Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18423 příspěvků (zobrazeno 4651 až 4700) od 04.01.2015 do 09.07.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
22:37:26
13.01.2021
Pavel P..
-> saskyn2 13.01.21 20:29:10: taky to teď vidim že bylo lepší připlatit a mít míň jetý, sice bez výbavy ale zato zachovalejší než ty vrány co jsme postupně objížděli1
22:16:47
13.01.2021
saskyn2
-> růža: Teoreticky ano, otázka jestli to takhle hezky vyjde i prakticky, můj názor je že nee. Až to vyzkoušíš tak dej vědět 3

Hlavně teda jsme původně řešili PD vs CR a klidně ti řeknu že třeba v O1 nebo B5 raději koupím rotačku, než 85kw AJM (když bude za stejnou cenu ve stejném stavu) Hezky to napsal-> palinator 13.01.21 11:54:01:

Navíc teda všechny PD nejde házet do jednoho pytle, třeba zrovna to BKD který zminoval Alenka je fajn motor, kromě nějakých pár kterým praskaly hlavy což byla výrobní vada a vesměs se to vytřídilo za prvních pár let provozu to nemá žádný problém s vydíráním vačky, vstřiky to má na dva šrouby.
21:45:24
13.01.2021
růža
-> saskyn2 13.01.21 20:29:10: No dobře, když Dám za auto 100, za dalších 100 servis a budu jezdit třeba 5 let. zůstatková hodnota bude za těch 5 let třeba 50. Takže jsem prodělal 150 tisíc za pět let. Nadruhou stranu, koupím auto za 200. Během 5 let provozu do něj nacpu 50. Zůstatková hodnota bude 100 a opět jsem prodělal 150 tisíc. Rozdíl je pouze v tom, že se teoreticky budu moci na to "zgenerálkované" ; auto víc spolehnout.
21:04:12
13.01.2021
saskyn2
-> Jarda: Hele já je nedávám tak nevím, ale pár jsem jich viděl téct a nevypadaly že by rozvody měly nějak hodně najeto. Vyloženě zadřenou asi ne, ale spíš že uchcává. On to na tohle řekne každej mechoš něco jinýho.
20:53:16
13.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 13.01.21 10:23:34: jo s modrou vrtulkou, mas zkusenost ze se nejak sere? graf, ze chvalis jsem si tu precetl, az kdyz jsem tudle mel koupenou7 kolik bys tam ty rozvody nechal? kamos rikal 90-100 max., ted maji 20tis.km, origo mely rovnych 200
20:32:05
13.01.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Jo, bud a nebo ti ho ukradnou a pojištovna ti nasere, nebo ti s ním zakážou jezdit do Prahy, nebo dostaneš služebák, nebo si najdeš novou starou co ti řekne že se v tý šlupce stydí, možností je spousta3

Jako já chápu že se vyplatí auto udržovat, to nikdo nemusí vysvětlovat zrovna mně3 ale prostě jsou určitý hranice a koupit lundru s tím že si jí vyšperkuju(notabene když to vlastně ani neumím a platím za to) je většinou cesta do pekla(zase jsou vyjímky kdy to je za cenu který se nedá odolat, nebo mám bratříčka na díly atd.)
20:29:10
13.01.2021
saskyn2
-> růža 13.01.21 20:13:36: Lepší na začátku připlatit za lepší auto, než se pak z vrány snažit dělat lepší auto, protože to (většinou) vyjde dráž. A samotná GO motoru přeci neznamená že nemáš shnilotinu s prosezenejma sedačkama. Hele, když na začátku bude cena taková, že po opravě to auto prodáš za původní cenu plus cenu opravy tak fajn, ale pokud dáš 100 za auto 100 za opravu a máš auto v ceně 110 tak je asi něco špatně ne?
20:15:25
13.01.2021
SO545
-> dragon_cb_cz 13.01.21 18:46:47: ak zostnes OK a mozes dalej pracovat...tak snad to nieje strata blizkej osoby...

