Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18250 příspěvků (zobrazeno 5201 až 5250) od 04.01.2015 do 25.04.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
15:00:00
05.12.2020
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Myslíš, že lžu? 41
A domníváš se, že s ABS nemůže být nikdy delší brzdná dráha, než bez něj?
14:21:33
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.12.20 13:57:55: To je zase snůška krávovin. 2 m se škodovkou vs. 2 cm s kopajícím ABS. To snad nemyslíš ani vážně. 3
Ještě jsem se nesetkal s autem, u kterého bych se s ním musel učit jezdit jen kvůli tomu, že má jízdní asistenty a nebo je má jiné, než jiné auto. Sednu a jedu.
Co tak čtu, tak nastavení ASR u starších F a O je fakt tristní, počítám, že v podobném duchu bude odladěné i ESP, takže se nedivím, že to lidem vadí. U té O3 v holobytě je absence ESP celkem překvapení, zvláště když Saskyn píše, že u VW je to v tomto segmentu standard od 2005. Naše auta to měly / mají jako standard stejně a nebo i dříve. Zajímavý....
14:21:07
05.12.2020
castrol
-> Mr._Nosferatu: -> palinator: tak ja mam 5ralebo 100tis km a bez priplatku
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 14:23:34
14:06:21
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Jsou autoškoly kde se dá připlatit za výuku na sněhu, případně škola smyku, problém bych spíš viděl v tom že v autoškole mají nový auta a většina lidí potom sedne do starého ...
13:57:55
05.12.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.20 10:55:43: Podle mne jakýkoli asistent "na vypínač" je blbost. Možná tak u auta na hraní, ale u auta na denní jezdění si buď zvyknout, jak se v krizových situacích zachová elektronika a nebo jezdit bez ní. Protože nikdy netušíš, kdy nastane situace, kdy elektronika zasáhne a v krizové situaci fakt nebudeš někde šmátrat po vypínači...
Možná je chyba, že při praktickém výcviku v autoškole asi nikdo nedemonstruje, jak to vypadá, když se aktivuje nějaké to "ABS" (případně doplňte jinou zkratku).
A když po autoškole začne člověk jezdit, tak většinou jezdí tak, že málokdy aktivuje nějaký z těch asistentů...
U mne byl problém střídání aut - sice si velmi rychle zvyknu na jakékoli vozidlo, ale tím, že povětšinou jezdím ve škodovce, tak jsem zvyklý jezdit stylem, abych udržel auto na silnici bez elektronických berliček. A stejným stylem jezdím i s jinými vozy. Jenže pak když místo zastavení 2 m před překážkou s lehkým prokviknutím jednoho předního kola zastavím 2 cm před překážkou s kopáním ABS...8
13:27:20
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 05.12.20 10:54:57: Tak určitě min. 4-5000 jde bez problémů to občas v létě na suchu chce,klidně když potřebuješ razantní rozjezd, takže si nemyslím, že tam něco takového je. To už je extra blbost to takhle omezovat. NJ kde je ta doba, kdy člověk řídil a musel umět řídit auto 8

-> Jarda/felda 05.12.20 11:19:38: Jasný viz. ten C-Max kde to má mírnější zásahy.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 13:30:27
13:18:42
05.12.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:
Tak nám se kvůli záruce nechtělo jezdit kvůli každýmu prdu do autorizáku. Ale možná že kdybychom viděli, kolik bude na tom autě poruch, že by se to asi zaplatilo no. 3
13:14:31
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Táta měl na F2 3 roky, jednalo se o skladovku, tak zda byla za příplatek nevím.

renault má běžně 5let/100tis km, ale třeba Toyota ProAce má 5let/milion km
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 13:16:41
13:13:49
05.12.2020
dragon_cb_cz
-> palinator: Standard jsou asi 2 roky, ale vzhledem k tomu, že rozšíření na 5 let /150 tisíc stojí doslova pár tisíc, tak si to podle mě libovolný soukromník rád připlatí. Firmy možná ne.
13:12:14
05.12.2020
Jarda/felda
-> palinator 05.12.20 12:58:59: standartně jo, ale pak jsou různý akce kde ti jí rozšíří 1 třeba když je "nadbytek aut" tak aby nalákali lidi 3
13:09:38
05.12.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:
Naši měli stopro ve 2014 na OIII dvouletou. Čtyřletá byla za příplatek.
13:06:27
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: teď nevím, ale už v roce 2011 byly 3
12:58:59
05.12.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:
U škodovky jsou standardně 2 roky ne? 3
12:28:56
05.12.2020
StepaNoFUN
Zlate u my OI 4x4. Tam je jen EDS (jen na predku), bez ASR a ESP. A funguje myslim do 60km/hod
12:17:29
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Běžný je 5-7let 4

Tak když si to necháš vypnout v autorizáku...
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 12:18:16
12:10:17
05.12.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:
To jde poznat změna kódování, kdybys to vrátil zpátky?

