Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18256 příspěvků (zobrazeno 5251 až 5300) od 04.01.2015 do 28.04.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
01:27:43
05.12.2020
Syny
-> saskyn2: To je fakt. Ty první O2 měli jen ASR bez ESP. Až pak se začali dělat s obojim. Nicméně i tak netuším, proč by ASR do něčeho zasahovalo bez prokluzu kol. Maximálně tím nejvyšším možným počtem otáček, které třeba u benzínu zdaleka nemusí stačit pro nějaký slušný odpich a s dobrejma gumama by to zvládlo větší otáčky než ten omezovač dovolí. Jinak nevim. Ale jak píšu, nejsem nějakej velkej závodník, tak mě to víceméně nikdy nikde neomezilo.

-> Tuner#2: Když stojíš s autem na místě, máš vyřazeno a dáš plyn na zem, co se stane? Respektive kam tě to pustí max. otáčky?
01:26:00
05.12.2020
růža
-> saskyn2: Díky. Už to chápu.
Jinak teda jedno kolo ve vzduchu jsem zažil v šestnácti, na praxi, v jednom autoservisu. Byla to zkouška, jestli hučí ložisko kola. Ale jak jsem byl tou dobou tupej (což se možná moc nezměnilo), tak jsem měl strach, že se to auto rozjede a projede zdí.
Nojo, věděl jsem piču, jak funguje diferenciál.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:26:48
01:17:31
05.12.2020
saskyn2
-> růža: Když ABS jedno kolo přibrzdí, tak se ti ten výkon přes diferenciál přenese na druhý kolo. Zkus si dát jedno kolo na hever, nastartovat a uvidíš jak se ti to kolo bude točit. Pak ho zkus nohou přibrzdit a uvidíš jak se auto bude snažit spadnout z heveru.
01:07:47
05.12.2020
růža
-> saskyn2 05.12.20 00:53:53: A ještě teda poprosím o doplnění. Jak to EDS řeší přenos výkonu na druhé kolo? Přes brzdy? Bo mi moje hlava skopová nebere, že by v diferenciálu bylo něco, co by mohlo přenést výkon z jedné strany na druhou. Ale je pravda, že jsem to do hloubky nikdy nestudoval
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:08:19
01:02:44
05.12.2020
saskyn2
-> Syny: U O2 to funguje jak jsem popsal níž, omezí ti to protáčení kola na nějaké rozumné maximum kdy ti to kolo zabírá co nejvíc aniž by se ti začalo pálit. Chápu, že pokud někdo své pneu chce spálit někde před paragrafkama před základkou, tak ho to musí srát, jiný negativa tam asi nevidím. A i před tu základkou se to na vypnout ne3
Ještě mě napadlo že ty škodovácký ABSka jsou úplně jiný když to má jen ASR nebo když je to mk60 s esp. Konec konců to má pak i další 3 snímače navíc, tak jestli takhle problematický nejsou jen ty sociálky co nemají ESP, si pamatuju i ve dvojkový fábii bylo holý ABS hrozný(ale tam nebylo ani asr), ale fakt nevím, já se fakt k cizím autům chovám slušně a tohle netestuju.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:14:50
00:57:09
05.12.2020
Syny
-> Tuner#2: No, ja ten prispevek psal jeste nez ty jsi dopsal ten predemnou, takze to neni nic proti (a uz vubec nepisu nic o studenem motoru). Jen popisuju, jak to funguje u me v Golfu. Ale na druhou stranu mame O2 1,6MPI pred FL v rodine od novoty a nepamatuju si, ze by se me nebo komukoliv jinymu, kdo s ni jel, stalo to co popisujes. Tak bud nejsme dostatecni zavodnici, kteri pri rozjezdu progumujou 1/2 krizovaky a nebo nevim. Sam pises, ze mas gumy kvalitni, takze te prokluz nehrozi a tim padem nezasahne ASR pribrzenim kol. To zasahne jen v pripade prokluzu, kterej detekuje pres ABS krouzek na kolech (alespon v tom ziju). Nevim jestli to tak funguje uz i u ty Octy, ale maximalne to omezi otacky motoru, kdzy auto stoji, takze se nerozjedes s vyssima otackama nez nejaka hodnota (nevim jak to ma ta Octa, ja to mam v Golfu cca 2500ot/min), ale jinak nevidim duvod, proc by melo ASR zasahovat.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:57:59
00:53:53
05.12.2020
saskyn2
-> růža 05.12.20 00:31:29: EDS přenáší na druhé kolo, ASR ubírá.
