vtahovací vinutí je zapojený přes motor mj. proto, aby nenarážely zuby pastorku do věnce setrvačníku, pokud by zrovna vyšla blbě vzájemná poloha, v podstatě motor se začne trochu točit dřív, než pastorek dojede do věnce.
upraveno 2x, naposled 07.04.2021 11:02:06
10:51:13
07.04.2021
dragon_cb_cz
-> Milan 136: -> palinator: A teď ještě vysvětlit pro nás elektricky slabší? Protože mi v tom ty pánovém na S/Š dokázali nadělat takovej bordel, že mi ten obrázek moc nepomáhá 3
10:45:39
07.04.2021
palinator
-> Milan 136:
Zásah-potopená. 3
10:44:47
07.04.2021
Milan 136
10:03:25
07.04.2021
palinator
A nejsou v tý cívce náhodou cívky 2? Vtahovací a přidržovací vinutí?
09:32:35
07.04.2021
Kocvin
-> StepaNoFUN 06.04.21 21:32:08: Co ti na tom tehdy konkrétně nevyšlo ? Já si ho do 309 GTI nedávno dělal a nepřipadalo mi to jako problém, oproti "běžným" starterům..
08:24:09
07.04.2021
Bukaj
-> saskyn2 07.04.21 00:28:11: Tak tu cívku zkus zapojit tak, jak tvrdí Štěpán - tzn výstupní silový kontakt na minus a plus na 50ku a uvidíš, co to udělá. Pokud nic, tak je ten startér řešený jinak... 4
08:20:52
07.04.2021
Bukaj
-> saskyn2 06.04.21 23:46:37: Ale on má fakt pravdu, předsedo. Alespoň s těmi cívkami na 742/781 startérech je to, jak píše Štěpán, jak je to u jiných, netuším...6
00:28:11
07.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN: Taky nemůžu mluvit za všechny startery, ale ta bosch cívka prostě jede na kostru a plus na 50. Zítra schválně najdu a zkusím Valeo. Já chápu jak to myslíš4 proudový úbytek určitě bude, ale i ten proudový úbytek se bude přeci měnit se stavem motoru/starteru, v zimě bude vyšší, u studenýho motoru než u teplýho, dle stavu baterie a dalších vlivů.4
23:52:20
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: jenze tam bude ubytek napeti a tudiz nejakej pruchod proudu, kterej staci na pridrz civky...Jak pisu - je to v podstate nelogicky, aleje to vlastnost
23:46:37
06.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN: To jak to popisuješ, je cívka s motorem starteru zapojená v serii, souhlas? Akorát ve chvíli kdy ta cívka sepne, ti tam pustí doprostřed mezi sebe a motor plnej plus z baterky, tj, v tu chvíli bys měl motor starteru zapojenej sice dobře, ale na cívce 2x plus. To z elektrikářskýho hlediska prostě nemůže nikdy fungovat.
-> Bukaj 06.04.21 23:23:02: Ježíši už i ty?3 To co tam vidíš, nemůže to být právě vedení pro ten pomocný kontakt pro překlenutí odporu na zapalovací cívce?
upraveno 1x, naposled 07.04.2021 00:04:43
23:30:18
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Nemůžu mluvit za všechny startery, ale prostě to napájení cívky přes motor je běžně používaný a funkční. Omezí to potřebnej proud a funguje to... I když je to vcelku "duchařina" a bez dalších souvislostí se to těžko pochopí.
23:24:14
06.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN 06.04.21 23:16:54: Mám tu nějaký rozebraný startery, takže jsem zkoušel samotnou cívku bez starteru4 Je pravda že teda bosch ne valeo.
23:23:02
06.04.2021
Bukaj
-> StepaNoFUN: Nojo, máš asi recht, že jeden konec vinutí cívky na novějších 742 startérech (s pomocným kontaktem pro překlenutí odporu na zapalovací cívce) je napájen na oko na výstupním silovém kontaktu. Starší startéry od MB po užovky do modelu 80 (bez pomocného kontaktu) měly tento pól přímo na obale (kostře) cívky...
Jen mi tedy není jasné, jak je možné, že cívka funguje i sama o sobě (byť nemá sílu) při připojen minusu na kostru - že by vodivý prach ze silového kontaktu?
23:16:54
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Viz edit: - máš ten kabel od startéru (motoru k cívce) přerušenej/odpojenej?
upraveno 1x, naposled 06.04.2021 23:19:38
23:12:36
06.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN: Trvat můžeš ale je ti to prd platný, byl jsem to zkoušet3 viz-> saskyn2 06.04.21 22:13:52:
23:03:54
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Na tom kabelu od motoru má bejt plus od motoru. Ale pokud se motor netočí, tak je tam mínus. Protože stojící motor je zkrat. Ten čistej zkrat (netočícího se motoru) přitáhne cívku. Na její "přídrž" stačí cca třetinovej proud. A ten tam probíhá, i když se sartér už točí... Kostra cívky je přes motor. Na tom trvám.