Finacna strata boli menej a skor sa hoji.4



Moj syn asi vo veku 4roky ...v dielni dokazal zvalit podvozok ktory bol na boku na zakazkovu karoseriu TOP CHOP ktoru som prave dokoncil a mal odovzdat /predat/

Ja mimo mesta , mamka preplasena a synacik pod postelov od strachu co poviem.

Pamata si to doteraz... viac ma stvalo ked mi suchol auto uz ako dospelak.1
20:13:36
13.01.2021
růža
-> saskyn2 13.01.21 18:44:31: Sakra, se celej den držím, abych nic nenapsal, ale nedám to 3 Takže jen jedna rychlá skromná otázka. Opravdu je lepší koupit novější auto za "všechny peníze" a budeš mít jistotu, že najede určité km, nebo ty "všechny peníze" rozdělit cca na půl (nákup auta/GO motoru)

a mít jistotu, že to najede určité km??

Protože se nemohu zbavit dojmu, že bych radší auto po velkém servise, než nějakou časovanou bombu. Ale samozřejmě, pokud se dá při nákupu ojetiny bezchybně zhodnotit stav motoru, pak to beru.
18:46:47
13.01.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 13.01.21 18:44:31: Tak podobný akce určitě mají smysl jen u auta, který neplánuješ prodávat, ale vytěžit z něj maximum užitný hodnoty, protože tohle ti nikdo nezaplatí. Jenže tam je pak riziko, že dopadneš jako -> suri: , někdo do tebe napálí a zbydou ti jen oči pro pláč...
18:44:31
13.01.2021
saskyn2
-> Alenka 13.01.21 17:20:27: Však já netvrdím že to nikdy nemá smysl, hlavně když už to auto máš doma. Kurva dyt já mám taky PD. Ale prostě kupovat auto s tím že do něj 100 naleju, než abych si připlatil 50 za rozumný motor je kokotina a to auto neprodáš pak ani za to, co si do něj nasypal. A žádná oprava není na věky to moc dobře víš. Mimochodem je pak fajn když takovýhle lidi co na nákupu šetřej pak choděj já bych chtěl columbuse-jo, 8000 a 2000 za gw, co volant z O3RS jo 10.000, hele a předělal by si mi předek na fl abych měl natáčecí xenony?3 A to se vyplatí3

-> Milan 136 13.01.21 17:50:51: Neboj, to já vím. Zrovna CFXX ni nepřijde že by se nějak sralo krom toho pitomého EGRu, to nedomysleli, ale jinak to jsou fajn motory. Samozřejmě kde nic není ani smrt nebere a jednoduchý motor znamená mín problémů, neřešíš žádnou močovinu atd, jenže dokud s tím třeba nepotřebuješ jet do centra Berlína a jednou až to dojde do Práglu tak to můžu akorát hodit ze skály.
18:43:15
13.01.2021
RadovanSkodovkar
18:42:07
13.01.2021
RadovanSkodovkar
-> suri 07.01.21 20:19:57: Dneska som sa k tomu dostal. Postupoval som aj pred tým s týmto postupom a neprebehne to.. Už mám podozrenie na podvolantovku alebo zase zlý snímač?
17:56:35
13.01.2021
suri
-> Milan 136: Policajti riešia najčastejšie EGR ... ale poznám aj autá kde bolo nové sanie , jedno aj druhé egr , nová hlava, tesnenie a aj tak sa stráca ... raz nič a raz liter za 50km ... zrejme aj nejaký porezny blok tam bude
17:55:18
13.01.2021
Milan 136
-> suri 13.01.21 17:52:00: To je vůbec pecka, hledat jedno z těch 20 míst, kde se může ztrácet.
17:52:00
13.01.2021
suri
a ja radšej CF niečo ako tieto moderné vodárne kde mizne G12 nevedno kam , a žerú aj olej
17:50:51
13.01.2021
Milan 136
-> saskyn2 13.01.21 16:12:24: Ale CEGA není třeba CFH. To moc dobře víš.