-> Luky 05.12.20 00:27:36: Hele tohle si už nepamatuju, v RS Fábii jsem už nějaký rok neseděl, rep. zákazníkům s autem ani nehrabu, ale je možný že u těhle veteránů to nebude moc na výši, stačí si vzpomenout jak fungovalo abs u feldy.
O2 co má moje pani ASR funguje dobře a citlivě, o nějakém ubírání nemůže být řeč, to auto ti furt táhne akorát hrabe tak, že ti při tom nehoří pneumatiky, myslím že i v Běšinech na sprinty jsem to pak nevypínal protože bez něj byl i horší čas. A možná naopak by mohlo i zasahovat klidně víc, zrovna ted si stěžovala jestli není něco špatně se zimníma pneumatikama, že to pořád hrabe 3
Naopak nevypínatelný ESP je krok který moc nechápu, jako rozumím tomu, že by to každej vůl pak vypínal, hrál si na závodníka a nabil si čumák, nicméně z mého pohledu je to fakt divný a nahovno, fakt se nedá ani ta ručka hodit.
00:52:40
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 05.12.20 00:45:37: Jo třeba C-Max má ten nástup omezení takovej gumovej, že to fakt moc poznat není, ale u O2 je to strašné.
00:49:54
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 05.12.20 00:43:08: To je zase reakce jen za každou cenu něco napsat proti... Ne fakt si nelibuji studený motor vytáčet do 5000rpm a pak pustit spojku. Tohle se děje normálně při cca. 2 - 2500rpm a rozumném pouštění spojky. Ono taky ta 1,6tka je lehká a není to ingot na přední nápravě jako firemní nafty. Jinak to vypínám i v létě, hlavně na výjezdech to dokáže omezit dvojku ve vracáku dost nepěkně. Sem tam se to stane i v rychlejší zatáčce na trojku, ale to už pravda na tom stojím jak na rejči když jedem s klumama co tam mají přece jen víc poníků.
upraveno 2x, naposled 05.12.2020 00:57:18
00:45:37
05.12.2020
U-Geen
-> Tuner#2: aha, tak u Swifta to funguje podobně, jako popisuje Luky... mám teda na sněhu najetejch pár km, tak to ještě budu pozorovat, ale chovalo se to fakt příjemně.
00:43:08
05.12.2020
Syny
Kdyz mam ASR normalne zapnuty, tak kdyz auto stoji to umozni asi (ted si nejsem jistej) 2500 ot/ min. Takze nehrozi, ze kdyz ma nekdo drevenou nohu, tam vohuli 5000 rpm a pusti spojku. Ze by me to nekdy omezilo, kdyz jsem se chtel co nejrychleji rozjet, se mi jeste nestalo. Jen parkrat, kdyz bylo namrznuto a pri rozjezdu zacala obe kola hrabat, ale to jsem stejne stal na miste i tak, takze me to moc netrapilo, ze to stahlo otacky a pribrzdilo kola. Takze pokud si nekdo libuje v rozjezdech stylem 5000 na otackomeru a sesoupnout ze spojky nohu, tak pro toho je asi ASR blby no :) Ale u deaselu jde sviznej rozjezd i se zaplym ASR, jelikoz to taha mocne vocpoda 40
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:45:35
00:41:17
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 05.12.20 00:23:57: Docela jo viz. Luky s Fabií. Opravdu to hodně umře a je to v danou chvíli až nebezpečně nepoužitelný. Přitom bez toho se to auto krásně rozjede, protože gumy mám slušný.
00:39:12
05.12.2020
růža
Jinak tady můj testovací kopec na ASR 3 Co já se na něm v minulých zimách natrápil. A z druhé strany je testcentrum na ESP.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od růža vložen 05.12.2020 00:39:12
00:36:12
05.12.2020
růža
-> Luky 05.12.20 00:27:36: Tak Fabie RS ještě fungovala docela dobře, ale Fiat Doblo (v mém připadě Opel Combo), když se mě rozhodlo v poslední čtvrtině kopce, div nevypnout motor, tak to už bylo na oprátku.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:41:10
00:31:29
05.12.2020
růža
-> saskyn2 05.12.20 00:19:42: Takže jestli to chápu dobře (a to obvykle ne 1 ), tak funkce je stejná, akorát se liší průběh (EDS přes brzdy a ASR pře motor) ??