Stejně je záruka většinou dvouletá tak pohoda a navíc mně se i v budoucnu budou týkat jen ty auta, který maj záruku už aspoň 10 let propadlou. 3
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 12:10:54
12:03:42
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Jde, ale ve většině případů tím příjdeš o záruku...
11:41:37
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: Ne nefunguje to stejně, možná na podobném principu, ale to je vše, každý ten systém zasahuje v jiné situaci a možná v nějakém promile případů to situaci zhorší, ale v drtivé většině to pomáhá. -> Syny 05.12.20 10:50:51: Povinný to bylo asi až pro nově homologovaný auta, O2 po fl byla určitě i bez ESP.
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ano u OIII to jde překodovat, dokonce i u O2 ale až nějak od 2012. Nicméně z výroby to je nastavené tak, že to čudlíkem vypnout nejde.
11:37:13
05.12.2020
palinator
-> Jarda:
Můžeš prosím ten odstavec dočíst? 41
11:34:10
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:27:51: njn, hnusne vyhlidky, ja se toho nedoziju, ale chudak syn 7
11:31:30
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:27:51: jo, ten odstavec jsem nedocetl :) kdyz vypnes asr, tsk Ti taky zustane abs a eds zapnute?
11:29:31
05.12.2020
palinator
Ono to bude jednou už taky rarita až někdo uvidí na firemním parkovišti, jak jede na sněhu dveřma napřed a nastane takový to. Jééé já měl před 20 lety taky auto se kterým tohle šlo udělat. 3

Případně: Co se to tomu člověku stalo?
Tomu se říká smyk.
3
11:27:51
05.12.2020
palinator
-> Jarda:
Píšu že moje Octa má EDS nemá ESP.

-> Mr._Nosferatu:
Všechno jde vypnout, stačí jen hodně chtít. 3
Za chvíli řídit stejně nebudeš muset a posléze ani nebudeš moci, tak se nic učit ani nemusíš. 3

Akorát že já se s autem ještě chci jízdou pobavit, dokud mám auto s mechanickou ručkou a bez ESP, když náhodou jednou za zimu ještě zasněží. Ta doba pomine a zbydou jen vzpomínky. Přijde mi pitomost se o to ochuzovat už dnes.
Vlastně, já už skoro ani jednoduše z bodu A do bodu B nejezdim, protože jezdim tak málo, že každá moje jízda je vlastně zpestřením života. 3
11:19:38
05.12.2020
Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 00:12:51: to záleží jak to ve fabrice nastaví 4 u fabie to byl masakr to se kolo sotva otočilo a už to ubíralo plyn a já vypadal jak blbcec co se neumí rozjet3 ted u Passatu mě to nechá klidně chvilku prohrabovat než zareaguje 4
11:17:48
05.12.2020
Mr._Nosferatu
Nebylo by lepší se naučit řídit auto se všemi systémy co má ? stejně jich bude jen a jen víc a vypnout nepůjdou
11:15:17
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ty nemas eds? U me ovce je fajn, ze kdyz vypnu esp, tak zustane zapnute abs a eds, bohuzel vypinacem abs se rusi i eds... Bral bych, kdyby mi u ovce slo vypnout to asr v esp, pak bych nemusel esp tak casto vypinat.
Asr fakt k nicemu nepotrebuju a na kluzke vozovce mi jeste vypina tempomat, srajda to je.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 11:16:35
11:06:47
05.12.2020
palinator
-> Jarda:
ABS na vypínač bych tenkrát u Vectry ocenil, když jsem kvůli ABS málem olíznul při kravení plot. Jenže asi tak ve stonásobku případů je naopak ABS extrémně žádoucí věc.
11:05:41
05.12.2020
palinator
palinator si k tomu dovolí taky něco vyblejt.