Je to ve svý podstatě pikačovina. Na první pohled dost nelogická. Ale vezměte jako fakt, že to takhle udlaný je. Je to furt jednodušší, než omezovat nějakým slozitým způsobem (třeba 2 polohy, jalo máme na bagrech) proud cívky a nedudat baterku do nesmyslu a nemuset předimenzovávat cívku.
-> saskyn2 06.04.21 22:13:52: Máš ten kabel od startéru k cívce přerušenej?
upraveno 1x, naposled 06.04.2021 23:15:48
23:02:01
06.04.2021
Kocvin
-> StepaNoFUN: Má pravdu. Tohle mi vysvětloval můj nynější šéf už v učení.. 4
23:00:35
06.04.2021
Shader
-> StepaNoFUN: I kdyby to šlo přes vinutí, co se stane po sepnutí silového kontaktu? Na "tvou" kostru dostaneš + cívka odpadne? Já dneska hodil tělo cívky na minus, na ovládací kontakt přivedl + a cívka magnetizovala, ale neměla sílu sepnout kontakt.
22:56:48
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: -> Bukaj: Ano jsem elktrikář. Do řiti já snad půju (zejtra - dneska už na to seru) hledat nějkou cívku ze 742 (od tý doby se to nezměnilo)... Fakt je tam tahle pikačovina... :-/ Klidně nevěřte...
22:23:25
06.04.2021
Jarda/felda
-> Athlonek 06.04.21 18:00:34: mě si to stáhlo ovladače samo 3
22:16:42
06.04.2021
Bukaj
-> saskyn2: -> StepaNoFUN: 3
Vždyť je to blbost, aby se cívka kostřila přes vinutí starteru6
22:13:52
06.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN 06.04.21 21:52:22: Ale hovno, na tom kabelu do motoru je plus do motoru. Sám si elektrikář, tak snad chápeš že když zapojíš plus na 50ku-ten malej kontakt jak to nazýváš, tady na tom máš plus do motoru, tak mi teda vysvětli kde bere ten mínus. Takže podle tebe se cívka kostří přes plus starteru kterej vlastně sama spíná jo?
Jinak si mě tak STRAŠNĚ nasral že jsem to byl právě vyzkoušet3 3 3 A volové jednou pro vždy MÁM PRAVDU JÁ, CÍVKA SE SPÍNÁ BEZ ZAPOJENÝHO KABELU DO STARTERU!!!!
21:52:22
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Druhej pól cívky je na tom vstupním šroubu od motoru. Kuwa si to změř. ;-) Stačí ohmmetr. Cívka nemá ani jeden pól spojenej s kostrou jako takovou. ;)
Edit: "mínus" je na přívodu od motoru (na tý silový svorce vylejzající z mooru), "plus" je na tom pomocným (spínacím, malým) kontaktu od startéru.
upraveno 1x, naposled 06.04.2021 21:54:15
21:48:24
06.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN: Jo, po kostře, proto je ta cívka přišroubovaná vodivě ke starteru, ten starter k převodovce a ta převodovka je propojená ke karoserii. Ale ten upálenej kabel co tady řešíte je napájení(plus) pro motor starteru, který právě spíná ta cívka. Kdyby na tom byla kostra tak kde by si asi bral plus pro motor starteru?
21:47:23
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Osobně by jsme to měli asi za 3 minuty vyřešený... Takhle to bude na dlouho... :-(
21:46:15
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Kostra startéru je kostra - fakt. Nicméně cívka si bere kostru přes motor startéru. Satrtér se netočí - zkrat. Cívka sepne. Je to kvůli omezení proudu cívky. Na sepnutí je potřeba vyšší proud, než na přídrž...
21:43:20
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Tak prostý to není. Fakt ta kostra jde u 99% startérů přes motor.
21:42:55
06.04.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN 06.04.21 21:39:19: tvl kostra je kostra a ten kabel je plus pro motor starteru a ne žádná kostra! Když na něj připojíš kostru tak vyskratuješ baterku když ti sepne cívka.
21:40:48
06.04.2021
saskyn2
-> Pavel P@nkáč: Jo evidentní problém tam je vidět3 Ale ta cívka musí cvakat i bez toho upálenýho kabelu. Dyt právě do něj cívka spíná napětí pro starter, ne opačně.
21:39:19
06.04.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: kostra cívky jde přes motor startéru.
-> Shader: Připoj kostru na ten zbytek kabelu směrem k cívce a zkus ji. ;-)
21:36:53
06.04.2021
Pavel P@nkáč
-> saskyn2: podle mě na tom starteru na foto je problem evidentní...civka bude dobrá...si myslim
21:35:43
06.04.2021
Shader
-> StepaNoFUN: -> Pavel P@nkáč: Souhlas s -> saskyn2:
Extreme Tyres