00:27:36
05.12.2020
Luky
-> saskyn2 05.12.20 00:19:42: nevím jak u novějších koncernů, ale u Fabie I RS bylo ASR za trest. Ubralo to tak že jsi si skoro rozbil hlavu o okno a pak hroooozně dlouho trvalo než to zase přidalo.
U Mazdy 6 nafta 2011 je to naopak velmi příjemný, drží to cca 3000 otáček a pomalu to povoluje. Takový launch control 1 Když to vypnu tak se to moc ovládat nedá, kola se roztočí už moc (132 kW a 400 Nm)
00:25:48
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 04.12.20 23:26:49: tady nikdo Jardu nejebe za to, že neví co jaká zkratka znamená, ale za to, že tu píše jak jim ustřeloval zadek s vyplým esp na autě kde nic takového nehrozí protože to esp vypnout nejde. Něco jako kdybych ti psal, že tvoje 130 stojí za hovno protože tomu blbě funguje klimatizace3
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:57:42
00:23:57
05.12.2020
U-Geen
-> Tuner#2: to mate na koncernech ty ESP apod. tak divoký? U obou Suzuki, což jsou první auta který s ESP máme, zasahujou ty systémy poměrně vlažně, u Swifta jako bonus při nedotáčivym smyku hodí cíleně zadkem na srovnání...
00:19:42
05.12.2020
saskyn2
-> růža: eds je el uzávěrka diferencialu. Pribrzduje protacejici kolo a pres diferenciál se vykon prenese na druhou stranu. Něco jako když na 120 přitáhneš ruční brzdu. Asr omezuje výkon motoru nebo pribrzdi aby se ti kola neprotacely. To asr je příjemný hlavně u výkonnějších aut kdy si nemusím moc hrát s plynem abych při rozjezdu nespalil gumy.
00:12:51
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Já to na svém autě mám chvála bohu komplet vypínatelné a v tomhle počasí co bylo tento týden to vypínám i na cestu do práce. Není nic horšího než když to někomu chceš poslat na kruháči před auto (neduha malých kruháčů kde nevidíš na druhou stranu) a ono to omezí výkon natolik, že stojíš. To samé jak nasněžilo, tak je parádní, že jde tahat za rukáv a nic do toho nekecá...
23:53:11
04.12.2020
růža
Mimochodem, kdo zná rozdíl mez ASR A EDS?? 1 Jinak teda ASR považuji za nejvetší "chujovinu" v autě. Nikdy mi to nepomohlo (testováno zhruba na čtyřech autech 2X Fiat, 2X Škoda), naopak spíš stresovalo. A to tu máme echt zimy.
23:36:25
04.12.2020
Syny
-> Bukaj: ASR je rozsireni systemu ABS. Tedy nic v prevodovce, ale proste pri prokluzu kol, to pribrzdi brzdama to hrabajici kolo, aby se kroutak dostal i na to druhe (pripadne omezenim vykonu motoru). ABS je system ktery naopak funguje pri blokaci kol pri brzdeni. Vysledek tedy stejny neni, protoze kazda z tech zkratek (ESP, ASR a ABS) funguje pri jinych situacich a podminkach. Kombinovat se asi muzou (treba ESP s ABS pri nejake krizovce), ale kazda delaj neco jinyho.
upraveno 2x, naposled 05.12.2020 00:10:40
23:31:48
04.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Všechno špatně
ABS brání zablokování kola při brždění.
Prokluzující kolo přibrzdí EDS
ESP se snaží udržet auto ve zvoleném směru ï ve smyku.
ASR brání hrabání při rozjezdu.

Edit.: navíc někdo kdo si do auta dává vypínače na ty systémy by měl vědět co je co...
Edit.: právě proto že většina lidí neví na co jsou, nejdou vypínat...
upraveno 2x, naposled 04.12.2020 23:34:04
23:26:49
04.12.2020
Bukaj
Já bych se Jardy trochu zastal - v dobách, kdy auta mimo ABS mají ve výbavě dalších 10 "třípísmenných zkratek" aby se v tom čert vyznal.