1) Aspoň u OIII je možný nakódovat (asi RS) nabídku, kde je možnost vypnout nejen ASR, ale taky ESP. Platí přitom, že jsem jel jednou s vyplým ESP, chytil jsem v zatáčce břečku a letěl jsem do lesa. 3 Naštěstí relativně kontrolovaně, tak mě vytlačil zbytek rodu s pomocí dvou policajtů. 21
Timto zdravim Jardu a Bukaje.

2) O jankovitý reakci ASR a opodstatněnosti tlačítka na vypnutí jsem psal u mojí O1, kde jsem zažil nepříjemný zážitek se zmařenou akcelerací, kvůli prohrábnutí vnitřního kola v rejdu, kopci, částečně v křížení, přístrojovka blikala jak vánoční stromeček a auto mělo tak nechutnou prodlevu, než se zase sebralo, že to bylo v daný situaci skoro až nebezpečný.

3) To, že má auto ASR, ještě neznamená, že má EDS. Rapid myslím, že EDS nemá, navzdory tomu, že má ASR. ESP nevim jestli má.
Moje Octa nemá ESP, má tedy jen ASR a EDS. Vypnutím ASR nedojde k vypnutí EDS, což je na jednu stranu super. EDS je totiž samo o sobě super (ahoj Jardo podruhé 3) a považuju ho za skutečně schopnýho pomocníka. U O1 to jen kazí to, že záběr EDS se projeví příšerným zvukem z hloubi auta, připomínající něco jako rozpadající se převodovku. 3
Obecně u novějších strojů, třeba O3, se záběr ASR a EDS (zde tomu říkají XDS) dá hodnotit jako mnohem citlivější a míň nasírací.