Cega má kolem motoru komponenty pomalu jako PD a netrpí dalšími neduhy, jako 2.generace EA 189...
17:20:27
13.01.2021
Alenka
-> saskyn2: já taky netvrdím, že PDčka obecně nejsou v horším stavu než CR. Říkám jen to, že pokud chceš relativně bezúdržbové auto "na věky", je lepší pořádně opravit PD než kupovat novější.



A co píšou lopaty na dieselpower fóru mě vážné nezajímá.

Ještě rok zpátky tam převládal názor, že rozvody PD se mají seřizovat pomocí aretačních přípravků a to je jediná správná metoda. Jestli takhle bastlí i ty vstřiky, tak se nedivím, že se jim to sype 3
17:00:11
13.01.2021
saskyn2
-> Alenka: Hele já se servisem živím, vím v jakém stavu jezděj PD a v jakém CRka, tohle prostě neokecáš. Ano najdou se vyjjímky obouma směrama, je to taky věkem těch aut samozřejmě, ale to nikoho nezajímá.

A jestli dáváš vydrbaný vstřiky do nově vyvložkovaný hlavy tak si najdi na dieseplpoweru je téma na to, kolik taková oprava pak vydrží.
16:43:28
13.01.2021
Alenka
-> saskyn2: na jednu tvoji CEGU ti ukážu pět CA/CB/CF/CJ motorů, co už mají ve dvou kilech nový všechny vstřiky, tři z nich nový čerpadla a jedno neprojde na emisích kvůli vysypanému DPF.

Zrovna BMN bych sem vůbec netahal, to je stejný krám jako BMM, možná ještě horší.



A stejně blbě jako argumentuješ ty tou tvojí Cegou, můžu argumentovat já svým BKD, kde mám ve 360tis původní spojku se setrvákem, a to posledních 110tis přenáší 530Nm.

Ano, může se takový případ vyskytnout, ale rozhodně není pravidlem.



Co se týče vložkování vstřiků, nevím jak to děláš ty, ale co jsme dělali my, tak se vrátily jen dvě auta a tam byl problém už od začátku, protože jedny vložky byly udělané nakřivo a u druhých se ta vložka uvolnila z hlavy. Všechno ostatní jezdí bez problému i 150 tisíc.



Stav kastle nebudu komentovat.

Kdo koupí rezavou jebku, jezdí rezavou jebkou. Viděl jsem hezké mr 2005, stejně jako shnilé 2010. Těch 2010 je hezčích samozřejmě víc, ale připlácet bezmála 100 litrů za domnělé výhody novějšího auta, jen proto, že má modernější design a pár pičovinek v interéru navíc, to zas vidím zase jako nerozum já.
16:12:24
13.01.2021
saskyn2
-> Alenka 13.01.21 15:43:37: Moje pani má CEGA s 320t na hrbu a na motor se(kromě rozvodů a oleje) nikdy nesáhlo. Ukaž mi jediný BMN který je na tom stejně, ty pozlátko3 EGR na to stojí nový 4000 a mám ho vyměněný za půl hodiny a economy DPF což je vlastně originál s přelepeným číslem 15.000,- Nevim jak by tomu mohlo PD konkurovat...

Mimochodem na těch CRkách vydrží díky netraktoroidnímu chodu mnohem víc i dvouhmota, vyvažováky(sup) atd, což jsou taky ušetřený nemalý peníze.



A na vstřiky u 8V si mi neodpověděl, ty počítáš už v těch 100t nebo bude za 50tkm další vložkování a další go?

Jestli dá někdo 100tKč za auto s tím že dalších 100tis. dá do go tak je s prominutím magor, ale teda pro mě je to fajn, čim víc takových, tím víc peněz pro mě3 A opomínáš že o 5 let novější auto má většinou o těch 5 let lepší stav karoserie atd, takže ho většinou můžeš o 5 let déle zase ojíždět, vůbec žádný pozlátko.
15:43:37
13.01.2021
Alenka
-> saskyn2: tak tobě jde o to pozlátko "mít o 5 let novější auto", mě (nebo spíš zákazníka) zajímá, aby to fungovalo a jezdilo co nejdýl s minimálními náklady a tady PD nemá konkurenci.