Já také neznám rozdíl mezi ESP a ASR (vím, že ASR má symbol hrabajícího kola) a je mi to - stejně jako 95% uživatelů aut - tak nějak jedno. Obojí je nějaká elektronická vychytávka ve chvíli, kdy nějaké kolo začne prokluzovat, ale na rozdíl od ABS, které v ten moment začne přibržďovat prokluzující kolo, ta ESP a ASR nějak (v převodovce?) rozdělují, kolik točivého momentu na kterou stranu pošlou. Ale výsledek je vlastně u všech těch systémů tentýž - stabilizují vozidlo v případě ztráty adheze gumy k vozovce a zaručují ovladatelnost v mezních podmínkách.6
22:50:26
04.12.2020
růža
-> Milan 136 04.12.20 22:40:11: To je nejhorší. jak tomu začne věřit, tak už je to na půl pravda 3
22:42:15
04.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 04.12.20 22:40:11: Teď ještě praskne, že veškeré ty Jardovo fotky z cest vznikly za pomoci kulis, fototapet a zeleného plátna a bude to úplně dokonalý. 3
22:40:11
04.12.2020
Milan 136
-> růža 04.12.20 22:33:26: Kolega v práci taky lže, až se mu od huby práší. A už těm lžím sám věří 3
22:33:26
04.12.2020
růža
-> Jirik_Tuňák1983 04.12.20 22:16:26: To by ses divil, kolik dospělých svéprávných občanů má potřebu si své příběhy přibarvovat, nebo dokonce celé vymýšlet.
Měli jsme, v bývalé práci, jednoho magora a ten byl schopnej do podrobna vylíčit, jak strávil víkend u dcery, s vnoučaty atd. No a pak se někdo bavil s jeho dcerou a prej : "Tátu jsem už tři roky neviděla." 3
Takže to na hospitalizaci určitě nebude.
22:16:26
04.12.2020
Jirik_Tuňák1983
Podle mého je to na pravidelné návštěvy povídacího pana doktora a nebo přímo hospitalizaci. Vymýšlení historek se nás drželo tak na prvním stupni základní školy.
22:11:03
04.12.2020
StepaNoFUN
-> Syny: me vcera ESP na sluzebaku taky nasralo. :-D Konecne byl u nas v nizine snih, tak jsem si zkusil s tou 3t dodavkou zatahnout za rucku. No nehrabalo mi do toho? :-D
upraveno 1x, naposled 04.12.2020 22:11:45
22:02:57
04.12.2020
Syny
-> Jarda: Hele, jen takovej dotaz - co furt mas ty a vsici tvoji kolegove s tim ESP a spol.? Ja na ten tvuj cudlik "se smykem" (kterej mimo jine, jak pise Saskyn, poslednich 10 let jen zapina a vypina ASR, ne ESP) sahnul za celou dobu tak 2x - poprve, kdyz jsem zkousel, jestli to funguje a podruhe, kdyz jsem zjistil, ze to vypina omezovac otacek, kdyz auto stoji a zkousel jsem to 3
upraveno 4x, naposled 04.12.2020 22:41:47
21:29:45
04.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 04.12.20 21:26:58: no tlacitko se smykem (myslel jsem, ze to je esp), ja se v tom nevyznam, kolega rikal, ze uz to ma km a ze snad dojedeme...
-> saskyn2 04.12.20 21:24:24: nastesti vubec nerozumim tomu, co pises :) a jsem rad... jeste vedet co je v passatu a co ne, to by me muselo jebnout :), to me fakt nezajima...sem rad, ze umim slapnout plyn na podlahu a udrzet to auto na silnici :) ikdyz s vekem to je cimdal horsi... /
upraveno 2x, naposled 04.12.2020 21:36:52
21:26:58
04.12.2020
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 04.12.20 21:18:03: No to je B7 to fakt nemá vypínatelný ESP, tam vypneš max ASR takže se ti asi zase něco zdálo, příště si aspon ten čudlík zkus zmáčknout než budeš popisovat barvitý historky z natáčení4 3
21:24:24
04.12.2020
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 04.12.20 21:12:58: No Jardo já trochu začínám pochybovat o těch tvejch historkách co nás tady krmíš. To že nepoznáš 4kolu u oktávky se kterou jezdíš mi přišlo hodně divný, ted tady máš zase historku o DSG Passatu ve 4motionu s vypnutým ESP . Jen je problém že takovej Passat co popisuješ neexistuje. ESP nejde od roku 2009 vypnout a DSG v kombinaci s 4motionem a naftou se vyrábí až od modelu 2010, někde ti tam rok chybí.