Vzhledem k tomu, že mám problém sjet gumy a dřív umíraj na stáří, tak ASR vypínám docela často. Umožní to vychytat kratší mezeru při napojování na hlavní. Že si to klidně i na suchu trochu zahrabe, je mi jedno. Rozjezd je ale výrazně rychlejší než ten co je seškrcenej protiprokluzem.
11:04:06
05.12.2020
castrol
-> Syny 05.12.20 10:54:57: jj aj u f3 to tak je
10:55:43
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: proto je dobry mit ABS na vypinac, v octe to zatim nemam, ale do feldy si to ted zase udelam... a taky se mi snad povede doplnit eds, mam doma jednu jednotku z o1
A esp bych tak nezatracoval, me uz ponohlo, ale v krizovce to musis nechat na nem, ale kdyz clovek je zvyklej z aut bez elektroniky. Co nejvic nesnasim je asr, bohuzel je soucasti esp, jedno uz jsem myslel, ze mam neco s motorem, jak to pri prokluzech debilne ubiralo plyn.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 10:59:18
10:54:57
05.12.2020
Syny
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 10:49:58: Omezovac mozna, ale jak uz jsem psal, tak to ASR to (alespon u me) prave pri stojicim aute omezuje na cca 2500 ot i kdyz dam plyn az na zem. To schvalne zkus...
10:53:36
05.12.2020
Bukaj
10:50:51
05.12.2020
Syny
-> saskyn2 05.12.20 02:24:07: Tak ESP je od nejakyho roku povinny, nevim presne od jakyho. Mozna se to tykalo az O2 po FL? Ale myslim, ze to bylo nejak kolem 2010 (?)
10:49:58
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 05.12.20 01:27:43: To netuším, nikdy netočím motor na volnoběh když omezovač začíná v 6500. Tam lezu jen v zátěži a taky jsem nikde nepsal, že by ty gumy nehrabali. Samozřejmě, že by to prohráblo na tom povrchu co tento týdne byl. Ono kolikrát stačí i na mokru a ve finále to v extrému udělá i na suchu. V Mostě jsem to taky vypinal jinak to prostě ze zatáček neodjizdelo.
10:31:15
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
Tak je tam asi i to esp rozbity, co ja vim... Proste bokem to slo, akorat ten automat branil lepsimu odpichu, psalo to jen chybu nataceni svetel a pak nejakou zarovku. Ten automat je podle me na repas...
Jinak zrovna jsem zahledl byvalou Bukajovu dacii :)
10:02:42
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
21
09:51:52
05.12.2020
Bukaj
-> saskyn2: Jo, asi nejsprávnější bylo Tvé tvrzení, že je to vlastně fuk, jak se to jmenuje (funguje to na stejném principu - snímání otáček všech kol - reakce přes brzdy), většině uživatelů vozidel je to fuk a když to dobře funguje, jenom dobře 4
Ovšem mé dosavadní zkušenosti s elektronikou, zasahující do řízení, nejsou dobré, proto k ní mám ne zcela vřelý vztah. Ale netvrdím, že 99,9% řidičů nepomůže, ale jde o zvyk. Vždy se najde nějaké to promile situací, kdy ta elektronika zareaguje tak, že danou situaci zhorší.
Možná kdybych odjakživa jezdil v autě plném elektroniky, tak mne nějaká reakce nepřekvapí.
Ale jsem zvyklý jezdit v autě, kde nejsložitější elektronická součástka je cyklovač stíračů případně otáčkoměr...
...a poté, co jsem kvůli neočekávané reakci ABS málem přejel chodce a kvůli neočekávané reakci automatické převodovky málem skončil pod kamionem, jedoucím 90 MPH, se mi nemůžeš divit, že se raději zuby nehty držím své škodovky4
09:30:45
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj: Celé tvrzení je nesmysl, auto s ESP nemůže ustřelovat, nevim co na tom furt nechápeš, prostě tě to nenechá a začne ti do toho hrabat a vypnout to nejde.
To si pleteš právě s EDS viz debata dole.
09:22:21
05.12.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 04.12.20 23:31:48:
-> Syny 04.12.20 23:36:25:
Jo, to ABS jsem popletl - anti-lock naopak povoluje zabrzděné kolo když nějaké jiné se ještě točí, ale v principu je to tedy vše o kontrole otáček všech kol a přibrzdění prokluzujícího nebo povolení bloknutého kola. Tedy hardware je stejný, jde jen o to, co s tím dělá software...6
-> saskyn2 05.12.20 00:25:48: Jo, ale ve výsledku to tvrzení, že "něco" vypnul (jen si popletl zkratky toho "něčeho") bylo vlastně pravdivé (až na tu zkratku)1
Já dodnes žil v tom, že ASR je systém, určený k rozjetí stojícího vozu v případě, že jedno kolo prokluzuje - podobně, jako uzávěrka difu, jen ne mechanická, ale elektronická - a po rozjetí vozu nad určitou rychlost (třeba 20 km/h?) se sám deaktivuje...
08:32:23
05.12.2020
vhml
Prinos ASR u Fabie vidím hlavně ze to nehrabe v zatacce a nepali zbytecne gumu. Pri slalomu jsem to ale musel vypnout protoze uz to omezovalo moc. Spíš bych uvítal mit tam ESP. Pani prece jenom volantem moc nevladne a v pripadne krizi by ji to pomohlo. Ale predfaceliftova fabie ESP nemela asi nikdy
02:24:07
05.12.2020
saskyn2
-> Syny: u dvojky určitě nebylo povinně, ani trojka ho neměla v holotě. To víš to není VW, passat ho měl v základu už od 20053
02:14:11
05.12.2020
Cumper
ASR je docela dobrý, u O1 1.8t jsem to měl, a aspoň tolik neodcházely gumy, když jsem to na dvojku sešlápnul při výjezdu z kruháče třeba 1 Ale pro lepší efekt a pocit jsem to stejně často vypínal, teď u B5 passata to nemám vůbec a zas tak mi to nechybí, ale nevím co na to gumy..3
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 02:14:33
01:50:33
05.12.2020
Syny
-> saskyn2 05.12.20 01:43:58: jj, zezacatku za pruplatek, pak uz povinne. Nicmene T2 tu pise o tom, ze ma dobre gumy, ktere by neproklouzly, tak pak jen nevim, proc by ASR neco resilo. Leda to omezeni max. otacek.
01:43:58
05.12.2020
saskyn2
-> Syny 05.12.20 01:27:43: No spíš to bylo za příplatek. Bez prokluzu kol to samozřejmě do ničeho nezasáhne, to je hovadina, ale je možné že to má pak opožděnou nebo přehnanou reakci, protože si matně pamatuju že něco jak popisoval Luky jsem někdy zažil, jen si už zaboha nevzpomenu co to bylo za auto, možná starej superb.
01:27:43
05.12.2020
Syny
-> saskyn2: To je fakt. Ty první O2 měli jen ASR bez ESP. Až pak se začali dělat s obojim. Nicméně i tak netuším, proč by ASR do něčeho zasahovalo bez prokluzu kol. Maximálně tím nejvyšším možným počtem otáček, které třeba u benzínu zdaleka nemusí stačit pro nějaký slušný odpich a s dobrejma gumama by to zvládlo větší otáčky než ten omezovač dovolí. Jinak nevim. Ale jak píšu, nejsem nějakej velkej závodník, tak mě to víceméně nikdy nikde neomezilo.