U těch 8V vydrží i aftermarket vačky, jen se musí trochu poupravit mazání a hlavně nepoužívat ty dnešni opičí chcanky s normou 505.01, ale dávat tam pořádnej olej a výměna po 15000 km.



CR je tichý to ano, ale spolehlivý je jen do okamžiku než se začne srát a pak do toho to kilo nasypeš taky, jen z toho půlka bude za píčoviny typu DPF a EGR, který na tom motoru nemají žádnou racionální funkci.



-> Milan 136: můžeme se na to podívat, když budeš chtít.

Něco se mi jeví, že jsme se kdysi na něčem domlouvali, ale to už bude docela dávno 1
15:20:24
13.01.2021
suri
-> Milan 136: teraz som ťahal snímač vačky na takom , v lete robili snímač kľuky , strašný vrak , kúpené s motorom po "GO" neskutočná olejnička , spona na DPF nebola , len na držiaku opreté a ako sa kývalo tak odfrézovalo tú trubku na ktorej je vlastne nasunuté tesnenie , takže teraz to drží po kope len tak silou vôle , kolega tam menil vlnovec na aute , tiež krásna robota . Nejaký vstrek , veko ventilov - deravé utekal podtlak a nakoniec utekal aj cez deravú membránu na EGR takže klapka je nefunkčná a auto sa nejde zohriať ... a je to mimoriadne vytuningované a mimoriadne zhnité ...
14:59:36
13.01.2021
Milan 136
Pche. 2.0 TDI 8V 103kW s DPF je nejlepší motor na světě 3
13:47:50
13.01.2021
saskyn2
-> Alenka: PD ve své době nebylo vůbec špatnej motor, jen to nesmí být v kombinaci s dpf. Jenže dneska jsou to všecho olítaný vrány a dát 100t abych měl traktor z roku 2005 místo spolehlivýho tichýho CR který je o 5 let novější je totální ekonomický nesmysl. Při tom vložkování hlavy poněkud zapomínáš jak vypadají vstřiky, to bys musel dát fungl novou sadu aby to zase vydrželo, jinak ty vydřený vstřiky to vyvložkování zrasí. Vačka origo aby vydržela je 17t. Souhlas s tím že určitě mnohem lepší 16v, nepraská tomu kilkovka, chladič spalin, vačky se nevydíraj, vstřiky držej na 2 šrouby...
13:22:57
13.01.2021
suri
-> Alenka: nj ,ono je možno skôr u mňa problém v tom že je to staré auto a pred FL by som už nechcel ...
13:07:04
13.01.2021
palinator
-> Milan 136: -> Alenka:

Tak pak nezapomeňte postnout graf jo? 3
12:54:25
13.01.2021
Milan 136
-> Alenka 13.01.21 12:47:40: Hej jak ani zadarmo?3

Měl bys na to teda čas to poladit?
12:47:40
13.01.2021
Alenka
-> palinator: 2.0 8V nebrat ani zadarmo, jinak celkem jo.

2.0 16V měníš celou hlavu, zbytek je Ok, na 1.9 musíš vyvložkovat uložení vstřiku, udělat vačku, hydra, upravit mazání vačky, takže cenově to vychází dost podobně.

Turba záleží jestli chceš originál nebo něco lepšího.

Origo je na 1.9 levnější, hybridy vychází podobně.
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 12:48:45
12:41:42
13.01.2021
palinator
-> Alenka:

A v těch 100 tKč za servis je v zásadě jedno, jestli je to 1,9; 2,0 nebo 2,0 16v?
12:38:25
13.01.2021
Alenka
-> suri: já už jsem pár lidí přesvědčil, že než kupovat OIII v dezolátu nebo OII po FL s CR za 200, mají lepší koupit za kilo aspoň trochu hezký PD s Euro 4 v papírech a za další kilo to dát do topu.