21:18:03
04.12.2020
Jarda - zrušená registrace
upraveno 1x, naposled 04.12.2020 21:18:42
21:12:58
04.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 04.12.20 21:12:23: passat? vubec nevim...
jo deasel to je
upraveno 1x, naposled 04.12.2020 21:13:38
21:12:23
04.12.2020
saskyn2
-> Jarda: Co to je za rok výroby? Nafta?
upraveno 1x, naposled 04.12.2020 21:12:56
21:09:52
04.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 03.12.20 21:04:04: stezoval si ted i kolega, no dsg dostala zabrat, napred zadek pekne ustreloval v zatackach s vypnutym esp (4 motion), pak zacaly litat otacky a zacalo to smrdet
pry uz meli cloveka, ktery vse naboural, ale cloveka ktery vse rozbije a kastle zustane netknuta jeste ne :), priste pry dostanu posledni jednickovou fabii sdi :)
09:07:12
04.12.2020
dragon_cb_cz
-> palinator 03.12.20 21:48:26: S Accordem.

-> Milan 136 03.12.20 22:15:08: Jako sám jsem byl tenkrát překvapenej, ale vlezlo se 1 Ale je teda pravda, že to byly pidikola.

Což mi připomíná, že má u mě ŠtěpánBezZábavy ještě nějaký piva...
07:09:48
04.12.2020
palinator
-> charon:
Možná by to chtělo vypucovat sání a zkontrolovat, jestli neni přiotevřenej EGR. 4
07:06:57
04.12.2020
vhml
-> charon 04.12.20 06:40:26: bufík v garáží není úplně nejmoudřejší 3
06:59:46
04.12.2020
suri
-> palinator: kamarát bol na mojom v lete s dvomi motorkami jazdiť a keď s tým vieš jazdiť čo on vie tak nie je problém s výkonom , a hlavne zbytok dobehne super podvozok na ktorom sa proste dá jazdiť rýchlo aj s vlečkou
06:40:26
04.12.2020
charon
Ja zadny webasto dodelavat nechci ... Jestli bude mazelka chtit a sezenu nekoho, kdo to udela, tak proc ne. Ja stejne musim se vsema upravama pockat na emise, na minule STK to proslo az na podruhy po vymene trubek k turbu a podtlakovejch hadicek a vysledek nebyl nic moc ... Takze je mozny, ze nas STK rozdeli, protoze to na emisich hulilo jak lokomotiva.
pritom ma to auto najeto poctivejch necelejch 300 000 km a znam jeho servistni historii za poslednich 12 let a vim, ze to sizene nebylo ...
Ono auto stoji v teple garazi, takze startovani je v pohode a nevim, zda chcu v garazi poustet webasto
upraveno 1x, naposled 04.12.2020 06:41:20
23:35:41
03.12.2020
saskyn2
-> Nwkt: jj takhle nějak3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 03.12.2020 23:35:41
23:01:31
03.12.2020
Nwkt
-> saskyn2 03.12.20 21:02:55: Tvl vejde se vše co je potřeba, komplet kočárek, věci k miminu atd. 3
22:15:08
03.12.2020
Milan 136
-> dragon_cb_cz 03.12.20 21:46:39: Taky to byly 12".
Ale i tak pecka 1
21:48:26
03.12.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:
To jste ale jeli s Oldsmobile Toronado ne? 3
21:46:39
03.12.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Tak -> Milan 136: si možná ještě pamatuje, jak jsme mu sedanem přivezli myslím 5 obutých kol na nějaké Daewoo či co a ještě se do kufru vlezla kompletní výbava rodinky na víkend dle představ mojí paní, včetně kočáru 1
21:31:03
03.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 03.12.20 21:26:07: Se sedanem se nám dovolená odjela vždy lépe než s MPV. Vždycky dáváme zavazadla spíše do plochy, než je vrstvit na sebe a přemýšlet, co je ok a co se může pomačkat. Navíc v chladných měsících nejde ten hnusnej studenej vzduch dovnitř a zadní cestující neohluší zabouchnutí kufru.
Akorát ten hlubokej kočárek je slabší. Sportovní už v pohodě.
21:26:07
03.12.2020
dragon_cb_cz
-> SO545 03.12.20 21:08:52: Ten kufr je u sedanu stejně velkej, jen tam nestrčíš ledničku, no...
Extreme Tyres