-> Tuner#2: Když stojíš s autem na místě, máš vyřazeno a dáš plyn na zem, co se stane? Respektive kam tě to pustí max. otáčky?
01:26:00
05.12.2020
růža
-> saskyn2: Díky. Už to chápu.
Jinak teda jedno kolo ve vzduchu jsem zažil v šestnácti, na praxi, v jednom autoservisu. Byla to zkouška, jestli hučí ložisko kola. Ale jak jsem byl tou dobou tupej (což se možná moc nezměnilo), tak jsem měl strach, že se to auto rozjede a projede zdí.
Nojo, věděl jsem piču, jak funguje diferenciál.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:26:48
01:17:31
05.12.2020
saskyn2
-> růža: Když ABS jedno kolo přibrzdí, tak se ti ten výkon přes diferenciál přenese na druhý kolo. Zkus si dát jedno kolo na hever, nastartovat a uvidíš jak se ti to kolo bude točit. Pak ho zkus nohou přibrzdit a uvidíš jak se auto bude snažit spadnout z heveru.
01:07:47
05.12.2020
růža
-> saskyn2 05.12.20 00:53:53: A ještě teda poprosím o doplnění. Jak to EDS řeší přenos výkonu na druhé kolo? Přes brzdy? Bo mi moje hlava skopová nebere, že by v diferenciálu bylo něco, co by mohlo přenést výkon z jedné strany na druhou. Ale je pravda, že jsem to do hloubky nikdy nestudoval
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:08:19
01:02:44
05.12.2020
saskyn2
-> Syny: U O2 to funguje jak jsem popsal níž, omezí ti to protáčení kola na nějaké rozumné maximum kdy ti to kolo zabírá co nejvíc aniž by se ti začalo pálit. Chápu, že pokud někdo své pneu chce spálit někde před paragrafkama před základkou, tak ho to musí srát, jiný negativa tam asi nevidím. A i před tu základkou se to na vypnout ne3
Ještě mě napadlo že ty škodovácký ABSka jsou úplně jiný když to má jen ASR nebo když je to mk60 s esp. Konec konců to má pak i další 3 snímače navíc, tak jestli takhle problematický nejsou jen ty sociálky co nemají ESP, si pamatuju i ve dvojkový fábii bylo holý ABS hrozný(ale tam nebylo ani asr), ale fakt nevím, já se fakt k cizím autům chovám slušně a tohle netestuju.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:14:50
00:57:09
05.12.2020
Syny
-> Tuner#2: No, ja ten prispevek psal jeste nez ty jsi dopsal ten predemnou, takze to neni nic proti (a uz vubec nepisu nic o studenem motoru). Jen popisuju, jak to funguje u me v Golfu. Ale na druhou stranu mame O2 1,6MPI pred FL v rodine od novoty a nepamatuju si, ze by se me nebo komukoliv jinymu, kdo s ni jel, stalo to co popisujes. Tak bud nejsme dostatecni zavodnici, kteri pri rozjezdu progumujou 1/2 krizovaky a nebo nevim. Sam pises, ze mas gumy kvalitni, takze te prokluz nehrozi a tim padem nezasahne ASR pribrzenim kol. To zasahne jen v pripade prokluzu, kterej detekuje pres ABS krouzek na kolech (alespon v tom ziju). Nevim jestli to tak funguje uz i u ty Octy, ale maximalne to omezi otacky motoru, kdzy auto stoji, takze se nerozjedes s vyssima otackama nez nejaka hodnota (nevim jak to ma ta Octa, ja to mam v Golfu cca 2500ot/min), ale jinak nevidim duvod, proc by melo ASR zasahovat.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:57:59
Extreme Tyres