Zatím si nikdo nestěžoval a hlavně když se to udělá pořádně, tak budš dalších 150 -200 tisíc km už jenom jezdit a nemusí furt člověk trnout, kdy mu klekne vstřik, vydře se čerpadlo, praskne/ucpe se DPF a podobné kratochvíle těch modernějších motorů.



-> Jarda/felda: na T5 jsou originály docela levný a ty ostatní dáváme Kolbenschmidt a většinou to funguje.
12:23:42
13.01.2021
suri
-> Alenka: ja nemám proti tomu nič , len dnes je to všetko vylietané a nik do toho nechce dať ani groš , a tie kadejaké kde sú polské vstreky , polské turbá nejako nefungujú tak ako keď to bolo nové
12:19:21
13.01.2021
Jarda/felda
-> Alenka 13.01.21 12:02:36: jenže zaplat originál v hodnotě poloviny auta 8 8
12:02:36
13.01.2021
Alenka
-> palinator 13.01.21 11:52:03: to ano, ale problém je ten, že čerpadlo tlak udržuje pořád, ať už je jakýkoli, takže čerpadlo jede furt, zatímco PD si vezme z motoru energii jen tehdy, když zavřeš solenoid, protože chceš vstřikovat.



-> palinator 13.01.21 11:56:00: samozřejmě, srovnávám motory s podobnou konstrukcí, které mají ještě rozumně tvarované kanály, rozumný kompresní poměr atd. Ty moderní srágory s kompresí 14:1, co potřebují půl baru v sání, aby palivo rozumně hořelo, jinak přižhavují, vůbec neberu v potaz.



Kdybys ale vzal dva úplně stejné motory, jeden by měl PD a druhý CR, tak bude mít vyšší spotřebu ten s CR.



-> Jarda/felda: všechny aftermarket vačky jsou srágory.

Nejmenší srágora je asi Kolbenschmidt, ale tam taky záleží jakou chytneš várku :/
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 12:03:05
11:56:00
13.01.2021
palinator
-> Alenka 13.01.21 11:51:32:

Jinak myslíš, že ten rozdíl ve spotřebě je danej hlavně čerpadlem CR? Nebude to dneska i otázka nízkýho KP, dalších spotřeb okolo jako je přižhavování atd.?
11:54:14
13.01.2021
Jarda/felda
-> Alenka 13.01.21 11:51:32: je fakt že většinou cukačky ale i mimo město to pod 6 moc nejde 8 asi ta ET vačka nebude tak dobrá jak se zdá
11:54:01
13.01.2021
palinator
Jinak problém u PD je ten, že běžný mechanici jsou rádi když dobře vyměněj rozvody, natož celý vymrdaný PD po 250 tkm udělat do funkčního stavu.
11:52:03
13.01.2021
palinator
-> Alenka 13.01.21 11:34:43:

Já myslel že CR má tlak v railu plovoucí podle nějaký mapy.
11:51:32
13.01.2021
Alenka
-> Jarda/felda: pokud jezdíš jenom město, nebo máš těžkou nohu, tak je to celkem jedno, ale při takové rozumně plynulé jízdě už je rozdíl znát.



-> Syny: bavíme se o PD, tady kromě toho Milanovo už žádný motor s DPF nejezdí 1



Ale samozřejmě, pokud musíš regenerovat DPF, nebo si chceš kvůli hluku rozsekat palivo do více dávek, tak se bez konstantního tlaku v railu neobejdeš, ale za mě je to obojí pro běžné použití v reálném provozu zbytečnost.



Správně na motoru žádné DPF být nemá a diesel musí být už z principu hlučný, aby fungoval s maximální účinností :)
11:51:30
13.01.2021
palinator
-> Syny:

Tak o DPF se tady vůbec nebavíme žejo. 3



-> Alenka 13.01.21 11:03:40:

Ona to byla spíš taková hypotetická otázka, kdyby kámoš obnovil podnikání a koupil (opět po předchozím nezdaru) Caddynu, tak ať vim jak může krabička letět. 3
11:40:14
13.01.2021
Syny
-> Alenka: Ale tak to drzeni vyssiho tlaku v railu ma i svoje vyhody, ne? Kdykoliv mas k dispozici natlakovanou naftu. Coz je mimo jine i vyhoda pri regeneraci DPF.
11:38:36
13.01.2021
Jarda/felda
-> Alenka 13.01.21 11:34:43: to s mýma 6.5-7 dělám něco špatně 3 3 3 ale na 5 se občas dostanu
11:34:43
13.01.2021
Alenka
-> Jarda/felda: hlavně PD má ve srovnání s CR velmi vysokou mechanickou účinnost.

PD odebírá energii z motoru jen když reálně vstřikuje a zbytek času jede naprázdno, zatímco CR palivo stlačuje pořád a neustále drží v railu nesmyslný tlak, i když není potřeba.



Přes léto budeš s dobře udělanou 1.9 PD jezdit za 4.5 ani nevíš jak, ale u CR se musíš vyloženě snažit, aby ses vůbec podíval pod 5.



-> Milan 136: a to je skandální opomenutí 1
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 11:36:29
11:30:21
13.01.2021
Milan 136
-> Alenka: To mi připomíná, že jsem ještě nebyl schopen stavit se u Tebe s tím mým BMM1
11:27:09
13.01.2021
Jarda/felda
-> Alenka 13.01.21 10:16:21: taky si myslim že PD nebyl špatný systém, sice nějaký mouchy po letech má ale to maji všechny
11:03:40
13.01.2021
Alenka
-> palinator: záleží, kolik máš peněz :)

Sériový okolo 140k, s většími turbem a sériovými vstřiky okolo 170k a s většími vstřiky "sky is the limit", ale tyhle 77kW mají odlehčený klikový mechanismus, takže pokud na tom chceš stát jak na rejči, nehnal bych se moc přes 200k.



Když chceš ladit velký koně, nejlepší základ je 1.9 96kW nebo 2.0 16V 103kW :)
10:50:07
13.01.2021
palinator
-> Alenka:

Kolik kW snese takový BXE? 3
10:23:34
13.01.2021
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 13.01.21 07:33:05: Skf pumpa s tou modrou vrtulkou je nic moc, máš dát graff. Jardo, já nic neobhajuju, to je prostý fakt. Taky dělám samý takovýhle novější, na vsi je to třeba jinak, ale třeba ve felicii jsem neseděl ani nepamatuju, však taky tady v okolí ji nikdo nemá, poslední měl na rozježdění mladas vzadu v ulici, nasál od nějakýho dědka co mu vzali papíry, měla 30.000 najeto za 1500 Kč a přepis, za rok ji tak zhuntoval že šla rovnou na eko a pořídil místo toho odjetou A4.

Jestli se ti s O2 jezdí líp tak si to vyřid s Kingem-ten to má naopak a mě do toho vůbec netahejte3 jen ti k vašemu sporu řeknu, že ty nápravy(krom tuhý vzadu u slabých motorů) jsou to samé3
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 10:25:55
10:16:21
13.01.2021
Alenka
-> suri: za mě jsou PDčka nejlepší TDI pro normální ježdění.

Ano, mají nějaké konstrukční chyby, ty se ale dají poměrně jednoduše odstranit a kombinace výkon/spotřeba/servisní náročnost je při´dobrém naladění SW a správné údržbě nepřekonatelná jak rotačkou, tak jakýmkoli CR.



A to vůbec nemluvím o tom, že nemusíš řešit DPF, elektrické EGRy, výměníky, pumpy a podobné srandičky na novějších motorech.

Jediná objektivní slabina je vyšší hlučnost, ale kdo chce ticho, ať si pořídí benzín :)
09:44:23
13.01.2021
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 18:43:16: V mém případě už nebylo cesty zpět, takže jsem se mu pak jenom omluvil...7
Extreme Tyres